Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Odmítači, posouvači a rozkladači. Proč rodiče odmítají očkování

Z očkování se stává jedno z hlavních diskusních témat nejen v rodinách. Rodičů, kteří požadují změny v systému povinného očkování, přibývá. Zároveň ale roste počet lidí, kteří to nepovinné využívají. Proč, to zjišťovala autorka článku Velký průvodce očkováním, který vyjde v pátek v magazínu Rodina DNES.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A63l78e19š 86S71l95a80v39í37k 9138180116149

Ovsem tehdy nebylo tolik nemocí

0/0
26.9.2015 6:22

T90e60r69e66z13i87e 59H83e14t12t89o96v36á 2612270277295

Proč musíme pořád dokola číst očkovací propagandu? Proč jednou nevyjde nějaký objektivní článek? 

Jak už tu bylo řečeno, očkovací problematika je mnohem složitější, než aby se dalo jednoduše mluvit o odmitačích apod. Je třeba vzít v úvahu mnoho faktorů, jako je cca 98% podhlášenost nežádoucích účinků (údaj pocházející přímo ze SÚKLu), tlak na pediatry, represe ze strany státu, chybějíci odpovědnost státu, neposkytování informací rodičům ze strany pediatrů, bagatelizaci nežádoucích účinků, absence dlouhodobých výzkumů porovnávajících zdraví očkovaných a neočkovaných a v neposlední řadě také obrovský konflikt zajmů. Pročpak asi počet povinných vakcín u nás pořád stoupá? 

Takovéto povrchní články, kde se autor ani nesnaží jít trochu do hloubky, pojmenovat problémy, zjistit si informace z více stran a zůstat nestranný, jsou úplně k ničemu. Informační hodnota zkrátka žádná. Jediný výsledek je zkreslení situace a přispění k mediální hysterii okolo očkovací problematiky. Ještě horší je, když autor lže... Např. tvrzení, že reakce na hexavakcínu jsou ojedinělé, je vysloveně lež. Stačí se podívat do posledního zpravodaje SÚKLu, kde jsou hlášeny desítky reakcí. Pokud vezmeme v úvahu, že je hlášeno naprosté minimum případů, můžeme si poměrně jednoduše udělat představu o tom, že rozhodně nepůjde o žádné zanedbatelné množství případů. 

Navrhuji přestat lhát a bagatelizovat, a naopak začít se seriózní novinařinou založenou na faktech.

+4/0
25.9.2015 9:43

D85a81n53a 33T17e50n80z87l47e24r 5980692675463

Můžete dát link na ten údaj ze SUKLu? Já jen aby se nakonec neukázalo, že ta 98 % podhlášenost znamená, že 98 procent doktorů nic nehlásilo, neb nemělo co hlásit.

0/0
25.9.2015 10:45


E45l19i16š41k74a 60K86u12č21e47r95o59v75á 7299892453443

samozřejmě že mají co hlásit - ale buď řeknou, že to není z očkování (stalo se mi v dětské!!! nemocnici, kdy dítě mělo vysoké reakci po Priorixu přesně v období udávaném výrobcem, tedy v odstupu několika dní). To je jeden problém: lékaři nejsou informováni o negativních účincích očkování. Když horečka, čekají ji hned, přestože je  o konkrétním očkování známo, že způsobuje horečku za několik dní.  Další věc je, že je bagatelizují. A třetí věc je ta, že lidi za nimi do ordinace negativní účinky hlásit ani nejdou. No a čtvrtá věc je ta, že když se to už vyvine do takové podoby, že je to na specialistu, nejdřív se pokouší pacienta stabilizovat, pak odeslat na specializované pracoviště a pak se na nahlášení "zapomene".

+2/0
25.9.2015 13:21

D63a22n18a 26T35e56n80z82l19e88r 5780652735593

No počkat, ale ta horečka je snad normální reakce organismu, který se setkal s virem (byť oslabeným). Horečka přejde. 

Tady spíš jde o opravdové následky. Takže znovu - jestli ono to spíš není tak, že nemají co by hlásili (teplotku a únavu nepočítám, nač taky, to nejsou žádné doživotní následky - chtěla byste snad, aby zásah do imunity probíhal v naprosté tichosti? )

+1/0
26.9.2015 21:45

M24a45r64t54i87n 29J30i52r66o41u82s70e15k 7376575745618

Běžně se podvádí tak, že se grafům s počty onemocnění či úmrtí posunou na ose X třeba až od roku 1950. Pak to vypadá skvěle, ale běda pro očkovací lobby podívat se na graf třeba od roku 1900. Jeden by nevěřil, že očkování má vliv na ústup nemocí 50  a více let do MINULOSTI!

-

http://www.dissolvingillusions.com/wp-content/uploads/2013/03/G13.2-UK-Pertussis-Coverage-1901-2008.png

+2/0
25.9.2015 13:09

K97a12t78e45ř56i59n30a 19V61a35š57á64k70o18v46á 5461872809235

Nezadouci ucinky byvaji ojedinele ? Jedine proto, ze kdyz nahlasite nezadouci ucinky, doktor prohlasi, ze je to "normalni".

Maloktery to hlasi dal na SUKL...

Nevim, jestli je normalni, ze dite, ktere do te doby normalne prospivalo, je najednou plactive, v noci se dlouhodobe mluvi, ze odmita materske mleko,  ze se zastavi jeho motoricky vyvoj, atp.

Kdyz se neco stane, rozhodne to neni kvuli ockovani, budou vam tvrdit, ze je to "nahoda"...asi tak. To se to pak statistikuje....

+9/0
24.9.2015 23:05

M20a73r12t25i23n 21J55i76r42o64u50s52e35k 7446375805628

Já jsem od dětství do 39 let mohl jíst jablka. Pak stačil úraz, přeočkování "moderní" vakcínou na tetanus a získaná alergie na pyly břízy a jiných jarních stromů na 4 kříže. Křižně pak na jablka, nektarinky, broskve, mrkev v syrovém stavu. Přeočkován jsem byl na jaře, v době květu těch dřevin a na podzim mě po konzumaci jablek odvezla rychlá v anafylaktickém šoku.

+5/0
24.9.2015 21:56

R93u23d66o85l44f 44P35e93k71á86r94e32k 9462331279553

Taky jsem slyšel o jednom, co kopnul do kandelábru a vzápětí zhasnul celej New York. Nikdo mu nevymluvil, že za ten blackout opravdu nemohl...

+1/−1
25.9.2015 1:30

M43a63r86t95i85n 64J34i11r82o86u54s20e81k 7326295435378

Tak to slýcháte zajímavé věci.

0/0
25.9.2015 5:05

V82ě51r73a 23K37a75b38í75č31k51o33v60á 7534956400337

Aha, takže chyba byla po úraze přeočkování proti tetanu8-o? Zkuste si někde načíst, co by se stalo, kdybyste tetanus opravdu dostal.Ošklivá bolestivá smrt.Ale zase byste už jablka ani nic jiného nekonzumoval.Příště třeba zkuste úrazy směrovat na zimu,kdy nic nekvete.

0/−2
25.9.2015 9:47

M95a90r80t49i84n 76J39i88r65o12u56s89e24k 7216495675608

Ano. Nepředpokládám že pochopíte pocity člověka, který jedl jablka téměř 40 let a posléze jej snězení několika středně velkých málem pohřbilo.

0/0
25.9.2015 12:58

V93ě62r80a 52K41a15b87í57č29k63o23v10á 7494386900237

Tak znova a pomalu.Vyčítáte lékařům, že vás očkovali proti tetanu v situaci,kdy jste byl tetanem reálně ohrožen? Tedy jste měl očkováni propadlé?To snad nemůžete myslet vážně.

0/0
25.9.2015 13:37

M86a84r40t48i93n 52J16i22r84o57u34s28e48k 7616195125658

Neměl jsem nic propadlé. Byl jsem přeočkován asi dva roky před tím. Prostě mi ji vpálili a ani se neptali.

+3/0
26.9.2015 0:10

E10l58i42š59k79a 63K85u92č90e64r22o25v87á 7269732653763

jo, ta nová tetanuska jje super, byla jsem na tetanus očkovaná 2 x starou a 1 x novou vakcínou a dva dny jsem nebyla schopna vstát kvůli závratím tak silným, že mě v noci budily. to jsem na sukl hlásila sama a jsem ten rok mezi nahlášenými případy :-D

+1/0
25.9.2015 13:23

L36u35c18i28e 65L51i56c68h67n83o79v68s19k66á 6539219447498

Ockovane dite je chráněné...tak proc jsou tak strašný problém deti neockovane? Myslím z hlediska ostatních ne z pohledu deti.

+1/−1
24.9.2015 21:51

T78e57r63e17z31a 54S55u12d86í92k95o95v41á 7608611714355

1) Jsou děti, u kterých se i přes očkování nevyvine dostatečná imunita. Takové těží z kolektivní imunity, na tu je ale potřeba proočkovanost okolo 95%

2) Volně se šířící vir může mutovat.

+2/0
25.9.2015 0:11

M82a92r46t43i17n 85J90i21r79o15u33s81e97k 7686145535758

Protože není chráněné. Očkováním nejde stimulovat imunita typu TH1. Tu stimuluje přirozené prodělání choroby a pokud je to chorobat typu planých neštovic, organismus má doživotní imunitu na této úrovni. Očkovvání stimuluje imunitu TH2 a způsobuje nerovnováhu mezi TH1 a TH2 do významné převahy TH2 - což je imunita, jejíž přehnaná reakce je třeba alergie.

+1/0
25.9.2015 5:02

A93n18n22a 29K14o63v72á63ř63o63v71á 9719529299163

Protože pak jsou tu ještě děti, které nelze očkovat kvůli jejich zdravotnímu stavu.

0/0
25.9.2015 5:57

D46o41r70a 27V96e16s71e70l72á 2940503499313

Paní Kovářová, o dětech, které nelze očkovat kvůli jejich zdravotnímu stavu také slýchám. Můžete mi, prosím, vysvětlit, které děti to jsou a kolik takových je? Případně i popis, jak se přišlo na to, že je nelze očkovat?

+1/0
25.9.2015 9:14

S29a88r34a91h 51I64m66r53i58c15h78o39v73á 3780520329285

Pokud si dobře vzpomínám, tak když se jednalo o zavedení povinného očkování proti žloutence typu B u kojenců, odborníci (tedy lékaři) to nedoporučovali a přesto si vláda prosadila svoje... Takže co? Lékaři najednou obrátili o 180°?

+4/0
24.9.2015 21:40

M48i36c84h26a45e66l96a 85T55r69é31g46l49o33v62á 2237507437

Hm, tak nic, to melo byt k p. Kratenovi. :-/

0/0
24.9.2015 21:35

M74i38c78h29a87e62l62a 87T35r90é87g33l36o29v48á 2537557247

Nezijete vy a ti, o kterych pisete, nezili nekde na Ostravsku nebo Karvinsku? Nebo nepracovali v kurackem prostredi? Jinak si nedovedu ty pocty vysvetlit...

0/0
24.9.2015 21:34

L63u15c83i31e 36L16i95c93h44n17o18v80s25k25á 6329449767928

A Vy jste de byl preockovat naposled kdy? Pokud jako dítě, ohrožujete dle vaši logiky deti stejne jako neockovane deti.

+1/0
24.9.2015 21:34

V49l28a48d32i63m56í40r 16Z96a32u43š12k97a 5951772487593

Záleží na tom proti čemu. vy asi myslíte černý kašel. DOkus se tady opět nezačal vyskytovat, tak nikdo nezkoumal, zda vakcína vydrží celý život, či nikoliv. Dnes se odhaduje ochranný účinek na 15-20 let. Nicméně očkované dítě je chráněné a dospělý není ohrožen na životě, byť může jít o značně vyčerpávající záležitost.

+1/0
24.9.2015 21:44
Foto

M45i59c52h12a72e33l92a 27M54i78k53u75d72í10k90o51v54á 3132360748412

Na požádání, Vám doktor může dát přeočkování ;-) já už mám objednávku na vakcínu. Ohrožení není bezprostřední, ale umřít se dá a riskovat to nehodlám. Měla jsem možnost vidět nemoc v praxi a děkuji, opravdu o tuhle osobní zkušenost nestojím.

0/0
25.9.2015 9:14

L50u36c89i30e 18L72i60c41h18n22o13v75s65k86á 6849339897768

Na to jste prisel jak, ze je nás očkovací systém jeden z nejlepších na světe? ? Je zastaralý, řada vakcín je nefunkčních ( cerny kasel) a vakcíny mají omezenou ucinnost přičemž dospěli preockovavani nejsou, tudíž deti se stejne pohybují mezi neockovanymi dospělými. ..

+4/−2
24.9.2015 21:32

M94a55r14t18i76n 85J39i34r31o52u60s52e91k 7506725275938

S logikou do téhle diskuze nemá cenu chodit. ;-D Najlepší je předhodit grafy s neupravenými daty o výskytu chorob tak od roku 1800, ne od roku 1950. Infekční choroby zmizely ze zcela jiného důvodu, než kvůli očkování. Typicky spála, která prakticky vymizela a neočkuje se proti ní.

+2/0
25.9.2015 5:05
Foto

M32i61c81h63a60e41l84a 46M66i50k98u17d23í15k27o63v36á 3412290378422

Vymizela?? Co ta loňská pozimní a letošní jarní epidemie?

0/0
25.9.2015 9:15

M71a20r45t39i26n 18J46i42r88o64u18s52e89k 7606725575918

Snad ten graf pochopíte.

http://broomedocs.com/wp-content/uploads/2014/09/Screen-Shot-2014-09-15-at-3.21.18-pm.png

0/0
25.9.2015 13:19

M78a18r33t14i80n47a 86S95e69d30l52i55c55k23á 5962165181702

Článek nečtu, reaguji na nadpis: Protože umějí číst, takže jim stačí pár tříd základky na to, aby na webu vyhledali různé strašidelné báchorky o očkování, k tomu slušná porce naivity a nulová znalost biologie a fyziologie, aby všemu, co si přečtou, bezmezně uvěřili.

Ne, vážně. Chce-li člověk najít nějakou základní informaci, třeba očkovací kalendář, nejdřív na něj vybafne x strašidelných stránek. Typy vakcín se už skoro dohledat nedají pro samý antivax balast.

+4/−2
24.9.2015 21:21

D48o67r59a 67V42e70s47e75l63á 2540593569413

Paní Sedlická,

problém bude v tom, že nečtete ... :)

Doporučuji dopilovat čtení - pak teprve se můžete dočíst, jak efektivně vyhledat informace. Jak s nima pak naložíte, bude na Vás ...

Pokud Vás to nadále zajímá (a již umíte číst), tak např. nežádoucí účinky povinné vakcíny, která se aplikuje dětem od 9-tého týdne po narození najdete zde: http://www.vakciny.net/pravidelne_ockovani/Infanrix%20Hexa%20Souhrn%20SPC.pdf (ano, vím, moc písmenek... tak str. 15-17)

+1/0
24.9.2015 21:55

L43u56k87á92š 86S42l51á20n46s81k89ý 4331893417216

Pokud nepracujete na onkologii a neznáte desítky kuřáků, kteří zemřeli na rakovinu plic, pak lžete.

0/0
24.9.2015 20:53

M42i40l80a71n 27K93o79l75a19ř26í20k 9547770596432

Jsem rád, že náš národ netvoří jen stádo tupých ovcí, co sežerou vše bez otázek a jakéhokoli odporu. Jen pár otázek, když je očkování tak super: Proč se očkovaní bojí neočkovaných? V kolika zemích EU je očkování povinností a na co? Proč za neočkování mají být krácena práva dítěte?

Doufám, že zítřejší článek bude obsahovat argumenty obou stran. A taky doufám, že zmíněné stádo tupých ovcí si ho aspoň přečte.

+4/0
24.9.2015 20:47

R89u27d47o39l15f 21P45e38k40á35r19e70k 9392681109553

Jsem rád, ze náš očkovací systém je jeden z nejlepších na světě, že díky vysoké proočkovanosti nás zatím nejrůznější odmítači, posouvači a rozkladači neohrožují opětovným výskytem dnes u nás takřka eradikovaných nemocí. A pevně doufám že se z očkování nestane politikum jako v případě klimatu, kdy konsenzus je nad přírodními zákony...

+7/−4
24.9.2015 21:09

S83a22r74a76h 61I45m38r19i80c87h62o57v54á 3520490189875

Náš očkovací systém BYL jeden z nejlepších. Bohužel dnes již naši zákonodárci nesledují výsledky studií a tak už můžeme jen se slzou v oku vzpomínat, kde jsme byli :( Třeba u nás zákonem dané schéma vakcinace dětí 3+1 je zastaralé a od té doby, co se do vakcín přidává hydroxid hlinitý je zcela dostačující schéma 2+1 (právě kvůli snížení počtu aplikovaných dávek se hydroxid hlinitý začal do vakcín přidávat).

0/0
24.9.2015 21:49

K46a89t95e64ř38i19n70a 22V66a65š60á42k48o75v77á 5211482159715

muzete uvest statistiky, kolik nemoci je povinnych v evropskych statech a o kolik je tam vyssi nemocnost ?

+1/0
24.9.2015 23:06

V41l65a82d33i58m16í14r 67Z14a19u69š74k69a 5341592847883

Protože když počet neočkovaných stoupne nad určité procento, tak se v populaci začnou šířit lokální epidemie.A ne u každého je očkování 100% účinné a ne každého očkovat lze- tito lidi pak kvůli neočkovaným budou v ohrožení života.

+3/0
24.9.2015 21:11

M12a13r64t93i78n 77J75i42r22o83u45s16e47k 7776765325628

Ale v populaci se pohybuje většina lidí, kteří už "imunitu" získanou v dětství dávno ztratili. Typicky jde o všechny občany starší 18-ti let.

0/0
25.9.2015 13:22

M66a47r57t34i50n66a 12S95e90d89l18i87c89k88á 5572155591682

Žádná vakcína na světě nefunguje 100% vždycky na všechny. Až 5% očkovaných lidí zůstane bez dostatečné imunity, aniž by to věděli. Nikdo za to nemůže, žádný normální lék na světě prostě nepůsobí na všechny stejně. Jen šarlatáni mají zázračné všeléky pro všechny a na všechno, ale v medicíně takto nic nefunguje, všichni lidé nejsou stejní a reagují různě.

+3/0
24.9.2015 21:29

M37i10r87e53k 79P39r71o55k29š 4722631368

Teoreticky , kdyby všichni přemýšleli, jako ti, co své děti neočkují a nikdo své děti neočkoval. tak riziko nakažlivých  nemocí prudce vzroste.|T.j. ten kdo neočkuje vpodstatě jen parazituje na většině, která očkuje a doufá tyto nakažlivé nemoci jspu právě vzhledem na očkování potlačeny na minimum..

+17/−3
24.9.2015 20:46

D91o57r37a 31V31e25s84e30l60á 2460613979873

Váš názor pouze prezentuje neznalost dané problematiky. Kdy jste se Vy sám nechal naposled očkovat proti všem devíti povinným "nakažlivým" nemocem? (tedy vč. tetanu - ten totiž nakažlivý není)

+2/−1
24.9.2015 21:29

D86a66n53a 31T93e86n11z86l18e48r 5310732235663

Tetanus není nakažlivý? Takže je ... vrozený? Nebo jak si to představujete?

0/−1
25.9.2015 0:42

D28o61r94a 46V39e42s64e97l60á 2600673669423

Tetanus jako takový nepatří do sorty nakažlivých nemocí a už vůbec ne do nemocí vrozených :)) 

Tradovalo se (v 18-tém a 19-tém století), že tetanem onemocní každý, kdo se píchne o vidle :))

Jak často se pícháte o vidle?

+2/0
25.9.2015 1:03

R29u39d18o89l48f 89P64e91k71á28r34e34k 9842621489823

Nejde ani tak o vidle ale o hnůj resp. o spory tetanových bakterií v něm...

0/0
25.9.2015 1:25

D18o16r57a 18V57e66s67e65l10á 2320643339883

,.. spóry tetanových bakterií v hnoji Vám můžou být ukradené - klidně si zahrádku prohnojte koňským trusem, ... očkování je "jen" proti toxinu této bakterie a Vy zajisté zaočkován jste :)

Pokud nemáte hlubokou bodnou či tržnou ránu (bez přístupu vzduchu) - a ještě k tomu čerstvě infikovaný nástroj tetanovou bakterií, máte smůlu a prostě neonemocníte, ani kdyby jste se rozkrájel ...

+2/0
25.9.2015 2:16

R16u92d62o37l54f 80P57e10k58á81r83e57k 9732551439703

Jistěže, termín pro přeočkování hlídá má praktická lékařka, Proti tetanu jsem byl přeočkován cca před 3-4 lety. Školy nemám, ale výraz očkování proti toxinu mi zní poněkud podivně a co se spór týče, zdá se, že vůbec netušíte, oč jde...

0/0
25.9.2015 23:32

D22o53r79a 25V25e52s54e20l57á 2830623709513

Pane Pekárku, budu se snažit vysvětlit Vám to stručně a pochopitelně: Onemocnění zvané tetanus vyvolává toxin/jed bakterie Clostridium tetani, která žije převážně ve střevech býložravců (ale i lidí). Po defekaci nemá vhodné životní podmínky, proto se tzv. opouzdří a vytvoří "spory". V tomto stádiu může přežívat údajně i 100 let. V případě, že si tyto spory (případně i neopouzdřenou kolonii bakterií) zavedete dostatečně hluboko do organismu - t.j. tak hluboko, že do rány neproudí vzduch, případně tam neteče desinfekce v podobě peroxidu vodíku, odpouzdří se, začne se množit a zároveň začne vytvářet jed, t.j. toxin. Teprve tento toxin způsobuje onemocnění, kterému říkáme tetanus.

Očkovací látka je tzv. toxoidní, t.j. snaží se vytvořit protilátky proti jedu této bakterie. Ne proti bakterii samotné.

K onemocnění tetanem je tedy nutno splnit několik podmínek: mít tyto bakterie či jejich spory k dispozici a zároveň je dopravit do hlubokého podkoží/svalstva, t.j. nástroj musí být infikovaný dostatečně velkou a životaschopnou kolonií, dále nedovolit přístupu vzduchu do rány, nepoužít desinfekci jménem Peroxid vodíku (dříve Kysličník), a tak jim dovolit nekontrolované množení, dále pak nevyhledat lékaře za účelem nasazení antibiotik a odmítnutí aplikace již hotových protilátek proti toxinu (není totéž, co očkování!).

Onemocnění tetanem je ovšem velmi vzácné. Jak tady psal v diskuzi pan Martin Jirousek - viz níže. Obávám se, že očkováním to nebude ...

0/0
27.9.2015 19:24

R89u26d34o41l13f 65P34e70k96á40r80e90k 9822581339723

Jsem rád, že jste si ujasnila, co jsou to spory, a že v případě tetanu  nejde o vidle...

0/0
30.9.2015 0:31

D60o83r20a 34V94e87s77e84l17á 2730633489523

Pane Pekárku, já jasno mám. Vy na rozjasnění ještě chvíli počkejte.

A ty toxoidní vakcíny chcete vysvětlit ještě jednou, nebo jste psanému textu dostatečně porozuměl? ...

0/0
30.9.2015 20:08





mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.