Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jak pomůže genetický test s hubnutím, vyzkoušela redaktorka na svém těle

Už pár let se mluví o tom, že jednou z možností, jak se natrvalo zbavit nadbytečných kilogramů, je podstoupit genetický test. Má to skutečně smysl? Rozhodli jsme se to vyzkoušet na vlastní kůži.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D67a51v45i12d 53O13b61e59š60l95o 3611831935459

Byznys. Nic vic, nic min

0/0
3.5.2016 19:12
Foto

I69v34o 32C41h76u41d84o83b17a 9380356131234

už vidím jak dělník v továrně před šichtou snídá dvě sušenky;-D;-D;-D

0/−1
2.4.2016 10:01

T92o22m97á49š 80G85r41o35s73s33m25a19n91n 6894578232221

ta pani je uplne mimo, firma která to nabízí okopírovala firmu která toto zkoumala přes 30 let před par lety s tim vybehla do světa. Jak je zvykem hned se všechno kopiruje. Před rokem to prislo do EU a hned tato pani vykrikuje ze oni to objevili.. jak typicke pro české firmičky.. Jen skoda ze nezverejni firmu která s tim do Ceska prisla. Ještě zapomeli naspat ze to stoji 13990 kc a je to na mesic az 3 a musite stále nekam chodit a stále se radit. ta firma která prisla ze DNA dokaze mit vliv na vahu ma tento program dozivotni nikam nechodite a mate na to jednoduchy program který vam ovlada firma primo... achjo

0/0
24.3.2016 23:09

H92a52n87a 25D69o47s29t38á73l76o35v35á 1659614940244

Trochu mi to připomíná horoskopy a věštění z karet - vždycky je něco, co si vyberete (sklony k přibírání...) a dieta je prakticky pro každého, není divu, že zhubla. kolikže za to?

0/0
23.3.2016 18:44

M76a58r46t66i83n 62S43t22a58u38f98č57í17k 1601317926922

Z hubnutí se dělá věda, přitom základní pravidlo je prosté, i když ne moc populární. Platí energetická rovnice Příjem mínus Výdej je Přebytek, který se ukládá jako tuk. Jde poměrně přesně určit, kolik energie je uchováno v jednom kg lidského tuku a o kolik se váha sníží, když Výdej je větší než Příjem.

0/−3
23.3.2016 12:46

P58e24t22r 19K69a14ň96o37v12s60k57ý 1664572487969

Ne tak docela, výdej samozřejmě závisí i na příjmu a jeho struktuře, například na zpracování bílkovin je třeba více energie apod. Ale jde poměrně odhadnout, co se bude dít, pokud se vyjde z rovnovážného stavu, kdy se hmotnost a zvyklosti v posledních měsících neměnily, a pak se provede malá úprava jídelníčku, či stravování, či obojího zaráz. Takové změny pak vesměs bývají dlouhodobě udržitelné, protože vycházejí ze stávajících zvyklostí, které se jen mírně upraví (například nebude sportovat 2x týdně, ale 3x, či nebude jíst 3 rohlíky ke snídani, ale dá jen dva). Pokud se ukáže taková změna nedostatečná, pak se provede další a to se dělá tak dlouho, až člověk dosáhne cílového rovnovážného stavu.

+2/0
23.3.2016 13:32

M59a57r96i74a79n 63K74e35c67h34l80i56b88a90r 3390263699

Nemáte pravdu. Rozdělení energie po těle neodpovídá tak primitivním rovnicím. Na to je metabolismus moc složitý. Do tukové tkáně se neukládají "přebytky energie", ale ukládá se do ní určitá část energie vždy po každém jídle. Za několik hodin od jídla se pak z tukové tkáně začne uvolňovat. Tento proces je řízen hormonálně, jakýkoliv výkyv v něm se projeví tloustnutím nebo hubnutím. V optimálním případě je vyrovnaný, podobně jako tělesná teplota nebo krevní tlak.

Nemáte sebemenší šanci vybalancovat vědomě příjem a výdej potravy na potřebných cca 0,25%. Nikdo nedokáže určit, zda potřebuje právě o půlku kousnutí jablka navíc nebo ne.

Sám velmi snadno zjistíte, že po některých potravinách budete přibírat rychleji než po jiných. Kalorie nejsou navzájem rovnocenné. Například maltóza obsažená v pivě se ukládá jedna radost. Není náhoda, že pivaři jsou v průměru mnohem tlustější než vinaři.

+3/0
23.3.2016 13:34

J74a14n 71F68r45o10l64í48k 6756610855344

I bez všech vědeckých metod je zřejmé, že jíst častěji menší množství, vynechat bílé pečivo a dát si raději knackebrot, hlídat si porce příloh i energetických luštěnin, pít jen čistou vodu nebo neslazený čaj, nepoužívat vůbec cukr a při sedavém zaměstnání denně spálit alespoň 3-500 kcal třeba na rotopedu nemůže nikomu uškodit. Také si s věkem hlídat krevní cukr a tlak.

0/−2
23.3.2016 14:29

L41e60n11a 71P50á19t19k10o73v95á 8271783594469

Nechápu proč je na sebe tak přísná. Podle mě to zvládá výborně. V 41. letech a výšce 170 cm je 65 kilo opravdu úplně vpořádku. Vlastně bych řekla že by mohla být i krásná ženská. Doufám že ten test dělala více méně z profesních důvodů

0/0
23.3.2016 10:14

H82a11n78a 26D80o22s69t27á49l87o72v92á 1879884600744

Hlavně pokud pravidelně běhá - pak má svaly a je tím pádem trošku těžší, než stejně štíhlá, ale líná žena.

0/−1
23.3.2016 18:45

H25e24l97e72n81a 10D49o94s87t29á87l17o59v73á 2409742503669

Autorko, máte v článku početní chybu.

1500 kalorií není 6000 kilojoulů a při přísunu 1500 kalorií denně, umřete za měsíc hladem.

Tisíckrát víc - tisíckrát míň ... bere se to myslím na základce.

0/−2
23.3.2016 10:12

L49u27k65a74s 82N69e53m28e90c 7829310622454

Nojo, ale všeobecně se o kcal mluví jako o kalorii.

+2/0
23.3.2016 11:00

M26a22r84i45e 52D63a45n47č20á29k78o76v84á 5345508383426

Pokud je někdo zoufalý a veškeré snahy o hubnutí se mu nedaří, byť se drží doporučených postupů, pak tedy chápu, že vyzkouší hubnutí dle genetických předpokladů. Ale abych vysolila 14tis za to, že zhubnu za 2 měsíce 0,8kg (jako paní redaktorka) a přitom při 170cm a 65kg vlastně ani žádný hubnoucí problém nemá, to mi přijde zbytečné..

+5/0
23.3.2016 9:30

M38a98r62i22a47n 93K35e96c58h33l89i21b55a30r 3140143969

0,8 kg celkově, ale 2 kg dolů a něco svalů nahoru.

Nejlepší měřítko není údaj na váze, ale centimetry přes břicho.

+1/0
23.3.2016 13:36

E35v70a 42S60e54m39e96r12á14k79o54v54á 2139922683

chybi info o cene testu

0/0
23.3.2016 8:11

P92e49t54r 87K33a46ň63o98v46s50k26ý 1654852237299

Podle jejich stránek 13 990 Kč za test Start, plus případné doplňkové služby, navazující na základní vyšetření.

Pro porovnání by bylo zajímavé vědět, jestli dotyčná zkusila před tím i nějaké standardní cesty pro hubnutí a kolik jedla před zahájením programu, protože mám dojem, že při 6 300 kJ na den by zhubla i bez toho vědeckého zkoumání. Děkuji předem za případné upřesnění.

+3/0
23.3.2016 9:16

K18l33á55r79a 30P53ř12e71n94o47s17i82l49o90v31á 6271131784860

Prostě jíst zdravě a hýbat se..... kvůli tomu nemusím slintat do zkumavky;-)

+11/0
23.3.2016 7:51







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.