Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na ekzém se dá vyzrát i bez mastí, pomůže změna stravy a rybí tuk

Kožní potíže trápí stále více lidí. Nejde přitom jen o citlivější pokožku, ale také o vážné formy zánětů. Mezi viníky patří nevhodná strava, všudypřítomná chemie a znečištěné životní prostředí. Co pomůže při léčbě ekzému a dalších kožních nemocech, zjišťoval páteční magazín Rodina DNES.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H54a43n40a 76K25o26s59t32k50o25v65a 8775460438694

Na drbani mi hodne pomohlo antihistamin (tme se osvedcil Aerius), konopna mast nebo mandlovy olej.

Jako mala jsem spala s ponozkama i na rukach, strihat nehty hodne nakratko.

Uprava stravy rozhodne neni na skodu, ale je to velmi individualni.

0/0
15.4.2016 18:20

V67l77a29d94i49m30í66r 76J47i11r64k31a 7384636304278

Je-li příčinou strava, pak je to obyčejná alergická vyrážka a ne ekzém. S ekzémem je to trochu složitější. Věřte, že vím o čem píši.

0/0
14.4.2016 21:15

R10i42c37h67a45r44d 40G50e76n43š97e14r62o14v65s73k87ý 2175885704836

Ne, není. Jídlo ma vliv na ekzem vice než obrovský

0/0
14.4.2016 22:19


P86e93t37r 87N66o92v75á60k 8945309680

funguje něco rozumného na zklidnění kůže ... aby se člověk nemusel drbat a drbat a drbat ...

a

jak si následně od mnohaletého drbacího zlozvyku pomoci?

+1/0
14.4.2016 10:36

L29u97c65i45e 19L74i34c32h47n78o27v15s32k61á 6239439447898

Myslim, že ekzém má velkou souvislost s psychikou, a to hlavně u deti. U dospělých potom hlavně zanesena játra, střeva a ledviny. Žádné masti proto ekzém nevyleci, max zmírní potíže.

+2/−3
14.4.2016 9:55

R43o31m73a59n 42Š22e47n10k79e77ř51í63k 1882815234389

A proto si nakoupime aloe, jecmen, zdravou vyzivu, probiotika atd... a az se clovek "vycisti" (pokud do te doby neumre na infekci z rozskrabanych ran) tak vse zazracne zmizi. Tak z tohoto jsme 5-letym bojem s tezkym atopikem vyrostli... viz moje prispevky nize: Zkuste mi odpovedet na otázku: Je mozne zdravou výživou, imaginarnim vycistenim, imaginarne zanesenych jater, strev atd, bio krémy, jecmenem, aloe, probiotiky, homeopatiky "opravit" chybu v DNA člověka? NE - nelze :-) Takze Vam nezbyde nez jen mirnit potize + sekundarni placebo efekt, nedavat to jako rodice najevo a tvarit seze je vse v pohode a nastolit psychickou pohodu - coz vede k uklidneni ditete. Takovych "cisticu" jsem jiz potkal a mluvil s nimi, a vsechno uplne mimo. Staci treba takove homeo oscillococsinum - redeni 100 CH, tedy 100x 100-nasobne redeni - na krabicce je uvedeno, nebo nekde bylo, ze ucina latka je v koncentraci xy na MINUS 293 gramu - sorry, ale i obycejny elektron v atomu je ve stovkach radu tezsi nez pry ucinna latka v tomhle grandioznim podvodu s predrazenym cukrem, kdy jedna molekula ucinne latky mozna za 100 let opustila tovarnu Boiron.... A tak bych se tady mohl rozepsat dale a pokracovat do nekoncena, za 5 let mam zkusenosti snad se vsim co slo zkusit a ze by to vydalo na velkou knihu

+1/−1
14.4.2016 13:48

L84u64c48i30e 64L22i81c66h33n15o69v88s14k35á 6529599407698

Prosim Vás ja jsem něco takového psala? Jestli má Váš syn nějakou genetickou poruchu, tak to je mi lito, ale většina lidi s atopickym ekzémem si může pomocí sama. Je to ale o důslednosti a pevné vůli. A o komerčních výrobcích na zázračné vyčištění di může člověk nechat jen zdát, nebot neexistují

0/0
14.4.2016 23:03

R61i98c94h69a64r52d 96G19e94n56š80e82r88o44v91s92k76ý 2585935234356

Pritelkyne trpi nejtezsi formou atopickeho ekzemu cca 12 let. Dnes ma jiz temer 100% povrchu tela pokryteho ekzemem. Kortioidni masti zabiraly a zabiraji, ale za tu dobu ji to temer odrovnalo jatra (mazali jsme 2x denne od hlavy k pate). Velke zlepseni prislo vyrazeni lepku z jidelnicku a prechodem na zasaditou stravu v kombinaci s polykanim oleje z ostropestrce marianskeho. Homeopatika jsme take zkouseli a je to fakt jen prebalene lipo. Nicmene to vycisteni vnitrnich organu, jak pisete neopravi DNA, ale muze hodne pomoci. Bohuzel nas postup nefunguje na csechny, atop ekzem je velmi specificky a kazdemu pomaha neco jineho. Zbavit se toho neda, daji se pouze zmirnit projevy. U maleho ditete vam to v nejmensim nezavidim. Je to peklo s dospelym natoz s ditetem.

0/0
15.4.2016 9:48

A30l48i17c36e 37K51u58t94i53n35o90v33á 7294300242437

ichtamolo-zinková mast Vitela Ichtamo na doporučení kojenecké sestry v motole, promazávat chladivých cindermanem... jediné co nám pomohlo i bez kortikoidů avšak je to na dýl. Nic lepšího neznám

0/0
14.4.2016 9:11

M24a98r94e32k 54Z27a35h85r49a25d35i95l 6204589935641

Na ekzem je nejlepší Nahoru po schodišti dolů band...

0/−1
14.4.2016 7:14

R27o43m40a59n 86Š43e37n11k48e23ř50í30k 1882595694249

Tak jsme se dozvěděli, ze jsme se nic nedozvedeli :-) ano, na dermatitidu (tj akutní ekzem) presne muze platit úprava jídelníčku, úprava ziv. stylu - méně stresu, snazit se vyhýbat nemocem. Kůže je nejvetsi komunikační orgán a pokud je neco spatne, projeví se casto koznimi problemy. Pokud se ovšem jedna o atopicky ekzem (skutečný atopicky nikoliv dermatitidu) kterému ve svem nazvu jiz staří Římané dodaly latinské slovo atopiq tedy nepovhopitelny, bez příčin, nevyjasnitelny, tak to asi vsudypritomnou chemii a špatným životním stylem moc nebude, kdyz s tim lidstvo zápasí tisíce let. Tady je to extrémně individuální a vzdy se jedna o genetickou mutaci a chybu imunitního systemu/tvorby kožních proteinu. Je to proste problem, který se projevuje jinak u kazde osoby a každá osoba ma jiny spoustec který se i v case meni a vyvíjí. Osobni zkušenost s léčbou deti atopiku: Podle moderních trendu jsme se snažili jit s dobou a minimalizovat pozdeji eliminovat tu "fuj" léčbu pouhými "fuj" kortikoidniho mastmi od lékaře kožního a vse se snazit vyresit bio-eko-slunicko viz trendy cestou. prvni rok všelijaké mandlove olejové koupele, koupel v odvaru z ovesnych vloček, černého čaje, spousta různých krému na přírodní bázi, konopna kosmetika, dite kojeno, testy na laktozu, lepek, vse OK zadne specifické IG zvýšení - dite rozskrabane do krve, vse naprd... 2. Rok: ukecali nas do homeopatie, takze hromada penez vyhozených za bambilionkrat redene nic, vse k nicemu, dite rozskrabane, nevyspane, v nepohode dal. 3. Rok pokračování homeopatie, vcetne uprav jídelníčku, nikdy dite nemelo nic instantniho a chemického v puse (všelijaké prikrmy, instantní kase...) vynechání alergenů (možných), testy na imuno a alergo nulové, pozdeji přeskok zhomeopatie na přírodní trendy predrazenou kosmetiku LR - aloe kůra, probiotika vse k nicemu - v podstate vzdy jen minoritní zmena. 4. Rok - ruply nam nervy, a přestali jsme bojkotovat chemii lecici pouze následky a nikoliv příčiny, ktera byla objektivně totálně ve hvězdách a nekde

+7/−1
14.4.2016 7:10

R76o59m61a58n 98Š89e79n12k22e31ř85í22k 1262615834939

nekde zakodovana v DNA. Nasazení kortikoidnich masti - za pul roku bylo po exemu, ten udrzujeme v latentni formě tzv proaktivní peci - ložisko ekzemu (ktere je momentálně uzdravene) preventivne 1x za cas promaznout aktivní masti, vzdy kdyz neco zacne vylizat, tak ihned reagovat - spotřeba kortikoidniho krému (kde je 0,01%) cca 5-10g za mesic - takze zadna tragédie, jak do nas vsichni huceli ze zacatku jak ji chemicky odrovname zdravi a imunitu a bude otrok krému a bla bla... Výsledek? Dite spokojene, rodice by si potřebovali prolisknout par facek a stroj casu který by to trápení o par roku zkrátil. Druhe dite - podobný náběh, rovnou za kožním a nasazení masti s tim hnusnym kortikoidem - výsledek spokojene dite kterému dětství neznicili rodice bio-trendy kvazi léčbou. Nas to taky jako rodice vylecilo a vzdy se jen "usmívat" kdyz sledujeme diskuze rodičů a všelijaké marketingy propagujici vselico na atopicky ekzem, tak i kdyz nejsem biolog, tak mam trochu logického myšlení a my jsme si odpovedeli na otázku: je mozne zdravou výživou, bio krémy, jecmenem, aloe, probiotiky, homeopatiky "opravit" chybu v DNA člověka? NE - nelze :-) po podrobném pátrání bylo výsledkem, ze podobne problemy dětského atopickeho ekzemu jako nase deti provazeji z manzelciny strany většinu deti 4 generace dozadu... A pochybuju ze v roce 1870 na valachach na samotě u pulcinskych louk ta vsudypritomna chemie a nezdravy životní styl způsobil tezky ekzem praprababiček

+9/−1
14.4.2016 7:14

D41a36n15a 84S88m63é55k80a71l92o83v41á 5767146963882

Jako doplněk bych doporučila promazavat sadlem. Mne to pomohlo v dětství (nevim, jestli za komancu nebyly kortikoidove masti dostupné, nebo to jen mámě nepredepsali, s těmi jsem začala cca rok po revoluci a uz jsem si prošla i obdobím rezistence, takze dokud se to dá zvládnout, mazu sadlem a kortikoidy az ve stavu nouze). Ted mám to samé, jako v článku. 4 kozari to viděli - 2x diagnóza lupénka, jednou ekzém a jednou prý mykoza. Léčba žlutou nebo černou masti, octové koupele, nezabírá. Změna životního stylu by mohla, proč to nezkusit a nesnizit lepek+pridat ryby... Ublížit to (narozdíl od pokusu s léky) nemůže.

+1/0
14.4.2016 7:25

R54o21m29a60n 96Š44e65n36k62e38ř46í65k 1562245844859

Ano, naprostý souhlas s tim sadlem. Na promazavani je nejlepsi Rovenskeho mast - česky vynález 50% sadla a ted si nejsem jisty jestli 30% nejakeho prirodniho oleje a 20% glycerinu nebo ke ten poměr naopak... Jedine co pomáhá, neni potreba nic doplácet ani na kilove baleni. A ten zbytek co píšete je bohuzel smutné :-( Atopicky ekzem je z 90% genetická vada imunitního systemu - jde sam proti sobe a jako jedina úprava životního stylu je se zavřít na samotu u lesa a 2 roky se nepotkat s žádnou virozou nebo hnusnym bacilem a nedrazdit si rozblblou imunitu.

0/0
14.4.2016 9:52

A38n55n88a 61K53i83r34š22o14v80á 9866150165483

Mám podobnou zkušenost s mýma dětma. Jen ta fáze eko-bio byla u nás jen asi dva měsíce ;-) Nejdůležitější je, nenechat ekzém rozvinout, až je z toho opravdu velký problém. Takže jakmile se začalo ložisko tvořit, hned namazat kortikoidovou mastičkou a pohoda. ....děti z problému naštěstí vyrostly; resp. žádné projevy nemají a jsou v pohodě. ....a nejlepší mast je modrá Indulona!!

0/0
14.4.2016 8:27

J35a17n 33F95i66a15l42a 7334967955709

Rybí tuk je masť.

0/0
14.4.2016 5:47

L78u32c60i26e 88L33i56c18h96n12o30v24s44k44á 6709859167568

Olej ne? :-)

0/0
14.4.2016 9:56

M25i57r59a 30L24o13v39e 3414590578794

Pekny clanek.R^

+1/0
14.4.2016 2:10





mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.