Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Hrozí dětem digitální demence? Projekt je učí myslet technicky a kutit

Letošní rok vyhlásil předchozí ministr školství jako rok technického vzdělávání pro základní školy. Odborníci a učitelé z projektu MATES ovšem míří i na mladší děti. Technické obory a řemesla se snaží rozvíjet již u dětí ve školkovém věku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J82a22n50a 25N63o36v33a43k33o37v45a 1229463230937

ja ziju s jednim cizincem, co nikdy nic nemusel, ani si uklidit pokoj, meli na to sluzebnou a na zahradu zahradnika

je to proste liny neschopny prase, ktery si na vsechno musi najmout lidi a zaplatit

neni schopny si ani povleknout postel, proste na to byli lidi, ja nad nim jenom kroutim hlavou, jak spatnou vychovu dostal

svym pratelum co vychovavaji deti, tak ho davam za spatny priklad, ze jestli neco neudelaji tak ze svych deti budou mit neschopna individua a ja v 5 letech musela mit nadobi, kazdou sobotu jsem musela delat generalni uklid pokojicku, vytirat chodbu, obracet seno na zahrade, prikladat do kotle, chodit v sobotu do kramu pro rohliky a to jako mala skolacka, zadna velka drina,ale proste jsme meli doma ukoly a to se muselo udelat

dneska se rodice s detma moc mazli, nemusi nic jen si hrat a odpocivat, ale pak dorostou a budou absolutne neschopny

0/0
15.6.2015 12:58

M77a40r28t91i87n67a 35T16r12o66j40a24n58o46v76á 5443398985

Proč s ním teda proboha žijete?8-o To mi hlava nebere, žít s někým, o kom veřejně prohlašujete, že je líný neschopný prase...

+1/0
15.6.2015 13:31

K32a80r22e46l 16D82r87d89a 6203845847659

A safra, jeden z geniálních projektů těžce zaplacených EU je "Karlštejn ze zápalek". Rv;-D

  Projekt podporuje PREFA KOMPOZITY, což jak název napovídá, je firma co dělá kdejaké přípravky pro party montážníků, cvičených šimpanzů. A to melou pohádky o "zlatých českých ručičkách".

  Pro mateřské školky mi to přijde přehnaně technicky vyspělé. ABC by se za nás v mateřské školce neužilo. Tady si autoři z nějakého důvodu myslí, že ano. To jako mají učitelky čas při "hlídání dětí" v mateřince obrábět nějaké výrobky? Nebo to stojí na šikovných tatíncích, na které bude dav dětí zírat?

  Celé to vypadá jako dosti neodborně utracené peníze EU partou dobrodruhů.

  A abych netrpěl digitální demencí, půl hodiny jsem nesmyslně klikal myší hovadiny na Alíkovi, což je projekt "iDNES" pro děti. Takže je to jasné, na iDNES digitální demenci prý nechytneme - zlaté oči. ;-D

  Obávám se, že jak aktéři projektu, tak redaktoři iDNES, by si tento didaktický pseudoguláš měli nejprve srovnat v hlavě. Rv;-D

0/−2
11.6.2015 13:48

O27n57d16ř42e44j 62Š84i96n96d46l57e15r 2487578336215

S technikou to podle mne je jako s penězmi. Příliš vás nezmění. Jen se více projeví kdo vlastně jste. Ti kdo se dřív poflakovali po městě, čučeli na televizi nebo četli třetiřadé detektivky dnes prostě sedí u počítače a pořád hrají hry nebo sedí na FB. TVořivým liem zase dává technika větší možnosti. Po pohledu na stránky jako nexusmods na youtube nebo deviantart můžeme vidět že existuje spousta lidí, kteří ve volném čase tvoří hroamdu zajímavých věcí nebo se vzdělávají pomocí Coursery, wikipedia apod.... Tísíce lidí z pohledu starší generace (její větší části teda, nechcí generalizovat) "sedí u počítače" ale spousta tvoří digitální úmění, moduje, píše, učí se, natáčí a vkládají do toho své vlastní originální nápady a myšlenky.

+1/0
11.6.2015 10:07

K74a96r56e91l 15D23r23d41a 6803405337459

Život trávený ve virtuálním životě The Sims, ke kterému je potřeba plno dovedností, znalostí a zkušeností? Práce, kterou ocení jen stejně patogenní jedinci?

  Někde tady proběhla zpráva o matce, co své děti posílala k čertu, aby měla čas na své virtuální koníčky.

  Kde je reálná hranice mezi konzumací pitomin a užitečnou prací? Myslím, že v tom máte zmatek. ;-)

0/−2
11.6.2015 14:17

O13n96d57ř49e30j 46Š49i81n17d25l11e23r 2587418126845

Doopravdy reagujete na můj příspěvek? Nějak to není moc poznat. O hrách jsem mluvil jen velmi okrajově. Na youtube je spousta dokumentárních nebo kulturně hodnotných videí s kterými si jejich autoři dali opravdovou práci. Sposuta modů jsou regulérní umělecká díla. Digitální úmění můžete klidně vytisknout a vyvěsit v galerii, v mnoha ohledech sposuta věcí na deviantartu předčí to, co se dneska za úmění kolikrát vydává. Mimochodem jak m§že být jedinec patogenní? Opatrně s cizími termity když neznáte pořádně slovo, které používate. Já se třeba u počítače dlouhodbě sleduji různo online kurzy a píšu povídky. Internet mi umožní udělat během minut rešerši abych si byl jsitý autenticitou toho co píši, kde bych dříve mohl strávit odpoledne v knihovně a v případě specializovanějších otázek bych stejně mohl odejít s prázdnou.

Mimochodem divil by jste se ale i ve hrách se dají získat užitečné, aplikovatelné schopnosti (všeho s mírou samozřejmě). Taková Civilizace vás nutí myslet dopředu a zvažovat množství různých faktorů. To vše v kontextu makro i mikromanagementu. Takový typ myšlení se pak v životě může hodit.

0/0
11.6.2015 19:05

K33a17r97e57l 59D76r25d22a 6383925597149

Ano, reaguji, u modování mi naskočily The Sims. Jen příklad. Jde mi o samoúčelnost činností, které popisujete. Uzavření se do virtuální světa, kde usilovná práce mizí a nevytváří hodnoty pro své okolí. Ač upracovaný a mohutně trénovaný jedinec, negeneruje vlastně nic - jen tzv. "sedí u počítače".

  Tedy, kde je hranice, kde místo užitečné práce nastává jen virtuální svět existující bez užitku jen sám pro sebe? Není kapku širší než jak jí vymezuje Váš pohled přes "růžové brýle"?

  Dotkly se mě Vaše soudy, kdy hraní her je špatné, "senioři" tomu nerozumí, spousta lidí přece tvoří...

  Patogenní - choroboplodný. Chtěl jsem vyjádřit chorobný virtuální svět, který stojí na svých původcích - zapojených jedincích (tak trochu Vašeho pohledu), původcích takovéto choroby.

  Jde mi o diskusi. To co popisujete je seberealizace s důrazem na egoismus. Před digitalizací, kdo se chtěl realizovat, tvořil skutečné hodnoty. Výsledky takové práce byly zřejmé. Ve virtuálním světě stejná práce osloví často jen pár zasvěcenců. 

  Jenže, mi tady na světě nejsme až tak pro seberealizaci, ale naopak pro druhé. O tom je nějaké to přežití rodu. S tím souvisí součinnost s druhými, užitečnost jedince pro okolí, schopnost obětování, dávání, nezištnosti... A místo toho je zde generace egoistů u obrazovek, která trénuje a rozvíjí vlastnosti, které jdou proti smyslu naší existence. ;-)

0/0
12.6.2015 6:16

M43a73g60d13a38l49é92n10a 88P17u83c12h18i50n14g58e94r42o42v72á 9209373180737

Máte 100% pravdu.R^

0/0
11.6.2015 16:26

M42a75g85d36a80l44é21n37a 85P44u47c42h64i97n83g19e47r11o95v25á 9329953490197

Myslím tím pana Šindlera.:-)

0/0
11.6.2015 16:28

K71a66r27e94l 59D85r92d15a 6653865697629

Moje generace si užívala ABC, místo toho aby šprtala angličtinu, němčinu a franštinu. Schválně, co je pro společnost přínosnější, svéprávný světoobčan nebo šikovný domácí kutil, co lepí Karlštejn ze zápalek?

  Měl jsem možnost porovnat v praxi, když generace "šikovných děcek" odcházela po sametu do kopru. Školily se na bolševickou techniku z dob krále Klacka. Maturita byl podřadný luxus. Po privatizaci skončila tahle technika fofrem ve šrotu, kam patřila dobrých 40 let a všechna tahle šikovná děcka skončila na pracáku. Počítám, že s jejich vzděláním je dnes u nás dost šikovných popelářů, řidičů taxíků a nezaměstnaných.

  V ten samý moment nastupovala generace děcek, co měly "ručičky dozadu" - studijní typy. Šroubovák je nebavil, to si spíš vypíchly oko, ale měly primární zájem zvládnout maturitu. Naprosté neštěstí pro lidi z praxe - kované dělnické soudruhy. Po maturitě plno z těchto děcek ale skončilo na VŠ. Když je dnes potkávám, ano, oni dnes spravují techniku, jejíž existenci nám bolševik 40 let tajil.

  A světe div se, existují dokonce normy, aby se ty přístroje daly rozebírat bez šroubováku a mechanickou rozborku a sborku zvládl i šimpanz, protože kvalifikovaná síla má programovat provozní parametry a ne se dloubat do nosu šroubovákem.

  Byl bych velmi opatrný při vynášení soudů o potřebě šikovnosti dnešní mládeže. Zní mi to trochu jako staromilská nepotřebná utopie. Ať se kouknu na libovolný obor, všude se prosadila cesta zjednodušení manuální práce. Od kvalifikovaných mistrů díla jsme přešli na levné montážní síly. Na to se nemusí žádné dítě připravovat. Pokud zkrachuje jeho profesní kariéra, tak se do měsíce na nešikovného montážníka prostě zapracuje. Něco takového nemusí řešit škola. Ta tady od toho není. Rv;-)

0/−3
11.6.2015 9:15

M63i66k29u53l94á55š 25L72é12v70y 5932965584331

No, u té rozebíratelnosti přístrojů to vidím docela jinak. Výrobcům obvykle nejde o to, aby ten výrobek byl lépe rozebíratelný ale spíše o to, aby nebyl rozebíratelný vůbec (a tudíž aby nebyl ani opravitelný). Aby se nutili lidi ke koupi nového přístroje.

Pokud totiž chcete rozebrat výrobek bez šroubů, který má hafo skrytých západek, tak jednak nevíte kde přesně západku uvolnit a za druhé, k uvolnění třeba 6 západek byste potřeboval 6 šroubováků a 6 rukou. Kdežto kdyby tam bylo 6 šroubů, tak kdokoliv pohodlně sejme kryt přístroje.

A potom.. hm.. to spravování techniky, kterou nám bolševik 40 let tajil - víte jak se dnes opravují elektronické přístroje a jak se opravovali kdysy? Já to jako elektronik vím zcela přesně. Kdysi jste měl schéma zapojení a na obvodářské úrovni jste hledal, našel závadu a vyměnil vadný IO nebo jinou součástku. Dnes výrobci schémata zásadně neposkytují.  Proto dnes se neopravuje na tak odborné úrovni, mění se celé moduly. Na výměnu modulu nepotřebujete téměř žádné odborné znalosti, vyměnila by je i teta Méry kdyby ty moduly měla.

Takže suma-sumárum: naplácal jste tu pořádné kraviny!

+1/0
11.6.2015 10:22

K34a19r41e92l 51D46r35d76a 6633245277259

Vy kravino, říkáte přece to samé co já. ;-) Odborný mistr, co jel podle "šéma" je minulost. Dnes se vymění celá deska nebo se to vyhodí celé. A nazdar. Jsou důležitější věci na světě.

  Ta snadná demontáž přes pád západek je třeba u PC daná nějakou eko-normou EU a musí se psát do veřejných zakázek. Hledat to nebudu. Ptejte se EU proč to tak řeší. Funguje to ale dobře u HP, odjistím ochranu pokud je, popadnu za ucho a jsem uvnitř. Přidám desku, nebo vyměním vadnou a zaklapnu. Cvak, cvak, hotovo. Jde o to, abych nepotřeboval drahého machra s pěti šroubováky, co bude týden dělat chytrého a provoz bude díky jeho "umění" stát. ;-D

  Jinak souhlasím. U spotřební elektroniky je to jinde. Popisujete to přesně. Výrobky na jedno použití. Snahou je cenu srazit tak, aby se servis nevyplatil. 

  Tedy, vše je dnes nastaveno tak, aby podíl drahé manuální práce byl co nejmenší a pak budou školy usilovat, abychom měli plno manuálně šikovných a fakticky neuplatnitelných lidí?

0/−1
11.6.2015 12:41

M77i98k50u41l76á77š 37L30é54v80y 5812525294751

Jenom k vašemu poslednímu odstavci: Nejde ani tak o to minimalizovat podíl drahé manuální práce, ale vychovat mladé lidi tak aby nic si svépomocně neuměli opravit nebo dokonce vyrobit . Cílem je, aby jedinec byl maximálně závislý na tomhle vykořisťovatelském systému. Čím je totiž člověk samostatnější, tím je nepříjemnější pro tuto společnost zaměřenou na konzum. Cílem je, aby si člověk nic sám nedovedl vyrobit, ale aby vše musel kupovat za ceny diktované monopolními sdruženími.

0/0
11.6.2015 18:09

K79a75r16e11l 71D29r46d35a 6603835737729

Já docela lituji času, který jsem za bolševika trávil výrobou zcela běžné spotřební elektroniky, která zde nebyla jinak dostupná.

  Současný systém mi umožňuje mé cíle realizovat přímo. Chci krabičku, co produkuje hudbu? Mám ji během odpoledne. Druhý den se věnuji hudbě, o kterou mi šlo především. A ne že budu půl roku studovat Amatérské rádio a dalšího půl roku honit součástky a vyrábět. ;-)

  Podle mě to není třeba vidět černě. Nemusím být ve všem soběstačný. Práce druhých mi má pomáhat k jednoduššímu životu. K tomu, abych stejných výsledků dosahoval rychleji. A to podle mě funguje dnes lépe.

  Přijde mi, že duševní práce člověka je to nejdůležitější a nejhodnotnější na světě. Současný sytém kouká pole působnosti takové činnosti zvětšit na úkor "šikovnosti" a diskutabilní soběstačnosti. ;-)

0/0
12.6.2015 6:40

K45a33r37e86l 12D15r36d79a 6773255327699

Pokud se máme dobrat efektivnější ekonomiky, bude to přesně o tom. Máme umět vydělat peníze a umět zase zaplatit za práci druhým. "Soběstačnost" je pak jen termínem z dob ekonomického úpadku a obecného nedostatku všeho. ;-)

0/0
12.6.2015 6:47

S93o26f69i37e 77K53l36e88n72n74e66r59o69v62á 1513967771523

Dodnes si vzpomínám na veselou historku z mého dětství, jak se nade mnou  najednou objevil děda a hartusil, že přišel o všechny hřebíky, když mě našel sedící na bobečku v koutě garáže, v jedné ruce kladívko, ve druhé špalíček dřeva prošpikovaný hřebíčky, na zemi prázdná krabička a na tváři spokojený výraz. Strašně mě to bavilo...:-)

+5/0
10.6.2015 17:35

P48e66t67r 14N42o14v92á67k 5784764256

Je strašný, na co se dají čerpat dotace z fondů EU, kvůli čemu se realizují projekty:-/ Předpokládám, že v MŠ probíhají kreativní činnosti normálně (alespoň co mám průběžně info od své maminky, která 35 let vede vesnickou školku), bez nějakého zapojování MŠ do těchto rádoby projektů...  Nějak tomu moc nechápu. Další blbost, další papírování, další tlak rodičů resp. ředitel škol na zvyšování aktivity ve školkách...

+1/−2
10.6.2015 13:59

M49i97k63u53l45á16š 55L59é19v56y 5172565844981

Tak věru, z dnešních mladých vyrůstá generace digitálních pajáců. Přitom kolikrát ani programování jim nic neříká :-/

+2/−1
10.6.2015 13:17

P69e65t76r27a 48N63o39v11á35k76o64v12á 7898836654448

A myslíte, že ty tisíce řidičů vědí, jak funguje auto a opraví si ho?

0/0
10.6.2015 18:38

M20a73g59d72a 32K75a13t16z33o56v94á 9466681949408

Tak aspoň základní znalosti snad by mít měli?

0/0
11.6.2015 6:23

M19i81k14u71l47á25š 49L39é23v85y 5482725854871

Jenomže pro ty řidiče to není až posedlost. Ti řídí když potřebují. Mlaďoši dokážou prosedět u kompu i celé hodiny. A jediné co přitom umí je žvanit na facebook-u a hrát hry. Prostě primitivizmus

0/0
11.6.2015 8:59

M43a26r71t93i73n45a 42T96r22o76j93a62n70o92v91á 5673918415

Ne že by to nebylo užitečné. Co mě spíš děsí, že na takovou samozřejmost, jako je výroba modelů nebo okopání záhonku a pěstování dýně na zahrádce, musí existovat "projekt". To by snad mohlo ty učitelky a ředitelky MŠ napadnout samo od sebe a mohlo by se to praktikovat všude. Jestli ona někomu nehrozí byrokratická a projektová demence...;-)

+12/−1
10.6.2015 10:54

J39a45n55a 30K84u21b28o28v69á 6439452858830

Já se jim moc nedivím, hodně rodičů je "na hlavu" a spoustu činností považuje za děsně nebezpečnou. Myslím, že ty učitelky jsou rády, když dítě odpoledne odevzdají a oddechnou si, že není nějaká stížnost.

+2/0
10.6.2015 12:07

M13i26k28u88l39á32š 52L93é58v96y 5212685374771

Když ono už holt na každou drobnou blbinu musí být projekt. Tak věru, projektová demence je taky reálné riziko...

+1/0
10.6.2015 13:18

P83e54t56r47a 54N93o16v42á49k41o23v40á 7598756554748

A co všechno by ještě ty učitelky mělo napadat a měly by řešit za rodiče jen tak? Holt něco taky musí udělat rodina. A když bydlí na sídlišti, tak se dětem ukazuje okopávání záhonků blbě.

+1/−1
10.6.2015 18:39

J97a60n 35N91o90v46á52k 9137612457487

E-learningovým kurzem proti digitální demenci - to je něco jako shukáním za pananeství nebo válkou za mír, ne? ;-)

+3/−1
10.6.2015 10:01

J46a80n 48N43o60v57á43k 9437722237957

-panenství-

0/0
10.6.2015 10:03

J90a91n 77H69l75a85v75a97t71ý 7769482827978

Technické školky. Úžasný nápad. Moje dítě si na svůj první tablet bude muset samo vydělat. Je mu sice necelý rok, ale doufám, že za ty dva-tři roky, co půjde do školky, bude mít možnost chodit do podobného zařízení.

+3/0
10.6.2015 8:33

J59a43r44o85m46í12r 52K84r19á54l 4680619114969

Otázkou je, co na to ty dnešní opičí matky.  Dítě si udělá "bebínko" a školka aby si najala právníka na plný úvazek. :-/

+10/0
10.6.2015 8:39

J61a82n25a 41K82u61b12o69v42á 6249302708650

Zrovna jsem chtěla napsat, že spousta matek nejspíš omdlela při představě, že jejich dítě by drželo v ruce kladivo.

+3/0
10.6.2015 12:03

J36i63ř72i71n97a 97M49a83n27d22á56t95o69v70á 9207818470185

Jsem dnešní matka :-) ... a kolegyně na mne málem poslaly sociálku, když jsem v práci řekla, že dvanáctiletý syn sám začne topit (kotel na TP), než já přijdu z práce.

+6/0
10.6.2015 12:58

S18o73f87i24e 25K56l44e65n31n95e89r10o30v65á 1753457251313

Mám to doma podobně, oba moji synové samostatně zatápí pod kotlem od jedenácti dvanácti let, sekají se sekačkou a manžel jim vyváží kolečka s trávou, vyhrnují sníh, natírají nebo jsou si schopni uvařit jednoduché jídlo...

+5/0
10.6.2015 17:23

P46e81t70r63a 61N23o44v69á68k44o22v89á 7908876944158

Tak takové trubky bych nechtěla mít snad ani za kolegyně, achjo, kam to spějem. A to jste ji asi radši neprozradila, že si u toho seká sám třísky, co...to už byste byla za mřížema.

+3/0
10.6.2015 18:41

F22r95a77n22t47i26š37e42k 75B52a92r26t90ů90n30ě34k 4555882445648

když to bude dobrá technická školka, tak si ho vyrobí samo ;-)

+3/0
10.6.2015 8:44

V46e54r22o74n78i54k86a 98V52e40s14e12l14á 7255527794673

To musite ale takove darky zakazat pribuzenstvu. My bychom skolkove dcerce taky tablet nekupovali, ale deda proste koupil k Vanocum...

+1/0
10.6.2015 12:05

J12i82ř30i54n38a 86M18a29n27d78á76t24o87v44á 9127528390675

Tablet nebo Barbie .... to už je prašť jako uhoď ;-)

+1/0
10.6.2015 13:00

J67i83ř13i42n92a 38M37a88n45d48á90t21o75v48á 9497658520155

Technika a kutilství? Bydlím přes ZŠ (podotýkám, že vesnickou, ale velkou spádovou) a když jsem viděla kluky, cca 7., 8. třída, jak drželi košťata, hrábě ... při podzimním úklidu kolem školy, tak jsem myslela, že většina z nich je po obrně. :-/

+21/0
10.6.2015 8:14

J24i20r18i 66B13e54c61v75a20r 7842649946

Tak to buďte ráda, že jste je neviděla při tělocviku! Polovina z nich má problémy s kotrmelcem vpřed, vzad ho udělá sotva třetina. O výmyku se nemá cenu vůbec bavit..

+3/−1
10.6.2015 9:06

J11a58n 74T56i83c95h64ý 8680892910268

A? Mezi zametáním a výmykem je dost podstatný rozdíl, co do užitečnosti.

+4/−1
10.6.2015 9:50

J48a50n 68Š38p15e12c37i73á31n 2910950389289

Ja jsem byl mistr republiky v plavani starsiho zactva a kvuli takovymhle blbostem jsem mel dvojky,trojky z tělocviku. Pral bych děckám dve hodiny telocviku z 60let.

+2/0
10.6.2015 9:55

J59i10ř79i57n80a 26M27a52n34d49á46t41o46v28á 9637538110825

Rozhodně si myslím, že s takovou činností jako je zametání se mohou děti každý den doma seznámit. To jako zase výmyk není až tak běžně potřeba .... i když při kradačce sousedových třešní ;-)

+1/0
10.6.2015 13:04

M25a32g93d69a 25K43a25t55z72o81v20á 9436131159308

To ano., ale spíš jde o to, že jde obecně dolů tělesná zdatnost.

0/0
11.6.2015 6:26

D96a82v26i16d 87D72v73o73ř24á11k 6322950685827

Zajimavé, já zase znám děti z jedné městské školy a jsou překvapivě šikovné. Na nějaké závěry by se muselo udělat širší pozorování.

+1/0
10.6.2015 9:43

M73i30k30u18l80á15š 34L89é83v45y 5422345524441

;-D;-D;-D to je dobrýý! Prý po obrně..;-D Už dávno jsem se tak dobře nezasmál ;-)

+1/0
10.6.2015 13:22

J41a89r45o41m21í89r 31K80r37á93l 4940519574299

Nešikovnost některých dnešních mladých je až zarážející.  Nedovedu si představit, že bych dnes mohl postavit tábor s dvacítkou deseti až dvanáctiletých na zelené louce za dva dny.  Polovina by se zmrzačila během prvního dne a já bych šel bručet. :-/

+16/0
10.6.2015 8:02

F54r24a21n28t86i89š18e89k 22B94a34r24t31ů17n97ě79k 4735622295398

Merkur, to je věc...

+25/0
10.6.2015 7:31

J41a33r64o89m84í77r 61K92r91á35l 4230389574149

R^

+1/0
10.6.2015 7:59

J44a69n33a 23K46u62b36o51v76á 6509172968680

To jo, jen mi vadilo, že se mi vždy povolily matky. A naši nadávali jako špačkové, když bosou nohou šlápli na šroubečky.:-)

+4/0
10.6.2015 12:06

J24i81ř56i30n41a 32M28a87n30d58á31t43o19v37á 9257968860805

Merkur a Lego je na došlápnutí nejbolestivější a taky nejvíc hrkají v trubce při vysávání ;-)

+3/0
10.6.2015 12:56

J94a65n26a 71K38u56b59o25v66á 6129892558240

Lego je děsný, v koberci se vždy schovalo, aby se mi trefilo přesně pod klenbu nohy. Teď koberce nemáme, tak pro změnu došlápnu a ujedou mi nohy...;-D

0/0
10.6.2015 13:07







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.