Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Příběh Lenky: Manžel dělá dluhy, já mu prý mám pomoci splácet

Dostala jsem se do situace, se kterou si už nevím rady. Můj manžel je nepoučitelný, je samý dluh a to ani nejspíš nevím o všech. Navíc se hrozně diví, že už mám všeho dost a odmítám se na splácení podílet.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S62i61m53o22n95a 84B37ě16l17á35k97o26v45á 2360881689963

Má sotva základní školu a prý "má na víc" ;-D To je tak k smíchu, až je to k pláči...

+1/0
8.4.2016 11:15

M56a49r47i71o 73T57r52n30k96a 6100353778420

Poznam ludi co nemaju ukoncene VS a firmy im celkom slusne idu. Co asi nebude tento problem

0/0
11.4.2016 12:53

M64i52r26o51s28l26a63v 18B68u74č35e39k 6763893821724

Kolegova žena trpěla, až zvláštní nemocí z nakupování ! Opravdu, až tragi - komické ! Od relax křesla, přes všechno možné a když domů přinesla asi pátý topinkovač, "Byl přece, ve slevě" ..., známý, zoufal. Opravdu jsem cenil to, že dluhy poctivě splácel a své ženě, byl po boku. Vše bez výsledku, až to vyvrcholilo telefonem - Muž, nepřišel večer domů . "Kde jsi manželi !? Kde bych byl, v lůžku" ... ! Opět se potvrdilo - ze života - Nejvíce utrácejí ti, kteří na to nemají ! ...

0/0
7.4.2016 7:08


O31l87g91a 46B51o80c50k73o87v83á 3287882695780

tutovka...její manžel mi připomněl Mrázka ze seriálu Redakce;-D

0/0
6.4.2016 13:19

A19l89e53n27a 38B50e19n95e21š77o24v82á 9279592791379

Při svatbě se oddávající ptá, jestli znáte navzájem svůj zdravotní stav a majetkové poměry. Paní je neznala a stejně si ho vzala. Takovou podobnou situaci máme u nás v rodině, kvůli pět let staré exekuci budoucího manžela mé sestry nedostali hypotéku. On radši neotviral obálky od exekutora, myslel, že to vyšumí. Ale sebeobětování rodiče jim pomohli.

+1/0
6.4.2016 0:15

I15v70a 78Z33i21k50e59š53o94v72á 2821414378726

Nohy na ramena a co nejrychleji pryč od něj.

+3/0
5.4.2016 23:40
Foto

J46a78n27a 64P38ě28n97č75í98k54o71v18á 5643413806

Hloupá je ona, že si s takovým chlapem pořídila dítě a vzala si ho. Taky se může časem ukázat, že syn je stejného ražení jako jeho otec a bude časem řešit i jeho dluhy.

+3/0
5.4.2016 21:07

M12i27l61a46n 34B74r93o96ž 9953117805274

To nemůže nastavit čas, ale výchova...

+1/0
18.4.2016 0:44

A16n47n20a 85Č79e77r22m12á24k37o55v51á 1245955346684

Oddluzeni a rozvod. Jinak to bude narustat a nikdy nezačne znovu.

0/0
5.4.2016 12:30

K60a70r73e26l 83D59r97d75a 6804602207

V životě je to většinou naopak. Žena seká finanční průšvihy, nakonec rozvod a muž je ten, kdo to platí. S tímto smyslem pro vypočítavost se ženy rodí. (Výkřiky na diskusi to jen potvrzují.) Je satisfakcí slyšet, že to může být i naopak. ;-D

V solidní rodině by mělo platit, muž má hlavní slovo, manželství je o vzájemné podpoře a žena má samozřejmě povinnost muže podpořit a případné (společné) dluhy platit. On by měl být natolik svéprávný, že rodinu nevede do existenční krize. Varianta dva, společnou kasu bude držet žena. Je to na dohodě.

Tady jde nejspíš o sociální případy s malými platy, kdy ani jedna strana příliš nevydělává a berou to jako standard, nebo jde o hodně volný svazek. Ještě snad, nejde o Roma a Češku? Tedy pěkný radostný kluk, co se nechá živit, a škaredá škatule co chtěla dítě? Aneb vztah, který měl přesně takto fungovat od začátku a Lence se to nyní nelíbí? ;-D

Jen tady ještě nezaznělo. Po sametu se u nás změnil životní styl a přístup k financím. Osobně odmítám půjčky. Rozhodně bych nešel do dluhů bez jasného představy, jak je vypořádat. Přitom společnost dnes nutí mladé bez práce a kariéry skočit do hypotéky a řešit rodinu a bydlení na dluh s výhledem, že jejich plat i kariéra bude stoupat a že hypotéka je přiměřeným rizikem. S dluhy lze dnes pracovat kapku snadněji, než dříve. Je to o změně hodnotových žebříčků. O ochotě nechat své finance na vodě. Nevázat se až tak na svazující jistotu, jak to bylo běžné dříve. Koneckonců i rodinné finance se dají pojmout jako podnikatelský plán, který se rozjede na dluh a se ziskem se počítá v budoucnosti.

Mohlo by jít tedy pouze o střet dvou rozdílných pohledů na dluhy. Máme názor Lenky. Názor partnera tady nemáme. Zjistil bych, jak na tom rodina skutečně je, než začneme doporučovat finanční či partnerský rozchod.

+1/−4
5.4.2016 6:32

K65a98r67e41l 83D60r16d95a 6604702977

Poznámka. Diskuse na iDNES, kde diskutuje parta seniorů, musí být ze zásady neobjektivní. Tady diskutují lidé, kteří považují "dluh" za sprosté slovo.

Chtěl bych vidět půjčky a dluhy na diskusi mladší generace. Patrně by byly závěry jinde. ;-)

0/−4
5.4.2016 9:08

M29i92l68a16n 22B50r56o86ž 9303497245944

Ano, dluh je sprosté slovo a to budu učit i syna, na co nemám, to nekoupím. Tečka, Pokud jste tak blbej, že se mi potřebujete převést v novém autě, na které jste si půjčil, tak nejste in, ale loser...

0/0
18.4.2016 0:55

M30i24l50a69n 60B16r78o78ž 9113297715264

Se ziskem počítat můžete, ale se ztrátou musíte. Pokud vám nedochází, že můžete prodělat, ale počítáte jen s jistotu zisku, tak jste opravdu blbej.

0/0
18.4.2016 0:57
Foto

D51a53n38a 36Z57e54m88k22o27v14á 7821530757696

V solidní rodině mají oba stejné slovo a o společné kase, ať už ji drží ten či ten, rozhodují oba a i případné dluhy tvoří společně nebo po vzájemné dohodě.A ti mladí se spíš snaží půjčkám a hypotékám vyhnout, tedy pokud nemají to štěstí, že mají práci o níž vědí, že jim vydrží a oni budou mít z čeho platit.

+3/0
5.4.2016 16:27

M63i76c60h40a89l 59M59i29l88l40e64r 9886882539162

podle tonu odhaduji, ze jsi ciperny osmdesatnik

0/0
6.4.2016 16:19

B42l71a71n47k79a 93B93a46u72e43r53o79v60a 4271680829597

Lenko, Vas manzel Vas ma pouze za dojnou kravu, ze ktere se snazi vyzdimat y tu posledni kapku mleka. A Vy mu to povolujete. Mate moc male sebevedomi.

+2/0
5.4.2016 1:30

J19a11n 85H89u48r45k39a 7810726446217

ikdyž se rozvede tak díky manželovým dluhům (paradoxně i po rozvodových) exekutor bude denní host a i její děti příbuzní známí budou zataženi do státem posvěcené zlodějny jménem exekuce...na věčné časy a nikdy jinak od loňského jara nám vzrostlo množství případů kdy u rozvedených manželů začali exekutoři exekuovat i třetí osoby na majetku o 470 procent a soudy?...žijí přeci z poplatků ehmm úplatků...

0/0
4.4.2016 23:45

K93a27t80e41ř49i10n95a 18V45ý18b77o80r80n58á 6720399509

Dovolim si citaci. Zdroj si p.t. čtenáři najdou sami:

Vhodnou obranou proti důsledkům manželových dluhů vzniklých proti vaší vůli je projevení nesouhlasu vůči věřiteli bez zbytečného odkladu poté, co jste se o dluhu dozvěděli, věřitelé se pak mohou uspokojit z toho, co náleží do výlučného majetku manžela, který závazek převzal; ze společného jmění se mohou uspokojit pouze do výše, již by představoval podíl dlužníka v případě zrušení a vypořádání společného jmění.

Třeba to někomu pomůže

+2/0
4.4.2016 21:47

K34a16r26e18l 94V75a18c62h71u84t 9763232159323

Když se rozvedeš, budeš splácet jen půlku těch jeho dluhů. Když se nerozvedeš, sotva můžeš někdy dohlédnout konec a výslednou (?) výši dluhů ... :-/

+1/0
4.4.2016 20:01

K43a56r70e24l 19V90a12c78h59u38t 9563492539213

A je mi úzko z pomyšlení, že takových, jako je tvůj manžel, je dnes MNOHO. Kam se to ta naše rodná vlast sesouvá ... (?) :-( ... chjo!

0/0
4.4.2016 20:05

K33a64r63e48l 45V57a11c46h89u27t 9133742189163

Nakonec ale stejně platí: Jestliže dlužíte bance 10 nebo 100 tisíc, jste ve srabu - jestliže bance dlužíte 10 nebo 100 milionů, je ve srabu banka. ;-)

+1/0
4.4.2016 20:20

J52o34s92e35f 27Š75o12l30t30e25s 8894958820113

Banka vám nikdy nedovolí půjčit si přes 10 milionů. To je dneska naprostá utopie. A i kdyby, tak to bude účelové a na váš účet se ty peníze nikdy nepodívají.

0/0
4.4.2016 22:00

S51i62m68o59n27a 17B25ě81l66á72k47o95v26á 2890321769873

nebude splácet jen půlku. Pokud nemá on, vždycky půjdou za ní. Protože jsou manželé, jsou to společné dluhy, i když o nich nevěděla. A i kdyby teď zúžila SJM nebo se rozvedla, stejně to jsou dluhy vzniklé za manželství. Jen by tím předešla vzniku nových dluhů, které by se za ní jinak táhly taky...

+1/0
8.4.2016 11:12

R91a25d98i57m 39Z22a65t52o70p19e81k 9122945882277

Zdrhej holka, zdrhej.

+2/0
4.4.2016 19:58
Foto

V50í84t63ě32z54s65l78a90v 25K30l57o15z43í12k 3751539904187

Ten chlap je magor, rychle pryč o něj...

+1/0
4.4.2016 19:32

M59a46r34t72i29n48a 66H79a42m76á31č60k59o22v17á 5687151109

No já zas nechápu ty střelce, co si pořídí dítě bez papíru. Pokud je partner natolik zodpovědný, že se s ním pustím do tak obrovského závazku typu "dítě", pak nemusím mít strach mít s ním společný majetek, jméno a život a dokonce mi to bude těšit a budu hrdá, že se mohu veřejně představovat jako jeho žena. A těšit mě, že on je stejně hrdý na mne.

A nebo mi ten člověk za závazky nestojí, považuji ho například za nezodpovědného k penězům, nechci s ním nic společně budovat, počítám s rozchodem či cokoliv jiného. Třeba je dobrý jen na sex nebo trávení volného času. Proč by ne, někdo se chce v životě jen bavit. V takovém případě si s ním samozřejmě nepořídím dítě.

Ale pořídit si dítě a argumentovat, že si otce dítěte nevezmu proto, protože v případě rozchodu by byly problémy s majetkem, to mi fakt hlava nebere.

+6/−2
4.4.2016 18:27

M69a74r71t54i89n48a 54H66a30m61á28č28k96o89v42á 5447241559

To byla reakce na příspěvek níže, kde paní argumentovala, že je blbost se vdávat, protože v případě rozvodu je problém s dělením majetku.

+1/0
4.4.2016 18:29

K49a29t34e14ř19i47n95a 72H90u55t55o84v59á 9531625300867

Naprosto souhlasím

0/0
4.4.2016 18:52

M69a55r40t28i37n 82P85a13t52e33j91d57l 4964568496745

Ta anketa na konci mi připomíná jeden normalizační seriál:Má Sváťa říci šéfkuchaři co si o něm myslí,anebo má mlčet a odejít? :-)

0/0
4.4.2016 16:36

F20r94a23n54t24i88š21e11k 36M27a67t95ě73j30č98e89k 7243132383911

Je to složité. Protože když manžel při nějaké transakci neuvede, že má s manželkou rozdělené vlastnictví, tak se to bere jako podvod a manželka by i přesto za jeho dluhy zodpovídala. Přitom ona by o tom ani nevěděla, že si opět půjčuje, ta by poté projednávala až s exekutorem.

0/0
4.4.2016 16:26

A90l62e91n32a 77Š63a43u36e10r58o46v40á 7653726581262

Za co ho milujete? Je to normální příživník. Kopla bych do zádele.

+12/0
4.4.2016 15:05

L44e62n89a 95P35á41t37k22o78v57á 8211603694989

A proto je manželství za současných okolností blbost, protože ručit za jiného dospělého člověka ,automaticky proto že jsem si ho vzala a do smrti ....za mě ne. Zůstanu svobodná dokud mě smrt nerozdělí.

+9/−4
4.4.2016 13:19

M35i29l91a15n 47H19l45a76d23k58ý 2260629837902

Když on ten manžel ručí i za Vaše dluhy ...

0/0
4.4.2016 16:10

L76e10n48a 88P70á77t44k55o27v40á 8301633664129

Já si za své dluhy budu raci určit sama

+2/0
4.4.2016 19:12

M84i58l94a27n 64H81l32a81d49k20ý 8732348790

Řká se, že jaký šel, takovou potkal ... Když se tak bojíte, kdo v, co jste sama zač ...

0/−2
4.4.2016 20:11

L84e89n57a 45P69á59t77k33o39v79á 8401163424329

;-D no jo to se říká. Už jsem potkala takového a nestěžuji si

0/0
4.4.2016 21:05

J43o42s19e30f 54Š63o54l40t19e16s 8874598210783

Ale no tak, já s manželkou jsme svoji už skoro 2 roky a podobné záležitosti tak nějak vážně nehrozí. Je to jenom o výběru a důvěře.

+1/0
4.4.2016 22:02

M86i51l12a29n 20B98r20o25ž 9473107235304

Napište za dalších 10 let;-D;-D

0/0
18.4.2016 0:47

P44e68t51r48a 74H71e10l36i90k72a42r31o23v22a 9108964477544

Takhle mluví lidé se špatnou zkušeností nebo ti, kteří si současným vztahem nejsou moc jistí a tuší, že to nedopadne.

+1/0
4.4.2016 22:33

A26l58e60n66a 17V90e79s27e85l96á 3623901935448

To sice máte pravdu - ale nemusí jít o vlastní špatnou zkušenost. Dost lidí se umí poučit i z těch cizích - a že jich k vidění je.

0/0
5.4.2016 16:35

J57o54s36e62f 67H75á83j73e46k 6208800489952

Utíkej děvče, co Ti nohy stačí...:-P

+8/0
4.4.2016 13:10

M85a69r59k41é13t34a 67V81í37t32o80v77á 4578130265276

Stále dokola všem opakuji: nežeňte se/nevdávejte se, papír na společné soužití nepotřebujete, když si budete rozumět, bude vše OK i bez papíru, a když si rozumět nebudete, tak bez toho papíru bude rozchod jednodušší pro oba. A už jsem se v diskusi o sobě dočetla, že ne každý je tak jako já neschopný udržet si vztah a ať svoji frustraci nepředávám dál;-). Jenže ono opravdu manželství, tak, jak je právně upraveno, mnohdy zakládá na veliké majetkové problémy.

+3/−7
4.4.2016 12:39

P72e73t33r96a 58N56o76v12á28k58o51v68á 7558986284638

A jak jinak všichni získají společné příjmení, aby v budoucnu matka nemusela kde kade prokazovat, že není cizí paní, co ty děti krade?

+1/−4
4.4.2016 13:19

L82e33n96a 89P62á25t83k42o90v27á 8391803624399

Můj syn se jmenuje jako já , ale pokud chcete stačí návštěva úřadu bez svatby. Babišová je Babišová a není to manželka

+6/0
4.4.2016 13:21

M70i26l36a96n 44K90l32o96u36č39e70k 9404767299106

Kolikrát se kde prokazujete se svými dětmi občankou, aby ostatní věděli, že máte opravdu stejné příjmení?

+1/0
4.4.2016 15:51

S69a91r74a 16N96o44v66a 3843862461191

nemam stejne prijmeni ani jako jeden z rodicu a v zivote jsem s tim nemela problem:-/

+2/0
4.4.2016 18:45

J43a62n 79N31o59v41á20k 7955614248397

Manželství zaručuje aspoň nějakou míru stability, bez které se nedá vytvořil rodina. Pak až budeš mít děcko a ten tvůj tě jednoho rána opustí tak nedostaneš nic ani alimenty.

0/−6
4.4.2016 15:55

S84a67r50a 44N82o63v14a 3243552281481

To je uplna blbost. Uplne stejne musite platit na dite manzelske i nemanzelske, stejne tak (pri jeji nemoznosti se zivit) na jeho matku a je jedno, zda je to byvala manzelka ci milenka...

+7/0
4.4.2016 18:48

J75o15s40e92f 71Š28o76l89t94e76s 8644338940703

Kdepak, na matku platit nemusíte. Na dítě ano. Ale pokud není matka schopna se živit, dítě dostane do péče samozřejmě a logicky muž. A to potom hodně štěstí.

0/−1
4.4.2016 22:06

S81a96r53a 12N89o42v46a 3463642761281

Přeju Vám, abyste se jednou u soudu nedivil ;-)

+2/0
5.4.2016 6:45





mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.