Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Cvičení tabata šetří čas. Zato svaly, srdce i plíce dostanou zabrat

Do fitness center pomalu proniká nové cvičení s exotickým názvem tabata. Naše redaktorka se proto vydala zjistit, odkud pochází, pro koho je určené a jak hodina tohoto cvičení vypadá. Dost se při tom zapotila, cvičení má totiž přezdívku japonský zabiják.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B18e63d45ř52i77c24h 46S67m23e74t79a48n40a 9767768618544

Prej Tabata ;-D A celou hodinu 8-o Podivej predsedo jaky mame zoceleny lidi! ;-D

+3/0
9.3.2016 3:47

L23u56k86á68š 44S41l32a80n21i36n61a 1471393733221

Pěkné "samičky".Pěkný pohled :-)

+2/0
4.3.2016 18:48

H42e26r11b12e85r17t 34V36á10c84l88a12v71s59k21ý 4199445711482

Cokoliv, co prospívá zadním partiím našich spoluobčanek, nezbývá než kvitovat R^

+2/0
4.3.2016 15:53


V63l92a60ď60k48a 29Č13e29r96n13a20j16o75v44á 2168359963601

Účastníci diskuse pod článkem na Ona Dnes - Kolář, Hruška, Hýl, Augustin, Pánek, Rapčan, Šimon, Zelinka, Cabal, Hubka, Karásek, Horal, Pospíchal, Kaňovský, Neveselý, Staroch, Čumpelík... Schválně se jdu kouknout, kdo přispívá pod články v rubrice XMan. ;-D

+2/0
4.3.2016 13:13

P75e58t67r 16K32a60ň68o58v52s30k18ý 1614242527129

Když je tam něco zajímavého, tak přispívám, častěji ovšem na rungo. Mé stránky http://www.kanovsky.cz/beh.php čtou převážně muži. Tu narážku nechápu - je mi úplně jedno, jestli toto cvičí muži či ženy, i když vím, že by mě na určitá cvičení ženy nepustily. Třeba ale z pilates mě nevyhodili, i když jsem tam byl jediný muž - a může si kdokoliv nesprávně spekulovat, že jsem tam chodil kvůli něčemu jinému, než kompenzaci sedavého zaměstnání. Ona.idnes.cz jsem záměrně nenačítal, článek jsem viděl na hlavní stránce idnes.cz

+2/0
4.3.2016 13:43

P67e34t58r 48K64o49l63á66ř 2138157384961

Cvičení je to jako každé jiné, ale cvičitelka Lucie stojí za pozornost ...;-)

+2/0
4.3.2016 11:46

J74a82n 36H36r53u85š21k82a 6943889943863

Co se to zase objevilo za módu. Tohle cvičení je staré jak metuzalem. Je to kolové velmi náročné a jedná se o klasický kardio/body building. Systémy pro začátek od 1x8 cvičení nebo 1x10 až po 6x8 nebo 6x10. Intervaly mezi cviky jsou pro chlapy 30sec+10sec pauza, po celé serii je to pak 2-5min v závislosti na volbě obtížnosti cviků. Jo a ještě přidám, že je to daleko účinější po minimálně 30min. běhu na 2/3 tepové frekvence. (za 3 týdny máte fyzičku jak nikdy). Výhoda, nepotřebujete k tomu nic, boty na běhání, místnost na cvičení nebo i venku. Celkem to zabere 3x týdně 1hodinu času.

PS: A to nikdy jsem tabatu neviděl a já to znám od 90let.

+3/0
4.3.2016 6:00

M38a10r79t69i60n97a 88N51o94v63o72t75n80á 1764582947358

souhlasím, nějakej kašpar vytáhl "cizí" název a je z toto hit jako blázen ;-DTo už jsme cvičili ve škole v rámci rozcvičky.:-P

+1/−1
4.3.2016 8:08

R94o10m12a27n 31Š70i83m69o93n 2819171380408

Kdybyste to cvičili v rámci rozcvičky tak byste už asi nic jiného dělat nemohli. Tabata byla původně určena pro běžce, kde 20s se jede maximální intenzitou co vám tělo dovolí a ještě víc a 10s volněji. Po správně odcvičené tabatě se vám chce doslova zvracet.

+3/0
4.3.2016 8:56

J29i72r44i 62H61l36a49v83a95t52y 8162494551783

Nic novýho pod sluncem, můj trenér říkával, že kdo po odchodu z tréninku nezvrací, tak ten se flákal. A o tabatě nebylo ani vidu ani slechu, stačil klasickej kruhák. A ten se taky jede na maximállku, mimochodem!

+1/0
8.3.2016 12:06

I29r62e59n71a 18P62l87a69c93h94e84t21k77o18v85á 3894144160437

tak jsem to zkusila.. chcete me zabit??? ;-)

0/0
3.3.2016 22:55

P65e32t53r 13R46a24p96č67a85n 5215136581202

Nemusím mít všechno. Já jsem naturalista a i když fitko v malé míře pravidelně navštěvuji, nejlepší pocit mám z toho, když se při venkovní teplotě 0°C obleču jako do 10°C a jdu si dát výběh lesem a přírodou a Facebook ani chytrý telefon o mém výběhu neví! Zpeněžení, řádné zmedializování, senzace, móda, útěk od přirozena.

+3/0
3.3.2016 22:19

A81l25e14š 49Z40e31l44i30n77k40a 1124502676

;-€;-€ Tak tohle mě rozpálilo do běla. Zpeněžení kde čeho pro fitness ve mě vyvolávalo jen opovržení, ale zmastit takhle tabatu, to je moc. TABATA je 8 sérií po 20 s a trvá 4 minuty. A je hotovo.

Tady pseudocvičitelky si tam daly 8 Tabat za sebou ?! 8-o Asi proto že za 4 minuty by jim nikdo neplatil ? :-P

Rozhodně je to nebezpečné, samotná jedna tabata, 4 minuty, rozhodně není pro začátečníky, srdce jede na maximum svých možností! -> Souhlas s panem Horákem i Pánkem.

Může to být vhodné pro atlety nebo vojáky i pro posílení psychiky a zlepšení kondice. Ale nemělo by to být mainstream cvičení.

+5/0
3.3.2016 21:40
Foto

J75a25n 70C74a20b61a12l 8424223230954

Taky mám pocit, že se jedná o mediální ptákovinu. 4 minuty "pravé" Tabaty by jakkoukoliv z těch slečen, včetně té hlavní cvičitelky, odrovnalo na celý týden. Prostě Tabata je ve fitness světě pojem, má docela strašidelnou pověst, takže to mezi trenérama líta, protože to lidi zajímá. Už se ale moc nerozkřikuje, že ten efekt, díky kterému se to tak proslavilo, nastane, pouze když je člověk opravdu špičkový atlet a může dělat ty nejnáročnější cviky v nejmaximálnější intenzitě. Třeba takových 13 burpees za 20 sekund a pak aspoň 20 kliků v dalších 20ti vteřinách a ne 3-5 burpees za 20 sekund a 5 kliků v dalším kole ...

+1/0
4.3.2016 10:39

P19a56t35r93i65k 29H83u82b90k35a 2106944924803

Pri kazdym cviceni musite ze sebe dat maximum. Sahnout si az na dno a jeste dal. Pokud po cviceni nejste kopletne zpoceni, zniceni a temer mrtvi, tak delate jen choreografii, kterou muzete predvadet nekde v divadle. Ti, kteri cvicili Insanity nebo Insanity Max:30, tak vi, o cem mluvim,

0/−1
3.3.2016 18:47

M50a72r84t97i45n 53K22a10r94á55s30e52k 9248453928958

No mne prijde porad celkem zasadni rozdil mezi pohodovym cvicenim (napr pulhodiny beh na 70% max tepovky) a sezenim na gauci (mozna to bude i vetsi rozdil nezi tim podovym cvicenim a tim nejdokonaljsim treningovym programem na svete)

+1/0
4.3.2016 11:22

R18a49d13e90k 53H31o74r19a35k 4227217286675

Tabata? tak to ani omylem. Vase reporteka by asi 1 hodinu zvladla, ale pro cely 6ti tydeni trening je potreba byt spis vrcholovy sportovec nez amatersky nadsenec.

Primo Dr. Izumi Tabata verejne varuje, ze trening neni pro zacatecniky. Jeho slova jsou: "kdyz zvolite vysokou intenzitu se 4 minutovym cyklem, bude se jednat o jedny z nejvice neprijemne 4 minuty Vaseho zivota" Dale sam Varuje, ze pokud nejste psychicky pripraveni, muzete si ublizit. Takze bud to neni Tabata a mame tu stare cviceni v novem PR kabatku a nebo je to Tabata a muzeme ocekavat spoustu umordovanych a mozna zranenych lidi co maji pocit ze vsechno nove je pro ne nejlepsi.

+11/0
3.3.2016 18:37

D75a50n25i74e81l 38P21a38n57e23k 6762521952550

Zda se, ze me prispevky vyvolali vasnivejsi reakce od ctenarek a ctenaru tohoto clanku.

Chtel bych za sebe jen rict, ze takoveto clanky vice skodi nez prinesou skutecneho prinosu pro Vas. I kdyz mi zde bylo napsano, ze o radu zde nestojite. Tak pokud nestojite o rady, pak nevim proc si zjistujete informace o moznych cvicenich.

Kdo o ni stojite, tak pro Vas mam radu nasledujici. Zajdete do specializovaneho strediska sportovni mediciny nebo laboratore. Kde Vam skutecny odbornik provede zatezovy test. Zjisti v jakem se nachazite fyzickem stavu a doporuci Vam konkretni sport a miru zatizeni pro Vasi aktualni fyzickou kondici a zdravotni stav.

Tato skupinova cviceni mohou byt fajn jen za predpokladu, ze znate sve limity a svuj skutecny zdravotni stav.

Neverte hned kazdemu clanku, ktery popisuje jak uzasne se slecna nebo mlady pan citil po tomto cviceni a jak uzasne mu to pomohlo a spol. On/ona nejsou vy.

Sport i rekreacni muze byt provaden spravne za predpokladu ze znate svuj stav i fyzicu a pak prinese ten efekt ktery ocekavate.

Tabata je velmi narocny typ intervaloveho cviceni, ktery se provadi jen v konkretni urovni zatizeni jedince tedy v urovni VO2Max. A to z toho duvodu, aby Vam posunul jiz vasi stanovenou zakladni vytrvalost, ktera, ale pro tento typ cviceni musi byt uz na vysoke urovni. Pracuje se tesne pod hranici anareobniho prahu nebo laktatoveho prahu kdy Vase telo stale pracuje za prisunu kysliku. Ta hranice je velmi tenka a prave netrenovany jedinec se velmi snadno a velmi brzo dostane za tuto linii a pracuje jiz v anareobnim pasmu tedy bez prisunu kysliku a tzv. na dluh.

Pro toto cviceni musite znat laktatove prahy aby jste jej mohli provadet cilene.

R^

+16/−1
3.3.2016 14:52

D39a47n45i75e68l 46P96a38n90e55k 6892891952500

Abych upresnil Tabatu.

Musite znat sve VO2Max ( tepova frekvence pro tuto cast + vykon - watty )

Pokud chcete delat Tabatu na kole napr. Znate wattovy vykon ve VO2Max, pak behem spravne Tabaty musite behem 20sec. Vynalozit 170% usili po dobu 20sec a dale 10sec odpocivat a tohle cele opakovat po dobu 4min. Vzdy stejne usili a vykon.

Zadne toceni ruznych cviku! Tabata se provadi pouze pro jeden jediny cvik a hotovo. Takze pro redaktorku a ostatni ctenarky co si mysli, ze chodi cvicit Tabatu. Nechodite. Neverte tomu. Skutecna Tabata je velmi narocna a nebezpecna!! Mela by se provadet pod dozorem lekare nebo trenera. To je skutecna Tabata.

V tomhle clanku je obycejny intervalovy kruhovy trenink ktery ma s Tabatou spolecne pouze intervaly 20-10 nic jineho.

+2/0
4.3.2016 11:43

J19a88r20o41m10í81r 37P78o78s37p49í63c63h83a78l 1917881248116

Absolutně nevěřím tomu, že tabatu tak jak se má je schopný cvičit netrénovaný nesportovec. Že si za 20 vteřin uděláte čtyři kliky, to není tabata, to si běžte raději zajogovat

+2/−2
3.3.2016 12:59

P35e29t78r 86K76a44ň59o30v78s21k33ý 1284912477249

Ještě jedna prosba: mohl by někdo, kdo umí tabatu zacvičit, "jak se má", někam uložit graf vývoje tepovky v jejím průběhu, a odkaz zde uvést? Já, jakožto běžec dlouhých tratí, toto rozhodně nedokážu, takže mé údaje nejsou vypovídající. Děkuji předem, moc mě to zajímá.

0/0
3.3.2016 13:04

A87l47e34n66a 20V94e72s12e67l65á 3483291825428

Otázka je, co se vlastně má.

Já vím, že bezpochyby cvičím jen nějakou imitaci tabaty. Cviky, které mi dělají dobře, dodržuji to osmero opakování dvacet plus dest... a intenzitu na hraně, aby mě nekleplo. :-) (Přece jen... už mi není pětadvacet.)

A musím říct, že i v tomto provedení a jediná čtyřminutová série vmáčknutá někam během dne, výrazně pozitivní účinky má.

Že to asi není tak jak "se má" a že by na to trénovaný sportovec koukal shora, je asi fakt. Ale jako výchozí princip, jehož konkrétní cviky a konkrétní intenzitu člověk přiszpůsobí svým možnostem, to za sebe (subjektivně, já vím) vnímám jako fakt geniální objev. :-)

+6/0
3.3.2016 13:40

P54e22t63r 10K75a94ň24o89v19s32k64ý 1644312167109

Dávám plus. :-) Nicméně i zde totožná otázka: vidíte nějaký rozdíl oproti tomu, kdyby se místo 8x20s daly 4 minuty souvisle, samozřejmě s o málo nižší intenzitou? Já za sebe nevidím u tepů žádný rozdíl, přitom za tu dobu ujedu více km a asi bych i odcvičil více opakování, kdybych cvičit třeba dřepy. Takže, v čem spočívá ta výhoda 8x20s oproti 4 minutám souvisle?

0/0
3.3.2016 15:39

A67l14e30n71a 26V68e90s54e63l56á 3893401555768

Pro mě docela velký. Čtyři minuty souvisle v nějaké trochu solidní intenzitě nevydržím. A pokud už mám mít něco v nižší intenzitě, pak čtyři minuty jsou směšná doba. (To už pak jdu opačným směrem a jdu spíš na výdrž, a vyjedu si na kole. V podstatě se jiným pohybovým aktivitám nevěnuju, než podle času buď to kolo nebo "tabatu", případně "7 minutes workout".)

Ale jak jsem říkala - stejně cvičím jen nějakou imitaci. Vystřídám si za ty čtyři minuty cviků víc, což se nejspíš "nemá", ale je mi to fuk. :) Pro tu stránku tepové frekvence by to mělo být jedno, ale cítím se líp rozbýbaná, než se držet jednoho cviku.

+1/0
3.3.2016 16:04

P29e20t95r 40K47a45ň66o21v64s90k71ý 1294722567259

Vždy lze najít intenzitu, pro kterou je 4 minuty právě udržitelná doba. U běhu by to mohl být řekněme závod na 1 km? Měříte si u toho Vašeho cvičení někdy tep?

0/0
3.3.2016 16:10

A43l55e39n51a 94V66e97s43e98l20á 3263841305198

Možná lze, ale pro mě to "právě udržitelná doba" je dost těžko představitelné... Pokud něco vydržím čtyři minuty (nezdá se to, ale je to docela dlouhá doba), tak už pravděpodobně i půl hodiny. Už to bude jen rekreační pohyb. Ale mluvím čistě o svém subjektivním hledisku a pocitech, co mi jak jde a jak mi to vyhovuje. Netvrdím že to má nějakou obecnou platnost.

Ne, tep si fakt neměřím (ani nemám čím). :-)

+1/0
3.3.2016 20:38

P45e28t15r 83K44a42ň13o53v68s90k68ý 1644102927649

To bych chtěl umět: uběhnout tempem závodu na 4 minuty (cca. 1,2 km) závod na 30 minut (cca. 9 km). :-) Ale beru to, že to je subjektivní a individuální.

0/0
4.3.2016 16:30

A79l53e49n28a 96V48e23s44e10l14á 3803611225618

Tak asi to bude tím, že jsem poněkud z jiného konce sportovního a asi i věkového spektra... :-)

Já bych možná chtěla vydržet čtyři minuty v jakémkoli alespoň přibližně závodním tempu. :-)

+1/0
4.3.2016 21:46

D41a36n28i80e89l 54P54a52n23e87k 6212811402110

Jestli mohu vysvětlit dle slov doktora Tabaty, jde o to, že krátké intervaly s krátkou / kratší dobou odpočinku v poměru 2:1 údajně zasahují oblast VO2Max účinnějším efektem než při standardně zavedeném 1:3. Ale právě díky intenzitě 2:1 je zátěž na organismus velmi vysoká a proto by ji měli provádět sportovci s velmi dobrou základní vytrvalostí.

0/0
3.3.2016 16:09

P70e59t36r 12K96a50ň43o39v72s44k11ý 1214962157709

Četl jsem už jinde. Ptám se na rozdíl 2:1 a souvislé zátěže.

0/0
3.3.2016 16:12

D83a40n61i51e40l 16P59a41n46e29k 6122191352100

No tohle by Vám mělo údajně přinést právě stejné ovoce jako u dlouhodobé zátěže. Jen za kratší dobu. Ale výsledek stejný.

To je onen rozdíl 1:3 vs 2:1. Děláte to stejné, ale po kratší dobu s kratším odpočinkem. Než že děláte jednu aktivitu 5min a pak 10-15min odpočíváte.

0/0
3.3.2016 16:23

P36e40t84r 66K82a42ň39o53v53s59k25ý 1214962967559

Chtěl jsem srovnat 2:1 a souvislou zátěž ve 4min trvání, vše poblíž VO2max, přinejmenším z hlediska vývoje tepovky, pokud tu někdo dodá data. Díky předem.

0/0
3.3.2016 16:32

D46a88n43i57e47l 52P13a80n30e87k 6702641982940

Zde máte publikovaná data od Japonců v aj překladu: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8897392?dopt=Abstract

Ovšem graf a křivky tam nenajdete.

0/0
3.3.2016 16:33

P64e77t48r 33K14a71ň18o70v35s39k31ý 1374542857179

Lze si všimnout toho čísla 170%: 20-s exercise at an intensity of about 170% of VO2max with a 10-s rest between each bout. Toto tedy málokdo dosáhne, byť krátkodobě. :-) Každopádně, kdyby někdo měl grafy, tak jsem zvědav.

0/0
3.3.2016 16:36

D91a25n94i61e44l 90P81a23n75e76k 6622821362140

To je právě onen problém té intenzity a skutečného Tabata tréninku. 170% vydrží málokdo. Já to pod dozorem zkusil jednou na kole po dobu 4min. A při posledních 2 intervalech jsem zvracel... doslova.

0/0
3.3.2016 16:38

P46e93t71r 74K53a58ň93o47v71s73k91ý 1824372277179

Takže to, co psala ironicky slečna ve 14:30, byla pravda, prostě je nemožné odcvičit 8 sérií čtyřminutových tabat s minutovou pauzou tak, aby v každém z osmi 20s cyků v jedné tabatě byla intenzita 170% VO2max. Divil bych se, kdyby se tam v tom fitku dostávali nad 100% VO2max. Netvrdím ovšem, že by to cvičení nemělo smysl, ale asi by k tomu opravdu seděl více popis "kruhový trénink" než "Tabata".

0/0
3.3.2016 16:49

D27a25n24i58e93l 22P95a54n68e47k 6602731942340

Souhlasím. To co se cvičí ve fitku v tomto má blíž ke klasickému kruhovému tréninku než ke skutečnému Tabata intervalu. A ty cvičitelky co tohle rádoby předcvičují jim akorát lžou. Používají Tabata označení, ale s tabatou to má společného jen interval. Nikoliv zátěž.

0/0
3.3.2016 16:53

A56l36e19š 34N43e31v92e37s65e79l41ý 2577973777320

Přesně - nad tím se rozčiluji každou chvíli někde jinde a nejvíc u webů, které se tváří specializovaně na fitness. To co popisují v článku je prostě intervalový training a možná i se slušnou intenzitou, akorát Tabata zní mnohem zajímavěji a exotičtěji, že...

0/0
4.3.2016 9:18

P87e51t17r 54K94a68ň59o46v68s77k19ý 1334962267159

A ještě jedna "drobnost" - když bych třeba do tabaty dal sed lehy, tak se dostanu s TF maximálně někam ke 130, když tam dám rotoped, tak třeba ke 160 a kdybych tam dal běh, tak třeba kolem 180-190. Proto se ptám na ten vývoj tepů u těch, co tu tabatu opravdu cvičí.

0/0
3.3.2016 16:16

D16a97n29i51e47l 27P64a73n12e83k 6842341872570

Ono Vám to nezlepší tepovou frekvenci pokud se ptáte na tohle. Zvedne Vám anareobní kapacitu a posune aerobní prah vuci tvorbě laktátu. Tepová frekvence u jednotlivých sportů je samozřejmě rozdílná podle počtu zapojovaných svalů.

Asi jednodušeji řečeno Vaše tělo bude umět pracovat s laktátem efektivněji a oddálí Vám " únavu ". Na pokles tepové frekvence pokud chcete docílit toho je zaměřen trénink pro dlouhodobou vytrvalost a učení těla lepší metabolické přeměny.

0/0
3.3.2016 16:20

P78e61t64r 97K76a46ň58o18v66s50k39ý 1864762727659

Vím, však o laktátové odolnosti jsem psal hned v prvním příspěvku. Jinak jako (ultra)maratonec něco o dlouhodobé vytrvalosti vím, díky. :-) Psal jsem o tom proto, že mám dojem, že pokud se má jednat o trénink rozvoje VO2max, tak by se mělo jednat o trénink poblíž 100%VO2max, což s ohledem na uvedené lze dosáhnout u mě jen při běhu, a u jiných asi obdobně, nejedná-li se o cyklistické specialisty. Dle mého názoru při tom skupinovém cvičení se ke 100%VO2max při většině cviků vůbec nedostanou.

0/0
3.3.2016 16:27

D65a22n69i39e49l 74P35a59n77e35k 6842691852420

Vím, četl jsem Vaše příspěvky :)

Ano, pro Vás jako běžce by jste tento cvik měl provádět při běhu. Jinde nebude mít tížený efekt na rozvoj VO2Max. Nebo by jste musel zapojit třeba během sedů lehů ještě ruce aby jste se dostal na zátěž jako máte u běhu.

On Tabata tyto intervaly dělal u sportovců k jejich zaměření. Nikoliv tak, že běžcům řekl tak a běž dělat dřepy nebo kliky :) V běhu zkrátka poběžíte 20sec v zoně VO2Max a pak 10sec půjdete a takhle opakujete po 4min. A tento trénink by se údajně měl rovnat stejnému tréninku trvajícímu 60min.

0/0
3.3.2016 16:31

D51a21n83i35e57l 20P97a56n68e98k 6482671562880

právě ony " vlny " mají být účinnější než dlouhodobá jednotná zátěž.

0/0
3.3.2016 16:35

P61e11t17r 39K87a11ň45o27v72s63k57ý 1184142367149

Právě proto bych rád viděl graf vývoje TF, pokud někdo má.

0/0
3.3.2016 16:50

R29a51d61e87k 31H33o97d28a12ň 9516247551663

Pokud dotyčný není v absolutně fantastické kondici tak si budete stejně moct oči vykoukat - na tom grafu neuvidíte absolutně nic. Protože snížení tepu za 10 sekund u většiny jedinců je zhruba na úrovni chyby měření tepu. Teoreticky tam možná sem tam uvidíte lehké zvlnění...

0/0
4.3.2016 16:07

P64e11t40r 10K16a77ň69o26v33s76k40ý 1974412157929

Něco jsem si naměřil sám, vše vždy 1200m v průměrné rychlosti málo nad 15 km/h, v prvním grafu jsou HITT, v druhém pak různé strategie souvislého běhu (úsek2 rovnoměrně, úsek4 řízeně zpomaleně, úsek6 řízeně zrychleně, úsek7 zpomaleně dle pocitů - toto bylo celkově nejrychlejší), takže tam zvlnění vidím, ale ne moc velká, ale připomínám, že jsem vytrvalec, ne sprinter. Pokud tam zvlnění není či je minimální, tak je otázkou, jak moc se to metabolicky liší od souvislých metod: http://www.kanovsky.cz/beh20160304.gif

0/0
4.3.2016 16:26

P21e70t10r 12A93n30d63r78ý96s15e67k 9663371136887

Lidi co to tu kritizujete neblaznete a bezte si to vyzkouset, pak poznate, ze to ma docela velky efekt, je to jen o vuli a verim, ze ten kdo to vydrzi dlouhodobe cvicit, na sobe vysledky uvidi :) ale cetl jsem o tom na nejakem jinem webu a psali tam, ze podle toho japonce se to cvicilo nekolik tydnu asi 6krat tydne, to potom verim, ze z tech lidi byli terminatori, my chodime dvakrat tydne a i tak to jde dost poznat

+1/−1
3.3.2016 12:31

P37e45t86r 89K59a17ň62o26v17s96k57ý 1444132277849

Je to hlavně o schopnosti naslouchat svému tělu, prostě nedat mu ani moc velkou, ani moc malou zátěž. Třeba na behej.com se objeví ročně spousty lidí, co se do něčeho s nadšením pustí a za pár týdnů až měsíců se pak objeví ve vláknu "postěžujme si", či pak zmizí úplně. Proto doporučuji s IT opatrně, pár z těchto "nešťastníků" znám i osobně. Jinak v pohodě, ať každý dělá, co ho baví a na co se cítí. :-) K článku jsem psal hlavně proto, že v některých částech byl poněkud nepřesný, například co se týká vývoje tepovky apod.

+3/0
3.3.2016 12:42

A57l33e91š 91N34e90v80e24s52e71l44ý 2467613137110

Málokdo tu asi rozporuje, jestli to je nebo není účinné. Co jsem zatím četl je spíš kritika na to, že tomu říkají Tabata a Tabata to jaksi není. Já jsem právě pomocí intervalového cvičení shodil ze 104 kg na 86 kg, účinné to každopádně je a pracuju na tom dál. Tabatu (sprint do kopce, výklus) jsem si zkusil poté, co jsem měl pocit, že už mám kondičku a do osmého kola jsem to prostě nedal (jak někdo psal, málem jsem se poblil, což by se asi i opravdu stalo, kdybych to zkusil dotáhnout :-)). Hodina opakovaných Tabat? To prostě néééé.... Střídání kliků a hopsání přes imaginární švihadlo fakt nemá s Tabatou nic společného, ani když je to v poměru 20:10. Jde o princip a nedělání pit..ců z lidí.

+1/0
4.3.2016 9:27

P20e12p87a 30Č87u13m61p54e25l42í13k 7177828944963

To je zase móda a do toho exotický název....

Klasika funguje pořád stejně a základy se nemění. Rozcvičení, cvičení, regenerace. Na sílu málo opakování a hodně závaží na výdrž naopak.

Proč se hnát za nějakou módou jako je anebo byla Zumba, když je je kniha kde jsou skvěle popsány základy i pokročile techniky? Tady vždy někdo něco vyhrabe a dotáhne to do ČR jako módu.

Ideálně bych cvičil minutu a hotovo. Pak se zničím a to bude supr, jestli to dělám jako nováček.

Encyklopedie moderní kulturistiky - Arnold Schwarzenegger, Bill Dobbins ;-) Tam je vše.

+1/−3
3.3.2016 12:24





mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.