Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Domácí úkoly jsou k ničemu, výzkumy to potvrzují, říká učitel a novinář

Náročné domácí úkoly snižují motivaci dítěte jít druhý den do školy, ale také dozvídat se cokoli nového k danému tématu, tvrdí novinář a učitel Armin Himmelrath. Podle něj jsou úkoly jen plýtváním času dětí. Nic žáky nenaučí a navíc je silně demotivují v učení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M14i81c15h66a75e69l 68K68o90n90e23č84n49ý 6942573609949

Nedávat dětem úkoly = neučit děti plnění povinností, bez  kterých to v životě jaksi nejde. Takoví učitelé by neměli být učitelé. Ale řadě maminek se to líbí. Místo učení s dětmi je vezmou třeba do obchoďáku nebo do parku na drbačku s ostatníma maminkama a jsou nadšený.Rv

+1/−3
9.12.2015 8:39

V21á81c35l70a87v 42K92a82f41t86a31n 7705379123716

Povinnosti dítěte nastavuje rodič. Ten ho vychovává. A pokud má přehled o prospěchu, tak se s ním učí. Pokud je to potřeba. Domácí úkoly jsem jako dítě nikdy nepochopil a bojkotoval. Možná proto si dnes neberu ani práci domů :D

+2/−1
9.12.2015 14:52

V38l93a42d92i26m97í74r 79J98i94r84k42a 7904976594428

Jestliže se někdo ohání výzkumem jako zaklínadlem, jemuž nelze oponovat, nechť laskavě sdělí o něm informace. Kdo ho prováděl, jak dlouho, na kom, jak velká byla skupina pozorovaných, jaké složení, čím se měřily výstupy ...atd, atd. Takto mi to připadá jako když se ve středověku inkvizice oháněla Bohem, jemuž se nedalo odporovat. - A ještě k věci. Pokud diskutujeme o potřebě samostatného procvičování naučeného (úkoly), to už je úpadek na druhou. Nechť řeknou rovnou: nechce se mi nic dělat, nic mne nebaví, živte mne já jsem na světě abych se bavil. O nepříjemném a námaze nechci vědět.

+6/0
8.12.2015 17:01

V51á78c76l14a34v 59S86v21o97b72o79d54a 3971409650280

tak s tím musím souhlasit, tedy aspoň já to tak měl :-)

0/0
8.12.2015 13:56

P61a28v51e56l 77S59o85b25o22t86k50a 5370954

jj, ne každý má tu šanci chodit do kvalitní školy.

0/0
8.12.2015 14:21

K44a42t50e89ř18i53n65a 13F51e83n27c95l68o23v71á 8983437238793

Nějak mě překvapila ta diskriminace kvůli ne/vzdělaným rodičům.

Pro ty nevzdělané je to příležitost se učivo (aspoň) základní školy naučit, ti ostatní si to zopakují :-) např.gramatika všeobecně dost trpí.

Navíc jako rodič nezodpovídám od určitého věku dítěte (ta věková hranice je dost individuální) za to, že má úlohy správně, ale svým podpisem stvrzuji, že je psalo doma.

Osobně teď před třicítkou chodím na němčinu, bez domácí přípravy by to nešlo, a to mám jen jeden předmět. Diskuze by tedy IMHO měla být spíš o formě domácích úkolů než o jejich ne/zbytnosti.

+2/0
8.12.2015 13:52

P42a65v90e43l 29S10o56b35o65t89k63a 5950634

jj, hlupákům se lépe vládne a spokojí se s nižšími mzdami.

Proto ohlupování mas má zelenou ve všech médiích.

+2/0
8.12.2015 12:54

P52a77v57e82l 71S10o41b37o23t43k43a 5320814

Pozn. - a hlavně nedělejte domácí úkoly do němčiny, angličtiny a matematiky, to byste mohli zažít rozumnět a přemýšlet a to by mohlo mít pro vaši pracovní kariéru tragické následky!!

+1/0
8.12.2015 13:03

M43i16r60k51a 12S42v53o83j46t61k24o42v93á 3637518636124

Domácí úkoly jsou k ničemu, s tím naprosto souhlasím. Celou školní docházku jsem to nenáviděla, většinou jsem je dělala o přestávkách nebo těsně před hodinou. Nikdy mi domácí úkol nic nedal. Až na vysoké, mě začali bavit některé semestrální projekty, které za to stály. Jestli je v něčem české školství přeborník, je to v demotivaci žáků. Děti nastupují do školy radostně, chtějí se učit, po pár měsících se z nich stává banda nemotivovaných dětí, které nic nebaví. A úplný extrém je to to kolem 15 let, kdy si mají vybrat střední školu 80-90% žáků, neví co chce. Nic je nebaví a nejraději by s celou školou sekli. Tím, že jsou děti nemotivované, se toho méně naučí, protože je to nebaví. Nebo se to naučí a zapomenou. A dokud  se toto nezmění, tak české školství půjde ke dnu. S úkoly nebo bez. Bohužel tento problém, ale nechápe ani spousta rodičů a naše školství velmi hájí. Jsem moc ráda, že spoustu lidí si problém uvědomuje a zakládají alternativy ke státním základním školám. Tedy komu vyhovuje české státní školství, je dobře že jej může používat a nám co nevyhovuje, jsem ráda, že pro své děti jsou alternativy.

+2/0
8.12.2015 12:12
Foto

Z16d87e41n49k47a 85L51n70ě66n16í98č45k98o43v18á 3104220481

A k té diskriminaci - záleží na tom, jestli učitel úkoly známkuje nebo ne. Známkuje-li je, je to diskriminace, dává-li je skutečně jen na procvičení a pak si s dětmi o výsledcích povídá, co jim šlo, co nešlo, jak to udělat správně, pak je to OK. často ale na nějakou debatu o úkolech nedojde ... A je faktem, že třeba taková angličtina je pro většinu rodičů na venkově španělskou vesnicí, takže když dítě z rodiny, kde se anglicky nemluví, potí úkol z AJ, téměř nikdy nemá správný výstup. U nás máme holčičku, která má jednotky, dvojky, ale z "ájiny" téměř propadá. Je pak fakt otázkou, do jaké míry je takový postup motivující, do jaké míry si nepřipadá jako trubka ...

0/0
8.12.2015 11:59
Foto

Z14d33e33n45k78a 59L11n37ě44n63í29č29k45o38v30á 3354120931

Máme paní učitelku, která je velkou zastánkyní domácích úkolů. Děti mají 2-3 úkoly denně, výjimečně jeden, úkoly dostávají i na víkend a v nemalém množství. Moje děti do školy dojíždějí, ze školy se vrací v 15,30, když mají trénink, v 18,00. Když přijedou dříve, mají šanci jít na pár minut proběhnout se ven, v dny, kdy se vrací v 18.00, jdou hned po jídle dělat úkoly. Starší syn musí dřít, obzvlášť u jazyků, a tak nám úkoly zaberou v rozmezí od jedné do tří hodin podle toho, z čeho je má. Mladšímu to jde levou zadní, ale není dostatečně pozorný, a tak i úkol na 10 minut dokáže dělat hodinu, pokud nad ním nestojím a pořád mu do ucha nemelduju "nelelkuj, dělej". Do toho mimino, které se pořád dožaduje pozornosti. S úkoly tak obvykle končíme mezi 19,00-21,00 podle dne, kdy kluci přijedou, podle jejich množství a podle předmětu, z jakého jej mají. Když je pak potřeba zopakovat ještě vlastivědu, anglická slovíčka, úkolujeme do úmoru. Nějaký prostor na společnou hru, povídání si, procházku, relaxaci neexistuje. Má tohle smysl? Není to přetěžování dětí? Motivuje je to k něčemu navíc? Ne. Já sama jsem po úkolech tak hotová, že už nemám náladu na nic, a to jsem celé dopoledne a půlku odpoledne neseděla ve škole. Podle mne jsou úkoly na nic, je to jen trest pro rodiče. Osobně bych raději s kluky po návratu ze školy vzala kolo a jela se projet, sedla si s nimi ke stolní hře anebo si zkrátka jen tak povídala, četla ... Díky úkolům se nám tohle poštěstí opravdu vzácně ...

+1/0
8.12.2015 11:55

V83l95a91d44i92m45í12r 95J54i50r37k61a 7124926884398

Paní Lněníčková, jestliže vaše děti nestačí na základní učivo ve škole, nemohou být do 18.00 na tréninku. Nám trenér kontroloval žákajdy a vyskytly-li se tam trojky, z tréninku nás prostě vyhodil. A to, že úkoly za děti děláte vy, že bez vaší pomoci je nezvládnou, to jim vědomosti také do hlavy nedostane. Rezignovat na úkoly znamená smířit se, že brzo budeme národ analfabetů.

0/−2
8.12.2015 17:10

V28e27r33o56n85i13k14a 83N66ě31m35e38č84k73o43v14á 6589220178774

Každému dítěti dozrává mozek jinak. Moje sestra nosila na základní škole 3, ale vysokou má s červeným diplomem. Jak Bc., tak Mgr. Já byla premiant, ale dnes to na čele vytetovane nemám a nikdo se nepta.

Pamatuju si, jak tím zbytečně trpěla, brecela...

Děti mají právo na odpočinek a na hru. Co je tohle za život?

Moje dítě nastoupí do školy za 2 roky, ale když vidím kamarády na horách, jak nutí děti do čtení, psaní... Je mi zle. Jedeme tam za relaxem, lyžováním, povídáním. Tohle není správně.

0/0
7.1.2016 0:31

J55a67n 31N36o90v37á31k 7485354508737

Učí se tím zodpovědnosti, to je důležité už samo o sobě. Musí se naučit si zorganizovat svůj čas aby to stihli a práce se jim nehromadila.

+7/−2
8.12.2015 8:43
Foto

Z88d11e27n15k73a 48L97n88ě98n39í70č19k64o59v37á 3624490901

Ano, ale to mluvíte o dětech starších. U mladších dětí je to stejně úkol pro rodiče, zorganizovat jim čas.

+1/0
8.12.2015 12:00

O25n54d34ř47e31j 18L90o36š95o34t46h 9770622204762

Nevím, pode mě jsou úkoly v pořádku. Dcera je v první třídě a každý den krom středy mají úkol, který zabere cca 10-15 minut a každý den je ten úkol z něčeho jiného. Jinak sama od sebe chce pořád něco počítat nebo psát, ale jak má trénovat čtení, tak je problém.

+7/0
8.12.2015 2:22

L30e17n32k21a 34J44e25l59i81n46k67o90v17á 6925735515450

"Domácí úkoly jsou k ničemu" může říct pouze novinář, který nerozumí metodám vzdělávání a špatný učitel, který zřejmě nedával na fakultě pozor nebo je líný úkoly opravovat. Tak za prvé: Domácí úkol velmi napomáhá zapamatování - je součástí systému zvaného fázové opakování. Za druhé, jak již zde bylo řečeno: Učí žáka samostatnosti. Za třetí: podporuje rozvoj smymlu pro povinnost. Za čtvrté: Podporuje sepětí rodičů s dítětem (pomáhají kontrolují, podporují, seznamují se s tím, co se dítě učí, jak dítě skutečně chápe, jaké má problémy apod.,nejsou pak překvapeni známkami, nemají o prospívání informace pouze z "druhé (učitelovy) ruky".  Lze také dobře zjistit, zda je dítě ve škole pozorné (jak si pamatuje zadání apod.). Za páté: Pro učitele je většinově správně vypracovaný úkol zpětnou vazbou, že látka je dobře většinou pochopena, procvičena. Úkoly mají zadávány zpravidla po řádném procvičení a je to jeden z kontrolních mechanismů, zda jsou již znalosti dostatečně pevné. Následujícím je pak už jen diktát, test apod. Další formou mohou být úkoly tvořivé, vysoce motivační, kdy žák může uplatnit svůj individuální talent či zájem. Tam, kde jiní splní zadání jen formálně, někdo může vyniknout a vypracovat např. fenomenální projekt. Úkoly jsou potřebné i pro rodiče. Nedělejme si iluze, že se všichni dětem doma věnují, povídají si apod. To, že musejí úkol podepsat, je velmi výchovné i pro ně. Aspoň se na práci dítěte musejí podívat. Někdy jsou nuceni se s ním "trápit", to je pravda. ovšem někdy je to tím, že bylo někdy něco jimi zanedbáno (např. držení tužky není jen záležitostí školy, nenaučili děti správně vyslovovat, tedy nemohou umět ani správně číst a psát .... atd.) Setkávám se s velkým počtem dětí různých věkových skupin - mimo stát. školství. Velká část dětí školního věku neumí vyslovovat celé skupiny souhlásek, ve 3. třídě mnohé děti ještě neumějí pokaždé spláchnout na toaletě, umýt si ruce a není pro ně běžné mít při sobě kapesník .....

+17/−2
7.12.2015 22:18

T16o93m11á13š 52N79o20v90á19k 5484117309359

Máte pravdu v tom, že opakování je matka moudrosti, ale když si vzpomenu na svá školní léta, tak já úkoly nikdy nedělal, měl jsem z nich pětky, ale na vysvědčení vyznamenání. Protože jsem danou látku pochopil a uměl interpretovat.

+2/0
7.12.2015 22:29

L88e61n50k11a 41J47e13l28i33n41k42o18v65á 6565235255260

V pořádku. :-) Chytrý, ale "flink". Pokud vám to procházelo, nic proti tomu. Nicméně projevuje se to ještě dnes? :-) :-) :-) Pak si musíte najít zaměstnání, kde to tolik nevadí. Účetní z vás asi nebude. :-)

+4/0
7.12.2015 22:44

T83o59m28á52š 76N59o67v95á19k 5264237729329

Pracuji v bance v oddělení IT :-) ale účto bych také zvládl :-) 

Jelikož základem mé práce je matematika a logické myšlení, tak špatně na tom rozhodně nebudu :-)

+2/−1
7.12.2015 23:13

L23e88n69k30a 95J66e58l69i88n55k27o13v72á 6855445565380

:-) :-) :-) Můžete napsat článek s názvem: Nepsal jsem úkoly a kam jsem to dotáhl. :-)  Ale o tom to není. :-) Třeba na prvním stupni jste určitě musel psát doma čárky a písmenka atd. atd. Aby ruka psala a ne ryla, musí se naučit jemným pohybům v určitém čase a je k tomu potřeba určitého množství opakovaných pohybů - to je fyziologicky dáno. Jen tak pro příklad.

+3/0
7.12.2015 23:27

T64o92m16á58š 30N58o53v75á31k 5644407839279

Upřímně řečeno, já jsem dysgrafik. Chodil jsem dokonce na grafomotoriku, jelikož mé písmo bylo dosti nečitelné. Někdy okolo 7. třídy jsem začal psát vše tiskace a píši tak dodnes :-) 

Ale chápu jak to myslíte. Faktem je, že dodnes vzpomínám na to, co mi ve škole vštípili do hlavy, ačkoli mi to tehdá jako důležité nepřišlo. 

Na úkoly jsem z větší části kašlal, protože jsem látku uměl (nebo taky neuměl, ale když mi teklo do bot, tak se dokázal naučit).

Na střední škole jsem z úkolů taky moc neudělal (krom seminárních prací, které mne bavily), ale běžné úkoly jsem nedělal. No, byl jsem fakt flink. Za pár měsíců mi bude 30 a flinkat se nemohu, ale i za tu tehdejší revoltu jsem rád. :-) Měl jsem víc času na jiné aktivity. ;-)

+1/0
7.12.2015 23:38

L74e79n14k43a 71J22e21l97i96n53k35o69v66á 6555555655410

No, pokud šlo o skutečnou dysgrafii (drobná vývojová vada, která se časem srovnává), pak vám měli učitelé psané úkoly minimalizovat a zkoušet vás více ústně. Ovšem taky mohlo jít o ztuhlou ruku vlivem zanedbání v 6 - 7 letech - způsobených neplněním písemných domácích úkolů!!! :-) :-) :-) Nebo mohlo jít o těžší průběh puberty, který se projevuje nečitelným písmem (z důvodu chaosu v psychice) atd. atd. ..... Suma sumarum je prima, že jste se takto vypracoval, je z vás slušný člověk a banka ještě nezkrachovala z důvodu chyb v datech, se kterými pracujete. :-)  Hodně štěstí! :-)

+1/−1
7.12.2015 23:56

T12o38m40á25š 20N63o52v73á69k 5234487649649

Na vině je spíš průběh mého narození, kdy jsem málem zemřel, ale to si stejně nepamatuji :-) 

Ale díky Vám, přeji také hodně štěstí a snad se zde na diskuzi ještě potkáme :-) přeji dobrou noc

0/0
8.12.2015 0:08

L81e41n93k19a 51J82e41l59i73n46k58o84v39á 6325485135730

To samé vám. :-)

0/0
8.12.2015 0:11

D91a21n72i92e33l24a 73U62r32b16a43n30o33v57á 2564260655586

Přijde poněkud zjednodušené uvažovat stylem že kdo nedělal domácí úkoly bude v životě flink a pod.......Z těch pár spolužáků ze základky se kterými jsem ještě v kontaktu vidí, že to co byli chytří od přírody a dělali si tak trochu co chtěli, tzn nebyly to tupé ovce dělající poslušně domácí úkoly a pod to dotáhli nejdál, jsou na samostatným pozicích většinou jako manažeři a pod. Ti co byli chytří ale šprtati, co byli rodiči tlačeni k tomu mít samé jedničky a dělat naprosto vše co učitel chce a jak to učitel chce jsou ve výsledku velice průměrní spíš podprůměrní. Nejsou samostatní bojí se říct si v práci o povýšení....stejně jako v dětství automaticky i jako dospělí přebírají svou roli "dělám co se mi řekne a nepřemýšlím o tom" nemají invenci samostatnost. Netvrdím, že tak dopadají všichni vzorní žáci s domácími úkoly ale při třídním srazu nás to fakt trochu zarazilo, že ani jeden z premiantů třídy to nikam nedotáhl, zato ti co byli chytří ale neposlušní ano.

Mně naopak připadá, že kdo byl už jako dítě samostatná a uvažoval samostatně bude takový i v dospělosti, kdo byl ovce zůstane ovcí. A je úplně jedno jestli bude dělat úkoly;-):-)

+2/0
8.12.2015 9:13

T26o28m82á23š 94N90o94v53á52k 5114927709609

Ještě dodám, že spoustu věcí které dnes znám, jsem se naučil samostudiem. Na základní škole jsem nenáviděl dějepis. Na střední škole mně v prváku taky nebavil. Jenže ve druháku jsme dostali učitele, který ty dějepisné události popisoval formou příběhu. Zaujal i ty největší "sígry" ve třídě. Myslím, že učitel na svém místě. Testy byly v podstatě jednoduché, ale zaměřené na kontext doby, nebyl závislý na tom, abychom věděli všemožná data atd. Spíš chtěl, abychom pochopili, jak lidé v té době jednali a proč.

+1/0
7.12.2015 23:22

L77e80n57k49a 54J40e50l17i77n71k12o17v61á 6185125275290

Samozřejmě, motivace je věc zásadní. Je menší část lidí, kteří mají vyšší vnitřní motivaci, ti úkoly tolik nepotřebují, přesněji ne tolik a ne ve všech předmětech, ne v každém věku. Ale zrušit kvůli takovým úkoly vůbec by bylo nezodpovědné. Jedinci, kteří tolik opakovat nemusejí, se z toho snadno vyzujou nebo prostě napíšou úkoly rychle a bez problémů, jen aby vyhověli systému, což - jak víme - se v životě také musí umět (vyhovět systému, myslím. To je např. to "odporné" účetnictví.)

+2/0
7.12.2015 23:37

T92o35m23á14š 65N88o78v10á26k 5294497329319

Naprosto souhlasím. R^

0/0
7.12.2015 23:41

H13a12n53a 35B84í80z77o26v16á 1182866862234

A tím přesně potvrzujete, k čemu úkoly vlastně jsou - průměrné ještě více zprůměrovat s podprůměrnými (a naopak). Na všech frontách platí, že chytří a nadaní žáci se musejí vést jinak - chytřeji, nikoli drilem a povinnováním. Povinné úkoly je akorát otráví a od vzdělávání se odradí. Státní škola ovšem ponejvíce prezentuje to první.

+1/0
8.12.2015 13:23

P20e30t15r92a 73N74o59v27á86k88o14v71á 7988796404298

Říct o někom poté, co nedělal domácí úkoly, že je flink, to chce hodně odvahy.

+2/0
8.12.2015 9:23

P15e18t28r14a 75N27o76v31á80k39o84v21á 7218166484108

Tak teoreticky to máte podložené skvěle, akorát ta praxe nám pokulhává. Bohužel to je právě to, co je potřeba řešit.

+1/0
8.12.2015 9:22

L92e44n82k84a 36J51e69l31i44n42k97o39v54á 6545545605710

Máte pravdu. Mám pouze 31 let plné praxe. :-)  :-) Děti - dnes už dospělé - se ke mně vracejí do mé soukromé školy, posílají mi tam i své děti ........  Mým působením prošlo tisíce dětí - poslední léta kolem 150 ročně. Mám své znalosti o co opřít. :-)

+1/0
8.12.2015 9:37

H18a86n14a 20B68í45z88o49v74á 1182626632534

Ale ono je z vaší dikce poznat, že jste učitelka... A také je vidět, jaký způsob výchovy a vzdělávání je vám blízký, což nemyslím nijak pejorativně. Ovšem jsou i jiné pohledy na věc. A pak o nich lze diskutovat:-) I když praxe už diskuzí není.

0/0
8.12.2015 14:05
Foto

Z78d86e94n69k87a 24L53n88ě59n82í72č85k15o45v72á 3324760301

Hm, tak nejvíc mne pobavilo sepětí rodičů s dítětem - zrovna tady nám domácí úkoly dělají ze vztahu peklo. Nejsem doma jako máma, ale jako učitelka. Když mají děti vymýšlet věty, děti do sešitu píší věty typu "Máma zase prudí s úkoly". To asi svědčí o jejich pohledu na úkoly a na mne jako mámu - učitelku. No, já s Vámi souhlasím jen do určité míry v tom bodě, kdy tvrdíte, že úkoly učí smyslu pro povinnost. To budiž. Ale jinak, jinak souhlasím s autorem článku. Osobně bych brala, kdyby děti dostaly na pololetí "za úkol" nějaký projekt, na kterém bychom společně pracovali. Třeba něco na způsob, jak vypadala naše obec za vlády Karla IV. Udělat prezentaci v podobě obrazového výstupu, literárního výstupu, divadelního výstupu. To by dětem dalo mnohem víc než dokola opakovaná násobilka. Ale tudy cesta v českém školství obvykle nevede. Pak se strašně divíme, že děti nezvládají základní klíčové kompetence - neumí se prezentovat, neumí mluvit, neumí zpracovávat informace, neumí se sebehodnotit ... Jak se to taky mají naučit, když pořád jen dokola něco drilují ....

0/−1
8.12.2015 12:26

L67e76n33k16a 94J78e63l14i94n17k76o72v86á 6255525575460

No, pokud doma působíte jako učitelka ještě v době, kdy se děti učí o vládě Karla IV., pak něco není v pořádku. Během 1. ročníku by se běžné děti bez nějakých handicapů měly naučit systému, jak přistupovat k úkolům a přípravě na školu (srovnat tašku, ořezat tužky apod.), ve 2. tř. už jen za mírného dohledu, někteří potřebují dohled ještě trochu ve 3. třídě a pak už byste opravdu jen měla doma jako máma lehce kouknout, pozeptat se konverzačně, jak to dítěti jde, jestli nepotřebuje náhodou (výjimečně) s něčím pomoci, co ho zajímá ..... Práce na úkolech není věc rodičů! Rodiče by měli jen dohlédnout na to, aby se dítě umělo k věci postavit, nikoli být doma učiteli!

Jinak forma, obsah a rozsah úkolů, rozdílný přístup k handicapovaným (jak jsme mluvili např. o dysgrafii) i talentovaným žákům je plně v kompetenci učitelů.

+2/0
8.12.2015 20:18

M38i51c40h11a64l 10T88o44m10i97n74s94k23ý 9211285177414

ono nejsou úkoly jako úkoly.

Ono dávat úkoly na něco co student pořádně neumí, proto aby mu je druhý den učitel opravil je naprostá  hloupost. Člověk se to učí v momentě kdy to píše. A nikoliv v momentě až mu to někdo opraví.

+1/0
7.12.2015 22:04

M38a56r58e98k 32G90a74j79d46a 4793114436402

Ano, domácí úkoly jsou k ničemu, jen stádo nevzdělaných tupých ovcí se snadno ovládá. :-/

+3/0
7.12.2015 21:08

P25e49t76r 93J42a30r22o29š 2774411335177

Vzdelanost jednech diskriminuje ty nevzdelatelne. Proto si v nevzdelanosti musime byt vsichni rovni R^

+3/0
7.12.2015 21:28

H30a82n50a 91B75í98z45o44v40á 1662526342544

No právě, domácí úkoly v jádru podporují tu tupost;-D

0/0
8.12.2015 14:37

T63o70m92á30š 62T65a58t29í60č31e79k 5620912980988

Domácí úkoly jsou k ničemu, předměty jsou k ničemu, známky jsou k ničemu... Když necháme ty dětičky, aby si dělali co chó jak je den dlóhé, budou v dalších generacích už samí Einsteinové.

Tak pravil sociální inženýr. :-P

+5/−2
7.12.2015 21:07

Z39b98y14n49ě38k 26P81o98i97s80l 9118456708764

Z Tvého příspěvku je zřejmé, že Ti ty domácí úkoly opravdu vůbec nic nedaly. Mateřský jazyk je Ti cizí.

+1/−2
7.12.2015 21:12

T86o90m94á23š 32T49a10t58í63č29e22k 5720842490308

Pch, rádoby pátečníku. Najdi si v lexikonu pojem disglosie, pak si na mě votvírej hubu.

+1/−1
7.12.2015 21:17

T57o92m76á69š 45T39a90t38í36č51e55k 5640892900848

A jo, dělaly. No, když člověk dělá tři věci najednou...

0/0
7.12.2015 21:18

H91a88n70k37a 64C18h56a22l91u49p44s19k86á 2418630875956

Kvůli té čárce nebo kvůli té čoháčtině? Protože mě spíš udivuje to vaše velké T :)

0/0
8.12.2015 4:46

P33e15t31r20a 65N15o79v47á59k48o49v57á 7428576244668

Ale to jsou taková ti, co nechápou, že chaty a diskuse na internetu, byť psané, nejsou dopis. Takže se snaží tam pravidla cpát až abnormálně.

+1/0
8.12.2015 9:25

T73o57m83á17š 76T91a17t65í53č41e60k 5570972370498

Před "co chcó" je čárka fakultativní.

0/0
8.12.2015 13:37

H40a27n49a 43B79í35z79o21v50á 1212876252604

Výkřik dutě znějící do prázdna...

0/0
8.12.2015 13:25

T24o64m77á81š 70T60a13t33í85č95e87k 5670612880588

Urážející Haničko, kdybys byla v obraze, věděla bys, že jsem připomínal článek jedné speciální pedagožky, který vyšel cca před týdnem, dvěma. Ta natvrdo říkala, že děti hloupnou z toho, když se stanoví učební cíle, že když budou dělat ve škole, co chcou, tak že z nich vyrostou mnohem chytřejší a úspěšnější lidé.

O dřívějších článcích v tomto duchu nemluvě.

0/0
8.12.2015 13:30

H17a17n52a 96B29í30z98o23v62á 1322436552324

Já jsem vám tykání nenavrhla. Váš příspěvek je dutý, protože nic konkrétního neříká, je to jen prázdný výkřik.

Čárka volitelná není, protože nic necitujete, navíc cosi przníte nesmyslnou hatmatilkou, a o ypsilon není třeba diskutovat, a nezáchrání to ani vaše snaha zahrát to na diglosii, nikoli disglosie - ono -di a -dis jsou významově úplně jiné předpony, víte? Doporučuji, když už používáte cizí slova, dobře je ovládat.;-)

Článek, jehož znalost podle vás ukazuje na dostatečný rozhled;-D, jsem nečetla, ale obecně pochopitelně platí, že z dětí vedených k sebeurčení, autonomii a sebemotivaci, a to státní škola zaručí jen stěží, vyrostou úspěšnější lidé. Ovšem ten úspěch nebude měřen penězi, velikostí majetku nebo jiných statusových ukazatelů.

0/0
8.12.2015 14:01







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.