Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Panoval tam chlad a podivné ticho, líčí režisérka natáčení v porodnici

Dokumentaristka Erika Hníková se vydala do zákulisí pražské porodnice zmapovat, jak se u nás rodí děti. Ve filmu se jí podařilo zachytit hned několik bolavých míst českého porodnictví, na která si stěžují matky i otcové. „Trochu si za to můžeme i sami,“ prozradila nám v rozhovoru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D96i29t71a 27Ž88l37á98b18k78o28v88á 3625100206879

Pro ty, kdo by měl zájem připustit, že dokument byl tendenčně natočený, doporučuji zapátrat na netu, kde se začíná objevovat stále více dokumentů. Ano, paní Hníková zřejmě natočila film na objednávku alternativních skupin. Dokument umně sestříhala, a uvedle v něm plno nepravdy, spousta záběrů, která by vše vysvětlovala zůstala za zavřenými dveřmi. Ano, kamera je mocná čarodějka. Ještě chci ujistit, že jsem pro přirozený porod, jsem pro bonding, ale jen v situacích, kdy to neohrozí dítě ani matku. Většina žen, své děti, miluje okamžitě. Minimu žen, není tento cit vlastní, těm nepomůže ani bonding. Nebudu zde už reagovat, napsala jsem toho dost, možná jsem se svými příspěvky i některých z vás dotkla, tímto se omlouvám, mohla jsem své příspěvky psát bez sarkasmu. Nic není černobílé.

+3/−2
20.11.2015 7:53

B65a48r50b58o65r48a 31N83o32v96a73k57o45v31a 5834566920180

Pani Zlabkova, uverila jste dr. Svobodovi - politikovi, ktery ve lzich chodit umi - ze vse co natocila byla lez. Ja si myslim, i kdyz mohla vystrihat dulezite rozhovory, ktere by lekare a jejich jednani polidstovali (vysvetlovani, komentare k delce porodu nebo neprospivani ditete v deloze), tak si nevymyslela uklizecku, ktera bez respektu k rodicim zenam chodi k porodum, zbytecne odnaseni deti (jedno bylo pricucnute na prse, tak ho odtrhli, a tak nevypada dite, kteremu se na matcine hrudi nedari, jak to pan Svoboda nazval). Arogantni chovani sestricky na novorozeneckem, ktera je znechucena, ze ji nekdo klepe na dvere (tatinek chce videt svoje dite a ona mu to milostive dovoli se slovy: "Jen na chvilicku"), sestru z novorozeneckeho, ktera mluvila o prirozenych porodech, zeny na krovkach v prvni i druhe dobe porodni, Kristellerovu expresi (ktera je samotnymi lekari zakazana). No a posledni vec je, ze to pan Svoboda vzal jako komplot pravnicek, ktere se tedka ve Strasburku domahaji toho, aby v CR byla dodrzovana zakladni lidska prava.  Obe uvedly, ze o dokumentu se dovedeli, az tesne pred jeho uvedenim na scenu a ostre se vymezily proti tomu lzivemu narceni. Tohle byly jenom domnenky pana Svobody. Misto, aby si uvedomil, ze jsou veci, ktere muzou delat lepe i bez penez, kope kolem sebe a reziserku posila zhoret do pekla. Rv

+1/−2
20.11.2015 11:56

D22i17t32a 85Ž39l52á62b86k98o89v57á 3875390706499

Tak naposledy pro vás paní Nováková. Snažím se pohlížet na věc z obou dvou stran, rozhovor s doktorem jsem četla, ale se stejnou obezřetností, s jakou jsem sledovala dokument. Když budete chtít, najdete materiály, které nejsou ani ze strany paní režisérky, ani ze strany doktora Svobody. Opět jste svým příspěvkem dokázala, že nejste schopna připustit jiný pohled na věc, než je ten váš. Mějte se hezky.

+2/−1
20.11.2015 12:10


B14a59r13b74o16r60a 34N74o44v48a29k24o79v63a 5864946710940

Jakto? Pripustila jsem, ze mohlo dojit k utnuti nekterych rozhovoru, ktere mohly veci vysvetlit. Opet jste ukazala, ze nejste schopna cist, popr. rozumet psanemu slovu. Mluvite-li o materialech, ktere nejsou ani z jedne ze stran, sem s nimi. Jinak taky muzu rict totez. Na netu je toho spoustu.

0/0
20.11.2015 13:19

D53a86n12a 64T78e18n96z95l78e48r 5410362445663

Na netu je toho spousta, ano. Je jen otázkou, jestli to nejsou stejně zmanipulované a vylhané věci.

0/0
20.11.2015 13:30

B13a18r40b70o79r81a 86N57o87v41a86k47o19v38a 5824336220940

Jo a ty nejzmanipulovanejsi a nejvylhanejsi jsou doporuceni WHO :-D

0/0
20.11.2015 13:52

D84a91n85a 83T46e48n79z93l76e20r 5810842435183

No když to tvrdíte... já bych na ně až tak zlá nebyla. Koneckonců dělají doporučení i pro řadu necivilizovaných států, takže musí dělat kompromisy.

0/0
20.11.2015 14:47

B14a62r20b70o32r25a 24N89o18v94a97k69o77v41a 5984686230550

Ironie. Ja narazim na Vase mnohem komenty o nich, kdyz jste si jeste myslela, ze je to banda ukricenych hysterek. Pani, temi komentari jste tu proslula ;-D Konecne jste teda zjistila, co je WHO? Tak to gratuluju, bylo nacase.

0/0
20.11.2015 14:50

D36a46n50a 51T79e29n70z90l89e85r 5140752745133

K WHO jsem se zatím nikde nevyjadřovala a za hysterku mám vás a vám podobné postižené. 

Jistě máte i po ruce link na místo, kde se posmívám WHO jako hysterkám? Nebo si zase jen přiohýbáte realitu ku své potřebě? :-) To vy aktivistky vůbec děláte rády, viz tahle fejknutá dokumentární fraška.

+1/0
20.11.2015 14:54

D27a21n10a 95T79e94n83z90l84e76r 5700482945183

Co jiného taky od téhle party čekat? Proč mě jenom neudivuje, že si objednají falsifikovanou "reportáž". 

Ta nemocnice by ji měla zažalovat za podvod a špinění dobrého jména.

0/−1
20.11.2015 13:29

B96a36r58b96o67r61a 82N90o10v41a35k37o84v41a 5294936710980

Vy jste to furt nevidela, co? Reportaz je btw jiny zanr nez dokument ;)

0/0
20.11.2015 13:51

D98a52n50a 11T54e39n65z54l67e88r 5430932305513

Už v diskuzi se ukázalo, že je ten "dokument" zmanipulovaný, lidé, co v té porodnici skutečně rodili, na ni  měli úplně jiné vzpomínky. Ale je dobře, že vychází najevo, kdo si tu ostudnou jakoreportáž předplatil. 

Reportáž nebo dokument - ostudná je takováhle forma "žurnalistiky" tak jako tak.

0/−1
20.11.2015 14:51

T90e94r78e48z54a 11H19a79j72k36o21v68a 5707522204510

Priroda je priroda. Je logicky logicka.  Vsechny deti savcu jsou po porodu u matky. Zkuste nejakemu vetsimu savci vzit po porodu mlade....ani se nepriblizite. 

Dite matkuproste potrebuje, zda se vam normal i to, ze kdyz se dite vyviji dlouhe mesice v matcine brise (pro dite je to jeste dalekodelsi, nez 9 mesicu), ze po porodu nic neciti? Ze ho  uzete proste nekam odnest a nekam polozit?  vzdyt matka koji, bez roho novorozenec nemiue prezit.

NAVic je tu snad jedinecny kontakt s ditetem, ktere zena v sobe citila....a pak dite se narodi vicemene sterilni. BAKTERIE potrebujeme...a ty mu v prvnich hodi wch muze dodat jen vlasti matka. 

Nezavidi  vam vas pristup.

+2/0
19.11.2015 16:57

T70e89r14e71z48a 51H67a94j80k29o40v23a 5937922574150

To patrilo pod prispecek pana, ktery pochybuje, ze dite ma byt po porodu u matky.

0/0
19.11.2015 19:06

T21e83r46e88z62a 80H49a70j88k28o79v23a 5897852674230

Taky pro pani Kulichovou.

+1/−1
19.11.2015 19:06

D44a26n28a 52T88e58n12z48l37e82r 5670352695953

Matka ve vašich představách kojí nepřetržitě, že si dítě nemůže ani odložit? 

Jinak za mě - zbytečná hysterie. :-)

0/0
19.11.2015 19:48

A85n78n78a 15K57u85l15i30c87h88o50v43á 2816304

Jsem vyloženě alergická na řeči o tom, jak je důležité položit hned po porodu dítě matce na břicho apod. Rodila jsem akutním císařem, doktoři mému synovi zachránili život a zdraví a pochopitelně jsem ho viděla až později, po probrání se z narkózy. První 4 dny nebyl se mnou, abych se mohla vzpamatovat, vozili mi ho jen na kojení. 

Byla jsem za ten klid ráda a byla jsem šťastná, že je o něj postaráno. Moje prababicka byla porodní baba a tyhle řeči o "rozhodujících prvních hodinách" by nechápala. Rodička odjakživa potřebovala klid, byla tzv. v koutě,  a o dítě se mezitím staraly ženské. Matka má tisíc příležitosti, jak budovat vztah k dítěti a bláboly o "bondingu " ihned po porodu akorát frustrují ty z nás, které měly porod komplikovanější.

+7/−3
16.11.2015 0:21

D71a53n15a 93T60e27n78z77l74e14r 5250612815963

Nenechte se frustrovat. R^

Ty řeči o bondingu jsou  jen plané ploché dohad. To jen fanatičky a bláznivky se potřebují něčím zviditelňovat - a když nemají čím, tak se dělají důležité rozšiřováním hezky vypadajících frází.

+1/−2
16.11.2015 8:44

D61a79n23a 24T10e92n42z10l44e83r 5380802185233

(dohadY)

0/0
16.11.2015 8:44

P37a38v12l55a 75F80e76i83x76o72v73a 3512260172141

Zajimalo by mne, jaky jste mela porod vy pani Dano?

0/0
16.11.2015 15:11

D73a88n94a 14T17e68n18z75l35e42r 5870872715183

V identickém prostředí (porodnice) tři naprosto různé porody. Z toho jeden i lehký, jednoduchý, který se odbyl během dohromady 4 hodin bez jakékoliv medikace, s následným přiložením miminka na břicho (aniž bych o to žádala) - ano bylo to příjemné - a také jeden komplikovaný, u kterého  jsem byla vděčná za to, že mi dítě zachránili. 

Rozdíl mezi vztahem mezi mnou a všemi třemi dětmi naprosto není - ten si totiž lidé tvoří během života a ne během porodu. 

Ten chvilkový hormonální kopanec při přiložení čerstvě narozeného miminka je sice prima, ale to, že je určující pro život a chování člověka prostě NENÍ PRAVDA. Moje zkušenost.

+7/0
16.11.2015 17:34

P30e65t78r19a 65N49o45v11á69k85o10v30á 7768126504498

Jo, ale byla v koutě doma a o ni i mimino se starala ženská část rodiny, nikdo cizí tam nebyl. Ani cizí bacily, když už jsme u toho. A to dítě se jí taky dalo hned, ne až za půl dne například.

+6/0
16.11.2015 12:32

D58a76n34a 94T69e93n43z75l10e54r 5290622765223

Takže jde o to, aby se na vás nějaký cizí chlap nekoukl? Můžu vás uklidnit. V tom momentě nepůsobíte vůbec sexy a ten cizí chlap vás bere jako profesionál - jediné, co ho na vás zajímá, je záchrana vašeho zdraví. Proč? Protože ti lidé to tak mají nastaveno.

+1/−2
16.11.2015 13:14

B87a92r15b74o55r16a 94N42o60v66a68k72o28v19a 5144856900150

;-D;-D;-D Dalsi trollovaci perla! Skvela prace, Danco R^

+2/−2
16.11.2015 13:32

D20a62n75a 47T36e32n12z18l20e30r 5820342575963

Barborko, jediný troll jste tu vy - a ukazuje se to nejvíce tehdy, když nemáte žádné argumenty a uchylujete se k osobnímu napadání a hysterii. 

Jinak - je mi naprosto jedno, za co mě máte. Myslete si, co potřebujete, a snažte se argumentovat slušně a věcně. Pokud to svedete.

+3/−1
16.11.2015 17:37

B24a11r55b44o54r25a 25N66o36v96a74k33o71v23a 5624246370900

Ne, reagovala jsem na to, ze Vas "argument" je zcela od cesty. Predjimate nejake nesmysly, ktere si zrejme myslite v hlave, ale v textu nejsou. Ale tak to mate porad. Proto nemuzu uverit, ze byste nebyla troll.

0/−2
16.11.2015 17:59

D38a76n39a 39T37e29n82z91l33e49r 5460842485703

Z vás si dělám už jen legraci - ale jak vidím, i to je na vás moc komplikované. :-)

+1/0
17.11.2015 9:15

P21a96v71l89a 58F89e40i67x94o95v49a 3502600972401

Hmmm, to kazda rodicka urcite vi moc dobre, ze bohuzel pri necem tak krasnem jako je porod, nepusobi sexy, ale o tom to vubec neni. Nezalezi na tom, co zajima chlapa/porodnika/profesionala, ten tam neni ten dulezity (coz v dokumentu bohuzel nevidim). Na cem ale zalezi je psychicky stav rodicky a zalezi na tom proto, aby vubec nemusela byt rec o zachrane zdravi/zivota. Porod je prirozeny dej, zachrana zdravi/zivota u nej ve vetsine pripadu neni potreba.

+2/−2
16.11.2015 15:50

D93i57t16a 54Ž42l29á29b75k84o73v36á 3605610916759

Souhlasím, že je to přirozený dej a všem maminkám přeji, aby to tak bylo. Ve většině případů záchrana není třeba, ale kdyby nebyla provedena v těch zbývajících, tak by umíralo tolik rodiček a dětí, jako v dobách, kdy tomu tak nebylo.

+2/0
16.11.2015 16:10

D29a50n57a 14T22e73n51z72l64e46r 5600692815433

Ano, záleží na psychickém stavu rodičky. Pokud ale rodička je ve stavu mizerném (například má utkvělou představu, že ji doktor jako cizí chlap chlípně pozoruje), pak to není chyba doktora ani porodnice. Doporučovala bych psychoterapii.

+1/−2
16.11.2015 17:40

B89a85r68b83o61r38a 90N40o40v16a51k90o30v85a 5254326390770

Ja jsem teda jeste neslysela o rodicce, ktera by u sveho porodu nechtela chlapa, aby ji chlipne nepozoroval. To je zase pecka :-P A zase je to blabol uplne od cesty. Pani Feixova nic takoveho nenapsala. Ale se ctenim mate dlouhodobe potize. Doporucuju zopakovat zakladni skolu ;-D

+3/−1
16.11.2015 17:57

D75i28t75a 97Ž91l56á85b65k52o84v51á 3185810586479

Doporučuji přečíst si po sobě tu první větu. Jak píšete, je to blábol. Ale je docela dobře možné, že za to může vaše klávesnice a ne vy.

+1/0
16.11.2015 18:02

B42a94r86b66o75r10a 62N83o88v20a51k61o30v52a 5654566410160

Pani Dito, Dana Tenzler je tu znama svymi mimoznimi argumenty uz dlouho, trolli v kazde diskuzi o porodech, ale obcas ji lide stejne jako vy naleti. Z toho si nic nedelejte ;-)

+3/−1
16.11.2015 18:08

D82i93t63a 66Ž90l93á22b97k94o85v16á 3875320336929

Jestliže se troll pozná podle mimózních argumentů, tak mi to promiňte, ale vy mně přijdete mnohem trollovatější.

+5/−1
16.11.2015 18:11

B53a87r89b38o64r63a 76N22o43v85a87k50o93v64a 5234856380190

Ted jste mi to nandala ;-D

0/0
16.11.2015 18:14

D11i97t63a 83Ž75l14á92b54k76o15v75á 3775100876279

Důležité je, že jsem vám nezkazila váš úsměv.

+3/0
16.11.2015 18:18

D68a76n64a 74T28e75n52z15l81e29r 5790132525273

Myslím, že byste měla používat jednodušší věty, nějak se v těch svých negacích ztrácíte. Co že jste to vlastně chtěla říct? :-)

+1/0
17.11.2015 9:18

A42n81d98r77e78a 30N35o38v68á 8224851446195

jakože porodní bába a případně sousedky, které pomáhaly nebyly cizí osoby?

0/0
19.11.2015 15:15

P85a71v45l65a 84F10e32i35x87o58v21a 3192420572921

Proc alergicka? Neni to treba tim, ze je vam trochu lito, ze jste nerodila prirozene a ze jste syna nemohla mit hned u sebe (a vubec to nemyslim ve zlym)? Kazdy porod je samozrejme jiny, ale podle meho narozu taky hodne zalezi na tom, co mu predchazi...Velikou roli hraje prostredi a psychicky stav rodicky. Vypuzeni plodu je psychicky a fyzicky velice narocne a rodicka by mela mit psychickou podporu a klid k tomu, aby mohla poslouchat svoje telo. A klid po porodu??? To je asi mysleno v legraci. Myslim si, ze by prave vase prababicka vic nez chapala, jak dulezite ty 'prvni hodiny' jsou/byly.

+3/−1
16.11.2015 15:33

D81i64t94a 11Ž49l37á44b32k76o10v31á 3665910396179

Za pár let se možná bude propagovat zase něco jiného. Vy si snad myslíte, že všecny děti, které po porodu neležely mamince na hrudi, jsou emočně ploché či nemocné? Já si myslím, že jsou jenom ochuzené o to krásné,( jak maminky, tak i děti).

+3/0
16.11.2015 17:21

P52a87v82l65a 65F42e45i62x94o13v30a 3902540332871

Mozna ano, ale budu spis doufat, ze se nic 'propagovat' nebude, a ze rodicky/budouci maminky budou chtit mit svoje miminko ihned po porodu u sebe a ze jim to bude umozneno. Zadne odnaseni na vyhrivanou decku nebo nejaka podobna 'vymozenost'. Matka (nebo pokud neni matka v bdelem stavu, tak samozrejme i otec) je ta vyhrivana decka! Matka/Otec (rodic), ktery to miminko chce mit u sebe jako ten tatinek v dokumentu! Bylo mi ho lito a jeste vic mi bylo lito toho miminka a sestricka mu jeste rika 'tak na chvilicku tatinku'. Proc jako na chvilicku?? Jaky maji v porodnici pravo casove omezovat peci rodice o miminko!? Vazne jsem nechapala. Ja jsem po porodu svoji prvni dcery nemohla poradne chodit jak jsem byla potrhana (uvnitr) a i pres to jsem si dcerku sebou v porodnici brala i na zachod a do koupelny a to byl uplne normalni postup! Miminko (pokud je v poradku) zustava s matkou nebo otcem.

+3/−2
16.11.2015 22:25

D67i45t71a 41Ž56l14á26b84k93o81v51á 3485680646639

Paní Pavlo, já se Vám omlouvám, ale brát si své miminko i na záchod mi skutečně jako normální postup nepřipadá. Miluji své děti, mám o ně chorobný strach, ale v braní dítěte na toaletu, vidím něco patologického.

+1/−1
16.11.2015 22:36

P42a39v95l79a 16F32e35i75x90o59v46a 3112100962291

Tak to asi profesionalove v zahranici vubec nevedi co delaji. Bylo to totiz narizeni porodnich asistentek a porodniku v porodnici. Miminko muselo zustat s matkou, nemela jsem na vyber - nikdo jiny by se mi tam o ni nepostaral.

0/0
16.11.2015 23:02

D45i88t98a 87Ž42l84á93b60k81o13v35á 3135880836249

A já myslela, že jste tak cítila, a on vám to někdo nařizoval. Myslím, že tímto vaším příspěvkem se vysvětlilo úplně vše.

0/0
16.11.2015 23:05

B92a75r97b40o69r89a 94N73o26v64a41k68o80v80a 5204136260860

Pani Zlabkova, moje deti se mnou chodi na zachod a vlastne uplne vsude uz od malicka (ne teda v porodnici). Uz se ale opravdu tesim, az si nekdy dopreju takove wellness a budu tam sama :-) Nic patologickeho v tom nevidim, zeny s malymi detmi to holt tak maji.

+1/−1
18.11.2015 18:46

D74i45t61a 49Ž79l32á77b48k78o23v76á 3795290466919

Paní Nováková, jsem matka jako vy, říkat jak to matky s malými dětmi mají, mně skutečně říkat nemusíte. To, že jsou situace( nákupy, letiště, atd,), že dítě musí s matkou na toaletu, chápu. Jestliže musí dítě s matkou na toaletu v porodnici, mi normální nepřijde, a jestli vy si to doma nedokážete zařídit tak, aby s vámi dítě na záchod nemuselo, tak zřejmě děláte chybu ve výchově. I malé chodící dítě, vydrží chvilinku vzbuzené v postýlce nebo ohrádce. Jestli vám přijde přirozenější brát ho na záchod, tak nemá cenu cokoliv si zde vyříkávát.

+1/−2
18.11.2015 19:28

B76a65r70b13o68r37a 38N49o25v81a33k10o26v23a 5784716100180

Hehe, nemame ani ohradku ani postylku;-D To uz jsem asi uplne ztracena ;-D;-D;-D

0/−1
18.11.2015 19:33

D25i23t47a 61Ž53l94á74b62k31o20v80á 3955460446939

Tak aspoň, že máte toaletu. Jojo, někdy holt člověk trolovi naletí. Mně se zdálo, že ty vaše názory jsou tak mimózní, že tomu asi tak bude. Holt někdy mi trvá déle, než provokatéra poznám, ale vlastně jste mě uklidnila, jsem ráda, že nejste skutečná.

+1/−2
18.11.2015 19:37

B75a13r24b49o98r57a 59N46o95v45a66k56o31v60a 5344106510760

Jsem neskutecna, protoze nemame postylku? To je mi zase bravurni dedukce  R^ Verte, ze existuji lide s jinym stylem zivota nez vy :-P

0/−1
18.11.2015 19:47

D45i87t16a 49Ž19l63á32b10k60o65v76á 3515260866479

já to ale nevydedukovala na základě postýlky, ale na základě řady vašich smajlíků. Já nevím jestli to víte, ale většinou se používaj, když ten příspěvek nemyslíte vážně.

0/0
18.11.2015 19:58





mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.