Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Domácí úkoly jsou k ničemu, výzkumy to potvrzují, říká učitel a novinář

Náročné domácí úkoly snižují motivaci dítěte jít druhý den do školy, ale také dozvídat se cokoli nového k danému tématu, tvrdí novinář a učitel Armin Himmelrath. Podle něj jsou úkoly jen plýtváním času dětí. Nic žáky nenaučí a navíc je silně demotivují v učení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M64i47c86h29a67e83l 95K64o20n13e75č17n80ý 6632493169229

Nedávat dětem úkoly = neučit děti plnění povinností, bez  kterých to v životě jaksi nejde. Takoví učitelé by neměli být učitelé. Ale řadě maminek se to líbí. Místo učení s dětmi je vezmou třeba do obchoďáku nebo do parku na drbačku s ostatníma maminkama a jsou nadšený.Rv

+1/−3
9.12.2015 8:39

V40á83c81l41a45v 40K14a76f16t73a65n 7415449543446

Povinnosti dítěte nastavuje rodič. Ten ho vychovává. A pokud má přehled o prospěchu, tak se s ním učí. Pokud je to potřeba. Domácí úkoly jsem jako dítě nikdy nepochopil a bojkotoval. Možná proto si dnes neberu ani práci domů :D

+2/−1
9.12.2015 14:52

V49l50a83d31i21m57í39r 94J50i24r32k68a 7254866924158

Jestliže se někdo ohání výzkumem jako zaklínadlem, jemuž nelze oponovat, nechť laskavě sdělí o něm informace. Kdo ho prováděl, jak dlouho, na kom, jak velká byla skupina pozorovaných, jaké složení, čím se měřily výstupy ...atd, atd. Takto mi to připadá jako když se ve středověku inkvizice oháněla Bohem, jemuž se nedalo odporovat. - A ještě k věci. Pokud diskutujeme o potřebě samostatného procvičování naučeného (úkoly), to už je úpadek na druhou. Nechť řeknou rovnou: nechce se mi nic dělat, nic mne nebaví, živte mne já jsem na světě abych se bavil. O nepříjemném a námaze nechci vědět.

+6/0
8.12.2015 17:01

V79á24c64l12a79v 74S64v59o69b79o55d11a 3521619190740

tak s tím musím souhlasit, tedy aspoň já to tak měl :-)

0/0
8.12.2015 13:56

P62a34v33e59l 52S90o76b26o89t68k58a 5710304

jj, ne každý má tu šanci chodit do kvalitní školy.

0/0
8.12.2015 14:21

K52a20t70e35ř59i10n39a 64F79e79n88c79l13o74v19á 8153777858743

Nějak mě překvapila ta diskriminace kvůli ne/vzdělaným rodičům.

Pro ty nevzdělané je to příležitost se učivo (aspoň) základní školy naučit, ti ostatní si to zopakují :-) např.gramatika všeobecně dost trpí.

Navíc jako rodič nezodpovídám od určitého věku dítěte (ta věková hranice je dost individuální) za to, že má úlohy správně, ale svým podpisem stvrzuji, že je psalo doma.

Osobně teď před třicítkou chodím na němčinu, bez domácí přípravy by to nešlo, a to mám jen jeden předmět. Diskuze by tedy IMHO měla být spíš o formě domácích úkolů než o jejich ne/zbytnosti.

+2/0
8.12.2015 13:52

P60a97v44e64l 44S11o38b62o34t95k52a 5170534

jj, hlupákům se lépe vládne a spokojí se s nižšími mzdami.

Proto ohlupování mas má zelenou ve všech médiích.

+2/0
8.12.2015 12:54

P21a49v98e53l 95S11o23b95o38t94k73a 5530304

Pozn. - a hlavně nedělejte domácí úkoly do němčiny, angličtiny a matematiky, to byste mohli zažít rozumnět a přemýšlet a to by mohlo mít pro vaši pracovní kariéru tragické následky!!

+1/0
8.12.2015 13:03

M83i42r85k97a 40S25v17o60j37t64k18o19v42á 3727348146854

Domácí úkoly jsou k ničemu, s tím naprosto souhlasím. Celou školní docházku jsem to nenáviděla, většinou jsem je dělala o přestávkách nebo těsně před hodinou. Nikdy mi domácí úkol nic nedal. Až na vysoké, mě začali bavit některé semestrální projekty, které za to stály. Jestli je v něčem české školství přeborník, je to v demotivaci žáků. Děti nastupují do školy radostně, chtějí se učit, po pár měsících se z nich stává banda nemotivovaných dětí, které nic nebaví. A úplný extrém je to to kolem 15 let, kdy si mají vybrat střední školu 80-90% žáků, neví co chce. Nic je nebaví a nejraději by s celou školou sekli. Tím, že jsou děti nemotivované, se toho méně naučí, protože je to nebaví. Nebo se to naučí a zapomenou. A dokud  se toto nezmění, tak české školství půjde ke dnu. S úkoly nebo bez. Bohužel tento problém, ale nechápe ani spousta rodičů a naše školství velmi hájí. Jsem moc ráda, že spoustu lidí si problém uvědomuje a zakládají alternativy ke státním základním školám. Tedy komu vyhovuje české státní školství, je dobře že jej může používat a nám co nevyhovuje, jsem ráda, že pro své děti jsou alternativy.

+2/0
8.12.2015 12:12
Foto

Z56d35e68n49k80a 58L78n18ě90n80í56č79k86o54v24á 3804110251

A k té diskriminaci - záleží na tom, jestli učitel úkoly známkuje nebo ne. Známkuje-li je, je to diskriminace, dává-li je skutečně jen na procvičení a pak si s dětmi o výsledcích povídá, co jim šlo, co nešlo, jak to udělat správně, pak je to OK. často ale na nějakou debatu o úkolech nedojde ... A je faktem, že třeba taková angličtina je pro většinu rodičů na venkově španělskou vesnicí, takže když dítě z rodiny, kde se anglicky nemluví, potí úkol z AJ, téměř nikdy nemá správný výstup. U nás máme holčičku, která má jednotky, dvojky, ale z "ájiny" téměř propadá. Je pak fakt otázkou, do jaké míry je takový postup motivující, do jaké míry si nepřipadá jako trubka ...

0/0
8.12.2015 11:59
Foto

Z39d31e18n87k91a 79L88n12ě39n66í80č70k96o36v49á 3134350331

Máme paní učitelku, která je velkou zastánkyní domácích úkolů. Děti mají 2-3 úkoly denně, výjimečně jeden, úkoly dostávají i na víkend a v nemalém množství. Moje děti do školy dojíždějí, ze školy se vrací v 15,30, když mají trénink, v 18,00. Když přijedou dříve, mají šanci jít na pár minut proběhnout se ven, v dny, kdy se vrací v 18.00, jdou hned po jídle dělat úkoly. Starší syn musí dřít, obzvlášť u jazyků, a tak nám úkoly zaberou v rozmezí od jedné do tří hodin podle toho, z čeho je má. Mladšímu to jde levou zadní, ale není dostatečně pozorný, a tak i úkol na 10 minut dokáže dělat hodinu, pokud nad ním nestojím a pořád mu do ucha nemelduju "nelelkuj, dělej". Do toho mimino, které se pořád dožaduje pozornosti. S úkoly tak obvykle končíme mezi 19,00-21,00 podle dne, kdy kluci přijedou, podle jejich množství a podle předmětu, z jakého jej mají. Když je pak potřeba zopakovat ještě vlastivědu, anglická slovíčka, úkolujeme do úmoru. Nějaký prostor na společnou hru, povídání si, procházku, relaxaci neexistuje. Má tohle smysl? Není to přetěžování dětí? Motivuje je to k něčemu navíc? Ne. Já sama jsem po úkolech tak hotová, že už nemám náladu na nic, a to jsem celé dopoledne a půlku odpoledne neseděla ve škole. Podle mne jsou úkoly na nic, je to jen trest pro rodiče. Osobně bych raději s kluky po návratu ze školy vzala kolo a jela se projet, sedla si s nimi ke stolní hře anebo si zkrátka jen tak povídala, četla ... Díky úkolům se nám tohle poštěstí opravdu vzácně ...

+1/0
8.12.2015 11:55

V71l70a14d34i93m27í83r 44J30i15r22k82a 7164936124508

Paní Lněníčková, jestliže vaše děti nestačí na základní učivo ve škole, nemohou být do 18.00 na tréninku. Nám trenér kontroloval žákajdy a vyskytly-li se tam trojky, z tréninku nás prostě vyhodil. A to, že úkoly za děti děláte vy, že bez vaší pomoci je nezvládnou, to jim vědomosti také do hlavy nedostane. Rezignovat na úkoly znamená smířit se, že brzo budeme národ analfabetů.

0/−2
8.12.2015 17:10

V26e25r93o76n46i65k19a 23N77ě18m21e64č41k53o53v62á 6819530758764

Každému dítěti dozrává mozek jinak. Moje sestra nosila na základní škole 3, ale vysokou má s červeným diplomem. Jak Bc., tak Mgr. Já byla premiant, ale dnes to na čele vytetovane nemám a nikdo se nepta.

Pamatuju si, jak tím zbytečně trpěla, brecela...

Děti mají právo na odpočinek a na hru. Co je tohle za život?

Moje dítě nastoupí do školy za 2 roky, ale když vidím kamarády na horách, jak nutí děti do čtení, psaní... Je mi zle. Jedeme tam za relaxem, lyžováním, povídáním. Tohle není správně.

0/0
7.1.2016 0:31

J30a22n 47N73o67v85á67k 7155954458637

Učí se tím zodpovědnosti, to je důležité už samo o sobě. Musí se naučit si zorganizovat svůj čas aby to stihli a práce se jim nehromadila.

+7/−2
8.12.2015 8:43
Foto

Z39d54e80n42k71a 65L69n24ě57n91í95č22k39o85v40á 3904660331

Ano, ale to mluvíte o dětech starších. U mladších dětí je to stejně úkol pro rodiče, zorganizovat jim čas.

+1/0
8.12.2015 12:00

O67n17d38ř72e89j 12L51o57š18o19t41h 9680722584482

Nevím, pode mě jsou úkoly v pořádku. Dcera je v první třídě a každý den krom středy mají úkol, který zabere cca 10-15 minut a každý den je ten úkol z něčeho jiného. Jinak sama od sebe chce pořád něco počítat nebo psát, ale jak má trénovat čtení, tak je problém.

+7/0
8.12.2015 2:22

L62e40n32k68a 86J82e48l33i60n78k63o89v35á 6175815105620

"Domácí úkoly jsou k ničemu" může říct pouze novinář, který nerozumí metodám vzdělávání a špatný učitel, který zřejmě nedával na fakultě pozor nebo je líný úkoly opravovat. Tak za prvé: Domácí úkol velmi napomáhá zapamatování - je součástí systému zvaného fázové opakování. Za druhé, jak již zde bylo řečeno: Učí žáka samostatnosti. Za třetí: podporuje rozvoj smymlu pro povinnost. Za čtvrté: Podporuje sepětí rodičů s dítětem (pomáhají kontrolují, podporují, seznamují se s tím, co se dítě učí, jak dítě skutečně chápe, jaké má problémy apod.,nejsou pak překvapeni známkami, nemají o prospívání informace pouze z "druhé (učitelovy) ruky".  Lze také dobře zjistit, zda je dítě ve škole pozorné (jak si pamatuje zadání apod.). Za páté: Pro učitele je většinově správně vypracovaný úkol zpětnou vazbou, že látka je dobře většinou pochopena, procvičena. Úkoly mají zadávány zpravidla po řádném procvičení a je to jeden z kontrolních mechanismů, zda jsou již znalosti dostatečně pevné. Následujícím je pak už jen diktát, test apod. Další formou mohou být úkoly tvořivé, vysoce motivační, kdy žák může uplatnit svůj individuální talent či zájem. Tam, kde jiní splní zadání jen formálně, někdo může vyniknout a vypracovat např. fenomenální projekt. Úkoly jsou potřebné i pro rodiče. Nedělejme si iluze, že se všichni dětem doma věnují, povídají si apod. To, že musejí úkol podepsat, je velmi výchovné i pro ně. Aspoň se na práci dítěte musejí podívat. Někdy jsou nuceni se s ním "trápit", to je pravda. ovšem někdy je to tím, že bylo někdy něco jimi zanedbáno (např. držení tužky není jen záležitostí školy, nenaučili děti správně vyslovovat, tedy nemohou umět ani správně číst a psát .... atd.) Setkávám se s velkým počtem dětí různých věkových skupin - mimo stát. školství. Velká část dětí školního věku neumí vyslovovat celé skupiny souhlásek, ve 3. třídě mnohé děti ještě neumějí pokaždé spláchnout na toaletě, umýt si ruce a není pro ně běžné mít při sobě kapesník .....

+17/−2
7.12.2015 22:18

T98o97m67á71š 73N36o12v32á33k 5624347109509

Máte pravdu v tom, že opakování je matka moudrosti, ale když si vzpomenu na svá školní léta, tak já úkoly nikdy nedělal, měl jsem z nich pětky, ale na vysvědčení vyznamenání. Protože jsem danou látku pochopil a uměl interpretovat.

+2/0
7.12.2015 22:29

L98e53n43k81a 17J26e52l17i28n98k16o37v73á 6825635945680

V pořádku. :-) Chytrý, ale "flink". Pokud vám to procházelo, nic proti tomu. Nicméně projevuje se to ještě dnes? :-) :-) :-) Pak si musíte najít zaměstnání, kde to tolik nevadí. Účetní z vás asi nebude. :-)

+4/0
7.12.2015 22:44

T57o55m19á42š 11N10o84v21á60k 5174977169629

Pracuji v bance v oddělení IT :-) ale účto bych také zvládl :-) 

Jelikož základem mé práce je matematika a logické myšlení, tak špatně na tom rozhodně nebudu :-)

+2/−1
7.12.2015 23:13

L81e96n34k17a 45J80e82l19i64n74k81o62v91á 6695925885190

:-) :-) :-) Můžete napsat článek s názvem: Nepsal jsem úkoly a kam jsem to dotáhl. :-)  Ale o tom to není. :-) Třeba na prvním stupni jste určitě musel psát doma čárky a písmenka atd. atd. Aby ruka psala a ne ryla, musí se naučit jemným pohybům v určitém čase a je k tomu potřeba určitého množství opakovaných pohybů - to je fyziologicky dáno. Jen tak pro příklad.

+3/0
7.12.2015 23:27

T41o42m74á77š 52N90o98v49á23k 5424817739199

Upřímně řečeno, já jsem dysgrafik. Chodil jsem dokonce na grafomotoriku, jelikož mé písmo bylo dosti nečitelné. Někdy okolo 7. třídy jsem začal psát vše tiskace a píši tak dodnes :-) 

Ale chápu jak to myslíte. Faktem je, že dodnes vzpomínám na to, co mi ve škole vštípili do hlavy, ačkoli mi to tehdá jako důležité nepřišlo. 

Na úkoly jsem z větší části kašlal, protože jsem látku uměl (nebo taky neuměl, ale když mi teklo do bot, tak se dokázal naučit).

Na střední škole jsem z úkolů taky moc neudělal (krom seminárních prací, které mne bavily), ale běžné úkoly jsem nedělal. No, byl jsem fakt flink. Za pár měsíců mi bude 30 a flinkat se nemohu, ale i za tu tehdejší revoltu jsem rád. :-) Měl jsem víc času na jiné aktivity. ;-)

+1/0
7.12.2015 23:38

L19e88n34k30a 73J98e91l91i10n54k39o93v74á 6915275725180

No, pokud šlo o skutečnou dysgrafii (drobná vývojová vada, která se časem srovnává), pak vám měli učitelé psané úkoly minimalizovat a zkoušet vás více ústně. Ovšem taky mohlo jít o ztuhlou ruku vlivem zanedbání v 6 - 7 letech - způsobených neplněním písemných domácích úkolů!!! :-) :-) :-) Nebo mohlo jít o těžší průběh puberty, který se projevuje nečitelným písmem (z důvodu chaosu v psychice) atd. atd. ..... Suma sumarum je prima, že jste se takto vypracoval, je z vás slušný člověk a banka ještě nezkrachovala z důvodu chyb v datech, se kterými pracujete. :-)  Hodně štěstí! :-)

+1/−1
7.12.2015 23:56

T21o74m79á27š 42N29o63v70á82k 5564207749629

Na vině je spíš průběh mého narození, kdy jsem málem zemřel, ale to si stejně nepamatuji :-) 

Ale díky Vám, přeji také hodně štěstí a snad se zde na diskuzi ještě potkáme :-) přeji dobrou noc

0/0
8.12.2015 0:08

L17e73n98k74a 49J60e88l92i77n10k88o64v11á 6475985855350

To samé vám. :-)

0/0
8.12.2015 0:11

D28a89n38i48e62l63a 40U88r55b27a51n73o62v34á 2384840365546

Přijde poněkud zjednodušené uvažovat stylem že kdo nedělal domácí úkoly bude v životě flink a pod.......Z těch pár spolužáků ze základky se kterými jsem ještě v kontaktu vidí, že to co byli chytří od přírody a dělali si tak trochu co chtěli, tzn nebyly to tupé ovce dělající poslušně domácí úkoly a pod to dotáhli nejdál, jsou na samostatným pozicích většinou jako manažeři a pod. Ti co byli chytří ale šprtati, co byli rodiči tlačeni k tomu mít samé jedničky a dělat naprosto vše co učitel chce a jak to učitel chce jsou ve výsledku velice průměrní spíš podprůměrní. Nejsou samostatní bojí se říct si v práci o povýšení....stejně jako v dětství automaticky i jako dospělí přebírají svou roli "dělám co se mi řekne a nepřemýšlím o tom" nemají invenci samostatnost. Netvrdím, že tak dopadají všichni vzorní žáci s domácími úkoly ale při třídním srazu nás to fakt trochu zarazilo, že ani jeden z premiantů třídy to nikam nedotáhl, zato ti co byli chytří ale neposlušní ano.

Mně naopak připadá, že kdo byl už jako dítě samostatná a uvažoval samostatně bude takový i v dospělosti, kdo byl ovce zůstane ovcí. A je úplně jedno jestli bude dělat úkoly;-):-)

+2/0
8.12.2015 9:13

T64o54m24á13š 33N93o18v31á19k 5774797439439

Ještě dodám, že spoustu věcí které dnes znám, jsem se naučil samostudiem. Na základní škole jsem nenáviděl dějepis. Na střední škole mně v prváku taky nebavil. Jenže ve druháku jsme dostali učitele, který ty dějepisné události popisoval formou příběhu. Zaujal i ty největší "sígry" ve třídě. Myslím, že učitel na svém místě. Testy byly v podstatě jednoduché, ale zaměřené na kontext doby, nebyl závislý na tom, abychom věděli všemožná data atd. Spíš chtěl, abychom pochopili, jak lidé v té době jednali a proč.

+1/0
7.12.2015 23:22

L38e52n91k27a 71J21e98l75i83n53k56o97v86á 6355675495240

Samozřejmě, motivace je věc zásadní. Je menší část lidí, kteří mají vyšší vnitřní motivaci, ti úkoly tolik nepotřebují, přesněji ne tolik a ne ve všech předmětech, ne v každém věku. Ale zrušit kvůli takovým úkoly vůbec by bylo nezodpovědné. Jedinci, kteří tolik opakovat nemusejí, se z toho snadno vyzujou nebo prostě napíšou úkoly rychle a bez problémů, jen aby vyhověli systému, což - jak víme - se v životě také musí umět (vyhovět systému, myslím. To je např. to "odporné" účetnictví.)

+2/0
7.12.2015 23:37

T62o20m45á92š 84N82o11v33á81k 5174387839839

Naprosto souhlasím. R^

0/0
7.12.2015 23:41

H96a55n27a 74B58í55z90o22v38á 1192516102174

A tím přesně potvrzujete, k čemu úkoly vlastně jsou - průměrné ještě více zprůměrovat s podprůměrnými (a naopak). Na všech frontách platí, že chytří a nadaní žáci se musejí vést jinak - chytřeji, nikoli drilem a povinnováním. Povinné úkoly je akorát otráví a od vzdělávání se odradí. Státní škola ovšem ponejvíce prezentuje to první.

+1/0
8.12.2015 13:23

P56e36t76r65a 54N92o68v97á41k85o58v59á 7378296204208

Říct o někom poté, co nedělal domácí úkoly, že je flink, to chce hodně odvahy.

+2/0
8.12.2015 9:23

P42e37t24r77a 38N36o81v48á40k44o55v20á 7148216194388

Tak teoreticky to máte podložené skvěle, akorát ta praxe nám pokulhává. Bohužel to je právě to, co je potřeba řešit.

+1/0
8.12.2015 9:22

L46e57n15k45a 78J87e48l39i51n97k48o94v89á 6545485455570

Máte pravdu. Mám pouze 31 let plné praxe. :-)  :-) Děti - dnes už dospělé - se ke mně vracejí do mé soukromé školy, posílají mi tam i své děti ........  Mým působením prošlo tisíce dětí - poslední léta kolem 150 ročně. Mám své znalosti o co opřít. :-)

+1/0
8.12.2015 9:37

H83a24n40a 23B73í35z17o94v42á 1192436872574

Ale ono je z vaší dikce poznat, že jste učitelka... A také je vidět, jaký způsob výchovy a vzdělávání je vám blízký, což nemyslím nijak pejorativně. Ovšem jsou i jiné pohledy na věc. A pak o nich lze diskutovat:-) I když praxe už diskuzí není.

0/0
8.12.2015 14:05
Foto

Z87d13e49n10k54a 90L50n31ě71n13í85č26k39o42v46á 3364100941

Hm, tak nejvíc mne pobavilo sepětí rodičů s dítětem - zrovna tady nám domácí úkoly dělají ze vztahu peklo. Nejsem doma jako máma, ale jako učitelka. Když mají děti vymýšlet věty, děti do sešitu píší věty typu "Máma zase prudí s úkoly". To asi svědčí o jejich pohledu na úkoly a na mne jako mámu - učitelku. No, já s Vámi souhlasím jen do určité míry v tom bodě, kdy tvrdíte, že úkoly učí smyslu pro povinnost. To budiž. Ale jinak, jinak souhlasím s autorem článku. Osobně bych brala, kdyby děti dostaly na pololetí "za úkol" nějaký projekt, na kterém bychom společně pracovali. Třeba něco na způsob, jak vypadala naše obec za vlády Karla IV. Udělat prezentaci v podobě obrazového výstupu, literárního výstupu, divadelního výstupu. To by dětem dalo mnohem víc než dokola opakovaná násobilka. Ale tudy cesta v českém školství obvykle nevede. Pak se strašně divíme, že děti nezvládají základní klíčové kompetence - neumí se prezentovat, neumí mluvit, neumí zpracovávat informace, neumí se sebehodnotit ... Jak se to taky mají naučit, když pořád jen dokola něco drilují ....

0/−1
8.12.2015 12:26

L85e70n94k73a 97J45e12l39i61n71k35o44v98á 6895505475580

No, pokud doma působíte jako učitelka ještě v době, kdy se děti učí o vládě Karla IV., pak něco není v pořádku. Během 1. ročníku by se běžné děti bez nějakých handicapů měly naučit systému, jak přistupovat k úkolům a přípravě na školu (srovnat tašku, ořezat tužky apod.), ve 2. tř. už jen za mírného dohledu, někteří potřebují dohled ještě trochu ve 3. třídě a pak už byste opravdu jen měla doma jako máma lehce kouknout, pozeptat se konverzačně, jak to dítěti jde, jestli nepotřebuje náhodou (výjimečně) s něčím pomoci, co ho zajímá ..... Práce na úkolech není věc rodičů! Rodiče by měli jen dohlédnout na to, aby se dítě umělo k věci postavit, nikoli být doma učiteli!

Jinak forma, obsah a rozsah úkolů, rozdílný přístup k handicapovaným (jak jsme mluvili např. o dysgrafii) i talentovaným žákům je plně v kompetenci učitelů.

+2/0
8.12.2015 20:18

M47i50c97h14a26l 72T54o97m97i11n79s37k97ý 9161985567474

ono nejsou úkoly jako úkoly.

Ono dávat úkoly na něco co student pořádně neumí, proto aby mu je druhý den učitel opravil je naprostá  hloupost. Člověk se to učí v momentě kdy to píše. A nikoliv v momentě až mu to někdo opraví.

+1/0
7.12.2015 22:04

M47a24r59e52k 10G19a47j81d65a 4153314806612

Ano, domácí úkoly jsou k ničemu, jen stádo nevzdělaných tupých ovcí se snadno ovládá. :-/

+3/0
7.12.2015 21:08

P47e67t91r 91J48a32r82o32š 2414721965717

Vzdelanost jednech diskriminuje ty nevzdelatelne. Proto si v nevzdelanosti musime byt vsichni rovni R^

+3/0
7.12.2015 21:28

H27a18n14a 32B62í25z86o95v84á 1402976462484

No právě, domácí úkoly v jádru podporují tu tupost;-D

0/0
8.12.2015 14:37

T98o67m41á97š 94T91a91t59í40č19e86k 5880752330768

Domácí úkoly jsou k ničemu, předměty jsou k ničemu, známky jsou k ničemu... Když necháme ty dětičky, aby si dělali co chó jak je den dlóhé, budou v dalších generacích už samí Einsteinové.

Tak pravil sociální inženýr. :-P

+5/−2
7.12.2015 21:07

Z24b74y50n51ě41k 44P95o86i84s65l 9778196468494

Z Tvého příspěvku je zřejmé, že Ti ty domácí úkoly opravdu vůbec nic nedaly. Mateřský jazyk je Ti cizí.

+1/−2
7.12.2015 21:12

T63o10m29á91š 33T16a33t87í39č49e22k 5660622400288

Pch, rádoby pátečníku. Najdi si v lexikonu pojem disglosie, pak si na mě votvírej hubu.

+1/−1
7.12.2015 21:17

T38o98m84á11š 22T55a42t98í62č50e60k 5240122630888

A jo, dělaly. No, když člověk dělá tři věci najednou...

0/0
7.12.2015 21:18

H58a51n38k58a 21C26h62a82l51u44p47s74k62á 2838880105256

Kvůli té čárce nebo kvůli té čoháčtině? Protože mě spíš udivuje to vaše velké T :)

0/0
8.12.2015 4:46

P67e86t10r64a 65N63o13v50á10k59o67v77á 7318526444388

Ale to jsou taková ti, co nechápou, že chaty a diskuse na internetu, byť psané, nejsou dopis. Takže se snaží tam pravidla cpát až abnormálně.

+1/0
8.12.2015 9:25

T86o20m62á55š 45T76a45t85í63č47e36k 5590712520978

Před "co chcó" je čárka fakultativní.

0/0
8.12.2015 13:37

H47a82n72a 24B47í96z35o54v11á 1372986522484

Výkřik dutě znějící do prázdna...

0/0
8.12.2015 13:25

T41o39m17á16š 59T63a98t38í52č33e78k 5800332610378

Urážející Haničko, kdybys byla v obraze, věděla bys, že jsem připomínal článek jedné speciální pedagožky, který vyšel cca před týdnem, dvěma. Ta natvrdo říkala, že děti hloupnou z toho, když se stanoví učební cíle, že když budou dělat ve škole, co chcou, tak že z nich vyrostou mnohem chytřejší a úspěšnější lidé.

O dřívějších článcích v tomto duchu nemluvě.

0/0
8.12.2015 13:30

H16a91n60a 51B62í76z93o63v82á 1542196832854

Já jsem vám tykání nenavrhla. Váš příspěvek je dutý, protože nic konkrétního neříká, je to jen prázdný výkřik.

Čárka volitelná není, protože nic necitujete, navíc cosi przníte nesmyslnou hatmatilkou, a o ypsilon není třeba diskutovat, a nezáchrání to ani vaše snaha zahrát to na diglosii, nikoli disglosie - ono -di a -dis jsou významově úplně jiné předpony, víte? Doporučuji, když už používáte cizí slova, dobře je ovládat.;-)

Článek, jehož znalost podle vás ukazuje na dostatečný rozhled;-D, jsem nečetla, ale obecně pochopitelně platí, že z dětí vedených k sebeurčení, autonomii a sebemotivaci, a to státní škola zaručí jen stěží, vyrostou úspěšnější lidé. Ovšem ten úspěch nebude měřen penězi, velikostí majetku nebo jiných statusových ukazatelů.

0/0
8.12.2015 14:01







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.