Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Hrozí dětem digitální demence? Projekt je učí myslet technicky a kutit

Letošní rok vyhlásil předchozí ministr školství jako rok technického vzdělávání pro základní školy. Odborníci a učitelé z projektu MATES ovšem míří i na mladší děti. Technické obory a řemesla se snaží rozvíjet již u dětí ve školkovém věku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J29a89n55a 56N77o94v92a30k11o15v19a 1449573760267

ja ziju s jednim cizincem, co nikdy nic nemusel, ani si uklidit pokoj, meli na to sluzebnou a na zahradu zahradnika

je to proste liny neschopny prase, ktery si na vsechno musi najmout lidi a zaplatit

neni schopny si ani povleknout postel, proste na to byli lidi, ja nad nim jenom kroutim hlavou, jak spatnou vychovu dostal

svym pratelum co vychovavaji deti, tak ho davam za spatny priklad, ze jestli neco neudelaji tak ze svych deti budou mit neschopna individua a ja v 5 letech musela mit nadobi, kazdou sobotu jsem musela delat generalni uklid pokojicku, vytirat chodbu, obracet seno na zahrade, prikladat do kotle, chodit v sobotu do kramu pro rohliky a to jako mala skolacka, zadna velka drina,ale proste jsme meli doma ukoly a to se muselo udelat

dneska se rodice s detma moc mazli, nemusi nic jen si hrat a odpocivat, ale pak dorostou a budou absolutne neschopny

0/0
15.6.2015 12:58

M63a40r59t37i25n26a 68T30r37o68j14a63n30o10v53á 5163178285

Proč s ním teda proboha žijete?8-o To mi hlava nebere, žít s někým, o kom veřejně prohlašujete, že je líný neschopný prase...

+1/0
15.6.2015 13:31

K98a34r95e93l 45D72r72d84a 6573605947409

A safra, jeden z geniálních projektů těžce zaplacených EU je "Karlštejn ze zápalek". Rv;-D

  Projekt podporuje PREFA KOMPOZITY, což jak název napovídá, je firma co dělá kdejaké přípravky pro party montážníků, cvičených šimpanzů. A to melou pohádky o "zlatých českých ručičkách".

  Pro mateřské školky mi to přijde přehnaně technicky vyspělé. ABC by se za nás v mateřské školce neužilo. Tady si autoři z nějakého důvodu myslí, že ano. To jako mají učitelky čas při "hlídání dětí" v mateřince obrábět nějaké výrobky? Nebo to stojí na šikovných tatíncích, na které bude dav dětí zírat?

  Celé to vypadá jako dosti neodborně utracené peníze EU partou dobrodruhů.

  A abych netrpěl digitální demencí, půl hodiny jsem nesmyslně klikal myší hovadiny na Alíkovi, což je projekt "iDNES" pro děti. Takže je to jasné, na iDNES digitální demenci prý nechytneme - zlaté oči. ;-D

  Obávám se, že jak aktéři projektu, tak redaktoři iDNES, by si tento didaktický pseudoguláš měli nejprve srovnat v hlavě. Rv;-D

0/−2
11.6.2015 13:48

O98n81d30ř86e70j 21Š27i81n34d21l13e30r 2347298196905

S technikou to podle mne je jako s penězmi. Příliš vás nezmění. Jen se více projeví kdo vlastně jste. Ti kdo se dřív poflakovali po městě, čučeli na televizi nebo četli třetiřadé detektivky dnes prostě sedí u počítače a pořád hrají hry nebo sedí na FB. TVořivým liem zase dává technika větší možnosti. Po pohledu na stránky jako nexusmods na youtube nebo deviantart můžeme vidět že existuje spousta lidí, kteří ve volném čase tvoří hroamdu zajímavých věcí nebo se vzdělávají pomocí Coursery, wikipedia apod.... Tísíce lidí z pohledu starší generace (její větší části teda, nechcí generalizovat) "sedí u počítače" ale spousta tvoří digitální úmění, moduje, píše, učí se, natáčí a vkládají do toho své vlastní originální nápady a myšlenky.

+1/0
11.6.2015 10:07

K38a98r11e60l 12D37r38d76a 6913675457239

Život trávený ve virtuálním životě The Sims, ke kterému je potřeba plno dovedností, znalostí a zkušeností? Práce, kterou ocení jen stejně patogenní jedinci?

  Někde tady proběhla zpráva o matce, co své děti posílala k čertu, aby měla čas na své virtuální koníčky.

  Kde je reálná hranice mezi konzumací pitomin a užitečnou prací? Myslím, že v tom máte zmatek. ;-)

0/−2
11.6.2015 14:17

O63n52d40ř21e68j 41Š38i14n81d10l23e81r 2947888466745

Doopravdy reagujete na můj příspěvek? Nějak to není moc poznat. O hrách jsem mluvil jen velmi okrajově. Na youtube je spousta dokumentárních nebo kulturně hodnotných videí s kterými si jejich autoři dali opravdovou práci. Sposuta modů jsou regulérní umělecká díla. Digitální úmění můžete klidně vytisknout a vyvěsit v galerii, v mnoha ohledech sposuta věcí na deviantartu předčí to, co se dneska za úmění kolikrát vydává. Mimochodem jak m§že být jedinec patogenní? Opatrně s cizími termity když neznáte pořádně slovo, které používate. Já se třeba u počítače dlouhodbě sleduji různo online kurzy a píšu povídky. Internet mi umožní udělat během minut rešerši abych si byl jsitý autenticitou toho co píši, kde bych dříve mohl strávit odpoledne v knihovně a v případě specializovanějších otázek bych stejně mohl odejít s prázdnou.

Mimochodem divil by jste se ale i ve hrách se dají získat užitečné, aplikovatelné schopnosti (všeho s mírou samozřejmě). Taková Civilizace vás nutí myslet dopředu a zvažovat množství různých faktorů. To vše v kontextu makro i mikromanagementu. Takový typ myšlení se pak v životě může hodit.

0/0
11.6.2015 19:05

K23a91r72e21l 53D63r93d28a 6613935787969

Ano, reaguji, u modování mi naskočily The Sims. Jen příklad. Jde mi o samoúčelnost činností, které popisujete. Uzavření se do virtuální světa, kde usilovná práce mizí a nevytváří hodnoty pro své okolí. Ač upracovaný a mohutně trénovaný jedinec, negeneruje vlastně nic - jen tzv. "sedí u počítače".

  Tedy, kde je hranice, kde místo užitečné práce nastává jen virtuální svět existující bez užitku jen sám pro sebe? Není kapku širší než jak jí vymezuje Váš pohled přes "růžové brýle"?

  Dotkly se mě Vaše soudy, kdy hraní her je špatné, "senioři" tomu nerozumí, spousta lidí přece tvoří...

  Patogenní - choroboplodný. Chtěl jsem vyjádřit chorobný virtuální svět, který stojí na svých původcích - zapojených jedincích (tak trochu Vašeho pohledu), původcích takovéto choroby.

  Jde mi o diskusi. To co popisujete je seberealizace s důrazem na egoismus. Před digitalizací, kdo se chtěl realizovat, tvořil skutečné hodnoty. Výsledky takové práce byly zřejmé. Ve virtuálním světě stejná práce osloví často jen pár zasvěcenců. 

  Jenže, mi tady na světě nejsme až tak pro seberealizaci, ale naopak pro druhé. O tom je nějaké to přežití rodu. S tím souvisí součinnost s druhými, užitečnost jedince pro okolí, schopnost obětování, dávání, nezištnosti... A místo toho je zde generace egoistů u obrazovek, která trénuje a rozvíjí vlastnosti, které jdou proti smyslu naší existence. ;-)

0/0
12.6.2015 6:16

M54a91g19d78a53l81é68n69a 67P71u19c64h86i79n85g56e98r87o77v17á 9479913110787

Máte 100% pravdu.R^

0/0
11.6.2015 16:26

M74a71g12d20a88l46é91n17a 47P58u17c36h17i13n13g51e17r76o15v54á 9299633550657

Myslím tím pana Šindlera.:-)

0/0
11.6.2015 16:28

K82a17r71e62l 15D11r89d16a 6983185987779

Moje generace si užívala ABC, místo toho aby šprtala angličtinu, němčinu a franštinu. Schválně, co je pro společnost přínosnější, svéprávný světoobčan nebo šikovný domácí kutil, co lepí Karlštejn ze zápalek?

  Měl jsem možnost porovnat v praxi, když generace "šikovných děcek" odcházela po sametu do kopru. Školily se na bolševickou techniku z dob krále Klacka. Maturita byl podřadný luxus. Po privatizaci skončila tahle technika fofrem ve šrotu, kam patřila dobrých 40 let a všechna tahle šikovná děcka skončila na pracáku. Počítám, že s jejich vzděláním je dnes u nás dost šikovných popelářů, řidičů taxíků a nezaměstnaných.

  V ten samý moment nastupovala generace děcek, co měly "ručičky dozadu" - studijní typy. Šroubovák je nebavil, to si spíš vypíchly oko, ale měly primární zájem zvládnout maturitu. Naprosté neštěstí pro lidi z praxe - kované dělnické soudruhy. Po maturitě plno z těchto děcek ale skončilo na VŠ. Když je dnes potkávám, ano, oni dnes spravují techniku, jejíž existenci nám bolševik 40 let tajil.

  A světe div se, existují dokonce normy, aby se ty přístroje daly rozebírat bez šroubováku a mechanickou rozborku a sborku zvládl i šimpanz, protože kvalifikovaná síla má programovat provozní parametry a ne se dloubat do nosu šroubovákem.

  Byl bych velmi opatrný při vynášení soudů o potřebě šikovnosti dnešní mládeže. Zní mi to trochu jako staromilská nepotřebná utopie. Ať se kouknu na libovolný obor, všude se prosadila cesta zjednodušení manuální práce. Od kvalifikovaných mistrů díla jsme přešli na levné montážní síly. Na to se nemusí žádné dítě připravovat. Pokud zkrachuje jeho profesní kariéra, tak se do měsíce na nešikovného montážníka prostě zapracuje. Něco takového nemusí řešit škola. Ta tady od toho není. Rv;-)

0/−3
11.6.2015 9:15

M19i65k58u77l35á27š 56L49é31v78y 5292905844741

No, u té rozebíratelnosti přístrojů to vidím docela jinak. Výrobcům obvykle nejde o to, aby ten výrobek byl lépe rozebíratelný ale spíše o to, aby nebyl rozebíratelný vůbec (a tudíž aby nebyl ani opravitelný). Aby se nutili lidi ke koupi nového přístroje.

Pokud totiž chcete rozebrat výrobek bez šroubů, který má hafo skrytých západek, tak jednak nevíte kde přesně západku uvolnit a za druhé, k uvolnění třeba 6 západek byste potřeboval 6 šroubováků a 6 rukou. Kdežto kdyby tam bylo 6 šroubů, tak kdokoliv pohodlně sejme kryt přístroje.

A potom.. hm.. to spravování techniky, kterou nám bolševik 40 let tajil - víte jak se dnes opravují elektronické přístroje a jak se opravovali kdysy? Já to jako elektronik vím zcela přesně. Kdysi jste měl schéma zapojení a na obvodářské úrovni jste hledal, našel závadu a vyměnil vadný IO nebo jinou součástku. Dnes výrobci schémata zásadně neposkytují.  Proto dnes se neopravuje na tak odborné úrovni, mění se celé moduly. Na výměnu modulu nepotřebujete téměř žádné odborné znalosti, vyměnila by je i teta Méry kdyby ty moduly měla.

Takže suma-sumárum: naplácal jste tu pořádné kraviny!

+1/0
11.6.2015 10:22

K65a40r24e95l 33D55r18d55a 6543155387309

Vy kravino, říkáte přece to samé co já. ;-) Odborný mistr, co jel podle "šéma" je minulost. Dnes se vymění celá deska nebo se to vyhodí celé. A nazdar. Jsou důležitější věci na světě.

  Ta snadná demontáž přes pád západek je třeba u PC daná nějakou eko-normou EU a musí se psát do veřejných zakázek. Hledat to nebudu. Ptejte se EU proč to tak řeší. Funguje to ale dobře u HP, odjistím ochranu pokud je, popadnu za ucho a jsem uvnitř. Přidám desku, nebo vyměním vadnou a zaklapnu. Cvak, cvak, hotovo. Jde o to, abych nepotřeboval drahého machra s pěti šroubováky, co bude týden dělat chytrého a provoz bude díky jeho "umění" stát. ;-D

  Jinak souhlasím. U spotřební elektroniky je to jinde. Popisujete to přesně. Výrobky na jedno použití. Snahou je cenu srazit tak, aby se servis nevyplatil. 

  Tedy, vše je dnes nastaveno tak, aby podíl drahé manuální práce byl co nejmenší a pak budou školy usilovat, abychom měli plno manuálně šikovných a fakticky neuplatnitelných lidí?

0/−1
11.6.2015 12:41

M54i41k57u27l30á17š 94L13é72v96y 5202555754931

Jenom k vašemu poslednímu odstavci: Nejde ani tak o to minimalizovat podíl drahé manuální práce, ale vychovat mladé lidi tak aby nic si svépomocně neuměli opravit nebo dokonce vyrobit . Cílem je, aby jedinec byl maximálně závislý na tomhle vykořisťovatelském systému. Čím je totiž člověk samostatnější, tím je nepříjemnější pro tuto společnost zaměřenou na konzum. Cílem je, aby si člověk nic sám nedovedl vyrobit, ale aby vše musel kupovat za ceny diktované monopolními sdruženími.

0/0
11.6.2015 18:09

K45a97r25e61l 38D51r70d30a 6353335747849

Já docela lituji času, který jsem za bolševika trávil výrobou zcela běžné spotřební elektroniky, která zde nebyla jinak dostupná.

  Současný systém mi umožňuje mé cíle realizovat přímo. Chci krabičku, co produkuje hudbu? Mám ji během odpoledne. Druhý den se věnuji hudbě, o kterou mi šlo především. A ne že budu půl roku studovat Amatérské rádio a dalšího půl roku honit součástky a vyrábět. ;-)

  Podle mě to není třeba vidět černě. Nemusím být ve všem soběstačný. Práce druhých mi má pomáhat k jednoduššímu životu. K tomu, abych stejných výsledků dosahoval rychleji. A to podle mě funguje dnes lépe.

  Přijde mi, že duševní práce člověka je to nejdůležitější a nejhodnotnější na světě. Současný sytém kouká pole působnosti takové činnosti zvětšit na úkor "šikovnosti" a diskutabilní soběstačnosti. ;-)

0/0
12.6.2015 6:40

K21a75r32e10l 20D14r72d95a 6963125177729

Pokud se máme dobrat efektivnější ekonomiky, bude to přesně o tom. Máme umět vydělat peníze a umět zase zaplatit za práci druhým. "Soběstačnost" je pak jen termínem z dob ekonomického úpadku a obecného nedostatku všeho. ;-)

0/0
12.6.2015 6:47

S60o98f82i89e 71K91l42e13n50n57e61r71o56v38á 1533107771823

Dodnes si vzpomínám na veselou historku z mého dětství, jak se nade mnou  najednou objevil děda a hartusil, že přišel o všechny hřebíky, když mě našel sedící na bobečku v koutě garáže, v jedné ruce kladívko, ve druhé špalíček dřeva prošpikovaný hřebíčky, na zemi prázdná krabička a na tváři spokojený výraz. Strašně mě to bavilo...:-)

+5/0
10.6.2015 17:35

P21e31t92r 54N32o82v37á50k 5954104506

Je strašný, na co se dají čerpat dotace z fondů EU, kvůli čemu se realizují projekty:-/ Předpokládám, že v MŠ probíhají kreativní činnosti normálně (alespoň co mám průběžně info od své maminky, která 35 let vede vesnickou školku), bez nějakého zapojování MŠ do těchto rádoby projektů...  Nějak tomu moc nechápu. Další blbost, další papírování, další tlak rodičů resp. ředitel škol na zvyšování aktivity ve školkách...

+1/−2
10.6.2015 13:59

M13i96k48u95l17á88š 76L52é87v39y 5632415424801

Tak věru, z dnešních mladých vyrůstá generace digitálních pajáců. Přitom kolikrát ani programování jim nic neříká :-/

+2/−1
10.6.2015 13:17

P70e27t69r38a 62N75o28v95á28k29o95v50á 7678536594168

A myslíte, že ty tisíce řidičů vědí, jak funguje auto a opraví si ho?

0/0
10.6.2015 18:38

M43a50g46d13a 98K53a63t32z60o30v64á 9326341949808

Tak aspoň základní znalosti snad by mít měli?

0/0
11.6.2015 6:23

M67i60k22u51l21á19š 79L67é46v74y 5832115294751

Jenomže pro ty řidiče to není až posedlost. Ti řídí když potřebují. Mlaďoši dokážou prosedět u kompu i celé hodiny. A jediné co přitom umí je žvanit na facebook-u a hrát hry. Prostě primitivizmus

0/0
11.6.2015 8:59

M21a47r19t98i37n33a 29T89r95o77j71a73n16o15v11á 5543638725

Ne že by to nebylo užitečné. Co mě spíš děsí, že na takovou samozřejmost, jako je výroba modelů nebo okopání záhonku a pěstování dýně na zahrádce, musí existovat "projekt". To by snad mohlo ty učitelky a ředitelky MŠ napadnout samo od sebe a mohlo by se to praktikovat všude. Jestli ona někomu nehrozí byrokratická a projektová demence...;-)

+12/−1
10.6.2015 10:54

J93a33n24a 82K16u41b18o94v34á 6699772658330

Já se jim moc nedivím, hodně rodičů je "na hlavu" a spoustu činností považuje za děsně nebezpečnou. Myslím, že ty učitelky jsou rády, když dítě odpoledne odevzdají a oddechnou si, že není nějaká stížnost.

+2/0
10.6.2015 12:07

M68i61k12u83l18á26š 23L35é66v57y 5472705264731

Když ono už holt na každou drobnou blbinu musí být projekt. Tak věru, projektová demence je taky reálné riziko...

+1/0
10.6.2015 13:18

P49e45t73r61a 44N29o30v37á35k52o96v64á 7128666294378

A co všechno by ještě ty učitelky mělo napadat a měly by řešit za rodiče jen tak? Holt něco taky musí udělat rodina. A když bydlí na sídlišti, tak se dětem ukazuje okopávání záhonků blbě.

+1/−1
10.6.2015 18:39

J94a29n 27N21o47v14á54k 9137272457467

E-learningovým kurzem proti digitální demenci - to je něco jako shukáním za pananeství nebo válkou za mír, ne? ;-)

+3/−1
10.6.2015 10:01

J59a68n 65N66o44v45á25k 9447542887957

-panenství-

0/0
10.6.2015 10:03

J26a30n 14H48l33a76v41a21t61ý 7209672477298

Technické školky. Úžasný nápad. Moje dítě si na svůj první tablet bude muset samo vydělat. Je mu sice necelý rok, ale doufám, že za ty dva-tři roky, co půjde do školky, bude mít možnost chodit do podobného zařízení.

+3/0
10.6.2015 8:33

J52a50r97o61m11í40r 28K58r27á82l 4820779654859

Otázkou je, co na to ty dnešní opičí matky.  Dítě si udělá "bebínko" a školka aby si najala právníka na plný úvazek. :-/

+10/0
10.6.2015 8:39

J40a29n65a 51K84u82b16o32v11á 6899432648310

Zrovna jsem chtěla napsat, že spousta matek nejspíš omdlela při představě, že jejich dítě by drželo v ruce kladivo.

+3/0
10.6.2015 12:03

J35i84ř34i84n49a 11M28a46n91d94á26t81o52v57á 9777668120305

Jsem dnešní matka :-) ... a kolegyně na mne málem poslaly sociálku, když jsem v práci řekla, že dvanáctiletý syn sám začne topit (kotel na TP), než já přijdu z práce.

+6/0
10.6.2015 12:58

S65o55f20i55e 80K42l53e25n62n46e46r27o96v70á 1673747961323

Mám to doma podobně, oba moji synové samostatně zatápí pod kotlem od jedenácti dvanácti let, sekají se sekačkou a manžel jim vyváží kolečka s trávou, vyhrnují sníh, natírají nebo jsou si schopni uvařit jednoduché jídlo...

+5/0
10.6.2015 17:23

P42e58t97r37a 64N67o92v37á70k35o12v39á 7578546434878

Tak takové trubky bych nechtěla mít snad ani za kolegyně, achjo, kam to spějem. A to jste ji asi radši neprozradila, že si u toho seká sám třísky, co...to už byste byla za mřížema.

+3/0
10.6.2015 18:41

F23r98a74n25t38i52š51e94k 85B64a10r55t76ů28n20ě84k 4815792435698

když to bude dobrá technická školka, tak si ho vyrobí samo ;-)

+3/0
10.6.2015 8:44

V70e66r27o55n87i87k15a 81V88e60s16e87l71á 7625827544753

To musite ale takove darky zakazat pribuzenstvu. My bychom skolkove dcerce taky tablet nekupovali, ale deda proste koupil k Vanocum...

+1/0
10.6.2015 12:05

J31i17ř13i16n55a 42M77a12n92d80á93t17o91v53á 9757748100275

Tablet nebo Barbie .... to už je prašť jako uhoď ;-)

+1/0
10.6.2015 13:00

J51i42ř57i69n50a 64M46a23n96d14á92t66o14v64á 9367408160575

Technika a kutilství? Bydlím přes ZŠ (podotýkám, že vesnickou, ale velkou spádovou) a když jsem viděla kluky, cca 7., 8. třída, jak drželi košťata, hrábě ... při podzimním úklidu kolem školy, tak jsem myslela, že většina z nich je po obrně. :-/

+21/0
10.6.2015 8:14

J35i65r64i 20B84e76c84v93a33r 7872809676

Tak to buďte ráda, že jste je neviděla při tělocviku! Polovina z nich má problémy s kotrmelcem vpřed, vzad ho udělá sotva třetina. O výmyku se nemá cenu vůbec bavit..

+3/−1
10.6.2015 9:06

J62a22n 96T62i64c12h42ý 8730472620508

A? Mezi zametáním a výmykem je dost podstatný rozdíl, co do užitečnosti.

+4/−1
10.6.2015 9:50

J19a29n 80Š97p10e23c88i51á64n 2230680269739

Ja jsem byl mistr republiky v plavani starsiho zactva a kvuli takovymhle blbostem jsem mel dvojky,trojky z tělocviku. Pral bych děckám dve hodiny telocviku z 60let.

+2/0
10.6.2015 9:55

J61i85ř31i72n91a 64M69a22n34d25á45t40o54v16á 9127708370725

Rozhodně si myslím, že s takovou činností jako je zametání se mohou děti každý den doma seznámit. To jako zase výmyk není až tak běžně potřeba .... i když při kradačce sousedových třešní ;-)

+1/0
10.6.2015 13:04

M83a87g12d23a 11K65a94t85z93o19v97á 9386121489528

To ano., ale spíš jde o to, že jde obecně dolů tělesná zdatnost.

0/0
11.6.2015 6:26

D80a87v13i26d 21D10v54o96ř80á95k 6932650615697

Zajimavé, já zase znám děti z jedné městské školy a jsou překvapivě šikovné. Na nějaké závěry by se muselo udělat širší pozorování.

+1/0
10.6.2015 9:43

M68i81k49u93l85á94š 41L85é58v71y 5292175964771

;-D;-D;-D to je dobrýý! Prý po obrně..;-D Už dávno jsem se tak dobře nezasmál ;-)

+1/0
10.6.2015 13:22

J74a13r35o85m42í90r 11K35r23á67l 4210609824429

Nešikovnost některých dnešních mladých je až zarážející.  Nedovedu si představit, že bych dnes mohl postavit tábor s dvacítkou deseti až dvanáctiletých na zelené louce za dva dny.  Polovina by se zmrzačila během prvního dne a já bych šel bručet. :-/

+16/0
10.6.2015 8:02

F15r42a15n70t39i33š34e50k 26B88a18r62t56ů48n12ě53k 4535912925578

Merkur, to je věc...

+25/0
10.6.2015 7:31

J29a15r91o67m78í29r 77K66r56á36l 4350739444579

R^

+1/0
10.6.2015 7:59

J53a53n39a 23K45u66b53o50v62á 6199962348370

To jo, jen mi vadilo, že se mi vždy povolily matky. A naši nadávali jako špačkové, když bosou nohou šlápli na šroubečky.:-)

+4/0
10.6.2015 12:06

J53i85ř21i23n67a 68M89a83n85d37á22t13o60v14á 9557828680625

Merkur a Lego je na došlápnutí nejbolestivější a taky nejvíc hrkají v trubce při vysávání ;-)

+3/0
10.6.2015 12:56

J82a87n22a 89K58u10b24o77v56á 6899742648390

Lego je děsný, v koberci se vždy schovalo, aby se mi trefilo přesně pod klenbu nohy. Teď koberce nemáme, tak pro změnu došlápnu a ujedou mi nohy...;-D

0/0
10.6.2015 13:07







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.