Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Lékaři zkoumají přesnější způsob určení data porodu. Napoví cervix

Přestože lékařská věda ví o lidském těle spoustu věcí, přesné datum porodu se nedaří určit. I když lékaři umí i operovat dítě ještě v matčině děloze, s odpověďmi na otázky kdy přijde na svět se trefí asi u pěti procent porodů. Zpřesnit předpověď by mohl nový průzkum o děložním hrdle, tedy cervixu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K72a83t49e87ř66i54n82a 66F39e78n24c59l16o47v55á 8933437908303

Chapu, ze jde mj.i o rizikova tehotenstvi. Ale ve vetsine pripadu by stacilo, kdyby zenske nejancily a vsechno se v klidu nechalo na prirode.

+3/−3
3.11.2015 13:11

P77a77v53l72a 98H51r80a36d27i25l25o40v18a 3727551721804

Coz zenske, spis doktori kdyby nejancili.

+14/−1
3.11.2015 13:57

P24e19t18r 57B66u46r69d20a 3250275299247

Omluva, nejsem ten pravý, ani žena, ani gynekolog. Ale u našich třech dětí (vždy po jednom) nejvíce jančila moje maminka. Když jsem u třetího děcka prohlásil ve středu ráno, že do úterka času dost, málem byl pohrobek. Všechny tři jsou v úterý ráno, příroda se u nás vyřádila tímto směrem.

0/0
5.11.2015 13:55


K60a33t44e50ř89i42n77a 28K21o50z46á84k28o65v51á 2248481165858

Jelikož měl můj čípek 12 mm už ve 25. týdnu a byla jsem s tím 2 měsíce u Apolináře, přesto mi nakonec 3 dny neúspěšně vyvolávali porod a nakonec jsem porodila císařským řezem v termínu 41+0. Navíc problém s určením termínu porodu padá u budoucích maminek, které byly na umělém oplodnění. Těch je čím dál víc, takže je tato nová metoda dle mého názoru zcela zbytečná.

+1/0
3.11.2015 9:36

M59i74c74h78a34e81l71a 20K40ř83í62ž82o33v61á 1217651915791

Pořád je to asi jen 5 dětí ze sta, takže těch ostatních 95 těhotnejch žen to možná i ocení :-)

0/0
4.11.2015 10:11

E88l28i40š77k53a 69K73u71č32e39r11o93v55á 1716198417689

musím říct, že mě to neustále měření a přezkoumávání v těhotenství docela stresovalo.

+12/0
3.11.2015 9:01

A48n85d53r20e67a 27Š31r47e44t57r66o22v33á 7161105590438

No vidite, ja jsem zase naopak rada, ze jsem pod kontrolou :-).

+3/0
3.11.2015 14:51

L58u87c54i81e 30L14i15c61h59n42o19v45s38k89á 6729909917728

A k cemu vám to je?

0/−5
3.11.2015 15:51

D78a47n68a 30T10e18n40z19l21e16r 5590972325113

Až jednou budete těhotná, tak to budete vědět, k čemu je matce vědět, že je dítě v pořádku.

+3/−3
3.11.2015 18:58

L44u21c22i31e 85L86i28c81h48n58o18v84s22k11á 6169679937318

:-) mám dvě děti a opravdu jsem v těhotenství poznala, že jsou děti v pořádku jinak, než neustálým přeměřováním a pozorováním. Akorát to matku stresuje, když není něco podle tabulek. Chci tím jenom říct, že některé matky už vůbec nemají žádnou důvěru ve své vlastní pocity a v dítě a vše nechávají na lékařích. A to podle mě není dobře. Jinak ať si každá žena nechá měřit a kontrolovat co uzná za vhodné, každá to máme jinak.;-)

+2/0
3.11.2015 21:21

D41a43n30a 22T74e38n86z46l50e21r 5920972125603

Vy z pocitečků poznáte, že je vaše  dítě v pořádku? Nebo je to nějaká vnitřní bohyně, co vám to sdělila? 

Buďte ráda, že jste neměla v životě žádné problémy. Ono se to nejspíš stejně  časem změní a život z vás ten názor, že všechno víte nejlíp, vypleská. 

A ano,  všechny děti by měly mít právo na lékařskou péči. Bohužel, některé takymatky to "mají jinak". Nedá se nic dělat, jen ty děti litovat. Bez ohledu na to, jestli ty děti jsou aktuálně nemocné nebo nejsou.

+1/−1
3.11.2015 23:19

L19u18c11i26e 77L51i14c14h54n96o98v20s21k25á 6959389127538

já ale zapomněla, že Vy na ty "pocitečky" moc nejste Dano, viz Vaše komentáře u článku o nedonošených dětech...

0/0
3.11.2015 21:25

D22a37n66a 88T79e31n46z82l43e49r 5450162885493

Buďte ráda, že vám osud tuhle zkušenost nedopřál, a proto smíte být namachrovaná a namlouvat si, jak všechno víte nejlíp a zvládáte, protože máte "pociteček". :-) A užívejte si to, dokud to trvá.

0/−1
3.11.2015 23:22

L56u56c74i13e 10L88i88c51h26n36o88v33s22k63á 6269719507218

Dano nemohu reagovat, jak bych chtěla, nebot bych musela byt sprosta...omezím se tedy na to, ze pokud někoho neznáte, nehodnotte. O tom, co mě k tomuto postoji vede víte velke prd , takže se uklidnete a Vase urážky si strcte do patřičných mist.

0/0
4.11.2015 11:12

A19n48d85r73e93a 29Š38r78e79t93r17o63v67á 7471185580638

Jak pise pani Tenzler, k tomu, abych vedela, ze je vsechno v poradku. Spatny vyvoj a pripadne nejake postizeni plodu preci jinak nez vysetrenim nepoznate.

+1/0
4.11.2015 9:00

L64e49n91k38a 22A63b69r20a40h10á56m19o81v66á 6719981348960

Asi Vas to velice prekvapi, ale ja jsem behem tehotenstvi neprodelala jedine vaginalni vysetreni ci vysetreni na cukrovku a ultrazvuk pouze jednou. Zadne stery na streptokoka, vazeni pouze 3x atd. atd. Proc? Protoze jsem byla zdrava a mne i robeti se darilo se dobre, takze nebyl duvod me hnat k lekarum.

Kdybych byla tehotna v CR, chodila bych na gynekologicka vysetreni, ultrazvuky, lekari by me odrazovali od sportu a hledali hlavne to, co nefunguje. 

Vase potreba mit vsechno pod kontrolou a upinat se na lekare je pro me osobne nepochopitelna.

0/0
4.11.2015 20:04

A49n62n81a 62K54i74r31š19o94v43á 9616670505243

Není nad to,  pěkně matku před porodem vystresovat !!

+8/0
3.11.2015 8:26

L63e10n61k31a 57A82b95r84a25h62á63m29o80v69á 6979371458640

Chapu netrpelivost matek a u lekaru pocit, ze jsou troubove, ale je opravdu tak strasne dulezite vedet presne datum porodu? Tahleta potreba mit vsechno pod kontrolou snadny prubeh porodu zrovna moc neulehcuje.

+11/0
3.11.2015 6:27

A43n50n68a 95K80o12v93á26ř16o13v67á 9369579719593

Pokud by to znamenalo, že nastávající matky nebudou muset podstupovat vyvolávání porodu jen proto, že už "to trvá dlouho", pak by to přínosné bylo.

+14/0
3.11.2015 6:30

L41e54n80k15a 50A50b50r10a64h47á28m97o35v93á 6619201678970

V CR, kde jsou tehotenstvi i porod kontrolovany lekari, asi urcite.

0/0
3.11.2015 6:58

P96a33v98l55a 66H29r58a36d41i76l92o26v88a 3147901691484

Ja jsem byla tehotna ve Francii a tady se urcuje termin porodu podle posledni menstruace, termin porodu se pocita na 9 KALENDARNICH mesicu od dne oplodneni, takze vychazi pozdeji nez v CR. Ve Francii jsem rodila presne na termin, podle ceskych vypoctu jsem skoro tyden prenasela ;-). Tzn, ze uz by me hnali pomalu na vyvolani.

+4/0
3.11.2015 10:58

L24e26n31k93a 23A92b49r14a58h61á13m68o32v54á 6919101378600

Tak ja bych podle ceskych vypoctu prenasela 15 dnu a pri porodu bych se nejspis dockala i protrzeni vaku, takhle jsem rodila spontanne, snadno a rychle.

+3/0
3.11.2015 11:11

P48a59v85l87a 61K55v23a18p73i17l47o57v24á 7179658544477

No mě počítali termíny (3x) vždy podle poslední menstruace v ČR. S ohledem na to, že jsem nikdy v životě nevěděla, kdy jsem nějakou menstruaci měla, fakt +- týden až 14 dní. Tak se nikdy nemohli trefit ;-D Jednou jsem porodila 14 dní před termínem, po druhý 18 dní po termínu, při posledním porodu se doktor děsil, že plod je moc velký a honil mě po vyšetřeních na těhotenskou cukrovku. Přitom, jsem je stále upozorňovala, že to datum poslední menstruace jsem prostě odečetla z hvězd. A bylo mi to celkem fuk .... muselo dovnitř tak musí i ven. Dřív nebo později.;-)

+2/0
3.11.2015 13:07

P92a45v13l82a 39H59r51a18d66i55l67o19v31a 3107261601534

Figl je v tom, ze v CR se to dela : posledni mentruace + 40 tydnu. Ve Francii podle posledniho tydnu mentruace urci termin poceti, a pak +9 kalendarnich mesicu. Vzhledem k tomu, ze vim, ktery den k poceti doslo, tak to Frantikum vyslo na 100% ;-D. Ted jsem si to zkousela vyhledat, poceti treba 02/02, v CR porod 27/10. Ve Francii 02/11. Docela rozdil, kdyz pak doktori zacnou panikarit kvuli prenaseni.

0/0
3.11.2015 14:04

P52e20t62r35a 64N75o80v14á29k42o65v10á 7478956134778

A kontroly u lékaře znamenají, že ví, kdy přesně to má přijít? Pořád je to tak trochu +/- autobus.

+3/0
3.11.2015 11:00

P16a97v63l34a 76H18r10a43d78i93l98o55v98a 3517161301964

Presne. Rano na kontrole reknou, ze se nic nedeje, ze to jeste nebude, a vecer je mimino na svete.

+1/0
3.11.2015 11:04

L69e63n55k90a 21A38b68r32a77h20á26m84o18v29á 6589631418240

Vsak ano. Jen se pozastavuju nad tim, ze tehotenstvi a porody kontroluji lekari, tedy odbornici na nemoci a anomalie lidskeho organismu. Uz z principu tedy patraji po odchylkach a abnormalitach, coz u tehotenstvi a porodu povazuju tak trochu za nestastne.

+6/0
3.11.2015 11:05

D12a62n36a 75T44e19n29z56l70e76r 5340152775353

Co je na tom nešťastného? Jsou lidé, kteří nechtějí postižené dítě. A jsou lidé, kteří jsou za to vděční, když se problémy najdou včas a mohou se ještě včas řešit.

+1/0
3.11.2015 19:00

L44e13n77k42a 57A85b94r69a93h11á97m96o82v57á 6699741508900

Zadny clovek nechce postizene dite.

Predstavte si, ze v nekterych zemich jsou tehotenstvi a porod povazovane za normalni stavy/procesy a doktor je privolan pouze v pripade komplikaci nebo podezreni na ne. Jinak peci zajistuje PA.

0/0
3.11.2015 22:05

D67a36n14a 67T70e92n29z45l71e63r 5660912975723

Na to se vás nikdo neptal. Otázka byla, co je na tom nešťastného, chtít znát eventuální problémy a chtít je řešit. S podotknutím, že lidi třeba nechtějí postižené dítě a radši ho chtějí včas léčit. Takže znova: Co je na tom nešťastného?

+1/0
3.11.2015 23:27

L42e90n50k15a 50A26b16r54a29h42á67m34o77v46á 6369701858940

Mam pochybnosti o Vasi sekundarni gramotnosti.

+1/−1
4.11.2015 5:53

P36e43t46r50a 31N75o42v83á22k21o24v41á 7128126134358

Proč by proboha nastávající matka měla chtít znát všechny potenciální problémy, které můžou nastat? To je jak jít si koupit auto s tím, že chci nejprve vědět, co se s ním kdy může stát. V životě bych si ho pak nekoupila, protože by mi to za všechny ty potenciální poruchy nestálo. A i méně inteligentní matka ví, že se může stát, že se jí nenarodí zdravé dítě, ale každá doufá a věří, že se jí zdravé dítě narodí. Tak proč jakkoli přispívat stresem v těhotenství k tomu, aby se to zdravé dítě nenarodilo?

0/0
4.11.2015 8:36

M64i90c17h64a33e33l83a 23K17ř71í10ž45o25v81á 1187111765701

No tak vlákno je o tom, že lékaři začnou šílet a vyvolávat porod, když si myslí, že přenášíte už dlouho. Začnou do toho přirozeného systému zasahovat a způsobí více komplikací. A vše jen proto, že si špatně vyočítali termín porodu. Vážně toto nepovažujete za trochu nešťastné?

Nikdo tu neříká, že lékaři nejsou potřeba, když je doopravdy něco špatně. Ale při přenášení, doopravdy?

+1/0
4.11.2015 10:22

P65a63v36l90a 68K73v72a66p13i93l40o87v39á 7659318524817

Nešťasnté je, že se ženám v dnešní přetechnizované době, s alibismem ve zdravotnictví a posedlostí po dokonalisti vnucují přesčasné a mnohdy NAPROSTO neopodstatněné obavy, místo aby se věcem nechal volný průběh. Ale lidem bez víry v přirozeno a s vírou v techniku se to těžko vysvětluje.

+1/0
4.11.2015 15:09

I44r62e31n71a 12M58a33t43e59j75k95o68v40a 2135225639401

Tezko bude zalezet jen na vnitrnich faktorech a tim padem to tezko kdy budou lekari schopni presne predpovedet. Je prece spousta veci, ktere ovlivnuji datum porodu (mira stresu, fyzicke namahy, strava, leky, i pocasi a tlak vzduchu...)

+7/0
3.11.2015 5:14

P45e48t97r72a 32N43o91v66á29k88o81v29á 7418446244728

A taky den otěhotnění, to bych nevynechávala.

0/0
3.11.2015 22:08

M10a72t47t55e98o 63K15o12u57n19o97v75s96k72y 1900271348973

Hezká mamina na obrázku.;-DR^

0/0
3.11.2015 2:44

M29i81c53h18a22l 29S38e15d81m68í50k 3249275406811

„Je pravda, že naše schopnost odhadnout individuální termín porodu po odhadovaném datu se jinak výrazně nezlepšila. Hlavně proto, že stále přesně neznáme a nerozumíme spouštěčům porodu.“

Vzácná upřímnost. Hlavně, že krátce po odhadovaném termínu u nás prostě porod vyvolají.

+7/0
3.11.2015 1:36

D95a39n39a 74T17e41n81z43l94e25r 5220452255683

14 dní je "krátce"? :-)

0/0
3.11.2015 7:09

E56l97i64š94k42a 24K41u28č90e60r28o27v93á 1806458617439

někde čekají 14 dní, někde začnou jančit už v termínu porodu, a hlavně rodičce vůbec neprospěje ten stres, který se tím kolem ní vytvoří. kdyby tohle dělali zvířeti - třeba březí kobyle - špatně do dopadne už jen kvůli těm zásahů.

+5/0
3.11.2015 9:02

D90a66n92a 11T42e61n52z26l66e47r 5480572925103

A  to víte odkud? Myslím oboje - jak "jančení v termín porodu" tak to s tou kobylou.

0/0
3.11.2015 18:59

P83e22t45r35a 70N85o29v84á26k50o76v48á 7788556884478

To s tou kobylou si děláte srandu, žejo.

0/0
3.11.2015 22:08

D11a96n43a 81T30e78n32z66l23e45r 5210772755763

To tvrzení o kobyle nepochází ode mne. Proč bych si měla dělat legraci? Ptám se, odkud to o té kobyle ví paní Kučerová.

0/0
3.11.2015 23:29

P91e70t97r60a 44N14o57v54á74k74o23v16á 7498526344938

Paní Tenzler, pokud potřebujete vysvětlit, že zvíře ve stresu nemusí v pořádku porodit svého potomka, a obzvlášť u takhle velkých zvířat se ty problémy násobí, tak byste se měla zamyslet nad tím, jestli máte o takových tématech vůbec diskutovat. Protože vám zjevně nejsou jasné základy. A kdybych chtěla využít Cimrmany... "To je taková všeobecně kulturní znalost."

0/0
4.11.2015 8:39

P82e95t36r29a 46N51o23v21á78k14o89v78á 7218346734508

To by to muselo být 14 dní. Jenže když si nejsou jistí početím, ačkoliv matka si kolikrát je naprosto jistá, tak to hrotí dřív.

Nedejbože, když po sobě špatně přečtou čísla, takže dojdou k závěru, že dítě už nepřibírá a mělo by jít ven, a že se jednalo o závěr na základě špatného přečtení čísla po kolegovi, se matka dozví víceméně omylem, když je po akci.

+4/0
3.11.2015 11:02

D19a49n57a 15T49e27n21z84l88e55r 5310672675243

To by se samozřejmě stávat nemělo. Matka byla němá, že se v tom případě nemohla ohradit, nebo hloupá, až tak, že nepoznala, že se jí chystají vyvolat porod? 

Tyhle JPP pověsti mám opravdu moc ráda... R^:-)

0/0
3.11.2015 19:01

P38e79t41r29a 62N25o50v55á39k50o56v86á 7808396244778

Ne, matce bylo řečeno, že dítě nepřibírá. Až po císaři se dozvěděla, že doktor usoudil, že dítě nepřibírá proto, že přečetl špatně předchozí údaj.

Kéž by to byly pověsti, já to mám přímo od konkrétních kamarádek, neboť jsme v období, kdy rodí jedna vedle druhé. Pokud vám kamarádka řekne, že přesně ví den, kdy otěhotněla, oznámila to lékaři, ale ten stejně počítá podle svých tabulek, tak co chcete víc? Podle svých výpočtů kamarádka porodila přesně na den, jak měla, podle doktorů týden přenášela.

0/0
3.11.2015 22:07

D42a49n10a 71T96e10n93z28l53e64r 5830512395893

Chápu - dítě mělo jít ven, protože přestalo přibírat. Co ale nechápu - jak to doktor zjistil? Říkáte, že si špatně přečetl číslo. Jaké číslo? Výpočet z ultrazvuku? Oni jí ten ultrazvuk neukázali a neřekli jí, kolik má dítě odhadem gramů - tedy ona to nevěděla a nemohla se ozvat a doktorovu chybu opravit?

0/0
3.11.2015 23:50

P29e54t52r64a 75N20o46v91á70k58o10v62á 7198176584628

Ano, doktor jí řekl: Vaše dítě už nepřibírá, je potřeba, abychom toho cisaře udělali o měsíc dřív, než bylo plánované.

Až po císaři se dozvěděla, že doktor prostě špatně přečetl číslo, místo 2,1 a 2,7 si myslel, že už předtím to bylo 2,7, takže dítě nic nepřibralo. Z toho usoudil, že musí ven. A ne, neřekl jí konkrétní čísla. Až po akci se dozvěděla, že kdyby jí je ukázal nebo se zeptal, tak mohla jeho omyl napravit.

A pusu má relativně proříznutou, takže kdyby měla jen trochu pochybnosti, tak se ozve. Ale tohle ji prostě nenapadlo, dokud se to nestalo. Prostě lékařům věřila. Což se jí moc nevyplácelo ani později, ale to už je zase jiný příběh.

0/0
4.11.2015 8:46





mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.