Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Lékaři nepoznali zánět žil. Dcera ve 26 letech zemřela na plicní embólii

Říká se, že čas všechny rány zahojí, ale na ztrátu dítěte, které zemřelo náhle a nečekaně, se zapomenout nedá. Dceři bylo 26 let, sportovala, nikdy nebyla vážně nemocná a přesto zemřela na plicní embolii. Čtenářka Zdeňka napsala další díl našeho seriálu Můj boj s nemocí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z95d27e93n22k76a 80Z37r14o14n73k51o79v31á 9101319211548

Sestra kuřačka nebyla ... nicméně příběh pokračuje. Po její smrti, z testů, jí byla skutečně diagnostikována Leidenská mutace, která u mě nicméně diagnostikována nebyla. Po určité době jsem měla gynekologické problémy a ač jsem se bránila zuby nehty a navíc po provedených testech mne gynekoložka ubezpečila, že já embolii při užívání HA (na úpravu menstruačního cyklu) nemůžu dostat. Poslední tabletku po 3 měsíčním užívání jsem si vzala v den narozenin sestry a večer mi moje dcera musela volat záchranku. Trvalo mi to cca 4 roky, než jsem se z toho ze všeho zdravotně vzpamatovala. Moje, již bývalá gynekoložka, byla hrozně překvapená celou situací, ale zřejmě více, že jsem od ní okamžitě odešla. Hned odpovím na vcelku logický argument, proč že jsem to vlastně brala, když byla taková příhoda v rodině? Protože nejsem lékař, uvěřila jsem lékaři a protože mě přesvědčily testy (které ale nezohlednily další genetické mutace). A nejlepší na tom je, že při krevním vyšetření dcery, mi hematolog s klidným úsměvem řekl, že dcera se antikoncepce bát nemusí a že kdyby zembolizovala, tak vyzkoušíme další hormonální antikoncepci a to by bylo, aby se nějaká nenašla. Samozřejmě, že já, ani dcera nic neužíváme a hodně si dáváme pozor na vše, co zavání hormony. Copak ale běžný člověk má na to čas, znalosti, prostředky, aby neustále přehodnocoval každé rozhodnutí lékaře, měnil lékaře, googloval informace a pak jen čekal, co se bude dít, když uvěří?

0/0
13.5.2015 18:24

P15e98t38r16a 34T56u37č50k39o38v41á 2686160968

"Farmaceutická lobby mlčí a cpe to do všech dál" ???? V každém příbalovém letáku jsou dvě strany hustě popsané a všechny kontraindikace a možné vedlejší účinky jsou tam uvedeny. Když už je nezodpovědný gynekolog, nebo se jen dá "ukecat", ještě stále snad má ta dotyčná mozek a když tam ty informace najde, může je s gynekologem probrat a pak se rozhodnout, zda jí to za to riziko stojí.

0/0
24.4.2015 22:09

P29e59t51r31a 50T69u90č49k22o21v53á 2426910598

Sorry, to byla reakce na p.Andrejskovou z 29.3. a mylem přišla mimo vlákno.

0/0
24.4.2015 22:10


J64a24n17a 45B91o67u76š16k52o28v71á 6706658702

Plicni embolii s trombozou jsem take prodelala. Pry typicka pacientka: vek 35 let, dlouhodobe brani antikoncepce. Ja vsak nekuracka. Take jsem se zadychavala v klidovem stavu ci do schodu, coz jsem pricitala spatne fyzicce. Asi po tydnu mne otekla leva noha. Zasla jsem si do lekarny pro masticku. Ale pani lekarnice me upozornila, ze by to mohl byt zanet zil a at si radsi dojdu pred vikendem ke sve obvodni lekarce. Doma jsem se podivala na internet a zadala klicova slova: zadychani a zanet zil a v odkazu mne vybehla i plicni embolie. A to mne polekalo. Druhy den jsem zasla za svou obvodni lekarkou, ktera konstatovala, ze i laik by poznal, ze mam zanet zil, navic s podezrenim na plicni embolii. O to smutnejsi, ze se to nepodarilo lekarum pri vysetreni Vasi milovane dcery. Od teto chvile jsem uz jela do Vinohradske nemocnice, kde zacal rychly kolobeh vysetreni, ktera plicni embolii potvrdila a byla jsem okamzite hospitalizovana. Me velke stesti byla pani lekarnice, ma obvodni lekarka a fakt, ze jsem nemela pozitivni tzv. markery Leiden apod. Kdyby ano, asi bych tu uz nebyla.. Tudiz jasne, ze problem vznikl jedine z antikoncepce, ale to mne nikdo moc nechtel potvrdit.. Je silene, jak plosne je mozne antikoncepci divkam, zenam ordinovat, kdyz pro nektere muze mit tyto fatalni nasledky. Je moc dobre, ze se stale vice pise o tom, jake muze mit antikoncepce tragicke nasledky navzdory lobby farmaceutickych firem... Preji Vam silu do dalsiho zivota a myslim na Vas.

0/0
1.4.2015 1:23
Foto

K47r51i95s45t96ý76n31a 29K78a78b80á51t63o65v85á 7262619916633

Tak nevím, jestli by se tato rubrika neměla přejmenovat spíše na Boj s českým zdravotním systémem.

+6/0
30.3.2015 15:14

J77a84n24a 31B94r75e47z29o23v17s33k58á 1788139294110

Naše zdravotnictví je v katastrofálním stavu. Myslím, že k pochybení jednoznačně došlo..buď nezkušeností a nebo, že lékaři neudělali potřebná vyšetření. Vždyť vyšetření něco stojí..a pojišťovny nechtějí platit..a to jaké peníze jim cpeme..je to fakt hnus..zdravotnictví přestalo být zdravotnictvím a je to jen jeden obrovský business!

+6/0
30.3.2015 13:24

L70u25c18i44e 25B37a45r45t38o64ň50o14v21á 5300368667795

V každém příbalovém letáku antikoncepce jsou rizika důrazně napsaná. Upřímně, zlehčují to sami ženy, které antikoncepci užívají. Pokud jsem to dobře pochopila, tak ani dcera své matce, zdravotní sestře neřekla, že antikoncepci užívá. Asi by se pak nespokojila se závěrem jednoho lékaře, a navštívila dalšího.

+4/−1
30.3.2015 11:34

L17u86c85i32e 30M11a69c58h56a18r22t55o29v11á 6476433634250

Jsem už docela stará. Bohužel od dětství (poprvé se to objevilo v 7 letech) mám rodově křečové žíly, dnes jsem po operaci na jedné noze (tam jsem měla neustále zánět - v podstatě už byl chronický), takže jsem od mládí věděla, že HA je pro mne tabu. O to byl horší šok, když se mne lékař - gynekolog v asi 24 letech zeptal, zda mi má předepsat HA. Když jsem řekla, že ne, tak na mne koukal jako na mentálně zaostalou.

+3/0
30.3.2015 14:40

T11e52r56e47z49a 48N78o91v40o34t43n18á 7919793667787

Nejsem znalá zákona, může mi tedy prosím někdo vysvětlit, proč rodiče nesměli vidět výsledek pitvy?

+2/0
30.3.2015 9:16

M70a25r42t78i49n24a 48M84o68u28d33r88á 7190623136699

Hormonální antikoncepce je svinstvo.

+15/0
29.3.2015 22:50

E56l14i34š23k32a 69S46v47o53b38o69d44o25v47á 6251412871490

HA jsem brala 25 let bez problémů. Loni stačila hodně špatná zlomenina kotníku a po úrazu jsem dostala trombózu, ze které jsem se dostávala třičtvrtě roku. Embolie může postihnout kdykoliv kohokoliv. Faktorů je hodně. Jen je mi divné, že měla čisté sono...

0/0
29.3.2015 21:51

M40i31c10h84a74e86l14a 71L78h31o25t88s81k77á 7316721619878

Antikoncepce je smrtelně  nebezpečná pro ženy s leidenskou mutací. Navíc pokud jsou to kuřačky. Testy gynekolog nedělá, napíše je kuřačce i ženě s diagnozou trombozy v rodině. - Antikoncepci bere víceméně teprve druhá generace žen ( ženam ve třetí generaci se předepisovala ještě se zvednutým obočím) ...  Až nyní se nad ní začíná alespoň trochu uvažovat a matky je necpou dceram bez rozmyslu... Chvála pánu za to...

+3/0
30.3.2015 21:24

J54a53n 55N11o77v94á35k 6214534

Jednou se budou spousty žen soudit, tak jako tomu bylo v případě cigaret.

+1/−2
29.3.2015 17:41

Z14u69z30a13n90a 11S69t32u80d69e71c38k47á 1183600900253

Prošla jsem si tím stejným :-( V 18 trombóza. Příčina? Antikoncepce. Ve 22 letech jsem se zadýchávala při běžné chůzi do školy. Říkala jsem si - "sakra, přibrala jsem." Až při svém milovaném volejbale jsem zkolabovala. Neudýchala to. Jela jsem do nemocnice, šla na CT plic, odtamtud rovnou na JIP a začali mi po 4 letech znovu ředit krev. Díky Bohu jsem se z toho dostala. Nemoc se podchytila včas. Nekouřila jsem, sportovala, a "jen" jedna antikoncepci. Všem kamarádkám říkám, ať antikoncepci hodně zvažují a jdou na testy. Já už ji mít nikdy nemůžu, ale hlavně NECHCI! Vaší dcery mi je moc líto. Držím Vás palce do života!

+18/0
29.3.2015 16:55

K31a63t55e91ř22i51n85a 37V85a44š92á38k52o14v59á 5631422109115

Do HA bych uz nikdy nesla. A fascinuje me pristup mediciny, ktera od stale nizsiho veku oznacuje zdravotni potize za "normalni".

Podle me normalni nejsou, a je treba hledat jejich pricinu - v tomto souhlasim s tim, ze celostni medicina, kde se bere v uvahu psychika, zivotni styl, atp. je daleko, daleko pred medicinou tradicni. Ale kazdy ma moznost se rozhodnout podle sveho - zatim.

+10/−3
29.3.2015 15:20

T57o28m34á87š 22K54i50j13a88s 4587165450945

Aáá, emoční vysavač se svými vymyšlenými příběhy OnaDnes opět v provozu.

0/−27
29.3.2015 14:43

T19o62m72á71š 64K60i90j28a43s 4747145650755

:D No a jde vidět, že cílovku mají podchycenou dobře :D

0/0
2.4.2015 9:47

F92r38a64n22t74i15š17k59a 42Č96a96n74í42k46o71v47á 5956789789982

Bohužel problém je v tom, že stačí jedno klíčové vyšetření, které se prohlásí za negativní. V tomto případě sono žil nohou a všichni lékaři si říkají, sono žil měla, bylo negativní, trombóza nepravděpodobná... d-dimer se měl však při dušnosti odebrat..

+14/0
29.3.2015 14:15

F97r28a89n41t87i97š80k18a 82Č24a52n29í31k46o61v21á 5486769829112

QICK žádnou embolii neodhalí...maximálně D-dimer navede.

+7/0
29.3.2015 14:12

M37a45r76i64e 75O95h32l24í29d80a46l95o35v66á 1777730481332

Ano, podle všeho brala spousty léků, protože chodila po doktorech. Kdyby nebrala hormonální antikoncepci a léčila se bylinkami, možná by byla ještě mezi námi.

+1/−25
29.3.2015 13:25

A33l75e33n98a 76H28r54d77i52n95o84v59á 8982282944771

a vy podle všeho víte všechno nejlíp....................

+6/−1
29.3.2015 14:07

J71o62s51e34f 65V90a75l66a 9880123763563

bohuzel, ackoli je mi to proti srsti, tak pani Ohlidalova muze (muze, ne ma) v tomhle pripade pravdu

+1/−4
29.3.2015 15:17

M93a64r67i86e 72O24h52l17í76d37a68l57o20v96á 1527350391692

to jste řekla vy, já si to rozhodně nemyslím ;-)

0/0
30.3.2015 14:23

E80v27a 10D56r94o25z32d23o67v42á 7109667205745

To by mě zajímalo, která bylinka brání početí. ;-D

+8/0
29.3.2015 17:45

J50i96ř83í 87K37v96ě85š 1833746862101

Každá. Ale je třeba ji držet mezi koleny. :-)

+20/0
29.3.2015 18:35

K43a93t92e24ř67i47n49a 37V28a30š59á55k46o68v52á 5641592569205

pro zabraneni poceti samozrejme prirozene metody existuji, zejmena sledovani ovulace (nejen pomoci teploty).

+1/−1
29.3.2015 21:24

J17i19ř27í 92K16v22ě23š 1643976412821

Problém těchto metod ale je, že vykazují poměrně vysokou míru nespolehlivosti.

+5/0
30.3.2015 2:37

K96a51t22e56ř60i31n38a 98V98a93š59á39k90o53v90á 5511472289845

Ale nevykazuji, ony dneska taky jsou dost nekde jinde nez kdysi...existuji pristroje se sesbiranymi daty, atp. - coz je sice poradna investice, ale zase se mozna vyplati

Nespolehlive jsou vylozene jen ty "kalendarni",  ktere byly nejznamnejsi, ale ciste na tom by stat nemely. V momente, kdy se zena nauci znat sve telo, ovulaci pozna, treba i pohmatem.

Ale znovu, je na kazdem, co mu za co stoji, toto je mozna na disciplinu o trochu narocnejsi, nez pilulky, nemluve o naplastech ci teliscich, ale mne osobne to za zdravi stoji.

0/−1
30.3.2015 16:12

M41a36r36i64e 79O89h26l10í86d11a54l82o51v94á 1457320171422

žádná, protože příroda si nežádá, aby se lidé nemnožili. Takový rozmar - nemít děti -  si vymysleli sami lidé a teď se to obrací proti nim samotným. 4 ženy z 10, které užívají dlouhodobě HA mají problém s početím. A tom, že HA může způsobit plicní embolii byste měla vědět, pokud ji také berete. A o možných rakovinách zde mluvit už nebudu, není to k tématu

0/−1
30.3.2015 14:27

A88l17e30n36a 60V56e26s57e79l35á 3483241705748

To sice máte pravdu, ale příroda si žádá, aby se organismy hodně množily, aby se z toho vytřídili kvalitní jedinci... a aby po rozmnožení rychle uvolnily místo další generaci.

Tj. půjdete-li podle přírody, tak ta by chtěla, aby žena porodila nějakých deset dětí, z toho dva tři silní přežili, a aby pak vysílená těhotenstvími a porody zemřela. Pokud budeme mluvit o tom, že jsou lepší způsoby antikoncepce, než hormony, tak jistě. Ale argumentace, že "příroda chce, abychom se množili" je sice pravdivá, ale nemůžete říct, že opak se obrací proti lidem samým. I přes rizika HA jsou na tom ženy co se zdraví a délky života týká, daleko líp, než kdyby šly podle toho, co "příroda chce".

0/0
30.3.2015 20:53

M45i22l98e56n69a 86K42l65o44u31č51k96o54v20á 1174433551310

Jako zdravotní sestra, byť bývalá, by měla vědět, že doktori vsechno "prikryjou". Smutné,ale je to tak.

+13/−2
29.3.2015 13:11

R83e18n57a20t63a 15A74n79d48r32e20j89s60k71o39v78á 4474399944888

Antikoncepci brát až po všemožných vyšetřeních, zda to jde, a nekouřit u toho, jinak je to zabiják!!! Farmaceutická lobby mlčí a cpe to do všech dál, jak jinak!!! Je mi nesmírně líto, co se Vám stalo, ale mělo to tak být, to se nedá nic dělat ;-(

+8/−5
29.3.2015 12:04

B62a30r98b33o72r98a 84S62v12o15b49o45d79o27v40á 6612277348580

Me taky doktorka pred predepsanim antikoncepce nechala udelat rozbor krve a pak mi rekla ze mi ji nepredepise...

+12/0
29.3.2015 12:40

M93i80c89h48a20e55l54a 70L78h66o74t72s77k48á 7666671639188

mladá a poučená lékařka. Je mi třicet a testy mi nedělal !jediný! gynekolog ( stěhováním jsem měla postupně 4.) Já měla naštěstí z anikoncepce "jen" deprese. Bez ní je mi lépe a není nic pohodovějšího, než se zžít se svým cyklem než být schránka bez emocí, zájmů a chuti na sex. Můžu všem jen doporučit;-)

+1/0
30.3.2015 21:28
Foto

M33a47r63t29i22n76a 42K81o73u19c42k40á 6778607236795

Každý odpovědný gynekolog standardně posílá pacientku na rozbor krve. Jako hlavní problém vidím indkaci bolesti nohou a následnou dušnost. Zajímalo by mě, zda-li o těchto symptomech lékaři věděli. Dle mého k pochybení došlo.

+12/0
29.3.2015 14:09

J11a17r71k81a 88K76r28e38j15č94í 8364426711960

Bohužel standardně neposílá :-( brala sem HA 8 let (vysazeno před 3 roky z důvodu migrén) a nikdy mi nikdo žádné testy nedělal. Přitom dva prarodiče každý z jedné strany zemřeli na mrtvici, doktorka se nikdy neptala. Kontraindikací mohou být i křečové žíly v rodině... to věděla.

+5/0
29.3.2015 19:01

J23o58s76e52f 92V85a93l73a 9670223153373

mate pokriveny pohled na svet. Jsem ochoten se vsadit, ze veta o zancnem riziku trombozy a embolie, zvlaste pokud dotycna kouri, je v kazdem pribalovem letaku kazde HA prodavane pres lekarny v CR( samozrejme v ruznych formulacich, ale vzdycky je tam)

+4/−1
29.3.2015 15:21

A81l44e37n48a 88V24e58s96e46l58á 3953811295568

Tak tu sázku byste prohrál... Jistě, mezi možnými vedlejšími účinky to uvedeno je, nicméně do vedlejších účinků se píše prakticky všechno, co by se v nějakém promile případů snad mohlo stát. O ZNAČNÉM riziku se opravdu v příbalovém letáku nepíše.

0/0
30.3.2015 23:23

Z29u35z23a27n50a 98Š20i75n94d82l63e34r66o36v85á 5365480583758

Měla jsem problémy s nohama asi tak před 5ti lety. Při několikáté kontrole jsem byla u jiné doktorky, protože můj doktor na cévním neměl čas. Máčkla mi na lejtka a řekla že mi je 25 let, co bych chtěla? Že to je v mém věku normální a že bude hůř. Dala mi letáky, jak cvičit s nohama a co si koupit za mast a poslala pryč. Takže pokud je tento článek pravda, tak stačí narazit na takovou lékařku a malér je na světě. Dnes jsem těhotná, takže musím na hematologii docházet. A  raději jsem byla i na cévním. Dnes neví, proč jsem měla určité hodnoty tenkrát zvýšené, ale je možné, že to bylo antikoncepcí. Ale to nikdo neví.

+16/0
29.3.2015 11:15

E61l94e82n10a 66D15ě21d82k73o59v64á 9620940337467

Mně gynekolog napsal antikoncepci jen tak bez testů. O pár měsíců později jsem byla u svého obvodáka, řekla jsem mu, že beru antikoncepci a on hned jestli jsem měla krevní testy a udělal mi je, že p. doktor je nedělá a že je to potřeba, aspoň že nějaký ten doktor je zodpovědný...tohle je tragedie. Mně HA naštěstí zbůsobila jen vyrážky a frigiditu, po vysazení se vše srovnalo...

+13/0
29.3.2015 10:51

J65a68n60a 50S71t15e26h15l48í54k83o63v56á 2329210200196

když jsem si před dvaceti lety nechávala napsat HA, tak mi doktorka udělala testy a myslím,že se opakovali každý půlrok nebo rok..potom jsem se přestěhovala a šla k jiné doktorce a mi nikdy žádné testy nedělala a když jsem se jí na to ptala, tak mi na to řekla, že je to zbytečné.. :-/  potom jsem měla problémy s játry (jiného druhu ne z HA) a od té doby jí neberu a ani už bych ani nebrala, byla jsem mladá a blbá!

+7/0
29.3.2015 12:07

P46e15t66r 60K46a34u56c21k38ý 6268451252401

Přítelkyně nyní prodělává něco podobného, pouze s rozdílem, že embolie byla v mozku. Několik dní bolesti hlavy, zvracení, na pohotovosti řekli migréna a dali analgetika. To se mi nezdálo, tak jsem ji druhý den odvezl do nemocnice na nervové. Po 4 hodinách v čekárně zjistili embolii v mozku a odvezli ji na JIP. Nyní už je doma, už si ani nepíchá injekce, jen prášky Warfarin na ředění krve. Nechala si udělat test a genetickou mutaci nema. Takže stačily dva měsíce antikoncepce a cigára. Tak ze mě byla na dva měsíce máma na mateřské.

+16/0
29.3.2015 10:29

J30i68ř11í 29J69a27n75o97t86a 2699445893

stačilo odebrat krev na D-dimery a bylo by hned jasno,následovalo by CT hrudníku a léčba,  je mi to líto ale toto je obrázek našeho zdravotnictví

+14/0
29.3.2015 10:11

I43v55a81n 50M64a60r62e49k 6544268882

Taky o tom něco vím . Před pár léty měv klidu pobolívala  asi 14 dní levá noha v lýtku, při pohybu ale ne.

Jednoho sobotního večera jsem si poseděl v aquaparku ve volné vířivce pomalu hodinu v domnění že se noha rozmasíruje a bolest pomine.Noc proběhla klidně ale ráno noha v lýtku rozbolela a začala se mi točit hlava. Za hodinu už jsem ležel na JIP-ce pod kyslíkem a s heparinovými injekcemi. Zjistili mi leydenskou mutaci (v šedesáti letech) . Ošetřující lékař mi řekl že jsem přišel pět minut po dvanácté.

Od té doby  trvale beru jed na krysy Kumarin který ale užívám pod zn.Warfarin Orion . R^

+2/0
29.3.2015 10:04

J65i85ř29í 43J13a39n42o88t79a 2889175343

tak u mě to objevili Leydena v 35 letech a jsem doživotně taktéž "ředěný"

0/0
29.3.2015 10:13

J25o62s37e61f 92V44a21l58a 9450313703123

mutace faktoru V NENI zadnou indikaci pro antikoagulacni lecbu. Pravidlo zni : kde neni tromboza, tam se neleci ( i pri pozitivnim testu na nekterou z genetickyach mutaci) . Naopak tromboza hlubokych zil nebo embolie se leci leky proti srazeni krve prakticky vzdy

+2/0
29.3.2015 10:30
Foto

D77a73l69i73b64o82r 75M84u13s78i44l 8437491827719

Nojo, to je jasný, antikoncepce... To si pak stačí párkrát zakouřit (cigaretu)... a je to. Ženský doktoři to říct nemůžou, přišli by o prachy od farmaceutických společností, možná i o místo.

+19/−2
29.3.2015 9:22
Foto

J67i53t79k63a 10Š35e31b65k86o37v98á 7685159435662

Je to napsané v příbalovém letáku. Na mě všichni doktoři koukají jako na výjimku a diví se, že HA neberu (a to nekouřím). HA byla pro mě peklo a to jsem zkusila cca 5 druhů. Nejhorší byl náběh na trombózu. To se polekáte tak, že HA okamžitě přestanete brát.

Pokud se lékaře zeptáte přímo, určitě nezačne tvrdit, že toto riziko neexistuje. Sami to ale neřeknou (až na světlé výjimky).

+10/0
29.3.2015 11:54

R52e43n24a27t64a 38A68n68d34r96e23j32s30k45o28v92á 4214209714528

Po zkušenostech by to do mě také nikdo nedostal!

+3/0
29.3.2015 12:05

J15a64n67a 69S75t56e18h81l46í65k23o69v50á 2469350100286

ano, výjimka je můj současný gynekolog, tomu stačilo říct, že babička i táta měli mrtvici, já mám za sebou jaterní nemoc a bez debat mi bylo řečeno, že mám na HA zapomenout a to mám všechny testy v pořádku..

+8/0
29.3.2015 12:13





mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.