Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Lidí s depresí přibývá. Co dělat, když bolí duše

Stavy, kterým říkáme deprese, se v lékařské mluvě nazývají afektivní poruchy čili poruchy nálad. Za posledních dvacet let se ambulance českých psychiatrů znatelně více zaplnily novými pacienty a právě počty lidí s depresivními příznaky zaznamenaly největší nárůst. Jak depresi poznat a léčit, zjišťoval magazín Rodina DNES.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T43o73m74á60š 37J54u94r96e60č50k84a 3133112759743

Na to je jednoduchej recept, naučit se žít život takovej jakej je, ne žít život takovej jakej bychom chtěli, aby byl.

+1/−6
29.6.2015 11:00

J95o85s29e98f 73T78r45n26k29a 1531898784180

Na tyhle řeči mám jen jedno slovo ... Nikdy jste to nezažil ... Nepřeju nikomu. Ono to "jenom" je vám, ve chvíli kdy nemůžete ani normálně fungovaqt, dost k prdu ...

+4/0
29.6.2015 16:25
Foto

J33a49n 31G22o41e52t77z 5560723187289

Souhlas, Josefe.

0/0
29.6.2015 18:44


T84o72m31á90š 23J21u96r91e56č11k16a 3593182519473

Nikdy nezažil? vidím že znáte můj život lépe než já.

0/−1
30.6.2015 6:26

J20o64s38e58f 41T82r64n26k87a 1371108624900

Jinak by jste to tak nenapsal...

+1/0
30.6.2015 13:41

A69l33e95n48a 23V21e79s88e16l23á 3343161425928

Ale to mluvíte spíše o špatné náladě než o depresi, ne? (Nicméně z článku mám dojem, že ten v některých místech taky.)

+1/0
29.6.2015 16:31
Foto

J85a60n 32G43o70e13t88z 5140673917449

Tak na tohle zrovna žádný jednoduchý recept, natož ten Váš, rozhodně neplatí.

+2/0
29.6.2015 18:42
Foto

J59a86n 12G17o15e12t84z 5200433117869

Omlouvám se, zase mi stávkuje PC.

0/0
29.6.2015 18:46
Foto

J77a19n 21G94o40e66t31z 5580243337349

Tak na tohle žádný jednoduchý recepat, ani ten Váš, neplatí.

0/0
29.6.2015 18:43
Foto

J50a70n 39G37o15e66t90z 5860793287389

Tak na depresi, panické stavy a úzkosti žádný jednoduchý jednoduchý recept není. Ani ten Váš, to mi věřte.

+1/0
29.6.2015 18:45

T56o78m60á92š 86J97u17r32e30č31k59a 3843732539333

U mě to fungovalo, a to jsem byl více jak dva roky v takovejch sr*čkách které nikomu nepřeju a říkám to právě proto. Kdybych propadal depresím a stavům, tak jsem pořád tam kde jsem byl a nejspíš bych tu s Vámi nemluvil. Většina jsou to jen výmluvy na neschopnost si vyřešit vlastní život.

0/−2
30.6.2015 6:29

A59l18e58n47a 46V42e29s36e61l60á 3463741745798

Ale "být ve sračkách" není totéž jako "mít depresi".

Rozdíl asi jako mezi bolestí nohy po výkonu a únavě a zlomeninou. A vykládat někomu "mě taky bolela noha a rozchodil jsem to, tak nebuď neschopný to vyřešit".

+4/0
30.6.2015 8:39

T53o51m23á17š 58J80u64r25e78č73k44a 3603172119143

To "být ve sračkách" většinu lidí vede k depresi. Depresi vždy něco předchází a tady nastupuje to jak se s tím onen člověk vyrovná.

0/−1
30.6.2015 9:14

A28l21e54n62a 60V42e41s78e30l80á 3903231585348

Může to být spouštěč, jistě; ale deprese jako nemoc (a ne jako lidový název pro špatnou náladu) je věcí chemických pochodů v mozku. Nějaké "vyrovnávání se" má na chemické reakce minimální vliv.

To máte něco jako otužování. Ne že by nemělo pozitivní vliv na imunitu, ale tvrdit, že kdo se každé ráno sprchuje studenou vodou, nikdy nedostane žádnou nemoc, je podobně chybné zjednodušení.

+4/0
30.6.2015 9:31

T41o35m60á41š 56J49u77r17e70č66k93a 3513942919793

Deprese není žádná nemoc, deprese je psychologická porucha a tak se k ní dá i přistupovat.

0/−3
30.6.2015 11:42

A73l11e81n21a 35V57e42s35e30l21á 3293211205438

Kristova noho - deprese JE nemoc! Že jsme zvyklí tak lidově říkat i stavu, že máme všeho plné zuby, je jiná věc. To že vy jste tu nemoc neměl, neznamená, že neexistuje!

+3/0
30.6.2015 11:52

T85o77m88á51š 66J53u41r19e98č75k53a 3633492139823

Ukažte mi kde je deprese popsána jako nemoc sem s tím.

0/−1
30.6.2015 12:01

A95l65e89n45a 85V49e16s88e40l47á 3983821915358

Děláte si legraci?

+2/0
30.6.2015 12:20

T21o45m30á66š 95J37u79r25e62č53k35a 3353412919813

Ne, wikipedie ani žádné odborné lékařské plátky nepíší o depresi jako o nemoci, tak Vás žádám vyveďte mě z omylu.

0/−1
30.6.2015 12:30

A44l80e92n92a 31V46e24s62e30l73á 3563451715108

Přiznám se, že nevím, co si představit pod souslovím "psát o něčem jako o nemoci". Zrovna o depresi je odborné lékařské literatury opravdu hodně, takže tvrdit, že sice o ní píšou, o jejích projevech, léčení atd.... ale nepíšou o ní "jako o nemoci", to moc nepobírám. Potřebujete nadpis "Nemoc deprese"? On se ale takto neuvádí ani u jiných chorob...

+2/0
30.6.2015 12:58

T20o28m54á58š 26J73u64r17e42č82k16a 3553262499373

Ne Deprese nemá  žádné společné rysy jako nemoc, 1.Nedá se léčit jako nemoc 2.neprojevuje se jako nemoc 3. a není ani klasifikována jako nemoc je to stejné jako se kdysi homosexualita brala jako nemoc. nebo šílenství byla nemoc. Jsou to psychologické stavy ne nemoc. Bylo by to stejné jako tvrdit, že schizofrenie je nemoc. A poslední věc, léčení je zase postaveno na psychologii.

0/−2
30.6.2015 13:09

T91o60m24á74š 96J58u12r27e89č98k13a 3733302679453

A věřte mi že ano a ostatní jsou jen výmluvy na neschopnost řešit si vlastní život. Nebejt toho jsem v těch sra*kách ještě teď a nikdy bych se z toho nedostal. kdybych tehdá podlehl depresím asi bych se tu s váma teď nebavil. Jsou tu dva druhy lidí, ti co konají a ti co se vymlouvají. Je to tím, že se lidi spolíhaj na to, že jim vždy někdo pomůže. Ale když se na Vás každej vybodne dojde Vám že na deprese nemáte čas, a je to asi nejlepší kopanec co může člověk dostat.

0/−5
30.6.2015 6:39
Foto

V31l79a43d53i61m43í17r 80V82o74l18k79o 6720592197249

Depresí jste zjevně netrpěl....serotonin si v mozku nevyfilozofujeteRv;-)

+4/0
30.6.2015 9:38

P89a97v22l92a 81K95o31z95á12k60o25v36á 1671270700895

to je stejně chytrý názor, jako že jste neměl čas na rakovinu, nebo zlomenou nohu. vy byste to asi rozběhal Rv

+1/0
30.6.2015 11:29

T86o74m47á83š 75J82u95r74e58č53k42a 3913312509313

ano úžasné srovnání;-D Deprese je psychologický jev ne nemoc kristova noho. A má různé vyvolávače, souhlasím, že se dá vyvolat úrazem či léky. Ano všechno se dá rozchodit všechno milá paní vše je o hlavě a duševní síle člověka. Když se setkáváte s lidmi, kteří se neustále vymlouvají na deprese za svůj vlastní spackanej život jen proto, aby je někdo litoval, tak hodně změníte názor.

0/−2
30.6.2015 11:40

A53l39e88n87a 82V32e54s51e49l82á 3213571595818

Ale to je jediné regulérní srovnání. Chtít rozchodit depresi je fakt to samé, jako rozchodit rakovinu či zlomenou nohu.

Až se vám někdo blízký zabije, protože kašlal na léčení, jelikož mu někdo furt vykládal, že mu nic není a má se vzchopit - pak možná hodně změníte názor vy.

+1/0
30.6.2015 11:55

T90o54m24á56š 46J88u85r83e70č39k24a 3243262289323

Opravdu, a já něco takového někdy řekl, někde napsal, že v depresi nikomu nic není. Naučte se číst. já psal: " je to psychologický problém a tak se k němu musí i přistupovat"

0/−1
30.6.2015 12:03

A52l88e14n80a 20V93e81s37e38l81á 3163631305958

Napsal jste, že nemá žádnou nemoc, ale jen psychologický problém, který se dá rozchodit. Na tenhle názor už doplatilo životem docela dost lidí.

+1/0
30.6.2015 12:25

T44o91m70á48š 25J76u62r87e76č73k13a 3423672559283

Ano s psychických problémů spáchalo sebevraždu už hodně lidí, to je fakt.

0/−1
30.6.2015 12:34
Foto

V57l68a17d38i33m27í40r 32V52o77l70k96o 6710852287649

Tak už si k tomu proboha něco aspoň vyguglujte....ať tu nepíšete takové kráwoviny.;-)

+1/0
30.6.2015 22:00

T82o31m63á74š 94J32u53r77e12č55k89a 3103362169163

pardon taky to nějak blbne

0/0
30.6.2015 6:39
Foto

J60a24n 81G19o33e47t56z 5900713267609

Tomáši, Vy jste zjevně přesvědčen o tom, že se rozhodně nemýlíte, že? Sledujte stránky Národního ústavu duševního zdraví, to Vám mohu doporučit.

0/0
30.6.2015 20:25
Foto

Š48t94e46f15a65n 25K89o54t48o58č 6459905529617

duše neexistuje a proto nemůže bolet, ani by nemohla být léčena hmotnými léky.

Nadpis článku by měl být kultivovanější.

Deprese mívají i jedinci ve stádu zvířat, či domácí mazlíčci. Jim stačí vlídné slovo a pohlazení

0/−5
28.6.2015 11:46
Foto

J30a71n 50G31o26e70t63z 5450573147199

Zvláštní je, že se běžně uvádí, a to i v odborných lékařských kruzích, výraz "duševní choroby".

0/0
28.6.2015 11:57
Foto

Š40t44e74f71a13n 77K71o14t82o65č 6499335839457

v církevních ano, v odborných již nikoliv

0/−3
28.6.2015 12:00
Foto

J61a67n 12G77o90e66t70z 5110913407509

Církev mne nezajímá, pojem "duševní choroby" je v lékařských kruzích již dlouhodobě zavedený výraz. Nezaregistroval jsem, že by se od něho  ú p l n ě  upustilo.

0/0
28.6.2015 12:03
Foto

Š54t19e27f77a74n 50K30o67t85o45č 6179235709297

tento termín byl již před desetiletími celosvětově změněn. Diagnostický a statistický manuál duševních poruch (DSM IV) uvádí celkem 374 takových nemocí.

Pojem duše se již vytratil i z biologie.

+1/0
28.6.2015 12:15
Foto

J49a83n 73G59o76e64t31z 5260463797199

Pokud jde o Váš první odstavec, nuže dobrá. Pokud jde o vaši větu ohledně biologie, pak tedy naštěstí.

0/0
28.6.2015 12:21

J95o42s78e23f 51T68r43n82k40a 1611338614850

Nemá smysl se hádat o slovíčka ... deprese má víc přičin, jsou to jak genetické vlivy, tak zároveň vlivy psychické aj. Fakt ale je, že to je hnusná dlouhodobá nemoc.

+2/0
29.6.2015 16:28
Foto

J14a89n 98G13o26e59t25z 5590873177719

Správně.

0/0
29.6.2015 22:17

L27u86k36á42š 63K85o33b91l80o97v64s54k86ý 5882723922487

Duše bolí, když je připoutána k zemi (majetkem, vztahy, povinnostmi atd.). A naopak si zpívá, když může stoupat k nebi. Takže když duše bolí je potřeba ji postupně osvobozovat. 

Protože tato společnost je orientována na hmotné statky (mezi které patří i zážitky nebo školské vědomosti) tak depresí přibývá. Každá zbytečná věc je pro duši totéž jako pytel s pískem na horkovzdušném balónu.

+1/−2
28.6.2015 11:46
Foto

J79a86n 87G87o59e22t72z 5720733317239

Duše neexistuje. I když se říká "duševní choroby".

0/0
28.6.2015 11:59
Foto

Š30t30e92f45a54n 70K51o34t80o16č 6499765749987

neexistenci duše, jako něčeho co neexistuje, lze dokázat. "Říká se" nic neznamená. Buď neznají odbornou terminologii, anebo úmyslně svádí lidi na církevní duchařinu.

0/−3
28.6.2015 12:06
Foto

J68a15n 16G34o53e26t36z 5850313217179

O té Vaší poslední větě pochybuji.

0/0
28.6.2015 12:07

L29u82k38á36š 24K68o89b22l11o78v60s77k70ý 5192413282317

Duše/duchovní rozměr opravdu existuje. Jenom tato společnost jej oficiálně zcela vytěsnila. Ve státním školství není jediná zmínka, stejně tak oficiální lékařství jej zcela ignoruje, protože sami doktoři jsou produktem školského systému. Důsledky jsou velmi trvdé, spousta nemocí, které se jednoduše dají řešit duchovním přístupem se léčí přes prášky s nepříjemnými vedlejšími účinky (nebo ještě hůře operací apod.).

0/−1
28.6.2015 12:13
Foto

J68a66n 73G47o20e22t60z 5530663667489

Deprese, panické stavy a úzkosti nelze léčit tím, co nazýváte "duchovním přístupem", a co jsem dal nejen z hlediska pojmu do uvozovek. Depresí, panických stavů a úzkostí se týkají změny chemických procesů v našem mozku, zdůrazňuji slovo "chemických", a proto nějaké duchovno s tím nic nezmůže. K tomu patří jedině prášky, terapie (ty jsou ovšem určeny k tomu, aby se takový člověk byl schopen znovu zařadit do životního procesu, ne k nějakému duchovnu) a případně v horším případě, tj. pokud je člověk opravdu ve  velmi těžké depresi, ještě tzv. elektrošoky.

0/0
28.6.2015 12:20

L77u95k92á43š 71K33o47b50l67o94v53s90k79ý 5862623962887

Prášky oficiální medicíny určitě v problému dokáží pomoci, ovšem vždy za cenu nějakých nežádoucích účinků. Jejich smysl je postavit člověka na nohy, když se kvůli depresi ani nezvedne z postele. Ale podstata vyléčení je v duchovním přístupu. Jakmile člověk trochu pokročí s osvobozováním duše, je potřeba prášky odložit.

+1/−1
28.6.2015 12:39
Foto

J54a37n 62G44o83e17t64z 5620543427819

Jak může člověk osvobozovat něco, co neexistuje? Prášky se odkládají na doporučení lékaře.

0/0
28.6.2015 12:53

L72u26k75á70š 12K33o72b33l82o66v43s98k84ý 5932763622727

Jak nebýt v depresi, když jediné co nevědomý/neduchovní člověk má jsou iluze/hmotný svět? Jestli ten lékař není vědomý, tak prášky jsou jediný nástroj, který má, takže pak bude člověk práškovat celý život.

0/−1
28.6.2015 20:50
Foto

J22a81n 66G33o58e62t63z 5220383847429

Víte co? Nechte těch zbytečných irelevantních řečí. Jsou to samé nesmysly.

0/0
29.6.2015 18:48





mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.