Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Příběh Marie: Život mi ničí vlezlá sousedka

Jmenuji se Marie, je mi 32 let a jsem matka samoživitelka. Se svou osmiletou dcerou žiji v panelovém domě na jednom hradeckém sídlišti, kam jsem se přestěhovala po rozvodu. S rozpadem manželství jsem se vyrovnala celkem rychle a doufala jsem, že konečně začnu žít po svém. Všechno je ale jinak, s dcerou si nás „vybrala“ sousedka, která nám nedá chvíli klidu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

D45a74v36i81d 90K24r69á34s38e17n33s54k80ý 7787900827

Takže ona se nastěhovala do JEHO vily, ale po rozvodu byl manžel nucen se s ní "vyrovnat"? Neboli ho česky řečeno jen tak z plezíru oškubala? Z jakého titulu? Taky jeden zajímavý moment tohoto románového příběhu.

0/−1
19.8.2015 0:28

J48i48ř92i56n42a 67M34a49n39d81á73t40o28v62á 9987228810225

Prostě se pán jen slušně postaral o svou rodinu, její zázemí, i když s ní už není. S čím máte problém? To měl své děti nechat s jejich matkou pod mostem? Mít děti, to je závazek minimálně na polovinu života a to pro OBA rodiče.

+1/0
19.8.2015 8:12

B82e36n 14P41a55v43k35a 1907313637771

To jsou starosti. (no je to stějně vymyšlené, já vím)

+2/−1
17.8.2015 23:14


K73a51r20e45l 70U93r19b82a96n 2894764501869

naopak,.. ať na babce ještě trochu zapracuje a nechá její majetek přepsat na sebe. R^

+23/0
17.8.2015 16:27

L51u18d50m38i15l74a 18Š21i72n68d94e64l77á17ř92o58v31á 7512456702711

Nejlepší by bylo nastěhovat si sousedku do bytu, protože to je jediné řešení, aby přestala furt zvonit.

+12/0
17.8.2015 15:54

O65n40d62ř94e57j 68R89a38t83a31j 4160858276891

paní marie byla neoblíbená ve škole. s rodiči nevychází. s tchyní a exmanželem si nerozuměla od začátku. a teď jí štve sousedka. kde asi bude chyba?

+9/−9
17.8.2015 15:39

H46e92l96e84n56a 54Č65í10ž81k25o80v91á 9861261332758

Aha, takže když vás ve škole šikanují, je to vaše chyba? Jo? A co když vás šikanují kvůli tomu, že jste nadprůměrně nadaný (což je tedy od vás děsná drzost...), nebo proto, že jste malý, drobný nebo "jen" moc slušný či máte nestandardní zájmy (třeba vás víc než Rihanna zajímá klasický jazz, víc než Troškovy kameňáky vás bere Bergman...).  A rodiče? Pche, s těmi nevychází půlka populace (často z podobných důvodů, z nichž pramení problémy ve škole). A na protivného souseda může taky narazit každý, to je prostě věc náhody.

+16/−2
17.8.2015 17:33

A48l40e78n25a 85V76e86s43e57l16á 3273811885468

Sice máte pravdu, ale zas pokud někdo nevyjde vůbec s nikým - to už je trochu moc náhod najednou.

+10/−1
17.8.2015 17:44

H88e78l60e26n55a 65Č33í65ž88k25o15v64á 9571461232648

Tak ono to samozřejmě úplné náhody nejsou, ty věci za člověkem prostě "jdou". Ono fakt stačí být introvert, a v dnešním extravertovaném světě (psal o tom už Jung) máte na problémy zaděláno. Ale to neznamená, že jste špatný nebo neschopný člověk. Jen to prostě vždy budete mít poněkud těžší.

Další věc je, že se "to" s Vámi prostě táhne... rodiče vůbec nepochopili (nebo i z principu odmítali chápat), co jste vlastně zač, nepodpořili vás, když vám ubližovali spolužáci... pak si člověk, jakkoli je "slušný" (a dokonce bych řekla, že zvláště ten slušný), zkrátka neumí v mnoha situacích poradit -- neumí někoho poslat do háje, neumí komunikovat zpříma a jasně (protože to považuje za "neslušné"). V tomto jsme navíc tak trochu "zvířátka", nebo jak to nazvat: dovolujeme si na (zdánlivě slabšího), na andersenovská "ošklivá káčátka"... protože máme v zádech armádu stejně průměrných, jako jsme my sami. Ale to káčátko, z něhož se nakonec může vyklubat labuť, nemá podporu odnikud.

Já vím, ono to svádí k té interpretaci, že kdo má problémy stále, je sám nějaký divný. Někdy to může být pravda, ale určitě to není pravda vždy.

+6/0
17.8.2015 17:59

O81n73d15ř17e82j 75R16a11t13a69j 4150628376501

opět. pokud rodiče nepochopili něco z vaší osobnosti není důvod abych se s nimi nevídal. abych se s rodiči nevídal museli by mě hodně ublížit. (něco jako znásilnění, okradení apod.)

a jak jsem psal dole. introvert není lidmi šikanovaný. spíš ho lidi ignorují.

+4/0
17.8.2015 18:35

P37e83t21r45a 36N12o41v69á69k66o51v81á 7518626204308

Cháá chááá. No nic.

+3/0
17.8.2015 19:09

M22i20c21h33a21l 13T47e64s10a34ř 4528902820501

R^ Líp bych to neřek' :-)

+2/0
17.8.2015 20:35

A64l43e44n26a 82P17i39p82e23r 9391817561

No, mne se nezda, ze by pani s nikym nevychazela. Napriklad s tchanem se styka dodnes. A neni to jeji vina, ze byvaly manzel byl rozmazlenec, ktery ji s nicim nepomohl a ze ho v tom jeho matka podporovala.

Naprosto souhlasim s pani Cizkovou, ze introverti to maji horsi. Neni to jen v osobnim zivote ale predevsim v praci. Sice se na kazdem skoleni tvrdi, ze v pracovnim kolektivu jsou oba typy lidi potrebni (protoze kazdy pracuje/analyzuje jinak a navzajem se doplnuji), sefove vzdy ocenuji extroverty vice. Mame na to dobre prislovi - 'Squeaky wheel gets the grease".

+8/0
17.8.2015 18:12

O83n17d80ř53e12j 74R87a76t16a39j 4180688226501

pokud je ten příběh pravý, je psaný právě paní marii. takže samozřejmě se líčí sama sebe hezčí. (jako každý člověk).

introverti to samozřejmě mají v životě těžší ale vetšinou nejsou šikanovaný okolím. spíš se o ně okolí nezajímá. nevidí je. 

já samozřejmě netvrdím že to všechno je její vina. jen se nad tím pozastavuji. a přemýšlím čím to je. hlavně jak někdo nemá potřebu se vídat se svými rodiči. protože pro to už musí mít někdo pořádný důvod.

+2/0
17.8.2015 18:31

P38e25t61r88a 28N67o39v45á94k36o93v32á 7158246234388

To je ale blbost to s těmi introverty. Třída šikanuje nebo se prostě naváží do každého, kdo je nějak jiný. Pokud to splńuje introvert, je šikanovaný on.

+1/0
17.8.2015 19:10

O96n80d51ř64e28j 40R82a56t31a77j 4120168436351

teď jsem nemyslel šikanu od dětí. samozřejmě tam je to jiné a souhlasím s vámi. myslel jsem šikanu v dospělosti.

0/0
17.8.2015 20:20

M34a74r14t41i77n 24R30a34y21m24a26n 4482228543598

Kdy konecne zensky pochopi, ze se maji vyjedrovat jasne a presne. Pry zkousela jsem neotevrit, vymlouvala se, zkusila jsem vsechno, doufala, ze ji to dojde samotny, jenom ji to rict na rovinu ne. Pak tady radi prodat byt. Jste normalni? Co je na tom tak tezkeho rict, nejsem uplne takhle otevreny typ, rad si s Vami jednou za mesic popovidam na chodbe. Vim, ze to myslite dobre, neurazte se, ale nechte nas prosim v klidu si uzivat domova. Hotovo smitec.

+25/−1
17.8.2015 14:10

J79i69ř73i63n77a 41M37a26n56d31á96t41o15v66á 9507648330115

Jsem přímočará žena, vyjadřuji se na rovinu a přesně, dokonce se i na rovinu zeptám, než bych se domýšlela ..... ale stejně mám s komunikací problém, lidé tomu, co říkám stejně nevěří. Nevěří, že někdo funguje bez výmluv a kliček a že někdo ví co říká a proč to říká. Např. nejmladší dcera byla jako batole velmi přecitlivělá, když ji oslovila cizí osoba, rozbrečela se. Když jsem požádala starší paní, aby na mé dítě (seděla ve vozíku v obchodě a ječela jak tur) přestala šišlat, tak se rozeřvala paní na mne, že jsem macecha. Když jsem tento víkend upozornila důchodkyni ve frontě na koupališti, že mě předbíhá v řadě, tak se začala rozčilovat, že by ti mladí (a to jsem byla s dospělými dětmi) důchodce nejraději postříleli, apod.

+14/0
17.8.2015 14:28
Foto

K68r11i28s28t72ý45n97a 17V72a69ň36k48o78v28á 3387960505183

Ale to přece není její problém, že se někdo sesype při slušném a upřímném sdělení. To se má obětovat pro něčí přecitlivělost?

+3/0
17.8.2015 20:03

O38n51d65ř93e96j 57Š56i19n80d81l25e66r 2697598926465

Přesně tak. V konečném důsledku má každý zodpovědnost za své vlastní emoce. Do rozpoložení nějaké báby na koupališti mi může být putna. Ono obecně čím více je mi rok po roce jedno co si kdo myslí, tím jsem šťastnější.

+3/0
17.8.2015 21:10

J52i52ř40i61n95a 38M64a69n67d66á88t18o52v78á 9137178250425

Tak to je asi nějak mimo mísu :-) Jistěže se paní nemá obětovávat. Mně šlo jen o to, že se někteří lidé s...ro.u, do čeho jim nic není a v případě asertivní reakce nechápou.

+1/0
18.8.2015 8:51

H36e80l45e74n14a 69Č70í62ž63k26o91v16á 9981761552418

Do tohoto bych tedy vůbec nepletla problém "muži vs. ženy". Jde totiž o osobnost toho člověka, jenž vás tak či onak obtěžuje. A i když mu "jako muž" řeknete, že toto si prostě nepřejete, ničeho nedosáhnete; bude se na Vás usmívat a dělat, že vše chápe... ale nebude Vám to nic platné. Vím, o čem mluvím, podobného souseda jsme měli. Byl to blázen, s tím nic nenaděláte. Stále nás chodil v noci "strašit" (zvonil na nás, bouchal na nás, hýkal po nocích na chodbě... a pak utekl), lepil nám na dveře "výstražné" cedulky (s texty typu "brzy zemřeš", "nikdo tě v tomto domě neuslyší křičet o pomoc"...), několirát nám poškodil auto, cpal nám do schránky různé oplzlosti... Zpočátku nám to nedocházelo, že je za tím vším jeden člověk. A když jsme to konečně pochopili, přestěhovali jsme se, protože nám to fakt za ty nervy nestálo.

+2/0
17.8.2015 14:31

H74e84l65e88n21a 98Č86í94ž35k39o68v48á 9661111782188

Ze strany sousedky je to klasické citové vydírání (i když ona sama si to možná ani neuvědomuje). A paní pisatelka to má těžké, protože vymezit se proti člověku, který nehuláká, není sprostý, nepáchá viditelné násilí, je mnohem těžší než se vymezit proti někomu, kdo se chová viditelně nepřijatelně.

Chovat se asertivně? Jistě ano. Ale jakkoli to může být opravdu náročné, hledala bych možnost přestěhování. Protože jakmile sousedka konečně pochopí, že opravdu nemá šanci, může (a to je velmi reálné) začít záměrně škodit (pomlouvat, udávat, škodit v domě i na pracovišti...). Já vím, je to vyklízení pole, ale tihle lidé se nikdy nezmění, pořád člověku otravují život a soužití s nimi prostě nestojí za ty nervy.

+4/−2
17.8.2015 13:47

O50n36d32ř21e11j 77R48a70t89a43j 4730488776611

přestěhovat se kuli sousedce???? jen protože je ukecaná???? trochu přehnaná reakce.

+5/0
17.8.2015 15:42

H67e22l62e20n13a 27Č51í36ž31k36o92v50á 9481731112318

Nemusí to být přehnaná reakce. Nejde jen o to, že sousedka je ukecaná, ale především o to, že když ji zdvořile pošlete ke všem čertům, může vám začít dělat ze života peklo. A podle toho, co se píše v článku, je dost možné, že by taková situace vážně mohla nastat. Sama už jsem si několikrát v životě řekla, že nemám zapotřebí rozčilovat se s d.bilem, a zachovala se podle toho; nikdy jsem toho nelitovala.

+2/0
17.8.2015 16:04

O95n62d46ř83e64j 71R53a43t40a96j 4460938976771

a nebo jenom stahujete kalhoty a brod je ještě hodně daleko. ano až by začala škodit tak pak možná.

+3/0
17.8.2015 18:21

H34e48l27e73n71a 55Č85í56ž97k61o65v24á 9151941272608

Jo, možná stahuji kalhoty dlouho před brodem, ale mám jednu šílenou zkušenost, a tak už jsem opatrnější.

0/0
17.8.2015 18:42

V39l74a69d68i47m21í11r 93Š96n94e67k 9284788166791

Prodejte byt a kupte si jiný.

0/−5
17.8.2015 13:43

H56e37l53e12n54a 32Č74í11ž54k45o48v63á 9841271492668

Předběhl jste mě. :-)

0/0
17.8.2015 13:47

K57a26r79e67l 71V34a39c40h22u47t 9333762769873

Řekl bych jí: "Milá paní (sousedko), kdyby mi do mého pokoje takhle často lezla moje vlastní matka, tak bych z domova určitě utekla! - Ráda si s Vámi pokecám jednou týdně. Ale ne častěji. Chci si taky užít klidu. A vy nejste ani moje rodina! - Anebo mě odtud snad chcete vyhnat?"

+2/0
17.8.2015 12:32

L66u76c91i80e 19S86m61o92l72í37k64o72v24á 9321974573253

chudák pani je doma sama a nudí se no... zkusila bych být upřímná a říct, že toho mám za celý den dost a nemám náladu si povídat, ale kdyby si našla kamarádku ve stejném věku, určitě by na ní měla čas častěji a měly by si i víc co říct...

+9/0
17.8.2015 10:52

J75a56n 38F19r12o97l47í18k 6316960235884

Jsem něco takového zažil. Paní si zavolala pohotovostní službu a když jsem přijel a závadu nenašel přiznala, že si potřebuje pokecat když jí ten manžel zemřel. Že tím ohrožuje jiné, kteří nás potřebovali jí nevadí. Řeší jen svůj problém.

+5/0
17.8.2015 12:47

L16u97c96i34e 65S77m70o71l14í18k62o14v64á 9521514133983

právě no, pani je sama doma, celý život byla zvyklá být s někým a moc akcí pro seniory není, takže se nemají s kým seznámit... kdyby se pořádaly třeba čaje, na které chodili v mládí, třeba by si tam přátele našli a nemuseli by pak vysedávat u doktorů, otravovat sousedy popř. právě vás

+2/0
17.8.2015 13:02

O20n16d41ř64e31j 56R29a48t78a64j 4780538726861

to byl taky důvod proč tolik důchodců jezdilo na ty nepochopitelné akce šmejdů.

+4/0
17.8.2015 18:37

O88n48d13ř65e38j 66R47a57t53a36j 4840218676931

znal jsem takové co volali na zákaznické linky aby si pokecali.

+3/0
17.8.2015 15:44

M33i53l58e55n44a 19J21a90l80ů34v84k51o77v85á 8861237911287

Někdy musí člověk popřemýšlet i sám nad sebou a už vůbec nepodléhat lítosti nad sebou sama.

0/0
17.8.2015 10:50

M40a30r72t65i60n86a 23S46e60d61l61i14c79k20á 5882355251342

To je klasický případ takové té "soft" narcistické poruchy. Všichni jsou na mě oškliví a zlí, dělají, co nechci, jsou hrozní (já za to vůbec nemůžu). Já se jim přece nemohu asertivně postavit, to by mě neměli rádi.

+1/0
17.8.2015 13:58

M15a32r19t63i75n97a 67S78e79d86l88i61c70k40á 5442665791472

Tedy navenek se chovají jako milé vstřícné osoby, ale vnitřně jsou permanentně naštvaní.

0/0
17.8.2015 14:05

F30r66a91n71t42i97š57e59k 38B75e54r73d61a 5512706619181

Tak v prvé řadě je nutné přestat vystupovat v každé životní situaci jako oběť.

Za druhé by bylo třeba malilinkaté sebeanalýzy a začít třeba tím, co se táhne vyprávěním jako červená nit, a to je soužití s lidmi kolem. S rodiči špatné, se spolužáky špatné, s manželem špatné, s tchyní špatné a sousedské vztahy taky nic moc.........asi se ta výchova ke skromnosti a lásce k bližnímu zase tak nepovedla.

A za třetí, sousedka je osamělá ženská a zřejmě Marii chápe jako náhradní rodinu/komunitu. Možná by se dalo na tomto konkrétním případě popřemýšlet o tom, zda-li ve svém životě nesměřuje právě k podobné osamělosti.

+35/0
17.8.2015 9:55

K68a18t76e54ř74i97n81a 16V35a56š98á89k31o69v22á 5391502149575

Uz jsem si rikala, ze by tohle vubec nikdo nevidel ? :-)R^

Bohuzel i prispevky dole svedci spis o tom, ze dneska chce byt kazdy sam za sebe, a ostatni, vcetne sousedu, ho "nezajima"

0/0
17.8.2015 10:02

J41a43n 88F20r15o25l69í90k 6346160355464

Samozřejmě to z příběhu čouhá, ale ne každý má potřebu dělat někomu pernamentně samaritána. My se starší sousedkou promluvíme, pomůže technicky nebo s nákupem a čas od času si dáme společně kávu a buchtu. Naštěstí je to decentní osmdesátiletá dáma, která sama vycítí, kdy je vhodné návštěvu ukončit a frekvence nepřesahuje 4 návštěvy ročně.

+6/0
17.8.2015 12:53

Š90á19r31k74a 57K12o92l55á68č20k64o17v50á 8586683169

R^

+1/0
17.8.2015 10:21

P16e41t44r20a 46N23o29v74á78k97o71v38á 7148166574108

Holt někdo je introvert a nemá tolik potřebu se stýkat s lidmi. Já se taky se sousedy ráda pozdravím na chodbě, kdyby se chtěli podívat, jak vypadá můj byt, tak nemám problém, ale kdyby sese mnou začali byť domlouvat, že něco podnikneme společně (tedy ani by mi nemuseli lézt do bytu jako uvedená paní), tak bys rychle vzala zpátečku.

A není to o ničem jako sám za sebe a víc mě nezajímá, ale svoje kamarády si vybírám sama a sousedi kamarádi nejsou. Takže pokud chtějí zalít kytky po dobu dovolené, tak nemám problém, ale kamarádit se s nimi prostě nebudu. Jisté vztahy mají vždy zůstat na určitých úrovních. S šéfem si taky vždycky vykám a na dovolenou spolu nejezdíme.

+24/0
17.8.2015 11:32

J10i20ř18i80n10a 93M64a37n57d58á87t31o77v81á 9697568550635

Mám to jako vy, ale sousedům v bytovce, kde je jen pět bytů se to špatně vysvětluje. Potom zastavují děti na chodbě a vyzvídají po nich :-/ A zvlášť důchodci, kteří se opravdu nudí a sledují kdy do práce vyjíždíte, v kolik se vracíte, kdo k vám jde na návštěvu nebo že je u vás nějaký řemeslník a hned potřebují vědět, co se děje, co máte nového a na jak máte vymalovanou komoru .....

+7/0
17.8.2015 12:05

K84a91t70e24ř98i76n88a 56V94a59š40á63k50o61v62á 5631172399505

Nechapu logiku - soused nesmi byt kamarad ? Jaky je mezitim vztah jako ? Kamarady si prece hledam na zaklade toho, jaky je ten clovek a ne podle toho, jestli bydli tam nebo onde...

0/0
17.8.2015 12:49

P87e16t21r76a 17N62o87v34á97k95o96v37á 7248816504318

Tak ano, může být kamarád, ale tady to prostě tak není, paní nechce mít sousedku za kamarádku stejně tak, jako já nechci kamarádit se svými sousedy. Oni to naštěstí normálně chápou a nevnucují se (asi proto, že mají svoji rodinu, svoji práci, své děti a svých starostí dost).

+12/0
17.8.2015 13:02

M64a38r84i20e 40D90a52n97č14á95k93o17v35á 5685248743396

já si se sousedy ráda řeknu pár vět o počasí a o tom, jaké máme veselé a hravé pejsky, ale to je tak vše. kamarádit se s nima taky nechci.

+5/0
17.8.2015 13:28
Foto

K15r67i57s72t25ý63n61a 21V52a90ň60k97o31v25á 3807100405973

Já se kamarádila se vším všudy se sousedkou jednou. A to jen proto, že to byla moje krevní skupina, byly jsme věkově blízko a naprosto jsme si sedly. Kamarádily bychom se, i kdybychom se potkaly jinde. A ani tak jsme u sebe nevysedávaly na kafíčku. :D

0/0
17.8.2015 20:20

F34r31a29n20t96i62š22e71k 20B67e79r97d38a 5812326979191

Já tomu rozumím, co píšete. Ona také ta sousedka je spíše zástupný problém, nikoliv podstata.

+2/0
17.8.2015 14:15
Foto

K24r92i57s48t74ý33n97a 86V10a90ň10k82o79v22á 3177940705883

Souhlasím, jsem téměř asociální, upřednostňuji menší počet velice blízkých přátel, které mám. Pokud se mi někdo, s kým si nesednu na 150%, takto necitlivě a nepříjemně tlačí do života, nárokuje si veškerý můj čas a soukromí, tak to považuju za drzost a rozhodně nemám zájem takovému člověku vycházet vstříc. Jsou určité formální hranice.

+2/0
17.8.2015 20:14





mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.