Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Poradna: Přítelkyně má rozmazlené dítě. Jak se mám zapojit do výchovy?

Nedávno jsem se nastěhoval k přítelkyni Lídě a její čtyřleté holčičce, ale nějak se mi nedaří zapojit se do výchovy. Co mám dělat? ptá se čtenář Mirek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K78a93t54e66ř94i26n10a 22V56a34š92á76k79o55v47á 5261972669225

Mily pane Mirku, ja bych taky nechtela, abyste se par fackami zapojoval do vychovy meho ditete. Osobne nevidim nic spatneho na tom, ze se uvari brambory misto ryze, kdyz ma na ne nekdo chut. Jidlo si bezne prohazujeme i s dospelymi, pokud se netrefime do objednavky a jinemu to vadi treba min. Ja tomu nerikam rozmazlenost, ale vstricnost.

Myslite, ze ma vychovny efekt donutit nekoho snist neco, co mu nechutna ? Ja ne.

Nevim, jestli je holcicka rozmazlena, ale me uvedene situace rozhodne neprijdou jako priklad rozmazlenosti

+1/−1
10.8.2015 9:50
Foto

M84a76r30k74é19t25a 58K30o44c51h22a25n59o46v73á 2912878546713

No bože, tak dítě nechce rýži a radši brambory, co je na tom tak hroznýho? A že jí nechutná v restauraci? To se může stát i dospělému. Taky nebudu jíst v hospodě, když mi přinesou něco, co uvaří blbě ;-D Moje dcerka zas nesnáší brambory, se z toho nezblázním ;)

+1/−1
9.8.2015 6:56

M51a94r18t22i64n 45S43a70u90r 5948982600301

Tak ať se zase odstěhuje a dochází za maminkou jen v noci za tím účelem proč s ní chodí. Asi není na výchovu dítěte a ještě k tomu cizího zralý.

+2/−2
8.8.2015 15:49


J17a29n 26F37r92o26l34í91k 6856110505904

Dostal jste mínus, ale s jistou dávkou nadsázky máte pravdu. Pokud ho irituje chování cizího dítěte je to problém. Moji vnuci jsou stejně vybíraví a tvrdošíjní a jejich matka s nimi bojuje v úplných pitomostech. Scéna jestli si vzít tuto nebo tamtu čepici atd. Já když jsem s nimi sám tak jim vyhovím a jsme všichni v pohodě. Nechceš rukavice, neber si je (já je dám do batohu) a když je jim zima tak je vytáhnu a odpustím si i jízlivé poznámky. Sám jsem v jejich věku nebyl lepší.

+1/−1
8.8.2015 16:32

M21a81r79t61i29n 19S72a34u20r 5218502430811

¨Také jsem otec dvou kluků a fakt jsem se vždy snažil vycházet s dětmi jako kamarád, i když jsem byl peskován manželkami, prarodiči. Ale občas je potřeba pořádně zařvat a je klid. A vzápětí jsme zase kamarádi. Ale věřím, že cizí pán v domácnosti dvou "žen" to bude těžký úkol.

+4/0
8.8.2015 16:44

M22a61r54t78i25n 59M53a55r23e63k 6391380544742

Mám stejnou zkušenost. Pomohlo až když jsem se já sám začal snažit... vzít ji na celý den na výlet a respektovat co chce. Hrát si s ní, soutěžit a vyvolat v ní jakousi soutěživost a dětskou závist... od té doby po dvou letech soužití mě začala říkat tatínku a nevyměnil bych ani ji ani maminku... i když z počátku jsem slyšel občas "není to tvoje dítě " ... dle mého názoru to není o dítěti, ale o rodičovi ... zkrátka poznej svého nepřítele, protože to dítě bude nepřítel permanentní :-)... hlavu vzhůru !

+4/0
7.8.2015 19:56

M59a60r54t27i13n32a 21S23e53d31l87i21c43k78á 5512565821182

Je-li ta ženská normální, nikdy nedá přednost chlapovi před dítětem, zvlášť když ten chválí fackování, tak aby si pán sbalil fidlátka a šel hledat štěstí jinam. Jestli mu vadí takové prkotiny, co teprve, až nastanou opravdové problémy.

+16/−2
7.8.2015 17:42

A15n86d59r44e21a 39T40o31m35š41ů 8675355

On fackování ale nijak extra nechválí, ale na druhou stranu se mu ve vyjímečných situacích nebrání a vidí v tom lepší alternativu, než výchova á la USA...  A já s ním souhlasím, protože jsem zažila něco podobnýho a vím, že jedna dvě přes zadek ve správně zvoleném okamžiku dělá zázraky a rozhodně nikomu neublíží. Pro vás to zopakuji ještě jednou: nemám ráda tělesné tresty (to zní hrozně) ale na druhou stranu vím, co dovede udělat blbá a přecitlivělá (nikoliv citlivá!) výchova.

+4/0
8.8.2015 15:48

Š66á96r89k80a 28S58t59a59ň94k25o77v89á 9503405359929

Když řeší i takovou prkotinu ať to raději mladej pán zabalí! Ta holka mu bude vadit brzo ve všem!

+8/−1
7.8.2015 17:02

M70i42l22e43n22a 81J54a45l69ů72v11k20o16v73á 8901887871227

No jistě, především se musí domluvit ti dva, co chtějí vychovávat. Otázkou je, proč od nich odešel manžel a otec - možná se ve výchově neshodli.Lepanec žádnému dítěti - pokud je na místě - nikdy neuškodí!!

+3/−7
7.8.2015 16:57

M63a62r53t45i88n69a 38S34e57d54l91i44c66k31á 5882985941412

Jenže to "místo" má každý jinde. Někdo by fackoval za brambory, někdo za nebezpečné přecházení silnice...

+7/−1
7.8.2015 17:44

P69a34t23r33i83k 18H35r82a88d86i58l 9839182134970

Musíš nenásilně a když to ani za 9 měsíců nepůjde,zbal se a vypadni,je to ztráta času pro všechny.

+3/0
7.8.2015 15:10

L60e52n23a 39P18á87t75k53o51v52á 8301863254809

Pán nechce aby dítě bylo vychované ale aby poslouchalo, pokud možno na slovo. Kup si psa. Dítě je člověk a tak je lépe se s ním dohodnout, což tento člověk chápe, podle mě mylně , jako ústupek. Nevidím jediný důvod nedat si brambory místo rýže, nebo si nevyměnit jídlo s děckem v restauraci, když mě samotné na tom nesejde a necítím újmu. Měnil si to jídlo s tím děckem snad on? Řeší kraviny

+17/−5
7.8.2015 14:24

J65a53n 83F83r90o92l55í51k 6386490305604

Přesně. Pokud si nevybudují správný vztah je to život na prd. A ten dospělý na tom musí mít 90% podíl. Brát toho malého človíčka jako osobnost a ne cvičnou opici.

0/0
8.8.2015 16:39

Z79u44z54a44n70a 94V17l35a62c32h37o56v81á 8126612460

Tak jestli to jídlo je jako důkaz rozmazlenosti, tak moje děti a manžel jsou taky rozmalené. Dokonce někdy dělám každému jiné jídlo! Mimochodem v ostatních otázkách jako úklid, spaní mě ale nepřesvědčí. Ono jako bezdětná jsem taky věci viděla jinak, ale pak člověk ze svých představ dost sleví;-D;-D

+19/0
7.8.2015 13:55

P46a78v42l64a 14K95v73a16p92i40l34o29v16á 7669958704107

No fakt je, že co se týče jídla tak svoje děti jsem rozmazlila neskutečně. V restauraci  jsem si objednávala, až podle toho co si dali oni. Pak jsem eventuelně dojídala anebo taky byla o hladu. Jenže bylo to praktičtější než se právě v restauraci hodinu dohadovat. Navíc našemu nejmladšímu chlapečkovi se nesmí do dnes sáhnout do talíře, takž co se dojídá je v tu chvíli studený.

Jenže na druhou stranu mají nepřekročitelně nastavený hranice ve většině ostatních situacích .... škola, úklid, raní vstávání, dochvilnost  atd.. Takže s tím jídlem jsem to přehnala no .... snad mě jejich budoucí partneři neukamenují;-) fakt je, že díky tomu, že žijeme ve extrémně bohaté společnosti teritoriálně i historicky, nic nás nenutí to jídlo řešit.

+4/−1
7.8.2015 12:35

I68v67a 25K73r16i97s84t26o29f73o40v89á 7615563442212

Vyrostou z toho. Naše děti se v jídle také nimraly, specielně syn. A dnes? Abych ledničku div ne že zamykala. ;-D;-D

+5/0
7.8.2015 13:15

P53a89v91l12a 51K28v25a40p58i70l64o12v75á 7119438254707

To ne oni jedli všichni opravdu hodně, ale v té restauraci si z té pestré nabídky vždy naobjednávali víc než byli schopni sníst .... Námitky "hele to nesníš, kdo to po tom bude dojídat" nefungovaly. Pak se pochopitelně sem tam spletli a jídlo, které mysleli, že jim bude chutnat, jim nechutnalo atd. Pak taky docházelo na výměny talířů. Balení zbytků domů, na které se pak zapomnělo. Z toho už dávno vyrostli, ale myslím, že budou mít k potravě  (tedy když nepřijde válka) podobně volnomyšlenářský vztah jako já.

Taky bych vám přála zažít návštěvu speciálky se sýry s mým synem třeba už v 7 letech měl přehled o stáří a kvalitě sýrů .... "mami ještě tu 12 měsíční goudu nezapomeň"  ;-D

Ale tím vším vlastně chci říct, že každý člověk potažmo každá rodina má priority jinde. Můj exmažel byl taky lehce rozhozen mým specifickým vztahem k jídlu. Ale zas na druhou stranu je do dneška strašně nedochvilnej a to zas bylo dost nesnesitelné pro mě. 

Právě v tom článku je zmíněna jenom oblast jídla, klidně můžou mít prostě jen "rozházené priority".

+1/−2
7.8.2015 14:07

H59a21n12k91a 77C31h15e35n 7667289795535

Rozhodně je lepší, když je člověk vybíravý v jídle a umí si ho užít, než když někdo učí děcka jíst blafy typu špagety s lančmítem s kečupem.

+3/0
7.8.2015 15:59

P42a62v49l71a 71K71v55a51p79i17l65o26v95á 7579758484247

No to si myslíme my dvě, ale věřte tomu, že je opravdu hóóódně lidí, kteří si to nemyslí.

+1/0
7.8.2015 16:34

H60a27n96k38a 56C45h84e83n 7107519965235

ano. Nejlíp chutná to, co je levné. Pokud je to nechutné, přidám ještě víc kečupu nebo něčeho s glutamátem. Bohužel.

+2/0
7.8.2015 17:09

J80o45s92e58f 22H78á27b 2313494359386

my máme 3 prdlavky doma 8,5,2. Se všema chodíme samozřejmě i do restaurace, aby se i tam chovali způsobně. A vše řádně uměli. Není to jednoduché a jidlo máme také jako u čínského stolu. Tedy koluje ke všem. Každý si něco objedná, ale hned jak uvidí co má druhý, tak to chce taky. Jako z knihy od Krause o jejich rodině. Každopádně to bereme s nadhledem, protože jinak bysme se zbláznili. Nedávno jsem s nima šel sám na oběd do restaurace. Pinglové pozdravili, přinesli malování pro dcerku, potom přinesly kostky pro nejmenšího a bylo vše ok. Chovali se nádherně. Až na kostku lega v mý polívce. Jsou 3, takže žádný klid to není, ale tomu rozumí jen ten, kdo má víc dětí. Když jsme odcházeli, tak se ke mně naklonil pingl a řekl, že mám asi svatozář a že by to nedal.  Ale dal by to, protože by musel. ;-D

+14/0
7.8.2015 14:50

V70l53a 25Z17i40r93k35l61o34v56á 6580278145289

:-):-)

0/0
28.8.2015 20:17

J36o44s33e92f 36H86á87b 2543104829936

ona ho pozvala do rodiny, tak musí počítat s tím, že náhradní tatínek bude mít trochu jiný názor na výchovu. Musí se domluvit. Jeho přístup může být také dobrý. Jen aby jí pán brzy neutekl. Pokud mu ona naznačí, že do toho nemá co kecat, tak asi zdrhne.

+7/0
7.8.2015 12:32

B84ř79e13t98i63s69l95a38v 77Š71í98m85a 9914691752

Jakub Háb

Domníváte se, ze muz musí být prednostou domácnosti jako ve starých prvorepublikových filmech?:-) Normálne uvazující lidé nemohou mít vylozene znacne rozdílné názory na výchovu detí...

A práve proto, ze chlap se na výchove holcicky nepodílel, nemuze hned chtít vse menit dle svého pohledu. Dále by to bylo o domluve, problém je v tom, ze jeho názory jsou extrémní a primitivní. Dle toho, jak si stezoval v clánku, to díte nezlobí a není rozmazlené, ale ten - pro díte cizí chlap - hned mele o fackách a kricení!

To on není zrejme úplne v porádku s myslením, ovládáním a chudák holcicka.

+2/−4
7.8.2015 12:51

J68o56s70e60f 55H88á43b 2413174609906

budu reagovat, ač jsem moc nechtěl.

Ten celý článek je vymyšlený, jako všechny, které nám místní redaktoři předhazují. Každopádně postavy a děj není nepravděpodobný. Pokud žena chce být s ním a on s ní, tak se musí domluvit a respektovat pravidla. Dva nebudou mít nikdy 100% stejný názor na výchovu, to nejde a je to dobře. Musí  se doplňovat. Holčička vůbec nemusí být chudák. Pán pochopí, že výchova je složitá věc. Každopádně on se o ni bude starat ještě mnoho let, pokud bude chtít. Déle než měl biologický otec. Maminka ji nějak vychovává, to je v pořádku, ale do hry vstoupil někdo 3 a tomu se nemusí vše líbit. Což je také normální.

P.S. nejsem Jakub

+5/0
7.8.2015 13:48

B86ř25e41t12i82s64l69a17v 57Š10í50m81a 9314571942

Mezi slusnými a civilizovanými lidmi jsou rozdíly v názorech na výchovu nepatrné, ale v tomto clánku jsou zcela rozdílné. Paní vychovávala holcicku laskave, jak takové malé díte potrebuje, ale chlápek se chová, jako by z ní chtel mít poslusného pejska, vychvaluje facky a krik jako dobré výchovné metody.Rv To není nikdy dobrý prístup!Díte není ani hracka, aby si nevyzrálý chlápek na nem doucoval, jak má sám dospet.

Tipuji to na nekolik duvodu:

1) díte ho obtezuje a chtel by, aby se projevovalo co nejméne,

2) chlápek je sám rozmazlený, závistivý mamánek, celý udivený, ze se partnerka netocí jen kolem nej, mozná je i zakomplexovaný a chce se pritom projevovat jako macho a tudíz vsechno rídit sám,

3) je to clovek s poruchou osobnosti, který si lebedí ve své domnelé nadrazenosti a vadí mu, ze holcicka a paní zatím zcela nepodléhají jeho manipulaci. V tomto prípade by bylo skvelým resením, kdyby urazene odesel.

P.S. Omlouvám se za zkomolené jméno.

+3/−4
7.8.2015 14:19

J56o17s88e58f 72H33á17b 2433274219846

proboha vyprdněte se na ten článek. Je vymyšlený a vy se tím snad necháte rozhodit? Ženská chce doma chlapa? Chce. Bude od něj očekávat pomoc? Bude. Jakýpak štrapáce s tím. A't se domluví a bude všechno eremu.

+4/−3
7.8.2015 14:28

B52ř21e42t38i90s68l66a55v 19Š15í51m61a 9394961122

Jasne, ze je clánek vymyslený, ale odpovídá reálnému zivotu. 

Vám asi nedochází, ze nejde o zenskou a chlapa, ale o to malé díte.... A to nebude mít lehký zivot s blbem, který delá mnoho povyku pro nic kvuli kazdé malickosti, kterou si díte preje  a hned mele o fackách a kriku.

Redakce vytvorila tatícka podobné inteligence jako je ten polský ridic na prejezdu ve Studénce, ten také myslel, ze.....

+1/−3
7.8.2015 14:41

2362989682214

Břetislav Šíma:

Ze čtení příspěvků do diskuze je největší diktátor nějaký Břetislav Šíma, která si na svačinu snědl všechnu chytrost světa. Ostatní jsou nuly a hloupí kteří nevychovávají své děti,

+4/−2
7.8.2015 14:50

B56ř30e78t34i40s47l83a10v 71Š42í24m91a 9344681652

Miroslav Dvořák

Patríte snad mezi lidi, kterí chválí výchovu, kdy jsou deti fackovány a rve se na ne pro kazdou malickost?

Celou dobu tady nepísu nic jiného, nez to, ze chlap, který kecá v clánku o rozmazleném díteti, delá z komára velblouda a problém je spís v nem samotném.

Neresím, ze se v tom panovacném a soucasne nevyzrálém chlápkovi nekdo pozná. :-)

+1/−2
7.8.2015 15:01

2532839632464

NESOUHLASÍM s fackováním !!!! Jen každý názor který není Váš je dle Vašich příspěvků hloupý a lidé sadisté. Jen Vy jste ten nejchytřejší. Začínám mít pochybnosti jestli jste vychoval několik dětí. Oproti mnohých žen kteří dle Vás tomu ani moc nerozumí. Takové chytráky jako Vy nesnáším a neuznávám.  Tím končím jakoukoliv diskuzi.

+1/−2
7.8.2015 15:08

B67ř22e89t61i89s49l47a11v 46Š96í42m36a 9144161272

Lzete, zádnému diskutérovi jsem nepsal, ze je hloupý nebo sadista!

Písu, ze dle údaju v clánku není holcicka rozmazlená, chová se primerene svému veku, ale naprosto neprimerene se chová chlápek z clánku, delá mnoho povyku pro nic, vychvaluje fackování a krik .... a to je nenormální. Nejen podle mne!

Klidne si mne neuznávejte a nesnásejte, je mi to jedno.... jen moc nechápu, proc se vztekáte, kdyz údajne nesouhlasíte s fackováním. Ale resit to nehodlám.:-)

Mám hodné deti a nebijeme je.

+2/0
7.8.2015 15:23

H52a73n95k89a 62C13h60e30n 7827549475725

Máte pravdu! rozdíly ve výchově budou vždy. My máme s mužem skvělý vztah a jedna asi ze tří věcí, na kterých se permanentně nemůžeme shodnout a někdy se kvůli nim hádáme (tedy...já se hádám) je právě výchova dětí. On nic neřeší, já jsem trochu autoritativní rodič (dáno výchovou). Já jenom doufám, že naše děti si vezmou od každého z nás to dobré, protože děláme, co můžeme :-)

+2/0
7.8.2015 16:06

J36a68n 14F38r45o82l24í14k 6746870175884

Dva lidé nikdy nejsou stejní. To co snachu vytočí do běla syna nechává chladným. Já jako děda na to koukám s nadhledem a snažím se ubrousit hrany. Ovšem dva vnuci, kteří mají ode mne pracovní název "demoliční četa" to je někdy síla. Prostě tak jde život a netřeba se pro to trápit nebo dospělí mezi sebou hádat.

+1/0
8.8.2015 16:54

B71ě49l97a 46H98o34r44á80k65o30v61á 1478112209670

Jo jó, ve všem se musí skákat podle dětí nejméně do šestadvaceti a pak je život naučí nebo si zajdou za osobním psychoterapeutem...

+3/−4
7.8.2015 12:21

B55ř15e18t39i40s17l93a10v 37Š19í37m37a 9974671332

Běla horáková

Díte jako díte, co?:-)

Nejste-li schopna chápat rozdíl mezi ctyrletým dítětem a dospělým, je to vás problém.

Byl zde také clánek o holcicce, pretazované prací u nevlastní matky, a z toho duvodu hubené a se zhorsujícím se prospechem ve skole.... a duchaplní diskutéri psali, ze je dobre, ze se holka naucí pracovat... a ze jsou deti obézní. Máte podobný zpusob uvazování.

+1/−2
7.8.2015 12:59

P13a47v97e17l 82N72e41d20ě32l46a 5556220374541

Zmlátil bych je obě.

Pak bude teprve čas vyšetřovat, co se vlastně stalo.

+6/−7
7.8.2015 11:09
Foto

D12a83n75a 97Z81e13m46k29o82v98á 7591400417146

Též bych poradila bezdětnou a vyrobit si vlastního potomka, protože uvedené příklady o rozmazlenosti nevypovídají.

+11/−1
7.8.2015 11:05

K45a70r24e17l 53V67a61c38h44u62t 9223592729413

Teda zrovna ty uvedené příklady nevidím jako nějakou rozmazlenost... ;-D;-) ... co to chlapec, proboha, řeší??? 8-o

+15/−2
7.8.2015 9:56

K76a28r18e70l 48V86a10c64h34u53t 9313692519983

Takže když se mně moje milá zeptá, zda chci k jídlu (k masu a omáčce) raději rýži, anebo těstoviny, tak to svědčí o mojí rozmazlenosti? ;-D

+7/−1
7.8.2015 9:59

J11a77n34a 82B23o10u77l28o10v84á 7970306111441

No jasně, to nevidíte? ;-D Mně přijde naprosto normální, že někdy pro rodinu uvařím dvě různé přílohy, podle chuti každého strávníka.

+9/−1
7.8.2015 10:04

P32a47v63l28a 90K85v56a50p31i40l31o70v64á 7589708594817

To nic není já jsem schopná připravovat 3 různé večeře ;-D Ale vím, že normální to není. Ale já si to zas vybírám jinde. Je to o dohodě.

+2/0
7.8.2015 12:24

P98e45t90r86a 44M60a43l35á 7881288751495

Něco podobného jsem psala níže a sklidila jsem mínusy...

0/0
7.8.2015 10:03

P89a69v62l87a 78H62r89a30d83i16l32o17v24a 3317821611814

Jako bezdetny ma samozrejme pravo videt to, jak vidi. Vlastni potomek ho rychle vyleci ;-D Clovek ma zasady a rika si, ze tohle on by nikdy a pak je vsechno jinak.

+4/0
7.8.2015 11:14

B77ř17e62t51i23s48l47a12v 97Š41í60m28a 9674571602

Souhlas, az na to, jaké má bezdetný právo. Nemá právo na to, aby si myslel, ze je pan neomylný a musí být po jeho, nedostatek zkuseností s detmi ho neomlouvá.

Nepíse se nic o tom, ze by se holcicka vztekala, dupala atd. Díte muze mít vlastní názory a chlap se spís ukazuje jako ukrivdený chudácek, závistivec a zárlivec.... a na druhé strane pan dulezitý.

+3/−3
7.8.2015 11:40

P67a32v54l90a 41H10r11a69d90i96l91o78v61a 3837631371454

Mne tedy neprijde, ze by takovy byl. Rozhodne ne dle toho clanku.

+5/−2
7.8.2015 11:48

B22ř52e36t45i97s41l37a28v 49Š49í41m60a 9904881332

Mne ano.

Proc by mu jinak vadilo, ze paní uvarí holcicce brambory nebo si s ní vymení jídlo v restauraci?Po nem to nikdo nechce. Proc hned mele o vhodnosti facek?

Mozná z nej maminka vychovala mamánka.... a chudák najednou není ten nejdulezitejsí. :-)

+2/−1
7.8.2015 12:00

P87a63v59l63a 62K59v16a90p46i17l60o80v32á 7519548324457

Velmi rychle soudíte, to zas dost vypovídá o vás. Kluk má šanci se z toho probrat.

+5/−2
7.8.2015 12:26

B56ř95e90t31i44s17l40a86v 56Š58í13m80a 9614301592

Madam, neco o takových lidech vím, názory toho chlápka jsou dost typické pro některý druh lidí. :-/

Díte není pokusný králík, aby si na nem dospelý muz, chovající se jako kluk, zkousel, jak se probrat!Výklady o údajne rozmazleném ctyrletém díteti, protoze si vybírá, jaké jídlo chce... a hned u toho mlít o správnosti facek a kriku, svedcí o necem podivném u toho chlápka.

Uz jsem zde psal, aby si zasel k psychologovi. Neznám ho, nevím, zda je sám rozmazlený a treba i zakomplexovaný, to by mu rady psychologa mohly pomoct. Pokud je to ovsem manipulant, narcis s poruchou osobnosti, tam nic psycholog nezmuze.

+3/−3
7.8.2015 12:38





mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.