Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Poradna: Prospěje sourozencům, když budou chodit do stejné školky?

Chtěla bych vás poprosit o radu v souvislosti se svou dvouletou Lindou a čtyřletou Alicí. Přemýšlíme s manželem, jak nejlépe vyřešit současné dilema se školkou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P51a90t22r74i98k 96H10r19a21d49i98l 9529262614890

Fakt tohle nekdo muze resit?

0/0
19.9.2015 13:17

J81a31n 93F38r32o68l91í33k 6716610835224

Moji vnuci také toužili chodit spolu do školky což se jim snadno splnilo když v nabídce je jedna. Kdykoliv jsem tam přišel tak jsem viděl, že si hrají a komunikují s kýmkoliv jiným a druhého si nevšímali. Ovšem jakmile to situace navodila tak se navzájem podporovali a pomáhali.

+1/0
19.9.2015 1:00

D20a71n37i27e47l19a 50U75r77b40a31n79o15v22á 2374540475126

Příjde mi že rodiče až moc řeší "psychologický" aspekt věci.

Jednak ta první do školky už chodí a druhá je doma, tak že spolu v době "školky" nejsou a snad rodiče vidí že to na ně nemá žádný zhoubný vliv, ne? Dtto za dva roky starší odejde na školu a to snad chápou že tu mladší jen kvůli tomu aby byla spolu ve 4 letech do školy nemá smysl posílat.......

Změnu školky bych řešila z jiných důvodů než aby mohly být spolu...například kvůli logistice nebo tomu že se starší ve školce nelíbí (což není tento případ).

+6/−1
18.9.2015 13:15


M64i31l32e89n70a 25K50l52o97u43č73k64o22v76á 1674613871210

Omlouvám se, mělo to být plus :-)

0/0
18.9.2015 13:52

H11a11n57a 87P85r42o14c37h20á69z59k39o66v18á 9118283452573

To jsou tedy starosti. Myslim ze v realnem zivote je vetsina maminek rada ze ji dite vubec nekam vezmou;-)

Jako jediny problem bych videla logistiku - vozit dve deti na ruzna mista nemusi byt uplne jednoduche.

To ze budou sestry dve dopoledne spolu - no neni vubec zarucene ze se pres den uvidi - nebo ma skolka takovy system ze jsou deti ruzneho veku spolu? Ted se taky nevidi kdyz je vetsi ve skolce a mensi doma. V tomto veku jsou dva roky docela rozdil a myslim ze je uplne normalni aby kazda mela svoji tridu a svoji partu kamaradu.

A brat to z pohledu zodpovednosti za mladsi sestru ;-D to uz je uplne smesne. Jednak ctyrlete dite je proste dite a ne chuva a ucit se byt k sestre/mladsim detem hodna/pomahat jim atd. muze snad i mimo skolku!

+5/0
18.9.2015 13:01

M26i19c21h63a73e49l31a 10H70a30n41u73š49o83v73á 0

Stejnou školku bych volila kvůli jednodušší logistice, ale to je tak vše.

Mám děti od sebe 18m a nikdy by mě nenapadlo, aby se starší staral o mladší, takže i když se mi děti pochopitelně ve školce potkávaly, tak spolu ve třídě nebyly, výslovně jsem o to požádala. Takhle měly šanci budovat si každý svou partu kamarádů což bylo výhodnější i ve chvíli, kdy odešel starší syn na ZŠ.

+7/0
18.9.2015 11:12

P76e50t36r54a 28N82o84v18á93k96o26v94á 7598896764438

Udělala bych to, co prospěje rodičům. Pokud to do stejné školky jde, tak ano. Prostě ráno vezmete dvě děti a jedete/jdete jednu trasu. Pokud je problém ten, že buď bude paní pracovat, ale ta mladší bude v jiné školce, nebo paní pracovat nebude a budou muset řešit každou korunu, je lepší pracovat a druhé dítě dát do (zřejmě soukromé a tudíž ne zrovna levné) školky. Pokud starší dceru vedou k tomu, že se má o mladší starat, tak pochopí, že prostě u nich ve školce nebylo místo a druhá dcera musí chodit jinam.

0/0
18.9.2015 10:40

I36v57a79n97a 38N83e16j60e47d69l61í40k14o81v86á 6678454693863

Už ten titulek je divnej.

Myslím si, že možnost, že se holky s rozdílem věku dva roky potkají ve školce je v jedné třídě je možná víceméně jen v malých MŠ, kde jsou všechny děti v jedné třídě. Můžou být i ve vícetřídních MŠ, ale trend je spíš takový, že jsou děti rozděleny do tříd podle věku, protože různě staré děti mají jiný "vzdělávací program" - předškoláci řeší i takové úkoly, které jsou přípravou na školu, kdežto děti tříleté ještě na to ještě nemají dostatečné znalosti. Možná některé ano, ale beru to na všeobecné rovině. Určitě bych nechala starší dítě tam, kde je zvyklé a mladší dceru pak třeba přesunula do stejné školky po dovršení tří let. /Zjednoduší se to rodičům při vodění dětí do a ze školky/.

Navíc v současné době je celkem pochopitelné, že je v MŠ dávána přednost dětem, které chodí celotýdenně a na dvě dopoledne v týdnu asi kdejaká státní školka dítě hned tak nevezme.

+4/0
18.9.2015 9:33

M69i72l28e42n18a 15K16l61o10u33č43k17o39v86á 1544383541160

Někteří rodiče, zejména VŠ vzdelani, jsou tvrdí a nároční sami k sobě a tuto náročnost pak přenášejí na své deti. Měli by nechat dítě si hrát a ne mu vnucovat myšlenku, že se musi postarat o mladšího sourozence, nota bene, když jednomu jsou teprve 4 !!!

+4/−1
18.9.2015 8:23

P77e85t84r72a 43N11o60v32á16k31o43v59á 7418506974288

Moji rodiče ani prarodiče VŠ vzdělaní nebyli, ale byla samozřejmost (a ona to byla samozřejmost vždy), že starší se postará a pohlídá toho mladšího.

+2/0
18.9.2015 10:47

M74i85l59e67n31a 63K71l22o55u40č42k66o30v67á 1364583611130

Ano, ale předpokládám, že se tak delo ve vyšším věku, nebo máte pocit, že se 4-leté dokáže postarat o 2leté? Pokud ano, co to 4leté zvládne? Umyt,obleci, udelat mu svacinu nebo piti? Pripravit oblečení do skolky? Tohle bych pochopila, je-li dítě jiz ve skolnim veku - 7-8 let.

+3/0
18.9.2015 10:52

D87a18n78i58e59l97a 42U41r84b96a47n21o31v74á 2494880835556

nikde není psáno že starší nutí aby se o ní starala tak jak popisujete - to je jen příběh ve vaší hlavě. To, že ji učí pomáhat a nevychovávají z ní sobce je naprosto v pořádku. 4 leté dítě už může pomoct i s něčím doma i sourozencům, učí se tím o reálném životě. To není o tom dělat z dítěte otroka ale přirozeně ho zapojit do chodu rodiny.Když necháte dítě jen si hrát a budete ho cíleně držet od veškerého reálného dění jako je třeba úklid nebo vaření úplně stranou, akorát budete mít doma sebestředného egoistu, který bude i ve 40 očekávat plný servis mamahotelu.;-)

+3/−1
18.9.2015 13:21

P87e96t51r72a 74N25o35v60á34k88o77v74á 7748446184668

Aha. No tak pokud si to představujete takhle, tak se nemáme o čem bavit, protože vy máte obzory úplně jinde. 4leté dítě se o 2leté stará například tak, že mu podá hrníček s pitím, pomůže najít zakopnutou bačkoru, pomůže rychle přistavit nočník, uklidí spolu hračky do bedny, vezme ho za ruku, když jsou na procházce a mladší se bojí vyjít schod, nebo nastaví na oblíknutí správně rukavice - pravou na pravou, levou na levou. Asi tak. Jaké svačiny a oblečení proboha. Nejsme v dobách, kdy si Magdalena Dobromila musela v 5 letech sama uštrikovat punčochy na zimu, jinak je prostě neměla.

+5/0
18.9.2015 13:36

M33i76l23e67n29a 39K15l18o80u80č28k71o69v79á 1674893451380

Vy jste tedy spisovatelka, to, co někdo stačí popsat 2 větami, vy potřebujete vypotit román. Mě nemusíte poučovat, jak si sourozenci vzájemně pomáhají. A to s tou Rettigovou, to je fakt úlet.

0/−7
18.9.2015 13:55

M46a66r90i23e 20D89a72n53č98á76k78o23v87á 5415218833426

Ale urážet ji nemusíte...

+3/0
18.9.2015 14:04

M29i28l57e95n65a 42K19l65o33u93č75k39o37v39á 1674913861590

Já ji neurazim, když si to po sobě ještě jednou přečte, tak zjistí, že píše hlouposti.

0/−5
18.9.2015 14:09

M84a46r27i72e 30D77a17n51č92á66k38o33v91á 5415278873586

... to, co někdo stačí popsat 2 větami, vy potřebujete vypotit román....

ehm, tohle je docela urážlivě napsáno. 

A nemyslím si, že píše blbosti, jen se každá na to díváte z jiného úhlu pohledu. Ale ani jeden úhel není špatný, ten Váš, ani p. Petry.

0/0
18.9.2015 14:12

M98i11l43e22n49a 79K73l61o51u13č44k22o42v78á 1984923181640

Tak naposledy zde reaguji - přečtěte si reakci na příspěvek S. Feriancikove, to se fakt nedá.......končím,dík za reakci.:-)

0/−1
18.9.2015 14:29

M34a78r50i54e 71D15a82n26č12á94k60o54v42á 5105818573936

ale já se vyjadřuji konkrétně k tomuto vláknu. Nemíchám vlákna mezi sebou....

0/0
18.9.2015 14:33

Z58u25z71a85n54a 39K37u38ř32í76z78e11k 2955698434404

Na mě z článku ale "dýchá" spíše to, že starší musí automaticky a vždy ikdyž jsou tam rodiče pomáhat mladšímu, protože je starší ... jako kdyby měl ten starší trošku nahradit rodiče.. kdo tuhle péči dal tomu nejstaršímu dítěti??.. ale jak píšu dole... možná je to jen blbě napsaný v tom článku...

+2/0
18.9.2015 10:56

D84a84n79i50e32l27a 46U65r24b27a53n23o60v87á 2354950735746

No každopádně je tam napsáno že se starší vyloženě těší na to až bude té mladší pomáhat ve školce...tak že pokud je toto pravda, tak se zdá že rodiče zvolili míru pomáhání přesně tak aby to tu starší příliš nezatěžovalo...jinak by ji to nebavilo a netěšila by se na to.

+4/−1
18.9.2015 13:23

P83e84t19r71a 49N88o24v56á23k20o43v34á 7398566584898

To starší dítě bylo jedináček, takže dostávalo mnohem větší péči přímo od rodičů. A také bylo první, takže rodiče ještě měli víc sil a nadšení. Teď jsou dvě, takže holt rodiče musí svůj čas dělit, ale zároveň taky chtějí, aby si děti pomáhaly vzájemně, kdy zcela logicky starší je schopnější, tak pomáhá mladšímu.

+1/0
18.9.2015 13:39

M53i90l28e44n57a 40K77l15o71u36č84k23o76v44á 1514813371310

Vnuk chodil do státní školky, vnučka 2x týdně do soukromé. Nyní chodi oba do stejné. Souhla s p. Feriencikovou - vstepovat 4 letému dítěti, že se musi starat o sourozence, je ehm.....dost uchylne.

+2/0
18.9.2015 8:05

A85l57e31n23a 45V89e36s74e13l36á 3313891875968

Taky si to myslím. K částečnému "starání" v přirozeném běhu rodiny tak jako tak dojde, ale cíleně k tomu vést mi nepřijde šťastné.

+2/0
18.9.2015 8:08

Z64u70z43a44n76a 38K26u52ř17í13z10e22k 2145108784774

Tak souhlasím se Sandrou, článek na mě působí jako že starší sestra je až přehnaně vedená k pomoci mladšímu sourozenci. Třeba je to jen špatně napsaný, nevím. Nicméně k problému..... myslím si, že je správné, aby sourozenci chodili do stejné školky, ale ne do stejné třídy (pokud jsou třídy věkově smíšené). Myslím, že by si měli užít volna od sebe, protože společného kontaktu budou mít zajisté doma dost. Společná školka je výhodnější jednak organizačně pro rodiče (od vyzvedávání po nějaké akce ve školce v jeden den) a dvak mohlo by dojít k nějaké sourozenecké "rivalitě" (my jsme byli na plavání a vy ne a my byli v divadle atd). Buď bych starší převedla do nové školky společně s mladší a nebo by mladší šla na jeden rok do jiné školky. Druhé řešení mi přijde lepší s ohledem na chození 2 x dopoledne v týdnu do školky.

+2/0
18.9.2015 8:03

S67a60n95d18r69a 10F68e40r55i37a18n82č36í50k83o80v48á 7873588161103

No neviem, ale nie je 4 ročné dieťa ešte trochu malé aby sa staralo o súrodenca? V tomto veku sa predsa dieťa ani nepostará samé o seba a potrebuje ešte poriadku pomoc rodičov. Zodpovednosť by si takto malé dieťa malo v prvom rade vybudovať voči sebe. Pomáhať chce hlavne preto, lebo jej to stále omieľate a ona vám chce urobiť radosť. Bojím sa, že ak by mala za sestru akúkoľvek reálnejšiu zodpovednosť, tak by ju nezvládla a mohla by si to potom vyčítať. Rozhodne staršiu nechať v škôlke kde je a mladšiu dať do novej. A prestať staršej indoktrinovať, že je zodpovedná za mladšieho súrodenca a má sa oňho starať. Ešte ich táto stigma bude prenasledovať aj v dospelosti, čo zas nepridá na zodpovednosti mladšej.

+3/0
18.9.2015 7:06

P16e15t97r14a 43N49o27v22á32k85o36v94á 7348676704928

A co si pod tou starostí se o souzorence představujete? Že mu pere, žehlí, vaří nebo co?

+1/−2
18.9.2015 13:40

M79i36l63e11n13a 88K48l30o43u25č65k29o28v73á 1254513711770

Tedy, Vy jste fakt úplně někde jinde.Vaše reakce jsou mimo.  Mimochodem, kolik dětí jste vychovala nebo vychovavate?

0/0
18.9.2015 14:19

A61l55e97n13a 36V60e51s27e32l51á 3813861125818

No, víte, ona ta formulace z článku "Protože se snažíme Alici vést ke zodpovědnosti a starání se o sestru, je zvyklá jí pomáhat a také o tom od nás s manželem dost často slyší" mně osobně taky zní dost děsivě.

Když měla holka 18 měsíců, narodil se jí brácha a za další tři roky druhý, takže tak nějak samospádem spousta věcí vyplynula. Typu - jdu pověsit prádlo, kdyby se bráška vzbudil, tak mě zavolej a podobně. Takže jo - zpětně viděno, asi byla taky vedena k nějaké zodpovědnosti a starání, ale že by jí to někdo systematicky vštěpoval a opakoval... to fakt ne.

0/0
18.9.2015 20:59

P87e68t60r93a 15M96a27l65á 7771698271835

No nevím, starší holku bych rozhodně ze školky, kde je zvyklá nebrala. Je hezké, že slibuje jak se o sestru postará, ale známe to jak moc to ty děti myslí vážně, jejich chvilkové nadšení brzy opadne.

Mladší si určitě najde kamarády v jiné školce:)

+4/0
18.9.2015 5:01

H96a93n58k70a 84C32h56e16n 7247949755105

Přesně, navíc s největší pravděpodobností by stejně holčičky ani nebyly v jedné třídě, tzn. viděly by se max hoďku na zahradě.

+1/0
18.9.2015 8:04





mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.