Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

BALETKA: Chtíč, disciplína a bolest. Boj sama se sebou byl mou zálibou

Od pěti let se věnovala studiu baletu, aby ve svých devatenácti mohla tančit ve Zlaté kapličce Labutí jezero. „Můj den začínal tak, že jsem si oblepovala prsty náplastmi, ale dennodenní bolest mě neděsila,“ hodnotí tanec na špičkách bývalá baletka souboru Národního divadla Diana Tomsová v rozhovoru pro seriál Lidé Česka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A27n40n26a 24K35o88v78á10ř61o39v57á 9879409239333

Jeden z nejzajímavějších rozhovorů tady, a to díky mimořádně poctivým a otevřeným odpovědím. Děkuji.

+9/0
27.7.2015 21:48

D74á68š66a 22Š47k11a45r91p73o33v94á 7896591971828

a kolik je paní let?

+1/0
27.7.2015 21:47

A85n91d25r74e15a 81N23o33v28a 3248554635682

40.

0/0
28.7.2015 13:30


M59i91l42a40n 98D27o60s10t20á55l 4507864262931

úplně se mi vybavil film Pianistka...

+2/0
27.7.2015 15:02

P33a49v12e92l 88Š49e62v55č71í95k 6250475289920

Mně to trochu připomenulo Černou labuť. I když tam to bylo více o sebezničení.

Jinak pěkný článek, dobře jsem si početl.

+4/0
27.7.2015 18:13

L54u43d93v33í54k 81G33a23j41d61o59š59í79k 2325843804682

Jen by mě zajímalo, jestli ty dva roky na prknech Národního divadla jí stály za to, aby si v podstatě zmařila celý život.

Každý to asi vnímá jinak.

+2/−11
27.7.2015 12:28

P34a27t64r29i98k 78K22o62v74a28ř95í45k 6707446830796

cesta je cil ...

+12/0
27.7.2015 12:47

B42a16r65b22o56r63a 70B22ä10u35c69h40e38l89o82v33á 1857245556232

Myslíte, že má zmařený život? Šla za svým snem, a i když vrcholu nedosáhla, může si říct "zkusila jsem to". Kolik z nás tohle může říct? A z rozhovoru mi vyplývá, že tam, kde je teď, je spokojená a v životě jí nic nechybí.

+24/0
27.7.2015 13:26

P10e37t34r43a 25H20e91l16i15k27a94r90o25v75a 9108894777254

Tak určitě to není tak, jak si představovala. Spíš než spokojeně na mě působí smířeně. Chodí do práce, má asi nějaké koníčky, ono taky koneckonců co dělat jiného v její situaci. Živit se nějak musí.

0/0
27.7.2015 13:49

J56i76t63k93a 17J98a52n51ý31r45o38v23á 6228833290376

Nemyslím si, že by si zmařila život. Nelituje ničeho. V době, kdy spousta odrostlých děti bezcílně bloumá, měla svou cestu. Věděla co chce dělat a věděla co jí to bude stát. V době, kdy budoucí baletka musí začít ještě není ukončen vývoj a tak nemohla vědět, že je ten cíl pro ní nereálný.

+10/0
27.7.2015 15:25

P65e41t78r40a 77N41o52v78á15k94o18v74á 7498236234818

Čím si ho zmařila?

+2/0
27.7.2015 19:10

V43l17a97d98i45m45í43r 27N44o71v67á70k 3692754136821

Jo,velmi dobrý článek,velmi dobré otázky,velmi dobré odpovědi.Je fakt,že balet je těžká dřina i pro nesolisty,bývá při tom krásná hudba nemusí to být zrovna Labutí jezero nebo Louskáček,velmi krásná hudba,ba i choreografie byla třeba v Sylvii v pařížské opeře.Je škoda,že na balet se dívá s despektem(podobně jako na operu a vůbec vážnou hudbu).Asi je to podmíněno podstrkáváním mladým moderní hudbou,která má kořeny v USA (bylo to ovšem jak za I.republiky,tak za socialismu).

Zkuste si třeba poslechnout "O mio babbino caro".

+20/0
27.7.2015 11:56

K17a94r48e44l 57K98u84n78a 7455213244117

Proboha, ta ženská ví prd o dřině v tancování. Skončila dřív než pořádně začala. Kde jí po těch letech co už netancuje vylovili. Měli udělat rozhovor s někým kdo tancuje jako profesionál dlouhou dobu. Uffff....

+4/−27
27.7.2015 11:30

P13a43t76r80i32k 24K41o77v75a30ř38í29k 6947456220436

treba s Kunou? ;-D

+12/0
27.7.2015 11:36

P68a83v17e45l 28P15l90e42v28a 1748471840185

R^R^R^

+1/0
27.7.2015 12:04

P23e30t98r34a 28H26e40l37i90k88a46r60o70v15a 9408734207244

Upřímně, měla jsem po přečtení rozhovoru stejný dojem. Sama jsem se baletu jako dítě věnovala, od té doby ho sleduji pořád jako divák, ale tuhle baletku vůbec neznám. To ještě nemusí být směrodatné, ale možná k přiblížení baletu čtenářům by byla vhodnější nějaká tanečnice, která tančí léta a prostředí dobře zná. Tahle paní baletila chvilku a léta dělá účetní, opravdu mohli vybrat někoho po delší kariéře - Podařilová, Susová, Pollertová apod., které mají větší zkušenosti, i s tím, jak ukončit aktivní kariéru, ale přitom u baletu zůstat.

+2/−1
27.7.2015 12:08

B62a63r71b44o76r36a 17B65ä83u38c85h48e14l49o93v91á 1677165176302

No jo, ale ty se staly primabalerínami a v kariéře byly šťastné. Mně se na článku líbil právě ten pohled ženy, která celé dětství a mládí dřela, šla za svým snem, který se jí nesplnil (a to víte třeba už po 5 letech, že se nesplní) a ona byla natolik silná, že toho prostě nechala a šla někam, kde bude šťastnější, i když to znamenalo opustit tu cestu, kterou si původně zvolila.

+27/0
27.7.2015 12:25

P69e26t95r12a 40H92e28l97i66k43a85r11o53v64a 9338324547514

Ale pokud chci vhled do nějaké profese, tak asi zpovídám spíš někoho, kdo v ní uspěl, ne někoho, kdo se v ní vlastně neprosadil. Mě by zajímala naopak ta cesta na vrchol, jak se na něm udržet, jak zůstat s baletem v kontaktu i po ukončení aktivní kariéry, jak to skloubit s rodinou... Prostě určitě by se našlo mnoho kompetentnějších osob, které by se mohly k baletu vyjádřit a měly víc zkušeností i úspěchů v dané oblasti.

+1/−9
27.7.2015 12:40

P84a32t96r21i59k 55K98o14v50a42ř21í76k 6227726660126

takovych clanku uz bylo mraky, tohle je pohled z jine strany. za me R^

+21/0
27.7.2015 12:52

E93v91a 46K74a42l46l43i87s66t27o94v10á 6467598846700

Ti "umělci" jsou zvláštní řevnivá sorta. Neudělali rozhovor s pí. Helikarovou a p. Kunou... a už je rozhovor špatný, nekompetentní...

+2/−1
27.7.2015 23:35

A69n22d64r32e96a 71Š15r45e55t41r87o76v64á 7551655730388

Kompetentni je dost, jak pisu vyse, je uplne jedno, jestli udelaji rozhovor s touhle baletkou nebo Nikolou Marovou. Reknou vam to same, proste to boli, je to drina a mate vlastne hrozne malo casu na to dosahnout, co si prejete. Vetsine se to nikdy nepodari. Po teto strance mezi neni jediny rozdil. Cetla jsem vsechny dostupne rozhovory s Nikolou Marovou, a to je na ceske baletni scena nejaka osobnost (ktera navic prave dokazala zkombinovat karieru i materstvi), i s jinymi baletaky a obsahem se opravdu nelisily od toho, co rika tady pani Tomsova.

+7/0
27.7.2015 14:38

P86e62t38r39a 17H76e51l85i63k32a92r38o14v14a 9138814357164

Jenomže Nikola Márová má nesrovnatelně větší zkušenosti než paní Tomsová, která působila dva roky ve sboru. To by mi skoro bylo hloupé vystupovat jako baletka, protože tou byla dva roky, a teď je 15 let úřednice a účetní. Já chápu, že Češi mají pochopení pro obyčejné příběhy z lidu, ale prostě jako rozhovor s baletkou si představím právě Nikolu Márovou, a ne paní Tomsovou, která je třeba sympatická, ale baletkou bych ji nenazvala, to už bych mohla nazvat baletkou sebe, když jsem do 15 působila v ND, ale to by mě nikdy nenapadlo.

+2/−6
27.7.2015 14:50

A51n59d12r78e95a 30Š40r38e86t14r55o20v11á 7701385360188

Ale tady nejde preci jen o tu vrcholovou karieru. To je pro vas baletka jenom prvni solistka nebo solistka a sbor nestoji za rec? Tady je preci podstatna ta cesta, kterou maji vsechny stejnou, od malicka drina a bolest. Zaroven predpokladam, ze pani v tom Bruselu i jinde byla stale s tanecni scenou v kontaktu, takze nelze rici, ze je jako nepopsany papir a vsechno, co tu povida, jsou bludy nejake obstarozni zenstiny, co se kdysi neuspesne snazila stat primabalerinou. A kdyz to vezmu do dusledku: jaky je pro vas rozdil v tom, kdyz Nikola Marova rekne, ze je to drina, a kdyz to rekne pani Tomsova? Preci vubec zadny. V neposledni rade rozhovoru s Adelou Pollertovou tady par bylo, rozhovory s Nikolou Marovou a jinymi lze dohledat tez, a jak nekdo naznacil, prave rozhovor s temi "vzadu" jen tak neuvidite, protoze to samozrejme netahne.

+12/0
27.7.2015 15:05

P72e32t41r40a 15H87e79l21i18k82a52r26o36v82a 9738824307584

Já si prostě pod rozhovorem s baletkou představím něco jiného. Stejně jako pod rozhovorem třeba s kuchařem bych si představila rozhovor s někým, kdo vaří. Ne kdo se kdysi vyučil, pak dva roky pomáhal v kuchyni a teď 15 let spravuje boty. To už pro mě není kuchař.

+3/−7
27.7.2015 16:21
Foto

R31o77s84t82i42s18l76a47v 64S80t17r21ž90í67n74e77k 2941191131742

R^R^

0/0
27.7.2015 16:56

L20u54d23ě97k 84R21á56j84e69c77k72ý 7468287500794

16 let (od 5 do 21) v baletu, Národní divadlo (to asi není pomáhání v kuchyni), osm let tance poté - to je protančená půlka života, to mi nepřijde, že by o tom paní nic nevěděla.

0/0
17.8.2015 12:26

E14v39a 87K48a98l32l37i49s25t39o11v71á 6617588616140

A není daleko zajímavější příběh někoho, kdo se na ten vrchol právě nedostal? I jako poučení ostatním, jak se s něčím podobným vyrovnává někdo jiný, to může být zajímavější neý úspěšná cesta start-cíl.

+2/0
27.7.2015 23:30

T77o73m26á83š 21K32n70a84i56f96l 6293610947130

víš... tohle je serie článků o "normálních" lidech v pozadí ....  takže rozhovor se solistkou národního divadla by nebyl úplně štastný nápad.

+10/0
27.7.2015 13:52

A44n73d72r27e94a 73Š64r30e63t75r87o26v72á 7821545200848

A ta leta driny v souboru i na konzervatori jsou co? Vite, tanec neni jen vystoupeni v divadle; jak se pise i v clanku, je to kazdodenni drina na trenincich. A navic co si myslite, ze by vam rekly jine baletky? Ja balet miluji a cetla jsem spoustu rozhovoru i treba s Nikolou Marovou, obsah je stejny. Baletky to maji vsechny stejne, akorat nekdo se dostane vys nez druhy, ale tezkou cestu plnou odrikani, bolesti a driny vyslape kazda.

+7/0
27.7.2015 14:33

P33e21t25r67a 68N54o33v95á91k17o27v63á 7518346184878

Začala v 5 letech. To vy jste ještě tahal kačera.

+4/0
27.7.2015 19:11

E29v36a 65K96a87l40l66i40s23t52o62v17á 6337158966110

Možná, že udělali ten rozhovor právě zcela úmyslně s někým, kdo od dětství dřel, snažil se a snil... a přesto se na ten vysněný vrchol nakonec nedostal. Bývá to zajímavější příběh a zajímavější náhled do duše než u někoho, kdo tancuje jako profesionál dlouho. S úspěšnými dlouholetými baletkami i baleťáky bylo rozhovorů dost

+3/0
27.7.2015 23:26

M12a86r43t37i83n 86K75ř15í28ž93e98k 4804575136987

Na balet nechodím a po tomto článku určitě nezačnu. Článek byl upřímný a to je skvělé, ale nemám rád, když si někdo dobrovolně ničí tělo a ještě je za to obdivován. Je to stejné, jako u řady sportovců - hlavně atletika a gymnastika. Lidé si doslova ničí tělo a to se mi nelíbí. Je mi jasné, že chtějí podávat co nejlepší výkony, ale myslím si, že by měl převládat pud sebezáchovy. Vím, že dříve se obecně ve sportech a bojových uměních prováděli cviky, které pro tělo nebyli zdravé, ale tenkrát se to nevědělo, nebylo tolik informací. Když dnes někdo ničí své tělo dobrovolně a ví o tom, obdiv si podle mě nezaslouží.

Na druhou stranu úplně chápu závislost na prknech, která znamenají svět.

+6/−9
27.7.2015 10:25

P34a62v18e84l 62P27l53e87v45a 1798581370555

Nic proti názoru - ten mínus je za ty hrozné hrubky, nemám rád, když někdo dobrovolně przní češtinu:-/

+3/−5
27.7.2015 10:44

M11a69r87t68i11n 29K62ř48í47ž73e60k 4454485886917

Omlouvám se, vidím jednu hrubku, že cviky nebyli, místo nebyly, ale další mi nějak unikají.

Každopádně jsem z vaší věty pochopil, že nejsme na stejné vlně, pokud jde o tu dobrovolnost. Já, ať už jsem to napsal proto, že jsem větu přepisoval, nebo jen z toho důvodu, že jsem jelito, jsem tu hrubku nenapsal úmyslně. Kdybych věděl, že píšu hrubku a přesto bych ji napsal, pak bych češtinu prznil dobrovolně. Tak jsem to ve svém příspěvku myslel.

+5/−1
27.7.2015 11:08

P69a46v66e58l 64P49l62e82v69a 1968221470835

Hm a co třeba cviky, které se prováděli???;-D

0/−1
27.7.2015 11:54

M42a55r91t13i38n 48K59ř26í33ž20e22k 4564825466847

No vidíte. Tohohle jsem si nevšiml, ani když jsem si příspěvek přečetl podruhé. Měl bych si po sobě číst pozorněji. Díky za upozornění ;-)

+3/0
27.7.2015 12:10

B24a44r34b27o78r63a 94B74ä42u90c77h89e60l17o15v97á 1137175246642

Takže nechodíte na balet, na atletiku, gymnastiku a určitě je Vám zle když zahlédnete horníka nebo zdravotní sestru, která si huntuje tělo zvedáním těžkých pacientů, od kterých mnohdy DOBROVOLNĚ chytne kdejakou nemoc, že? To je ale pokrytectví.. Řekněte mi, kdo si v dnešní době neničí v práci zdraví? I ta nejobyčejnější úřednice, která se 8 hodin denně kroutí před PC a do očí jí svítí bílé zářivky, si kazí záda, oči...

+18/−1
27.7.2015 11:05

M15a28r67t41i20n 49K42ř52í23ž56e46k 4184665266967

Není nad to někomu vkládat slova do úst, že?

Nechápu, proč vás tak rozlítilo něco, co jsem ani nenapsal. Rád ale připojím svůj názor, abyste měla představu o mém pohledu na věc.

Atletiku a gymnastiku mám rád. Stejně tak například některá bojová umění a další sporty. Dnes už naštěstí u většiny cviků lidé vědí, jak jsou škodlivé, nebo prospěšné, ale v závislosti na oblíbenosti sportu a jeho vykonávané úrovni je na sportovce stále větší tlak na výkon. Jdou až za hranice svých možností a často si i pomáhají nedovolenými přípravky. To, že baletka v rozhovoru sama přiznává, že ani při nadměrném fyzickém zatížení (to se snad shodneme, že tréninky baletu jsou) nemá čas na regeneraci jen dokazuje to, co jsem psal.

Pokud jde o zdravotní sestru, tak co jste napsala jde úplně mimo to, o čem jsem psal já. Vůbec nemluvím o nějaké rizikovosti povolání, to jste mohla rovnou přidat hasiče a říct, že se podle mě nechávají dobrovolně upálit...

Abych to shrnul. Svým příspěvkem jsem chtěl zdůraznit, že je dnes u spousty sportovců trend se přetahovat a vybičovávat k lepším výkonům bez ohledu na to, jaký vliv bude mít jejich chování na jejich vlastní tělo, které mají po celý život pouze jedno. Ničí tak podle mě hlavní podstatu sportu, která by měla být v tom, že člověk zlepšuje a udržuje svoji fyzickou i psychickou kondici tak, aby žil co možná nejdéle, co nejzdravěji a mohl si užívat radosti života do vysokého věku. Proto si můj obdiv nezaslouží.

Diskuze o tom, v jakých podmínkách jsou lidé ochotni/přinuceni pracovat a kolik za to dostávají, je podle mě diskuze o něčem jiném, na velmi dlouho a sem se nehodí. Sportovce mezi klasická povolání neřadím, protože mají na společnost úplně jiný vliv, než ostatní povolání (ve volném čase můžete sportovat, ale těžko budete ve volném čase například horník, nebo policista). Je to můj názor a chápu, že se nemusí shodovat s názory někoho jiného, ale nemám rád, pokud mi někdo vkládá do úst něco, co jsem neřekl a pak na základě toho dělá soudy.

+1/−6
27.7.2015 11:51

P54a62v87e30l 15P77l59e26v70a 1468701680655

Přesně tak, kolega Křížek je totálně mimo, každé povolání předpokládá určité činnosti a výkony a některé jsou pro tělo i nevhodné až škodlivé, ale je to tak. Baletka, aby zatančila to, co má a tak, jak se to požaduje, prostě musí své tělo huntovat. To k tomu patří a ona do toho s tím vědomím jde. O to více zasluhuje za to, co předvádí obdiv a úctu. Právě tak si zaslouží obdiv a úctu lidé, kteří si při práci huntují tělo (třeba horníci), ale opět to k té práci patří a oni s tím vědomím do toho šli. Kdyby všichni uvažovali jako kolega Křížek, tak by velká část profesí a činností nebyla možná vykonávat a pak by se kolega Křížek čertil, proč to nikdo nedělá.

+9/0
27.7.2015 12:03

B26a15r23b52o74r31a 30M19a26r65e84š67o24v62á 7322282442410

Pan Křížek, jestli jsem to správně pochopila, totiž neuznává umělecké řemeslo či sport za povolání v určitém slova smyslu (možná za dostatečně užitečné povolání?). Upřímně, u sportovců to mám primárně také tak, umělci nás přeci jen velmi obohacují (kultura, žeano). Ale když se nad tím zamyslím, sport je dnes vlastně ještě užitečnější zaměstnání než klasické umění! Už někdy někdo viděl, aby tatíci celé večery řešili u piva např. operu? :D

+5/0
27.7.2015 12:15

M81a92r89t18i52n 50K29ř93í58ž36e67k 4514705736787

Nepochopila jste to úplně správně. Umění uznávám a sport také. Pokud zůstanu u sportu, protože o tom tu celou dobu píši, tak (nebudu teď hodnotit úplatky a celkově velikost částek u nejoblíbenějších sportů na nejvyšších úrovních) naopak lze vrcholové sportovce vnímat jako vzory daného sportu. Spousta lidí by chtěla dosáhnout stejných, nebo co nejvíce podobných výkonů a protože sport je něco, čemu se ve volném čase může věnovat každý, je podle mě velmi důležité, aby tito vrcholový sportovci sportovali tak, jak je pro tělo zdravé. Mít vzor v někom, kdo se po pár letech na výsluní nemůže bez bolesti pomalu ani pohnout, mi nepřijde úplně zdravé, ale jak myslíte. Jen už mi prosím nevkládejte slova do úst :-)

0/−2
27.7.2015 12:31

B72a85r96b51o32r64a 90M93a76r45e46š31o44v47á 7632952932510

V tomto případě si ale poněkud protiřečíte. "Líbí se mi to, ale nelíbí se mi to." Většina sportů (či fyzicky náročných profesí) se prostě nedá dělat "zdravě". To Vám potvrdí každý doktor i sportovec. Pokud by se nejelo na krev, vrcholový sport by neexistoval a tatíci u piva by u čučení na fočus konstatovali oprávněně: "Na to se nemůžu dívat! Vždyť i já za mlada hrával líp!" A to, že dřív se dělaly tyto aktivity (nebudu už používat slovo "sport") zdravě, nepovažuji za opodstatněnou pravdu. To, že jsou dnes ti nejlepší proléváni chemií neznamená, že před sto sty lety neodcházely profi baletky také do důchodu po patnácti letech kariéry. Třeba slavný fotbalista Eusébio ukončil kariéru ve 37, a to je to už skoro 40 let.

+5/0
27.7.2015 13:47

M71a35r96t69i12n 55K37ř70í81ž57e23k 4244935446897

Nevím, kde si protiřečím. Také nevím, kde jste vzala toto: "A to, že dřív se dělaly tyto aktivity (nebudu už používat slovo "sport") zdravě, nepovažuji za opodstatněnou pravdu.". Já nikde nenapsal, že se to dříve dělalo zdravě, ale spíše naopak. Protože dříve lidé neměli tolik informací o tom, které cviky jsou a které nejsou zdravé, tak právě docházelo ke zbytečnému namáhání a opotřebení.

Pokud jste přečetla mé příspěvky, tak jsem se v nich snažil napsat, že se mi sport líbí a podporuji ho, ale pouze pokud sportovci nekašlou také například na stravu a regeneraci. Sport mimo jiné vychovává, učí jít za cílem i přes překážky, učí trpělivosti a spoustě dalších věcí. Učit lidi, aby kašlali na regeneraci, protože pokud nemakáte na plno každý den a celý den, tak jste bábovka je asi stejný nesmysl, jako učit na základní škole, že 1 + 1 = 3. To je věc, kterou by vám měl potvrdit každý lékař a sportovec.

0/−2
27.7.2015 14:16

P45a31v92e18l 27P11l95e40v17a 1148961580215

Opět si protiřečíte:  "Sport mimo jiné vychovává, učí jít za cílem i přes překážky, učí trpělivosti a spoustě dalších věcí." To jít za cílem i přes překážky neznamená, jak si možná myslíte, ty překážky při překážkovém běhu, ale právě ty překážky, které před nás staví lidské tělo a psychika - to je právě to ničení se tím, že musím své tělo donutit, i když se mi nechce a bolí to, k vyššímu výkonu a to i za cenu jeho huntování a poškození. Pokud nejsem amatér, který si může dovolit říci už toho mám dost, už mě to nebaví a končím. :-)

+2/0
27.7.2015 14:33

M72a70r57t28i71n 49K85ř24í71ž54e61k 4624455666157

Pane Pleva, co bych vám na to tak řekl...

Je rozdíl mezi tím, když postupně zvyšuji svou sílu a vytrvalost, abych překonával překážky - například v uběhnuté vzdálenosti, nebo v délce doletu vržené koule - a mezi tím, když si přivodím únavovou zlomeninu.

0/0
27.7.2015 14:43

P62a87v17e30l 52P28l16e58v30a 1188301680705

Co bych vám na to řekl...

Ona si únavovou zlomeninu nepřivodila a od malička postupně zvyšovala své dovednosti a vytrvalost, aby mohla překonávat překážky - například výdrž, potřebnou volnost kloubů, nebo délku dosažených koncových poloh končetin. Takže je to úplně stejné až na to, že jste napsal na začátku diskuse nesmysl a teď ho zoufale a za každou cenu vedete do autu, abyste jako neztratil čest. Lépe by bylo mlčet a nepitvat to, jen se více a více dostáváte do sporu sám se sebou:-):-(

+2/0
27.7.2015 16:59

M39a65r62t97i57n 78K59ř19í86ž65e94k 4314945136317

Ano, ona si únavovou zlomeninu nepřivodila. Pokud byste četl, co píši, tak jsem zmiňoval obecně sportovce a tohle je jedna z věcí, které se přetrénovaným často stává. Zaměřím se tedy konkrétně na informace z článku, abyste byl spokojen. Podle vás je v pořádku, že, málem zkolabolava kvůli špatnému stravování a sama přiznává, že baletky jsou ohroženy anorexií a bulimií z podstaty své profese? Podle mě to v pořádku není. Zahrávat si s takovými nemocemi je totiž životu nebezpečné. Věřte tomu, nebo ne. Nikomu bych to nepřál a že si s nimi někdo pohrává, si podle mě vážně obdiv nezaslouží. Vyjádřil jsem tak svůj názor. Je docela zábavné, že někdo, kdo mi jako první napsal: "Nic proti názoru...", se mě tu od té doby v podstatě snaží přesvědčit o tom, že můj názor je špatný, případně o tom, že si protiřečím. Poznámku o mé cti snad ani nebudu komentovat :-)

0/0
28.7.2015 9:00

M59a48r55t64i65n 39K35ř54í25ž89e37k 4674535636987

My se známe pane Plevo? Já jen, že mi říkáte kolego a já nejsem schopný si vás nikam zařadit...

V tom příspěvku, ke kterému jste mi dal mínus jsem vysvětloval, že mluvím separátně o sportovcích a vy sem stejně budete plést horníky a stejně jako Barbora Bäuchelová mi vkládáte slova do úst a věštíte budoucnost, jak bych se zachoval, kdyby...

Koukám, že tady je asi veškerá diskuze marná.

+2/−1
27.7.2015 12:16

B97a63r29b27o52r41a 88B98ä63u87c86h54e52l11o51v35á 1317335136362

Ale uvědomte si, že baletka, boxer i maratonec jsou povolání. Ono je to živí! Stejně jako horníka živí bušení do skály a vdechování černého prachu. A zdravotní sestru živí celodenní lítání kolem pacientů, úředníka zírání do počítače. Každý jsme si zvolili nějakou cestu s nějakou mírou utrpení (budu-li patetická) a nechodit na balet, protože baletka si každý den huntuje tělo, to je prostě směšné.

+9/0
27.7.2015 12:28

P69a68v73e14l 15P98l39e17v81a 1678501900645

No právě, přesně tak, kolega Křížek by se nad tím měl zamyslet.

+1/0
27.7.2015 12:34





mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.