Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

UKÁZKA: Ženy si nevěří a bojí se opuštění, muži mají strach ze selhání

Žen se o sebevraždu pokouší víc než mužů, ale těm se to čtyřikrát častěji povede. Typicky ženskou příčinou depresí, které sebevraždám často předcházejí, je strach z opuštění, podceňování, a u mužů to může být strach ze selhání. „Společnost dává mužům víc příležitostí selhat a ženám být opuštěné,“ tvrdí v knize O duši a sexu psychiatr a sexuolog Martin Hollý.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z60u89z71a67n34a 86K79u27p44k13o20v34á 8566794489382

Naše psychiatrická péče má ješte obrovské rezervy. Na to, jak jsme perfektní v dalších oborech, tady hodně pokulháváme. Což je škoda. Nemocná duše sice není vidět, o to je ale horší a o to je náročnější její léčba. Kdo nezažil, nepochopí.

+9/0
15.5.2016 18:11

V98á58c64l83a43v 80J46e34b67a35v85ý 8800239293276

Spíše selhává společnost, devalvujeme morální standardy, obcházíme a nedodržujeme ani základní pravidla a chováme se čím dál tím víc sobecky. Honíme ze za penězi a konzumní reklama s mantrou neustálého růstu, inflace a dluhu na nás vrhá pochybnosti selhání a často i existenčního problému (který vůbec nemáme).

Toto nevyléčí psychiatr, toto vyléčíme jedině my sami, když si uvědomíme, co je v životě důležité. Nepotřebujeme nejnovější mobil, nepotřebuje vydělávat statisíce, potřebujeme rodinu, přátele, trochu klidu a ohleduplnosti ostatních. ;-)

+7/−1
15.5.2016 20:41

M51i69l73o32s86l82a52v 96V59l18c16e23k 1642296340323

To jste napsal moc dobre

+1/0
15.5.2016 21:36


Foto

B10r44o96n14i37s33l32a57v 78G53a47b10r97y10š 6985134240

Chce to prostě změnit naši mentalitu i chování. A bude nám fajn.

+1/−1
15.5.2016 23:52

K84a68r63o81l56í60n54a 55N61o14v75o37t67n81á 3155436139851

"Nepotřebujeme nejnovější mobil, nepotřebuje vydělávat statisíce, potřebujeme rodinu, přátele, trochu klidu a ohleduplnosti ostatních."

No právě problémy v mezilidských vztazích jsou častým impulzem k sebevraždě, takže tam je to spíš kontraproduktivní.

+1/0
16.5.2016 2:04

P45e26t25r89a 28M47a26l52a43k44o52v97a 1588180120974

ano, socialismus zanechal na psychice lidí velmi negativní stopy...

0/0
16.5.2016 7:43

B78a59r69b50o52r83a 51J58a75n28e56č30k21o70v42á 9654942241

to je strasny nesmysl co pisete. zadne selhani spolecnosti ani devalvovani moralnich standardu se nekona, lidi se chovaji tak, jak se chovali vzdycky a spolecnost funguje tak, jak fungovala vzdycky.

Prectete si nekdy dodatky ke smlouvam vyminkaru, a udelate si hned obrazek o "starych zlatych moralnich standardech".

Narust psychickych onemocneni neni nic jineho, nez lepsi moznosti diagnostiky, plus nektere zmeny v zivotnim stylu, ne vsak ve smyslu "devalvovani standardu" ale spise ve smyslu zcela hmatatelnych jevu jako vyssi svetelne znecisteni (viz clanek) nebo vyssi podil jednoduchych cukru ve strave.

+2/0
16.5.2016 16:33

M62i86c98h94a50l 26N65o14v26á20k 7120629547664

A to jsem si myslel, že ve statistice vede sebevražda na kolejích, sice to ve zprávách není, ale těch zpoždění je poslední dobou docela hodně, já osobně jsem letos zažil 2 zpoždění(při sebevraždě je standartní 3 hodiny od přejetí).

0/0
15.5.2016 17:09

P34a68v12e54l 72S61o42b61o73t65k23a 5980894

jj, i když je žena zcela frigidní a za celý život orgasmus nepoznala, klíďo si to odheká.

Muž to má horší ;-D

0/−4
15.5.2016 16:57

Z94u41z71a12n85a 13T44i55c25h98á 4828196520843

Co to s tím má společného? Jinak evidentně nejste typ, co by se měl byť jen snažit psát vtipné příspěvky, radši to vzdejte...

+3/0
15.5.2016 19:16

M48i66l41o55s22l72a89v 95V51l68c87e91k 1422816110223

Pan Sobotka chtel komentovat zrejme jiny clanek.....

0/0
15.5.2016 21:38

T42o81m50á35š 69C71h54v17a25s59t20e20k 4193696290443

pan sobotka evidentnně četl jen nadpis a z toho vydedukoval selhání v sexu. asi vlastní zkušenost :-P

+5/0
15.5.2016 21:51

L29u76b92o94m42í20r 10N35o10v98ý 5893138243934

Chybí mi několik přátel, kteří to neočekávaně sami ukončili. Ale pořád se mně nabízí otázka: je účelné zachraňovat cvoky na římse? K čemu pozitivnímu tady vůbec budou? Ty prachy co budou stát bych raději dal nějakýmu duchovi nebo vyraženýmu horníkovi, kteří tady pro nás celá léta dřeli. Řekové je házeli ze skály. Fakt to bylo špatně? ?

0/−12
15.5.2016 11:52

J69a62n 54U12l65r11i68c27h 8248763226331

Sebevrazi pocházejí ze všech sociálních vrstev. Tím člověkem na římse muže byt stejně tak horník, jako vysokoškolsky profesor nebo lékař.

+7/0
15.5.2016 12:02

V39á62c62l78a85v 80J48e52b72a64v88ý 8160799323806

Což vůbec nic neříká o tom, jestli je to slušný člověk nebo ym*d. :-P

0/0
15.5.2016 20:45

H25e34l70e80n50a 92Č31í88ž57k65o16v14á 9271741122628

Víte, kolik lidí, kteří opravdu světu něco velkého dali (vědci, umělci...) zvolilo dobrovolný odchod ze života?

+9/0
15.5.2016 12:49

L25e81n18a 79P47á71t31k22o18v63á 8701303144729

Sobecky mohu prohlásit ze kdyby někdo zachránil mého otce před sebevraždou ani trochu by mi to nepripadovo zbytečné.

+8/0
15.5.2016 13:09

L48u32k43á29š 53K91o53b94l70o40v18s72k15ý 5222793762317

Život je očistec. Sebevražda je útěk duše z výkonu trestu. Člověk se pak stejně inkarnuje znova v podobné situaci a bude muset řešit podobné problémy. Je lepší útěku zabránit. Přimět člověka, aby výkon trestu absolvoval a dosáhnul osvobození, nebo alespoň pokroku na cestě k osvobození už v tomto životě.

0/−2
15.5.2016 13:54

O76n69d12ř72e33j 70Š51i43n52d13l57e71r 2857318106845

Víte ty lidé nejsou cvoci. Oni se chovají z určitého pohledu velice racionálně. Sebevrah většinou nechce umřít. Resp. nechce se zbavit potenciálu, který život nabízí. Chce skončit s bolestí a nevidí jinou cestu

+13/−1
15.5.2016 14:16

L83u27k83á69š 96K31o20b19l30o21v77s71k73ý 5662193422417

O cestě ven z bolesti bohužel lidé často neví, protože oficiálním dogmatem dnešní společnosti je materialismus a biologické pojetí života. Z této perspektivy pak lze bolest buď nějak utlumit léky, alkoholem, nebo před ní útect sebevraždou. Ve skutečnosti je bolest palivem pro probuzení, růst a osvobození duše za předpokladu, že před ní člověk neuhne, odtrpí si ji a najde správnou cestu ven.

+2/−2
15.5.2016 14:54

V42á92c60l11a10v 25J60e90b85a10v87ý 8940329843196

Očividně přemýšlení a změna bolí víc, bohužel :-/

+1/0
15.5.2016 20:46

P17a87v31e93l 94C16h33l55u59b92n52a 7217926788687

Sákryš - omylem mínus :-/

0/0
16.5.2016 22:33

Z85u93z25a40n53a 37K49u82p82k12o32v77á 8216304319232

Možná byste tento názor přehodnotil, kdybyste sám byl tímto "cvokem".

+1/0
15.5.2016 18:03

Z96u35z67a64n85a 44T24i46c35h19á 4478116180573

Nezachraňoval byste, případně házel ze skály, všechny nemocné?

+2/0
15.5.2016 19:28

L13e67n21a 27P24á93t78k91o40v81á 8661143474919

Škoda ze neřekl co konkrétně znamená nebrat na lehkou váhu , když vas někdo vydírá sebevraždou.

+1/0
15.5.2016 10:58

M71i37c22h34a37e78l54a 84L34h24o81t50s78k77á 7146441889478

Muj byvaly manzrl vyhrozoval sebevrazdou milence kdyz ho opustí.Tak aby ho zachranila, poridila si s nim dite... Jsem ji s mymi drtmi vdecna, ze to nebrala na lehkou vahu a zachranila mu zivot... ;) Ale vazne.Na takoveho cloveka poslat policii, at mu poslou zachranku z Bohnic.Priste si to rozmyslí a nebo mu pomohou pokud je vazne na dne.

0/0
15.5.2016 13:21

V74á35c98l64a65v 92H16o36s44c15h 8936858962811

Chce to více kvalitního sexu, dosahovat opravdu hluboké uspokojení.

+4/−10
15.5.2016 10:23

O95n32d74ř96e95j 23Š72i38n12d27l42e96r 2447728246105

Bohužel se v této zemi duševní obtíže neberou vážně. Běžné je nadužívání a zbytečně zbrklé nasazování psychofarmak, pojišťovnou hrazené terapie jsou příliš řidké a terapeutů se smlouvou je málo. A někoho uplatňující moderní, ověřené metody jako CBT pohledáte jen těžko. Např. taková psycholytická terapie je pro jistotu zakázaná úplně. Pak se nedivme, že se lidé pokoušejí o sebevraždy.

+3/−5
15.5.2016 7:50

M86a95r91i28a39n22a 91K17r70á28s28n10á 7440487907481

Vyhledala jsem si, co to je psycholytická terapie:

Modifikovaný druh psychoterapie, který využívá k snadnějšímu dosažení léčebného cíle opakovaných intoxikací menšími dávkami psychotropních látek (například psychodysleptik) s následnou hlubinně zaměřenou analýzou projevů (chování, kreací, artefaktů) léčeného. (zdroj:www.cojeco.cz)

A ani se nedivím, že to není oficiálně uznaná léčby. Aby do mě někdo napumpoval drogy a pak analyzoval, co to se mnou udělá...8-o

+3/−2
15.5.2016 8:28

O27n10d54ř56e13j 17Š47i75n74d45l32e81r 2317688586425

Váš pohled je dost zjednodušený a neinformovaný. Fyziologicky látky při těchto terapiích užíváné (lsd, psilocybin, mdma) jsou vysoce bezpečné a nenávykové, to se už samo o sobě o spoustě psychofarmak na předpis říci nedá. Shodou okolností jsem byl předtřemi dny na přednášce terapeutky, která tuto nelegálně šest let provozovala a věřte mi že to není tak nahodilé a nezodpovědné jak si představujete. Měla velmi propracované postupy a naopak byla.v.mnoha ohledech velice opatrná.

+3/0
15.5.2016 9:24

O21n43d28ř97e92j 77Š51i82n39d66l36e77r 2947728926635

Jinak metoda není uznávaná z politicko-ideologických důvodů. Ne objektivních.

+4/0
15.5.2016 9:25

E36l92i79š43k28a 67K96u79č58e26r53o92v89á 1206848127699

většina sebevrahů v minulosti navštívila psychiatra. to není dobrá vizitka jejich práce... nebo je to tak, že psychiatra v minulosti navštívila většina lidí?

0/−5
15.5.2016 6:48
Foto

P84a87v11e30l 91K55o48z57a 2703271466

To je spatna logicka uvaha:) Jen to potvrzuje tvrzeni, ze vetsina sebevrahu ma psychiatricke problemy. Pokud chcete hodnotit praci a uspesnost psychiatru, musite vedet, kolik lidi se u nich leci celkem, kolik se sebevrazednymi sklony a kolik jich nakonec tu sebevrazdu spacha. Navic kdyz nekdo chce umrit a nespolupracuje, tak krome nasilne hospitalizace a krmeni prasky moc sanci jak mu to "rozmluvit" neni...

+3/0
15.5.2016 10:50

M80i69c80h12a51l 68K55r37e88j24č23a 5538456476483

Ja bych spise rad slysel (a chci se vyhnout rozdilne nuanci psychitr vs. psycholog), proc se nekdo domniva, ze je to jen vetsina lidi a ne vsichni. Co by tedy podle Vas byla ta cast sebevrahu, kteri ty problemy nemaji? Dobrovolni darci organu? Ja se naopak domnivam, ze lidem (a nejen jim) je vrozena

0/0
15.5.2016 11:16

M75i33c57h92a28l 80K34r18e19j83č91a 5428436476403

uz 2x jsem se psal s delsim dokoncenim "ukousnuteho" prispevku a nikdy se neobjevil. Uz tento boj s tabletovou klavesnici vzdavam. Jen zduraznuji

0/0
15.5.2016 11:32

M85i57c50h60a98l 88K45r51e51j31č64a 5578226546713

zase to ukouslo!!! Grrrr. Ani se nedivim psychickym problemum,lidi pouzivajicich iDnes :-). Chybi slovo sebeochrana a pak jeste mnoho dalsich slov.

0/0
15.5.2016 11:34

L44u64c81i53e 78F24o10r76m97á64n56k60o71v27á 8585368217880

Přijde mi dost hrozné, že po neúspěšném pokusu o sebevraždu člověka můžou bez jeho svolení zavřít do léčebny, což je většinou velmi depresivní a strašné místo, takže za své zoufalství, které chtěl řešit odchodem ze života, je ještě potrestán zavřením v domě hrůzy. Rv

+3/−17
15.5.2016 3:09

E58v38a 65K13a84l48l59i40s81t16o71v63á 6337218626460

Takže ho mají nechat jít domů, aby to druhý den opakoval úspěšně? 8-o

Není lepší, je-li pod dohledem, může si o svém problému promluvit s odborníkem, který mu může pomoci s momentální stresovou reakci a ev. dostane nějaké léky?

+12/0
15.5.2016 3:47

J48a37k59u89b 68K25u84b79a 5528944524375

Vzdyt at to ma druhy den uspesne, alespon jako poplatnici usetrime na jeho dozivotni peci.

0/−9
15.5.2016 8:46

M73g33r91. 93J52a67n 63F26i15a41l78a 9432927481426

Až depresi dostanete vy nebo někdo z rodiny, pak prosím tento názor napište znovu8-o

+12/0
15.5.2016 9:43

M92a15r44t40i44n 97K34y78p31r 2752315304424

Duševní nemoc je nemoc jako každá jiná. Nechcete neléčení doporučit jako přístup u všech těžkých nemocí? Taky jako poplatníci ušetříme.

+3/0
15.5.2016 11:01

E52v85a 60K88a95l32l65i57s23t76o20v65á 6577468416170

Máte pravdu, peněz speciálně za vaši záchranu by mi bylo opravdu líto...

+3/0
15.5.2016 14:43

V57á26c95l29a81v 91J73e17b64a17v38ý 8490549693286

A když je to třeba otec nebo matka malých dětí, kteří jen zrovna "nezvládli" nějakou překážku, tak se to rozhodně ani dětem, ani daňovým poplatníkům nevyplatí. A od toho jsou ti psychodoktoři, aby takového člověka postavili zpátky na nohy.

0/0
15.5.2016 20:49

L30u46c30i72e 29F79o89r46m69á81n83k79o38v33á 8745868617910

Sebevraha zavřou na uzavřené oddělení mezi ty nejtěžší případy. Jedinou "terapií" je těžká medikace. Je ve společnosti skutečně těžce psychicky nemocných lidí (schizofreniků, psychotiků). Ideální prostředí, aby se začal zotavovat.

+3/−3
15.5.2016 12:40

E70v73a 59K35a10l60l60i21s52t34o88v93á 6267138536580

A mají ho odvézt kam?

Nevím, jak to probíhá v reálu, nikdy jsem to nezažila ani nikdo z mého okolí, ale nechat člověka v krizi, aby si po překažení sebevražedného pokusu nějak poradil sám, mi připadá poněkud zvláštní a zcestné (tím spíš, že leckdy jde možná jen o demonstrativní pokus, o volání o pomoc).

Jiná věc je, jak ta následná péče pak vypadá, asi tam je prostor pro zlepšování, to samozřejmě nepopírám.

+1/0
15.5.2016 14:26

L88u28c36i72e 22F36o67r78m35á46n96k21o45v83á 8885308767560

Já právě píšu o tom, jak to reálně je. Protože sebevrah je hospitalizován proti své vůli, přidělí ho na uzavřené oddělení. Uzavřená oddělení psychiatrických léčeben jsou místa pro internaci těch nejtěžších psychiatrických případů. Nikoli jejich léčení, protože tyto lidi v podstatě léčit nelze, jen je medikovat, aby nebyli nebezpeční svému okolí. No a do tohoto prostředí nedobrovolně zavřou duševně vcelku normálního člověka, který chtěl sebevraždou řešit své zoufalství. Jak myslíte, že mu to pomůže?

Ano, ideální by bylo, aby existovala nějaká přijatelná podoba krizové intervence, kdy by ten člověk nebyl zavřen mezi těžké psychotiky, ale na příjemné oddělení, kde by měl k dispozici terapeuty, kde by si s ním povídali, medikovali ho přiměřeně k jeho situaci, nikoli těžkými antipsychotiky... jenomže tak to prostě NENÍ. A o tom právě píšu.

+4/0
15.5.2016 14:35

E83v95a 67K94a45l69l22i17s37t64o57v75á 6657808366780

Tak to ano, tak jsem to myslela. Ale jak jsem zmínila, nevím, jak to v reálu vypadá. Tam má asi naše zdravotnictví hodně velkou rezervu, protože lidí, kteří si se svou situaci neumějí poradit nějak přibývá a takováhle specializovaná oddělení by asi o klienty neměla nouzi...

0/0
15.5.2016 14:49

L44u56c59i88e 79F43o16r80m98á63n62k48o75v68á 8455678267680

Je to i problém legislativy, protože u lidí, kteří se pokusili o sebevraždu, je legislativní výjimka, kdy nemusejí dávat souhlas s léčením, lze je hospitalizovat bez jejich svolení. Ale právě proto, že tomu tak je, nemohou být umístěni na oddělení pro lehčí případy, kde jsou k dispozici ti psychoterapeuti a skupinová sezení a arteterapie a všechno možné další, ale musejí na uzavřené oddělení, kde není NIC z toho, jen silná medikace a kolem samí těžce nemocní, často i nebezpeční spolupacienti. Mimo jiné tam nesmějí ani návštěvy. Je to vlastně vězení, ale na rozdíl od vězení člověk ani neví, kdy a jestli vůbec se z něj dostane, záleží jen na libovůli lékařů.

+1/0
15.5.2016 15:37

E28v56a 90K93a81l66l59i14s98t12o31v59á 6807268846650

Však říkám, že má zdravotnictví v tohle směru veliké rezervy, protože lidí, co si neumějí se svým životem poradit přibývá..

0/0
15.5.2016 15:48
Foto

V49l42a70s87t75i50m88i86l 95Č81e16r73n41ý 3687293885

No to je tedy hrozné. Že se nestydí. Oni se mu pokouší zachránit život, když on by si ho v nějakém hezkém prostředí mohl napodruhé v klidu vzít. No fuj.

+9/−1
15.5.2016 6:48





mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.