Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Domácí úkoly jsou k ničemu, výzkumy to potvrzují, říká učitel a novinář

Náročné domácí úkoly snižují motivaci dítěte jít druhý den do školy, ale také dozvídat se cokoli nového k danému tématu, tvrdí novinář a učitel Armin Himmelrath. Podle něj jsou úkoly jen plýtváním času dětí. Nic žáky nenaučí a navíc je silně demotivují v učení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M90i40c94h44a87e39l 66K51o16n79e96č61n44ý 6672353139749

Nedávat dětem úkoly = neučit děti plnění povinností, bez  kterých to v životě jaksi nejde. Takoví učitelé by neměli být učitelé. Ale řadě maminek se to líbí. Místo učení s dětmi je vezmou třeba do obchoďáku nebo do parku na drbačku s ostatníma maminkama a jsou nadšený.Rv

+1/−3
9.12.2015 8:39

V60á16c25l76a72v 68K29a47f62t61a98n 7475269373756

Povinnosti dítěte nastavuje rodič. Ten ho vychovává. A pokud má přehled o prospěchu, tak se s ním učí. Pokud je to potřeba. Domácí úkoly jsem jako dítě nikdy nepochopil a bojkotoval. Možná proto si dnes neberu ani práci domů :D

+2/−1
9.12.2015 14:52

V41l60a11d51i36m33í52r 25J32i41r64k88a 7794436404718

Jestliže se někdo ohání výzkumem jako zaklínadlem, jemuž nelze oponovat, nechť laskavě sdělí o něm informace. Kdo ho prováděl, jak dlouho, na kom, jak velká byla skupina pozorovaných, jaké složení, čím se měřily výstupy ...atd, atd. Takto mi to připadá jako když se ve středověku inkvizice oháněla Bohem, jemuž se nedalo odporovat. - A ještě k věci. Pokud diskutujeme o potřebě samostatného procvičování naučeného (úkoly), to už je úpadek na druhou. Nechť řeknou rovnou: nechce se mi nic dělat, nic mne nebaví, živte mne já jsem na světě abych se bavil. O nepříjemném a námaze nechci vědět.

+6/0
8.12.2015 17:01


V25á32c72l84a45v 40S87v28o71b74o95d35a 3761669140890

tak s tím musím souhlasit, tedy aspoň já to tak měl :-)

0/0
8.12.2015 13:56

P51a31v30e83l 66S83o75b51o17t90k91a 5440184

jj, ne každý má tu šanci chodit do kvalitní školy.

0/0
8.12.2015 14:21

K79a49t14e31ř89i82n24a 52F52e40n10c71l82o78v60á 8363277488643

Nějak mě překvapila ta diskriminace kvůli ne/vzdělaným rodičům.

Pro ty nevzdělané je to příležitost se učivo (aspoň) základní školy naučit, ti ostatní si to zopakují :-) např.gramatika všeobecně dost trpí.

Navíc jako rodič nezodpovídám od určitého věku dítěte (ta věková hranice je dost individuální) za to, že má úlohy správně, ale svým podpisem stvrzuji, že je psalo doma.

Osobně teď před třicítkou chodím na němčinu, bez domácí přípravy by to nešlo, a to mám jen jeden předmět. Diskuze by tedy IMHO měla být spíš o formě domácích úkolů než o jejich ne/zbytnosti.

+2/0
8.12.2015 13:52

P37a74v46e58l 22S56o15b41o55t31k77a 5540474

jj, hlupákům se lépe vládne a spokojí se s nižšími mzdami.

Proto ohlupování mas má zelenou ve všech médiích.

+2/0
8.12.2015 12:54

P53a19v91e35l 90S13o86b82o88t46k98a 5890294

Pozn. - a hlavně nedělejte domácí úkoly do němčiny, angličtiny a matematiky, to byste mohli zažít rozumnět a přemýšlet a to by mohlo mít pro vaši pracovní kariéru tragické následky!!

+1/0
8.12.2015 13:03

M21i82r14k24a 24S88v51o37j17t43k42o89v90á 3747848516674

Domácí úkoly jsou k ničemu, s tím naprosto souhlasím. Celou školní docházku jsem to nenáviděla, většinou jsem je dělala o přestávkách nebo těsně před hodinou. Nikdy mi domácí úkol nic nedal. Až na vysoké, mě začali bavit některé semestrální projekty, které za to stály. Jestli je v něčem české školství přeborník, je to v demotivaci žáků. Děti nastupují do školy radostně, chtějí se učit, po pár měsících se z nich stává banda nemotivovaných dětí, které nic nebaví. A úplný extrém je to to kolem 15 let, kdy si mají vybrat střední školu 80-90% žáků, neví co chce. Nic je nebaví a nejraději by s celou školou sekli. Tím, že jsou děti nemotivované, se toho méně naučí, protože je to nebaví. Nebo se to naučí a zapomenou. A dokud  se toto nezmění, tak české školství půjde ke dnu. S úkoly nebo bez. Bohužel tento problém, ale nechápe ani spousta rodičů a naše školství velmi hájí. Jsem moc ráda, že spoustu lidí si problém uvědomuje a zakládají alternativy ke státním základním školám. Tedy komu vyhovuje české státní školství, je dobře že jej může používat a nám co nevyhovuje, jsem ráda, že pro své děti jsou alternativy.

+2/0
8.12.2015 12:12
Foto

Z31d73e84n62k28a 73L86n35ě45n24í61č80k47o37v47á 3674920441

A k té diskriminaci - záleží na tom, jestli učitel úkoly známkuje nebo ne. Známkuje-li je, je to diskriminace, dává-li je skutečně jen na procvičení a pak si s dětmi o výsledcích povídá, co jim šlo, co nešlo, jak to udělat správně, pak je to OK. často ale na nějakou debatu o úkolech nedojde ... A je faktem, že třeba taková angličtina je pro většinu rodičů na venkově španělskou vesnicí, takže když dítě z rodiny, kde se anglicky nemluví, potí úkol z AJ, téměř nikdy nemá správný výstup. U nás máme holčičku, která má jednotky, dvojky, ale z "ájiny" téměř propadá. Je pak fakt otázkou, do jaké míry je takový postup motivující, do jaké míry si nepřipadá jako trubka ...

0/0
8.12.2015 11:59
Foto

Z31d37e40n16k87a 12L20n45ě75n58í44č10k38o12v41á 3314250341

Máme paní učitelku, která je velkou zastánkyní domácích úkolů. Děti mají 2-3 úkoly denně, výjimečně jeden, úkoly dostávají i na víkend a v nemalém množství. Moje děti do školy dojíždějí, ze školy se vrací v 15,30, když mají trénink, v 18,00. Když přijedou dříve, mají šanci jít na pár minut proběhnout se ven, v dny, kdy se vrací v 18.00, jdou hned po jídle dělat úkoly. Starší syn musí dřít, obzvlášť u jazyků, a tak nám úkoly zaberou v rozmezí od jedné do tří hodin podle toho, z čeho je má. Mladšímu to jde levou zadní, ale není dostatečně pozorný, a tak i úkol na 10 minut dokáže dělat hodinu, pokud nad ním nestojím a pořád mu do ucha nemelduju "nelelkuj, dělej". Do toho mimino, které se pořád dožaduje pozornosti. S úkoly tak obvykle končíme mezi 19,00-21,00 podle dne, kdy kluci přijedou, podle jejich množství a podle předmětu, z jakého jej mají. Když je pak potřeba zopakovat ještě vlastivědu, anglická slovíčka, úkolujeme do úmoru. Nějaký prostor na společnou hru, povídání si, procházku, relaxaci neexistuje. Má tohle smysl? Není to přetěžování dětí? Motivuje je to k něčemu navíc? Ne. Já sama jsem po úkolech tak hotová, že už nemám náladu na nic, a to jsem celé dopoledne a půlku odpoledne neseděla ve škole. Podle mne jsou úkoly na nic, je to jen trest pro rodiče. Osobně bych raději s kluky po návratu ze školy vzala kolo a jela se projet, sedla si s nimi ke stolní hře anebo si zkrátka jen tak povídala, četla ... Díky úkolům se nám tohle poštěstí opravdu vzácně ...

+1/0
8.12.2015 11:55

V15l66a92d19i26m88í78r 74J89i55r69k16a 7934326974398

Paní Lněníčková, jestliže vaše děti nestačí na základní učivo ve škole, nemohou být do 18.00 na tréninku. Nám trenér kontroloval žákajdy a vyskytly-li se tam trojky, z tréninku nás prostě vyhodil. A to, že úkoly za děti děláte vy, že bez vaší pomoci je nezvládnou, to jim vědomosti také do hlavy nedostane. Rezignovat na úkoly znamená smířit se, že brzo budeme národ analfabetů.

0/−2
8.12.2015 17:10

V62e23r36o24n85i82k51a 81N97ě37m89e44č85k58o48v25á 6219230628364

Každému dítěti dozrává mozek jinak. Moje sestra nosila na základní škole 3, ale vysokou má s červeným diplomem. Jak Bc., tak Mgr. Já byla premiant, ale dnes to na čele vytetovane nemám a nikdo se nepta.

Pamatuju si, jak tím zbytečně trpěla, brecela...

Děti mají právo na odpočinek a na hru. Co je tohle za život?

Moje dítě nastoupí do školy za 2 roky, ale když vidím kamarády na horách, jak nutí děti do čtení, psaní... Je mi zle. Jedeme tam za relaxem, lyžováním, povídáním. Tohle není správně.

0/0
7.1.2016 0:31

J51a22n 20N51o36v22á21k 7645754688647

Učí se tím zodpovědnosti, to je důležité už samo o sobě. Musí se naučit si zorganizovat svůj čas aby to stihli a práce se jim nehromadila.

+7/−2
8.12.2015 8:43
Foto

Z22d12e97n49k28a 93L11n48ě32n24í21č21k88o97v43á 3884410161

Ano, ale to mluvíte o dětech starších. U mladších dětí je to stejně úkol pro rodiče, zorganizovat jim čas.

+1/0
8.12.2015 12:00

O53n93d80ř69e71j 87L49o13š84o86t72h 9700862154382

Nevím, pode mě jsou úkoly v pořádku. Dcera je v první třídě a každý den krom středy mají úkol, který zabere cca 10-15 minut a každý den je ten úkol z něčeho jiného. Jinak sama od sebe chce pořád něco počítat nebo psát, ale jak má trénovat čtení, tak je problém.

+7/0
8.12.2015 2:22

L72e77n42k86a 19J30e30l20i74n40k21o39v11á 6315525925320

"Domácí úkoly jsou k ničemu" může říct pouze novinář, který nerozumí metodám vzdělávání a špatný učitel, který zřejmě nedával na fakultě pozor nebo je líný úkoly opravovat. Tak za prvé: Domácí úkol velmi napomáhá zapamatování - je součástí systému zvaného fázové opakování. Za druhé, jak již zde bylo řečeno: Učí žáka samostatnosti. Za třetí: podporuje rozvoj smymlu pro povinnost. Za čtvrté: Podporuje sepětí rodičů s dítětem (pomáhají kontrolují, podporují, seznamují se s tím, co se dítě učí, jak dítě skutečně chápe, jaké má problémy apod.,nejsou pak překvapeni známkami, nemají o prospívání informace pouze z "druhé (učitelovy) ruky".  Lze také dobře zjistit, zda je dítě ve škole pozorné (jak si pamatuje zadání apod.). Za páté: Pro učitele je většinově správně vypracovaný úkol zpětnou vazbou, že látka je dobře většinou pochopena, procvičena. Úkoly mají zadávány zpravidla po řádném procvičení a je to jeden z kontrolních mechanismů, zda jsou již znalosti dostatečně pevné. Následujícím je pak už jen diktát, test apod. Další formou mohou být úkoly tvořivé, vysoce motivační, kdy žák může uplatnit svůj individuální talent či zájem. Tam, kde jiní splní zadání jen formálně, někdo může vyniknout a vypracovat např. fenomenální projekt. Úkoly jsou potřebné i pro rodiče. Nedělejme si iluze, že se všichni dětem doma věnují, povídají si apod. To, že musejí úkol podepsat, je velmi výchovné i pro ně. Aspoň se na práci dítěte musejí podívat. Někdy jsou nuceni se s ním "trápit", to je pravda. ovšem někdy je to tím, že bylo někdy něco jimi zanedbáno (např. držení tužky není jen záležitostí školy, nenaučili děti správně vyslovovat, tedy nemohou umět ani správně číst a psát .... atd.) Setkávám se s velkým počtem dětí různých věkových skupin - mimo stát. školství. Velká část dětí školního věku neumí vyslovovat celé skupiny souhlásek, ve 3. třídě mnohé děti ještě neumějí pokaždé spláchnout na toaletě, umýt si ruce a není pro ně běžné mít při sobě kapesník .....

+17/−2
7.12.2015 22:18

T79o57m31á74š 83N52o40v19á98k 5254197239749

Máte pravdu v tom, že opakování je matka moudrosti, ale když si vzpomenu na svá školní léta, tak já úkoly nikdy nedělal, měl jsem z nich pětky, ale na vysvědčení vyznamenání. Protože jsem danou látku pochopil a uměl interpretovat.

+2/0
7.12.2015 22:29

L37e15n81k25a 30J11e11l31i85n32k83o16v39á 6595575475800

V pořádku. :-) Chytrý, ale "flink". Pokud vám to procházelo, nic proti tomu. Nicméně projevuje se to ještě dnes? :-) :-) :-) Pak si musíte najít zaměstnání, kde to tolik nevadí. Účetní z vás asi nebude. :-)

+4/0
7.12.2015 22:44

T97o33m21á79š 21N86o16v59á74k 5334287749209

Pracuji v bance v oddělení IT :-) ale účto bych také zvládl :-) 

Jelikož základem mé práce je matematika a logické myšlení, tak špatně na tom rozhodně nebudu :-)

+2/−1
7.12.2015 23:13

L32e38n13k41a 82J44e89l87i62n54k82o86v11á 6915365155800

:-) :-) :-) Můžete napsat článek s názvem: Nepsal jsem úkoly a kam jsem to dotáhl. :-)  Ale o tom to není. :-) Třeba na prvním stupni jste určitě musel psát doma čárky a písmenka atd. atd. Aby ruka psala a ne ryla, musí se naučit jemným pohybům v určitém čase a je k tomu potřeba určitého množství opakovaných pohybů - to je fyziologicky dáno. Jen tak pro příklad.

+3/0
7.12.2015 23:27

T22o76m88á88š 70N90o35v30á31k 5144497499619

Upřímně řečeno, já jsem dysgrafik. Chodil jsem dokonce na grafomotoriku, jelikož mé písmo bylo dosti nečitelné. Někdy okolo 7. třídy jsem začal psát vše tiskace a píši tak dodnes :-) 

Ale chápu jak to myslíte. Faktem je, že dodnes vzpomínám na to, co mi ve škole vštípili do hlavy, ačkoli mi to tehdá jako důležité nepřišlo. 

Na úkoly jsem z větší části kašlal, protože jsem látku uměl (nebo taky neuměl, ale když mi teklo do bot, tak se dokázal naučit).

Na střední škole jsem z úkolů taky moc neudělal (krom seminárních prací, které mne bavily), ale běžné úkoly jsem nedělal. No, byl jsem fakt flink. Za pár měsíců mi bude 30 a flinkat se nemohu, ale i za tu tehdejší revoltu jsem rád. :-) Měl jsem víc času na jiné aktivity. ;-)

+1/0
7.12.2015 23:38

L72e78n67k35a 50J83e33l32i43n43k74o16v27á 6145275795640

No, pokud šlo o skutečnou dysgrafii (drobná vývojová vada, která se časem srovnává), pak vám měli učitelé psané úkoly minimalizovat a zkoušet vás více ústně. Ovšem taky mohlo jít o ztuhlou ruku vlivem zanedbání v 6 - 7 letech - způsobených neplněním písemných domácích úkolů!!! :-) :-) :-) Nebo mohlo jít o těžší průběh puberty, který se projevuje nečitelným písmem (z důvodu chaosu v psychice) atd. atd. ..... Suma sumarum je prima, že jste se takto vypracoval, je z vás slušný člověk a banka ještě nezkrachovala z důvodu chyb v datech, se kterými pracujete. :-)  Hodně štěstí! :-)

+1/−1
7.12.2015 23:56

T94o63m92á98š 32N40o13v76á10k 5844827509899

Na vině je spíš průběh mého narození, kdy jsem málem zemřel, ale to si stejně nepamatuji :-) 

Ale díky Vám, přeji také hodně štěstí a snad se zde na diskuzi ještě potkáme :-) přeji dobrou noc

0/0
8.12.2015 0:08

L90e80n20k25a 48J98e25l75i55n87k28o36v94á 6835525415480

To samé vám. :-)

0/0
8.12.2015 0:11

D94a62n97i74e19l67a 98U73r33b91a19n25o12v97á 2664700415216

Přijde poněkud zjednodušené uvažovat stylem že kdo nedělal domácí úkoly bude v životě flink a pod.......Z těch pár spolužáků ze základky se kterými jsem ještě v kontaktu vidí, že to co byli chytří od přírody a dělali si tak trochu co chtěli, tzn nebyly to tupé ovce dělající poslušně domácí úkoly a pod to dotáhli nejdál, jsou na samostatným pozicích většinou jako manažeři a pod. Ti co byli chytří ale šprtati, co byli rodiči tlačeni k tomu mít samé jedničky a dělat naprosto vše co učitel chce a jak to učitel chce jsou ve výsledku velice průměrní spíš podprůměrní. Nejsou samostatní bojí se říct si v práci o povýšení....stejně jako v dětství automaticky i jako dospělí přebírají svou roli "dělám co se mi řekne a nepřemýšlím o tom" nemají invenci samostatnost. Netvrdím, že tak dopadají všichni vzorní žáci s domácími úkoly ale při třídním srazu nás to fakt trochu zarazilo, že ani jeden z premiantů třídy to nikam nedotáhl, zato ti co byli chytří ale neposlušní ano.

Mně naopak připadá, že kdo byl už jako dítě samostatná a uvažoval samostatně bude takový i v dospělosti, kdo byl ovce zůstane ovcí. A je úplně jedno jestli bude dělat úkoly;-):-)

+2/0
8.12.2015 9:13

T95o89m69á44š 50N74o16v15á35k 5444677709129

Ještě dodám, že spoustu věcí které dnes znám, jsem se naučil samostudiem. Na základní škole jsem nenáviděl dějepis. Na střední škole mně v prváku taky nebavil. Jenže ve druháku jsme dostali učitele, který ty dějepisné události popisoval formou příběhu. Zaujal i ty největší "sígry" ve třídě. Myslím, že učitel na svém místě. Testy byly v podstatě jednoduché, ale zaměřené na kontext doby, nebyl závislý na tom, abychom věděli všemožná data atd. Spíš chtěl, abychom pochopili, jak lidé v té době jednali a proč.

+1/0
7.12.2015 23:22

L79e48n22k98a 77J61e33l81i23n20k50o24v16á 6155605535890

Samozřejmě, motivace je věc zásadní. Je menší část lidí, kteří mají vyšší vnitřní motivaci, ti úkoly tolik nepotřebují, přesněji ne tolik a ne ve všech předmětech, ne v každém věku. Ale zrušit kvůli takovým úkoly vůbec by bylo nezodpovědné. Jedinci, kteří tolik opakovat nemusejí, se z toho snadno vyzujou nebo prostě napíšou úkoly rychle a bez problémů, jen aby vyhověli systému, což - jak víme - se v životě také musí umět (vyhovět systému, myslím. To je např. to "odporné" účetnictví.)

+2/0
7.12.2015 23:37

T60o64m62á71š 56N50o78v59á22k 5334677139419

Naprosto souhlasím. R^

0/0
7.12.2015 23:41

H63a15n62a 89B39í76z88o98v87á 1192186392814

A tím přesně potvrzujete, k čemu úkoly vlastně jsou - průměrné ještě více zprůměrovat s podprůměrnými (a naopak). Na všech frontách platí, že chytří a nadaní žáci se musejí vést jinak - chytřeji, nikoli drilem a povinnováním. Povinné úkoly je akorát otráví a od vzdělávání se odradí. Státní škola ovšem ponejvíce prezentuje to první.

+1/0
8.12.2015 13:23

P64e43t56r20a 17N50o34v61á22k60o69v41á 7938766344448

Říct o někom poté, co nedělal domácí úkoly, že je flink, to chce hodně odvahy.

+2/0
8.12.2015 9:23

P13e45t40r37a 81N91o17v27á30k63o69v60á 7518616884178

Tak teoreticky to máte podložené skvěle, akorát ta praxe nám pokulhává. Bohužel to je právě to, co je potřeba řešit.

+1/0
8.12.2015 9:22

L29e19n64k29a 86J33e72l91i26n35k74o76v92á 6495845445880

Máte pravdu. Mám pouze 31 let plné praxe. :-)  :-) Děti - dnes už dospělé - se ke mně vracejí do mé soukromé školy, posílají mi tam i své děti ........  Mým působením prošlo tisíce dětí - poslední léta kolem 150 ročně. Mám své znalosti o co opřít. :-)

+1/0
8.12.2015 9:37

H88a46n22a 22B30í80z78o43v85á 1352406752964

Ale ono je z vaší dikce poznat, že jste učitelka... A také je vidět, jaký způsob výchovy a vzdělávání je vám blízký, což nemyslím nijak pejorativně. Ovšem jsou i jiné pohledy na věc. A pak o nich lze diskutovat:-) I když praxe už diskuzí není.

0/0
8.12.2015 14:05
Foto

Z57d50e77n52k87a 88L64n13ě96n79í72č48k20o56v26á 3404340801

Hm, tak nejvíc mne pobavilo sepětí rodičů s dítětem - zrovna tady nám domácí úkoly dělají ze vztahu peklo. Nejsem doma jako máma, ale jako učitelka. Když mají děti vymýšlet věty, děti do sešitu píší věty typu "Máma zase prudí s úkoly". To asi svědčí o jejich pohledu na úkoly a na mne jako mámu - učitelku. No, já s Vámi souhlasím jen do určité míry v tom bodě, kdy tvrdíte, že úkoly učí smyslu pro povinnost. To budiž. Ale jinak, jinak souhlasím s autorem článku. Osobně bych brala, kdyby děti dostaly na pololetí "za úkol" nějaký projekt, na kterém bychom společně pracovali. Třeba něco na způsob, jak vypadala naše obec za vlády Karla IV. Udělat prezentaci v podobě obrazového výstupu, literárního výstupu, divadelního výstupu. To by dětem dalo mnohem víc než dokola opakovaná násobilka. Ale tudy cesta v českém školství obvykle nevede. Pak se strašně divíme, že děti nezvládají základní klíčové kompetence - neumí se prezentovat, neumí mluvit, neumí zpracovávat informace, neumí se sebehodnotit ... Jak se to taky mají naučit, když pořád jen dokola něco drilují ....

0/−1
8.12.2015 12:26

L77e35n70k62a 25J76e93l98i38n85k85o10v97á 6415255285760

No, pokud doma působíte jako učitelka ještě v době, kdy se děti učí o vládě Karla IV., pak něco není v pořádku. Během 1. ročníku by se běžné děti bez nějakých handicapů měly naučit systému, jak přistupovat k úkolům a přípravě na školu (srovnat tašku, ořezat tužky apod.), ve 2. tř. už jen za mírného dohledu, někteří potřebují dohled ještě trochu ve 3. třídě a pak už byste opravdu jen měla doma jako máma lehce kouknout, pozeptat se konverzačně, jak to dítěti jde, jestli nepotřebuje náhodou (výjimečně) s něčím pomoci, co ho zajímá ..... Práce na úkolech není věc rodičů! Rodiče by měli jen dohlédnout na to, aby se dítě umělo k věci postavit, nikoli být doma učiteli!

Jinak forma, obsah a rozsah úkolů, rozdílný přístup k handicapovaným (jak jsme mluvili např. o dysgrafii) i talentovaným žákům je plně v kompetenci učitelů.

+2/0
8.12.2015 20:18

M34i97c50h60a95l 79T85o90m66i48n73s20k34ý 9611125617544

ono nejsou úkoly jako úkoly.

Ono dávat úkoly na něco co student pořádně neumí, proto aby mu je druhý den učitel opravil je naprostá  hloupost. Člověk se to učí v momentě kdy to píše. A nikoliv v momentě až mu to někdo opraví.

+1/0
7.12.2015 22:04

M50a36r94e35k 10G57a88j60d77a 4273964806402

Ano, domácí úkoly jsou k ničemu, jen stádo nevzdělaných tupých ovcí se snadno ovládá. :-/

+3/0
7.12.2015 21:08

P33e90t78r 91J42a82r29o81š 2544831705577

Vzdelanost jednech diskriminuje ty nevzdelatelne. Proto si v nevzdelanosti musime byt vsichni rovni R^

+3/0
7.12.2015 21:28

H38a30n87a 13B33í82z47o52v78á 1732906812974

No právě, domácí úkoly v jádru podporují tu tupost;-D

0/0
8.12.2015 14:37

T97o92m71á44š 11T68a92t84í17č50e28k 5550682690788

Domácí úkoly jsou k ničemu, předměty jsou k ničemu, známky jsou k ničemu... Když necháme ty dětičky, aby si dělali co chó jak je den dlóhé, budou v dalších generacích už samí Einsteinové.

Tak pravil sociální inženýr. :-P

+5/−2
7.12.2015 21:07

Z35b79y94n52ě33k 76P71o37i10s56l 9548436598384

Z Tvého příspěvku je zřejmé, že Ti ty domácí úkoly opravdu vůbec nic nedaly. Mateřský jazyk je Ti cizí.

+1/−2
7.12.2015 21:12

T61o58m98á95š 93T43a89t56í46č53e24k 5770722300798

Pch, rádoby pátečníku. Najdi si v lexikonu pojem disglosie, pak si na mě votvírej hubu.

+1/−1
7.12.2015 21:17

T68o57m63á23š 67T27a98t78í48č58e30k 5350642710878

A jo, dělaly. No, když člověk dělá tři věci najednou...

0/0
7.12.2015 21:18

H56a34n43k56a 55C91h28a58l74u35p88s77k42á 2518370555146

Kvůli té čárce nebo kvůli té čoháčtině? Protože mě spíš udivuje to vaše velké T :)

0/0
8.12.2015 4:46

P51e57t40r97a 89N30o90v20á62k78o60v46á 7728186344848

Ale to jsou taková ti, co nechápou, že chaty a diskuse na internetu, byť psané, nejsou dopis. Takže se snaží tam pravidla cpát až abnormálně.

+1/0
8.12.2015 9:25

T58o96m88á43š 26T73a86t50í97č88e86k 5780482660368

Před "co chcó" je čárka fakultativní.

0/0
8.12.2015 13:37

H20a13n25a 83B17í40z88o65v14á 1522456922224

Výkřik dutě znějící do prázdna...

0/0
8.12.2015 13:25

T67o22m11á27š 63T92a82t53í48č21e87k 5760692890988

Urážející Haničko, kdybys byla v obraze, věděla bys, že jsem připomínal článek jedné speciální pedagožky, který vyšel cca před týdnem, dvěma. Ta natvrdo říkala, že děti hloupnou z toho, když se stanoví učební cíle, že když budou dělat ve škole, co chcou, tak že z nich vyrostou mnohem chytřejší a úspěšnější lidé.

O dřívějších článcích v tomto duchu nemluvě.

0/0
8.12.2015 13:30

H11a43n21a 70B94í51z50o43v57á 1332266532684

Já jsem vám tykání nenavrhla. Váš příspěvek je dutý, protože nic konkrétního neříká, je to jen prázdný výkřik.

Čárka volitelná není, protože nic necitujete, navíc cosi przníte nesmyslnou hatmatilkou, a o ypsilon není třeba diskutovat, a nezáchrání to ani vaše snaha zahrát to na diglosii, nikoli disglosie - ono -di a -dis jsou významově úplně jiné předpony, víte? Doporučuji, když už používáte cizí slova, dobře je ovládat.;-)

Článek, jehož znalost podle vás ukazuje na dostatečný rozhled;-D, jsem nečetla, ale obecně pochopitelně platí, že z dětí vedených k sebeurčení, autonomii a sebemotivaci, a to státní škola zaručí jen stěží, vyrostou úspěšnější lidé. Ovšem ten úspěch nebude měřen penězi, velikostí majetku nebo jiných statusových ukazatelů.

0/0
8.12.2015 14:01





mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.