Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kdy píchat dětem uši? Britové volají po stanovení věkové hranice

On-line petice volající po stanovení věkové hranice na píchání dětských oušek posbírala v Británii dosud více než 35 tisíc podpisů. Její autorce se zároveň podařilo přesvědčit poslance Marka Tamiho, aby otevřel na dané téma diskusi na půdě parlamentu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T65o34m28á98š 66C10h31r77á13p11e71k 4539797552690

Ja myslim, ze treba ze povinnemu ockovani taky nikdo nerika tyrani, a to je pritom pro dite mnohem vice traumatizujici a verim, ze i vice bolestive, nez nastreleni nausnic.

Jen pro poradek: Nepatrim k odpurcum povinneho ockovani deti, jen me to napadlo v souvislosti s nastrelovanim nausnic.

0/0
26.6.2015 13:49

T47o92m89á74š 35J64u16r88e93č28k34a 3793922559683

Anglie začíná podléhat vlastní demagogii, začíná tam být cítit mnohem silnější socialismus než za komančů. "nebojte vy neschopní rodičové, už brzy Vás budeme potřebovat jen na odrození dítěte o vše ostatní se postará stát"

+4/0
26.6.2015 10:02
Foto

K31r73i85s86t68i56n92a 92D50o98u29b54r82a86v38o97v94á 3607295787904

Jaképak týrání. Dceři jsem nechala nastřelit náušnice v pěti, protože mi přišlo hloupé, aby mimono mělo zlaté naušnice hned od narození. Vzala jsem ji k odbornici. nastřelila jí první, ani nebékla, ukázali jsme ji zrcátko a honem honem nastavovala druhé ouško, aby mohla mít obě. Jestli se ti britové nepřipodělali z rodičovství dřív, než bylo záhodno.

+3/0
26.6.2015 6:14


P54a38v83l75a 59Š44k34o80r41p30í38k31o44v78á 2961668919858

Nějaká věková hranice by mohla být, nevidím důvod, proč by dítě ve dvou měsících muselo mít naušnice. Nevím, jaká hranice, ale nějaká by asi mohla být. Já osobně jsem měla naušnice až ve 4 letech a také jsem žila.

0/−1
25.6.2015 21:39

Š23á54r10k49a 75S15t19a32ň12k64o30v39á 9283735769769

Takže píchnutí uší musí rozhodnout samo dítě a ne rodič, tak to potom nebudeme očkovat (očkování také nemusí být vždy přínosem pro dítě) ať si každé dítě rozhodne samo?

0/−3
25.6.2015 20:49

L75i44n12d21a 19M22r67á22č18k77o90v32á 1488178409

srovnáváte nesrovnatelné

+1/−1
25.6.2015 22:02

Š40á12r74k16a 34S90t15a62ň77k65o36v41á 9683605129119

A přitom po očkování může dítě ochrnout ( máme v rodině).

0/−1
25.6.2015 22:15

M64a54r66t13i61n63a 80S75e10d85l86i41c96k23á 5862835941342

Ano. Za vsechny nemoci, ktere cloveka v zivote potkaji, muze totiz ockovani.

0/0
26.6.2015 18:32

M88a36r53t66i52n 85J69i81r34o54u82s80e98k 7616155755368

A rituální obřízku řešit pan poslanec bude, nebo se bojí do tohoto zašťourat.  :-P

+1/0
25.6.2015 18:23

Z77u80z14a77n75a 30K97u16ř48í13z73e64k 2635788514464

Takže stanovíme hranici třeba 8 let a pak je píchnem??? Nebo jako v 8 se bude muset rozhodnout tááák a teď honem řekni jestli jo nebo ne... nebo jako jak stanoví věkovou hranici?? Do 8 let nebudou rodiče smět a pak jako bude muset být souhlas dítěte??? Pak ta holčička asi nebude pod tlakem to bude asi jako dárek k narozeninám ... jo jo to je dobrý to rozhodně bude fajnové rozhodnutí. Některé řeší i barvičku spoďárků hodinu, což teprve naušnice. A když nastřelení nebolí dospělého proč se tedy mluví o tom, že to bolí to miminko, oni se nám ty uši asi v dospělosti umrtví nebo tak něco? No mám na GB hooodně otázek  :-)

+1/0
25.6.2015 17:50

K44a70t74e57ř96i12n80a 42H79a39l36a92š28k85o35v35á 1305865183127

chacha, mi nausnice pichli hned v porodnici, ale zahy se u me projevila alergie na zlato a bylo po parade. repete v deseti, kdy jsem si rekla sama.  do te doby to mama nechala na me, jestli vubec budu chtit :)

0/0
25.6.2015 17:32

S89i55m23o15n54a 59S14e81d95l26á70č74k40o44v64á 3904405287397

Vzdyt je to hnus, na te malicke hole hlavicce.

V zahranici zcela bezpecne poznate o jake dite se jedna. Pokud ma nausnice v uchu, je to zcela jiste vychodni Evropa.

0/−4
25.6.2015 17:00

Z75u10z71a97n46a 93K15u86ř61í77z48e43k 2765708484554

Tak aspoň, že kluci jsou maskovaní .... ;-D

0/0
25.6.2015 17:56

P88a57v68l13a 46Š96k97o45r63p68í60k61o83v31á 2431948129578

To je ale hloupost, co jste napsala. V Británii, v USA a všude možně nechávají rodiče dětem buď nastřelit naušnice nebo píchnout uši. U nižších tříd to vidíte nejen u holčiček, ale i u chlapců!!

+1/0
25.6.2015 21:37

Š42á12r28k57a 75S21t48a72ň51k14o57v81á 9923145909889

A nemělo by rozhodnutí o propíchnutí či nepropíchnutí na rodičích?

0/0
25.6.2015 15:49

M75a43r70t25a 91S77o12u35k43u77p43o52v13á 9406436520410

To je věc názoru, já myslím, že  by rozhodnutí mělo být na osobě, která ty uši píchlé má.

+1/0
25.6.2015 18:35

B29a37r46b36o40r80a 57M63á73š55o93v87á 5807743569692

Opravdu problem, chtela bych videt nejakou zenu, ktere jako dospele vadi, ze ma propichle usi. Moje male sestry chtely me nausnice, dlouhe vlasy jako ja atp. Miminko si to nepamatuje a jsou veci, ktere boli tisickrat vic, i plac jen tak byl delsi, nez plac z propichnuti ousek. Neni to tyrani neni to nic, napak je to u nas tradice, ktera neublizuje.. Pokud by se to spatne hojilo, pozna se to velmi rychle a nausnicky se daji vytahnout, tim problem konci. Asi nemaji opravdove problemy, ze resi tohle.

+8/−2
25.6.2015 15:32

M94a54r10i33e 85K65o63v98á92ř23o97v76á 9940699214692

Já uši propíchnuté nemám a jsem ráda. Šperky nebo bižuterii nosím minimálně a aspoň nemám vytahané ušní lalůčky, jako většina žen v mém věku.

0/0
26.6.2015 8:43

A14l49e73x75a54n62d44r 61C22h61y27t32i18l 2464612125861

Aha pozor, Sandra dorazila, ted to bude litat.

0/0
25.6.2015 15:07

M82a17r84t43i29n54a 62T73r46o42j27a81n80o67v14á 5443338835

Diskuse jako obvykle výživná. Vyplývá z ní zejména, že způsobit vlastnímu miminku úplně zbytečnou bolest (důvody jsou: rodičům se to prostě líbí, chlapům se to bude v dospělosti líbit, je potřeba, aby sousedky poznaly, že se jedná o holčičku...) je naprosto OK proto, že miminko si to nebude pamatovat.

+8/−3
25.6.2015 14:53

P40a10v79l25a 42N20o47v21á 3345478419900

Některé dedukce jsou výživné též... ostatně jako obvykle.

+1/0
25.6.2015 14:54

M55a60r94t89i22n61a 35T35r84o94j20a12n17o29v27á 5793418925

Chcete popřít, že se ta odůvodnění v diskusi vyskytují ve zvýšeném množství?

0/0
25.6.2015 14:58

P22a87v83l62a 31N12o16v66á 3745748949170

Já z diskuze nepobrala to, že je OK miminku způsobovat bolest, protože si to nebude pamatovat. To nikdo nenapsal.

0/0
25.6.2015 15:01

M30a25r41t54i85n65a 85T89r54o52j18a96n97o45v88á 5773178225

Když myslíte...

0/0
25.6.2015 15:03

P91a67v78l40a 35N52o17v92á 3395928839550

Tak citujte...

0/0
25.6.2015 15:05

M85a59r40t76i74n94a 69T61r43o60j92a51n48o69v78á 5853638845

Ani mě nehne. Co jste vy z diskuse pobrala nebo ne, je vaše věc, já nemám nejmenší potřebu vás přesvědčovat.:-)

+1/−1
25.6.2015 15:10

P23a37v58l62a 82N36o38v88á 3895878479920

Ok.

0/0
25.6.2015 15:11

D35a92r15i97n66a 58M66a31l70k92o18v55a 4788407735373

Mně připadá trochu nadsazena ta bolest, protoze zejmena nastreleni opravdu téměř neboli... a zapomnela jste na nejpodstatnejsi vec,ze krome rodicu, muzu, sousedek atd. se to hodne libi taky samotnym holcickam a posleze ženám. Ja osobně jsem mela větší výčitky, kdyz jsem snedla neco nadymaveho a moje kojene deti pak bolely břicha a to si piste, ze mnohem vic a dele než pichle uši.

+6/0
25.6.2015 15:32

A91l65e73n30a 38V54e79s56e95l32á 3753131475848

Já bych dodala - možná "úplně zbytečnou bolest", ale hlavně taky "nepatrnou bolest". Kterou si miminko nepamatuje už za pár minut.

Co očkování, co odběry krve? Ano, já vím, nejsou "zbytečné" - ale pokud se týká bolesti, jsou zcela srovnatelné. Proč to tak dramatizovat? Podáváte to, jako by tomu miminu amputovali všechny prsty a ještě ke všemu po jednotlivých článcích...

+5/0
25.6.2015 18:48

P15e80t23r 49Š35v10a45r49c 2128298285420

Já myslím, že rodiče působí miminku, potažmo dětem daleko větší bolesti nesprávnou obuví, batohem, sezením, NEpohybem, než pár minutovým pobreknutím.

0/0
26.6.2015 11:28

A23l29e29x13a83n51d62r 10C96h34y24t26i64l 2804222585121

Dela se z prdu kulicka, jako obvykle.

Sousedka si nechala nausnice nastrelit celkem nedavno ve svych cca 36 letech. Mela z toho obrovsky strach. Rikala, ze skoda, ze ji rodice nenechaly pichnout hned, protoze to nic neni a ze se ta leta bala zbytecne.

Nasi male jsme nechali nausnice nastrelit nekdy v pulroce a plac trval asi tak 10 sekund. Takze to nemuze byt zadna tragedie. 

A co si budeme povidat, drtiva vetsina zen nausnice nosi. A drtive vetsine muzu se to libi. Kdyz je nosit nechce, nemusi, ale priprava ji nijak neuskodi.

+7/0
25.6.2015 13:43

D43a81r63i82n84a 87M36a41l38k15o73v91a 4518627535123

S tou kuličkou se ztotožňuji:) Ja jsem si náušnice vyprosila ve třetí třídě a klidne bych je mela i dřív. U dcery jsme se rozhodovali, buď hned jako miminu nebo az je bude sama chtit, nakonec je ma nastrelene od pul roku a kromě te minuty breku o nich od te doby nevi. Nelibi se ji akorat vytahovani, ale jednou na dobu, co se budou jeji nausnice machat ve slivovici, dostala misto nich moje, od te doby je ma a jaká je důležitá. Prostě se ji to líbí.

+3/0
25.6.2015 14:22

A95l40e59x36a92n48d34r 50C47h87y80t65i96l 2844532865851

Mame to stejne. take se ji v jejich 2,5 letech libi. Byl akorat problem s vyberem materialu. Bile zlato se neosvedcilo. Zvolil se jiny material a je to v cajku.

0/0
25.6.2015 14:24

D47a68r46i64n58a 38M41a91l71k54o46v87a 4188547705693

Naší budou tři, bile zlato ji nevadilo, ted ma stříbro a taky bez problémů.

0/0
25.6.2015 14:28

P24a68v50l61a 32N18o94v57á 3225458959160

Asi nejsnesitelnější je chirurgická ocel, ne? Navíc se mi tento kov líbí :-)

+1/0
25.6.2015 14:34

A70l43e53x61a85n16d14r 93C17h46y47t11i28l 2444312925871

Ja tusim, ze ani ten nebyl uplne bez problemu, ale musel bych se doma zeptat :)

0/0
25.6.2015 14:51

P61a38v43l19a 95N81o26v12á 3355638399730

Jako malá jsem snesla i bižuterii. Teď jsem na některé materiály v uších "alergická", jenom ta ocel mi nikdy nevadila.

0/0
25.6.2015 14:55

L87e52n22k41a 34A31b37r11a83h12á12m50o76v62á 6769311488430

Co byste jeste doporucil, aby se holcickam provadelo, protoze v dospelosti se to muzum bude libit (a priprava na to neuskodi)?

+2/−1
25.6.2015 14:37

P86a85v11l69a 59N17o62v96á 3735618379580

začínáte být trochu agresívní... ;-)

0/0
25.6.2015 14:42

L60e52n73k29a 28A93b34r69a93h23á93m91o13v59á 6369911418430

Ale? Dovolila jsem si jen pouzit slova pana Chytila a jsem prirozene zvedava.

0/0
25.6.2015 14:44

P14a93v62l90a 75N52o71v28á 3915158779370

Tak nemůžu mluvit za pana Chytila... mně osobně se třeba nelíbí, když ženy mluví sprostě. Nelíbí se mi to ani u mužů, ale u ženské je to jako pěst na oko...

0/0
25.6.2015 14:51

A56l74e73x34a50n58d75r 56C43h82y95t78i48l 2734912195661

Tady uz nejde o zvedavost, ale o nemistne vulgarni dvojsmyslne narazky, ktere do kultivovane diskuze nepatri, pokud alespon jeden ze zucastnenych neni deviant. Po teto Vasi vete Vas tam s klidem zaradim.

0/0
25.6.2015 14:54

L10e79n69k64a 40A56b42r94a68h75á31m57o10v12á 6299901668650

Jako dvojsmyslnou narazku to vnimate Vy. Nemuzete poprit, ze jste ta slova pouzil a ja je pouzivam ve stejnem kontextu, jak jste je minil Vy. Pokud Vam to vadi, volte slova pecliveji.

Jde mi napr. o toto: Vetsina zen se take stara o domacnost (i kdyz nektere to nedelaji). Vetsina muzu to ocenuje. Budete vladtni dceru od malicka pripravovat na praci v domacnosti?

0/0
25.6.2015 15:04

A28l28e77x19a76n26d84r 98C31h97y83t52i12l 2594622605911

Tak pozor, (ne) vazena, ja to napsal bez skryteho vyznamu. Vy jste ho tam hledala a uzpusobila si k tomu SVUJ dalsi prispevek. Slova se obvykle pouzivaji k tomu, aby existovala komunikace. Pokud bych se snizil na kvalitu Vaseho puvodniho propiraneho prispevku, tak bych mohl napsat, ze jste ve Vasem poslednim napsala, ze vetsina muzu pouziva vlastni dceru od malicka. A jeste muzu dodat, vybirejte pecliveji slova. Ale ne, to ja bych neudelal. Ja jsem slusne vychovany a ani by me to normalne nenapadlo. To jen Vas.

0/0
25.6.2015 15:13

L34e17n71k25a 28A40b39r80a82h53á98m43o80v75á 6869811178720

Vsak ja to take bez skryteho vyznamu myslim a moje otazka pretrvava.

0/0
25.6.2015 15:15

A89l87e89x12a53n78d41r 35C43h21y26t73i70l 2934482205941

Napriklad naucit je uvarit i neco jineho nez caj. Ale to se tyka i opacneho pohlavi.

Spokojena s odpovedi? Doufam, ze ano.

0/0
25.6.2015 16:39

L83e93n49k10a 86A48b37r93a71h84á65m50o32v96á 6699941868710

Naprosto spokojena a dalsi diskuze netreba. Dcery i syny proste povedete k tomu, aby umeli uvarit i neco jineho i caj, ale dcery by se jeste navic mely libit drtive vetsine muzu.

0/0
25.6.2015 20:29

D72a11n31i62e91l83a 92U96r27b64a19n82o15v93á 2694800135876

Souhlasím a Lenkou bez skrytého významu je otázka zcela legitimní. Z toho co vy píšete:

A co si budeme povídat, drtiva vetsina zen nausnice nosi. A drtive vetsine muzu se to libi. Kdyz je nosit nechce, nemusi, ale priprava ji nijak neuskodi.

Jasně vyplývá že příprava holčiček ještě v dětském věku na to co se mužům líbí je v pořádku a nijak neškodí. Je tedy legitimní se ptát co kromě propíchnutí uší řadíte do kategorie "příprava která neuškodí v zájmu toho aby se líbily mužům"

0/0
25.6.2015 15:33

Š66á72r13k48a 62S18t81a93ň75k84o21v23á 9563775839319

Já jsem musela rodiče v 6letech uprosit, že chci naušnice! Byla bych vděčná kdybych je mohla mít od malička!

+4/−1
25.6.2015 13:40

D75a18n72i30e11l65a 17U89r30b72a84n88o79v70á 2794500925806

Reálně to dělají rodiče pro sebe chtějí mít holčičku s náušnicema - tzn je to ryze sobecký akt který se zájmy dítěte nemá co dělat, jen je to prostě zvgyk tak to nikomu nepřipadá divné......stejně jako v africe nepřipadá divné holčičkám dělat obřízku. Není ale reálně žádný důvod proč s tím nepočkat do věku kdy to holčička bude sama chtít.

+8/−8
25.6.2015 13:32





mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.