Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Sestry nosily Damiánka jako kus hadru, říká máma postiženého syna

Marina Hořínková z Prahy je maminkou čtyř dětí. Třetí se narodil Damián, který má Downův syndrom. Život s ním je obohacující, i když mladé ženě trvalo dva roky, než se s postižením syna vyrovnala. Jak se Damiánovi žije ve velké rodině?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M43i48r87k63a 80P72e39l38i59k63á54n29o77v11á 8717642695441

Před 25ti lety jsem čekala třetí dítě-syna. Protože už jsem byla starší a měla vysoké AFP, musela jsem na genetiku. Šli jsme tam s tehdejším manželem. Po vysvětlení, že může být dítě postižené - už jsem byla v 5 měsíci - jsem byla hodně rozhozená. Po odebrání plod.vody  /výsledek až za měsíc!/ jsem se ptala lékařky,co dál, když bude dítě postižené. Odpověděla mi - když ho nebudete chtít, vyvoláme předčasný porod a dítě nepřežije. Je to na vás. Po odchodu jsem se ptala manžela, co si myslí. Odpověděl mi - je to tvoje věc, jak se rozhodneš ... A tím začal pomalý rozpad našeho vztahu.... Syn je naštěstí v pořádku, má jen poruchu autist.spektra - nechápe čas. Není to pro něj žádná veličina. Ale zvládá život dobře...

0/0
30.7.2015 10:16

J15a61n88a 81Č12á33p60o24v89á 5413638865555

Dovolím si citovat z rozhovoru s primářem nově vzniklého dětského oddělení chronické resuscitační intenzivní péče v Hořovicích:

"Současná společenská morálka ovlivněná trendy show businessu ukazuje ideál mladého, krásného, zdravého a úspěšného člověka a jakákoliv odchylka se nepřipouští. Extrém v podobě postižení a nevyléčitelné nemoci je třeba odstranit ze zorného pole, nejlépe za vysokou zeď zdravotního ústavu, a my se můžeme dál tvářit, že neexistuje. Mnohokrát jsme byli svědky situace, že pohled na naše zdravotně postižené a často nevyléčitelně nemocné dětské pacienty nesnesli ani někteří naši zdravotničtí kolegové. Lidé, kteří se s podobnou situací nikdy dříve nesetkali – třeba nezdravotníci, jsou vystaveni takovému stresu, že v některých případech i kolabují a po opuštění našeho oddělení vedou řeči o tom, že staří Sparťané „TO“ uměli řešit líp."

Pohoršovat se nad tím, že si nějaká matka vůbec dovolí nechat přežít dítě, které neodpovídá aktuálním výkonovým tabulkám, mi přijde takové...fašistické. Dokážu pochopit, že někdo takovou situaci neustojí a dítě zredukuje na problém, který prostě ze svého života odstraní. Ale pokud je někdo schopen v takovém dítěti vidět člověka, který má svůj potenciál, mělo by to spíše být předmětem obdivu, než kritiky. Ale dá se pochopit, že když někdo svým životem obžalovává naši povrchnost a sobeckost, uděláme všechno pro to, abychom ho dehonestovali a tím efektivně umlčeli svědomí, které by se třeba mohlo ozvat, že?

+2/0
8.6.2015 22:30

I40v17a34n55a 22J51i56r19e88š31o47v91á 6561674746907

Každý má právo rozhodnout se jak sám uzná nejlépe za vhodné. Pokud se rozhodnu mít postižené dítě, v pořádku, pokud se rozhodnu, že jdu kvůli tomu na potrat, taky v pořádku.V

+4/0
3.6.2015 18:31


V65e72r65o31n65i85k94a 44B40a25r36t49á90k41o74v50á 1140328463942

Moc pěkný rozhovor. Maminka je velmi střízlivá ve svých názorech, očekáváních. Nedělá si plané iluze, jako většina rodičů malých dětí s DS.

Moc ji fandím a je skvělé, že Damiánek má tak velkou rodinu a oba milující rodiče. Ať jim to takhle vydrží napořád. 

Hodně rodin se s takovou tvrdou zkouškou nevyrovná a rozpadne se.

+5/0
3.6.2015 17:13

M32a87r30t18i59n54a 82S23e96d34l43i57c68k58á 5272755421312

Sestry ho nosily jako kus hadru asi proto, ze Downi maji hypotonii a skutecne tedy ochable visi. Vyborny nadpis.

+4/−1
2.6.2015 23:18

O69s44k72a92r 40K84o12v65a76ř23í80k 8437683206727

No tak si paní postěžovala na doktory a zdravotnický personál.Rv

+1/−2
2.6.2015 18:00

M51a12r45i63e 15L75e81r71c97h19o95v66á 3662903723655

Můj 6letý syn daroval svému bratrovi kostní dřeň. Moc se bál, ale přál si mu pomoci a teď je na sebe strašně pyšný. Neuvěřitelně jej to psychicky posunulo, stal se z něj hrdina a naučil se, že je dobré někomu pomoci. Snaží se teď vyhledat jakoukoliv příležitost, kdy by mohl být užitečný, což dříve nedělal. Je z něj lepší člověk. Rozhodně to nebyla "přítěž" , jak v příspěvcích níže zaznělo o vztahu zdravých sourozenců k tomu nemocnému. A i řada lidí s Down sy je schopna výkonu práce v dospělosti. Rodině držím palce, jsou skvělí!

+9/0
2.6.2015 14:33

Š29á44r87k72a 11M91a13t27y52á81š41o12v79á 1371235702159

i ta zvířata defektní mláďata odmítají....

+3/−7
2.6.2015 13:14

J66a22n62a 69N66o48v96á46k62o95v72á 7277200919218

Naštěstí existují jisté rozdíly mezi námi a zvířaty. Zvířata kupříkladu nemají sociální systém, takže když už jsou stará a neschopná se sama živit, pojdou.

Pokud se vám zvířecí chování tak líbí, jistě budete ve stáří nadšením bez sebe, když se o vás vaše děti nepostarají a jako nesoběstačného defektního jedince vás nechají pojít. Bude to takové přírodní, není-liž pravda? :-/

+10/−1
2.6.2015 13:37

P79e61t98r 79P46a71v59l98a27t21a 7326430797901

Hmm, víte jak to řeší Eskymáci?

+1/0
2.6.2015 14:07

J69a94n35a 60K10u77l20h94á75n79k46o51v20á 7146281840171

Jak to řeší Eskymáci? Napište to. Schválně jestli to bude podobné řešení jako u pralesních lidí.

0/0
2.6.2015 15:46

M60a70g60d50a 80K57a76t97z54o66v94á 9516471329688

Nevím, jestli to tak ještě řeší. Ale bývalo zvykem svého seniora, o kterého už se nemohli starat, pohostit- a pak odvést někam na led. Už se nevrátil.

+2/0
2.6.2015 16:41

L16u75c66i70e 22A27. 42S81u26l14o80v61s38k36á 5660417237193

A když má Kaufland zavřeno, tak sežerete svého příbuzného, žejo? To zvířata taky občas dělaj.

+4/0
2.6.2015 13:50

M59a61r82t38i20n22a 28T36r15o42j81a67n57o52v21á 5403748525

To teda občas dělaj, i když je v Kauflandu otevříno...

+3/0
2.6.2015 13:52

M74o78n53i55k69a 28R28o50l41l23o53v85á 5913842496395

Je mi jasny,ze me tu rozslapete,ale diskuze je od toho,aby clovek napsal svuj nazor.Vedomne porodit mentalne poskozene dite je nezodpovednost,zejmena vuci jeho sourozencum,starsi deti jsou automaticky"odsunuty" na vedlejsi kolej,kdyz se narodi zdravy sourozenec,natoz,kdyz je postizeny.Nehlede k dilematu,ze az rodice nebudou moct fungovat,tak se bude starat nekdo ze sourozencu,coz je masakr a nebo skonci v ustavu,s tim bych se jako mama nesrovnala.

+3/−12
2.6.2015 10:53

R94e63n48a43t16a 84H59a23v68l60í68č31k62o83v33á 3349566443805

V dnešní době je opravdu s podivem, že rodiče nezváží přerušení těhotenství při podezření na Downův syndrom. Ohánět se vírou a "boží zkouškou" je krátkozraké a hloupé. Sourozenci postiženého jsou opravdu na druhé koleji a očekává se od nich vysoká míra soběstačnosti a zároveň empatie... Proč, když mají 2 zdravé děti trvali na narození postiženého dítěte?

+3/−8
2.6.2015 12:03

M18o36n68i90k92a 77R94o91l88l95o75v71á 5133802446215

Protoze Buh to tak chtel a vsichni,vcetne sourozencu,jsou dusevne obohaceni:-/.Pochopitelne,kdyz se narodi dite a postizeni se zjisti az potom,tak je nutno se o nej co nejlepe postarat,ale vedomne porodit postizene dite je sobectvi.

+2/−7
2.6.2015 12:08

M13a10g10d81a 24K64a83t93z10o96v64á 9656171879958

Mám naprosto stejný názor.

+1/−1
2.6.2015 16:42

I50v20a76n22a 70N14o69v70a47k23o94v62a 7470962579873

protoze zrejme vidi preruseni tehotenstvi jako vrazdu. Kazdy to mame nastavene jinak. Toto si musi kazdy vyresit sam pro sebe a neexistuje spatne nebo spravne.

+9/−1
2.6.2015 12:12

M85o51n79i33k34a 73R30o25l33l41o67v92á 5383212866135

Ale  vzdy bych mela premyslet,kolik zivotu ovlivni moje rozhodnuti.

+3/0
2.6.2015 12:26

I91v55a64n93a 90N19o40v51a42k61o85v86a 7600262869463

to je ale vzdy i v pripade zdraveho ditete. A nikdy nejste dopredu schopna zarucit, ze zrovna to vase dite jednou nebude vysinuty masovy vrah.

+4/0
2.6.2015 12:39

M22o21n23i84k83a 62R32o30l93l53o79v13á 5203412586595

Pochopitelne.Ale to je vec,kterou dopredu neovlivnite.Kdyz budu sama a rozhodnu se porodit downa,tak to ovlivni jen muj zivot a muzu doufat,ze dite,pokud me prezije,nebude v ustavu nikdo tyrat a zivot venuju jen jemu.Kdyz budu vdana,mit rodice a trba jen jedno dite,tak vsem otocim zivot naruby.Pocitat s tim,ze sourozenec bude chapat,ze n nejcas nemam,prooze druhe dite neni normalni je trapeni zdraveho ditete.A pocitat s tim,ze casem se o nej postara,tak to je uz sobeckost.

+5/−1
2.6.2015 13:02

M20a13r17t82i12n66a 77S55e10d47l70i48c86k68á 5982465941552

Down neni tak strasny syndrom. Deti jsou zaostalejsi, ale clovek se s nimi domluvi a nauci se zakladni sobestacnosti. Na rozdil od autistu a mnoha dalsich syndromu, ktere se predpovedet nedaji.

+3/0
2.6.2015 23:29

M81a24r35t13i49n68a 35S69e50d20l16i29c19k83á 5112755821532

V dobe, kdy se da Down potvrdit, je uz dite "kompletni" mrnavy clovicek. Nemusim byt verici, abych si sakra rozmyslela, jestli mi stoji za to potrat postizeneho, ale dost mozna stastneho ditete, ktere muze mit hezky zivot. A to Down muze.

+4/0
2.6.2015 23:26

E43v83a 79B43r64y23c47h22o24v45á 8605940174

Naprostý souhlas. Pracovala jsem s postiženými mladými lidmi 4 roky a ty s Downovým syndromem patřili obvykle k těm nejšťastnějsím a nejspokojenějším. Na rozdíl od dětí s např. poruchami autistického spektra či jinými vadami, které se prenatálně stejně zjistit nedají. Tyhle řeči lidí, kteří o problematice nic nevědí, o nešťastných dětech, fakt miluju!

0/0
30.7.2015 8:35

M84i56c38h26a32e56l69a 43K81ř22í61ž55o71v36á 1897621695711

Váš názor respektuju, ale nesouhlasím s ním.

Ano, starší děti jsou vždy odsunuty na druhou kolej, a to i u zdravých dětí, s nemocným to takový rozdíl není. Nemocné dítě vážně rozvíjí solidaritu a sociální cítění u zdravých dětí, to je prokázáné. Když se s postižením vyrovná celá rodina a rodiče si budou dávat pozor, abyste si udělali čas na všechny děti, tak rozhodně žádné děti chudáky nejsou. A proč Downy hned házíte na krk sourozencům? Většina dětí s Downem se naučí o sebe postarat a dokonce i pracují. Občas sice potřebují pomoct, ale kdo ne? No a nevím, jak vy, ale mě připadne normální svému sourozenci pomoct. Ať už to je např. se stěhováním, nebo když Downík potřebuje pomoct s jednáním s úřady.

Mě se zase nelíbí, že matky, které nic předem nevěděly a nemohly se tak rozhodnout, jsou hrdinky zkoušené přírodou, Zatímco matky, které o postižení svého dítěte věděly, jsou zatracovány jako nezodpovědné a bezohledné. Pro mě jsou hrdinky oba typy matek.

Downův syndrom je vážně jedno z těch lehčích vrozených onemocnění, které se zkoumají ještě před narozením dítěte, to zaprvé. A zadruhé věřit tripl testu? Má 5 % falešně pozitivních výsledků. Přičemž neodhalí až 30 % nemocných miminek. Také ho často gynekologové přeceňují a už při možnosti 1:500 honí matky na odběr plodové vody. Toto vyšetření má ale v 1 případu z 200 (ale udává se i 1:100) za následek potrat, takže je minimálně dvakrát větší pravděpodobnost, že nastávající maminka potratí zdravé dítě, než že bude mít nemocné dítě. Také načasování se mi nelíbí. Tripl test se dělá mezi 15. a 18. týdnem, což je také nejvhodnější doba na odběr plodové vody. Na výsledky se čeká tak 3 týdny a to už se v tom nejhorším případě dostáváte k 21. týdnu, kdy už cítíte pohyby miminka. Jak pak jít na potrat?

+7/0
2.6.2015 19:20

A13l24e64n61a 25V21e26s11e86l90á 3353331735738

Nevím. Rozhodně bych nikdy žádné matce nezazlívala, že se rozhodne při zjištění poškození "to dát pryč". Je to velká zátěž pro život a je to především ona, kdo ji ponese.

 Ale postavit se z opačného úhlu a vyčítat někomu, že je nezodpovědný, když své, byť nemocné, dítě nenechal zabít - tak to bych teda taky nemohla. A tu část mých daní, která jde na pomoc těmto lidem, vždy ráda zaplatím.

+3/0
2.6.2015 19:31

M42a35r58t89i91n60a 54S16e49d71l30i31c33k71á 5382325831522

Je mnoho daleko horsich postizeni, ktera se nedaji podchytit "vcas". Ja bych se mnohonasobne vice desila autismu nez Downa. A je to kazdeho vec, jestli pujde na potrat nebo ne, nezalezi na vire.

0/0
2.6.2015 23:23

M51i42r46o39s54l69a45v 21A25d44a65m43k20o17v47i28c 2309220453

Sance byla stanovena na 1:45. To je mensi nez na narozeni homosexuala, coz by spousta lidi nechtela, ale neda se to testovat a potracet (diky Bohu). Vedome to tedy bylo maximalne s tim, ze maji 2.2% sanci na postizeni.

+1/0
3.6.2015 2:52

V96e12r24o65n62i52k44a 39V90e48s87e77l13á 7475827894373

Pristupy lekaru jsou nekdy neuveritelne, mozna je to profesionalni deformaci, odlidstenim profesniho zivota... Treba doktor, co mi potvrdil tehotenstvi na ultrazvuku, suse prohlasil "Budete si TO chtit nechat?" "TO" pujde v zari do skoly. Jednalo se o zdrave embrio, planovane dite s manzelem, bylo mi 25... V porodnici to ale bylo fajn, ke mne i k dcerce se chovali moc hezky, tam bylo videt, ze sestricky prace s miminky bavi. Nevim, jak by reagovali na postizene dite, ale rekla bych, ze rozhodne s vetsi citlivosti, nez pani popisuje v clanku. Jinak rodine preju hodne stesti a verim, ze uprostred laskyplnych vztahu Daminanek udela velke pokroky.

+6/0
2.6.2015 10:46

B44a87r65b23o78r76a 25J88a71n39e63č81k13o12v59á 9914342811

spousta lidi si TO (to embryo) nechat nechce. Doktorova prace je delat doktorinu, a ne se s vami rozplyvat nad mimiskem.

0/0
8.6.2015 15:49

A37l85e79n92a 94V24e77s95e32l46á 3413271605298

Já myslím, že hulvátství není nutnou podmínkou úspěšného dělání doktořiny.

+2/0
8.6.2015 16:15
Foto

M79i13r40j64a98m 66K30u85b34i93č33k87o61v36á 7876889954521

Když čtu některé příspěvky, nevěřím svým očím. Naštěstí jich tu percentuálně není zas až tolik. -  Jinak právě postižení lidé jsou nositeli poslání, že peníze, úspěch, ale ani zdraví není všechno. Jsou tu ještě také hodnoty lidství ,a postižení či jinak znevýhodnění  lidé, jsou tak zároveň  i jejich testem v nás. Nemocný člověk, ať už jakkoli ,dává poznat a nahlížet hlubiny, které by nám mohly uniknout. Společnost, která by měřila smysl života pouze na úspěšnost a praktickou účelnost je fašistická nebo komunistická (která toto ovšem o sobě tajila). Zároveň je taková společnost vpravdě nemocná. - Tam, kde vnímáme a vztahujeme se k někomu, něčemu, co náš vlastní život přesahuje i za cenu vlastní oběti a sebeomezení, teprve tam jsme lidmi. Zdravými, prospěšnými sobě i ostatním, nacházíme smysl života. Myslet na ostatní na prvním místě by mělo být samozřejmostí.  Tam začíná lidství, a je to účel civilzace.

+13/−4
2.6.2015 8:06

D30a20n96a 20T43e48n72z86l26e55r 5390822715203

Dokud má většina společnosti jako "v pořádku" zakódované potraty úplně zdravých dětí, je štěkání na ty, kdo si dovolili nechtít dítě postižené, štěkáním na nesprávná vrata. A zakrývat to patetickými slovy je navíc pokrytectví.

+4/0
2.6.2015 8:46

M19a83g78d71a 47K59a34t14z94o12v90á 9556141439878

Víte, ono to zní ušlechtile, dokud nenastane situace, že se takové dítě narodí vám. A dokud váš partner neopustí, protože "to" neunese, a  neplatí vám, protože "to" přece nemůže být jeho. Dokud neztratíte práci, protože postižené dítě nemůžete jen tak dát do kolektivu zdravých. Pak vás- možná- duševně obohatí, ale jaksi nebudete mít z čeho ho živit, a takové dítě potřebuje víc než zdravé.

+5/0
2.6.2015 11:30

Š88á16r36k92a 21M16a62t19y45á64š67o76v81á 1211895122629

je postižení a postižení....

0/0
2.6.2015 13:16

A82n24n14a 82Č63e50r39m70á48k34o17v15á 1635395146834

R^ taky bych nedokázala jít na potrat. Myslím, že tyhle děti opravdu rodiče dokážou hodně obohatit.

+9/−1
1.6.2015 21:24

M97a20g28d45a 71K64a57t98z48o23v14á 9696761239248

Je ale otázka, co bude s dítětem- pokud je jeho postižení těžší- až tu rodiče nebudou. Starat se samo o sebe asi nedokáže.

+10/0
2.6.2015 5:42

G91l49o18r41i10k60a 33Š48í76p65o54š85o98v57á 9541164590826

Tento chlapec má súrodencov a existujú denné staciona

re pre takýchto dospelých ľudí, kde dochádzajú ráno akoby do práce. Majú tam svoje aktivity, chránené dielne, chodia na výlety, poriadajú predajné výstavy svojich výrobkov.... Keď ho tu Boh poslal, určite má pre neho aj miesto a čas na zemi.

+3/−3
2.6.2015 7:47

M78o71n92i53k39a 96R35o24l65l68o58v79á 5613572346415

Ale sourozenci budou mit svoje rodiny.Opravdu bych byla mame vdecna,ze se musim starat o postizeneho bratra a k tomu behat kolem svych deti.

+3/−1
2.6.2015 10:57

M66a96g32d39a 53K60a58t42z62o90v85á 9656981539428

Takový případ máme v sousedství, jeden zdravý, druhý postižený. Rodiče už umřeli a ten zdravý nemá vlastní život, protože se musí starat o toho postiženého.

+1/0
2.6.2015 11:32

M63o31n90i15k30a 69R62o51l81l26o43v90á 5733672246185

Ja nastesti nemusim soudit podle deti,ale staram se o tetu s alzheimere a neumim si predstavit jak bych to resila,kdyby syn byl maly,clovek se nerozdvoji,aby fungoval 100% kde je potreba.

+2/0
2.6.2015 12:01

Š30á53r41k59a 32M75a15t32y29á38š40o62v53á 1411355692339

a pak ,kdo je chudák....

0/0
2.6.2015 13:20

Š15á37r88k55a 36M63a78t25y24á15š94o62v85á 1901285532709

a starat se o něj mají jen proto,že jsou sourozenci? Od chvíle,co je s nimi,jim bral všechnu pozornost,rodiče si jich všímali méně, protože tenhle je potřeboval víc...no už vidím, jak se o něj nadšeně starají...mění život svých rodin... hm, tak v pohádkách fakt nežijeme.

+1/0
2.6.2015 13:18

L42u33c49i31e 65A57. 98S70u75l89o17v18s19k56á 5550207847463

Nechápu, proč se tady někteří jedinci pohoršovali nad článkem Vyvolení o tom, jak nacisté zabíjeli mentálně či fyzicky postižené děti, když sami mají názory na to, kdo má právo žít a kdo ne, úplně stejné (a světě div se, i ti nacisté používali k oblbnutí národa jednak argument ekonomický - budete živit cizí mrzáky? - a pak taky rádobyempatický - chudák dítě, co z toho života má)...

Rodině Damiánka hodně štěstí. Ono se vám to vrátí. VR^

+17/0
1.6.2015 21:19

L78u67c80i65e 73A26. 44S26u80l51o46v38s20k85á 5900217187843

Jinak jeden z nejsilnějších dokumentů na toto téma vůbec, je český: https://www.youtube.com/watch?v=5DanxAa-jJw

0/0
1.6.2015 21:24

D48a67n56a 38T27e79n46z56l70e15r 5670582835763

Pro vás a vám podobným naivkům dala odpověď paní Komorousová hned tady dole pod tímhle vláknem. Taky jsem jednu takovou starou paní znala.......

+2/−1
2.6.2015 7:34

D49a21n59a 72T14e67n17z15l14e83r 5150612415653

Stejnou logikou by se dalo říct, že většina těch rádobyhumanistů nemá na druhé straně problémy s praktikami kolem potratů úplně zdravých dětí. 

Pokrytectví se tomu říká. :-/

+1/−3
2.6.2015 7:31
Foto

S13t25á96ň11a 70K17o52m38o17r61o87u43s19o13v20á 3755673967739

Dlouhá léta jsem vídávala paní - jezdila na chatu s takto nějak postiženou dcerou. Matce už mohlo být 70-80 let, dceři cca 40. Vždycky honem, aby si dcera mohla sednout, pomohla jí nastoupit i vystoupit a poslouchala stížnosti, proč nejely dřív (nebo později, o to nešlo, prostě jindy). Paní byla evidentně vyčerpaná fyzicky i psychicky a na konci sil. Už jsem je dlouho neviděla.

+12/−1
1.6.2015 16:14

K96a27t60e22r86i52n10a 79D44a82v50i75d84o23v42a 2409735134963

Proč by člověk s postižením nemohl být prospěšný společnosti? Já zase znám spoustu nepostižených, kteří také nejsou společnosti prospěšní a soudí je tu někdo? Pokud bychom vzali ad absurdum, že kdo neprospívá společnosti, má být vykázán nebo popraven, tak by to tady asi hodně prořídlo. A co třeba staří a nemocní lidé? Zdraví lidé snadno odsuzují ty nemocné, často však zapomínají, jak málo stačí, aby se sami ocitli mezi těmi nemohoucími. Proto je společnost postavena na principu solidarity těch zdravých s nemocnými...

+24/−1
1.6.2015 15:31





mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.