Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zrušte známkování a soutěžení, radí školám odbornice na dětský mozek

Proč by dětem prospívalo, kdyby se nebály špatných známek? Odpověď znají neurovědci zkoumající způsob, jakým se vyvíjí a pracuje dětský mozek. Podle Michaely Tilton by pár celkem zásadních změn českému školství prospělo. Zároveň rozumí tomu, proč se změny na školách chytají tak pomalu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J85i64ř55í 10H29o13k88e12š 2283639363651

Překvapuje mě, kolik diskutérů si myslí, že známkování dětipřipravuje na realitu pracovního života. Opravdu je tady někdo z násv práci každý měsíc hodnocen platově na stupnici třeba od 10 do 50 tisícpodle toho, jak splnil úkoly. Není to spíš tak, že jsme si vybrali práci, kteránás alespoň trochu baví a proto jsme v ní dobří? Pracujeme v týmu, nakterý dohlíží nějaký manažer, který často ani přesně neví, co a jak děláme,protože jeho úkolem je vytvářet podmínky pro to, abychom mohli odvádět kvalitnípráci. Dvakrát do roka se s ním možná sejdeme na nějakém osobnímhodnocení, řekneme si, co se nám povedlo a co ne a stanovíme se nějaké cíle apostup jak jich dosáhnout. Neměli by podobně postupovat i učitelé.

0/0
30.4.2015 9:33

P75a52v11e75l 81K53u55r38a58l 5811334390830

Tak to rozhodně není - 90 procent lidí nikdy nedělá ani práci co je baví, ani to na kterou vůbec vystudovali.

Většina lidí dělá prostě to co sežene a jenom proto aby se najedli a nespali pod mostem.

+1/0
30.4.2015 16:59

T97o40m66á94š 53H17o44l34e23č15e79k 3887582101525

Málokdo z nás ví co je správně, ale není logika zdejších kritiků otočená? V Islámu je třeba vychovávat odmala fanatiky, protože by v jinak neuspěli? V Africe je třeba odmala vychovávat vojáky, aby zapadli do vyvražďování celých kmenů? A u nás je třeba vychovávat vítěze každodenních olympiád ve škole, v práci, v hospodě či na silnici?

Otázka spíše zní, jestli pro náš šťastný a spokojený život jsou měřítkem zástupy poražených nebo dokážeme být dobří bez toho, že je někdo špatný?

+1/0
30.4.2015 8:05


P46e88t83r 85J33a69n 45K67r47y51š26t12o78f 8755843144402

Známkování... Na Gymnáziu v Bučovicích jsem zažil několik osob prospívajících z vyznamenáním. Vůbec jim nevadilo, že v biologii, matematice nebo fyzice předkládali tzv. "předepsané písemky", protože si zjistili otázky od jiné třídy. Takže tlak okolí na to, aby byli dobrými studenty je naučil především dobře podvádět. Pak je taky naučil nestydět se za to - pár nás bylo, kteří jsme jim natvrdo dali najevo opovržení a morální nesouhlas. A nakonec ještě základy herectví - že jako celou hodinu nad písemkou usilovně přemýšlejí a potí se nad příklady... Takže jo, známkování je dobré, ale řekněme si upřímně k čemu :)))

0/0
30.4.2015 1:46

P26e25t31r 71J32a16n 74K56r91y41š62t46o31f 8865323534132

V [>-] školách všichni trpí. Základní komunikační trojúhelník "učitel-dítě-rodič" nefunguje. Není mezi nimi soulad na společném zájmu. Vzájemně se nechápou;-O. Trpí učitelé, protože děti jsou nesoustředěné a často zlobí. Trpí děti, které často způsob výuky nebaví, protože jsou buď "moc chytré":-/ anebo "moc nepřizpůsobivé";-D anebo "moc hloupé"8-o nebo prostě jenom "nevychované";-€. A trpí rodiče, protože jejich děti často nejsou spokojené;-( a oni se musí rozhodovat, komu mají věřit - svým vlastním dětem a instinktům anebo zkušeným pedagogům? Takže - auto má píchlou duši a rezervu už jsme použili. Co uděláme - budeme se tvářit, že se nic neděje a pojedeme dál, dokud nesjedeme ze srázu anebo defekt začneme řešit?:-) Beze vzteku, bez urážek a ponižování - věcně, jako slovní úlohu v matematice... Vzpomínáte, jakou často dalo práci vůbec jenom si představit, co se v té slovní úloze vlastně odehrává?

0/0
29.4.2015 23:59

V91l68a97d 47R15y24b62i71c29k53a 3368158647584

Naivni predstavy pani profesorky muzou tak existovat v jejim naivnim akademickem svete. V normalnim zivote to tak nepracuje. Pokud nevykazujes cinost, tak letis z mista. Nikdo nebude platit nekoho, kdo neprospiva company nebo zamestnavateli. Taky proc, ze? *** Kazdy z nas to dela dnes a denne. Nechodi do ochodu s mizernou obsluhou a vysokyma cenama, tak proc by mela skola byt vyjimkou?

0/0
29.4.2015 21:57

P37e11t49r 71J42a78n 79K23r81y19š39t41o38f 8815303254642

Pane Rybičko, naprosto s Vámi souhlasím. Proč bych měl ze svých daní platit státní školství, které stojí za pendrek?! Trpí v něm učitelé, trpí v něm děti, trpí v něm i rodiče. Děkuju za inspiraci, nadále budu usilovat o to, aby moje daně šly výhradně na školy, které děti respektují a nabízejí jim dostatek prostoru pro jejich osobní rzvoj a vedou je ke schopnostem, které budou skutečně potřebovat čili odvahu, chuť pořád se učit něco nového a umění spolupracovat s ostatními. Přeci je nebudu posílat do školy s mizernou obsluhou a vysokýma cenama!

0/0
30.4.2015 0:55

J92a58n75a 82K26r15u92p21k11o68v10á 2138622476515

Chápu tento ambiciosní návrh. Jen bych měla po mnohaleté praxi na všech typech škol a výchově dvou dvojnásobných vysokoškoláků několik otázek.

1) Zná někdo nějaké zaměstnání, kde se beztrestně můžete flákat a nesnažit se plnit své povinnosti co nejlépe?

2) Ano, jestliže rodiče s odborníky zjistí, že dítě potřebuje jakoukoliv specializovanou péči, mají možnost situaci řešit (domácí výuka, individuální výukový plán, umístění do specializovaných škol...).

3) Kde se má dítě naučit snaze o sebezlepšování, snaze dosáhnout jakéhokoliv cíle

(byť i řádného vyučení čímkoliv) ?

4) Chápu, že pro menší část labilnějších jedinců je systém absence známkování  nesmírně prospěšný.

5) Zná někdo snad ve světě školský systém, kde by tento systém volně přecházel ze základního vzdělávání do středního a VŠ?

6) A nezhroutí se náhodou toto přílišnou laskavostí ze všech stran hýčkané dítko při vstupu do "normálního" zaměstnání ?

7) Pamatuji období, kdy každé skoro třetí dítě bylo dis ( dislektik, disgrafik, diskalkulik...) a mám dojem, že dnes už "čas oponou trhnul" a kdekdo je autista ve škále od opravdu politováníhodných případů až po lajdáky a obyčené "vzteklouny" a těch závažných diagnóz je daleko více. Znamená to snad, že co Čech, to psychiatrický případ?

+2/−1
29.4.2015 20:05

P36e81t35r 45J81a24n 88K73r32y77š85t88o18f 8735843794502

Jano, chápu. Ale mám také jednu otázku - kdo je zodpovědný za vzdělání dítěte? Většina lidí často odpoví, že učitel, škola nebo rodič. To je ovšem hovadina. Za své vzdělání je dítě odpovědno především samo sobě. Fakt, že děcka "zlobí" dokazuje předvším to, že nejsme schopni jim vysvětlit, že je to v jejich zájmu a taky to, že to děláme blbě. Při Vašich zkušenostech určitě potvrdíte, že nejdůležitější jsou vzájemné vztahy v trojúhelníku učitel-rodič-dítě. Tito tři mají mezi sebou mít rozdělenu tíhu odpovědnosti. není myslitelné, aby učitel byl na nervy z nevycválaných dětí. Není myslitelné, aby děti byli na nervy z přetížených pedagogů. není myslitelné, aby rodiče si museli vybírat, jestli mají důvěřovat více autoritě nebo vlastním dětem. Chci tím říci - důvěřujme dětem a nezbavujme je jejich vlastní zodpovědnosti. Pokud  mají děcka mezi sebou jakýkoliv běžný problém, dokáží ho mezi sebou vyřešit. A když už si neví rady, přijdou za námi - pokud nám důvěřují... To bude asi ono. Ostatně, tato diskuse je víceméně bezpředmětná, protože tempo vzniku soukromých základních škol se zvyšuje tak rychle, že během pár let, začnou mít státní školy dost velký problém s naplněním kaacit. A ministerstvo (které je podle všeho naprosto zbytné a školy a učitele spíš poškozuje neustálou destabilizací a nesmyslnými úpravami) bude muset vehementně obhajivat, co že dělá se všemi těmi penězi, když žáků ubývá... Mám na mysli, že čas ukáže.

0/0
30.4.2015 1:17

P13a87v43e55l 87K74u20r94a55l 5601414200790

Dítě z principu nepovažujeme za schopné jakékoliv odpovědnosti. Proto například nejsou trestně odpovědné.

Problém je že koncept nějaké odpovědnosti prostě 6ti leté dítě nemá. (čí ho nemá 99 procent dětí)

odpovědnost je znak dospělosti - a co je bohužel problém je že v současné společnosti i hromady dospělých se zoufale bojí přijmout jakokoliv odpovědnost za cokoliv.

A ty pateticky mizerné soukromé školy v ČR? Jejich kvalita je naprosto tristní, povětšinou z nich lezou lidi co neumí psát, číst ani počítat. Když za to někdo chce platit proč ne... ale nevidím důvod proč takové vzdělání vůbec uznávat pro vstup na státní školy - jak střední tak vysoké.

0/0
30.4.2015 17:04

M20a29r70e87k 14G55a56j84d43a 4493134836522

Začal bych zrušením fotbalu. Stejně to je samá korupce. ;-D

0/−2
29.4.2015 18:28

Z15d40e26n84ě46k 25B87e58r10á74n13e94k 2488165246492

Známkování vede k tomu, že se zjistí do jaké míry žáci učivo zvládají. Pokud se nebude známkovat, potom se může stát že se děti nic nenaučí.

+2/−4
29.4.2015 16:26

M35a63r57t63i52n 67B66o27r30a69k 2385325650688

Znamka neni vzdy za zvladnuti ale za odpapouskovani.

+1/−1
29.4.2015 16:55

Z47d39e70n44ě69k 79B77e70r23á25n31e30k 2208545676912

To záleží na kvalitě učitele.

+2/0
29.4.2015 17:10

P64e48t41r 44J18a85n 55K29r10y47š72t98o64f 8765863644912

Hele, když je ve třídě 30 dětí, logicky budou mít jiné výsledky, než když jich tam bude patnáct. A známka v tom nehraje vůbec, ale vůbec žádnou roli. BTW jako kluk jsem chodil do skauta. Naučil a poznal jsem tam toho asi tak tisíckrát víc důležitého pro život než ve škole. Soutěžili jsme v jednom kuse a o kde co. Jenomže podstatou nebylo posrat ty ostatní, ale zdokonalit sám sebe :))) To se v něšich školách jaksi moc nedaří... A navíc, každé děcko, které je mimo systém (domoškoláci, komunitní školy, soukromé školy apod.) musí chodit na přezkušování. A kupodivu "nepropadají", byť si doma jedničky s hvězdičkama rozhodně neudělujou...

0/0
30.4.2015 1:02

L41a36d72i34s13l46a44v 70J63o49d41l42o31v56s22k58i 2370145887901

Když bude v každé třídě jen 15 dětí, tak budete potřebovat nejméně dvojnásobek učitelů, než jich máte dnes za předpokladu, že všichni současní učitelé, jsou přístupní novým metodám výuky.

Vzhledem k tomu, že tento předpoklad zcela jistě neplatí, tak tady vidím jistý problém s extrémním nedostatkem vyučujících.

0/0
30.4.2015 9:55

L59a60d83i50s44l32a16v 78J16o46d38l65o38v78s27k93i 2670615127961

Nějak se mi pomíchaly čárky

0/0
30.4.2015 9:57

Z94d42e20n20ě83k 21V65r85ň65á30k 4204809223

To je rada: odstraňte všechny i ty nejmenší překážky a obtíže ze života dětí, aby pak ten šok tvrdého života byl ještě víc devastující.

+3/−2
29.4.2015 16:24

M73i60l28e29n13a 82K81l63o77u39č71k84o35v79á 1524573841590

Ale bez soutěžení se skoro nikdo neobejde - to máte i v práci,soutěží se o to, kdo prodal vic produktů,( napr.banky,mobilní operátoři atd.), kdo vyrobil víc výrobků za směnu( pracovník v ukole), kdo prodal vic ledniček, televizí - ti všichni jsou hodnoceni a odmenovani dle zásluh.Tedy - někde jsou a někde ne:-)

+1/−2
29.4.2015 13:00

M98a33r76t20i81n 59K52o80z29á87k 4524230529307

Otázka, jestli zrovna známkování vede k soutěživosti... Čtyřkařům je to obvykle jedno a jedničkáři to obvykle řešit nepotřebují. Zbytek nějak přežívá. Takže sice máte pravdu, ale pokud by měly být známky určeny k tomuto, míjí se o s tím o dvě míle.

+2/−1
29.4.2015 16:01

M20a54r33t89i86n64a 88S14u86š26e27r12o48v35á 3584412236375

Mam sama deti v Montessori skole a vidim na nich,jak se rady uci a jak je to bavi.Soutezeni ma zustat sportovni disciplínou a nemá co delat ve vyuce.S clankem souhlasim.

+7/−1
29.4.2015 12:29

M80a70r20t57i44n 63F77r68a75n31t62i92š21e64k 7865500743805

Mam sam deti ve skole, kde se normalne znamkuje a vidim na nich,jak se rady uci a jak je to bavi.

+5/−1
29.4.2015 12:36

J56a61n 70F29r69o93l45í60k 6926790215274

Před 62 lety jsem nastoupil na základku. V první třídě se moudře známkovalo jen jednou známkou a jen málokdo dostal jinou známku než jedničku. Pak jsme si zvykli, že jsou i povinnosti a za dobrý výkon přišla odměna v podobě jedničky. Pravda, učil jsem i dával opisovat úlohy synu uhlíře, kterého by doma otec za pětku seřezal tvrdou rukou. A jak rád si ode mne nechal vysvětlit to co od učitelky nepochopil. Nevidím v tom systému nic špatného.

+2/0
29.4.2015 12:53

M32a87r74t24i41n 80F20r62a19n68t22i28š88e67k 7515920153615

S tou jedničkou to vydrželo dodnes. A děti z ní mají ohromnou radost.

+3/−1
29.4.2015 12:54

M24a96r60t76i83n 60F65r60a10n25t21i83š70e97k 7565570973735

je hloupé mínusovat konstatování o kterém vůbec nic nevíte

0/0
29.4.2015 22:56

P28a95v32e15l 40K21u70r87a49l 5521404120520

To je hezké že se rády učí... A Kolik se toho už naučili?

Protože učit se je sice záslužná činnost ale pokud nevede k měřitelným výsledkům - tedy že se danou věc naučí a budou jí zcela bezpečně ovládat - je poněkud k ničemu.

Co třeba provést konečně nějaký empirický test dosažených znalostí místo toho dívat se jak se vám líbí proces toho jak znalosti dosahují...

tedy... nebude takový vědecký postup vaše děti příliš stresovat?

0/−1
29.4.2015 14:19

M52a54r40t64i23n 66B54o14r24a57k 2805805930508

Znamky nejsou indikaci znalost, ale jen schopnosti odpapouskovat. Rozhodne znamkovane neni vedecka metoda vyhodnocovani znalosti

+1/−2
29.4.2015 16:57

M34a97r23t70i40n 68F76r74a19n38t18i65š48e15k 7955200233295

jak kde. Dobrý učitel ocení znalosti, špatnému je to šumák.

0/0
30.4.2015 10:15

M96i71k67u39l39á43š 42L90é53v69y 5132475514341

Já mám za to, že pokud by se neznámkovalo tak by děti ztratili motivaci se učit.  Lidská přirozenost se nemění a člověk má snahu jít cestou menšího odporu.

+4/−2
29.4.2015 12:28

M45a70r45t88i36n 80K98o43z74á77k 4454120559577

To byste se právě divil.

0/0
29.4.2015 15:57

M28i48k18u14l44á60š 82L31é81v94y 5682795374491

No právěže bych se divil...

0/0
1.5.2015 18:42

J25a17n 70H70l85e83d30í77k 4689162838422

a proč ne hned zrušit povinnost se vzdělávat???  Cigáni to tak mají a žijí spokojeně, žádné násilí, učit nazpaměť vzorečky, značky a psát testy--- šílená devastace svobody

0/−2
29.4.2015 10:45

P29a63v96e89l 92K36u86r84a72l 5141604980130

Hlavně by mne zajímalo proč 3/4 populace na tom progresivním západě mají jak děti, tak dospělé na antidepresivech z toho že nezvládají jejich "složitý" život

0/−1
29.4.2015 11:23

J89a50n 23V87o50m30l55e53l 1592270660163

Moc hezký článek. Mám tři děti, jedno chodilo do školy, kde se neznámkovalo. A FUNGUJE TO!!!! 

Děti psali povídky, vytvářeli plakáty a prezentace, sami si vymýšlely práci na učitele. Známkování staví učitele a žáky proti sobě. Kdo se hodně učí, je šprt - kolaborant s nepřítelem.

+10/−1
29.4.2015 9:57

D73a25v71i36d 49D79v12o30ř11á40k 6282340915127

Ale jde o to, jestli to u těch druhých dvou dětí nefungovalo, o tom je totiž ten článek.

0/0
29.4.2015 10:07

M41a92r51t76i21n 55F71r67a95n42t17i88š28e84k 7375880693455

Mám tři děti. Dvě chodí do školy, kde se známkuje. Píší příběhy, vytváří plakáty a hračky pro školku, připravují soutěže pro spolužáky. Na škole není jediná učitelka, která by stála proti dětem a děti nestojí proti učitelům. Kdo hodně umí, je frajer. Asi to bude o lidech, ne o systému.

+4/0
29.4.2015 12:30

B39e83n28j20a24m58i32n 33K58a78p11l59a31n 3872956471877

Už jen čekám, až někdo opráší Cimrmanovo trestání učitele učitelem. ;-D

"Nedám si dnes po obědě viržínko. Nebrečte, sami jste si to zavinili!" ;-)

+11/0
29.4.2015 9:44

J62a11r82o16m21í44r 16K29r39á29l 4600609264919

R^;-D

0/0
29.4.2015 9:44

A22d70a82m 94P17u82r30k77r92t 5546862968918

Tak ještě by nějaký odborník na dospělý mozek mohl navrhnout zrušit peníze...

+2/−2
29.4.2015 9:24

P65a46v20e28l 92K79u95r73a86l 5861384280480

Odborník na mozek... to slovo mne dostává... kdyby se alespoň mluvilo o nějakém biochemikovi, který si k tomu oboru přibral kybernetiku a elektroniku tak bych to i celkem chápal...

ale nějaký MBA "společenskovědní" paskvil o mozku moc vědět nemůže.

+4/0
29.4.2015 9:27

J22a90r83o38m71í72r 42K85r87á87l 4480929874649

Ale to je přece běžný jev, že nejvíce "vědecky" se tváří ti, co o tom nic nevědí ! ;-D   Naštěstí u technických oborů to zatím není tak časté (s výjimkou energetiky).

+1/0
29.4.2015 9:44

J67o83s18e38f 29P23o51ž49i82v29i11l 8664796297270

Tak děti nebudou mít depky z toho, že dostanou kuli, ale budou mít depky z toho, že jim učitelka na konci dne řekne, že to neumí narozdíl od jiných? Efekt to má podle mě stejnej:-P.

0/0
29.4.2015 9:23

T35o83m53á75š 67B70a39l92v63í81n 1230635162772

Tenhle článek je  strašný chyba.

Správná myšlenka odstranění známkování je prezentována osobou, která pro to nemá vůbec předpoklady a která se potřebovala jen zviditelnit. Prosím pochopte, že to že se někdo takto zviditelňuje není důkaz o tom, že myšlenka je špatná. Známkování je jednou z hlavních příčin poklesu vzdělanosti v ČR. A prosím neargumentujte historií, kdy známkování bylo přirozenou součástí školství. Ano bylo. A lidí a společnost a tedy i děti se mění, To co fungovalo před 50 lety teď prostě nefunguje a je třeba reagovat. Zastánci známkování mají mylný pocit, že stačí jen násilně  trvat na tom co fungovalo dříve. Je to omyl..dříve nebyl internet, sociální sítě, šikana, obrovská dostupnost informací. Dříve ani nebyl tak široký záběr lidského vědění jako je nyní a udržet si kvalitní všeobecný přehled ve všech oblastech (to byl a je ideál a cíl českého školství) je už nadlidský úkol.

Máme tu systém školství (většinově) který zavedl J.A. Komenský...prosím porovnejte si jak se od té doby změnila společnost, lidé a jednotlivé oblasti lidských činností. Změnilo se všechno jen školství ne.

Mimochodem nesouhlasím s paní v potlačení soutěživosti. Děti mají a chtějí soutěžit. Ale proboha ne známkovat a když někdo v soutěži prohraje má být i tak pochválen za bojovnost a nasazení. Jak jsem psal - paní je skutečně mimo.

+2/−6
29.4.2015 8:53

P57a70v34e15l 25K38u88r78a57l 5191144960710

Nesmysl - chválit někoho za to že se snažil a neuspěl - tedy vyplýtval ohromné množství energie, času a zdrojů - to je naprosto k ničemu.

snaha která nevede k úspěšným výsledkům nemá za žádných okolností být chválena.  Tím se jenom podporuje plýtvání zdroji když to ten jedinec bude zkoušet znovu - vytváří se tím naprosto milný dojem že jeho snaha je dostatečná a je to jen o náhodě že výsledku nedosáhl.

Právě proto že současná společnost adoruje "snahu" místo výsledků jsme v takovém svrabu v jakém jsme.

+2/−4
29.4.2015 9:13

T18o64m37á15š 92B22a67l62v14í94n 1270295932382

Prohrát neznamená neuspět. Pořád vidíte jen známkování kde ideálně všichni mají jedničku a jsou skvělý. To ale není soutěžení ale jen cejchování na ty kteří odpovídají směrnicích o výuce a na ty kteří ne.

Prohra je i druhé místo, třetí a přesto je to úspěch. Naprosto nechápete význam soutěživosti, která děti motivuje.

+1/−1
29.4.2015 12:04

P90a53v55e15l 59K45u71r35a57l 5751604640900

Prostě pochopte že já naprosto odmítám oceňovat snahu pokud za ní nejsou jasně definované výsledky. 

Pokud se někdo snaží, ale výsledky nemá tak jenom plýtvá zdroji, časem a co se mne týká je lepší když bude absolutně demotivovaný něco v daném oboru zkoušet. 

Ano dítě 4ka z matematiky cejchuje. ale je to i pro jeho dobro protože by pro něj bylo nejlepší si najít obor kde matematiku nepotřebuje. Než se trapně namáhat jí zvládat a neplýtvat energií zaměřenou jinam. 

Krom toho taky musím nějak hodnotit učitele a - u nich je jediným možným kritériem hodnocení zda dokázali děti naučit předepsaný rozsah znalostí. Pokud ne tak vyhodit a najmout někoho jiného.

0/0
29.4.2015 14:16

T38o55m35á43š 70B70a97l31v38í36n 1760305512472

Jste pořád jinde. V soutěžení může vyhrát jen jeden zatímco za 1 může dostat klidně celá třída. není problém v soutěžení ale  v tom že známkování vyčleňuje  slabší jedince z kolektivu, místo toho aby je kolektiv motivoval k tomu ztrátu dohnat.

Naprosto nechápete důsledek známkování. Já s vámi naprosto souhlasím, že  snaha bez efektu je zbytečná, ale  zapomínáte že nejpodstatnější je aby  žák/student právě snahu získávat nové informace a objevovat nové poznatky v sobě udržel.

Pokud máte pocit že toto zajistí jen známkování pak nemáte relevantní informace. V ČR i ve světě existuji již mnoho škol kde se neznámkuje a jejich studenti dosahují výrazně lepších výsledků než studenti škol se známkování .Lepšími výsledky nemyslím testy, ale přijetí na VŠ či následné zapojení do praxe.

j. neznámkování přináší výrazně efektivnější výstup než známkování.

+2/0
29.4.2015 17:04

P24a52v74e17l 85K30u10r97a34l 5121134540610

Super tak tyto kritéria kvantifikujme exaktně vědecky zkoumejme - třeba vy škola měla dostávat peníze podle zaměstnanosti jejích absolventů - a nebo spíše podle toho kolik tito absolventi odvádí na daních.

(Do toho by se rozhodně nemělo počítat působení v neziskovce která je placena z dotací, či zaměsnání ve státní správě)

0/0
1.5.2015 8:18

D10a81v16i60d 53D37v30o39ř16á78k 6602550585957

A proč to fungovalo před 50 lety a teď to nefunguje?

0/0
29.4.2015 9:33

P16a62v27e77l 84K17u96r56a81l 5821684740430

třeba to bude tím že před cca 50 lety taky přišel jistý dr. Spock v americe s tezí že jakékoliv použití násilí a to že dítě cítí bolest mu způsobuje permanentní psychologickou poruchu.

Takže výsledek je že prostý evoluční mechanismus "jau tohle bolí, to nebudu dělat" (logika je ta že co bolí poškozuje tělo a tak to není zrovna vhodná činnost k dlouhodobému přežití) vypilovaný miliardou let evoluce jaksi není aplikován...

Dítě si ve skutečnosti ze známek jako takových v podstatě nic nedělá. Byl to vždycky jen strach z trestu, respektive očekávání odměny... ale tresty jsou dnes v podstatě banální...

Já to považuji za naprostý nesmysl - krátká dočasná bolest bez permanentního poškození těla je lepší výchovné a učební opatření než hodiny vysvětlování. 

Dítě povětšinou stejně nemá analytický mozek pochopit logiku benefitů budoucích a je nejefektivnější apelovat na biologické instinkty.

+2/−2
29.4.2015 9:49





mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.