Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zrušte známkování a soutěžení, radí školám odbornice na dětský mozek

Proč by dětem prospívalo, kdyby se nebály špatných známek? Odpověď znají neurovědci zkoumající způsob, jakým se vyvíjí a pracuje dětský mozek. Podle Michaely Tilton by pár celkem zásadních změn českému školství prospělo. Zároveň rozumí tomu, proč se změny na školách chytají tak pomalu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J96i82ř60í 60H26o92k12e42š 2923849163431

Překvapuje mě, kolik diskutérů si myslí, že známkování dětipřipravuje na realitu pracovního života. Opravdu je tady někdo z násv práci každý měsíc hodnocen platově na stupnici třeba od 10 do 50 tisícpodle toho, jak splnil úkoly. Není to spíš tak, že jsme si vybrali práci, kteránás alespoň trochu baví a proto jsme v ní dobří? Pracujeme v týmu, nakterý dohlíží nějaký manažer, který často ani přesně neví, co a jak děláme,protože jeho úkolem je vytvářet podmínky pro to, abychom mohli odvádět kvalitnípráci. Dvakrát do roka se s ním možná sejdeme na nějakém osobnímhodnocení, řekneme si, co se nám povedlo a co ne a stanovíme se nějaké cíle apostup jak jich dosáhnout. Neměli by podobně postupovat i učitelé.

0/0
30.4.2015 9:33

P29a29v87e53l 71K88u65r83a28l 5771984700340

Tak to rozhodně není - 90 procent lidí nikdy nedělá ani práci co je baví, ani to na kterou vůbec vystudovali.

Většina lidí dělá prostě to co sežene a jenom proto aby se najedli a nespali pod mostem.

+1/0
30.4.2015 16:59

T91o45m23á37š 34H98o59l33e35č42e79k 3517182981965

Málokdo z nás ví co je správně, ale není logika zdejších kritiků otočená? V Islámu je třeba vychovávat odmala fanatiky, protože by v jinak neuspěli? V Africe je třeba odmala vychovávat vojáky, aby zapadli do vyvražďování celých kmenů? A u nás je třeba vychovávat vítěze každodenních olympiád ve škole, v práci, v hospodě či na silnici?

Otázka spíše zní, jestli pro náš šťastný a spokojený život jsou měřítkem zástupy poražených nebo dokážeme být dobří bez toho, že je někdo špatný?

+1/0
30.4.2015 8:05

P47e97t52r 17J77a65n 23K95r34y17š42t70o28f 8145763294822

Známkování... Na Gymnáziu v Bučovicích jsem zažil několik osob prospívajících z vyznamenáním. Vůbec jim nevadilo, že v biologii, matematice nebo fyzice předkládali tzv. "předepsané písemky", protože si zjistili otázky od jiné třídy. Takže tlak okolí na to, aby byli dobrými studenty je naučil především dobře podvádět. Pak je taky naučil nestydět se za to - pár nás bylo, kteří jsme jim natvrdo dali najevo opovržení a morální nesouhlas. A nakonec ještě základy herectví - že jako celou hodinu nad písemkou usilovně přemýšlejí a potí se nad příklady... Takže jo, známkování je dobré, ale řekněme si upřímně k čemu :)))

0/0
30.4.2015 1:46

P88e35t33r 57J88a14n 67K84r56y20š93t86o17f 8125633884672

V [>-] školách všichni trpí. Základní komunikační trojúhelník "učitel-dítě-rodič" nefunguje. Není mezi nimi soulad na společném zájmu. Vzájemně se nechápou;-O. Trpí učitelé, protože děti jsou nesoustředěné a často zlobí. Trpí děti, které často způsob výuky nebaví, protože jsou buď "moc chytré":-/ anebo "moc nepřizpůsobivé";-D anebo "moc hloupé"8-o nebo prostě jenom "nevychované";-€. A trpí rodiče, protože jejich děti často nejsou spokojené;-( a oni se musí rozhodovat, komu mají věřit - svým vlastním dětem a instinktům anebo zkušeným pedagogům? Takže - auto má píchlou duši a rezervu už jsme použili. Co uděláme - budeme se tvářit, že se nic neděje a pojedeme dál, dokud nesjedeme ze srázu anebo defekt začneme řešit?:-) Beze vzteku, bez urážek a ponižování - věcně, jako slovní úlohu v matematice... Vzpomínáte, jakou často dalo práci vůbec jenom si představit, co se v té slovní úloze vlastně odehrává?

0/0
29.4.2015 23:59

V45l30a34d 91R91y68b77i49c88k30a 3918378407294

Naivni predstavy pani profesorky muzou tak existovat v jejim naivnim akademickem svete. V normalnim zivote to tak nepracuje. Pokud nevykazujes cinost, tak letis z mista. Nikdo nebude platit nekoho, kdo neprospiva company nebo zamestnavateli. Taky proc, ze? *** Kazdy z nas to dela dnes a denne. Nechodi do ochodu s mizernou obsluhou a vysokyma cenama, tak proc by mela skola byt vyjimkou?

0/0
29.4.2015 21:57

P57e23t96r 61J81a75n 49K58r92y83š31t30o55f 8295193264142

Pane Rybičko, naprosto s Vámi souhlasím. Proč bych měl ze svých daní platit státní školství, které stojí za pendrek?! Trpí v něm učitelé, trpí v něm děti, trpí v něm i rodiče. Děkuju za inspiraci, nadále budu usilovat o to, aby moje daně šly výhradně na školy, které děti respektují a nabízejí jim dostatek prostoru pro jejich osobní rzvoj a vedou je ke schopnostem, které budou skutečně potřebovat čili odvahu, chuť pořád se učit něco nového a umění spolupracovat s ostatními. Přeci je nebudu posílat do školy s mizernou obsluhou a vysokýma cenama!

0/0
30.4.2015 0:55

J77a81n59a 67K56r93u90p96k65o54v17á 2988832756575

Chápu tento ambiciosní návrh. Jen bych měla po mnohaleté praxi na všech typech škol a výchově dvou dvojnásobných vysokoškoláků několik otázek.

1) Zná někdo nějaké zaměstnání, kde se beztrestně můžete flákat a nesnažit se plnit své povinnosti co nejlépe?

2) Ano, jestliže rodiče s odborníky zjistí, že dítě potřebuje jakoukoliv specializovanou péči, mají možnost situaci řešit (domácí výuka, individuální výukový plán, umístění do specializovaných škol...).

3) Kde se má dítě naučit snaze o sebezlepšování, snaze dosáhnout jakéhokoliv cíle

(byť i řádného vyučení čímkoliv) ?

4) Chápu, že pro menší část labilnějších jedinců je systém absence známkování  nesmírně prospěšný.

5) Zná někdo snad ve světě školský systém, kde by tento systém volně přecházel ze základního vzdělávání do středního a VŠ?

6) A nezhroutí se náhodou toto přílišnou laskavostí ze všech stran hýčkané dítko při vstupu do "normálního" zaměstnání ?

7) Pamatuji období, kdy každé skoro třetí dítě bylo dis ( dislektik, disgrafik, diskalkulik...) a mám dojem, že dnes už "čas oponou trhnul" a kdekdo je autista ve škále od opravdu politováníhodných případů až po lajdáky a obyčené "vzteklouny" a těch závažných diagnóz je daleko více. Znamená to snad, že co Čech, to psychiatrický případ?

+2/−1
29.4.2015 20:05

P25e90t45r 72J20a49n 80K23r27y86š36t50o69f 8705233584402

Jano, chápu. Ale mám také jednu otázku - kdo je zodpovědný za vzdělání dítěte? Většina lidí často odpoví, že učitel, škola nebo rodič. To je ovšem hovadina. Za své vzdělání je dítě odpovědno především samo sobě. Fakt, že děcka "zlobí" dokazuje předvším to, že nejsme schopni jim vysvětlit, že je to v jejich zájmu a taky to, že to děláme blbě. Při Vašich zkušenostech určitě potvrdíte, že nejdůležitější jsou vzájemné vztahy v trojúhelníku učitel-rodič-dítě. Tito tři mají mezi sebou mít rozdělenu tíhu odpovědnosti. není myslitelné, aby učitel byl na nervy z nevycválaných dětí. Není myslitelné, aby děti byli na nervy z přetížených pedagogů. není myslitelné, aby rodiče si museli vybírat, jestli mají důvěřovat více autoritě nebo vlastním dětem. Chci tím říci - důvěřujme dětem a nezbavujme je jejich vlastní zodpovědnosti. Pokud  mají děcka mezi sebou jakýkoliv běžný problém, dokáží ho mezi sebou vyřešit. A když už si neví rady, přijdou za námi - pokud nám důvěřují... To bude asi ono. Ostatně, tato diskuse je víceméně bezpředmětná, protože tempo vzniku soukromých základních škol se zvyšuje tak rychle, že během pár let, začnou mít státní školy dost velký problém s naplněním kaacit. A ministerstvo (které je podle všeho naprosto zbytné a školy a učitele spíš poškozuje neustálou destabilizací a nesmyslnými úpravami) bude muset vehementně obhajivat, co že dělá se všemi těmi penězi, když žáků ubývá... Mám na mysli, že čas ukáže.

0/0
30.4.2015 1:17

P71a25v23e55l 80K60u11r29a15l 5641264300420

Dítě z principu nepovažujeme za schopné jakékoliv odpovědnosti. Proto například nejsou trestně odpovědné.

Problém je že koncept nějaké odpovědnosti prostě 6ti leté dítě nemá. (čí ho nemá 99 procent dětí)

odpovědnost je znak dospělosti - a co je bohužel problém je že v současné společnosti i hromady dospělých se zoufale bojí přijmout jakokoliv odpovědnost za cokoliv.

A ty pateticky mizerné soukromé školy v ČR? Jejich kvalita je naprosto tristní, povětšinou z nich lezou lidi co neumí psát, číst ani počítat. Když za to někdo chce platit proč ne... ale nevidím důvod proč takové vzdělání vůbec uznávat pro vstup na státní školy - jak střední tak vysoké.

0/0
30.4.2015 17:04

M58a18r18e73k 15G64a83j45d16a 4633954686422

Začal bych zrušením fotbalu. Stejně to je samá korupce. ;-D

0/−2
29.4.2015 18:28

Z80d30e52n31ě35k 52B95e76r37á68n61e11k 2448395436532

Známkování vede k tomu, že se zjistí do jaké míry žáci učivo zvládají. Pokud se nebude známkovat, potom se může stát že se děti nic nenaučí.

+2/−4
29.4.2015 16:26

M14a84r64t91i84n 37B27o42r94a65k 2575745930658

Znamka neni vzdy za zvladnuti ale za odpapouskovani.

+1/−1
29.4.2015 16:55

Z60d27e85n47ě79k 80B75e83r38á72n34e64k 2318495556712

To záleží na kvalitě učitele.

+2/0
29.4.2015 17:10

P69e35t49r 90J11a78n 41K75r57y52š12t20o35f 8695933304822

Hele, když je ve třídě 30 dětí, logicky budou mít jiné výsledky, než když jich tam bude patnáct. A známka v tom nehraje vůbec, ale vůbec žádnou roli. BTW jako kluk jsem chodil do skauta. Naučil a poznal jsem tam toho asi tak tisíckrát víc důležitého pro život než ve škole. Soutěžili jsme v jednom kuse a o kde co. Jenomže podstatou nebylo posrat ty ostatní, ale zdokonalit sám sebe :))) To se v něšich školách jaksi moc nedaří... A navíc, každé děcko, které je mimo systém (domoškoláci, komunitní školy, soukromé školy apod.) musí chodit na přezkušování. A kupodivu "nepropadají", byť si doma jedničky s hvězdičkama rozhodně neudělujou...

0/0
30.4.2015 1:02

L70a17d44i24s95l58a62v 77J30o55d90l67o29v16s77k85i 2320945327351

Když bude v každé třídě jen 15 dětí, tak budete potřebovat nejméně dvojnásobek učitelů, než jich máte dnes za předpokladu, že všichni současní učitelé, jsou přístupní novým metodám výuky.

Vzhledem k tomu, že tento předpoklad zcela jistě neplatí, tak tady vidím jistý problém s extrémním nedostatkem vyučujících.

0/0
30.4.2015 9:55

L12a63d81i84s20l89a37v 78J64o57d68l77o13v81s59k41i 2200565727761

Nějak se mi pomíchaly čárky

0/0
30.4.2015 9:57

Z85d23e79n32ě49k 17V37r45ň33á34k 4124739713

To je rada: odstraňte všechny i ty nejmenší překážky a obtíže ze života dětí, aby pak ten šok tvrdého života byl ještě víc devastující.

+3/−2
29.4.2015 16:24

M93i79l17e34n59a 14K16l30o83u23č71k85o23v63á 1474563461750

Ale bez soutěžení se skoro nikdo neobejde - to máte i v práci,soutěží se o to, kdo prodal vic produktů,( napr.banky,mobilní operátoři atd.), kdo vyrobil víc výrobků za směnu( pracovník v ukole), kdo prodal vic ledniček, televizí - ti všichni jsou hodnoceni a odmenovani dle zásluh.Tedy - někde jsou a někde ne:-)

+1/−2
29.4.2015 13:00

M75a31r55t48i88n 82K59o44z12á61k 4904550409557

Otázka, jestli zrovna známkování vede k soutěživosti... Čtyřkařům je to obvykle jedno a jedničkáři to obvykle řešit nepotřebují. Zbytek nějak přežívá. Takže sice máte pravdu, ale pokud by měly být známky určeny k tomuto, míjí se o s tím o dvě míle.

+2/−1
29.4.2015 16:01

M94a16r18t12i52n16a 60S52u65š55e12r10o18v45á 3364532896885

Mam sama deti v Montessori skole a vidim na nich,jak se rady uci a jak je to bavi.Soutezeni ma zustat sportovni disciplínou a nemá co delat ve vyuce.S clankem souhlasim.

+7/−1
29.4.2015 12:29

M86a58r36t51i25n 55F89r33a74n24t12i54š39e38k 7815260903165

Mam sam deti ve skole, kde se normalne znamkuje a vidim na nich,jak se rady uci a jak je to bavi.

+5/−1
29.4.2015 12:36

J54a44n 13F39r24o32l65í98k 6466880745234

Před 62 lety jsem nastoupil na základku. V první třídě se moudře známkovalo jen jednou známkou a jen málokdo dostal jinou známku než jedničku. Pak jsme si zvykli, že jsou i povinnosti a za dobrý výkon přišla odměna v podobě jedničky. Pravda, učil jsem i dával opisovat úlohy synu uhlíře, kterého by doma otec za pětku seřezal tvrdou rukou. A jak rád si ode mne nechal vysvětlit to co od učitelky nepochopil. Nevidím v tom systému nic špatného.

+2/0
29.4.2015 12:53

M18a58r70t11i67n 81F29r53a89n62t21i28š40e46k 7505210263735

S tou jedničkou to vydrželo dodnes. A děti z ní mají ohromnou radost.

+3/−1
29.4.2015 12:54

M27a90r54t29i97n 55F85r56a43n13t85i25š18e11k 7575610153525

je hloupé mínusovat konstatování o kterém vůbec nic nevíte

0/0
29.4.2015 22:56

P83a37v69e10l 96K47u26r90a32l 5841974770810

To je hezké že se rády učí... A Kolik se toho už naučili?

Protože učit se je sice záslužná činnost ale pokud nevede k měřitelným výsledkům - tedy že se danou věc naučí a budou jí zcela bezpečně ovládat - je poněkud k ničemu.

Co třeba provést konečně nějaký empirický test dosažených znalostí místo toho dívat se jak se vám líbí proces toho jak znalosti dosahují...

tedy... nebude takový vědecký postup vaše děti příliš stresovat?

0/−1
29.4.2015 14:19

M53a82r72t70i82n 67B87o59r25a25k 2205475250668

Znamky nejsou indikaci znalost, ale jen schopnosti odpapouskovat. Rozhodne znamkovane neni vedecka metoda vyhodnocovani znalosti

+1/−2
29.4.2015 16:57

M73a54r20t69i78n 40F96r36a88n13t26i93š17e13k 7165320103585

jak kde. Dobrý učitel ocení znalosti, špatnému je to šumák.

0/0
30.4.2015 10:15

M64i31k41u42l45á39š 74L92é27v92y 5682215584611

Já mám za to, že pokud by se neznámkovalo tak by děti ztratili motivaci se učit.  Lidská přirozenost se nemění a člověk má snahu jít cestou menšího odporu.

+4/−2
29.4.2015 12:28

M80a79r51t46i22n 24K28o47z83á27k 4934680549887

To byste se právě divil.

0/0
29.4.2015 15:57

M60i83k52u92l24á61š 82L93é35v40y 5182805944851

No právěže bych se divil...

0/0
1.5.2015 18:42

J22a14n 67H76l54e63d22í37k 4619692198852

a proč ne hned zrušit povinnost se vzdělávat???  Cigáni to tak mají a žijí spokojeně, žádné násilí, učit nazpaměť vzorečky, značky a psát testy--- šílená devastace svobody

0/−2
29.4.2015 10:45

P39a27v46e24l 48K75u84r85a42l 5431494750960

Hlavně by mne zajímalo proč 3/4 populace na tom progresivním západě mají jak děti, tak dospělé na antidepresivech z toho že nezvládají jejich "složitý" život

0/−1
29.4.2015 11:23

J96a78n 86V53o20m37l41e29l 1422340790583

Moc hezký článek. Mám tři děti, jedno chodilo do školy, kde se neznámkovalo. A FUNGUJE TO!!!! 

Děti psali povídky, vytvářeli plakáty a prezentace, sami si vymýšlely práci na učitele. Známkování staví učitele a žáky proti sobě. Kdo se hodně učí, je šprt - kolaborant s nepřítelem.

+10/−1
29.4.2015 9:57

D26a24v89i75d 33D32v82o82ř38á31k 6642570205917

Ale jde o to, jestli to u těch druhých dvou dětí nefungovalo, o tom je totiž ten článek.

0/0
29.4.2015 10:07

M42a94r19t52i78n 63F91r79a56n83t35i82š50e41k 7775650963925

Mám tři děti. Dvě chodí do školy, kde se známkuje. Píší příběhy, vytváří plakáty a hračky pro školku, připravují soutěže pro spolužáky. Na škole není jediná učitelka, která by stála proti dětem a děti nestojí proti učitelům. Kdo hodně umí, je frajer. Asi to bude o lidech, ne o systému.

+4/0
29.4.2015 12:30

B65e64n31j61a93m19i18n 20K65a91p67l74a24n 3382426281947

Už jen čekám, až někdo opráší Cimrmanovo trestání učitele učitelem. ;-D

"Nedám si dnes po obědě viržínko. Nebrečte, sami jste si to zavinili!" ;-)

+11/0
29.4.2015 9:44

J45a19r88o54m25í65r 46K66r15á50l 4500819514159

R^;-D

0/0
29.4.2015 9:44

A71d34a71m 90P55u70r79k11r98t 5446682978108

Tak ještě by nějaký odborník na dospělý mozek mohl navrhnout zrušit peníze...

+2/−2
29.4.2015 9:24

P21a81v69e95l 49K32u46r41a55l 5171474490980

Odborník na mozek... to slovo mne dostává... kdyby se alespoň mluvilo o nějakém biochemikovi, který si k tomu oboru přibral kybernetiku a elektroniku tak bych to i celkem chápal...

ale nějaký MBA "společenskovědní" paskvil o mozku moc vědět nemůže.

+4/0
29.4.2015 9:27

J83a94r87o68m67í38r 24K86r94á50l 4510479864569

Ale to je přece běžný jev, že nejvíce "vědecky" se tváří ti, co o tom nic nevědí ! ;-D   Naštěstí u technických oborů to zatím není tak časté (s výjimkou energetiky).

+1/0
29.4.2015 9:44

J25o43s20e54f 85P27o65ž34i84v44i53l 8104586147720

Tak děti nebudou mít depky z toho, že dostanou kuli, ale budou mít depky z toho, že jim učitelka na konci dne řekne, že to neumí narozdíl od jiných? Efekt to má podle mě stejnej:-P.

0/0
29.4.2015 9:23

T25o26m34á51š 55B85a83l22v40í75n 1390825222262

Tenhle článek je  strašný chyba.

Správná myšlenka odstranění známkování je prezentována osobou, která pro to nemá vůbec předpoklady a která se potřebovala jen zviditelnit. Prosím pochopte, že to že se někdo takto zviditelňuje není důkaz o tom, že myšlenka je špatná. Známkování je jednou z hlavních příčin poklesu vzdělanosti v ČR. A prosím neargumentujte historií, kdy známkování bylo přirozenou součástí školství. Ano bylo. A lidí a společnost a tedy i děti se mění, To co fungovalo před 50 lety teď prostě nefunguje a je třeba reagovat. Zastánci známkování mají mylný pocit, že stačí jen násilně  trvat na tom co fungovalo dříve. Je to omyl..dříve nebyl internet, sociální sítě, šikana, obrovská dostupnost informací. Dříve ani nebyl tak široký záběr lidského vědění jako je nyní a udržet si kvalitní všeobecný přehled ve všech oblastech (to byl a je ideál a cíl českého školství) je už nadlidský úkol.

Máme tu systém školství (většinově) který zavedl J.A. Komenský...prosím porovnejte si jak se od té doby změnila společnost, lidé a jednotlivé oblasti lidských činností. Změnilo se všechno jen školství ne.

Mimochodem nesouhlasím s paní v potlačení soutěživosti. Děti mají a chtějí soutěžit. Ale proboha ne známkovat a když někdo v soutěži prohraje má být i tak pochválen za bojovnost a nasazení. Jak jsem psal - paní je skutečně mimo.

+2/−6
29.4.2015 8:53

P40a28v58e61l 74K30u96r45a61l 5601314420580

Nesmysl - chválit někoho za to že se snažil a neuspěl - tedy vyplýtval ohromné množství energie, času a zdrojů - to je naprosto k ničemu.

snaha která nevede k úspěšným výsledkům nemá za žádných okolností být chválena.  Tím se jenom podporuje plýtvání zdroji když to ten jedinec bude zkoušet znovu - vytváří se tím naprosto milný dojem že jeho snaha je dostatečná a je to jen o náhodě že výsledku nedosáhl.

Právě proto že současná společnost adoruje "snahu" místo výsledků jsme v takovém svrabu v jakém jsme.

+2/−4
29.4.2015 9:13

T20o53m24á67š 78B19a23l78v33í27n 1940415692402

Prohrát neznamená neuspět. Pořád vidíte jen známkování kde ideálně všichni mají jedničku a jsou skvělý. To ale není soutěžení ale jen cejchování na ty kteří odpovídají směrnicích o výuce a na ty kteří ne.

Prohra je i druhé místo, třetí a přesto je to úspěch. Naprosto nechápete význam soutěživosti, která děti motivuje.

+1/−1
29.4.2015 12:04

P31a78v78e55l 44K52u18r53a26l 5941484830820

Prostě pochopte že já naprosto odmítám oceňovat snahu pokud za ní nejsou jasně definované výsledky. 

Pokud se někdo snaží, ale výsledky nemá tak jenom plýtvá zdroji, časem a co se mne týká je lepší když bude absolutně demotivovaný něco v daném oboru zkoušet. 

Ano dítě 4ka z matematiky cejchuje. ale je to i pro jeho dobro protože by pro něj bylo nejlepší si najít obor kde matematiku nepotřebuje. Než se trapně namáhat jí zvládat a neplýtvat energií zaměřenou jinam. 

Krom toho taky musím nějak hodnotit učitele a - u nich je jediným možným kritériem hodnocení zda dokázali děti naučit předepsaný rozsah znalostí. Pokud ne tak vyhodit a najmout někoho jiného.

0/0
29.4.2015 14:16

T74o78m64á72š 30B23a37l73v68í25n 1180605722982

Jste pořád jinde. V soutěžení může vyhrát jen jeden zatímco za 1 může dostat klidně celá třída. není problém v soutěžení ale  v tom že známkování vyčleňuje  slabší jedince z kolektivu, místo toho aby je kolektiv motivoval k tomu ztrátu dohnat.

Naprosto nechápete důsledek známkování. Já s vámi naprosto souhlasím, že  snaha bez efektu je zbytečná, ale  zapomínáte že nejpodstatnější je aby  žák/student právě snahu získávat nové informace a objevovat nové poznatky v sobě udržel.

Pokud máte pocit že toto zajistí jen známkování pak nemáte relevantní informace. V ČR i ve světě existuji již mnoho škol kde se neznámkuje a jejich studenti dosahují výrazně lepších výsledků než studenti škol se známkování .Lepšími výsledky nemyslím testy, ale přijetí na VŠ či následné zapojení do praxe.

j. neznámkování přináší výrazně efektivnější výstup než známkování.

+2/0
29.4.2015 17:04

P46a16v10e62l 30K14u89r75a65l 5821154850880

Super tak tyto kritéria kvantifikujme exaktně vědecky zkoumejme - třeba vy škola měla dostávat peníze podle zaměstnanosti jejích absolventů - a nebo spíše podle toho kolik tito absolventi odvádí na daních.

(Do toho by se rozhodně nemělo počítat působení v neziskovce která je placena z dotací, či zaměsnání ve státní správě)

0/0
1.5.2015 8:18

D50a66v36i29d 28D94v35o47ř98á68k 6542740275427

A proč to fungovalo před 50 lety a teď to nefunguje?

0/0
29.4.2015 9:33

P66a62v63e70l 94K71u53r71a46l 5251414280780

třeba to bude tím že před cca 50 lety taky přišel jistý dr. Spock v americe s tezí že jakékoliv použití násilí a to že dítě cítí bolest mu způsobuje permanentní psychologickou poruchu.

Takže výsledek je že prostý evoluční mechanismus "jau tohle bolí, to nebudu dělat" (logika je ta že co bolí poškozuje tělo a tak to není zrovna vhodná činnost k dlouhodobému přežití) vypilovaný miliardou let evoluce jaksi není aplikován...

Dítě si ve skutečnosti ze známek jako takových v podstatě nic nedělá. Byl to vždycky jen strach z trestu, respektive očekávání odměny... ale tresty jsou dnes v podstatě banální...

Já to považuji za naprostý nesmysl - krátká dočasná bolest bez permanentního poškození těla je lepší výchovné a učební opatření než hodiny vysvětlování. 

Dítě povětšinou stejně nemá analytický mozek pochopit logiku benefitů budoucích a je nejefektivnější apelovat na biologické instinkty.

+2/−2
29.4.2015 9:49







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.