Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Proč je moje roční dcera zlá? ptá se Žofie poradny

Jmenuji se Žofie a píši kvůli své roční dceři Žofince. Je moc mazlivá a ráda si s námi projevuje lásku, ale umí být taky opravdu ošklivá a surová. I když jí říkám, že mě to bolí a vysvětluji, je jí to jedno a udělá to znova. Někdy mi přijde, že mi ubližuje schválně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V28á28c88l44a71v 98M12a37š50a42t 2631413689346

Zlu se člověk učí. Je to promyšlené chování....

Pochybuji, že by to zvládla do jednoho roku :D

Myslet si, že dítě v jednom roku má něco jako empatii ... maximálně zvládne podmíněné reflexy, třeba fyzický trest, ale u ročního dítěte.

+1/0
9.6.2015 3:35

M69i49l73u94š63e 83R11a86a38b51o82v27á 1605522232577

Není pravda, že roční dítě neví, co dělá.Zhruba od 3 měsíců začíná zkoumat svět kolem sebe, od šesti už začíná hledat mantinely kam až může a kam ne. Plácnutí je občas důležité, ( ne v 6 měsících) ale měla jsem i dobré zkušenosti, že jsem ji položila do ohrádky a přestala si ji všímat a kupodivu zjistíte, že toto dítě má tolik rozumu, že pochopí proč to bylo. takové nenene není k ničemu. Někdy stačí pohrozit  a zamračit se.

+2/0
8.6.2015 7:58

M83i31l83e88n88a 81K41l84o21u18č84k67o81v78á 1164693881440

Bože můj, co je to za matku? Napíše o ročním dítěti,, ze ji ubližuje schválně? Ať se nechá vyšetřit, ať se zeptá vlastni matky, co dělala ona jako roční.A pani psycholožka asi článek moc necetla, její rada je asi tak 3-letému dítěti, ne rocnimu.

+5/−2
7.6.2015 15:52


I21v21a 28Z84i60k89e90š40o88v46á 2611544488596

Nezlobte se, ale tyhle články mě vždycky rozesmějí. Proboha, maminka nedokáže zvládnout roční batole? Co bude dělat s puberťákem? Jak byly děti vychovávány po celá staletí? Znám jeden vtip, který končí: "Funguje to? Tak na to nešahej!" A to platí i pro výchovu. Celé generace dětí prostě občas dostaly výchovnou na zadeček. Nemyslím tím nějaké bití, ale prostě občas, když nepomáhaly slovní argumenty a vysvětlování bylo plácnutí na zadek nejúčinnější. To až teď si rodiče pletou děti s kamarády a mají strach, že občasným plácnutím dítku nějak pokřiví charakter nebo ublíží jeho sebevědomí. Až teď se na každý projev dítěte ptají rodiče psychologa. Kam se poděl zdravý rozum? Podívejte se kolem sebe do přírody. Zvířecí rodiče jsou trpěliví, mláďata si mohou dovolit hodně, ale pokud překročí určitou mez, je mládě potrestáno. A na to lidští rodiče dnes zapomínají - ono totiž někdy to nekonečné vysvětlování nepomáhá.

+10/−2
7.6.2015 2:22

M23a92r57t41i57n 78B45o86r18a87k 2825545970428

Jestli prirovnavate lidi ke zviratkum, tak to moc o zdravem rozumu nesvedci.

+1/−7
7.6.2015 7:46

I15v59a 45Z23i38k26e40š12o38v98á 2701934968576

Právě naopak. Člověk je jen a pouze živočišný druh - je to také zvíře neboli zvířecí druh, to Vám řekne každý biolog. To, že se povyšuje nad ostatní druhy svědčí jen a pouze o něčí neznalosti a hlavně aroganci. Naopak je dobré se alespoň občas k přírodě vrátit a poučit se z ní. Poučit se z toho, co funguje tisíce let . Problém současné civilizace je naprostá arogance vůči přírodě a jejím zákonům.

+7/−1
7.6.2015 11:54

M91a93r33t65i69n 34B53o88r30a73k 2215195970348

Ano, čistě z biologického pohledu máte pravdu. Ale jsou kritické rozdíly, jako schopnost abstraktního myšlení, oddělené vědomí a povědomí, umí komunikovat a mluvit, psychologie a tak dále. Povyšování nad jiné druhy, to je jiná diskuze. Tady je diskuze o výchově a jejich metodách.

+1/−3
7.6.2015 17:29

M12a40g11d16a 90K57a35t39z10o48v26á 9316291219638

A to vše u ročního mrněte, že.

+1/0
8.6.2015 12:46

M58a70r63t81i86n 94B23o63r27a84k 2735885250388

:-/To už je fakt dostáváme někam jinam.

0/0
8.6.2015 13:56

V71á11c28l27a15v 98M97a97š64a12t 2491323619936

Nesocializovaný člověk je opravdu jen zvíře. Do jednoho roku možná více, než ochočený pes.

+1/−1
9.6.2015 3:33

J84i49ř47í 14N42o34v71o12t57n37ý 5200388887754

Ale k výchově psa není bití potřeba. Je spíš nežádoucí. Výchova bitím svědčí o nedostatku charakteru, vzdělání nebo inteligence chovatele.

0/0
3.7.2015 1:42

M82i30l27a68n 19L10i38p46o96w13s23k22i 8653595160606

Vymenit v nemocnici, dvouleta zaruka :-P

+3/0
6.6.2015 22:27
Foto

D76a46n68a 56Z90e66m68k52o90v16á 7761190327246

Já tedy nevím, ale označit roční dceru cedulkou zlá je divné. Takové malé dítě přece zkouší co a kam může, ale že by bylo zlé... tak to by normálního člověka nenapadlo.

+6/0
6.6.2015 20:38

M72i74l61e52n79a 62J41a34l12ů76v36k31o54v72á 8541957601797

Ta paní není normální. Řekněte mi, jak se může roční dítě za něco, co ani neví, že dělat nemá, omluvit! Redakce - NEPŘEHÁNĚJTE TO S TĚMI ČLÁNKY;-O!!!!

+7/0
6.6.2015 13:59

H48o35n18z58a 36J67e92n28i95š52t46a 6467537271356

a proč je slovo dovolená dáno do uvozovek? mateřská dovolená je dovolená jako každá jiná, ať se to feministkám líbí nebo ne!

+3/−13
6.6.2015 8:03

H75o32n32z42a 12J25e16n64i80š81t80a 6847957871946

dovolená je zkráceně "dovolená absence ze zaměstnání", mateřská dovolená je tedy taky dovolená, kdyby nebyla dovolená tak je v práci asi problém. ve slově dovolená není ani válení u moře ani lození po horách. pouze to že nejste v práci a tak to prostě je!

+2/−1
6.6.2015 12:01

M39a11r14t37i11n 86S63a28u48r 5188822480531

A smysl tohoto příspěvku je v čem? V uvozovkách u slova dovolená??

+1/−1
6.6.2015 12:59

M70a49r42t21i47n41a 86S15e38d84l81i94c31k34á 5372745961612

Tak jestli to myslíte takto "učeně", tak skutečně mateřská dovolená není dovolená. :-) Mateřská dovolená je lidový název, oficiálně nic takového neexistuje.

+2/0
6.6.2015 14:03

J43i41ř12i50n79a 35M71a41n58d88á92t90o72v59á 9847848330885

Existuje jen peněžitý příspěvek v mateřství a rodičovský příspěvek. Takže opravdu dovolená je něco jiného, než péče o dítě a absence.

0/0
7.6.2015 21:48

A79l96e75n65a 58V69e42s88e30l73á 3473651695728

"Příspěvek" jsou peníze. "Dovolená" je opravdu dovolená absence v práci...

Pravda, taky bývá zvykem užívat slovo "dovolená" jako synonymum ke slovu "rekreace" - ale to je až přenesený význam. Ten původní opravdu je absence v práci.

"Mateřská dovolená" není lidový název - je to pojem ze zákoníku práce.

+1/0
8.6.2015 16:07

M83a39r59t70i38n30a 29S65e56d49l46i27c18k49á 5332345921482

Ano. Volné chvíle se dají trávit jídlem nebo sprchou. ;-D

+1/0
6.6.2015 14:00

J64i31ř19í 27N90o84v90o98t37n69ý 5640628607614

Děti děláte pro sebe.

0/0
3.7.2015 1:44

M50a18r85t96i18n 54S28a45u52r 5648632970361

Roční dítě vůbec nechápe, že někomu působí bolest a už vůbec to nedokáže dělat  s tímto úmyslem, takhle malé dítě o tom nemá ani ponětí. Stejně bude tahat a kousat matku, otce, sourozence, psa, kočku, morče. Někdo ho kousne, někdo škrábne, někdo okřikne,no a z toho si to dítě odnese tu životní zkušenost, že asi dělá to co se nemá. Ale ročnímu dítěti to těžko vysvětlíte. To ale jen můj názor....

+12/0
5.6.2015 21:25

J53a29n10a 25Č59u56ř64í77k37o84v76á 8671500128835

Roční dítě se "omluví"??? Zajímalo by mne, jak? Nepřisuzuje paní svému batoleti schopnosti dítěte např. tříletého?

+15/0
5.6.2015 16:31

K68r91i57s75t72i94n81a 98B73l24ü62m88e46l27o77v33á 2624507418450

Na to pomáhá jediné, způsobit dítěti "bolest" taky... samozřejmě, vše musí být v mezích, ale je to účinná metoda.

+18/−4
5.6.2015 15:29

M14a46r79t45i70n 12B87o82r10a95k 2495285450988

Naprosto nesmyslné. Tělesné tresty jako výchovný prostředek byly už dávno prokázány jako kontraproduktivní. Narušuje základní důvěru, smysl pro spravedlivost a konec konců i respekt k samo sobě.

+8/−34
5.6.2015 16:09

A30n17d12r16e73a 85Š81r15e70t43r92o78v29á 7811325200558

Kdy a kym? Mate nejake podklady? Ja mam naopak dojem, ze nejake to placnuti pres zadek spouste deti dnes chybi, jak tak koukam kolem sebe v dopravnich prostredcich, v pracich a v restauracich. Jsou jako utrzene ze retezu a rodice jen cumi a nechaji, aby obtezovaly vsechny okolo.

+32/−5
5.6.2015 16:28

A51n17d11r84e20a 90Š32r14e41t67r75o11v66á 7711715460848

*v parcich

+1/0
5.6.2015 16:29

M74a41r26t38i35n 88B53o17r59a55k 2275375520958

A z toho co vidíte, tak usuzujete, že někomu chybí tělesné tresty? Jak jste proboha k takovému závěru dospěla? 

Tady se snad můžeme bavit o výchově a jeho nejlepším ukazatelem je, jak se kdo chová bez té rákosky nad sebou. Že?

+5/−10
5.6.2015 16:47

A71n30d41r44e17a 89Š93r26e26t27r56o77v59á 7451145750888

Primarne jsem po vas chtela vedet, kdy a kym bylo prokazano, ze telesne tresty jsou kontraproduktivni. Opet nejste schopen na jasnou otazku dat konkretni odpoved. S vami to skutecne asi nema cenu. Prisel jste sem zrejme jen sam sebe poplacat po zadech, ze jste ten osviceny, zatimco my, co bychom se rozhodne nestitili vychovnych placancu (prosim, nezamenovat s bitim a tyranim, jak se bohuzel prilis casto stava), jsme zaostali a hloupi.

+17/−2
5.6.2015 16:59

M71a92r77t20i83n 62B12o54r64a25k 2455375930708

Na to nejsem schopen teď odpovědět a nebudu trapně hledat na wiki. Rozhodně v knihách co jsme četl a stejně tak se vyjadřovali psychologové. Přeci si tady nebude hrát na "tak se dejte odkaz". 

Nechápu, kde berete ty slova o zaostalosti, asi máte nějaký problém se sebevědomín, ale osobně jsem nic takového neřekl. Jen zde zastávám jiný než mainstreamový názor.

0/−15
5.6.2015 17:07

J47i13ř56i82n95a 95M17a88n90d38á39t70o90v86á 9617598790745

;-D jako matka tří dětí, kdy na každého platil jiný metr, o jednoho jsem několikrát zlomila vařečku a na druhého nebylo možné ani zvýšit hlas se takovým názorům už jen usmívám :-) ... nejsme stejní, milý pane.

+9/0
5.6.2015 20:48

M34a51r55t22i35n 91B86o66r39a88k 2515745570888

Rozhodně máte pravdu v tom, že nejsme všichni stejní a co funguje na jednoho, nefunguje na druhého. Ale s čím fakt nemůžu souhlasit. tak jsou tělesné tresty, jako donucovacího prostředku k dosažení disciplíny tj. poslušnosti. Kolegyně zde dokonce doporučovaly i jiné formy bolesti, jako je kousání dítěte atd.

0/−5
5.6.2015 21:00

J91i14ř44i70n12a 51M25a34n76d63á95t38o65v28á 9467268790495

Tělesný trest není donucovací prostředek, ale následek.

+6/0
5.6.2015 22:40

M48a45r77t86i56n 28B66o54r69a71k 2215845210738

V tom se neshodne. Jedna se o donucovaci prostredek vymahajici jistou moralku, ktery byl pouzit po nejakem cinu. Dusledek neceho si musite prozit a nest za nej odpovednost. Vyprask je nic nezvase selhani.

0/−6
6.6.2015 7:21

J62i46ř84í 69N40o74v35o45t15n57ý 5260138567804

Následkem bití je to, že dítě přijme agresi jako prostředek k naplňování svých potřeb. Vy potřebujete, aby vám dítě nepůsobilo bolest a dosahujete toho tím, že působíte bolest jemu. Dítě tím učíte, že pokud chce ovlivnit něčí chování, cestou k tomu je bití. Je to začarovaný kruh. Pokud dítěti zabráníte v jeho agresivním chování a vysvětlíte mu, že to není cesta, naučíte ho, že agresi se má bránit, že jí nic trvalého nedosahne a že pokud chce ovlivnit ostatní, má jim vysvětlit své přání, postoj nebo potřebu.

0/0
3.7.2015 1:59

M52a23r90t51i32n42a 50N31o97v85o91t62n67á 1154922887168

plesknutí přes ruku, plácnutí přes zadek není tělesný trest. Je to upozornění.

+5/−1
6.6.2015 8:26

M98a86r70t16i96n 43B44o72r40a47k 2975765770178

Upozornujete tak kolgy v praci ci kolemdouciho aby vas pustil do dveri prvni?

0/−6
7.6.2015 7:44

J72i18ř32i68n27a 32M82a18n28d53á66t75o87v37á 9477138900485

Kolegy v práci nevychovávám, to měly udělat jejich matky. Pokud tak neučinily, myslím si své. A není to lichotivé.

+2/0
7.6.2015 21:31

M35a74r47t58i69n 23B34o69r83a40k 2365195710118

A jak se tedy zachováte vy, když se k vám chovají kolegové nechodně?

0/0
8.6.2015 9:03

M37a66r41t33i45n 65B70o23r48a19k 2435565480528

..nevhodně

0/0
8.6.2015 9:03

I35v41a34n12a 68J76i47r65e44š66o21v30á 6451144556807

Jestli jste o své dítě opravdu několikrát zlomila vařečku, tak to už je teda dost přes čáru..Rv

0/−4
5.6.2015 22:12

J10i49ř54i17n25a 24M49a21n41d43á98t40o91v89á 9567218470895

... a Vy to dítě znáte a víte, co z něj po té vařečce vyrostlo? :-) ... a jaký spolu máme vztah? Zkrátka takové dítě nemáte, ale máte názor.

+8/−1
5.6.2015 22:38

M34a51r54t86i19n 70B13o61r76a53k 2595875590368

Vyrostlz nej clovek ktery na zaklade techto zkusenosti vi, ze konflikty se resi napadanim slabsich, podrizenych a ze je to vlastne v poradku.

+1/−7
6.6.2015 7:23

J92i91ř85i65n11a 96M50a96n15d80á20t23o39v83á 9147628460955

Jistě, v 18-ti letech se chodí objímat (přitom už má dva roky přítelkyni) a s úsměvem nad mými šedinami se omlouvá slovy, že on kdyby dostal pokaždé, kdy jsem kolem něj prošla, tak ví za co ;-). Stále si trvám na tom, že jsme každý jiný a každý potřebuje jiný přístup. Někoho se můžete zvýšeným hlasem těžce dotknout a má z toho následky a někoho ani zlomenou vařečkou nezlomíte.

+2/−1
7.6.2015 21:17

J61i52ř83i72n28a 89M78a75n30d51á58t66o12v15á 9917648760205

:-) ... a konflikty opravdu neřeší tak, jak popisujete. Při konfliktu s mladší sestrou, kdy i ta starší je už menší a slabší, řeší ...... a budete se asi divit ......smyslem pro humor. A o tom to je. Osobně je neznáte od narození, jako já ;-)

0/0
7.6.2015 21:20

M53a86r51t69i30n 72B95o86r35a76k 2985475470788

Tak asi nakonec jste něco dobře dělala, když to takhle funguje. Já tady zastávám názor proti tělesným trestům. Nic víc nic míň. A je chybné si myslet že vaše ratolesti jsou takové jen díky "zlomeným vařečkám" či naopak.

+1/0
8.6.2015 9:00

J14i30ř73í 17N93o86v36o53t10n15ý 5320518877984

Hlavně paní vidí jen to, co jí syn ukazuje. Schvalování sebeponížení je znakem komplexu.

0/0
3.7.2015 2:09

A10n86d46r47e77j 84B96o16n12d61y49s66z 6118300859806

Zajímavé, že to v pohodě fungovalo celá tisíciletí.

+7/−2
5.6.2015 19:16

M60a90r52t57i41n 13B55o77r61a81k 2265235320978

A tím jako argumentujete pro používání tělesných trestů? Kolik takových tisíciletých dogmat bylo vyvráceno?

Dětská psychologie si rozhodně neprošla tisiciletým vývojem.

+1/−4
5.6.2015 21:41





mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.