Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Poradna: Potřebuje tříleté dítě kolektiv vrstevníků?

Náš syn nedávno oslavil třetí narozeniny a já bych se ráda vrátila na několik dní v týdnu do práce. Chtěla bych si najmout chůvu, ale manžel si myslí, že dítě potřebuje kolektiv vrstevníků. Jaký je váš názor?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V13e61r88o16n75i58k80a 63N76ě87m21e54č11k11o36v95á 6539130628514

Nebojte se, bude mu tam dobře. Musíte se dívat, v jaké náladě ze školky odchází. Ranní pláč je normální.

Jak už tu někdo psal, pobyt venku si organizují děti samy. A je to tak dobře. Hledají si kamarády ke hře, sedí na písku... Proč jim do toho mluvit? Jinak se jim organizuje celý den. Taky potřebují volnost.

Pokud se nepouští pohádky každý den, tak bych to také neviděla tak hrozně. Někdy se jim pohádka pustí za odměnu, někdy je to provozní nutnost.

Pobavte se s maminkam, které před školkou potkáte.

Chápu Vaše obavy, pamatuji si ty své. Ale dnes jsem za obyčejnou státní školku vděčná. Uvidíte, jak mu to přospěje a rozkvete.

A nezapomeňte na dialog s učitelkami.

0/0
15.2.2016 21:12

J26o91s43e37f 55K19r41o21u61p78a 1969882456898

Podle fota bych tomu psychologovi dítě nesvěřil:-/

0/0
17.1.2016 10:43

J75a16n 19K92r46p13e60c 5206713834962

3 roky a neumi se zapojit do kolektivu... no...

0/0
17.1.2016 8:06


K73a25t93e83ř52i27n15a 52F82e15n21c28l61o60v65á 8273697128973

Že učitelky v době, kdy si děti hrají venku, "jen" posedávají je logické a správné - ony totiž "jen" dávají pozor, děti nepotřebují, aby je stále někdo komandoval, vystačí si samy. Rodiče se taky neúčastní všech dětských her.

Že jim pustí televizi, to je věc jiná a rozhodně ne optimální.

Paní dotazovatelce bych poradila, ať klidně dá dítko do školky, na kolektiv, na jiný režim, na nepřítomnost rodičů atp.si bude muset zvyknout. A když to přijde až se začátkem povinné školní docházky, bude to pro dítě těžší, protože s náročným nájezdem na školní povinnosti se bude muset navíc popasovat i se stresem z odloučení.

Já jsem byla ve školce jen do 4 let, pak se narodil můj bratr a tehdy matky na mateřské nemohly dávat starší děti do školky. A myslím, že mi to chybí. Dodneška mám problém začlenit se do zaběhnutého kolektivu - např. nástup do nové práce je tak peklo na zemi.

+7/0
16.1.2016 12:59

V90ě31r18a 21K34a30b85í59č66k58o90v16á 7304586390817

Není to tím,to je povaha člověka.Já mám pětiletého syna a ve školce je od 3 let.Kamaráda má ve školce jednoho - bratránka,syna od sestřenice.Kdyby mohl,byl by doma,prostě kolektiv nemusí,kolektivní hry a sporty nesnáší.Že se změní ve společenského člověka už nedoufám,ale i s tím se dá žít.

0/0
17.1.2016 14:11

E93l46i37š18k61a 90K46u62č83e64r87o57v42á 1796848897179

nevím nevím. chůva minimálně 100 Kč/h, 8 hodin denně, 2 dny v týdnu, 4 týdny v měsíci = 6400 Kč. to je rozhodně dražší varianta, než co běžně nabízí soukromé školky při denní docházce. při zkrácené by to bylo ještě míň. tolik k logice argumentů v příspěvku. a jinak k otázce: záleží na dítěti. jsou děti, které kolektiv milují, a jiné, které v něm trpí. matka by měla vědět, co její dítě potřebuje, přinejmenším v takto zjevné věci.

+3/0
16.1.2016 4:52

B73a92r75b65o14r69a 63S65v66o48b92o90d98o89v68á 6312777718800

Vy znate soukromou skolku za mene nez 6.400 kc na mesic? Sem s ni...

0/0
18.1.2016 22:27

V41e92r46o98n84i54k36a 68V41ě38r26n85á 3727100975

Já si myslím, že to není nutné. Vidím to na svém příkladu - do školky jsem chodila do 3 let a do kolektivu jsem nikdy moc nezapadala, měla jsem hrstku přátel a ti mi stačili. Třeba mimo domov (prázdniny) jsem vždy měla problém se bavit s cizími dětmi...učitelka taky říkala, že jsem i ve školce musela mít každý den prostor jen pro sebe, kdy jsem si prohlížela dětské knihy atd...na druhou stranu třeba moje matka, která žádnou školku neabsolvovala, vyjde s každým na počkání, je velmi společenská, lidi ji vyhledávají...spíš to bude i o individuální nátuře dítěte. Tu prostě nezmění žádný systém...

+1/0
16.1.2016 4:21

V55e65r63o26n89i75k73a 52V93ě51r52n70á 3847730295

*od 3 let, ne do 3...

0/0
16.1.2016 4:21

B35l63a18n14k58a 24Š37e92b89e20s76t10o31v37á 8497611293902

Nevím, proč když to šlo dříve, tak v dnešní době ne. To je přemýšlení matky, která si prostě neumí poradit. Samozřejmě že dítě potřebuje svoje vrstevníky, a školka ještě nikomu neublížila. Není nad to mít dítě ve 20 a moc se s ním nepárat. Tak jsme vyrostli my a nechápu, že naše generace teď řeší takovéhle věci. Kdyby mamina potřebovala jít do práce a přes to nejel vlak a neměla peníze na chůvu, tak by to dítě prostě do školky šlo a hotovo a přežilo by.

+6/−1
15.1.2016 20:38

V10e44r12o67n61i81k14a 67N50ě51m57e41č82k51o94v22á 6129610778684

Co je divného nad tím, že matka řeší, jestli bude její dítě v dobrých rukách? To je snad normální. Myslíte, že ostatní, které nemají na vybranou nebo naopak ty, které platí chůvu, uvažují jinak? Každá chce pro své dítě to nejlepší. Paní neví, co má dělat a žádá o radu. Co vás pohorsuje? Vy se nikdy poradit nepotřebujete?

0/0
15.2.2016 21:24
Foto

M51a83r28i72e 72P15o23k75o52r24n54á 9895334790

U nás se to řešilo před půl druhým rokem. Ve školce bylo místo a brali tam i děti maminek na mateřské. Syn chtěl, aby malá(tehdy tříletá) tu školku zkusila, snacha nebyla moc pro, její matka vyloženě proti, já neutrální, ale spíš pro. Tak nastoupila, nic hrozného se nedělo, ale prvních 14dní to občas zaskřípalo. Chodila jen na dopoledne a oběd. Pokud byla jen trochu nachlazená, zůstala doma, občas něco donesla domů, nedávno vši a brzy nato neštovice;-). Teď tam chodí ráda, má pár kamarádek, stýkají se i mimo školku, teď ve 4letech chodí do pěvecko-dramatického kroužku pro malé děti (většinou známí školkáčci). Sice ze začátku jakoby zdětinštěla (snacha ji měla hodně dobře naučenou stolování a i v dalších věcech byla napřed), už se to ale spravilo. Výhoda je v tom, že má kamarádky a až máma nastoupí do práce, tak už nebude vůbec žádný zádrhel se školkou. Mladší sourozenec je zvyklý doprovázet do školky, tak až přijde čas, tak ten tam zapadne bez problémů.

Takže u nás to chtělo pozvolný start, netlačit na pilu, ale bylo dobré do toho jít.

+3/−1
15.1.2016 19:35

O83n39d26ř67e12j 36L10o89š73o84t45h 9580362344152

Dát nebo nedat dítě školky, aby se socializovalo a vybudovalo si pořádnou imunitu, to je velká věda v rozhodování.

+1/−1
15.1.2016 22:31

H18e35l86e82n60a 49D26o25s39t94á56l67o38v25á 2359962673189

Asi jsem četla jiný článek, než řada zdejších diskutérů.

Nezdálo se mi z dotazu maminy, že by její strachy o dítě byly někde za hranou. Rozhoduje se, co dál, tak oslovila odborníka.

Bohužel použila při formulaci dvě slova - ODLOŽIT a ZAOPATŘIT, z kterýžto dovodil odborník Legner celou škálu vadných charakterových vlastností matky. Od úporné touhy mít vše cele pod kontrolou po zabezpečení svého strachu pustit dítě do světa.

Já z tohoto nevinného dotazu nic takového vyčíst nedovedu. Vím ale, že bych si nechtěla přijít si pro radu někam, kde by mě rozebrali pomocí dvou jinak neškodných slov a sdělili mi svou nezvratnou "pravdu o mně".

A celá řada diskutujících nereaguje na text, sdělení, co říká matka, nýbrž na to,co říká o matce pan psychlog.

+6/−3
15.1.2016 16:46

J13a66n 64F94r43o59l51í68k 6606200425364

Psycholog je magor. Péče vlastní rodiny je nenahraditelná. Často i zdánlivě solidní chůva cizí dítě bije. Ve školce se přece jen excesy tak snadno nedějí, protože tam není anonymita prostředí. Ovšem školka je vhodná od 4 let věku, kdy se většina dětí osamostatňuje.

+3/−1
15.1.2016 17:29
Foto

K23a77r87e69l 43H88r66u16š72k40a 2671231858727

Pane Legner, uhodil jste hřebík na hlavičku. Palec nahoru! R^

+1/0
15.1.2016 15:27

L54u67c71i74e 47L87i77c50h33n67o49v23s90k36á 6409909877168

Každé dítě je jiné a argumenty typu me rodiče soupli taky do jeslí a prezila jsem to jsou fakt omezené. Samozrejme ze není žádoucí stát neustále decku za zadkem, ale je fakt, že ve třech letech potřebuje dite v prve řadě rodiče a az na druhém miste kolektiv. V dnešní době není problém, pokud paní zvoli výpomoc chuvy, s dítětem navštěvovala nějaký dětský klub nebo kroužek, kde bude mit kontakt s jinými dětmi.

+5/−2
15.1.2016 14:05

J81a12r80o77m79i67r 81C46h39a60l45o71u98p50k18a 4709157835967

Pokud není retarda, tak ve třech letech se už děcka spolu zabaví do aleluja a dá jim to mnohem víc, než když ho maminka vodí za ručičku aby někde nehapalo. Mnohem důležitější než samotný kontakt s dětmi je pak opakující se kontakt se stejnými dětmi. Sociální vazby, kamarádství... to dětském klubu nenajde.

+3/−3
15.1.2016 14:36

L84u71c53i58e 72L54i30c29h29n96o39v74s80k51á 6609419827908

A na to jste prisel jak? Myslíte, že do dětského klubu nechodí stejne deti? Asi jste nikdy v žádném nebyl

+2/−2
15.1.2016 14:40

J76a86r13o92m11i58r 26C15h60a67l98o14u30p31k55a 4939137445387

Ty "dětské kluby" jsou většinou provizorka pro děcka která se nedostala do školky, nebo řeší jiný problém. Bývá tam obrovská fluktuace...

+2/0
15.1.2016 14:47

L53u17c33i59e 47L61i48c98h85n63o30v47s19k35á 6789379967928

Jak říkám, adi jste v žádném nikdy nebyl. ..

+1/−1
16.1.2016 1:05

A91l69e94n42a 67B92o61r30o25v76á 2184283851486

pokud je příběh pravdivý, je mi líto matky i syna! Syn bude do dospělosti mít matku za zadkem, všechno schválené a naplňovat její očekávání nebude jednoduché. A jednou se matka zblázní z toho, že se syn odstěhoval se svojí (samozřejmě příšernou!) partnerkou...

+8/−7
15.1.2016 13:52

A26n13n39a 83K52i36r65š40o61v58á 9396500405293

Potřebuje! Maminka je sice prima, ale haní si s dětmi prostě nemůže nijak nahradit.

+10/0
15.1.2016 13:17

A88n78n50a 92K58i11r20š73o42v20á 9486390975273

"hraní"

0/−2
15.1.2016 13:20

L45u71c90i66e 77L81i31c16h94n94o83v70s37k60á 6189459127278

Stači to nestavet černobíle. .pri troše dobré vůle to jde skloubit.

+2/0
15.1.2016 14:44

L61u42c40i46e 35K24a69ň84o37v52á 9696298446

tak já a moji vrstevníci jsme víceméně skončili už během prvního nebo druhého roku v jeslích a následně ve školce - nemám pocit, že by to mně nebo kteréhokoliv mého spolužáka vedlo až k traumatu :D Prošli jsme tím všichni a většina nás to přežila ve zdraví na těle i na duchu - to jen matky, které nemají celý den na práci nic jiného než sledovat jestli není jejich dítěti ubližováno a jestli se vyvíjejí podle tabulek o kterém si přečtou na netu, poněkud přehánějí. Za doby minulé se dávaly děti do jeslí už od půl roku - a dnešní padesátníci, kteří si tímto prošli, mi nepřipadají jako narušené a nerozvinuté osobnosti.

+7/−6
15.1.2016 12:19

H23e38l48e94n89a 67D71o71s58t97á82l82o55v18á 2869732583659

Přijde na to... Mě vrhli do školky ve dvou a půl letech a měla jsem spolu s ostatními tu smůlu, že jsme měli zlou učitelku. Učitelka ve školce, co nemá ráda děti. Ječela, stavěla na hanbu, jídlo se muselo dojídat násilím. Já jsem s ní přímo konflikty neměla - poslušná, mírná holčička, ale ta atmosféra ve třídě se mi vryla hluboko pod kůži. Moje mamka vzpomínala na mé vyprávění z té doby, že děti, co nechtěly při poledním odpočinku ležet, učitelka přivazovala na lehátka. Tato vzpomínka mi už vybledla, už si toto přímo nepamatuju, ale když jsem o tom tehdy doma vykládala, tak se to nejspíš stalo. Bylo to v roce 1965. Dneska by takovou piraňu rodiče sežrali zaživa. Museli jsme ji strpět do šesti let, nežli jsme šli do školy a skrze ni velmi hluboce nemám ráda ústavní zařízení jakéhokoli druhu.

Že nebyla chyba ve mně potvrzuje to, že když ona úča byla nemocná a suplovala za ni ředitelka, chodila jsem do školky ráda.

Ve všech oblastech rozhoduje lidský faktor.

+6/0
15.1.2016 12:51

P95e17t31r77a 65N85o97v45á75k96o92v53á 7778456754598

Spolu jsme sice do školky chodit nemohly, protože já jsem tam chodila o 20 let později, ale bylo to podobné. Dvě učitelky ve třídě, jedna hodná, druhá zlá. S tou první nikdy nebyl problém, ta druhá si neustále stěžovala, že zlobím.

+3/0
15.1.2016 14:20

A42l88e65n27a 77B39o54r13o43v57á 2624793151816

no že bych si myslela, že nejlepší ze všeho je strčit půlroční dítě do jeslí, to tedy ne... a to se nepovažuju za matku, která pořád jen zkoumá své dítě...

+3/0
15.1.2016 13:54

L20u78c86i72e 21K23a44ň71o61v95á 9546908746

No, je třeba si uvědomit, že byla doma, kdy se nikdo neptal jestli chcete být na mateřské měsíc, nebo tři roky. Jde o to, že nepovažuji, generaci, která si tímto prošla za nějaké poškozené, traumatizované tím, že nebyli prvních pět let doma s matkou.

Vždy je všechno jen o lidech. učitelka ve státním zařízením může být skvělá, ale taky mrcha naprosto stejně jako ta v soukromé.

+3/−2
15.1.2016 14:15

P78e14t29r46a 17Š94k46o54d83á91č47k28o76v75á 6738316387459

Proboha, nechte to dite trochu dychat, nesnazte se mu zajistit organizovanou zabavu a cinnost po cely den. Detem rozhodne nevadi, kdyz si mohou behat po zahrade a pani ucitelka proste jen sedi na lavicce a povida si s kolegyni. Uprimne, vzdyt by se z toho musely zblaznit nemit za cely den moznost ani na chvilku klidu, kdy se deti zabavi samy.

Z vlastni zkusenosti vim (mam dvoulete dite v jeslich), ze kolektiv diteti prospiva a nauci ho veci, ktere se doma s dospelym proste nenauci. I samostatnosti se uci rychleji, protoze se snazi napodobit starsi deti a ma radost z vlastniho uspechu.

Soukroma skolka kde je na kolektiv deti vice ucitelek nez ve statnich, je asi lepsi. Samozrejme je to drazsi, ale to se pak vyplati tam dite dat na cely tyden a chodit vice do prace.

+12/−2
15.1.2016 12:19

L64u70c25i81e 74K90a72ň64o46v36á 9696368696

Souhlasím. dítě je akorát tak rádo, že se mu paní učitelka neplete do hraní. Pamatuju si na svoji paní učitelku, která ač si pila kafčo s jinou paní učitelkou, tak z nás nespustila oči. Proto se mi nikdy nepodařilo utéct, jak sem si naivně plánovala :D :D

+3/0
15.1.2016 12:25

L71e85n64k75a 97A23b20r55a83h67á37m36o85v48á 6539431468700

A ono neni mozne prohlednout si skolku zevnitr, aby si rodic mohl udelat nazor na personal, pedag. zamereni skolky atp.? A navstivit takhle treba skolek par, nez se rodice rozhodnou?

+3/0
15.1.2016 11:52
Foto

M50a33r60i88e 30M59e95t39l38i73c52k58á 9201834571322

Teda vážení, takhle dokonalou cenzuru neuměli ani komunisti. Nejdřív zmizela půlka diskuze, pravděpodobně pro slovo "slepice" a teď zmizely příspěvky, které se divily, že zmizela půlka diskuze a já se přiznala, že asi právě kvůli předmětné "slepici"........ Jestli je takovýhle vítr jen u diskuze o školce, tak to teda potěš koště....... (cárkyš, není koště taky neslušný výraz?)8-o8-o8-o

+14/0
15.1.2016 11:43

K74a42m22i10l 74S17c27h88w80a12g86e55r 3883516285306

;-D Dělejte to, co je běžné, což v naší zemi znamená:

BUĎTE OVCE :-P

+3/−5
15.1.2016 10:54

M98i64l29a13n 19K82l64o15u78č68e83k 9464127349566

Máte nějaké doporučení, kterou by mohla udělat pro to, aby jí nebylo nadáváno do ovcí?

+2/0
15.1.2016 11:10

P52a77v62l72í21n31a 45B94u42t16a70n18o27v71á 3504504868548

Choďte po rukách abyste nebyl označen za ovci! ;-) Co na tom, že zdravý rozum říká něco jiného, že?

+7/−1
15.1.2016 11:24

L31u58c55i64e 54L23i91c76h16n31o16v32s79k85á 6559549447768

No pan právě zrejme naráží na to, že většina lidi se zdravým rozumem neridi. ..nejde o to byt originální, ale nenechat se vláčet nekam jen proto, že to tak přece dělají všichni

+2/0
15.1.2016 14:10

P35e77t17r98a 63N69o85v95á47k73o47v43á 7378276964918

Bacha, když zmizely příspěvky se slepicí, tak asi i ovce nebude korektní :)

0/0
15.1.2016 14:26

C80t75i11r87a33d 49P79ě43k24n23í87k 5198350833622

A to ještě nezažila jak dítě bude řvát, když ho tam první den přivede :-D A pak to věčné kašlání a rýmy ... Chudák paní ... :-D

+12/−4
15.1.2016 10:10

P72e37t72r25a 18V46á32l94k84o77v57á 5741288394716

Nepovídejte.... Ono totiž nejvíce záleží na mamince ( tatínkovi) na tom, jak ho doma vedou a jak ho na školku připraví, jak o školce mluví a pod. Spousta rodičů aniž by si to uvědomovali nevědomky děti straší. Ani nevíte, jakou škodu nadělají " nevinné věty " Uvidíš, školka tě naučí a nebo paní učitelky si s tebou poradí. Většinou to, že děti mají problém s adaptací je o rodičích. To samé s nemoci. Většinou u nemocných školkových dětí zaznamenávám ty stejné chyby rodičů. Ne každé dítě bude nemocné a nespokojené.

+5/−3
15.1.2016 10:19
Foto

H93a88n35a 87A15n79t52o56n52o84v96á 6737839494804

To samé s loučením. Samozřejmě že záleží na povaze dítěte, ale srovnejte lučení "Ahoj, Mařenko, odpoledne si tě vyzvednu" a "Papapa, Mařenko, bude se ti stýskat po mamince? Ty moje chudinečko, vždyť tady nikoho neznáš! Ale já musím do práce, víš, uvidíme se až večer, to je za ták dlouho...."

+3/−2
15.1.2016 12:08

J75a70r63o21m74i16r 63C12h87a54l57o79u26p19k75a 4749617145517

To je jedno, první den řvou všechny děcka.

0/−2
15.1.2016 14:39

A29n98n83a 47K77i81r29š80o30v39á 9216720475543

ne ;-)

+6/0
15.1.2016 15:34

O13l12g85a 20P16o64l65á39č85k46o42v56á 4984363464768

Nejlepší je se jít přesvědčit. Možná se zdá, že si učitelky jen povídají,ale věřte tomu, že mají přehled, co děti dělají. Nikdo dobrovolně neriskuje úraz a následné problémy. Vy byste na zahradě neustále pobíhala za svým dítětem, přidržovala, ochraňovala, jen aby se neťuklo do hlavy, nedej bože udělalo modřinu. Taky jsem kdysi váhala, jesli nezůstat se synem doma 4 roky,ale když od 2,5 roku tíhl více k dětem a máma mu na hřišti vůbec nechyběla, rozhodli jsme se, že půjde ve 3 letech do školky. Do státní a nebyl žádný problém, jen mu to prospělo. Školky plní výchovné programy a věřte tomu, že dítě bude šikovnější a lépe připravené na školu než když ho budete oprašovat a omezovat jen na styk s vámi a chůvou. Pokud jste "bio matka", odmítáte pohádky na dvd atd., nezbývá vám než hledat píslušnou školku, ovšem za příšlušné peníze.

+17/−2
15.1.2016 9:18

K19a45m68i41l 30S81c91h32w84a38g54e35r 3433716765806

Rv"bio matka" ;-O Co má bio společného s DVD?? Žádný soudný rodič nenechá dítě čumět tupě do bedny. Samozřejmě nevidím problém, aby se občas podívalo na nějakou pohádku adekvátní délky podle svého věku.

+3/−1
15.1.2016 10:58

O20l35g22a 17P89o64l54á48č85k88o22v46á 4144303824918

Ale no tak. Jak stručně označit matky, které jedou podle tabulek, kupují jen bio potraviny, zavrhují televizi a jiná média, vyrábí si doma prací prášky, dítě nebalí do plen ale od narození ho pozorují a dávají na nočník atd. atd.

+1/−3
15.1.2016 13:01

L43u53c30i75e 13L15i34c30h20n62o34v77s19k40á 6959249697608

Olgo mohu Vás ujistit, ze "biomatky" rozhodne podle žádných tabulek nejedou. A pokud kritizujete bezplenkovou metodu, máte k tomu nějaký důvod? Ja bych na to teda neměla trpělivost, ale připadá mi to dobra věc. A ze někdo nechce prat dětem v prášku plném chemického bordelu je taky spatne? Proberte se ženska ;-)

+4/−1
15.1.2016 14:16

J46a73n 24V39a86c54h89o30u55s40e69k 5547278640

Obe deti chodi do statni skolky a opravdu nevim na co bych si mohl stezovat. Opravdu jim zavidim to spani po obede :).

+11/0
15.1.2016 9:08

B55a62r90b89o51r11a 76S15v11o90b96o36d39o76v39á 6542927968760

A nuceni ditete spat po obede, i kdyz uz po obede nespi, je taky super? Ale jinak si take myslim, ze skolka diteti v zasade prospiva.

+3/−2
15.1.2016 9:31





mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.