Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Matky, které chtějí rodit doma, nemají dost informací, tvrdí porodník

Byl u porodu dcer Karla Gotta nebo prvních českých paterčat. Jaroslav Feyereisl je špičkou mezi českými porodníky. Velmi striktní je, když dojde řeč na domácí porody. „Ženy, které je podstupují, nevycházejí z objektivních informací,“ tvrdí v rozhovoru pro čtvrteční Magazín DNES.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J87a66n29a 50B59a84r98t42o33ň91k21o74v37á 5707260514359

Sestra má rodit v říjnu, pracuje v s manželem v Praze, kde taky bydlí v podnájmu. Trvalé bydliště ale má na Moravě. Přestože bydlí asi 5 minut od nemocnice v Motole, nechtějí ji tam (musí se zapsat min. 5 měsíců dopředu) s tím, že ať rodí v místě trvalého bydliště. Podobně dopadla v Podolí i v jiných porodnicích. Prostě v Praze ji nikde rodit nechtějí. Tak to asi bude muset zkusit v tom podnájmu, koupí velký lavor, nachystá hrnec horké vody....

0/0
17.4.2015 7:47

P42ř75e73m13e60k 90P73a87v60k71a 8318882118341

Ona je to vlastně taková dekadence společnosti. Před sto roky by matky daly kdovíco za to, aby odrodily s veškerým vybavením v nemocnici, daly by všechno za vakcínu, která by zachránila jejich dítě (a že jich při porodech, následných komplikacích a při těžkých nemocech, proti kterým se dnes běžně očkuje, umíralo). Moje bábi je ze sedmi dětí, ale tři sourozenci umřeli. Dnes ale žijeme v komfortu, nemáme skoro žádná rizika, i na ty rohy nábytku máme krytky, aby se snad ňuňánek neuhodil, zapomněli jsme na smrtelné nemoci a rizika a nejsme je tedy schopni objektivně vyhodnotit. Proto mají někteří roupy s alternativními porody, odmítáním základního očkování, jako by zájem dítěte nebyl ten nejvyšší.

+2/−1
26.3.2015 8:57

P75a81v71e94l 45R20y67b44e44c76k61y 8514743629170

a co takhle zubní asistent na trhání zubů v klidu domova nebo operace slepáku bez anestezie v bazénku? to už se raději zajde do nemocnice...... Porody doma-proč ne, ale bez účasti pojišťovny na případných komplikacích

0/−1
25.3.2015 11:10


M85o78n91i93k62a 25R60o69l66l95o92v41á 5883872626205

Nadpis je trochu špatně-matky,které chtějí rodit doma,nemají dost rozumu.............

+8/−2
20.3.2015 16:24
Foto

A40n97h 25V38u 8139416349163

Nepatřím k žženám, které chtějí mít tohle a tamto. Rodila jsem 2x a pokažždé jsem si odnesla  pozitivní zkušenosti. Naopak nechápu na co si ostatní maminky stěžují. U porodu doma bych neměla odvahu. Nikdo neví co se může stát a v nemocnici to bude jistě vybavenější než u mě v pokoji ;-D Pro klid rodící ženy jsem pro porod v nemocnici a neexperimentovala bych. Že nemocnice jsou rutinní? možná ano, ale mě ta rutinnost celkem nevadí. Nebudou dělat nic s čím bych strikně nesouhlasila či k tomu nebylo nutné. Jistě... bolí mě to, ale to co řeknou ze zkušeností pomáhá a usnadňuje porod... proč by mi to mělo být nepříjemné. S arogancí jsem se nesetkala (ústecká masaryková nemocnice). Jen bych možná zavedla všude možnost ambulantního porodu, při nekomplikovaném přirozeném porodu.....i když to má také své negativní stránky, ale o tom zas jiná kapitola.

+3/0
20.3.2015 13:31

M83i89c97h98a22e61l84a 37N66o12v81á78k36o36v85á 9732164253746

Mně hrozně u těchto "zasloužilých porodníků" a nejen od nich chybí jakákoliv míra sebereflexe. Oni na jednu stranu odsoudí ženy, co chtějí rodit doma, nebo i klidně v porodnici, ale  jinak, než jak jsou zvyklí. Ale na druhou stranu si vůbec nepřipouštějí, že vina by mohla být i na jejich straně.

Arogantní přístup ve stylu "já jsem doktor a vy mi do toho kecat nebudete", každá, co chce trochu respektu je hned alternativní problémistka, chybí profesionální nadhled, někdy dělají zbytečné a rutinní zákroky, neinformují atd. Prostě kdyby připustili, že vinu mají taky a snažili se to vše zlepšit, tak jo, ale oni namalujou v porodnicích pokojíčky na oranžovo a mají pocit, že to stačí :-/

+3/−8
20.3.2015 9:01

K12a14r30e79l 81Š34o46u62m35a45l 1594743608

Paní Nováková, tvrzení že se situace v českých porodnicích nezlepšuje, že rodičky nejsou informovány je podle mých zkušeností mimo mísu. Pokud srovnám úroveň dnes s tím jak se rodilo před 20-ti lety, tak je to nebe a dudy. To samé platí i o mých dětech - 7 a 12 let. I když už je to řada let, tak až na několik drobných detailů si nebylo na co stěžovat. Sestry jsou určitě výborné i horší, ale to platí všeobecně. A pokrok i za těch pět let mezi jednotlivými porody byl znatelný.

+5/−1
20.3.2015 11:24

M72i18c14h64a26e47l17a 81N68o36v39á17k18o35v82á 9542344183236

To asi vidíte i neviditelné. O tom, že by se situace nezlepšovala nic nepíšu, naopak, zlepšuje se, ale je to pořád málo. Jo a před 30 lety to bylo přímo sado-maso, to jo. 

A o neinformování, no to mám z vlastní zkušenosti, i z těch stovek cizích zkušeností, co jsme přečetla. Já má zkušenosti s porody čerstvější, ale stěžovat bych si mohla, i když nic úplně zásadního to nebylo.

0/0
20.3.2015 11:55

M38i39c30h84a14e18l72a 62N58o36v48á77k90o50v18á 9702324713686

Vy asi myslíte tu větu "a snažili s to vše zlepšit", tak z toho přece nevyplývá, že se od socíku nezlepšilo nic a ani si to nemyslím. jenomže příliš mnoho žen má pořád negativní zkušenosti, záleží jen na štěstí, na koho a v jak dobré náladě zrovna narazíte. Můžete si porodnici vybírat jak chcete, ale když narazíte třeba na takové "odborníky" tak vám vaše dvě dobré zkušenosti z porodnice nepomůžou.

http://www.emimino.cz/denicky/diky-ze-zijeme-12124/

Tohle je extrém, ale arogantní chování je v popisovaných zkušenostech žen dost časté, bohužel. Navíc pokud má člověk nějakou zahraniční zkušenost, třeba porod v Německu, Švýcarsku, Rakousku, tak pochopíte,že český personál je pořád v chování pozadu. Ale jako celek je české zdravotnictví slušné, jen pravděpodobnost, že narazíte na někoho, kdo k vám přistupuje jako k někomu, kdo má "poslouchat"je pořád prvaděpodobnější, než jinde.

0/0
20.3.2015 12:51

P35e98t42r15a 74B74a22j70e55r50o90v38á 7275327303440

Řešení je jednoduché! Stačí to zařídit jako v Německu, žena si může vybrat, rodit doma, v porodním domě, v nemocnici a tam ještě císařem či klasicky. Samozřejmě si za určité postupy musí zaplatit, ale prostě tam ženy mají právo volby a o to tu jde!!!

+4/0
19.3.2015 17:48
Foto

J40i86ř14í 95K90r63á87k79o42r90a 9449873

Já osobně absolutně nechápu, z jakých trivialit tady v Česku někteří lidé dělají melodrama. Tak jednoduchá věc - nechat matce možnost výběru - se tady dokáže nehorázně zkomplikovat. Ale co by člověk chtěl od národa, který ani neumí pořádně postavit banální, šestikilometrový tunel.

+2/−3
19.3.2015 17:57

A97n46n13a 21R84a97d18o79v32á 8634547717429

Tunel staví národ? :-/

+3/0
19.3.2015 18:14

M62a31r70t30i18n26a 56M55o20u31d65r36á 7790153476289

A co umíte Vy, Vy národe?

+1/0
19.3.2015 20:23

M10a23r40t86i24n34a 51M39o16u39d18r51á 7960803846249

Přijde mi scestné, vybrat si dobrovolně rození císařem....

+3/0
19.3.2015 20:26

A71n43n68a 91R66a70d26o44v87á 8774767797769

A přesto si ho vyberou ženy, které jsou jistě také informované: o možném nástřihu/potrhání - toto, následně jako příčina inkontinence, nebo problémů v intimním životě; z hemoroidů vzniklých tlačením, mohou mít obavy z komplikací při spontánním porodu - že se dítě třeba přidusí. Nebo z prachobyčejného strachu z bolestí, protože CŘ nejspíš považují za bezbolestný.

Jedna žena Vám řekne, že by raději císaře a štve jí, že jí doktor "nutí" do spontánního, druhá, bez ohledu na okolnosti a nutnost zásahu nadává na doktora, že jí udělal CŘ a "ukradl jí přirozený porod". Další nadávají na doktory paušálně, že si CŘ "usnadňují práci", nebo že je dělají na přání rodiček....

+1/0
19.3.2015 22:37

A40n79n60a 88R79a19d33o67v57á 8174207917649

Co mne štve i mrzí (zde si prosím dosaďte lékaře a PA kteří komunikují a jsou vstřícní - existují, minimálně ti co jsem zažila já, versus domorodící PA): domorodící PA má "fanklub", de facto jeden "druh" rodiček, který věří všemu co řekne a hlavně, že PA vždy vše udělá správně, vše "včas pozná" - takže kdyby něco, vše se stihne - má bezmeznou důvěru.

Lékař s PA z porodnice "fanouškovskou základnu" zpravidla nemají (max. pár anonymních pozitivních recenzí porodnice) - za to mají zodpovědnost a předepsané postupy - škála rodiček, co do představ o svém porodu, "pestrá"+ případy s očekávanými komplikacemi... i neočekávanými...; např.část rodiček k nim už přichází s nedůvěrou a poučená z netu (a každá také slyšela, nebo si přečetla těch x hrůzných příběhů), nebo rovnou bojovně naladěná a odhodlaná si prosadit to, jak se dočetli že "tak má být", rozhodnutá odmítnout to, co má "právo odmítnout" (sem tam aniž by věděla proč), pokud u "své rodičky" domor. PA udělá něco nutného, "mimo plán" pochybuji, že ta s ní bude diskutovat - vezme to s tou bezmeznou důvěrou jako fakt, ovšem doktor i když vysvětlí, si může jen chtít usnadňovat práci a nedůvěra udělá své... V porodnicích, obzvlášť větších, bohužel není, z principu, prostor na to, aby tamní personál dělal to, co domorodé PA, rodičky vidí většinou až když "už to přichází", ačkoliv někde také nabízejí předporodní kurzy, kde se snaží připravovat a informovat. Ty spokojené o nich píšou minimálně, ne tak nespokojené a na ty nemohou reagovat, protože - lékařské tajemství. Suma sumárům: práce v porodnici = více stresu x daleko méně ocenění, spíše naopak. Tedy "trošku" nerovnováha.

+1/0
19.3.2015 22:37

T90e10r74e58z74a 34K17v93a92p21i22l79o56v82á 7786512186

Nejhorší na tom ovšem je, že většina žen, které zažily oba porody, řekne, že císaře už by zažít nechtěly. Především kvůli tomu, že po přirozeném porodu se žena rychleji a lépe dá dohromady, než po císaři, kde je rekonvalescence dlouhá a bolestivá. Myslím, že jsem ani jednou nečetla případ, kde by si rodička chválila císaře a hanila přirozený porod, vždy to bylo naopak (po své osobní zkušenosti).

+3/0
19.3.2015 22:50

A47n53n74a 97R36a77d28o70v87á 8564277657639

Osobní zkušenost s CŘ nemám, ale co znám mámy s oběma zkušenostmi, říkají přesně to, co píšete.

To co jsem vypsala v prvním odstavci je také z diskusí. Holt někdy je těch informací strašně moc a navíc tak protichůdných (a někdy jsou to vyloženě paskvily, papír či klávesnice snese vše...), že je skoro lepší to nečíst...:-(

0/0
19.3.2015 23:08

L33e76n37k75a 70N51o84v23á 9535688855831

Zajisté jsou kvalitní porodnice s příjemným personálem a pak také porodnice s nepřívětivou atmosférou. O tom není pochyb. Ale mám trochu pocit, že duly tu situaci dosti démonizují a hodně budoucích matek-prvorodiček má představu, že ji v nemocnici budou při porodu drogovat, řvát na ní a div do ní nebudou i kopat.

+7/−2
19.3.2015 13:14

P29e66t80r42a 95N39o80v58á20k63o44v92á 7378226804138

No já nevím, ale ty zkušenosti většinou do diskusí píšou samy matky. Nebo je to psané stylem: kamarádka vypravovala, že jí se rodilo špatně, protože...

0/0
19.3.2015 14:05

L69e27n16k50a 39N68o44v84á 9135858415921

Určitě máte pravdu, jen si myslím, že mnoho lidí má zprostředkované a často hodně zdramatizované a přikreslené vyprávění jako z hororu.

+1/0
19.3.2015 15:51
Foto

J38i64ř77í 66K90r78á69k96o85r73a 9589753

A já si myslím, že ne. Kdyby se při porodu ty matky cítily dobře, přeháněly by logicky zas na druhou stranu. Tedy by to vychvalovaly až do nebe.

Já už párkrát v porodnici byl, různé známé mi vyprávěly, jak to probíhalo a můžu vám říci, že většinu z toho bych fakt nechtěl zažít. Nejde o to, že by je tam někdo nějak záměrně týral nebo tak něco, ale spíš o vysokou míru buranství, bezohlednosti, chybějící empatie, nevyžádané a neodsouhlasené zákroky apod. Jde o tu rutinu, se kterou k nim zdravotnický personál přistupoval jako třeba ke skotu. Prostě se s tím nes**t, mamina to nějak skousne. Hlavně nám pořádně tlačte maminko, ať tu nejsme přesčas, ukažte, tady to nastřihneme, tady vás prohrábneme a něco vám utrhneme, jeden hamiltonek, pořád nám to nejde ven, tady si zaskákejte na míči, poďte, dáme vám sprchu, no a co že ste unavená, to my taky... já nemůžu za to, že neumíte rodit a rodíte nám tu už patnáct hodin, no a dáme epidurálek... hele, nějak se to vleče, to je určitě komplikačka, tak dáme císaře, to bude nejlepší, maminka nám stejně netlačí jak má, asi jste na školení nedávala moc pozor, co maminko... no a je to, cvrček je venku... né, to se s ním pocicmáte až na pokoji, vy toho taky naděláte... myslíte, že ste jediná, kdo nám tu rodí?!

+5/−3
19.3.2015 17:50

A68n55n10a 87R82a98d62o88v47á 8254957467289

Na druhou stranu jsem zaznamenala maminku, které se dotklo, že jí říkají "maminko" a né příjmením...

A opravdu bych chtěla u některých těch případů být osobně, nebo vidět záznam, protože věřím, že druhá strana by měla leckdy také co říct...

Nechci tím říct, že si všechny nespokojené vymýšlí!, ale beru to z rezervou, bolesti má také každá větší či menší, porod kratší či delší a vnímání téhož rozdílné už dle povah a zde několikanásobně přičtěte vliv hormonů. Protože jsem zažila, beru už lecos s rezervou...

+6/0
19.3.2015 18:22

S56o24f84i81e 76K55l64e46n52n92e42r95o52v23á 1673257941383

Takže jste párkrát??? byl v porodnici, poslechl si různé známé, a to je celé. A z toho vyvozujete viz výše uvedené "poznatky"? Strávila jsem na porodním sále dostatečné množství času, abych si všimla, že by personál přistupoval k rodičkám rutinně jako ke skotu. Není to pravda a vaše paušalizované špinění vedení porodů v nemocnicích je nesmyslné. Každý porod je individuální záležitost, každá rodička má jiné představy, nároky, zkušenosti, jiný práh bolesti. Z porodnice odcházejí některé maminky nespokojené, protože se jejich představy nenaplnily. Nikdo jim nebránil, aby navštívily porodnici ještě před porodem nebo si zjistily reakce jiných matek na danou porodnici na internetu. Z porodnice odchází TAKÉ spokojené maminky, které personálu děkují, porodnici chválí a vrací se tam rodit dalšího potomka, ale to teď patrně není dost "in". Všude, v obchodě, na úřadu i v nemocnici narazíte na protivné jedince, kteří dokážou být na okolí příjemní jako voština v zadku..Je to o lidech, ne o porodech v nemocnicích. Rozhodně není pravidlo (dle vás) se "s tím nes..t" Nikdy jsem neslyšela takové nesmysly a bláboly, které tady sugestivně popisujete diskutujícím o vyhoudání rodičce, že neumí rodit, o vnucování epidurálu (mimochodem o epidurální anestezii si žádají samy rodičky), atd...Pro alternativní matky nebo rodičky s negativní zkušeností se mi líbí varianta, kdy si do porodnice mohou přivést vlastní porodní asistentku, která je provází během celého porodu a má smlouvu s nemocnicí. Ale nemám jediný důvod házet špínu a negativně dramatizovat situaci v klasických porodnicích.

+4/−1
19.3.2015 20:42

K21a51r46e94l 39Š80o60u84m49a95l 1924773428

Joudo. Byl jsem u dvou porodů, místo toho vašeho "párkrát v porodnici" a samozřejmě že tam všichni neskáčou podle toho jak rodička nebo budoucí otec píská. Ale normálním způsobem se dalo vždycky domluvit jak se sestrami tak i doktorem/doktorkou ... nikdy nebyl problém se vyptat, na to co se děje, jestli je nějaký problém a jak by se to dalo řešit.

+2/−2
20.3.2015 11:28

M27i58c20h76a93e87l29a 39N19o22v32á75k22o13v45á 9682414473936

Stačí si přečíst tak cca 500 až 1000 zkušeností matek z českých porodnic a uděláte si obrázek. I když vezmete v potaz, že píší spíše ty nespokojené a spokojených, nebo mlčících je víc, tak je to varující.

Protivné sestry, nekomunikující lékaři, arogantní přístup, pořád je to bohužel docela časté, i když se to hodně zlepšuje. České porodnictví je na vysoké úrovni cos e týče výsledků, ale lidsky to pokulhává. Chybí profesionální přístup, respekt k rodičkám, možnost volby i banálních záležitostí jako volba polohy při porodu atd.

+1/−3
20.3.2015 8:53

K19a14r53e10l 32Š26o43u33m95a36l 1594713688

500-1000 negativních zkušeností (za jaké období???) na každoročních 60-90.000 porodů ... to si myslím hovoří za vše

+1/0
20.3.2015 11:30

M20i74c82h85a75e29l79a 94N64o29v98á29k70o81v35á 9442904523116

A jaké zkušenosti máte vy? Dva porody vaší ženy? Věnujete se tomu nějak víc, nebo jen umíte rýpat, když s někým nesouhlasíte?

+2/−2
20.3.2015 11:57

S12o83f72i87e 27K35l92e43n70n90e91r79o46v52á 1213117381273

Jsem ráda za pozitivní příspěvek pana Šoumala s jeho vlastní zkušeností na straně klasických porodnic. Protiřečíte si a paušalizujete. Vyjádříte názor a v jedné větě ho popřete. S vašimi názory nesouhlasím. Dávám přednost vlastním praktickým zkušenostem s provozem na porodnici...

+1/0
20.3.2015 22:45

M69i49c61h52a38e88l14a 34N39o49v90á97k41o53v34á 9572874943326

Vy to nějak prožíváte ;-)Já nejsem ráda za váš příspěvek a s vaším nesouhlasem nesouhlasím :-)Kde si protiřečím a paušalizuju? Mám vlastní zkušenosti a lidé, kteří snesou jen pozitivní názory a každá, která to vidí jinak je hned problémistka, co plive špínu, tak lidi s takovými názory jsou mi tak nějak z principu nedůvěryhodní. :-/

0/0
21.3.2015 21:06

M56a56r91t41i58n88a 12M84o81u55d17r69á 7520183746519

njn,  kámošky u kafe těžko ohromíte tím, že se při porodu nic zvláštního nedělo, žeee ;-)

+5/0
19.3.2015 16:44

A90n58n72a 93R68a62d87o84v12á 8454387477669

Já nepochybuji, že někdo má z porodnice nepříjemné zážitky, většinou za to nejspíš může přístup, samozřejmě, zejména v tomto oboru pochybení, kdy mohou být BOHUŽEL i fatální, ale stran příběhů zprostředkovaných či z netu, je třeba vzít v potaz i, že stejně jako jsou "jen lidé" lékaři a sestry (a holt je počtem rodiček a personálu limitována i záležitost individuálního přístupu), tak i matky, že ne vždy je čas diskutovat co proč, že představy rodičky mohou vzít za své s ohledem na aktuální situaci a že všem se zavděčit nelze. Já jsem s "prosím a děkuji" neměla problém (jako minimálně další 2 maminky u nás na pokoji a i několik dalších, co jsme spolu mluvili u jídla. A to tam měl personál snad víc než "čtyřiadvacítky", ale zažila jsem tam maminku, která měla pocit, že sestra je snad služka a má kolem ní skákat jak píská.

Ovšem zažila jsem i maminku, po CŘ, děcko zdravé!, se kterou jsem se vídala ještě poté a tu hezky zpracovala domorodící aktivistka, ještě v šestinedělí, která jí nakecala, že jí císaře udělali zbytečně (i proto jsem skeptická k výkřikům o zbytečných zákrocích, zejména paušalizujícím). Byla jsem u toho, když jí lékařka na JIP vše pečlivě vysvětlovala, že příroda není bIbá a když se pupeční šňůra utahuje, porod se zastaví, ale aktivistka si byla JISTÁ, že jí "ukradli přirozený porod".Takže i takto vznikají storky které potom spolky kolem domorodících PA mlátí lékařům o hlavu. 

Ani domorodící PA nejsou neomylné, ale mají tu výhodu, že jim se věří a mají prostor pro individuální přístup, ne tak pro řešení VŠECH případných komplikací. Spoléhají, že mají v rukách rodičky "nízkorizikové" a komplikace tolik nehrozí, ale dobře vědí, že KDYŽ, tak mají jen 2 holé ruce a mobil, protože tehdy se ti, které jindy kritizují a co ty rodičky "tak straší", hodí...

Za mne by byla ideální kombinace individuální přístup, pokora - i u rodičky - a rychlá možnost zásahu při komplikacích. Ovšem oddělení pro jednu rodičku, nebo potřebné vybavení doma se asi konat nebude...

+6/−1
19.3.2015 18:06

A32n58n57a 88Č53e81r35m37á90k71o49v53á 1165585276694

já myslím, že opravdu rodit doma chce zanedbatelné procento, většina těch, co dom rodit chtějí to dělají proto, že buď už mají špatné zkušenosti z porodnic samy, nebo zprostředkovaně. Upřímně, rodit někde za plentou s x dalšími, nemožnost se pohybovat dle libosti apod je dost tragické. Já měla štěstí, že jsem mohla rodit v příjemné porodnici s vlastním porodním boxem a také super přístupem personálu - žel tohle nesplńují všechny porodnice, zejména pak v Praze...Kdyby se kultura porodů v porodnicích zlepšila, určitě by ani tolik žen nechtělo riskovat. Můj názor.

+6/0
19.3.2015 12:58

P96e81t32r89a 61N75o84v92á35k68o68v70á 7888956294518

Máte pravdu. Ono to podle mě začíná už tím bojem, kdy se do některých porodnic musíte nahlásit. Přitom tak nějak k čemu to je, když přesně na den rodí minimum žen.

Pak vám začnou stahy, dojedete do porodnice, oni vás prohlídnou a řeknou, že máte jít domů, protože to ještě dloooouho nebude. A vy dojedete dom, zjistíte, že ono už to teda fakt bude, takže se otočíte a jedete zase zpátky.

Prostě doba, kdy by rodící žena měla být v klidu a chystat se na porod, tak courá po městě tam a zpátky, protože porodnici se ještě nehodí ji mít na pokoji. Už to jsou ale momenty, kdy se z bezproblémového porodu může stát boj. Ať už hrncáním šalinou, taxíkem, autem a s tím spojenou únavou a blbou náladou.

A takhle bychom mohli pokračovat. Nejde o to, že v ČR máme velmi dobrou lékařskou péči. Jde o to, že pořád je co zlepšovat. A když to můžeme udělat lépe a nemusí nás to stát nijak velké peníze, tak proč to neudělat?

Řešíme, jak lépe léčit rakoviny a bezbolestněji trhat zuby, ale jak přijde dítě na svět je nám tak trochu jedno.

+8/0
19.3.2015 14:17

M45a61r32t96i28n25a 70M82i47k60o28l19á28š86o20v45á 8273873294230

Ženy, které rodí v porodnici také nemají dost informací...

+4/−1
19.3.2015 12:06

L48e84n90k47a 65N31o29v83á 9205458405701

Ty informace potřebuji k tomu, aby neriskovaly porodem doma. V nemocnici informace nepotřebují, tam potřebuji hlavně odbornou péči v případě nouze. Tu jim dula nemůže dát nikdy.

+2/−6
19.3.2015 12:40

K30a14t91e82ř60i97n53a 35V98a83š39á42k66o65v15á 5251322519815

Za prve, doma se vetsinou rodi s PA, nejen s dulou. PA je kvalifikovanejsi nez dula. Za druhe, ty informace jsou dobre, at uz rodim kdekoliv - v nemocnici vam zase nedaji temer zadne informace o prubehu prirozeneho porodu, bez zasahu, urychlovani, leku, nastrihu - oni s nimi porodnici totiz zkusenosti nemaji - intervenuji temer vzdy, drtiva vetsina nema trpelivost cekat na prirozeny prubeh porodu, ale ma tendenci zasahovat, jeste nez vubec nejake komplikace nastanou.

 Takze je dobre si je zjistit, at uz chcete rodit kdekoliv

+5/−2
19.3.2015 15:35

M68a82r80t65i53n24a 66M74o97u41d59r46á 7160883976149

Jste-li v porodnici, bohatě postačí, má-i dost informací odborný personál.

Dr.Feyereisl  zmiňuje potřebnost informací v okamžiku rozhodování. Je-li žena v porodnici, patrně se již rozhodla.

+2/−3
19.3.2015 16:47
Foto

J36i13ř58í 46K73r62á30k38o19r52a 9349803

No a tohle je přesně ta doktorská arogance, která žene matky k alternativním porodům a pacienty k bylinkám...

- Helejte, kdo je tu dochtor? Vy nebo já? No tak vidíte. Tak držte klapačku a prostě mi věřte, že vím, co dělám. Studoval jsem na to deset let!

Zajímavé je, že na západ od nás to už pochopili, zatímco u nás je míra buranství a arogance u lékařského personálu stále nevídaně vysoká. A to se pak bílé pláště diví, když si člověk informace hledá na internetu.

+7/−3
19.3.2015 17:54

P59e16t96r42a 37B75a57j89e64r59o76v26á 7845107213740

R^

+1/−1
19.3.2015 18:18

J61i76r49i 44B61e39d12r65n84i76c29e48k 2539707238291

kdyz na zapad od CR je pacient hlavne ZAKAZNIK .... a jako k takovemu se k nemu chovaji - tedy chteji si ho udrzet. V CR je system socialisticky - kde vsichni maji pocit, ze zdravotnictvi je ZADARMO - kdyz na nej preci plati tu zdravotni dan....

+1/0
19.3.2015 19:28

A43n17n68a 11R98a32d70o58v97á 8424537587869

No, občas je "pes zakopán" i v tom, že NĚKTEŘÍ lidé mají pocit, že (nejen) lékaři a sestry jsou sloužící a byť sami vyžadují co nejmilejší přístup (a měl by být! o tom žádná), sami mají pohrdavé, nebo hrozné chování a peskují a nevím o žádné povinnosti, si VŠE nechat líbit.

Za sebe mohu říct, že s  prostým "prosím a děkuji", což je o výchově a k čemuž vedu i naše děti, mám minimální problémy s komunikací ať s lékaři, nebo na úřadech - samozřejmě na hulváta můžete narazit i přes to, ale třeba oproti bývalé kolegyni, která měla vždy chování řeznického psa, jsem "narážela" daleko méně. Takže buďto výjimečná "klika", nebo....

+4/0
19.3.2015 20:07

J73i46r61i 86B67e61d68r17n71i50c57e49k 2219647188371

souhlas - ale treba ve statech se i k tem nezdvorilym pacientum personal chov profesionalne "mile" ... proste usmev k praci zdravotnika patri - stejne jako k praci v Disneylandu.....;-)

0/0
19.3.2015 21:05

M14a28r51t40i43n19a 25M98o22u52d90r28á 7500123186799

Vám by snad více vyhovovalo, kdyby personál nemocnice příslušné odborné znalosti neměl?

Máte snad z doktorů nějakej mindrák nebo co? V autoservisu taky parodujete "Helejte, kdo je tu automechanik, klempíř, lakýrník? Vy nebo já?" Nabouranou káru si opravíte sám nebo do toho chodíte kafrat do servisu?

Proč asi doktoři dlouhá léta studují (6 let ve škole, pak další léta postgraduálů, prakticky celoživotně - a s příslušným přezkušováním)???

Běžné informace Vám nikdo neupírá, když se slušně zeptáte a nepůjde zrovna o život, jistě Vám každý rád odpoví. 

Jen nemůžete čekat vyčerpávající přednášku - už proto, že by pro Vás nemusela být až tak úplně srozumitelná - viz příspěvek jistého diskutujícího, který nepochopil, že právě různé patologické komplikace jsou tím, na co je nutné dávat pozor především.

Kadeřnici také v autoservisu nevysvětlují, na co je kliková hřídel. A přesto jí auto opraví dobře.

+2/−2
19.3.2015 20:17

P24a91v48e25l 41S79o91b12o15t57k91a 5580294

Matky by se měly při porodu co nejvíce přiblížit přirozeným podmínkám - tj. rodit ve chlévě, mezi dobytkem, tak jako se narodil Ježíš.

+3/−2
19.3.2015 10:51

P88e43t23r42a 54N79o90v23á25k76o57v47á 7488446764428

Otcové taky. Takže padej orat pole a žádný pivo z lednice a fotbal v televizi.

+1/0
19.3.2015 14:06

M28a15r62t69i42n56a 71M49o76u56d21r26á 7450813516599

;-D

0/0
19.3.2015 16:49

I95v19a77n38a 57N73e70j20e93d64l46í43k11o75v95á 6138594823103

Tak mi přijde, že na těch fotkách mají doma i u toho bazénku všude okolo docela nepořádek. Jakési krabice a kde co, nevím, jestli bych tam chtěla rodit...

0/−1
19.3.2015 9:32

M93a31r26t71i26n 93K46o84z42á62k 4544400739277

Jenže to, že nemají dostatek informací je problém těch matek a především těch, kdo ty informace mají. Kdybych přišel za většinou prodníků a zeptal se jich, řeknou mi tak leda, jaký jsem pitomec že chceme rodit doma a vyjmenují všechny patologie, které je v tu chvíli napadnou. Což je přístup podle kterého bych nemohl z obavy z rakoviny plic ani vystrčit nos na ulici. Nemluvě o údajích interpetovaných tak demagogicky, až vypadají jako smyšlené. (Třetina dětí umírala. Ale proč, to už neřekne.)

Navíc, upřímně, všechny matky co rodily doma a co já znám mají informací bohatě (jinak by to nedělaly) nemluvě o tom, že všechny rodily s odborně vzdělanými porodními asistentkami co tam náhodou byly na kafi protože si doma (náhodou samozřejmě) zapomněly předepsané porodnické křeslo. Ať se tedy proboha ten pán nesnaží uměle zvyšovat svou důležitost takovýmihle řečmi.

Jinde to funguje bez problémů. Jen čeští porodníci jsou řediteli vesmíru a pány světa.

+16/−6
19.3.2015 8:50

M61a38r70t15i28n68a 57M93o68u15d94r22á 7700733796539

Cituji. "... Kdybych přišel za většinou porodníků a zeptal se jich, ..... vyjmenují všechny patologie, které je v tu chvíli napadnou."

A jaký jiný tip informací byste si představoval?

+2/−2
19.3.2015 16:49





mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.