Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Moc se ptáte a máte vlastní názor. Jak čelit problémům u lékařů?

Pokud jde o naše zdraví nebo dokonce život, přestáváme už být zaslepení autoritami svých doktorů a pátráme vlastní cestou po informacích, kde se dá. Co ale dělat, když se nám plán léčby nebo postupy lékaře nezdají a chceme zjistit, které by byly pro nás nejlepší?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I92v16a31n 95P61o35k60o46r80n36ý 7199105828

proč se příspěvky neukládají?

0/0
14.3.2015 11:58

I62v87a38n 85P96o60k73o80r69n89ý 7499535968

Na vysvětlenou: můj příspěvek 7958 nebyl ani po cca 15 minutách viditelný, reakci jsem psal po 2. marném pokusu o uložení toho samého příspěvku. Už se nedivím, že  v některých diskuzích ostatní přispěvatelé umisťují tentýž příspěvek několikrát.

0/0
14.3.2015 12:40

I90v22a63n 81P96o96k44o73r91n40ý 7589385778

Všichni jsme simulanti, již od dob ministra Julínka přes zdravotního fa*istu Hegra. Bylo třeba zavést výpalné 30 - 90 Kč. Všichni pacoši se ženou s každým píchnutím hned k lékaři ... Zajímavé bylo, že nikdy nikomu v minulosti neměřili krevní tlak. Jakmile bylo výpalné spojeno  s jakýmkoliv klinickým vyšetřením, ted y i měření TK, při každé návštěvě nám měřili TK /a samozřejmě vybírali/. Zajímavé, že výpalné skončilo a ejhle TK už není třeba při každé návštěvě měřit. Chce se mi blejt velebnosti, jak po revoluci bylo naše zdravotnictví převedeno na tvrdý byznys, nikoliv na nejlepší léčbu pro pacoše /nejlepší neznamená vždy nejdražší/.

Poslední dobou jsem zažil úmrtní několika známých, u kterých to začalo oným  píchnutím. A co na to lékaři: proč jste ku*va nepřišli dřív. Tak si vyberte ...

Sám mám několik příznaků, nwm jaké diagnózy. Těch příznaků je víc, nwm zda spolu souvisí či ne. Proto jsem je všechny přednesl své obvodní lékařce, všude v médiích od lékařů slyšíme, že chtějí slyšet vše, i to co zdánlivě s ničím nesouvisí. Jednání probíhalo ve stylu Vesničko má středisková: tak víš co, jeď do Pelhřimova ...

Nejsem bohužel paní doktorce schopen poradit, na která vyšetření by mě měla poslat. Vzala si kartu: vždyť vy jste byl tamhle tamhle, krevní obraz máte OK, všechno je OK, vždyť jste úplně zdravý člověk... Jenže když se dostanu k "běžnému" specialistovi a řeknu mu, že mám vše OK, tak se zarazí a proč mi paní doktorka neudělala z krve to a to, že to by napovědělo.

Naposledy mě obvodní (ano, nežiji v PRG, u nás na 7tis. městě fungují neustále obvody 3 lékařů, nemáte šanci přejít jinam, protože nikdo nepřibírá).

Naposledy obsluhovala v roušce. Domníval jsem se, že aby se nenakazila od pacošů v době chřipkové epidemie. Ne, ona sama měla chřipku, jak mi sdělila.

Je mi přes 50 a skutečně se už v něčem necítím na 20.

Pokud vidím, jaká všechna možná vyšetření existují ... bohužel, manželka i syn mají závažné nemoci, jezdíme do Prahy, tam je úplně jiný svět zdravovědy ...

+1/0
14.3.2015 11:55


A20l46e80n83a 57B65u59l43v28o56v46á 9164749

Právo na důstojné zacházení. Právo na informace. To je sice všechno hezké, ale kdo na to dohlédne? Moje zkušenost se Znojemskou novou nemocnicí jsou: Moji mamku tam přivezla záchranka v kómatu. Spadla, zlomila si kliční kost a ruku a ležela tři dny, než se zjistilo, že neotvírá doručovatelce. Upekla jsem zákusky pro personál a jela tam. Mamka nás občas nepoznávala, měla pleny a jinak byla nahá, zakrytá jen prostěradlem a dveře na chodbu otevřené. Ostatní dvě ženy, co ležely vedle ní, to stejné.  Ptala jsem se mamky, proč má pleny? Byla jsem v šoku. Prý aby nemusel personál nosit mísu. Díky zlomenině se nemohla zvednout a posunout výš na polštář. Měla hodně zvednutou postel, sjížděla dolů. Nedalo se mi ji zvednout, strašně ta zlomenina bolela. Šla jsem pro sestru, které jsem před chvílí dala dvě rolády, aby se o mamku staraly. Vlítla do pokoje a řvala na mamku, co zase chcete paní Bulvová? Už jsme si nedovolili nikdo ani pípnout. Za týden nám řekla, že jí nepodají ani napít, když na ně zvoní. Vždy se ptala, jak dlouho jsem tady? Řekla jsem: dva týdny mami. Proč? Tak dva týdny jsem nejedla.Řekla ona. Třetí týden zemřela. Podle mě hlady a dehydrovaná. Dodnes si vyčítám, že jsme ji tam nechali. Člověka, kterého zdravotnictví svěříte, musíte hlídat. Zapamatujte si to všichni.

0/0
13.3.2015 11:58

M39i42c53h33a26e81l52a 64K44ř47í82ž98o38v22á 1647181695571

Jednou jsem šla k doktorce s bolestí v lýtku. Myslela jsem si, že jsem si ho jen natáhla, ale bolelo to už 3 dny a bylo to jen a jen horší. Moje šikovná praktická lékařka mě poslala na ultrazvuk. Bohužel to byl dost speciální ultrazvuk, tak jsem oběhla 3 ultrazvukový pracoviště než mě někde vzali - taky by mohli líp vědět, kde se jaký druh vyšetření dělá.

Ale vrchol všeho byla sestřička na tom posledním pracovišti. Zaklepala jsem, sestřička vylezla, já ji předala papír od praktický a ona velmi ale fakt příšerně otráveně řekla, že mají plno a že si nejspíš budu muset počkat až do odpoledne, protože pan doktor potřebuje obědovou pauzu. Tak příšerný chování, které se zakládalo jen na tom, že jsem nejspíš pěknej simulant a že se praktická doktorka jen jistí, jsem ještě nikdy neviděla. A všimla jsem si ho i přes to, že mi bolestí vhrkávali slzy do očí a k tomu jsem ještě byla štěstím bez sebe, že jsem konečně na správném pracovišti.

No tak doktor byl šikovnej, zavolal si mě ani ne za 15 minut. A okamžitě po zjištění diagnózy - sraženinou ucpaná žíla od půlky lýtka ke koleni, se z té fůrie a otravné sestry stal mílius, kterej mi okamžitě všechno vysvětloval.

Myslím, že tohle chování by se nestávalo, kdyby pacienty nebrali jako pacienty, ale jako klienty a sobě rovné.

+4/−2
12.3.2015 23:19

K79a56r29e49l 36F98u85k42s82a 3924620720653

:-) Jak vidím, tak je to obecný problém. Trombóza se nikomu vyšetřovat nechce a když to jde poslat jinam, tak se posílá... Přitom jen to na chvilku.

0/−1
12.3.2015 23:36

M27i74c31h66a11e30l68a 24K75ř84í23ž75o97v97á 1837281535941

Tak na vyšetření trombózy je potřeb doplerový ultrazvuk, který všude nemají. Jen jsem nepochopila, že mě praktická a i na tom prvním ultrazvuku poslali na špatné pracoviště.

A sestra, která je příšerná fůrie, když si myslí, že je pacient simulant, mě jen dorazila. Ale ta změna byla až šokující a trochu mě i vyděsila. Přece jen jsou milejší na lidi, co mají umřít :-/

+1/−1
13.3.2015 1:25

B34o57h98u66m58í55r 89Š15i53m46e83k 3981590114714

Politici proměnili trpící pacienty na poroučící klienty. Trpící pacient vyvolává u lékaře empatii a snahu po rychlé pomoci. Poroučící klient vyvolává v lékaři strach, čím ho ekonomicky svým poroučením ohrozí, zda mu bude moci vyhovět, aniž by pacienta poškodil. A k tomu neochota platit lékaře za jejich práci... A máte to!

0/−1
13.3.2015 18:13

M81a65r33t16i55n 63H87o11r43ň13á71k 7151721382

kdo nebere léky, je nemocný

0/−2
12.3.2015 21:56

R10a11d23e39k 97Č38e24r65v59e26n74k76a 5944751324402

jinak - kdo nechodí k lékaři, je podezřelý

0/−1
12.3.2015 22:05

M75a35r22t14i25n 42H60o21r97ň40á46k 7561651622

tohle raději moc komentovat nebudu - mlčeti zlato :)

0/−1
12.3.2015 22:07

R86a50d26e76k 53Č45e69r69v60e72n56k25a 5154161414782

nejlepší asi  bude umřít úplně zdravý ;-)

+2/0
12.3.2015 22:25

J67a21n77a 12P36a45n92k67o22v66á 2503121415664

Já bohužel praktickým lékařům nevěřím a nelíbí se mi jejich přístup, setkala jsem se se 4, stále nemají čas, nic nevysvětlí a nepomůžou. Raději si zaplatím v ICM a zatím mi vždy pomohli a přitom je to vše pomocí bylinek, žádná chemie!! Zajímám je "já" jako celek a řeší příčinu.

Jenže kdyby přírodní léčbu předepisovali doktoři, tak by neměli výhody od dealerů chemických léků!!

0/−1
12.3.2015 21:21

B90o67h10u96m39í34r 59Š27i32m86e69k 3161730494574

To jsou hloupé nehoráznosti!!!!

0/0
13.3.2015 18:15

R98e37n53é 79P29t72á35č77e62k 3351509563570

na jednu stranu chápu lékaře, že nemají čas se vybavovat s kdejakou pomatenou bioženou, která si na netu našla nějaké bláboly o homeopatikách, na druhou stranu musím "zaklepat", že zatím jsem se setkal jen s profesionálním přístupem... asi tomu pomáhá ten vysokoškolský titul na kartičce pojištěnce ;o)

+2/−3
12.3.2015 18:00

M64a85r93t67i38n 93H80o88r25ň18á76k 7161281492

titul dost často pomáhá

0/−2
12.3.2015 21:57
Foto

L88u90c42i30e 70V53o20n22d39r96á31k22o93v65á 7880473703870

Upřímně, jo, je to tak. I největší největší blbky mají z titulů respekt ;)

0/−2
13.3.2015 7:47

L77e11o62š 45N91o12v77á79k 4671679830290

nejhorsi zkusenot je prakticky lekar, ani se nepodiva do krku a rovnou od stolu pise nejaka atb. kdyz se mi to nezdalo,tak sem leky nejedl a ejhle po tejdnu sem se dal do kupy sam ale doktorka se mohla chvastat jak je dobra,ze to vyresila..rekl bych ze ma asi nejakyho hodne dobryho sponzora v podobe farmaceuticke firmy, vsichni vime jak se to dneska dela,tady mate poukaz na dovolenou nebo "skoleni" a budete vsem predepisovat nase prasky...hnus

+2/−4
12.3.2015 17:06

B75o73h10u32m46í85r 29Š15i79m12e46k 3511550964454

Typická devastace ratia našimi redaktory!

0/0
13.3.2015 18:17

L26u10k25á98š 76K46o88b37l26o86v52s98k39ý 5512903852517

Tak medicína nezná odpověď skoro na nic, takže je zbytečné se ptát.

Jediné co umí dobře je fixnout akutní mechanický problém: zlomená noha apod.

+1/−6
12.3.2015 16:29

K38a20r30e57l 21F70u28k12s27a 3654170750633

A oni ti lékaři v jiných případech nepostupují za základě nějakých vědomostí, faktů, zkušeností, pravděpodobností?

Pro opravdového odborníka není problém po-lopatisticky přetlumočit postup a pravděpodobnost vývoje laikovi. Navíc jsem přesvědčen, že odpovídání na dotazy a vysvětlování je formou profesního vzdělávání. Ne nadarmo jsou přední odborníci většinou otevřené mysli...

+2/0
12.3.2015 16:36

L20u88k93á65š 61K79o51b67l17o81v86s45k82ý 5442923862897

Doktoři jsou indoktrinovaní systémem medicíny a jenom tlumočí to co ten systém říká. A to co ten systém říká nestojí za nic (kromě možná nějakých vážných akutních stavů - úrazy apod.)

Kdo má skutečně otevřenou mysl tak s tím systémem nechce mít nic společného (jak případní prozřelí doktoři, tak z druhé strany bývalí pacienti).

+2/−5
12.3.2015 17:07

K62a88r26e94l 23F45u76k87s14a 3384950960583

Jednoduché řešení, kdo je přesvědčen, že kromě vážných akutních stavů - úrazů nestojí systém medicíny za nic, tak ho stejně nevyužije...

Netřeba pro něj chodit k lékaři, tedy netřeba nic vysvětlovat!

+8/0
12.3.2015 17:11

K80a80r61e62l 76F62u15k73s89a 3214430820303

Já jsem z té části populace, která prostě potřebuje dostat alespoň elementární odpověď na otázku proč.

Ve svém oboru také podrobně vysvětluji, pokud to daný člověk potřebuje.

Pak je tady samozřejmě určitá skupina hypochondro-demagogo-kverulantů. Tam nezbývá, než po čase říct - prostě to tak je a jestli nesouhlasíte, tak běžte jinam. Správný odborník by měl tuto skupinu rozeznat.

Sice je to více času, ale zase více klidu a méně stresu pro klienta.

+15/0
12.3.2015 16:15

M37a42r21t38i35n35a 25H37e12p28n58e68r95o53v27á 2762562508550

Nedávno jsem byla na vyšetření v soukromém zdr. zařízení a utrpěla jsem doslova kulturní šok. Asi něco jak když jsem v 90. letech poprvé vyjela na Západ... Cedule "neklepat" ani jedna, do ordinace jsem vešla v čase, na který jsem se objednala, a lékař se nejdřív představil a pak mi vysvětlil postup vyšetření. Při tom se ještě málem omlouval, že musí udělat to či ono, a že to může být nepříjemné. Byla jsem tam 2x. První vyšetření bylo placené a druhé hrazené pojišťovnou. Rozdíl jsem nepoznala. Takže ono to jde, ne že ne! Hodně lékařů si člověk může vybrat (a tím omezit ty nepříjemné), jenže ne vždy to bohužel jde...

+7/0
12.3.2015 15:51

P70e57t11r 16S83v30o67b40o81d25a 7712771814

To je presne ten rozdil. Soukrome zarizeni. Uz jsem tu o tom psal ;)

0/0
12.3.2015 16:26

A21l92e17n43a 76K75r12u70ž80í30k78o61v12á 6920803182866

Pane inženýre, ono je totiž v soukromé ordinaci více času na pacienta z toho důvodu, že tam chodí méně lidí než do státního a nemyslím si, že by se v soukromé praxi méně chybovalo, ale do státního, hlavně do nemocnic chodí komplikované případy.

+1/0
12.3.2015 18:07

L95u42c69i87e 22L72i36c36h36n18o67v93s43k22á 6399509767578

ale to je i o takové základní věci jako o tom, že se lékař nechová k pacientovi jako k nesvéprávnému, kterému stejně nemá význam cokoliv vysvětlovat. Pokud musím čekat dvě hodiny v čekárně a nejde o výjimečný případ, pak je to neschopnost nebo arogance zdravotníků. Ale především to je o konkrétních lidech si myslím.

0/0
12.3.2015 23:01

J13o46s82e98f 80K47r83ů89p37a 4322532802368

Před časem jsem podstoupil vyšetření na jenom specializovaném a v dobrém smyslu slova špičkovém pracovišti. Přesto mám z toho místa pocity smíšené. Sestra mi při nástupu podstrkovala k podpisu jeden papír za druhým a při tom s mobilem na uchu řídila svou dceru, co nemá zapomenout, než půjde do školy...(to nic, všichni jsme jen lidé), ale kdybych měl ty papíry před podpisem přečíst, trval by příjem hodinu. Takže jsem podpisoval bez čtení a zřejmě nikdo neočekával, že by to mělo být jinak. Kdyby mezi těmi papíry byla žádost o euthanasii - podepsal bych ji také!

Chápu, že po případech, kdy se konečně tu a tam nějaký pacient dočká odškodnění za zpackanou léčbu, chce mít zdravotní zařízení na papíře, že souhlasíte se všemi riziky...

Chybí mi tu ale pro pořádek ten protipól. My jim podepíšeme kdeco, oni nám nic!

Sním o době, kdy předáte lékaři formulář, kde vypíšete co vás trápí, jaké máte bolesti, jak dlouho a kde, lékař NA TEN SAMÝ papír napíše, jaké z toho vyvodil závěry, jaké další vyšetření, případně léčbu vám doporučil A PODEPÍŠE TO - s tím, že originál vám vrátí!

Dokud tohle nebude, dokud bude na naše tělo a nemoci nahlíženo tak, že my jsme ti poslední, co do toho máme co mluvit, pak to bude stále fungovat jako v té známé scéně z Vesničko má středisková: "Pane doktore, vy to všechno zlehčujete, ale já vím nejlíp, jak mi je..."

Myslím, že mnozí znají z vl. zkušenosti, že byli v ordinaci za blbce, simulanta, hypochondra, že trvalo měsíce, než lékaře ukecali k odeslání ke specialistovi, na jeho vyšetření se zase čekalo měsíce a že tam se třeba situace opakovala, aby si pak i s diagnozou vyslechli alibistické - nojo, vy jste si to zanedbal, měl jste přijít dřív...:-(

+7/−1
12.3.2015 15:36

J29o79s17e49f 66K43r75ů46p18a 4482212352448

Pro pořádek ještě doplním zkušenost pozitivní - jedna paní doktorka v Ostravě má na na dveřích ordinace výraznou cedulku s nápisem: NEBOJTE SE ZAKLEPAT :-)

+5/0
12.3.2015 15:40

R53o28m82a42n 55Č90e19c58h88u32r76a 6852909767849

Na tom je něco pozitivního? 8-o

0/0
12.3.2015 17:27

P75e35t93r 85S62v14o95b25o47d78a 7522851934

No pro nekoho urcite. Znam takove pripady kdy prijdete v ordinacni dobe. Pulka cekarny plna. Cekate 10 minut, 20 minut .. pak se zacnou lidi zajimat jestli dotor "tam nekoho ma". Nekdo se osmeli zaklepat. Vyjde sestra a pouci ho ze az nastane ten spravny cas ona si "dalsiho" zavola. Ubehne dalsich 10 minut, dver se oteviraji a sestra (za doprovodu fanfar a zpevu haleluja) slavnostne zve prvniho (zadneho dalsiho) pacienta.

+2/0
12.3.2015 17:35

A46l47e27n94a 77K26r30u49ž98í89k70o22v60á 6690333562906

No to vypadá dobře, ale sestra chodí pořád otvírat a nemá tedy čas se soustředit na asistování lékaři (je-li to zubní nebo chirurgie apod.) a na pacienta v ordinaci může být vidět z čekárny. Sestry většinou vychází. Respektujme tedy soukromí ostatních.;-)

0/0
12.3.2015 18:37

M80á97j89a 49M64y37s50l13í56k13o45v63á 8128155241528

S tím "no jo, to jste měl přijít dřív", mám zkušenosti taky. Jenže když přijdete dřív, vypadáte jak simulant. A to je to nejhorší, považujou vás za někoho, kdo otravuje.

+3/0
12.3.2015 15:47

P67e94t98r 67S54v85o94b95o90d90a 7452551244

Nekde jsem slysel ze ve stare cine nebo kde to bylo dostavali dvorni lekari mzdu kdyz "nic nedelali" a pacient byl zdrav. Jakmile pacient zacal stonat a na neco si stezovat tak se jim mzda pozastavila do te doby nez po nich pacient zase nic nepotreboval. Mam takovy pocit ze zavedeni podobneho systemu by nasemu zdravotnictvi hodne prospelo ;)

0/0
12.3.2015 16:49

M31á61j14a 95M26y88s80l19í76k90o30v23á 8848845951838

Mám zkušenost s tím, jak na lidi lékaři koukají skrze vzdělání. Dokud jsem byla na škole, moc se se mnou nikdo nebavil, jak jsem dodělala Mgr., byla jsem pro ně najednou "paní magistra", na kterou mohou mluvit v latině (měli kliku, latinu jsem uměla) a začali se mnou daleko víc rozebírat postupy léčby. Všimli si toho i mí známí, taky prý nastala změna v chování, jak dokončili VŠ.

0/0
12.3.2015 15:28

P55a69v11e83l 93N87o94v81á39k 4443638695411

ja teda titul mgr nepisu vubec nikam a vylozene zakazuju nekde vyplnit, pokud uz se o to nekdo nekde pokousi. pokud se bude podle titulu nekdo chovat, je to s prominutim ho..do. A nemusi jit zrovna o lekare. A plati to i obracene, tedy fakt, ze ma nekdo titul, je pri komunikace s kymkoliv dalsim irelevantni.

+2/0
12.3.2015 15:38

M58á22j21a 56M30y41s50l10í28k36o69v14á 8298905141788

Já to uvádím akorát v CV, u lékařů a na ouřadech, jinak nikde. Nemám to ani v OP, ani na zvonku/schránce, nic. Ale jsou prostě situace/instituce, kde se hodí, když ta 3 písmenka před jménem máte.

0/0
12.3.2015 15:44

M54a68r10t97i21n44a 30H44e70p30n43e65r32o65v80á 2352212778270

Přesně. Nejvíc mě dojalo, když mě v porodnici oslovovali "paní inženýrko". Měla jsem chuť se zeptat, jestli chtějí něco vyprojektovat či co. Podle mě lékaři jsou tak vychovaní ze školy, že člověk s titulem je něco víc.

+2/−2
12.3.2015 15:54

P77a19v65l63a 53H55r83a37d43i40l79o73v95a 3907131841744

Napodobne. Na gynde pred celou cekarnou: pani magistro, pojdte dal.....a mne vubec nedoslo, ze je to na me ! Pak jsem teda akorat zrudla a propadla bych se nejradsi;-D Njn, to jsou ty pozustatky mocnarstvi. Souhlasim, ze cesti doktori na cloveka s titulem koukaji jinak.

0/0
12.3.2015 16:05

P62e71t29r 23S91p76á85l10e96n83ý 3775617549448

No na akademické půdě medicíny se nepoužití titulu rovnalo ostudě, spíše proto.

0/0
12.3.2015 16:38

P50e73t35r 69P87a15l55a51s37e17k 5860136906556

Ano to máte pravdu, tituly se na medině vyžadují a pokud je pacient má v kartě tak se jím vždy oslovuje. Divil by jste se kolik lidí si na to potrpí :)

+1/0
12.3.2015 22:38

P46e74t29r 80S15p71á49l57e14n85ý 3425797629558

Já to vím. Nicméně vzhledem k dnešní záplavě pseudotitulů se přiznám, že oslovuji jen doktory a ing. Na magistry a bakaláře nemám nervy.

0/0
12.3.2015 23:27

A71l15e74n87a 95K87r33u32ž64í42k95o69v16á 6290913162146

To máte těžké, já jsem byla svědkem toho, když se v odběrové místnosti pán rozčiloval, že na štítku má napsáno Bc. a on prý dostudoval a je Mgr. 8-o

0/0
12.3.2015 18:56

P72e93t54r 59S18v58o80b49o71d51a 7912691484

Jo presne tuhle zkusenost mam taky a to dokonce u doktora ktery je obecne oblibeny i mezi vzdelanim nepolibenou klientelou. Kdyz me jednou rekl neco v tom smyslu ze se mnou jako inzenyrem to alespon pujde a ne jako s tema lopatama co mu tam chodej a nedbaji na lecebna doporuceni tak jsem sice trochu chapal o cem asi mluvi, ale zaroven u me i trochu lidsky klesnul.

+2/0
12.3.2015 17:03

J37a18n51a 10H79a31m41e98r17o13v32á 6248203856842

Souhlas, u lekare titul vzdy uzivam, i kdyz z jineho duvodu. S mamou se jmenujeme stejne a jedine rozliseni krome rodneho cisla je titul: ona je Mgr a ja Ing. Je to velmi prakticke ;-D

0/0
12.3.2015 17:20

A44n64n29a 65K96i81r68š84o18v94á 9626560935483

Nedávno byl moje dítě hospitalizováno. V nemocnici se k nám chovali moc pěkně, měla jsem pocit, že dělají, co mají. Čím jsem ale byla naprosto šokovaná, bylo chování dětských pacientů (konkrétně dívky kolem 12let věku). Když jsem vcházela do jejich pokoje, Nikdy neodpověděly na můj pozdrav; byla jsem svědkem, kdy za jednou z pacientek přišla lékařka a na něco se jí potřebovala zeptat - dívka seděla se sluchátkama na uších, civěla beze slova na doktorku...ta jí slušně žádala, aby si sundala sluchátka, že s ní chce mluvit. Dívka po chvíli otráveně sundala hudbu z uší, s dr. komunikovala s největším odporem...no valila jsem oči a obdivovala trpělivost paní dr. Ani jsem si nechtěla představit, jak se asi budou k lékařům chovat dívčiny rodiče :-/

+7/0
12.3.2015 15:00

T33o45m40á62š 25V15o86d28i16č49k69a 6730158648906

Mně 28 let a můj obvoďák mi taky tyká. Co nadělám. Naštěstí je to člověk, co rád pomůže, doporučí, napíše...

0/0
12.3.2015 14:53

B32o45z97e72n94a 14V17i32l36d71m66a67n33o43v14á 9266747479605

Pokud nebudou mít budoucí doktoři povinný předmět jak se má chovat lékař k pacientovi, tak se nic nezmění.V Americe to tak medici mají, učí se úctě a slušnému vystupování k pacientovi.Především oni jsou tu pro nás. V Česku se lékař považuje za boha a podle toho se také chová, což je špatně,že.

+2/−4
12.3.2015 14:50
Foto

L83u67c90i60e 93V79o96n26d57r79á95k33o76v14á 7920843593630

Jen jestli to není spíš o povaze a přístupu jednotlivých lékařů / zdravotníků.

0/0
12.3.2015 15:04





mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.