- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
určitě je dobré nadanost podchytit a rozvíjet. Prostě vědět jak na tom dítě je. Ale rozhodně to není vůbec jednoduché.
"Tyto děti chtějí číst encyklopedie, zajímají se o to, jak vznikl vesmír, co to je elektřina, chtějí vědět, jak vznikl svět, proč zanikli dinosauři, odkud přilétly meteority."
Znám dítě, kterého zajímá, jak Babiš získává dotace :-D.
No vážně:
Nesmysl 1: Od tří let :-D.
Nesmysl 2: Toto omezené množství témat doporučuje iDnes?
Sám vidím určitou nadanost u dítěte (teoreticky), naučí-li se číst dříve, než ve škole, tj. např. i v 5 a půl letech ;-). Ano, v zájmu o jiná témata, než jsou jen dětské hry také, ale nelze brát v potaz jen jejich nějaký omezený výčet. No a nakonec je třeba zdůraznit, že to je jen nadanost v určitém směru, v historii lze nalézt mnoho případů dětí, kteří působili jakoby opožděně i ve škole a nakonec světu mnoho dali. Osobně se domnívám, že to může být způsobeno tím, že vlastně nějaký hodnotící dojem (a tedy i historický zápis) udělal někdo, kdo prostě neměl dostatek vnimavosti k tomu, určitý talent u takového dítěte objevit.
Clanek je prilis jednosmerne orientovany.
Nadani existuje v mnoha smerech.
Inkluze s nadanymi zatoci po bolsevicku...
no jasně... takový Einstein ve třech letech podobné znaky nevykazoval... nadané děti mohou být i jen v jednom směru a může se to projevovat jinak nebo ze začátku vůbec
Mozart zacal komponovat, umel hrat na piano a housle ve ctyrech letech. Nadany muzikant a skladatel.
Na teorii relativity neprisel, radium neobjevil, zarovku nevynalezl ani v dospelosti.
Na to prisly jine talenty.
A co děti třeba hudebně nadané? Nebo pohybově? Nadání je spousta druhů, článek je dost povrchní. Asi autor není nadané dítě?
Autor hovorí a špecifickom termíne, ktorý označuje skôr nadpriemerne inteligentné deti. V odbornej oblasti sa im hovorí nadané. Nemyslí tým talentované.
Tohle je pomerne dost hloupost. Dite, ktere umi mluvit a tvori slova je nadane, ale v te jedne oblasti, ktera je s tim spojena (ano, a treba i v dalsich)
Ale pak je spousta nadanych deti, ktere nemusi mit slovni, vyjadrovaci oblast tolik rozvinutou, a presto v nejake oblasti exceluji a jsou daleko nadanejsi nez jejich vrstevnici.
Navic, nadanych deti je dnes spousta,jen standartni vychova a skolstvi v nich v mnoha pripadech to nadani spis ubiji nez podporuje
Mozna je nacase prestavat deti porovnavat a srovnavat a proste ocenovat to, co umi samy o sobe, bez ohledu na to, jestli je to "normalni", "podprumerne" nebo "nadprumerne" - on nadany je na neco kazdy, jen to objevit
Oni jsou deti, ktere pred prvnimi narozeninami skladaji slozite vetne konstrukce?
Napadlo me presne totez. U tohoto clanku je pravdivy mozna tak titulek. Ostatni je hovadina. I kdyz, to ze my dve neverime slozitym konstrukcim pred prvnim rokem neznamena, ze takove dite neexistuje, howgh.
Přijde mi to dost povědomé, se mnou je to podobné. Jediný rozdíl je, že mi už je skoro pětatřicet. Ostatní podmínky splňuji :-)
Osobně bych u svých dětí přivítala raději nadprůměrné intelektuální schopnosti a sociální inteligenci, než genialitu. S tou bývá dítě a posléze i dospělý, často osamocený.
Na druhou stranu vás to naučí u mezilidských vztahů oceňovat kvalitu nad kvantitou a těch skutečně kvalitních si pak náležitě považovat.