Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Hrozí dětem digitální demence? Projekt je učí myslet technicky a kutit

Letošní rok vyhlásil předchozí ministr školství jako rok technického vzdělávání pro základní školy. Odborníci a učitelé z projektu MATES ovšem míří i na mladší děti. Technické obory a řemesla se snaží rozvíjet již u dětí ve školkovém věku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J98a70n23a 62N52o65v89a10k56o19v96a 1889503970127

ja ziju s jednim cizincem, co nikdy nic nemusel, ani si uklidit pokoj, meli na to sluzebnou a na zahradu zahradnika

je to proste liny neschopny prase, ktery si na vsechno musi najmout lidi a zaplatit

neni schopny si ani povleknout postel, proste na to byli lidi, ja nad nim jenom kroutim hlavou, jak spatnou vychovu dostal

svym pratelum co vychovavaji deti, tak ho davam za spatny priklad, ze jestli neco neudelaji tak ze svych deti budou mit neschopna individua a ja v 5 letech musela mit nadobi, kazdou sobotu jsem musela delat generalni uklid pokojicku, vytirat chodbu, obracet seno na zahrade, prikladat do kotle, chodit v sobotu do kramu pro rohliky a to jako mala skolacka, zadna velka drina,ale proste jsme meli doma ukoly a to se muselo udelat

dneska se rodice s detma moc mazli, nemusi nic jen si hrat a odpocivat, ale pak dorostou a budou absolutne neschopny

0/0
15.6.2015 12:58

M59a20r97t69i50n98a 91T67r19o86j71a59n23o69v61á 5673478295

Proč s ním teda proboha žijete?8-o To mi hlava nebere, žít s někým, o kom veřejně prohlašujete, že je líný neschopný prase...

+1/0
15.6.2015 13:31

K64a24r33e31l 40D47r71d62a 6883105297449

A safra, jeden z geniálních projektů těžce zaplacených EU je "Karlštejn ze zápalek". Rv;-D

  Projekt podporuje PREFA KOMPOZITY, což jak název napovídá, je firma co dělá kdejaké přípravky pro party montážníků, cvičených šimpanzů. A to melou pohádky o "zlatých českých ručičkách".

  Pro mateřské školky mi to přijde přehnaně technicky vyspělé. ABC by se za nás v mateřské školce neužilo. Tady si autoři z nějakého důvodu myslí, že ano. To jako mají učitelky čas při "hlídání dětí" v mateřince obrábět nějaké výrobky? Nebo to stojí na šikovných tatíncích, na které bude dav dětí zírat?

  Celé to vypadá jako dosti neodborně utracené peníze EU partou dobrodruhů.

  A abych netrpěl digitální demencí, půl hodiny jsem nesmyslně klikal myší hovadiny na Alíkovi, což je projekt "iDNES" pro děti. Takže je to jasné, na iDNES digitální demenci prý nechytneme - zlaté oči. ;-D

  Obávám se, že jak aktéři projektu, tak redaktoři iDNES, by si tento didaktický pseudoguláš měli nejprve srovnat v hlavě. Rv;-D

0/−2
11.6.2015 13:48

O65n35d43ř88e32j 47Š69i18n48d37l62e25r 2147598416145

S technikou to podle mne je jako s penězmi. Příliš vás nezmění. Jen se více projeví kdo vlastně jste. Ti kdo se dřív poflakovali po městě, čučeli na televizi nebo četli třetiřadé detektivky dnes prostě sedí u počítače a pořád hrají hry nebo sedí na FB. TVořivým liem zase dává technika větší možnosti. Po pohledu na stránky jako nexusmods na youtube nebo deviantart můžeme vidět že existuje spousta lidí, kteří ve volném čase tvoří hroamdu zajímavých věcí nebo se vzdělávají pomocí Coursery, wikipedia apod.... Tísíce lidí z pohledu starší generace (její větší části teda, nechcí generalizovat) "sedí u počítače" ale spousta tvoří digitální úmění, moduje, píše, učí se, natáčí a vkládají do toho své vlastní originální nápady a myšlenky.

+1/0
11.6.2015 10:07

K30a98r64e32l 64D31r29d57a 6403555297469

Život trávený ve virtuálním životě The Sims, ke kterému je potřeba plno dovedností, znalostí a zkušeností? Práce, kterou ocení jen stejně patogenní jedinci?

  Někde tady proběhla zpráva o matce, co své děti posílala k čertu, aby měla čas na své virtuální koníčky.

  Kde je reálná hranice mezi konzumací pitomin a užitečnou prací? Myslím, že v tom máte zmatek. ;-)

0/−2
11.6.2015 14:17

O69n63d53ř68e95j 72Š75i94n65d24l54e36r 2417448566145

Doopravdy reagujete na můj příspěvek? Nějak to není moc poznat. O hrách jsem mluvil jen velmi okrajově. Na youtube je spousta dokumentárních nebo kulturně hodnotných videí s kterými si jejich autoři dali opravdovou práci. Sposuta modů jsou regulérní umělecká díla. Digitální úmění můžete klidně vytisknout a vyvěsit v galerii, v mnoha ohledech sposuta věcí na deviantartu předčí to, co se dneska za úmění kolikrát vydává. Mimochodem jak m§že být jedinec patogenní? Opatrně s cizími termity když neznáte pořádně slovo, které používate. Já se třeba u počítače dlouhodbě sleduji různo online kurzy a píšu povídky. Internet mi umožní udělat během minut rešerši abych si byl jsitý autenticitou toho co píši, kde bych dříve mohl strávit odpoledne v knihovně a v případě specializovanějších otázek bych stejně mohl odejít s prázdnou.

Mimochodem divil by jste se ale i ve hrách se dají získat užitečné, aplikovatelné schopnosti (všeho s mírou samozřejmě). Taková Civilizace vás nutí myslet dopředu a zvažovat množství různých faktorů. To vše v kontextu makro i mikromanagementu. Takový typ myšlení se pak v životě může hodit.

0/0
11.6.2015 19:05

K89a20r66e15l 24D64r39d61a 6283885547589

Ano, reaguji, u modování mi naskočily The Sims. Jen příklad. Jde mi o samoúčelnost činností, které popisujete. Uzavření se do virtuální světa, kde usilovná práce mizí a nevytváří hodnoty pro své okolí. Ač upracovaný a mohutně trénovaný jedinec, negeneruje vlastně nic - jen tzv. "sedí u počítače".

  Tedy, kde je hranice, kde místo užitečné práce nastává jen virtuální svět existující bez užitku jen sám pro sebe? Není kapku širší než jak jí vymezuje Váš pohled přes "růžové brýle"?

  Dotkly se mě Vaše soudy, kdy hraní her je špatné, "senioři" tomu nerozumí, spousta lidí přece tvoří...

  Patogenní - choroboplodný. Chtěl jsem vyjádřit chorobný virtuální svět, který stojí na svých původcích - zapojených jedincích (tak trochu Vašeho pohledu), původcích takovéto choroby.

  Jde mi o diskusi. To co popisujete je seberealizace s důrazem na egoismus. Před digitalizací, kdo se chtěl realizovat, tvořil skutečné hodnoty. Výsledky takové práce byly zřejmé. Ve virtuálním světě stejná práce osloví často jen pár zasvěcenců. 

  Jenže, mi tady na světě nejsme až tak pro seberealizaci, ale naopak pro druhé. O tom je nějaké to přežití rodu. S tím souvisí součinnost s druhými, užitečnost jedince pro okolí, schopnost obětování, dávání, nezištnosti... A místo toho je zde generace egoistů u obrazovek, která trénuje a rozvíjí vlastnosti, které jdou proti smyslu naší existence. ;-)

0/0
12.6.2015 6:16

M73a23g28d45a71l26é98n25a 55P76u19c64h36i80n96g10e27r51o68v23á 9259143710437

Máte 100% pravdu.R^

0/0
11.6.2015 16:26

M24a82g53d88a34l82é46n19a 49P39u86c73h66i60n98g19e43r42o57v50á 9869823410607

Myslím tím pana Šindlera.:-)

0/0
11.6.2015 16:28

K11a46r84e45l 57D18r55d12a 6343855667119

Moje generace si užívala ABC, místo toho aby šprtala angličtinu, němčinu a franštinu. Schválně, co je pro společnost přínosnější, svéprávný světoobčan nebo šikovný domácí kutil, co lepí Karlštejn ze zápalek?

  Měl jsem možnost porovnat v praxi, když generace "šikovných děcek" odcházela po sametu do kopru. Školily se na bolševickou techniku z dob krále Klacka. Maturita byl podřadný luxus. Po privatizaci skončila tahle technika fofrem ve šrotu, kam patřila dobrých 40 let a všechna tahle šikovná děcka skončila na pracáku. Počítám, že s jejich vzděláním je dnes u nás dost šikovných popelářů, řidičů taxíků a nezaměstnaných.

  V ten samý moment nastupovala generace děcek, co měly "ručičky dozadu" - studijní typy. Šroubovák je nebavil, to si spíš vypíchly oko, ale měly primární zájem zvládnout maturitu. Naprosté neštěstí pro lidi z praxe - kované dělnické soudruhy. Po maturitě plno z těchto děcek ale skončilo na VŠ. Když je dnes potkávám, ano, oni dnes spravují techniku, jejíž existenci nám bolševik 40 let tajil.

  A světe div se, existují dokonce normy, aby se ty přístroje daly rozebírat bez šroubováku a mechanickou rozborku a sborku zvládl i šimpanz, protože kvalifikovaná síla má programovat provozní parametry a ne se dloubat do nosu šroubovákem.

  Byl bych velmi opatrný při vynášení soudů o potřebě šikovnosti dnešní mládeže. Zní mi to trochu jako staromilská nepotřebná utopie. Ať se kouknu na libovolný obor, všude se prosadila cesta zjednodušení manuální práce. Od kvalifikovaných mistrů díla jsme přešli na levné montážní síly. Na to se nemusí žádné dítě připravovat. Pokud zkrachuje jeho profesní kariéra, tak se do měsíce na nešikovného montážníka prostě zapracuje. Něco takového nemusí řešit škola. Ta tady od toho není. Rv;-)

0/−3
11.6.2015 9:15

M72i33k30u39l53á44š 86L59é87v64y 5942555644151

No, u té rozebíratelnosti přístrojů to vidím docela jinak. Výrobcům obvykle nejde o to, aby ten výrobek byl lépe rozebíratelný ale spíše o to, aby nebyl rozebíratelný vůbec (a tudíž aby nebyl ani opravitelný). Aby se nutili lidi ke koupi nového přístroje.

Pokud totiž chcete rozebrat výrobek bez šroubů, který má hafo skrytých západek, tak jednak nevíte kde přesně západku uvolnit a za druhé, k uvolnění třeba 6 západek byste potřeboval 6 šroubováků a 6 rukou. Kdežto kdyby tam bylo 6 šroubů, tak kdokoliv pohodlně sejme kryt přístroje.

A potom.. hm.. to spravování techniky, kterou nám bolševik 40 let tajil - víte jak se dnes opravují elektronické přístroje a jak se opravovali kdysy? Já to jako elektronik vím zcela přesně. Kdysi jste měl schéma zapojení a na obvodářské úrovni jste hledal, našel závadu a vyměnil vadný IO nebo jinou součástku. Dnes výrobci schémata zásadně neposkytují.  Proto dnes se neopravuje na tak odborné úrovni, mění se celé moduly. Na výměnu modulu nepotřebujete téměř žádné odborné znalosti, vyměnila by je i teta Méry kdyby ty moduly měla.

Takže suma-sumárum: naplácal jste tu pořádné kraviny!

+1/0
11.6.2015 10:22

K62a98r14e82l 90D36r98d21a 6373335457609

Vy kravino, říkáte přece to samé co já. ;-) Odborný mistr, co jel podle "šéma" je minulost. Dnes se vymění celá deska nebo se to vyhodí celé. A nazdar. Jsou důležitější věci na světě.

  Ta snadná demontáž přes pád západek je třeba u PC daná nějakou eko-normou EU a musí se psát do veřejných zakázek. Hledat to nebudu. Ptejte se EU proč to tak řeší. Funguje to ale dobře u HP, odjistím ochranu pokud je, popadnu za ucho a jsem uvnitř. Přidám desku, nebo vyměním vadnou a zaklapnu. Cvak, cvak, hotovo. Jde o to, abych nepotřeboval drahého machra s pěti šroubováky, co bude týden dělat chytrého a provoz bude díky jeho "umění" stát. ;-D

  Jinak souhlasím. U spotřební elektroniky je to jinde. Popisujete to přesně. Výrobky na jedno použití. Snahou je cenu srazit tak, aby se servis nevyplatil. 

  Tedy, vše je dnes nastaveno tak, aby podíl drahé manuální práce byl co nejmenší a pak budou školy usilovat, abychom měli plno manuálně šikovných a fakticky neuplatnitelných lidí?

0/−1
11.6.2015 12:41

M73i91k31u41l70á42š 73L41é17v70y 5192365204431

Jenom k vašemu poslednímu odstavci: Nejde ani tak o to minimalizovat podíl drahé manuální práce, ale vychovat mladé lidi tak aby nic si svépomocně neuměli opravit nebo dokonce vyrobit . Cílem je, aby jedinec byl maximálně závislý na tomhle vykořisťovatelském systému. Čím je totiž člověk samostatnější, tím je nepříjemnější pro tuto společnost zaměřenou na konzum. Cílem je, aby si člověk nic sám nedovedl vyrobit, ale aby vše musel kupovat za ceny diktované monopolními sdruženími.

0/0
11.6.2015 18:09

K48a54r11e22l 81D89r88d91a 6133925127309

Já docela lituji času, který jsem za bolševika trávil výrobou zcela běžné spotřební elektroniky, která zde nebyla jinak dostupná.

  Současný systém mi umožňuje mé cíle realizovat přímo. Chci krabičku, co produkuje hudbu? Mám ji během odpoledne. Druhý den se věnuji hudbě, o kterou mi šlo především. A ne že budu půl roku studovat Amatérské rádio a dalšího půl roku honit součástky a vyrábět. ;-)

  Podle mě to není třeba vidět černě. Nemusím být ve všem soběstačný. Práce druhých mi má pomáhat k jednoduššímu životu. K tomu, abych stejných výsledků dosahoval rychleji. A to podle mě funguje dnes lépe.

  Přijde mi, že duševní práce člověka je to nejdůležitější a nejhodnotnější na světě. Současný sytém kouká pole působnosti takové činnosti zvětšit na úkor "šikovnosti" a diskutabilní soběstačnosti. ;-)

0/0
12.6.2015 6:40

K13a75r73e72l 21D92r15d17a 6823235677669

Pokud se máme dobrat efektivnější ekonomiky, bude to přesně o tom. Máme umět vydělat peníze a umět zase zaplatit za práci druhým. "Soběstačnost" je pak jen termínem z dob ekonomického úpadku a obecného nedostatku všeho. ;-)

0/0
12.6.2015 6:47

S32o33f23i90e 72K54l38e93n55n79e92r60o66v36á 1203637691843

Dodnes si vzpomínám na veselou historku z mého dětství, jak se nade mnou  najednou objevil děda a hartusil, že přišel o všechny hřebíky, když mě našel sedící na bobečku v koutě garáže, v jedné ruce kladívko, ve druhé špalíček dřeva prošpikovaný hřebíčky, na zemi prázdná krabička a na tváři spokojený výraz. Strašně mě to bavilo...:-)

+5/0
10.6.2015 17:35

P10e27t48r 68N22o69v65á43k 5964964436

Je strašný, na co se dají čerpat dotace z fondů EU, kvůli čemu se realizují projekty:-/ Předpokládám, že v MŠ probíhají kreativní činnosti normálně (alespoň co mám průběžně info od své maminky, která 35 let vede vesnickou školku), bez nějakého zapojování MŠ do těchto rádoby projektů...  Nějak tomu moc nechápu. Další blbost, další papírování, další tlak rodičů resp. ředitel škol na zvyšování aktivity ve školkách...

+1/−2
10.6.2015 13:59

M14i35k64u41l42á55š 58L66é75v10y 5392475734351

Tak věru, z dnešních mladých vyrůstá generace digitálních pajáců. Přitom kolikrát ani programování jim nic neříká :-/

+2/−1
10.6.2015 13:17

P57e94t80r21a 54N65o94v53á22k37o67v48á 7838636104308

A myslíte, že ty tisíce řidičů vědí, jak funguje auto a opraví si ho?

0/0
10.6.2015 18:38

M16a21g40d95a 21K74a66t94z35o92v63á 9146131189988

Tak aspoň základní znalosti snad by mít měli?

0/0
11.6.2015 6:23

M87i10k94u86l22á70š 61L84é52v76y 5192815524131

Jenomže pro ty řidiče to není až posedlost. Ti řídí když potřebují. Mlaďoši dokážou prosedět u kompu i celé hodiny. A jediné co přitom umí je žvanit na facebook-u a hrát hry. Prostě primitivizmus

0/0
11.6.2015 8:59

M74a17r73t12i74n79a 33T36r42o38j45a29n24o25v29á 5723408485

Ne že by to nebylo užitečné. Co mě spíš děsí, že na takovou samozřejmost, jako je výroba modelů nebo okopání záhonku a pěstování dýně na zahrádce, musí existovat "projekt". To by snad mohlo ty učitelky a ředitelky MŠ napadnout samo od sebe a mohlo by se to praktikovat všude. Jestli ona někomu nehrozí byrokratická a projektová demence...;-)

+12/−1
10.6.2015 10:54

J19a29n68a 60K82u68b23o17v45á 6589542538430

Já se jim moc nedivím, hodně rodičů je "na hlavu" a spoustu činností považuje za děsně nebezpečnou. Myslím, že ty učitelky jsou rády, když dítě odpoledne odevzdají a oddechnou si, že není nějaká stížnost.

+2/0
10.6.2015 12:07

M65i83k52u31l27á56š 40L10é43v28y 5632735614571

Když ono už holt na každou drobnou blbinu musí být projekt. Tak věru, projektová demence je taky reálné riziko...

+1/0
10.6.2015 13:18

P76e50t47r68a 32N14o78v43á43k83o16v56á 7898426604718

A co všechno by ještě ty učitelky mělo napadat a měly by řešit za rodiče jen tak? Holt něco taky musí udělat rodina. A když bydlí na sídlišti, tak se dětem ukazuje okopávání záhonků blbě.

+1/−1
10.6.2015 18:39

J86a76n 86N84o11v63á39k 9727962547827

E-learningovým kurzem proti digitální demenci - to je něco jako shukáním za pananeství nebo válkou za mír, ne? ;-)

+3/−1
10.6.2015 10:01

J18a18n 85N49o95v19á17k 9657402947217

-panenství-

0/0
10.6.2015 10:03

J85a30n 39H85l50a19v47a21t98ý 7499662817558

Technické školky. Úžasný nápad. Moje dítě si na svůj první tablet bude muset samo vydělat. Je mu sice necelý rok, ale doufám, že za ty dva-tři roky, co půjde do školky, bude mít možnost chodit do podobného zařízení.

+3/0
10.6.2015 8:33

J76a96r74o72m74í85r 17K95r35á58l 4940349344979

Otázkou je, co na to ty dnešní opičí matky.  Dítě si udělá "bebínko" a školka aby si najala právníka na plný úvazek. :-/

+10/0
10.6.2015 8:39

J65a60n80a 35K94u41b91o65v11á 6639712768880

Zrovna jsem chtěla napsat, že spousta matek nejspíš omdlela při představě, že jejich dítě by drželo v ruce kladivo.

+3/0
10.6.2015 12:03

J63i58ř43i82n68a 51M13a92n29d22á41t91o64v18á 9137888940795

Jsem dnešní matka :-) ... a kolegyně na mne málem poslaly sociálku, když jsem v práci řekla, že dvanáctiletý syn sám začne topit (kotel na TP), než já přijdu z práce.

+6/0
10.6.2015 12:58

S90o25f83i49e 54K48l67e40n85n24e83r40o72v18á 1133187281413

Mám to doma podobně, oba moji synové samostatně zatápí pod kotlem od jedenácti dvanácti let, sekají se sekačkou a manžel jim vyváží kolečka s trávou, vyhrnují sníh, natírají nebo jsou si schopni uvařit jednoduché jídlo...

+5/0
10.6.2015 17:23

P75e25t21r65a 82N93o72v41á68k92o12v76á 7828626214688

Tak takové trubky bych nechtěla mít snad ani za kolegyně, achjo, kam to spějem. A to jste ji asi radši neprozradila, že si u toho seká sám třísky, co...to už byste byla za mřížema.

+3/0
10.6.2015 18:41

F90r85a72n78t19i87š44e10k 20B27a78r44t80ů67n83ě60k 4105832565288

když to bude dobrá technická školka, tak si ho vyrobí samo ;-)

+3/0
10.6.2015 8:44

V63e78r58o11n55i81k17a 98V47e82s46e11l77á 7615487224313

To musite ale takove darky zakazat pribuzenstvu. My bychom skolkove dcerce taky tablet nekupovali, ale deda proste koupil k Vanocum...

+1/0
10.6.2015 12:05

J76i65ř71i75n92a 95M87a34n28d26á82t77o63v49á 9367168240765

Tablet nebo Barbie .... to už je prašť jako uhoď ;-)

+1/0
10.6.2015 13:00

J62i16ř36i11n72a 43M41a43n12d16á44t47o77v38á 9937618370125

Technika a kutilství? Bydlím přes ZŠ (podotýkám, že vesnickou, ale velkou spádovou) a když jsem viděla kluky, cca 7., 8. třída, jak drželi košťata, hrábě ... při podzimním úklidu kolem školy, tak jsem myslela, že většina z nich je po obrně. :-/

+21/0
10.6.2015 8:14

J92i38r78i 87B20e20c22v64a30r 7272989966

Tak to buďte ráda, že jste je neviděla při tělocviku! Polovina z nich má problémy s kotrmelcem vpřed, vzad ho udělá sotva třetina. O výmyku se nemá cenu vůbec bavit..

+3/−1
10.6.2015 9:06

J97a84n 25T40i84c13h30ý 8490632980428

A? Mezi zametáním a výmykem je dost podstatný rozdíl, co do užitečnosti.

+4/−1
10.6.2015 9:50

J60a62n 84Š28p82e77c15i48á69n 2870980149319

Ja jsem byl mistr republiky v plavani starsiho zactva a kvuli takovymhle blbostem jsem mel dvojky,trojky z tělocviku. Pral bych děckám dve hodiny telocviku z 60let.

+2/0
10.6.2015 9:55

J48i82ř27i25n89a 60M78a21n25d12á18t45o62v62á 9977188570165

Rozhodně si myslím, že s takovou činností jako je zametání se mohou děti každý den doma seznámit. To jako zase výmyk není až tak běžně potřeba .... i když při kradačce sousedových třešní ;-)

+1/0
10.6.2015 13:04

M61a38g39d46a 36K56a34t92z80o52v21á 9596371209858

To ano., ale spíš jde o to, že jde obecně dolů tělesná zdatnost.

0/0
11.6.2015 6:26

D20a19v46i30d 12D33v72o48ř62á49k 6462820195477

Zajimavé, já zase znám děti z jedné městské školy a jsou překvapivě šikovné. Na nějaké závěry by se muselo udělat širší pozorování.

+1/0
10.6.2015 9:43

M25i52k50u60l40á91š 51L91é18v46y 5902675644661

;-D;-D;-D to je dobrýý! Prý po obrně..;-D Už dávno jsem se tak dobře nezasmál ;-)

+1/0
10.6.2015 13:22

J96a68r14o51m80í35r 75K51r88á71l 4370149374659

Nešikovnost některých dnešních mladých je až zarážející.  Nedovedu si představit, že bych dnes mohl postavit tábor s dvacítkou deseti až dvanáctiletých na zelené louce za dva dny.  Polovina by se zmrzačila během prvního dne a já bych šel bručet. :-/

+16/0
10.6.2015 8:02

F89r82a86n20t51i83š43e68k 19B76a79r92t67ů26n37ě82k 4215642175818

Merkur, to je věc...

+25/0
10.6.2015 7:31

J65a80r42o40m38í21r 48K11r60á87l 4120879234369

R^

+1/0
10.6.2015 7:59

J62a13n57a 22K81u63b40o45v42á 6149542828820

To jo, jen mi vadilo, že se mi vždy povolily matky. A naši nadávali jako špačkové, když bosou nohou šlápli na šroubečky.:-)

+4/0
10.6.2015 12:06

J71i44ř53i91n71a 57M18a27n16d76á21t55o31v88á 9677578870765

Merkur a Lego je na došlápnutí nejbolestivější a taky nejvíc hrkají v trubce při vysávání ;-)

+3/0
10.6.2015 12:56

J15a53n89a 19K30u18b17o93v98á 6119492968960

Lego je děsný, v koberci se vždy schovalo, aby se mi trefilo přesně pod klenbu nohy. Teď koberce nemáme, tak pro změnu došlápnu a ujedou mi nohy...;-D

0/0
10.6.2015 13:07





mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.