- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
ja ziju s jednim cizincem, co nikdy nic nemusel, ani si uklidit pokoj, meli na to sluzebnou a na zahradu zahradnika
je to proste liny neschopny prase, ktery si na vsechno musi najmout lidi a zaplatit
neni schopny si ani povleknout postel, proste na to byli lidi, ja nad nim jenom kroutim hlavou, jak spatnou vychovu dostal
svym pratelum co vychovavaji deti, tak ho davam za spatny priklad, ze jestli neco neudelaji tak ze svych deti budou mit neschopna individua a ja v 5 letech musela mit nadobi, kazdou sobotu jsem musela delat generalni uklid pokojicku, vytirat chodbu, obracet seno na zahrade, prikladat do kotle, chodit v sobotu do kramu pro rohliky a to jako mala skolacka, zadna velka drina,ale proste jsme meli doma ukoly a to se muselo udelat
dneska se rodice s detma moc mazli, nemusi nic jen si hrat a odpocivat, ale pak dorostou a budou absolutne neschopny
Proč s ním teda proboha žijete? To mi hlava nebere, žít s někým, o kom veřejně prohlašujete, že je líný neschopný prase...
A safra, jeden z geniálních projektů těžce zaplacených EU je "Karlštejn ze zápalek".
Projekt podporuje PREFA KOMPOZITY, což jak název napovídá, je firma co dělá kdejaké přípravky pro party montážníků, cvičených šimpanzů. A to melou pohádky o "zlatých českých ručičkách".
Pro mateřské školky mi to přijde přehnaně technicky vyspělé. ABC by se za nás v mateřské školce neužilo. Tady si autoři z nějakého důvodu myslí, že ano. To jako mají učitelky čas při "hlídání dětí" v mateřince obrábět nějaké výrobky? Nebo to stojí na šikovných tatíncích, na které bude dav dětí zírat?
Celé to vypadá jako dosti neodborně utracené peníze EU partou dobrodruhů.
A abych netrpěl digitální demencí, půl hodiny jsem nesmyslně klikal myší hovadiny na Alíkovi, což je projekt "iDNES" pro děti. Takže je to jasné, na iDNES digitální demenci prý nechytneme - zlaté oči.
Obávám se, že jak aktéři projektu, tak redaktoři iDNES, by si tento didaktický pseudoguláš měli nejprve srovnat v hlavě.
S technikou to podle mne je jako s penězmi. Příliš vás nezmění. Jen se více projeví kdo vlastně jste. Ti kdo se dřív poflakovali po městě, čučeli na televizi nebo četli třetiřadé detektivky dnes prostě sedí u počítače a pořád hrají hry nebo sedí na FB. TVořivým liem zase dává technika větší možnosti. Po pohledu na stránky jako nexusmods na youtube nebo deviantart můžeme vidět že existuje spousta lidí, kteří ve volném čase tvoří hroamdu zajímavých věcí nebo se vzdělávají pomocí Coursery, wikipedia apod.... Tísíce lidí z pohledu starší generace (její větší části teda, nechcí generalizovat) "sedí u počítače" ale spousta tvoří digitální úmění, moduje, píše, učí se, natáčí a vkládají do toho své vlastní originální nápady a myšlenky.
Život trávený ve virtuálním životě The Sims, ke kterému je potřeba plno dovedností, znalostí a zkušeností? Práce, kterou ocení jen stejně patogenní jedinci?
Někde tady proběhla zpráva o matce, co své děti posílala k čertu, aby měla čas na své virtuální koníčky.
Kde je reálná hranice mezi konzumací pitomin a užitečnou prací? Myslím, že v tom máte zmatek.
Moje generace si užívala ABC, místo toho aby šprtala angličtinu, němčinu a franštinu. Schválně, co je pro společnost přínosnější, svéprávný světoobčan nebo šikovný domácí kutil, co lepí Karlštejn ze zápalek?
Měl jsem možnost porovnat v praxi, když generace "šikovných děcek" odcházela po sametu do kopru. Školily se na bolševickou techniku z dob krále Klacka. Maturita byl podřadný luxus. Po privatizaci skončila tahle technika fofrem ve šrotu, kam patřila dobrých 40 let a všechna tahle šikovná děcka skončila na pracáku. Počítám, že s jejich vzděláním je dnes u nás dost šikovných popelářů, řidičů taxíků a nezaměstnaných.
V ten samý moment nastupovala generace děcek, co měly "ručičky dozadu" - studijní typy. Šroubovák je nebavil, to si spíš vypíchly oko, ale měly primární zájem zvládnout maturitu. Naprosté neštěstí pro lidi z praxe - kované dělnické soudruhy. Po maturitě plno z těchto děcek ale skončilo na VŠ. Když je dnes potkávám, ano, oni dnes spravují techniku, jejíž existenci nám bolševik 40 let tajil.
A světe div se, existují dokonce normy, aby se ty přístroje daly rozebírat bez šroubováku a mechanickou rozborku a sborku zvládl i šimpanz, protože kvalifikovaná síla má programovat provozní parametry a ne se dloubat do nosu šroubovákem.
Byl bych velmi opatrný při vynášení soudů o potřebě šikovnosti dnešní mládeže. Zní mi to trochu jako staromilská nepotřebná utopie. Ať se kouknu na libovolný obor, všude se prosadila cesta zjednodušení manuální práce. Od kvalifikovaných mistrů díla jsme přešli na levné montážní síly. Na to se nemusí žádné dítě připravovat. Pokud zkrachuje jeho profesní kariéra, tak se do měsíce na nešikovného montážníka prostě zapracuje. Něco takového nemusí řešit škola. Ta tady od toho není.
No, u té rozebíratelnosti přístrojů to vidím docela jinak. Výrobcům obvykle nejde o to, aby ten výrobek byl lépe rozebíratelný ale spíše o to, aby nebyl rozebíratelný vůbec (a tudíž aby nebyl ani opravitelný). Aby se nutili lidi ke koupi nového přístroje.
Pokud totiž chcete rozebrat výrobek bez šroubů, který má hafo skrytých západek, tak jednak nevíte kde přesně západku uvolnit a za druhé, k uvolnění třeba 6 západek byste potřeboval 6 šroubováků a 6 rukou. Kdežto kdyby tam bylo 6 šroubů, tak kdokoliv pohodlně sejme kryt přístroje.
A potom.. hm.. to spravování techniky, kterou nám bolševik 40 let tajil - víte jak se dnes opravují elektronické přístroje a jak se opravovali kdysy? Já to jako elektronik vím zcela přesně. Kdysi jste měl schéma zapojení a na obvodářské úrovni jste hledal, našel závadu a vyměnil vadný IO nebo jinou součástku. Dnes výrobci schémata zásadně neposkytují. Proto dnes se neopravuje na tak odborné úrovni, mění se celé moduly. Na výměnu modulu nepotřebujete téměř žádné odborné znalosti, vyměnila by je i teta Méry kdyby ty moduly měla.
Takže suma-sumárum: naplácal jste tu pořádné kraviny!
Dodnes si vzpomínám na veselou historku z mého dětství, jak se nade mnou najednou objevil děda a hartusil, že přišel o všechny hřebíky, když mě našel sedící na bobečku v koutě garáže, v jedné ruce kladívko, ve druhé špalíček dřeva prošpikovaný hřebíčky, na zemi prázdná krabička a na tváři spokojený výraz. Strašně mě to bavilo...
Je strašný, na co se dají čerpat dotace z fondů EU, kvůli čemu se realizují projekty:-/ Předpokládám, že v MŠ probíhají kreativní činnosti normálně (alespoň co mám průběžně info od své maminky, která 35 let vede vesnickou školku), bez nějakého zapojování MŠ do těchto rádoby projektů... Nějak tomu moc nechápu. Další blbost, další papírování, další tlak rodičů resp. ředitel škol na zvyšování aktivity ve školkách...
Tak věru, z dnešních mladých vyrůstá generace digitálních pajáců. Přitom kolikrát ani programování jim nic neříká
A myslíte, že ty tisíce řidičů vědí, jak funguje auto a opraví si ho?
Ne že by to nebylo užitečné. Co mě spíš děsí, že na takovou samozřejmost, jako je výroba modelů nebo okopání záhonku a pěstování dýně na zahrádce, musí existovat "projekt". To by snad mohlo ty učitelky a ředitelky MŠ napadnout samo od sebe a mohlo by se to praktikovat všude. Jestli ona někomu nehrozí byrokratická a projektová demence...
Já se jim moc nedivím, hodně rodičů je "na hlavu" a spoustu činností považuje za děsně nebezpečnou. Myslím, že ty učitelky jsou rády, když dítě odpoledne odevzdají a oddechnou si, že není nějaká stížnost.
E-learningovým kurzem proti digitální demenci - to je něco jako shukáním za pananeství nebo válkou za mír, ne?
Technické školky. Úžasný nápad. Moje dítě si na svůj první tablet bude muset samo vydělat. Je mu sice necelý rok, ale doufám, že za ty dva-tři roky, co půjde do školky, bude mít možnost chodit do podobného zařízení.
Otázkou je, co na to ty dnešní opičí matky. Dítě si udělá "bebínko" a školka aby si najala právníka na plný úvazek.