Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Přišel jsem o varle, ale žiju, napsal svůj příběh čtenář Jakub

Bulku na varleti jsem objevil v sedmnácti letech, ale než jsem našel odvahu to řešit, uběhl více než rok. Lékaři mi následně varle odebrali. Čtenář Jakub napsal další díl našeho seriálu Můj boj s nemocí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M53a44r30e34k 39J83a64n24e18č58k47a 1617806643231

Chlapec měl více štěstí než rozumu. Znám pár případů, kterým neodkladné řešení život zachránilo, protože kdyby k tomu přistupovali jako tenhle klučina, bylo by už pozdě.

0/0
14.12.2015 16:08

T47o92m82á94š 91Z77b29r21a76n72e49k 6727883624399

Sem po stejném zákroku zhruba ve stejném věku pár let nazpátek a nikdy sem neměl potřebu to dávat někde na net. Je to hloupé zviditelňování se.

+2/−9
25.11.2015 21:26

J96a33r97o11s67l72a90v 11B14a97l52i16n34t 5926343174756

prave jste to udelal..;-)

+14/0
25.11.2015 22:05


J37a49k80u52b 22S52e20m26e33r32á53d 2607896211751

vzdyt je to anonymni a navic to muze byt tak trochu navod/osveta pro chlapy, ktere to ceka v budoucnu

+5/0
26.11.2015 9:12

D60a78n61i24e62l78a 96U49r55b90a78n95o48v71á 2934280525646

Proboha co je na tom hloupého? víte kolik chlapů takové problémy podcení a k doktorovi nejde?  Říká vám něco slovo osvěta?

0/0
30.11.2015 16:15

R72i44c49h81a86r84d 80K86o84v43a49n47d49a 9246862765540

Jen ve zkratce, pred 17 lety sem mel torzo praveho varlete, tehdy sem byl jeste blby nactilety chuj, nez sem s tin pak sel do nemocnice, probehla operace, nejak to spravili, akorat pak odumrelo. U zbyvajiciho se mi totez stalo zanedlouho a to uz sem nevahal a zachranili mi ho. Ani sem jim nestacil podekovat, ze nejsem bezdetny. V kazdem pripade toto neni zadna prdel, jakmile vam s nima neco je, nevahejte ani vterinu, citite se u doktora sice trapne, ale nestoji to za to o zadne z nich prijit. Amen

+9/0
25.11.2015 21:06

P55e40t19r 53C96e39r98n35y 3600436552716

Mel jsem vazne podezreni na rakovinu, ale kvuli prazdninam jsem na vysetreni zapomel. To je jak ta Lucie, co si kvuli organizovani hatefree akci nekolik let zapomela zajit na gyndu...

+3/−2
25.11.2015 19:38

L54a38d13a 10N95o26v75a36k 4782913757

to nebyla Lucie, ale Kateřina...

+2/0
25.11.2015 19:44

P43e75t93r62a 98M17a51l64á 7181718261485

Proč je to v ona? Nepotřebují tuhle osvětu spíše chlapi?

+7/0
25.11.2015 16:28

B86r42o20n75i15s49l55a35v 50G34a25b39r14y46š 6475534960

Na Xmanovi jsou taky ženský. :-)

+2/0
25.11.2015 17:16

J21i49n74d63ř64i75c77h 13H75r98a27d19e78c46k98ý 6375899262662

páč je to důležité! osvěta, chápete?

0/0
26.11.2015 11:08

D32a65n35i18e59l63a 58U62r69b96a66n96o32v50á 2844320655426

Nechci nádory nijak zlehčovat, ale překvapilo mne jak je na tom rentgenovém snímku takový pěkný modrý se spirálou - téměř to vypadá umělecky.

+5/0
25.11.2015 14:48

L72a38d49a 38N26o71v87a25k 4122243297

jojo.., některý vypadají moc hezky....

0/0
25.11.2015 19:44

J79o67s56e50f 62M52a96c39h67a27r48á27č46e56k 3211216492

Dobrý den. Sice jsem neprošel martýriem jako čtenář Jakub, ale mám taky jedno varle. Jako maličkému, ještě v plenkách mi ho museli odstranit. Už ani nevím, kvůli čemu to bylo. Když jsem trochu povyrostl a začal si hrát s ostatními dětmi, vzpomínám, jak mi mamka vždycky připomínala, abych si dal pozor na "pindíka". V té době jsem netušil, proč. Postupem času, jako staršímu mi rodiče objasnili celý příběh. Je pravda, že jsem začal podvědomě mít problém se sbližovat s dívkami. Jedno varle sice neznamená, že máte méně sexuální touhy, ale už může to být problém, jak kolegové níže napsali, že prostě nejste 100% chlap. Nic s tím neudělám, tak prostě žiju, jak nejlépe umím. Lékař mi ještě v pubertě řekl, že žádný problém pro moji plodnost to není, protože to jedno varle začne přebírat funkci toho druhého a v podstatě ho nahradí, nebo lépe řečeno doplní. Jasně, že na rande nechodím s cedulí "Pozor, mám jenom jedno varle", ale dřív nebo později se to partnerka stejně dozví. Pokaždé mám z toho ohromný strach. Asi je to zakořeněné víc ve mně, protože žádné dívce či ženě fakt, že mám jedno varle, nevadilo. žádný viditelný defekt to není, do společnosti se s tím jít dá, na plavání ve sprše taky není mezi chlapy nic moc vidět, a děti mít můžu. Tak co. Dnes je mi 36 let a jsem s tím srovnaný. Ráno rozhodně nevstávám a večer neusínám s myšlenkou na můj defekt. Sportuji a žiji normálně, nějak se neomezuji. Cítím vášně i touhy úplně normálně. Takže tím, že chlap má jenom jedno varle, život rozhodně nekončí.

+16/0
25.11.2015 13:05

J52a76k42u46b 93S49e62m30e44r61á44d 2427896391191

pro tyto pochopitelne pocity myslim i existuji nahrady, je to tak? otazka je, od kdy to zacalo byt mozne i u nas a dnes to pro vas evidentne uz neni tolik dulezite...ale verim ze v onom citlivem veku by to dost pomohlo

+1/0
25.11.2015 13:18

J87o92s97e24f 33M20a13c80h15a59r47á48č25e19k 3361786252

Přiznám se, že jsem toto nikdy nezjišťoval. Máte pravdu, že v té době snad ani nic takového nebylo a pak mě to v těch letech ani nenapadlo. Dnes už to neřeším. Strach s prvního sexuálního kontaktu trochu mívám, ale to se prostě srovná - buď vás žena přijme takového a vy jí vysvětlíte, že pro založení rodiny to problém není anebo se otočí a odejde. zatím jsem se s druhou variantou nesetkal.

0/0
25.11.2015 13:35

P18a26v58l57a 75H46r82a86d82i13l65o81v11a 3927181871264

Ja jsem chodila s chlapkem, ktery kvuli nadoru take prisel o varle (ten nador byl zhoubny), a rekl mi to vlastne az po prvnim sexu. No, nic jsem nepoznala :-), vubec to nebylo poznat.

0/0
25.11.2015 16:01

J10a12k37u53b 31S42e22m44e12r81á95d 2457346161211

evidentne si pri prvnim sexu nehrajete s kulkama :-)

+8/0
25.11.2015 17:04

P23a40v47l52a 49H39r26a61d41i45l37o10v25a 3327571541404

:-) Je to tak.

0/0
26.11.2015 11:20

M37a92r36t76i87n 35S85v82o46b23o72d63a 4855505586952

"jak kolegové níže napsali, že prostě nejste 100% chlap", sice jsem to napsal, ale berte mne prosim s rezervou. Ja to psal o milenci a slo pouze o sex a pocit z poctu - proto ten muj (ne celkem intelektualni) komentar. Myslim, ze kazdy normalni clovek hleda partnera ne podle poctu varlat, ale dle povahy, srdce, jak clovek vypada a podobne. A jak pisete, zivot tim nekonci.

+3/0
25.11.2015 20:37
Foto

J54i68t70k54a 64Š47e85b82k49o94v17á 7935429955212

Snad mate pravdu. Akoratnevim, jestli by normalnim muzum nevadila zena s amputovanym prsem.

0/0
25.11.2015 23:45

M36a65r18t40i79n 44S34v14o61b69o13d26a 4535965546942

Myslim ze vadila. Ale neni to jenom o intimnich organech. Co treba muz/zena bez ruky? Stejne v postely na to dojde ze neco chybi. Je to pak o citech, naklonnosti a schopnosti prenest se pres to. K zalozeni krasne rodiny to ale problem není.

+1/0
26.11.2015 7:49

M28i37l30a41n 27Š26t19ě43p66á92n94e44k 8680381523508

pan Koblovský vůbec neví jaký to je bolestí a ni nespat když máte v břiše uzlinu velikosti grepu a ani pozitivní přístup moc nepomáhá, až chemoterapie mi pomohla a ještě mě čeká ozařování tak vím o čem to je ;-€

+1/0
25.11.2015 12:54

L36u83k43á49š 47K58o64b48l48o38v55s76k91ý 5322193762197

Obecně bolest je potřeba vnímat. Přijmout jako určitý trest a zároveň výzvu pro změnu. Človek se musí tak dlouho posouvat dopředu dokud problém nezmizí. Bolest probouzí vědomí, které má samo o sobě tendenci usínat, upadat do hmoty, zvláště když je na hmotný svět orientovaná naše společnost. Buď se člověk probouzí sám, vlastním vědomým úsilím, nebo pokud tak nečiní, přijde něco co by ho mělo popohnat, jako např. nemoc a bolest.

0/−9
25.11.2015 13:21

K95a92r24e87l 54D65r24d21a 6873715667489

Přesně, Martin Svoboda to trefil. Lepší je 100% chlap. Transplantace je prý etický problém. Není čas to otevřít? Nějaké silikonové náhražky jsou pitomost, pokud je možný návrat do funkčního stavu a patrně to není ani moc náročné.

  Etický problém je v potomcích. Ale zaprvé se to týká spíš mladších mužů, co řeší potomky. Pak se tvrdí, že stejně obrovský počet otců vychovává cizí děti z nejrůznějších důvodů. Počítám, že pokud by byla možnost na výběr, muž bude funkční, ale pokud děti, tak bude plodit cizí geny, tak do toho většina lidí půjde. Ostatně, přijde mi to fajn i z hlediska dárců. Tak v čem je problém?

  Nejde zase jen o nějaký "pseudoproblém" českého zdravotnictví, že je to vlastně jen "kosmetický zákrok", co si má muž hradit za své někde na druhém konci planety?

  Tak jestli je etika jen u peněženky a debaty, zda to má zatáhnout pojišťovna, jsem rozhodně pro hrazení pojišťovnou. Jde o celkové zdraví. A pak, pokud by taková možnost fungovala, asi i ta prevence by pak vypadala jinak. Koneckonců se na to dá umřít. ;-)

0/−2
25.11.2015 11:37

K26a71r46e46l 52D10r83d13a 6833445367399

Minusy za co? Okomentujte to, prosím.

0/0
26.11.2015 13:14

J12a90k81u42b 92S73e95m71e45r46á89d 2817416761921

dopadlo to dobre, tak to muzu napsat..... na hlavni strance to ted vypada dost zajimave: Ona      Přišel jsem o varle,.... ;-D

+7/0
25.11.2015 11:14

M34a16r72t12i16n 79S31v82o33b19o41d43a 4925405446832

Mel jsem milence s jednim varlem. Je to divne sahnout si a mit jenom jedno na hrani, ale pokud je chlap prima a rekne to hned, tak to prekvapeni neni. Ale nechal jsem ho. Prece jenom na pozici milenca jsem chtel 100% vybaveneho chlapa.

+1/−15
25.11.2015 9:02

E93d94i13t16a 54W90e38h64r55e86n25b55e19r47g57o66v85á 4858897727773

??? 8-o

+4/0
25.11.2015 10:28

J62a52k77u22b 97S94e31m57e54r94á97d 2327986561361

nejak troll

+2/0
25.11.2015 11:12

B33r54o39n81i76s44l63a29v 27G49a18b37r41y58š 6575604300

Takže by Vám chybělo i slepé střevo?

+7/0
25.11.2015 12:40
Foto

T93o74m56á61š 71D86v15o68ř13á51k 7915126927451

Myslím, že chybí něco v hlavě:-)

+3/0
25.11.2015 15:55

M51a87r31t15i46n 53S44v37o94b97o89d11a 4585115276432

Na slepak asi nesaham, ne?;-)

+1/0
25.11.2015 17:29

B88r80o16n86i78s98l79a63v 56G56a19b85r49y84š 6205204390

To ne, ale taky to není stoprocentní chlap. :-)

+1/−1
25.11.2015 18:03

K49a27r21e75l 78N58o27v64á78k 1384218983946

Hele a jak to poznáš, když bude mít jednu silikonovou?

Testosteronu, nandralonu, spermií furt stejně?

Ty asi poznáš, že není panna co :)

0/0
25.11.2015 12:50

M90a97r69t42i85n 92S34v76o30b72o34d78a 4865555716242

Ale neeee ;-D Kdyz bude to druhe silikonove, je to ok. Koukam, ze jsem nasbiral -. Njn. Chci dve koule, ne jednu. ;-D

0/0
25.11.2015 17:48

K92a87r64e54l 87D65r22d13a 6333125297629

Co to dělá na Ona? 

  Teď jsem našel, že transplantace varlete je možná. Jen jde o to, že geneticky je to pořád dárce. Takže potomci jsou geneticky po dárci a ne po příjemci. Pak jedině, dát si zálohu do ledu. Prý se dělá autotransplantace při rakovině. Odeberou se a po chemoterapii a ozařování se vrátí. Otázkou je, zda to hradí VZP v Česku.

  To odebrání je šok. Trapné je, že Česko je přední zemí v kastraci a české sexuology za to ve světě lynčují, kdykoliv vystrčí nos z Česka. Patrně je to otázka "odborného názoru" a v Česku se prosadila kastrace. A českým lékařům to nikdo nevymluví.

  Pak je zajímavé, že katolické země kastraci odmítají, zatímco protestantské na tom bývaly jako Česko. Dnes je Česko "bez víry" poslední baštou středověku. Možná právě proto.

  Zrovna u varlete mi přijde blbé poznání, že mohlo jít o nadbytečný zákrok.

0/−1
25.11.2015 8:21
Foto

A82n25n15a 11V47e81s66e46l16á 2850708746

Chtělo by to nějaké vysvětlení, proč se varle odebírá v případě nádoru zhoubného i nezhoubného...

+10/0
25.11.2015 4:23

D42a12n22i50e10l 32N95. 93P37o87k92o66r16n69ý 6797896645641

To by chtělo asi vysvětlení urologa. Nicméně první odkaz na google vyhodil toto:

Jediný způsob, jak zjistit, zda se jedná o nádor, je biopsie. Biopsie varlete je jak diagnostickou, tak první léčebnou metodou, protože při biopsii bývá odstraněno celé varle. V třísle jsou provedeny vpichy, jimiž je vyňato z šourku varle a chámovod. V některých vzácných případech je vzorek tkáně vyšetřen ihned, a varle se vrátí zpět do těla, jestliže se  prokáže, že se nejedná o rakovinu. Ve většině případů jsou varle a chámovod chirurgicky odstraněny nastálo (tzv.orchidektomie).

Méně invazivní výkon asi není tak přesný

0/0
25.11.2015 8:20
Foto

A35n28n14a 72V57e57s46e32l16á 2510218596

To jsem samozřejmě také našla, ale u biopsií jiných nádorů se prostě odebere malý vzorek nádoru ještě před operací.

+1/0
25.11.2015 13:27

M84i17l27a89n 21Š85t53ě70p12á11n15e35k 8350941313478

bohužel  v tomhle případě je obrovské riziko že se nepodaří odebrat celý nádor a nemoc se může šířit dál

0/0
25.11.2015 13:42

A94l77e11š 76Z81e50l59i52n70k69a 1544632146

Spíš je obrovské riziko že to je nezhoubný nádor a člověk je zbytečně zmrzačen doktory. Takových případů a zkušeností najdete na internetu mraky. Dokonce i případy kdy histologii nádoru ani nedělali. :-P

+1/0
25.11.2015 13:48

L77e26n54k82a 77N12o85v49á 1256586938455

No, ono taky zálěží na velkosti daného nádoru. Varle není tak velké, aby jste vyřízla nádor a zase ho zpětně zašila nehledě na to, že se nevyřezává pouze a jen nádor, ale i nějaká tkáň okolo pro jistotu.

0/−1
25.11.2015 9:21

L92u61k34á22š 77K47o61b35l97o37v37s49k43ý 5762433562737

Doktoři jsou vycvičeni a placeni za provádění operačních zákroků. Takže nějaký problém prostě říznou, odškrtnou si další zákrok a jdou dále, tím pro ně odpovědnost končí. Člověk nicméně žije se svým tělem pořád a tak musí převzít odpovědnost za své tělo na sebe. S případnými problémy se poprat sám, nikdo jiný to neudělá a neznámý člověk v nemocnici už vůbec ne. Operace je rychlá a v zásadě jednoduchá, proces hledání zdraví vlastními silami je zdlouhavý a na ten při plných čekárnách v ordinacích lékařů nemá nikdo čas.

+4/−4
25.11.2015 10:58

A29l50e41š 88Z66e34l83i59n52k57a 1914452966

"Čeští lékaři dodržují návody Evropské urologické společnosti, která má velmi přesné návody na postup pro jednotlivá stadia onemocnění,"

Evropská autorita jinou léčbu neumožňuje. Je to hnus lékařů, kteří jsou toho součástí. Samozřejmě to vyhovuje výrobcům léků - nejen těch na rakovinu, která nebyla, ale i kompenzačních, které někteří politováníhodní pacienti budou brát zbytek jejich života.

+1/0
25.11.2015 13:44

A78l29e17š 41Z87e87l35i39n91k32a 1914382156

Preventivní odebrání varlete je dost odporná praktika. Něco jako když za napoleonských válek amputovali otevřenou zlomeninu nohy. Prostě se to tak u felčarů dělá. ;-) 

Benigní - maligní? Nebyl čas ptát se, kdo je kdo ;-D

Kdo nevěří ať tam běží a bude o vejce kratší :-) Qui bono nechám na pozorném čtenáři.

+10/−1
25.11.2015 2:34

M50i87r14o48s10l67a38v 75H95e17r62a55n 6368367491

A co kdyz to clovek fakt neresi a necha to byt? Proste na neco umrit musime, alespon budeme na zemi snaset kratsi utrpeni :-)

0/−4
25.11.2015 2:41

L61u35k88á69š 89K11o57b18l42o12v88s54k31ý 5442373282487

Existuje mnoho neinvazivních léčebných postupů. Oficiální medicína je jenom poslední záchranná síť, které je lepší se vyhnout, pokud to je alespoň trochu možné. Doktoři v nemocnicích schopni řezat do živého masa je specifická skupina lidí. Vyžaduje to určitou citovou okoralost ať již vrozenou, nebo získanou dlohodobým působením v nemocničním prostředí. To se hodí v situacích, kde je nutné zachovat chladný přístup, např. zachránit člověka po autonehodě. Ale pro řešení různých chronických problémů jako třeba nádory, je to hodně nebezpečné. Zde je potřeba citlivý a trpělivý přístup, který dokáže člověka vytáhnout nahoru bez nějakého operačního zákroku. A to si člověk nejlépe poskytne sám.

0/−3
25.11.2015 10:34

J60a61k83u94b 55S14e57m33e16r31á81d 2227536841611

a u rakoviny jake ze mame neinvazivni lecebne postupy?

+1/0
25.11.2015 11:13

L61u84k76á65š 42K32o47b14l91o79v71s45k20ý 5222173412677

Rakovina je systémové onemocnění, nejde o to, že se nějaká skupina buňek jen tak rozhodla nezřízeně růst. Je to důsledek dlouhodobě špatného směřování, špatné životní filosofie. Medicína může nějakým způsobem zlikvidovat špatné buňky, za cenu silných negativních účinků, ale hlavní je změna přístupu ke světu. Bez té se stejně nemoc vrátí. Pak je otázka zda člověk zvládně uzdravení jen vlastní silou, nebo potřebuje dočasnou berličku v podobě nějakého lékařského zákroku. To si musí každý rozhodnout sám, lékaři vždy budou volit tu berličku. Nikdo druhý odpovědnost za život, bolest a smrt člověka nepřevezme. Lékaři udělají to co jim říkájí tabulky, aby si kryli záda pro případ, že to nevyjde.

+2/−2
25.11.2015 11:29





mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.