Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zbavte se večerního mlsání, jinak budete obézní. Pět rad, jak na to

Je to nekonečný příběh. Ráno se probudíte s odhodláním zdravě se stravovat, jíst ovoce a zeleninu, vybírat si nutričně vyvážené potraviny, nepřejídat se. Celý den se snažíte a večer neustále chodíte do ledničky a honí vás mlsná. Jak se vyhnout večernímu zobání, vám poradí nutriční poradkyně a garantka Vím, co jím Veronika Hrázská.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J55a46n 55K25o64h47l 4713147291314

Staci se ovladat a obezita nehrozi ;-) Kdyz vim, ze musim s jidlem ubrat, tak si bud nekoupim nic sladkeho, anebo si koupim neco zdraveho 'na zobani' :-) I kdyz jsou samozrejme veci, bez kterych se neobejdu.. kola, kvalitni syry, pecivo k snidani..

0/0
9.4.2015 20:21

V91e20r37o23n61i92k78a 88V98e31s22e53l22á 7765777364983

Pro me hlavni jedeni nastava vecer, kdyz jsem v klidu doma a necekaji me uz (skoro) zadne povinnosti. Jim rada pozde, s vedomim, ze uz nic nemusim a jidlo si vychutnavam. Nemohla bych jist kazde 2-3 hodiny, mam sedave zamestnani. Nerada jim, kdyz nemam hlad, jenom "protoze je na ono konkretni jidlo cas". Obezni nejsem. Myslim, ze kdybych se ridila leckterymi universalnimi radami, spise priberu;-)

+1/0
8.4.2015 10:47
Foto

M96a25r31i93e 90R53a78u43s11k87u 9828309876549

Co zkusit tu tučnou klobásu nebo čipsy vůbec nekupovat? Co člověk doma nemá, nemůže po večerech sníst. ;-)

+7/0
7.4.2015 16:20

K88a35r10e22l 50V69a58c49h78u96t 9243422679253

No jistě... ;-)  Když bude v ledničce jen tvaroh, kilo mrkve a zelené okurky, tak večerním zobáním asi neztloustnete (pokud to nebudete zajídat krajícema chleba nebo bramborama). Přesně jak to bylo v tom videu: když mlsat, tak zeleninu max. tak namočenou v mírně ochuceném tvarohu...

P.S.: Platí pro menší děti a pro dospělce. Naopak dorostenci ve vývinu a navíc trénující 3x týdně fotbal apod. se nemusí bát večer se pořádně najíst, protože jinak je stejně hlad v noci probudí... ;-)

+4/0
7.4.2015 16:28

L11u34c77i46e 37L48i74c88h96n37o11v66s57k79á 6599159947688

večer by neměl jíst nikdo...není to v souladu s biorytmy organismu, který si potřebuje taky odpočinout a  neřešit jen trávení potravy

0/0
8.4.2015 20:52

L20e75n33a 28P22á63t37k66o49v56á 8461343784579

akorát je blbý když Vám to doma furt někdo sabotuje. Razím heslo co nekoupím nesním, ale pak přijde partner od babičky, donese cukroví, nebo aspoň buchtu, kompot domácí ... prostě vždycky něco čemu pak musím čelit se sebezapřčením

+5/0
7.4.2015 17:52

H85e63l42e76n19a 45Č91í49ž79k10o37v72á 9211821222788

Největší pohroma jsou v tomto příbuzní, když máte malé děti. Mně osobně by to bylo celkem fuk, ať je doma třeba pekáč buchet a dva dorty, na sladké prostě nejsem. Ale ačkoli nejsem fanatik, tak dceři jsem tak do tří let žádné sladkosti nedávala, později jsem pak zavedla "nedělní poobědní zákusek", buď doma pečený nebo z nějakého dobrého pekařství/cukrářství. Jenže pak přijdou velikonoce, Mikuláš, narozky... slétnou se babičky a další a pořád melou "prosím tě, jsi blázen, nic jí nedopřeješ". Jako by se láska měřila sladkostmi... No, výsledek byl, že jsme o velikonocích vyhazovali nedojedené čokoládové čertíky, o prázdninách nedojedená čokovajíčka od velikonoc, protože dceru na to sladké také moc neužije.

Já fakt nevím, co ti lidi s tím sladkým pro děti pořád mají, připadá mi to s prominutím podobné jako  obdobný a pro mě stejně nepochopitelný reflex, že když někam přijdete s pejskem, tak se každý hned ptá "jé, můžu mu dát kousíček salámku?"

+8/0
7.4.2015 18:14

A88n72d11r55e31a 90N91o82v22á 8234191706975

no, až budou mít děti na vánoce radost z donesené mrkve, tak jim to babičky jistě začnou nosit. Ale tak nějak ji prostě nemají.

+1/−2
7.4.2015 18:27

H27e51l72e57n52a 80Č93í46ž82k95o58v75á 9701941322898

Malé děti mají radost z ledasčeho, přičemž to "ledasco" vůbec nemusí být k jídlu. Proč místo těch pitomých cukrovinek, což v úhrnu stejně vydá na pár stovek, což nejsou zanedbatelné peníze, nekoupit radši nějakou hračku, pohádkovou knížku, pastelky...? A vůbec nejlepší je, když vám ty babičky a další ty sladkosti neustále na návštěvy nosí, přestože dobře vědí, že si to jako rodič nepřejete (a ještě u toho posloucháte řeči jako "prosím tě, ty tomu tak rozumíš..."). Ostatně -- nemusejí přece nosit vůbec nic, stačí že přijdou, popovídají si, pohrají si s dětmi... to všechno má přece mnohem větší pozitivní význam.

+5/0
7.4.2015 18:41

V49e52r53o54n70i67k72a 33V32e35s93e70l58á 7635947364303

Rikala jsem kolegyni, co ma podobne starou dceru jako ja(predskolacku), ze u nas jsou sladkosti volne pristupne. Ona se samozrejme divila. Vetsina sladkosti u nas doma jsou take od pribuznych, obcas ji koupime treba kindervajicko, jedno, ne sladkosti na kila. Kolikrat neco u nas doma lezi bez povsimnuti nekolik mesicu a pak to snim ja po nejakem narocnem dnu v praci, vyuziju situace, ze  na to mam vyjiimecne chut. Jinak na sladky taky moc nejsem. Nevim, co maji porad kolegyne se zavislosti na sladkostech, jak bojuji, jestli tu tycinku ze supliku vyndat, zatim co ja snim o salatu se susenymi rajcaty a prosciuttem nebo mozarellou;-)

+1/0
8.4.2015 10:42

I50v62a58n64a 24N67e12j27e41d15l76í51k79o60v95á 6688924723693

Nečetla jsem to, ale ta ilustrační fotka tlusté holčičky je odstrašující docela dost.

Nerozumím těm rodičům, co už v kojeneckém a batolecím věku přecpávají děti neúměrným množstvím jídla. Proč bych jí/mu nedala dvě skleničky přesnídávky/pribiňáčky, když mu to tak chutná??? Tak jim roztáhnou žaludek a děcka pak baští, jak otesánek a nevědí, kdy přestat. V 50. letech odborníci na dětskou výživu vyzkoumali, že pribiňák o váze 80 gramů je množstevně akorát pro dítě na svačinu. Jenže ted chtějí rodiče pro děti víc, tak trh zareaguje pružně a nabízejí XXL balení. Nechápu. To samé ty zeleninové a masozeleninové obědové přesnídávky, dr říkala, že pořád rodičům vysvětluje, že objemově je to podle věku odstupňované a jedna stačí pokrýt výživovou potřebu dítěte. Netvrdím, že si dítě nemůže občas něco smlsnout, ale všeho s mírou.

+4/−2
7.4.2015 14:09

L64u26k36á58š 77Š48m35a27h85e32l 2877294102324

Dávám dítěti sladké věci vždycky jako reakci na velký energetický výdej. Třeba je to špatně, ale když jdeme na pochod a celý den chodí, nebo když hraje hodinu a půl fotbal a podobně, má to jako takovou odměnu. Osobně mi ale přijdou horší než sušenky a oplatky ty různé kolové nápoje a limonády... energie je v tom fůra (více než by se čekalo) a přitom to žízeň nezažene (a hlad už tuplem ne). Dva litry koly obsahují 220 g cukru, což je skoro 4 000 kJ...

+3/0
7.4.2015 14:27

H54e29l42e73n34a 34Č84í51ž36k39o62v95á 9801521732978

To sladké pití, asi zvlášť u dětí, je zřejmě opravdu velký mor. Já sama ho ráda nemám, colu si dám tak jednou do měsíce v restauraci, vyloženě jako chuťovou věc, ne na žízeň; odjakživa zaženu žízeň jen vodou, sodovkou, neslazenou minerálkou. Proto jsem také dceru úplně automaticky učila, že na žízeň se pije voda; a co myslíte? Docela jsem zírala, když jsem zjistila, že si do školy jako skoro jediná nosí lahvičku s matonkou, zatímco 17 nebo 18 dětí z dvaceti každý den vyzunkne jen za dopoledne fantu, pepsinu apod.

No, a s těmi sladkostmi, to je vůbec šok. Ony se jedly i dřív, jenže holt jednou za týden, když se v neděli upekla bábovka nebo tak něco. Ale jak se teď dají koupit denně a za nevelké peníze a bez pracnosti, je to fakt síla. Koukala jsem jak blázen, když dítě chodilo do školky. V 15 hodin měly děti sváču a vážně nadpoloviční většina matek přišla o půl páté do školky s tím, že dětem hned v šatně strkaly ještě při oblékání fidorku, tatranku nebo jiný pamlsek.

+1/0
7.4.2015 14:46

I11v65a90n34a 71N14e23j13e79d25l88í50k25o93v53á 6858754293343

Je to pro některé matky jednodušší, než péct doma. Dcera ve školce moc nepojí, takže když jdeme pěšky, jdeme do pekárny na koláček nebo nějaký semínkový rohlík. Když jedeme autem, pojí doma, sotva dorazíme domů. "Hromadu" čerstvé zeleniny nebo ovoce k té svačině či věčeři chce vždy. A to dr říkala že málo dětí jí zeleninu, snad prý ještě ovoce, ale že děti tohle nejí jsem netušila, my máme velkou spotřebu obojího, asi, že je nás doma pět...

0/0
7.4.2015 15:22

E41v63a 93H67r47u84b23á 4890967952812

Pribinak neni jidlo, jen naslehany tuk s cukrem a prichuti :)

0/0
11.4.2015 10:05

B67á81r52a 87T30e31s37n74e60r50o15v38á 5935180454449

Jezte pravidelně? Tak to je, bohužel, něco, co při mé práci většinou splnit opravdu nejde.

+1/−2
7.4.2015 12:17

H35e41l85e75n29a 61Č27í42ž43k17o96v53á 9491581242268

Já si nejsem jistá, jestli to s tou pravidelností není tak trochu jen populární mantra (i když je možné, že kdo chce zhubnout, tomu to pomůže, ale nevím, jestli je to nutné nebo přínosné pro neobézní lidi). Já bych sice pravidelně jíst mohla (denní rozvrh mi v tom nebrání), ale když nemám hlad, tak prostě nic nepolknu. A jíst každé 2 nebo 3 hodiny, budu se stále cítit přejedeně.

+8/0
7.4.2015 13:01

M17a97r57t16i96n 37P72o31s57p10í68š83i35l 8355101596117

ale to je právě chyba a nikde není psáno přejídejte se pravidelně, ta rada zní jezte pravidelně, tedy pořádná snídaně, malá svačina, oběd, malá svačina, večeře čímž se zrychlí metabolismus a tělo si řekne, cpe mě stále, nemusím nic syslit do tuků, za chvíli zase pro chod dostanu

+1/−1
7.4.2015 13:45

H49e86l57e21n29a 61Č15í63ž19k53o23v33á 9831351112368

Já nepopírám, že ta rada je pro někoho vhodná, ale vy zase zkuste pochopit, že ne každý organismus je stejný. Já zkrátka opravdu nemůžu jíst pětkrát denně, je to na mne moc. Stejně jako nemůžu naposledy jíst v 18 hodin, když chodím spát mezi jednou a druhou po půlnoci (typická sova). Nadto opravdu nepotřebuju zrychlovat metabolismus, už tak ho mám rychlý dost. A myslím, že takových lidí bude patrně víc, opravdu ne každý potřebuje zrychlovat metabolismus.

+3/0
7.4.2015 13:52

A88l30e94n60a 39V46e97s68e63l28á 3283921435168

No, počkejte... nepotřebujete zrychlovat metabolismus... a potřebujete vůbec teda hubnout? Ony ty rady jsou totiž určeny lidem, kteří se potřebují zbavit nadváhy...

+1/0
7.4.2015 14:07

H18e16l47e51n98a 70Č65í15ž87k46o51v51á 9861821582968

Ne, hubnout fakt nepotřebuji. Jenže článek (aspoň tedy na mne) právě nepůsobí výlučně jako rady pro hubnoucí. Vezměme si už jen nadpis: "Zbavte se večerního mlsání, JINAK budete obézní". Právě tím slovem "jinak" nebo "budete" (zaměření na budoucnost) a také tím, že je psán poměrně obecně, na mě dělá spíš dojem celkovějšího varování (ve smyslu "když budete večer jíst, tak vás dříve či později čekají potíže s nadváhou"). Slovo "hubnutí" tam snad vůbec není použité.

+6/0
7.4.2015 14:21

A72l74e66n56a 46V15e14s98e70l13á 3883881565118

No, to máte sice pravdu... ale jestli sama na sobě vidíte, že obézní nejste, tak ty poněkud nešťastné formulace přece nebudete brát vážně... ;-)

+1/0
7.4.2015 14:47

H42e21l29e13n45a 17Č85í42ž36k40o69v82á 9421581182868

No, to víte... asi jsem se nechala unést svou "zarputilou nechutí" k paušalizacím.:-)

+1/0
7.4.2015 14:49

F58a24n 19K65u54c53e36r85a 4688130115489

Já si dopřávám sladké dost často a hlavně v podvečer, jinak těžko usínám, ale že bych přibíral na váze nepozoruji;-)

0/0
7.4.2015 15:35

J79a95n 81F76r57o86l13í39k 6316830465514

To jsem si myslel také než mě moje doktorka řekla, že mám moc cukru v krvi. Pohled na glukoměr a 7x denně se píchat do prstu mě moc netěšilo a tak jsem najednou místo chleba jedl knackebrot s troškou domácí lučiny k snídani, dopolední svačině,odpolední svačině i večeři a druhé večeři. Dva plátky to se moc nepřejíte. Zvláště když mě cukr spaluje jen pohyb a tak norma 30 km na rotopedu denně.  Ale i kdybych se nehýbal myslím, že by mě denních 100 gramů knackebrotu moc nepřecpalo.:-P

0/0
7.4.2015 15:34

L21u40k48á35š 86Š62m71a55h90e83l 2537734782894

Já osobně bych z toho umřel hlady:-)... každý jsme holt jiný.

+1/0
7.4.2015 15:48

S55a88n84d43r43a 42F15e47r61i39a58n91č35í54k55o77v65á 7733778661543

Jedenie často nezvyšuje metabolizmus. To je už dávno vyvrátený nezmysel. Telo si nič nehovorí. Buď má vyšší príjem ako výdaj a ukladá to do tukových rezerv alebo má vyšší výdaj ako príjem a potom tie tukové rezervy vyčerpáva. 

Pokiaľ niekto nemá nejakú chorobu, ktorá mu spôsobuje spomalenie metabolizmu, tak žiadne "zrýchlenie" metabolizmu nepotrebuje a ani nedosiahne. Potrebuje športovať, nabrať svalstvo a zvýšiť bazálny metabolizmus.

+2/−1
7.4.2015 14:43

J40u55l57i95u51s 17H96u66r40k24a 9548875500143

blbost. Skuste presunut vacsiu cast svojho jedalnicka na vecer a uvidite, ci vam bude fungovat vasa teoria. S poslednou vetou absolutny suhlas

+1/−2
7.4.2015 14:53

H45e72l78e18n76a 93Č37í26ž10k22o28v78á 9951211452428

Už asi budu za hrozného rýpala, ale pořád myslím, že ono to fakt bude individuální. Já třeba jsem příklad člověka, který hlavní jídlo má při večeři, což je tím, že se dokážu v klidu najíst a vychutnat si jídlo (nebo jiný příjemný požitek) až ve chvíli, když už mám většinu denních povinností za sebou. Takže studeně snídám, studeně obědvám, teple večeřím, navíc dost pozdě, až někdy kolem osmé hodiny (chodím velmi pozdě spát). Jenže jsem typický hubený astenik, prostě nepřiberu, od konce dospívání, tedy skoro 25 let, jsem na stejné hmotnosti.

Fakt ale je, že jako astenik mám problém nabírat svalovou hmotu, proto také rekreačně cvičím. Ale kvůli kondici, abych se lépe cítila, ne kvůli hubnutí.

+2/0
7.4.2015 15:03

A83l83e43n37a 12V59e89s65e87l50á 3943681245408

S tou individualitou máte určitě pravdu... já s oblibou říkám, že kdyby byl svět spravedlivý, už dávno mě musí kutálet. Přitom až od čtyřiceti tak nějak střídavě bojuji na rozmezí horní hranice normy a dolní hranice nadváhy...  Do pětatřiceti jsem měla s výjimkou těhotenství pořád stejnou váhu jako v sedmnácti (což bylo BMI nějak těsně přes dvacet). Tj. na jednu stranu ten rozptyl je obrovský. (Když jsem si poctivě vážila a zapisovala, zjistila jsem, že v nějaký ten rozežranější den dám v pohodě 25-30 tis. kJ - a rozhodně nemám pocit, že se přejídám, jen tak nějak pomalu ale furt uzobávám... Teoreticky bych měla být obézní, ale nejsem.)

Na druhou stranu ale mnohdy to není až tak individuelní, jak se nám subjektivně zdá. Znám lidi, co si myslí, že jedí málo, ale když si to převáží a přepočítají, jsou tam, kde já... oproti tomu zas třeba moje tchyně si neustále stěžovala, že je hubená a nemůže přibrat... přitom, když jsem ji někdy měla možnost celý den vidět - tak já bych měla na snídani hlad po tom, co jí stačilo na celý den a měla přitom pocit, že už nemůže a že kdyby snědla víc, tak by jí bylo těžko.

Takže když v tom člověk chce mít trochu jasno, tak se vyplatí si pár dní ten čas udělat a opravdu striktně vše sledovat. Často se zjistí, že tak úplně mimo ta univerzální doporučení nejsou.

+1/0
7.4.2015 15:20

H32e76l33e72n31a 80Č44í95ž33k15o77v23á 9551441772718

Jasně, věnovat pozornost jídelníčku je určitě dobré, třeba jen tak zkusmo, už v tom smyslu, aby člověk vysledoval, co mu dělá či nedělá dobře, po čem je mu nevolno, po čem je unavený malátný nebo ho bolí hlava... V důsledku je to docela nenáročný způsob jak si zlepšit kvalitu života, zbavit se různých drobných potíží, o kterých si člověk myslí, že prostě "tak nějak" patří k životu... a ejhle, pak se ukáže, že vůbec nejsou nutné.

0/0
7.4.2015 15:36

S21a84n31d97r40a 70F54e22r12i84a82n22č29í36k98o68v12á 7683898501553

Už skoro trištvrte roka neraňajkujem a jem jedlo skôr k večeru. Obed okolo druhej-tretej a večera o ôsmej. Len od Vianoc som dala dole jednu konfekčnú veľkosť. Jem proste tak ako mi to vyhovuje, ale v prvom rade mám vyšší výdaj ako príjem.

+1/−1
7.4.2015 20:32

S32v89a63t96a86v60a 38D58u87r14a55n87o25v38á 3199469264101

Spravne stravovani je vetsi cast uspechu, ktereho dosahnete doplnenim spravne zvoleneho pohybu v TF 65-75% min 3x tydne. Toho dosahnete cca 60 minutami chuze nebo pomaleho behu, ci jizdou na kole, doplneneho cca 2-3x tydne max 20-30 minutami posilovani. Coz pro cloveka, ktery je obezni nebo bez jakekoliv fyzicke kondice, je dost.

0/0
7.4.2015 15:04

S61a32n20d70r45a 97F31e76r96i16a19n21č85í54k36o26v88á 7943678101533

Za prvé, reč bola o metabolizme. Ten nezvýšite stravovaním. Zvýšite ho športom. 

Za druhé, "byť v posilňovni" nie je konkrétny šport, ktorý sa teda nedá kvantifikovať na čas. Pokiaľ idete robiť silové cvičenie, tak sa to meria na opakovania, série a váhy. Čo sa týka začiatku športovania, tak je vhodné aby človeku niekto odborne poradil. Kondícia sa vybuduje len tak, že dotyčný začne makať, takže základ je niekde začať a potom pridávať. Najefektívnejšie kardio je určite HIIT, na naberanie svalstva sú určite naj činky. Šport by mal ale hlavne baviť, takže v princípe úplne tri, čo si človek zvolí, hlavné je pri tom vydržať.

0/−1
7.4.2015 20:42

M19a25r63t23i80n 37P34o14s96p88í31š84i67l 8375281446607

no to by mne zajímalo co to je za práci

0/0
7.4.2015 13:43

A53l64e74n19a 63V32e49s76e27l11á 3603971495248

Třeba pokladní v supermarketu?

+4/0
7.4.2015 14:07

B78á25r56a 51T16e56s57n64e70r95o71v98á 5265860354279

Více méně dělám ve službách, resp. se musím řídit tím, kdy mají volno na schůzku se mnou "klienti" a kdy se konají akce, na kterých musím být.

+1/0
7.4.2015 17:15

K26a17r81e37l 50V12a34c43h55u92t 9243452639363

Že by se měl do zdravého životního stylu člověk ve vlastním zájmu SÁM nutit, to věděli už naši předkové - jinak by nevymysleli tu známou moudrost o tom že:

Snídani má člověk sníst sám ;-) + o oběd se má rozdělit s přítelem + no a večeři, tak tu že má dokonce darovat NEPŘÍTELI !!! ... jen si přiznejte, jak silnou by musel mít člověk vůli, aby tuhle moudrost dodržel?!  8-o

+1/0
7.4.2015 10:11

H73e15l56e74n52a 68Č21í85ž22k87o13v88á 9931781472638

No jo, jenže toto rčení mě už v dětství fascinovalo určitou nelogičností. Protože když snídani sníte sám, OK, o oběd se rozdělíte s přítelem -- ale on s vámi o ten svůj, takže zase sníte celý oběd, a večeři dáte nepříteli, a on vám zase dá tu svou, takže zase sníte celou večeři. Ve výsledku to tedy vyjde nastejno i bez těch čachrů...

Jasně, to je jen hloupé dětské nimrání, nicméně faktem zůstává, že já bych při tomto jídelníčku zemřela; kdybych se nemohla celé odpoledne a večer najíst, tak prostě neusnu.

Zajímavé mi také připadá, že spousta národů má za hlavní denní jídlo večeři (např. Italové), a obezity je tam méně než u nás (aspoň podle různých zveřejňovaných statistik).

+9/0
7.4.2015 12:59

J15a61r51o98s83l53a26v 21H72o75r90á23k 8942224415219

Musíte dopilovat tu logiku. Ona ta moudrost totiž předpokládá, že jí znáte a tedy i aplikujete pouze Vy (logicky - kdyby jí aplikoval každý, tedy i přátelé a nepřátelé, nebyla by potřeba) a dále předpokládá, že se rozdělíte s přítelem, kterého chcete nasytit, tedy který svůj vlastní oběd nemá.

Hlavně ale se zde zpětná interakce neřeší, protože to nemá smysl - pokud byste měla přijímat jídlo od někoho jiného, stalo by se jídlem Vaším a tím by pro něho zase zpětně platilo dané pravidlo, tj. večeři získanou od nepřítele máte podle poučky opět darovat nepříteli...

0/0
7.4.2015 15:25

H11e44l32e66n51a 51Č44í65ž16k40o94v93á 9341611182558

Ale jo, vždyť taky píšu o svých někdejších DĚTSKÝCH úvahách... samozřejmě by se k tomu ještě dalo např. předpokládat, že někdo je nepřítelem hned několika lidí (ale on sám třeba neví, že je jejich nepřítelem), takže k večeři dostane třeba 10 jídel a bude se cpát až do rána, ztloustne, nepohne se, bídne zemře... atd.:-)

+1/0
7.4.2015 15:56

A95l91e86n62a 93V63e51s29e88l45á 3113751775978

Náhodou, o tomto jsem četla docela hezkou povídku, ale kdyby mě zabil, nevím od koho...

Tak nějak ve smyslu, že se hrdina rozhodne žít zdravě, ale že mu to stejně nebude nic platné, když mu užírají nervy tu protivná sousedka, tam zas kolega v práci... ale tak večer kouká na nějaké ty sušenky či co, co se chystal sníst a vzpomene si na přísloví a jde zazvonit k té sousedce "tady máte k čaji". A když to zopakuje ještě s kolegou a kdovíkým, tak sousedka se na něj usmívá, kolega ho zdraví... nepřátele najednou žádné nemá a život je fajn. :-)

0/0
7.4.2015 16:43

Z89d98e55ň90k86a 58O55g79o22r63k26o85v92á 3532588313865

Od doby, co jsem si kvalitně nastavila jídelníček, který obsahuje vše, co potřebujeme, tak nemám na nic bokem chuť. A slyšela jsem to od lidí často. Po večeři se můžeme doma dívat na 10 filmů a nikoho nenapadne si pro něco dojít. Když ovšem jsme na návštěvě a nejíme podle sebe, tak to by se jeden nedožral. ;-)

+4/0
7.4.2015 10:02

S20v67a44t26a13v35a 78D27u46r91a13n77o16v49á 3689869174501

Inzulinovou houpacku hlavne zpusobuje premira obilovin (lepkovych i bezlepkovych), pridanych cukru v potravinach (dextroza, maltroza, sacharoza, dnes popularni stevie etc.) a kdyz uz ne bilkoviny z masa, tak hura na dalsi pro nas zdravou vec lusteniny. Kdyby aspon ty obiloviny a lusteniny lide omezili na minimum, cukr vyradili uplne, tak si dat ovoce i na vecer by zase takovy problem nebyl. A pak pouzivat hlavu, maso, vejce, orechy, semena, zeleninu a ovoce jime vice nez 10000 let, po ktere clovek pestuje obili (psenici etc.) a ji prumyslove vyrabene tuky a no tu cukernou repu ci trtinu jime taky jen nekolik stoleti. Proste na to nejsme staveni, priroda nas vyrobila jako vsezravce, ktery byl hlavne lovec a sberac, zemedelstvi nas posunulo k dnesnim technologiim a psenice, cukr, premira prumyslove vyrabenych 'zdravych' tuku k chorobam nasi civilizace jako jsou obezita, infarkty, vysoky cholesterol etc.

+2/−6
7.4.2015 9:21

H94a47n42a 74B58í10z25o79v33á 1462176702974

A co jíte, že vám to dělá v hlavě takový guláš a česky nesestavíte dobře jedinou větu?

+2/−3
7.4.2015 9:37

S70v66a57t90a18v42a 80D85u73r76a73n49o65v52á 3129159234571

Docela jednoduse vejce, zeleninu, ovoce, maso, orechy a neco malo seminek jako (dynove, slunecnicove, chia) apod. Cas od casu si dam i kousek horke cokosky (90% a vic), kousek syra, trosku vina jako asketa rozhodne neziju, jen nejim premiru moucnych vyrobku, s mlecnych si peclive vybiram a prumyslove oleje nepouzivam. To, co pouzivam je selsky rozum a anglickou klavesnici, navic nepisu slohovou praci, ale komentar do diskuze, kde lide jako vy nemajici nazor nebo jako ovce nasleduji hlavni proud, tak prudi cestinu ostatnich.

+2/−3
7.4.2015 9:55

K97a84r13e62l 83V53a45c18h44u11t 9333112429193

Též jsme s přibývajícícm věkem zjistili, jak je to nezdravé, nacpat si před spaním do žaludku maso ev. pečivo - to pak v žaludku a ve střevech celou noc kvasí  = nezdravé procesy, při nichž se uvolňují leda tak plyny + energie, kterou organismus nemá jak spálit - a tak ji ukládá - no a hádejte KAM?  ;-€

0/−4
7.4.2015 10:02

M75i93c41h20a57l 58R59i54m35b63a31u70e67r 4349925573227

Celou noc vesele prdět a tloustnout budete po ledasčem. Je to normální funkce metabolismu (plyny vytlačit, nadbytek energie uložit na horší časy).

+2/−1
7.4.2015 10:08

K73a20r88e19l 84V93a17c82h13u54t 9103962799613

My přece nebojujeme proti svému metabolismu - bojujeme proti svým hloupým chutím, které by nám jinak způsobovaly špatné spaní... ;-)

0/0
7.4.2015 10:14

H71a43n64a 73B70í20z91o57v63á 1962526582484

A sakra, ovce nebo ovčan nesmí chybět v žádné "břitké" diskuzi.;-D

Je mi jedno, na čem píšete, nic to nemění na tom, že právě v diskuzi, v níž chcete něco sdělit, očekávám, když už se tedy neobtěžujete s diakritikou, alespoň normálně česky sestavené věty, nikoli slovní průjem. Ale aspoň, na rozdíl od mnoha jiných, oddělujete věty tečkou a na jejich začátku píšete velká písmena.

Ve vašem jídelníčku chybí zdroje sacharidů. Pro fyzicky aktivního člověka je nepřijatelný. Mimochodem, z čeho se peče chléb? Je to základní potravina už od biblických počátků, byl to základní zdroj energie při stavbě pyramid... Když už sem taháte ovce, pak jste možná trochu jako ta ovce podlehla modernímu bludu o to, že "lepek je zlý";-) A ať je stevie, jaká je, dávat ji vedle obvyklých sacharidů je trochu mimo.

Ale v podstatě se shodneme.

+2/−1
7.4.2015 10:10





mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.