Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zrušte známkování a soutěžení, radí školám odbornice na dětský mozek

Proč by dětem prospívalo, kdyby se nebály špatných známek? Odpověď znají neurovědci zkoumající způsob, jakým se vyvíjí a pracuje dětský mozek. Podle Michaely Tilton by pár celkem zásadních změn českému školství prospělo. Zároveň rozumí tomu, proč se změny na školách chytají tak pomalu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J96i84ř47í 43H83o93k63e27š 2823339943321

Překvapuje mě, kolik diskutérů si myslí, že známkování dětipřipravuje na realitu pracovního života. Opravdu je tady někdo z násv práci každý měsíc hodnocen platově na stupnici třeba od 10 do 50 tisícpodle toho, jak splnil úkoly. Není to spíš tak, že jsme si vybrali práci, kteránás alespoň trochu baví a proto jsme v ní dobří? Pracujeme v týmu, nakterý dohlíží nějaký manažer, který často ani přesně neví, co a jak děláme,protože jeho úkolem je vytvářet podmínky pro to, abychom mohli odvádět kvalitnípráci. Dvakrát do roka se s ním možná sejdeme na nějakém osobnímhodnocení, řekneme si, co se nám povedlo a co ne a stanovíme se nějaké cíle apostup jak jich dosáhnout. Neměli by podobně postupovat i učitelé.

0/0
30.4.2015 9:33

P51a44v66e65l 61K93u46r41a88l 5941874880580

Tak to rozhodně není - 90 procent lidí nikdy nedělá ani práci co je baví, ani to na kterou vůbec vystudovali.

Většina lidí dělá prostě to co sežene a jenom proto aby se najedli a nespali pod mostem.

+1/0
30.4.2015 16:59

T33o95m22á28š 85H41o26l44e95č29e27k 3267322831335

Málokdo z nás ví co je správně, ale není logika zdejších kritiků otočená? V Islámu je třeba vychovávat odmala fanatiky, protože by v jinak neuspěli? V Africe je třeba odmala vychovávat vojáky, aby zapadli do vyvražďování celých kmenů? A u nás je třeba vychovávat vítěze každodenních olympiád ve škole, v práci, v hospodě či na silnici?

Otázka spíše zní, jestli pro náš šťastný a spokojený život jsou měřítkem zástupy poražených nebo dokážeme být dobří bez toho, že je někdo špatný?

+1/0
30.4.2015 8:05

P86e72t57r 73J89a28n 11K69r60y84š43t91o68f 8445703124952

Známkování... Na Gymnáziu v Bučovicích jsem zažil několik osob prospívajících z vyznamenáním. Vůbec jim nevadilo, že v biologii, matematice nebo fyzice předkládali tzv. "předepsané písemky", protože si zjistili otázky od jiné třídy. Takže tlak okolí na to, aby byli dobrými studenty je naučil především dobře podvádět. Pak je taky naučil nestydět se za to - pár nás bylo, kteří jsme jim natvrdo dali najevo opovržení a morální nesouhlas. A nakonec ještě základy herectví - že jako celou hodinu nad písemkou usilovně přemýšlejí a potí se nad příklady... Takže jo, známkování je dobré, ale řekněme si upřímně k čemu :)))

0/0
30.4.2015 1:46

P58e83t59r 97J50a98n 96K90r77y86š55t25o49f 8495383204232

V [>-] školách všichni trpí. Základní komunikační trojúhelník "učitel-dítě-rodič" nefunguje. Není mezi nimi soulad na společném zájmu. Vzájemně se nechápou;-O. Trpí učitelé, protože děti jsou nesoustředěné a často zlobí. Trpí děti, které často způsob výuky nebaví, protože jsou buď "moc chytré":-/ anebo "moc nepřizpůsobivé";-D anebo "moc hloupé"8-o nebo prostě jenom "nevychované";-€. A trpí rodiče, protože jejich děti často nejsou spokojené;-( a oni se musí rozhodovat, komu mají věřit - svým vlastním dětem a instinktům anebo zkušeným pedagogům? Takže - auto má píchlou duši a rezervu už jsme použili. Co uděláme - budeme se tvářit, že se nic neděje a pojedeme dál, dokud nesjedeme ze srázu anebo defekt začneme řešit?:-) Beze vzteku, bez urážek a ponižování - věcně, jako slovní úlohu v matematice... Vzpomínáte, jakou často dalo práci vůbec jenom si představit, co se v té slovní úloze vlastně odehrává?

0/0
29.4.2015 23:59

V54l26a46d 23R98y40b31i35c61k43a 3518498567104

Naivni predstavy pani profesorky muzou tak existovat v jejim naivnim akademickem svete. V normalnim zivote to tak nepracuje. Pokud nevykazujes cinost, tak letis z mista. Nikdo nebude platit nekoho, kdo neprospiva company nebo zamestnavateli. Taky proc, ze? *** Kazdy z nas to dela dnes a denne. Nechodi do ochodu s mizernou obsluhou a vysokyma cenama, tak proc by mela skola byt vyjimkou?

0/0
29.4.2015 21:57

P35e26t30r 66J48a33n 35K45r73y60š82t21o40f 8555543214442

Pane Rybičko, naprosto s Vámi souhlasím. Proč bych měl ze svých daní platit státní školství, které stojí za pendrek?! Trpí v něm učitelé, trpí v něm děti, trpí v něm i rodiče. Děkuju za inspiraci, nadále budu usilovat o to, aby moje daně šly výhradně na školy, které děti respektují a nabízejí jim dostatek prostoru pro jejich osobní rzvoj a vedou je ke schopnostem, které budou skutečně potřebovat čili odvahu, chuť pořád se učit něco nového a umění spolupracovat s ostatními. Přeci je nebudu posílat do školy s mizernou obsluhou a vysokýma cenama!

0/0
30.4.2015 0:55

J14a80n55a 88K54r64u82p58k52o38v71á 2878642546505

Chápu tento ambiciosní návrh. Jen bych měla po mnohaleté praxi na všech typech škol a výchově dvou dvojnásobných vysokoškoláků několik otázek.

1) Zná někdo nějaké zaměstnání, kde se beztrestně můžete flákat a nesnažit se plnit své povinnosti co nejlépe?

2) Ano, jestliže rodiče s odborníky zjistí, že dítě potřebuje jakoukoliv specializovanou péči, mají možnost situaci řešit (domácí výuka, individuální výukový plán, umístění do specializovaných škol...).

3) Kde se má dítě naučit snaze o sebezlepšování, snaze dosáhnout jakéhokoliv cíle

(byť i řádného vyučení čímkoliv) ?

4) Chápu, že pro menší část labilnějších jedinců je systém absence známkování  nesmírně prospěšný.

5) Zná někdo snad ve světě školský systém, kde by tento systém volně přecházel ze základního vzdělávání do středního a VŠ?

6) A nezhroutí se náhodou toto přílišnou laskavostí ze všech stran hýčkané dítko při vstupu do "normálního" zaměstnání ?

7) Pamatuji období, kdy každé skoro třetí dítě bylo dis ( dislektik, disgrafik, diskalkulik...) a mám dojem, že dnes už "čas oponou trhnul" a kdekdo je autista ve škále od opravdu politováníhodných případů až po lajdáky a obyčené "vzteklouny" a těch závažných diagnóz je daleko více. Znamená to snad, že co Čech, to psychiatrický případ?

+2/−1
29.4.2015 20:05

P30e86t29r 97J28a81n 88K85r86y18š52t85o40f 8865983744802

Jano, chápu. Ale mám také jednu otázku - kdo je zodpovědný za vzdělání dítěte? Většina lidí často odpoví, že učitel, škola nebo rodič. To je ovšem hovadina. Za své vzdělání je dítě odpovědno především samo sobě. Fakt, že děcka "zlobí" dokazuje předvším to, že nejsme schopni jim vysvětlit, že je to v jejich zájmu a taky to, že to děláme blbě. Při Vašich zkušenostech určitě potvrdíte, že nejdůležitější jsou vzájemné vztahy v trojúhelníku učitel-rodič-dítě. Tito tři mají mezi sebou mít rozdělenu tíhu odpovědnosti. není myslitelné, aby učitel byl na nervy z nevycválaných dětí. Není myslitelné, aby děti byli na nervy z přetížených pedagogů. není myslitelné, aby rodiče si museli vybírat, jestli mají důvěřovat více autoritě nebo vlastním dětem. Chci tím říci - důvěřujme dětem a nezbavujme je jejich vlastní zodpovědnosti. Pokud  mají děcka mezi sebou jakýkoliv běžný problém, dokáží ho mezi sebou vyřešit. A když už si neví rady, přijdou za námi - pokud nám důvěřují... To bude asi ono. Ostatně, tato diskuse je víceméně bezpředmětná, protože tempo vzniku soukromých základních škol se zvyšuje tak rychle, že během pár let, začnou mít státní školy dost velký problém s naplněním kaacit. A ministerstvo (které je podle všeho naprosto zbytné a školy a učitele spíš poškozuje neustálou destabilizací a nesmyslnými úpravami) bude muset vehementně obhajivat, co že dělá se všemi těmi penězi, když žáků ubývá... Mám na mysli, že čas ukáže.

0/0
30.4.2015 1:17

P49a97v47e67l 11K20u80r61a47l 5181944940630

Dítě z principu nepovažujeme za schopné jakékoliv odpovědnosti. Proto například nejsou trestně odpovědné.

Problém je že koncept nějaké odpovědnosti prostě 6ti leté dítě nemá. (čí ho nemá 99 procent dětí)

odpovědnost je znak dospělosti - a co je bohužel problém je že v současné společnosti i hromady dospělých se zoufale bojí přijmout jakokoliv odpovědnost za cokoliv.

A ty pateticky mizerné soukromé školy v ČR? Jejich kvalita je naprosto tristní, povětšinou z nich lezou lidi co neumí psát, číst ani počítat. Když za to někdo chce platit proč ne... ale nevidím důvod proč takové vzdělání vůbec uznávat pro vstup na státní školy - jak střední tak vysoké.

0/0
30.4.2015 17:04

M57a18r15e41k 90G53a35j55d92a 4623244946682

Začal bych zrušením fotbalu. Stejně to je samá korupce. ;-D

0/−2
29.4.2015 18:28

Z80d11e78n52ě70k 53B62e90r48á66n17e81k 2298755486462

Známkování vede k tomu, že se zjistí do jaké míry žáci učivo zvládají. Pokud se nebude známkovat, potom se může stát že se děti nic nenaučí.

+2/−4
29.4.2015 16:26

M80a73r93t89i33n 60B43o79r97a95k 2545495340568

Znamka neni vzdy za zvladnuti ale za odpapouskovani.

+1/−1
29.4.2015 16:55

Z44d32e72n41ě38k 78B81e93r46á50n42e71k 2188515976582

To záleží na kvalitě učitele.

+2/0
29.4.2015 17:10

P71e76t85r 19J21a88n 30K15r44y30š67t98o53f 8745983234652

Hele, když je ve třídě 30 dětí, logicky budou mít jiné výsledky, než když jich tam bude patnáct. A známka v tom nehraje vůbec, ale vůbec žádnou roli. BTW jako kluk jsem chodil do skauta. Naučil a poznal jsem tam toho asi tak tisíckrát víc důležitého pro život než ve škole. Soutěžili jsme v jednom kuse a o kde co. Jenomže podstatou nebylo posrat ty ostatní, ale zdokonalit sám sebe :))) To se v něšich školách jaksi moc nedaří... A navíc, každé děcko, které je mimo systém (domoškoláci, komunitní školy, soukromé školy apod.) musí chodit na přezkušování. A kupodivu "nepropadají", byť si doma jedničky s hvězdičkama rozhodně neudělujou...

0/0
30.4.2015 1:02

L90a31d84i19s86l47a69v 63J85o36d52l57o60v51s91k80i 2490335777621

Když bude v každé třídě jen 15 dětí, tak budete potřebovat nejméně dvojnásobek učitelů, než jich máte dnes za předpokladu, že všichni současní učitelé, jsou přístupní novým metodám výuky.

Vzhledem k tomu, že tento předpoklad zcela jistě neplatí, tak tady vidím jistý problém s extrémním nedostatkem vyučujících.

0/0
30.4.2015 9:55

L25a44d55i11s66l96a18v 20J82o49d71l51o28v16s27k29i 2230485847391

Nějak se mi pomíchaly čárky

0/0
30.4.2015 9:57

Z26d54e34n62ě77k 56V83r78ň74á27k 4144519303

To je rada: odstraňte všechny i ty nejmenší překážky a obtíže ze života dětí, aby pak ten šok tvrdého života byl ještě víc devastující.

+3/−2
29.4.2015 16:24

M59i49l55e75n82a 51K88l38o58u80č45k63o10v38á 1534333721670

Ale bez soutěžení se skoro nikdo neobejde - to máte i v práci,soutěží se o to, kdo prodal vic produktů,( napr.banky,mobilní operátoři atd.), kdo vyrobil víc výrobků za směnu( pracovník v ukole), kdo prodal vic ledniček, televizí - ti všichni jsou hodnoceni a odmenovani dle zásluh.Tedy - někde jsou a někde ne:-)

+1/−2
29.4.2015 13:00

M10a47r47t46i69n 20K92o33z20á23k 4394450649457

Otázka, jestli zrovna známkování vede k soutěživosti... Čtyřkařům je to obvykle jedno a jedničkáři to obvykle řešit nepotřebují. Zbytek nějak přežívá. Takže sice máte pravdu, ale pokud by měly být známky určeny k tomuto, míjí se o s tím o dvě míle.

+2/−1
29.4.2015 16:01

M30a31r68t65i70n53a 39S95u94š10e66r72o87v97á 3774282396545

Mam sama deti v Montessori skole a vidim na nich,jak se rady uci a jak je to bavi.Soutezeni ma zustat sportovni disciplínou a nemá co delat ve vyuce.S clankem souhlasim.

+7/−1
29.4.2015 12:29

M12a58r13t13i82n 23F79r45a81n59t41i75š98e23k 7265100433785

Mam sam deti ve skole, kde se normalne znamkuje a vidim na nich,jak se rady uci a jak je to bavi.

+5/−1
29.4.2015 12:36

J69a87n 62F28r38o13l52í46k 6796960315934

Před 62 lety jsem nastoupil na základku. V první třídě se moudře známkovalo jen jednou známkou a jen málokdo dostal jinou známku než jedničku. Pak jsme si zvykli, že jsou i povinnosti a za dobrý výkon přišla odměna v podobě jedničky. Pravda, učil jsem i dával opisovat úlohy synu uhlíře, kterého by doma otec za pětku seřezal tvrdou rukou. A jak rád si ode mne nechal vysvětlit to co od učitelky nepochopil. Nevidím v tom systému nic špatného.

+2/0
29.4.2015 12:53

M55a90r82t84i42n 15F41r27a47n54t85i35š70e79k 7645280113525

S tou jedničkou to vydrželo dodnes. A děti z ní mají ohromnou radost.

+3/−1
29.4.2015 12:54

M56a87r63t97i58n 50F91r83a30n10t59i45š43e82k 7245860133505

je hloupé mínusovat konstatování o kterém vůbec nic nevíte

0/0
29.4.2015 22:56

P91a24v80e20l 67K26u40r24a11l 5371564580480

To je hezké že se rády učí... A Kolik se toho už naučili?

Protože učit se je sice záslužná činnost ale pokud nevede k měřitelným výsledkům - tedy že se danou věc naučí a budou jí zcela bezpečně ovládat - je poněkud k ničemu.

Co třeba provést konečně nějaký empirický test dosažených znalostí místo toho dívat se jak se vám líbí proces toho jak znalosti dosahují...

tedy... nebude takový vědecký postup vaše děti příliš stresovat?

0/−1
29.4.2015 14:19

M33a45r36t49i42n 39B56o41r42a91k 2585845410668

Znamky nejsou indikaci znalost, ale jen schopnosti odpapouskovat. Rozhodne znamkovane neni vedecka metoda vyhodnocovani znalosti

+1/−2
29.4.2015 16:57

M12a21r13t20i82n 75F23r35a86n71t46i29š47e67k 7435490633365

jak kde. Dobrý učitel ocení znalosti, špatnému je to šumák.

0/0
30.4.2015 10:15

M70i60k35u98l16á42š 80L56é56v18y 5592315314341

Já mám za to, že pokud by se neznámkovalo tak by děti ztratili motivaci se učit.  Lidská přirozenost se nemění a člověk má snahu jít cestou menšího odporu.

+4/−2
29.4.2015 12:28

M35a58r37t13i97n 26K72o82z35á97k 4584640139227

To byste se právě divil.

0/0
29.4.2015 15:57

M91i87k96u91l38á32š 24L80é40v13y 5142695384351

No právěže bych se divil...

0/0
1.5.2015 18:42

J28a15n 74H64l49e21d92í87k 4409402518472

a proč ne hned zrušit povinnost se vzdělávat???  Cigáni to tak mají a žijí spokojeně, žádné násilí, učit nazpaměť vzorečky, značky a psát testy--- šílená devastace svobody

0/−2
29.4.2015 10:45

P62a87v35e37l 49K50u39r68a64l 5671204670920

Hlavně by mne zajímalo proč 3/4 populace na tom progresivním západě mají jak děti, tak dospělé na antidepresivech z toho že nezvládají jejich "složitý" život

0/−1
29.4.2015 11:23

J98a20n 54V27o34m97l37e86l 1462630290323

Moc hezký článek. Mám tři děti, jedno chodilo do školy, kde se neznámkovalo. A FUNGUJE TO!!!! 

Děti psali povídky, vytvářeli plakáty a prezentace, sami si vymýšlely práci na učitele. Známkování staví učitele a žáky proti sobě. Kdo se hodně učí, je šprt - kolaborant s nepřítelem.

+10/−1
29.4.2015 9:57

D92a25v90i28d 13D57v66o50ř89á68k 6352540135627

Ale jde o to, jestli to u těch druhých dvou dětí nefungovalo, o tom je totiž ten článek.

0/0
29.4.2015 10:07

M63a40r69t70i60n 93F17r71a49n11t48i70š15e42k 7235590253345

Mám tři děti. Dvě chodí do školy, kde se známkuje. Píší příběhy, vytváří plakáty a hračky pro školku, připravují soutěže pro spolužáky. Na škole není jediná učitelka, která by stála proti dětem a děti nestojí proti učitelům. Kdo hodně umí, je frajer. Asi to bude o lidech, ne o systému.

+4/0
29.4.2015 12:30

B15e15n56j35a48m49i61n 19K53a26p12l40a83n 3982246701447

Už jen čekám, až někdo opráší Cimrmanovo trestání učitele učitelem. ;-D

"Nedám si dnes po obědě viržínko. Nebrečte, sami jste si to zavinili!" ;-)

+11/0
29.4.2015 9:44

J95a27r75o13m35í24r 31K74r89á79l 4420519334369

R^;-D

0/0
29.4.2015 9:44

A40d52a11m 49P97u16r37k91r30t 5196502498908

Tak ještě by nějaký odborník na dospělý mozek mohl navrhnout zrušit peníze...

+2/−2
29.4.2015 9:24

P68a19v26e48l 55K44u97r26a42l 5481314780890

Odborník na mozek... to slovo mne dostává... kdyby se alespoň mluvilo o nějakém biochemikovi, který si k tomu oboru přibral kybernetiku a elektroniku tak bych to i celkem chápal...

ale nějaký MBA "společenskovědní" paskvil o mozku moc vědět nemůže.

+4/0
29.4.2015 9:27

J34a59r58o68m29í66r 29K88r71á86l 4820599264649

Ale to je přece běžný jev, že nejvíce "vědecky" se tváří ti, co o tom nic nevědí ! ;-D   Naštěstí u technických oborů to zatím není tak časté (s výjimkou energetiky).

+1/0
29.4.2015 9:44

J16o14s95e66f 61P84o33ž61i65v72i40l 8854176357200

Tak děti nebudou mít depky z toho, že dostanou kuli, ale budou mít depky z toho, že jim učitelka na konci dne řekne, že to neumí narozdíl od jiných? Efekt to má podle mě stejnej:-P.

0/0
29.4.2015 9:23
Foto

T96o14m79á69š 17B80a77l42v60í89n 1830295122962

Tenhle článek je  strašný chyba.

Správná myšlenka odstranění známkování je prezentována osobou, která pro to nemá vůbec předpoklady a která se potřebovala jen zviditelnit. Prosím pochopte, že to že se někdo takto zviditelňuje není důkaz o tom, že myšlenka je špatná. Známkování je jednou z hlavních příčin poklesu vzdělanosti v ČR. A prosím neargumentujte historií, kdy známkování bylo přirozenou součástí školství. Ano bylo. A lidí a společnost a tedy i děti se mění, To co fungovalo před 50 lety teď prostě nefunguje a je třeba reagovat. Zastánci známkování mají mylný pocit, že stačí jen násilně  trvat na tom co fungovalo dříve. Je to omyl..dříve nebyl internet, sociální sítě, šikana, obrovská dostupnost informací. Dříve ani nebyl tak široký záběr lidského vědění jako je nyní a udržet si kvalitní všeobecný přehled ve všech oblastech (to byl a je ideál a cíl českého školství) je už nadlidský úkol.

Máme tu systém školství (většinově) který zavedl J.A. Komenský...prosím porovnejte si jak se od té doby změnila společnost, lidé a jednotlivé oblasti lidských činností. Změnilo se všechno jen školství ne.

Mimochodem nesouhlasím s paní v potlačení soutěživosti. Děti mají a chtějí soutěžit. Ale proboha ne známkovat a když někdo v soutěži prohraje má být i tak pochválen za bojovnost a nasazení. Jak jsem psal - paní je skutečně mimo.

+2/−6
29.4.2015 8:53

P32a42v88e38l 78K90u21r45a81l 5681934650710

Nesmysl - chválit někoho za to že se snažil a neuspěl - tedy vyplýtval ohromné množství energie, času a zdrojů - to je naprosto k ničemu.

snaha která nevede k úspěšným výsledkům nemá za žádných okolností být chválena.  Tím se jenom podporuje plýtvání zdroji když to ten jedinec bude zkoušet znovu - vytváří se tím naprosto milný dojem že jeho snaha je dostatečná a je to jen o náhodě že výsledku nedosáhl.

Právě proto že současná společnost adoruje "snahu" místo výsledků jsme v takovém svrabu v jakém jsme.

+2/−4
29.4.2015 9:13
Foto

T92o84m38á42š 58B93a78l73v82í13n 1880185822382

Prohrát neznamená neuspět. Pořád vidíte jen známkování kde ideálně všichni mají jedničku a jsou skvělý. To ale není soutěžení ale jen cejchování na ty kteří odpovídají směrnicích o výuce a na ty kteří ne.

Prohra je i druhé místo, třetí a přesto je to úspěch. Naprosto nechápete význam soutěživosti, která děti motivuje.

+1/−1
29.4.2015 12:04

P70a45v76e77l 64K31u64r43a39l 5511564380430

Prostě pochopte že já naprosto odmítám oceňovat snahu pokud za ní nejsou jasně definované výsledky. 

Pokud se někdo snaží, ale výsledky nemá tak jenom plýtvá zdroji, časem a co se mne týká je lepší když bude absolutně demotivovaný něco v daném oboru zkoušet. 

Ano dítě 4ka z matematiky cejchuje. ale je to i pro jeho dobro protože by pro něj bylo nejlepší si najít obor kde matematiku nepotřebuje. Než se trapně namáhat jí zvládat a neplýtvat energií zaměřenou jinam. 

Krom toho taky musím nějak hodnotit učitele a - u nich je jediným možným kritériem hodnocení zda dokázali děti naučit předepsaný rozsah znalostí. Pokud ne tak vyhodit a najmout někoho jiného.

0/0
29.4.2015 14:16
Foto

T97o60m31á20š 75B50a18l83v57í32n 1560345352322

Jste pořád jinde. V soutěžení může vyhrát jen jeden zatímco za 1 může dostat klidně celá třída. není problém v soutěžení ale  v tom že známkování vyčleňuje  slabší jedince z kolektivu, místo toho aby je kolektiv motivoval k tomu ztrátu dohnat.

Naprosto nechápete důsledek známkování. Já s vámi naprosto souhlasím, že  snaha bez efektu je zbytečná, ale  zapomínáte že nejpodstatnější je aby  žák/student právě snahu získávat nové informace a objevovat nové poznatky v sobě udržel.

Pokud máte pocit že toto zajistí jen známkování pak nemáte relevantní informace. V ČR i ve světě existuji již mnoho škol kde se neznámkuje a jejich studenti dosahují výrazně lepších výsledků než studenti škol se známkování .Lepšími výsledky nemyslím testy, ale přijetí na VŠ či následné zapojení do praxe.

j. neznámkování přináší výrazně efektivnější výstup než známkování.

+2/0
29.4.2015 17:04

P32a48v39e10l 30K94u62r49a10l 5141904380440

Super tak tyto kritéria kvantifikujme exaktně vědecky zkoumejme - třeba vy škola měla dostávat peníze podle zaměstnanosti jejích absolventů - a nebo spíše podle toho kolik tito absolventi odvádí na daních.

(Do toho by se rozhodně nemělo počítat působení v neziskovce která je placena z dotací, či zaměsnání ve státní správě)

0/0
1.5.2015 8:18

D17a59v55i86d 84D30v59o79ř22á60k 6912230665747

A proč to fungovalo před 50 lety a teď to nefunguje?

0/0
29.4.2015 9:33

P53a23v22e29l 53K39u97r41a93l 5981514360430

třeba to bude tím že před cca 50 lety taky přišel jistý dr. Spock v americe s tezí že jakékoliv použití násilí a to že dítě cítí bolest mu způsobuje permanentní psychologickou poruchu.

Takže výsledek je že prostý evoluční mechanismus "jau tohle bolí, to nebudu dělat" (logika je ta že co bolí poškozuje tělo a tak to není zrovna vhodná činnost k dlouhodobému přežití) vypilovaný miliardou let evoluce jaksi není aplikován...

Dítě si ve skutečnosti ze známek jako takových v podstatě nic nedělá. Byl to vždycky jen strach z trestu, respektive očekávání odměny... ale tresty jsou dnes v podstatě banální...

Já to považuji za naprostý nesmysl - krátká dočasná bolest bez permanentního poškození těla je lepší výchovné a učební opatření než hodiny vysvětlování. 

Dítě povětšinou stejně nemá analytický mozek pochopit logiku benefitů budoucích a je nejefektivnější apelovat na biologické instinkty.

+2/−2
29.4.2015 9:49







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.