Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Za zničené nohy nemůže genetika, ale špatná obuv. Pomohou vložky i cvičení

Rozhodně nepatřím k lidem, kteří mají nohy zcela v pořádku. Ne že bych o ně nepečovala, ale od narození jsem už nachodila pár kilometrů a ne vždy jsem si obula dobré boty. Nejsem však jediná, protože problémy s chodidly máme skoro všichni. Většinu si přinášíme z dětství.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B73o40h71u77s72l77a72v 27K85r91á80l16í52k 2641300469516

Autorka článku zřejmě věří v magickou pozitivní moc certifikátů a magickou temnou moc látek, které někdo zařadil do seznamu potravinářských přísad. Ovšem žádný certifikát nezaručí, že náhodně koupená obuv bude správně sedět právě na moji nohu nebo nohu mého dítěte. A naopak, mezi éčky je mnoho zdravých, důležitých a užitečných látek.

+6/0
20.6.2016 20:43

P94e54t92r 57Š27a34f98r83á80n 9976681469

... z číny...

0/0
20.6.2016 20:16

Z44d36e14ň83k91a 93V31e85s18e38l37á 8519165867300

Už asi 2 roky hledám nějaké elegantní letní páskové sandály, které by se hodily i k sukni. Marně. :-( Všude to jsou buďto placatý křusky nebo boty na šteklu 5 cm a vyšším. Nic mezi tím. Hlavně, že je to módní, ale že se v tom nedá pořádně chodit, to už asi nikoho nezajímá... :-/

+3/0
19.6.2016 18:02


M93a42r26t88i36n53a 47S53e61d53l34i55c15k72á 5932905781132

Chápu, že genetika nemůže za všechno, ale ani se nedá říct, že nemůže za nic. Různé nenápadné vrozené vady, např. hypermobilita - dědičně nekvalitní kolagen (málo pevné vazy, šlachy) udělá hodně.

+2/0
19.6.2016 13:17

S80t50a65n75i31s60l70a98v 60S43t65u27p51k50a 6401145145500

Některé logické klamy v nadpisech i článcích je evergreen :) Mělo tam být aspoň "nemůže jen", ale "též často špatná obuv", aby to nebylo zavádějící, započítaly se predispozice atd. apod. Nicméně, i když máme nevhodnou predispozici, nevhodnou obuví ji také nepomůžeme. Článek jinak není nutně špatný, až na některé zavádějící závěry.

+4/0
19.6.2016 13:37

J64a19n42a 92N95ě82m52e40č67k47o25v23á 3233464571476

Fascinuje mě, kolik lidí nechápe základní fakta.

1. noha není uzpůsobená k tomu, aby nosila váhu celého těla (50 - 80 - extrémně třeba 120 kg) na špičce. Prostě není. Trpí kotníky, lýtka, nožní klenba. Umírá přirozený pohyb - jsme elegantní, ale běhat neumíme. O přirozenosti nemůže být ani řeč.

2. člověk není evolučně zvyklý chodit na asfaltu. Dlažbě, betonu, po čem chcete. Lesy, louky, bažiny, hlína, měkká půda. Nějakých pár set let zpevněných cest nás na ten zatracený asfalt úplně nepřipravilo, podle mého.

Takže, chodíme nevhodným stylem po naprosto nevhodném povrchu, který vůbec nepruží. A pořád se budou lidi do zblbnutí štětit, že je to úplně v pohodě a tělu to nic nedělá???

Připomíná mi to psí žrádlo. Byli psi, co se dožili 18 let na naprosto nemožné stravě, nejlevnější konzervy a chleba nevyjímaje... a jsou psi, co se podělají do vrtule téměř po všem.

A páníčkové se mezi sebou rafou, co je teda správně a co není... no co by, každý pes má jiné predispozice a potřebuje jiné krmení, co řešíte.

To, že někteří lidé mají díkybohu zdravé nohy (nebo si je problémy ještě nenašly, heh... moje máma byla do padesáti taky spokojená) opravdu neznamená, že řada dalších vysoké boty prostě ani nenazuje, a cítí každý krok po asfaltu.

Akorát jako vždy, nikdo si to nenapíše na čelo. Jen pak posloucháme, že jsme burani, když nosíme nízké a ideálně i odpružené sportovní boty.

+16/0
19.6.2016 12:14

M35a45r63t28i21n65a 28S36e91d14l86i43c12k82á 5252105671532

To je legrační, ty asociace na psa úplně k čemukoliv ;-D

+1/0
19.6.2016 13:19

A36l68e70n86a 54B82o33r89o92v32á 2834473291286

Mě by zajímalo, do jaké míry je tenhle názor jen lobby, aby si lidé kupovali drahé boty (a hlavně v případě dětí) a do jaké míry je to pravda... Dřív se boty dědily běžně a nemám pocit, že by lidé trpěli na ploché nohy a skoliozu víc než v současnosti... spíš mi přijde vtipné, jak lidi na jedné straně utrácí tisíce za dětské boty a na straně druhé nechají své bobánky vysedávat hodiny u počítačů... nevím, co má na vývoj dětské páteře větší vliv...

+3/0
19.6.2016 11:57

M68a13r25i94e 50V85a39š97í90č16k10o91v94á 3181383832328

Už deset let hledám na trhu hezké boty, které by byly zdravotně v pořádku. Takové jsem opravdu ještě neviděla. Dnes jsou moderní boty na klínku, baleríny, slip on boty, conversky, ... všechno jsou to boty bez podpory klenby, případně nejsou pevné, jako třeba válenky... Mě by tedy zajímalo, kde takové boty nakoupit a abych je mohla nosit do práce bez obav, že přijdu o klienty, nebo o práci. Teď vše kompenzuji vložkou, ale ta se nevejde do všech bot, různě se posouvá a není to řešení nadosmrti.

+1/0
19.6.2016 10:43

A24n54t69o19n87í75n 47S89v80o93b30o72d95a 3514533839672

Žena si nechává šít boty v Praze od 2000 do 5500 Kč, nejstarší má s opravou 17 let

0/0
19.6.2016 10:53

A74n97n66a 30K59i81r23š38o77v64á 9866620865243

Ale to částečně hradí pojišťovna? Jinak je ta cena nereálná. ...no možná před těmi 17ti lety ne.

0/0
19.6.2016 11:12

A60n18t98o68n92í59n 18S80v36o77b14o68d90a 3184353939632

Placeno před měsícem, takže kdo se vyzná, zařídí si kvalitu za rozumný peníz, jen dodací doba je půl roku a déle :-(

0/0
19.6.2016 11:34

A56n17n36a 43K40i27r12š63o71v55á 9806190215603

Dáte kontakt?;-)

0/0
19.6.2016 11:36

A37n92t79o68n63í95n 81S60v34o59b93o71d88a 3264893909142

U Nuselského mostu šijí boty pro divadla, adresu nevím, jsem mimo civilzaci. Po schodech dolů do dílny

+1/0
19.6.2016 11:47

A12n83n11a 39K54i60r80š30o90v96á 9146310135363

děkuji R^

0/0
19.6.2016 12:51

A70n25t27o75n75í20n 49S71v97o80b94o82d76a 3494683389842

Kvalita se nedělá v Asii, ta se dělá z drahých materiálů i u nás, dobří řemeslníci mají dlouhé dodací lhůty, protože jsou dobří :-)

0/0
19.6.2016 13:01

J73i79ř50í 78Š35v20e30c 6823412985476

To je blbost. U čínského zboží je to tak, že kvalita odpovídá zadané ceně objednavatelem. Bohužel v 99% je požadovaná cena nízká a tudíž se to odrazí na kvalitě zboží.

Čeští řemeslníci jsou mnohdy větší fušeři než číňani. Osobní zkušenost kdy jsem si nechal ušít lodičky. Měl jsem celkem 3 zkoušky, dostal jsem zkušební obuv. Když jsem obdržel finální lodičky, tak po dvou dnech se mi ulomil podpatek... Přitom obuvník věděl že je dělá pro mě, kolik vážím a u bot za 7 tis je to divné

0/0
23.6.2016 9:29

A72n98t76o39n30í32n 32S55v70o49b24o79d64a 3404843299442

Kvalitní kůže není zdarma, suroviny jsou u kvalitních výrobků podstatná část ceny, takže Číňan nemůže udělat botu pod 500 Kč, to je cena za kolik vyrobí Adidas a Nike. Pokud to je zakázková výroba, bude to dražší i u Číňana. Je spousta řemeslníků, ale kvalitu nedělají všichni, to bylo vše jednodušší

0/0
23.6.2016 9:46

J71i83ř40í 61Š62v21e40c 6503612575446

Ano, souhlasím s tím, že kvalitní materiál něco stojí a je těžké se dostat pod 500,- za obuv. Na druhou stranu Vámi zmiňované značky dělají také pěkné šmejdy - boty které vydrží rok a stojí 3.500,- jsou nekvalitní. Reklamace neúspěšná.

Chtěl jsem jen poukázat na to, že lidi si obecně myslí, že čínské zboží je šmejd. Ono to je většinou pravda, ale záleží jaké dostane čínský výrobce parametry od objednatele. Pokud bude chtít vyrobit obuv za 100,- tak mu jí udělají, stejně tak jako pokud si řekně o kvalitní materiál a limit ceny do 4.000,- tak bude zboží kvalitní. O to jde. Bohužel dnes firmy koukají na zisk a po Číně chtějí zboží za pár korun. To je celé - mám kamarády v Číně, kteří pomáhají českým podnikatelům vstupovat na čínský trh. A vím, že i Čína umí vyrobit kvalitnější zboží než celá pos**ná EU.

Máte jedno, jestli jde o obuvníka / topenáře / auto mechaniky apod. Plno řemeslníků u nás jsou jen zatracení fušeři, kteří mají tu drzost si za svou práci účtovat peníze. Co se týče obuvy na míru, mám jen špatné zkušenosti. Ano, materiál je kvalitní, příjemný. Kvalita bohužel ceně neodpovídá. Máme se ženou celkem 20 párů lodiček na míru a zhruba 60% jsou 100% bez problémů. U ostatních se třeba ulámali podpatky nebo se předčasně prochodily podrážky či se začali párat švy atd. Přitom to byly boty v ceně přes 3.000,- a daný obuvník věděl, že lodičky jou určeny pro mě, že je nosím denně i to že mimo soutěž vážím přes 130kg (dělám amatérsky kulturistiku). Tudíž pokud měl tyto informace, měl boty tomu uzpůsobit, což neudělal.

Na druhou stanu neříkám, že neexistují obuvníci, kteří jsou vzorem pro ostatní. Mám jedny polobotky, čekací doba byla se všemi zkoužkami přes 4 měsíce. Kvalita a zároveň přeciznost zpracování je úžasná. Jen cena 32.000,- co6 je pro většinu lidi nereálná cena.

0/0
23.6.2016 11:09

A14n96t92o43n21í12n 97S98v13o65b61o54d26a 3224663459582

Čína nemá přístup k nejlepším materiálům z Japonska, to vím :-), dost japonských firem nové věci nedají mimo Japonsko. Špička v chemii také není v Číně, tam se jede hromadná výroba na cenu. Adidas a podobné firmy vyrábí spotřební zboží pro davy, tedy jdou po ceně

0/0
23.6.2016 12:28

A10n85t48o50n89í84n 20S57v67o85b20o86d45a 3874673749872

Je to u odbočovacího pruhu k policajtům

0/0
19.6.2016 13:02

M51a73r56i79e 68V62a41š85í25č77k20o38v23á 3491943752818

mrknu na to

0/0
19.6.2016 13:15

A50n75n18a 93K23i21r81š85o53v25á 9876210665763

asi je to toto: 3w ditas tečka cz

+1/0
19.6.2016 13:17

A92n79t38o69n91í87n 78S41v33o17b63o74d17a 3104283539452

To sedí :-), jsou občas trošku svérázní, ale dobří

0/0
19.6.2016 13:27

A24n20n63a 47K91i65r93š37o62v73á 9936240465523

největší "fór" je ten, že to tam mám asi 5min chůze R^

+1/0
19.6.2016 13:33

A73n57t10o26n58í84n 78S13v86o12b19o52d10a 3394483139812

Nojo, to tak bývá, to nejlepší musí domorodcům ukázat cizáci :-). Máme spoustu šikovných řemeslníků mezi námi, ale oni pracují a reklamu nepotřebují, protože nestíhají. Řemeslník, který má čas hned, je podezřelý. Máme svého truhláře, automechanika, pekaře i řezníka :-)

0/0
19.6.2016 13:47
Foto

A66n98n78a 73V10e12s39e11l23á 2430428396

Já to mám také blízko, tak se tam podívám. Tím pádem bude dodací lhůta ještě delší...

0/0
19.6.2016 18:53

A24n84t26o85n64í88n 26S17v82o69b67o66d20a 3334613389492

Někdy je lepší si počkat, záleží na tom, kdy budou mít volnou kapacitu, před rokem ženě udělali boty do měsíce, když to máte kousek na zkoušky bot, bude to jednodušší :-). Je to jako s šitím šatů na míru

0/0
19.6.2016 19:35

S64t63a88n58i90s36l25a66v 77S72t54u70p25k44a 6511455725710

Snědli byste toto?

E101 vit. B2 E160a ß-karoten E160d lykopen

E161 lutein E251 dusitan E262 diacetát Na

E300 vit.C E 307 α-tokoferol E308 γ-tokoferol

E309 δ-tokoferol E 325 laktát Na E330 kys.citrónová

E375 niacin E440 pektin E 554 fosfáty

E 621 glutamát Na

Tak to je rajče. Nejezte rajčata...

+2/−4
19.6.2016 10:32

J27a92n65a 45N50ě31m95e98č96k40o22v62á 3763504111606

Co blbnete? ;-D ;-DTo jsou akorát vitamíny - béčko, céčko, tokoferol je éčko, niacin B3... lykopen, karoten a lutein jsou přírodní barviva... a většina toho zbytku jsou naprosto přirozené chemické látky - kyselina mléčná, citronová... garantuju vám, že spoustu kyseliny mléčné si vyrábíte v těle... pektin je rostlinná stavební látka... fosfáty a dusitany jsou obyčejné chemické sloučeniny, které jsou všude.

Rány boží, než něco vypustíte z pusy, MYSLETE, a pokud k tomu nemáte základní znalosti, tak radši držte pusu.

PS, co to má propána společného s botami? ;-D

0/−3
19.6.2016 12:03

S58t79a53n79i33s57l10a29v 86S25t70u45p66k34a 6261305475600

Někteří, kteří dočetli článek až do konce i pochopí. Možná pak pochopí i můj laciný, populistický sarkasmus. Vysvětlovat ale vždy, že záleží na jakékoliv dané přijímané látce v daném přijímaném množství a dlouhodobém horizontu dle fyziologie a predispozice každého jednotlivce zvlášť a dále jen výdej, příjem energie atd., že vše je přírodní a zároveň chemie, mě už nebaví. Taktéž průkaznost toho, co škodí a neškodí, je a není zdravé dle výše zmíněného atd., se stále zkoumá a tvoří metaanalýzy atd. v podstatě důsledněji již od roku 1960 a nejen skrze NHANES a domněnky a kauzality typu, má to hodně éček, je to nezdravé, se nezakládají na vědních poznatcích.

+2/0
19.6.2016 12:30

S44t44a82n29i22s66l61a91v 39S83t54u24p95k14a 6681635855700

viz.: "Protože se plísně šíří při oslabené obranyschopnosti, je dobré, když budeme dbát na vyváženou stravu plnou vlákniny, ovoce i zeleniny a naopak vyřadíme tzv. rychlé cukry a potraviny s éčky."

+1/0
19.6.2016 12:35

K91a92t48e68ř91i46n58a 34S60e59d41l71á24č90k25o25v16á 3653778386660

Tomu se rika sarkazmus, pani Nemeckova...

+1/0
21.6.2016 12:40

A86n27n40a 27K25i73r71š29o66v76á 9136470545383

No to je článek....hmm.

Moje maminka strávila hodně času v botách na podpatcích a nohy zničené nemá.

Já mám od narození široká chodidla, tedy v podstatě do lodiček se ani nevejdu = nenosím je....nohy mám i tak zničené. Za vložky do bot jsem utratila tisíce a žádné nepřinesly požadovaný výsledek.

A co těhotenství? Kdy se ženě před porodem "rozvolňují" vazy? To udělá s nožní klenbou opravdu pravé divy Rv A v podstatě s tím nic nenaděláte; můžete mít boty sebelepší! Snad jediný recept je prostě nechodit.

+3/−3
19.6.2016 9:17

J54a21n74a 52N46ě70m87e15č12k60o66v69á 3633984791976

Moje maminka v nich chodila taky a dneska neudělá bezbolestný krok naboso. Buďte ráda a nepovažujte to za obecný standard. Rv

+5/−1
19.6.2016 12:04

A13n85n57a 13K15i74r18š50o76v71á 9856150935823

Tak to byla reakce už na nadpis článku.

Lodičky resp. boty s podpatkem = špatně = zničené nohy....ale to opravdu není pravda. článek je spíš PR na výrobce rádoby zdravé obuvi. :-P Rv

+1/−4
19.6.2016 12:55

J37a34r68d62a 70F14o40r23m41a67n 6784805257793

Do 1. pol. 19 století se nepoužívalo šněrování. Většina lidí měla jedny, popř. žádné. Boty se vyspravovaly, dědily... Že nikde nepíšou o té strašlivé epidemii mrzáků se zničenými nohami, zády, žílami... PR článek jak sviňa. Místo certifikované (rozuměj předražené) obuvi je lepší používat zdravý rozum. Platí hlavně pro doktory. Uf.

+8/−2
19.6.2016 9:08

Z59d54e20ň72k48a 67O72g27o88r51k32o78v13á 3332758733835

Právě proto, že neměli žádné boty a chodili po mnohem vice površích : udusana hlida, kameny, tráva, tak měli nohy mnohem pevnější. Měli i jiný pohyb. My chodíme většinu života po betonu, asfaltu a aktivně tak akorát sedime.

+3/0
19.6.2016 11:01
Foto

D81a21v28i32d 42J11a11n37i75k 5666886545894

Nikdy jsem nepochopil ty lidi kupujici tu nekvalitni obuv na trzistich. Kvuli par korunam znicit detem nohy na cely zivot se fakt vyplati.

+9/−1
19.6.2016 8:57

Z34d33e58n37e90k 31B61o23h65a35c19e20k 1448277397909

Miliarda lidi/deti na svete chodi v nejinych nez z "trznice". A jakpak jsou treba v Barme rovni. Obzvlast zensky.

0/0
19.6.2016 9:07

P10e17t47r67a 82J95a69n95á56k27o53v19á 2447720116829

V článku je zmiňováno, že obuv z tržnice je konstruována pro asijskou nohu, nikoliv pro evropskou... Mají jiné nohy. Když jejich obuv nosí Evropan, ničí si nohy...

+2/0
19.6.2016 9:45

Z72d98e26n97e29k 74B42o53h21a70c26e84k 1188217967839

To mozna je v clanku. Jiny zdroj pro rozdil nohy asijske a evropske je kde, prosim?

0/−1
19.6.2016 9:53

A70n46t75o58n51í85n 16S37v63o61b80o72d76a 3524773929332

U nás je několik šířek chodidla, takže jeden rozměr boty může vyhovovat jen jedné skupině lidí, tedy mimo vietnamek a sandálů

+2/0
19.6.2016 10:29

B35o47h44u10s40l70a34v 74K92r55á21l79í83k 2861440299686

V Asii se šijí boty pro celý svět a zejména pro ten západní. Ne pro asijskou nohu.

0/0
20.6.2016 20:35

I47l97o96n51a 41N85á91p87r44a67v93n68í76k67o91v32á 2601823738629

Šijí. Ale blbě.

0/0
23.6.2016 10:12

P83a40t74r50i83k 58E40g94e57r 2788730459531

S článkem souhlasím já i přítelkyně máme zkušenosti s nohou v sádře. Já ji měl celkem 3x, přítelkyně 2x a obě nohy, to já ne. Mohu říci, že chůze po berlích mi hnedka šla což mě překvapilo, ale možná jsem to měl natrénované z tábora kdy jsem chodil po chudách. U zdravé nohy jsem měl porážku pěkně sešlápnutou. Pak co jsem dostal chodící sádru bylo to o trochu lepší. Po sundání a prvních došlapech jsem málem spadl. Noha sama od sebe se chtěla vytočit do strany to asi ten zvyk po 1,5 měsíci. No tvrdou kůži dávám dolů a v létě nosím sandále bez ponožky. Sádru už dlouho nechci.

+1/0
19.6.2016 8:50

K18a15t79e95ř80i93n61a 52F21e95n13c39l15o26v86á 8293567338143

Dětské boty u certifikovaného prodejce, vyjdou klidně na 1500,- na to každá rodina nemá kupovat takové boty 3x - 4x ročně, tím spíš pokud má dětí víc. Navíc jsou také dost často šité v Asii a kvalita, byť značková nemusí být stoprocentní. Samozřejmě že to je lepší než od Vietnamců, ale zase bych netvrdila, že to je to jediné správné.

+8/0
19.6.2016 8:28

A70n66n84a 16K33i55r67š81o54v96á 9406640925583

VYsoká cena v Čechách opravdu neznamená kvalitu.

Před pár lety byl test dětských bot v dTestu. A to byly panečku výsledky! Jedny z nejlepších bot byly náhodně koupené boty v tržnici. A ty extra super deklarované jako nezávadné, dosahovaly sotva průměru. Takže tak :-P

+6/0
19.6.2016 9:21

B24o67h62u22s36l79a87v 21K19r71á43l70í20k 2781420539746

Ale spíš než "náhodně koupené boty v tržnici" to asi byly "boty náhodně koupené v tržnici". Proč by taky náhodně koupené boty někdo nosil do tržnice, že?

0/0
20.6.2016 20:37

Z10d55e69ň73k86a 32O97g55o49r23k21o16v54á 3792408203805

1500 stoji zimní. Ostatní kupuji 300-500 bez problémů.

+2/−1
19.6.2016 11:18



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.