Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Příběh Táni: Příteli vadí, jak vychovávám svého syna

Před třemi lety mi zemřel manžel, zabil se na motorce. Zůstala jsem sama se synem, dnes je mu šest let a za rok půjde do školy. Hodně na sobě visíme, snažím se mu vynahradit tátu. Jenže se to nelíbí mému příteli a denně to musím poslouchat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

D98a65r35a 19M27i35c63h61a95l79c55o61v67á 6827229582361

Já mám také 6letého syna a vychovávám ho už od malička sama,jeho 'otec' od nás odešel jak byl ještě malinký. Poté jsem měla už jen jeden vážný vztah,ale také bohužel nevydržel. Nikdy nedovolte,aby s vámi žil muž,který nemá rád vašeho syna. Žádný takový muž na světě za to nestoj!. Je potřeba si přes všechny sympatie,či lásku uvědomit,že jediný muž,který s vámi zůstane navždy a bude vás milovat je ten malý a pokud ho váš přítel nedokáže snést,pak ať ten přítel odejde!! Někde na vás čeká muž,který bude milovat maličkého i vás;-)!

0/0
20.2.2016 14:46

P41a96v75e43l 81V29ě32t85r20o14v30e70c 6906978882261

Dítě nevyměníte, přítele ano... Není co dalšího řešit.

+2/0
11.1.2016 8:52

A90l83e15n51a 88Š15a25u79e87r53o30v22á 7843746471172

Jestliže se neumí chovat k děcku, pryč od něho a honem. Ať si najde bezdětnou, kterou bude sekýrovat a očekávat 100%ní servis. Za co ho má ráda?

+3/0
9.1.2016 20:40


M41a69r81t80i66n57a 65S82e16d85l40i24c59k40á 5342885561712

Jestli je to skutečný příběh, tak nechápu, co ty dva drží pohromadě, když se k sobě lautr vůbec nehodí. Dobře, paní si začala s prvním, kdo byl trochu svolný, to se ještě pochopit dá, ale proč si chlap nesnášející děti začne s matkou od dítěte? A když už to takhle vykrystalizovalo, tak co ta ženská proboha řeší? Nejlepším řešením je prásknout dveřmi, on se nezmění.

+3/0
8.1.2016 19:54

D50a91n37a 52T83e52n90z59l62e93r 5750122735353

A co takhle pokusit se zjistit, proč starý nemá rád děti? Třeba je tam nějaké trauma z dětství, které by se dalo vyřešit.

+1/−1
6.1.2016 13:40

M39a82r63t58i37n16a 45S34e36d49l68i81c28k83á 5652385221942

Nedalo

+1/0
8.1.2016 19:47

M33i37c13h96a25e14l27a 97L38h74o96t12s88k40á 7836661879308

Proč si ženské drží mizerného chlapa i když je jim hůř, než kdyby byly samotné... V dnešní době... Máme jako rodina co nabídnout milému a hodnému chlapovi. Rodinu, domov, lásku, ale to není samozřejmé a zadarmo. Chceme od něj totéž. ;-)

+3/0
6.1.2016 13:18

O20l18a 17N58o38v46á78k51o44v26á 7764177645342

Rychle pryč od takového chlapa.!

+3/0
6.1.2016 7:34

P92a18v48e91l 57N13e24d81ě67l12a 5326160334761

Tady je krásně vidět, že samotné ženy s dítětem hledají především otce a teprve potom až muže, partnera.

Z článku na mě působí takové to: Jaroslav je přece dobrej, co víc by jsi chtěla. Jsi matka s dítětem. Tak si ho koukej vážit.

Ale i já se přikláním k názoru, že si najde lepšího resp. vhodnějšího k nim.

+6/0
5.1.2016 7:02

I76v27a89n93a 71M31o84t18l55o96v18á 3715654450270

opacne tomu neni jinak

0/0
5.1.2016 18:56

P37a57v29e56l 96N81e56d88ě86l92a 5906510954361

Prosím? 8-o

To nemyslíte vážně, že ne?

+1/0
5.1.2016 19:47

L48a56d16i40s55l73a66v98a 86S23t92r12n18a10d91o93v48a 3408584451502

Jenže se to nelíbí mému příteli a denně to musím poslouchat.

..nemusíte

+17/0
4.1.2016 21:56

J73a73n85a 75N78ě93m69e10č17k77o40v42á 3223294571616

Jsou prostě lidi, kteří tyhle "rodičovské city" k dětem nemají, ať jde o ženské, nebo o chlapy.

Paní doufala - stejně jako spousta ženských doufá, a někdy doufají i chlapi o ženské, když se zamilují. Tak to bohužel chodí - hlavně když se lidi neposlouchají a neberou se vážně, že... a když se plánuje, "že se přece změní".

Pocit chtěné bezdětnosti se hodně blbě láme přes koleno, pokud se to udělá, bývají z toho maléry... ale opět, to i u ženských.

Jenže tohle jsou osobní záležitosti těch konkrétních dvou lidí, vždycky. Jak se shodnou, nebo taky neshodnou. O tom, kolik dobrovolně bezdětným lidem zkrachovalo vztahů, by se daly napsat romány...

Tohle je složité, a já upřímně nechápu jen jediné - co půlce téhle diskuze tady dává právo psát něco o zrůdách.

+1/0
4.1.2016 21:17

P65e34t89r53a 70N57o42v43á14k79o47v88á 7938976514208

No paní podle mě hlavně doufala, že znovu potká svou první lásku. Jenže to už se prostě nestane.

0/0
5.1.2016 20:00

B46l89a97n82k41a 53B78a93u72e39r85o16v25a 4711740879727

Zena, ktera da prednost chlapovi pred svym vlastnim ditetem, je zruda.

+1/−2
4.1.2016 18:35

P46e86t74r34a 54M96a13l25á 7531428741245

Dala bych mu na výběr, buď "nás" anebo nic.

+4/0
4.1.2016 17:58
Foto

D32a21n22a 78Z87e32m74k38o59v77á 7331790217586

Já jen nechápu, proč si začal se ženskou s dítětem, když děti nesnáší.

+22/0
4.1.2016 16:39

P96a28v55l37a 88C17t72i11b31o61r63o45v22á 2450113787

Probůh, jestli je tohle skutečný, tak nechápu, co ta ženská vůbec řeší???? Pryč s chlapem...

+9/−1
4.1.2016 14:34

A25n10n46a 29Č58e17r73m92á45k82o52v22á 1445855186504

rozchod! Kluk si nezaslouží doživotní trauma - a to by s tímhle chlápkem rozhodně měl. Přijde jiný chlap, který bude děti milovat, to je jasný

+28/0
4.1.2016 13:59
Foto

M53a43r48i15a96n 96T14i85š16e58r 1204891266

přesně, to trauma dítěti za to nestojí ani omylem..

+6/0
4.1.2016 14:55
Foto

M33a85r61i92a58n 97T18i79š74e38r 1484211816

Dítě je jen jedno, ale chlapů milión, tak jasná volba, dítě má vždy přednost. Vždycky je to tak, že jiný muž či žena budou vždy jen otčínem či macechou pro dítě a v naprosté většině případu se tak i k dítěti chovají bo jim chybí ten cit jako k "vlastnímu" dítěti.

+3/−1
4.1.2016 13:30

H43e52l34e29n87a 86Č75í55ž94k68o11v62á 9731281122418

S první větou bez debat souhlasím. S platností té druhé (resp. té části, kde hovoříte o "naprosté většině případů") si už tak jistá nejsem. Sice sama patřím k lidem, kteří velmi pochybují o tom, zda by nevlastní dítě dokázali milovat stejně jako vlastní, ale na druhé straně znám poměrně mnoho náhradních rodičů, pro něž toto není vůbec problém, a také celkem dost lidí, kteří na dětství s nevlastním rodičem vzpomínají vyloženě radostně a i dnes, v dospělosti, s ním mají krásný, cituplný vztah.

+4/0
4.1.2016 13:54
Foto

M43a51r57i62a12n 28T58i65š59e50r 1374191426

Já si to také myslím, že vlastní dítě se miluje jinak a daleko obětavěji, než to nevlastní. To je pak vidět na řešení konkrétních problémů, kdy ten nevlastní rodič dokáže být méně shovívavější a méně citovější k prohřeškům, tam nastává většinou problém. To jsou zase mé zkušenosti a mojich kamarádů, co jedeme tzn. "2.kolo" jak říkáme. Když je do toho pak ještě druhé vlastní dítě toho nevlastního, nastává klasické konkurenční prostředí..

+1/−1
4.1.2016 14:54

T72o68m19a66s 84B25a69m42b80u39s 6314138504776

Tak jste divnej.

0/−1
4.1.2016 23:55
Foto

M90a92r90i94a34n 88T77i42š94e96r 1634281406

Tady normálně dikutujeme na dané téma a Vy jste vytasil hned diagnózu, jste odborný profesionál ;-)

0/0
5.1.2016 11:00

M34a74g62d37a 45K47a45t61z94o42v53á 9176421859708

To je hloupost, záleží na konkrétních lidech. Bratr se oženil s rozvedenou paní s holčičkou, spolu měli další dcerku. Nikdy nedělal rozdíl mezi vlastní a "cizí". Když pak maminka obou tragicky zemřela, soud její dcerku chtěl vrátit pravému otci a ta se z toho zhroutila, nakonec zůstala u bratra. I teď, když je dospělá. vnímá ho jako tátu, její děti jako dědu., a k vlastnímu se nehlásí.

+1/0
5.1.2016 5:27
Foto

M11a69r27i40a98n 76T79i74š65e59r 1414841526

Neřekl bych hloupost, každý máme jiné zkušenosti a každý to vidíme i z jiného úhlu jako chlap a žena si myslím. Samozdřejmě kladné zkušenosti jsou ty nej, aby děti byly šťastné a netrpěly stresem..

0/0
5.1.2016 10:59

P23e58t16r38a 23N39o88v17á29k27o74v76á 7748916214278

Podle mě je to jednak o tom, jestli cizí dítě přijde, když už vlastní máte, nebo když jste ještě bezdětný. A za druhé, jak se ho sám rozhodnete vnímat. Ale ano, nikdy nevíte, co nastane během života toho dítěte, jaké se projeví geny a jestli nad ním nakonec "nezlomíte hůl". Ale to se může stát i u vlastního, že prostě podědí geny nějaké černé ovce rodiny a nebudete si s tím vědět rady. Jen u toho cizího se to lépe ospravedlňuje.

0/0
5.1.2016 20:04
Foto

M56a26r32i12a92n 60T40i86š87e67r 1564891496

Výchova dětí je složitá každodenní a pomalu celoživotní úkol pro nás rodiče. Mám 2 syny a každý je úplně jiný a každý dá jinak zabrat. A jak píšete, geny se projevují, to je pravda. Jsem rozvedený a mám vlastní zkušenost s vlastními a nevlastními dětmi a pohledu i na mé dítě. Všude je to jiné, ale v krizových situacích se to většinou projeví a to mají zkušenost i moji známí..

0/0
6.1.2016 10:20

P18a41v50e66l 79N44e81d55ě79l14a 5196880894471

No, to je otázka, kolik z těch nevlastních rodičů mohlo mít své vlastní děti, že. Moji kamarádi nemohli a proto adoptovali. Samozřejmě děti miuljí, ale vlastní je prostě vlastní.

0/0
5.1.2016 6:57

K87a85t95e72ř86i54n65a 26V67a82š70á33k29o49v72á 5401192809495

Presne jak se pise, Jaroslav zrejme ma nejake trauma / blok / predsudek, co se tyce deti. Pokud ho resit nechce, nema to smysl. A nema ani smysl se sestehovavat, dokud si to nevyresi...rekla bych, ze sam je mozna tak trochu dite, potrebuje byt na prvnim miste, potrebuje pozornost...od takove se stejne podpory nedockate.

Je to tak presne na takoveto schazeni se kdesi bez syna, ale sestehovani rozhodne ne....

Nicmene pani by si zase ze sve strany mela zpracovat to, jak na synovi visi, a ty pocity viny, ktere mu chce "vynahradit", to taky neni uplne OK...respective, po nejakou dobu pochopitelne, ale ne naporad.

+1/0
4.1.2016 12:15

M48a87r93t30a 77S38o62u64k18u11p45o27v92á 9146696910980

Vpodstatě jednoduchá volba:-)

+4/0
4.1.2016 12:13

L12i70b83o12r 93D51a24n81ě82k 4187211613

jedno anglické řísloví říká: "Love me, love my dog"

přeneseně: "Miluješ li mě, miluj i mé dítě."

a jako táta nevlastní dcerky musím říct, že Taňa si musí najít chlapa, který si ji zamiluje i s dítětem. je jí 31 to si může najít i mladého, který touží po rodině a mít s ním třeba i další dítě. To že bude časem různý názor na výchovu je jasný, ale musí se hledat kompromis a pokud uvidí, že její nový partner miluje jejího synka jako vlastního a chce mu jít otcovským vzorem, bude mu muset místy ustoupit, tak jako by ustoupila otci pravému. Ale to se ukáže časem.

+6/0
4.1.2016 11:16

M17i73c98h17a50l 98M98i90l75l93e58r 9916112189662

jak je jednou dite, jeho matka ma omezenejsi vyber muzu.

Matka a dite patri dohromady, nelze je oddelit. Dalsi muz je bud "zabava na okraj" anebo budouci clen rodiny. Kdo nemuze snest existujici dite, neni vhodny kandidat na vytvoreni rodiny, takze pani si musi rozmyslet jestli je spokojena s nejakou nezavaznou zabavou a travit cas se synem uplne oddelene, nebo chlapa pustit k vode a najit nekoho, kdo by se ochotne stal clenem rodiny.

+21/0
4.1.2016 10:36

M52a15r95t54i54n 52S55v94o38b53o93d95a 4295925986212

Vyjadreni "při životě mě držel jen syn, nebýt jeho, asi bych to vzdala a dobrovolně odešla za manželem" znaci, ze jste byla na nem fakt citove zavisla. Byt vic strizliva neni na skodu. A ano, stejny chlap uz nebude.

Je naivni verit, ze novy pritel si najde cestu k diteti, kdyz jasne rekl, ze o deti nestoji a nehodlá o tom dal mluvit.

Myslim, ze je to jasne - je dobry na sex, ale ne pro rodinu. Casem si urcite najdete muze, ktery prijme i Vase dite a budete spokojena rodina.

+11/−1
4.1.2016 10:01

M96i84c63h14a47e69l97a 14L47h58o61t71s18k98á 7456281589868

Když máte za někoho zodpovědnost a milujete ho a víte, že by vaší ztrátou trpěl, nejdete si hodit mašli. Sebevražda je v takové chvíli sobecká... Sama to znám. Představa, co by beze mě moje děti prožívaly je hrozná a zastavuje mě nejen před takovým jednáním, ale i před řešením patových situací alkoholem, nebo jiným rizikovým chováním.

0/0
6.1.2016 13:24
Foto

B12o98h44u39n93k72a 35J89a49n64č90a53ř52í37k65o45v28á 8770509105

pokud nesnáší vaše dítě, tak pryč od něho, bez kompromisů...dítě bude vždycky patřit k vám...

+13/0
4.1.2016 9:52

D33a35v88i89d 60Z21a16j25d35á66k 8805382640731

Mate dite, takze muz musi chtit vas oba.Tenhle to tak urcite nema, takze moc nechapu, kdyz vam na synovi oprvdu zalezi, co resite.

+12/0
4.1.2016 9:19

M67i58r43o31s13l46a93v 16H49a85v38r81á52n46e34k 1726133744955

V tomto případě je těžká rada a dá se říci pouze vlastní názor a to jsem se z článku nedověděl nic moc podstatného.Pokud ale mohu říci za sebe,nesnažil bych se převychovávat chlapa,který dal jasně najevo svůj přístup k dětem.Rozhodnout se ovšem musí jen sama žena.:-)

+2/0
4.1.2016 9:19

K37a73r85o88l26í91n80a 83H53o70r87o83v34á 3679473645182

"Jenže se to nelíbí mému příteli a denně to musím poslouchat."

Pokud musíte denně poslouchat přítelovo rýpání na to, jaký hezký vztah máte se svým dítětem - přináší vám to štěstí?

To si zodpovězte sama, pokud je odpověď ne, tak vztah ukončete. Protože se to nikam nevyvine a budete kromě sebe stresovat ještě dítě.

+22/0
4.1.2016 9:19

D64a85n50i57e92l62a 64U61r65b61a92n22o37v91á 2794880725126

Tak trochu bych si Typla, že tak jak se Jaroslav chová k chlapci, tak se asi k němu choval někdo v jeho rodině když byl malý, možná táta........zkrátka nějaké své trauma z dětství si přenáší sebou a chová se k ke klukovi tak jak se chovali k němu. asi si toho ani není plně vědomý a nemůže to ovládat. Což nicméně není omluva.

být paní tak přítele udržuji od syna dál a jasně mu řeknu že ho sice mám ráda ale nedovolím aby se k synovi choval takhle a dokud si to on nevyřeší tak spolu bydlet nebudeme.

Snažila bych se trochu naťuknout to jeho dětství, zkusit najít tu příčinu kde tahle nenávist k dětem vznikla, ale je dost dobře možné že on to nebude chtít řešit a nepohne se a s tím paní musí počítat a v tomto směru by měl být její syn na prvním místě, přivést mu domů tyrana co ho bude soustavně deptat jako cenu za to že ona bude mít vztah ...to za to nestojí.

+1/0
4.1.2016 9:14

L13e45n93k45a 49R45o26t12r62e74k76l72o16v35á 2740758170579

Ne,rozhodně ne. Ani na nějakej sex8-o,jak tu kdosi píše Co s ním.. Pryč od něj. To bych teda svýmu dítku nikdy neudělala!!

Měla první rande po takové tragedii,kdy se s tím nějak srovnat musela,tak asi že se choval mile... to,že dítko k ní patří a patřit bude,a to každý,kdo si najde partnera/ku s dítětem,musí přijmout. Nelze se ,proboha;-O,chovat,že dítě neexistuje! Mně stačila už jen ta představa,jak on jako mávnutím proutku se změnil ,jakmile se dítě,které čekalo "milého pána",vzdálilo zklamaně do jiné místnosti. Brrr,až se mi chlupy zježily!

Najít si normálního chlapa,kterého pozná nejvíc v podobných situacích,i když rodičem být třeba nemusí,ale jasný,že kdo dítě má,ví daleko "víc",o čem to je. Už bych s ním neztrácela čas,ani chvíli. To,že se panáček bude přetvařovat a měnit výraz tváře vždy,když se dítě ztratí z dohledu...bych nikdy neudělala dítěti ani sobě - někoho takového byť jen jedinkrát ještě přitáhnout domů. Na jejím místě už nikdy!

+4/0
4.1.2016 9:00

P60e51t82r81a 33N62o83v87á98k72o13v53á 7128526394288

On sice ví, co chce, ale neměl si teda vybírat ženskou s dítětem. Ona vůbec neví, co chce.

+1/−3
4.1.2016 8:33

B94a41r87b63o42r93a 94J54a24n45e68č40k97o61v70á 9204142691

nechapu, proc mate minusy, mate naprostou pravdu. Dobrovolne bezdetny se nema co spat do chomoutu se samozivitelkou a naopak zenska, ktera chce nahradniho tatinka a eventualen velkou rodinu, si nema zacinat s typkem, co nema rad deti. Ja bych taky nikomu nahradni mamu delat nechtela a rozmazlene deti mi lezou na nervy, tak si nebudu zacinat s nekym, kdo ma jedno doma...trochu rozumu, ne.

+1/0
4.1.2016 12:13

P79e76t71r65a 48N20o44v33á35k59o52v72á 7508956164268

No mě tam hlavně pobavilo to od ní: nevím, co jsem na něm viděla, a potom: hezky se mi s ním povídalo, čaj byl příjemný, sex sice jiný, ale hezký, nemá rád syna, je mi s ním skvěle.

0/−1
4.1.2016 13:11

A25n29n44a 29Č95e57r55m64á77k12o97v25á 1955985506704

no nejsem si jistá, zda on ví co chce - nemá rád děti přesto se cpe někam, kde dítě je - dost divný:-P

+3/0
4.1.2016 14:27

V77l82a17d43i35m82í29r25a 10M69i17k45e17š38o60v11á 7111463769

Dítě je Váš největší poklad..Jestliže ho nemusí, tak tak si najděte takového, který bude mít rád Vás i malého. Dělat mezi nimi filc, tak to je velmi vyčerpávající.

+6/−1
4.1.2016 8:30
Foto

T85o44m88á71š 87D94v84o79ř17á23k 7265136137151

Začíná to tady trochu připomínat časopis Dívka.

"Milá redakce, poslední dobou mě trápí veliký problém.

Mám chlapce, se kterým jsem se líbala a bojím se.

Můžu otěhotnět?

Monika 14 let."

0/−9
4.1.2016 8:29

M28a68r69c35e52l77a 89L49o97d77e40r53o93v58a 4803307870746

to bude asi smysleny pribeh. ale - po smrti manzela se uzirala a nedoslo ji ze syn je na tom asi nejmin stejne spatne. nechala sestru at to s nim resi. a pak si najde chlapa ktery jejiho syna deprimuje a nema rad a jeste by mu ho snad chtela pritahnout domu? to bude teda matka roku

0/−12
4.1.2016 7:20

K92r87i33s40t59ý77n36a 30K81o80l43e49č60k26á36ř44o89v18á 3335768213

Mně se líbí, jak se v těhle situacích objeví vždycky spousta chytráků, co zřejmě sežrali všechnu moudrost světa. Zemřel vám někdy životní partner? A zvládla jste to s prstem v nose? Udělala všechno správně? Naprosto racionálně? Jak bylo potřeba? A nebo jen tak plácáte do větru? Každý tyto situace nese jinak, tak jak zrovna může, těžko někoho soudit za jeho variantu smiřování se s takovým masakrem..

+20/0
4.1.2016 8:46



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.