Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dcera chce znovu měnit kroužek. Máme jí to povolit? ptá se Ilona poradny

Naše desetiletá dcera je neustále nespokojená se svými kroužky. Znovu by ho chtěla změnit a my už nevíme, jestli jí to dovolit, nebo jí nechat dochodit ten současný.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S54o93ň47a 35Š96í70m44o62v75á 2978143105754

Ještě nemám tak "staré" děti, ale s mladším synem jsme chodili po kroužkách od dvou let - tancování, angličtina, zpívání, plavání, šachy, uf, určitě jsem na spoustu věcí zapomněla. Nakonec zakotvil u fotbalu, který ho už 3 roky drží a před rokem se začal zajímat o rybářství, takže si udělal rybářský lístek, chodí do kroužku a ve volném čase rybaří s dědou. Teď začal projevovat zájem o piano, tak už pokukujeme po dalším kroužku.. Ale pokud to jde, stejně mu zanecháváme dostatek volného času, aby mohl prostě jen blbnout, lézt po stromech, stavět ze dřeva, prostě co má rád. Mladší byl na nějakém tancování, baví ho plavat, ale ne dril, takže na závodní to není, ve školce chodil na házenou, po půl roce přestal, chodí na angličtinu a narozdíl od staršího syna ho baví a už jsou znát výsledky, chce jezdit na skatu, tak také vymýšlíme, jak to udělat. Fotbal zatím odmítá, ale i tak tomu prostě necháváme volný průběh. Jak má dítě zjistit, na co se hodí, když si to nezkusí? Mě mrzí, že jsem kroužky neměla, chtěla jsem hrát na piano a odpověď rodičů byla "to víš, že jo, my ti koupíme piano, za rok tě to nebude bavit a co my doma s pianem". A přihlásili mě na keramiku, na kterou jsem nechodila. Dodnes mě to mrzí.. Na druhou stranu kolikrát vídám přetěžované děti bez špetky volného času, to je opačný extrém.. Za mě, ať zkouší, jednou ji něco chytne :) Mě třeba chytlo psaní, ale až ve 13 :)

0/0
13.3.2015 7:32

H18a83n47a 13P72a26u34l 2449614653198

Chvala bohu me nikdy nikdo do niceho nenutil a bylo na me, cemu jsem se chtela jako dite venovat. Takze umim hrat hazenou, tenis, jezdit na konich, umelecky na to nejsem taky spatne, umim strilet ze vzduchovky... a mezi tim jsem jeste chodila do gymnastiky a delala atletiku.

0/0
7.3.2015 7:45

M42i39c19h73a34l 79M72i84l60l44e91r 9596182329872

z clanku nikde nevyzniva, ze by dceru do vyberu krouzku nuti

Naopak, rodice se snazi vyhovet. Slecna dcera si dela vyber sama a kdyz ji to otravi, oznami, ze uz tam nechce a co noveho chce zkusit priste.

Takze rodice prozatim skacou jak si holcina piska.

+1/0
7.3.2015 10:10


J29o63h59a39n 47Z28i15n39g62e38l 2791295626661

Jsem rád, že mne rodiče nenutili chodit do houslí, přestože to byly otcovy ambice. Jsem rád, že mne nechali vyzkoušet řadu kroužků na pár měsíců, a neřešili to s psychologem. Měl jsem tak možnost hrát chvíli tenis, chvíli modelařit, chvíli se vrtat v elektronice a poměrně dlouho chodit do lyžařského oddílu mládeže.

Moje dcera to měla podobný.

Dle mého soudu je dobře, když si děti vyzkouší, co chtějí a nejsou-li vyslovenej talent, že je rodiče "nemotivují" chodit dlouhodobě na flétničku.

+2/0
6.3.2015 21:04

T62o92m37á37š 92H66a60n70á37č95e35k 6285484400261

Záleží na tom, kde ten kroužek nosí a z jakého je materiálu.

+1/0
6.3.2015 20:45

J33o39h80a84n 95Z70i84n32g28e89l 2361105556451

Přesně! Třeba vibrační kroužek by moje manželka neměnila.

0/0
6.3.2015 21:05

B54á60r19a 28T66e81s97n32e79r38o30v67á 5925310434229

Já nikdy na žádný kroužek nechodila. Asi jsem taky byla zralá na psychiatra, ale já raději po škole hodila tašku do kouta a vyrazila ven - s klukama jsme lezli po stromech, sama jsem pak na kole objevovala okolí. Když bylo hnusně, četla jsem si, později jsem s taťkou vařila nebo psala. Nemám pocit, že by mi nějaké píšťalky, malování nebo keramika chyběly. :-)

+10/0
6.3.2015 19:36

L98e66n97k45a 14K49r48a77l69o33v76a 3690194469659

mě naši tolerovali střídání kroužků a dneska mě mrzí, že neumím nic pořádně. vydržela jsem pouze u tančení, ale u toho nás držela násilím jedna příšerná soudružka, takže nám to pěkně zhnusila....takže podle mě asi nějaký zlatý střed :-)

0/0
6.3.2015 18:23

P65a15v35l82a 44T25r10o81j58a27n10o59v51á 7644370774634

no to je mi problém, fakt....ať holka hledá a zkouší pro boha, aktivit jsou tisíce, proč by Aničku měla bavit keramika a Pepička fotbal..jasně, jak píše někdo níže, ať dochodí, co je zaplacené a pak zas zkusí jinde..

+6/0
6.3.2015 18:21

E87v15a 90H69r12u19b40á 4150217412572

Maminko a tatínku, děkuji vám že jste mi nekazili dětství pitomými kroužky a neradili se psychologem proč mě nebaví, ale věnovali se mi :))

+16/0
6.3.2015 17:51

J43i14t37k23a 42Ř72e63z62á67č47o97v95á 7989833486281

Mně přijde dobré, že si dítě vyzkouší různé věci.

+9/0
6.3.2015 17:40

J14o89h95a22n 42Z54i22n81g13e55l 2951635946931

Naprostej souhlas.

0/0
6.3.2015 21:06

J77a33k83u52b 47D53e88d86e26k 7782107735207

Co třeba zkusit nějaký lepší kroužek? U těchto kroužků jako malování, keramika nebo flétna musí mít dítě o tento druh činosti opravdu veliký zájem a naopak děti, které tam chodí jen aby něco dělali, tam dlouho nevydrží. Zkuste třeba i kroužky nepříliš běžné pro ženy. Bojové umění, fotbal, hokej, bruslení, skaut, squash, tenis nebo tanec. Prostě něco akčního, kde se hýbe a to ji podle mě už bavit bude...

+3/0
6.3.2015 17:33

M26á89j19a 91M84y62s90l36í24k24o28v24á 8878915551208

Byla jsem přesně tohle přelétavé dítě. Půl roku jsem dělala to, rok zase ono. Nakonec jsem v pubertě sekla se vším a začala se věnovat snowboardingu (ne závodně). Dnes je mi přes třicet, na prkně jezdím jak ďas a jsem spokojená. Jen občas zalituju, že jsem se některým činnostem nevěnovala pořádněji a déle, třeba jsem dnes mohla být výbornou gymnastkou, baletkou, zpěvačkou, atletkou či karatistkou. A nebo taky ne, třeba bych byla průměrná (podprůměrná) a jen bych se trápila. Nechte holčinu žít, ať si sama najde to, co chce dělat. Vyplatí se vám to.

+4/0
6.3.2015 16:42

D85a75n98i66e72l69a 74U22r55b46a94n38o26v73á 2274210675446

Nevidím vůbec problém v tom že dítě zjistí že ho to nebaví a chce zkusit něco jiného. U kroužků pčeci nejde o to aby dítě dělalo totéž několik lez za sebou ale aby především dělo něco, co ho baví.

Souhlasím s tím že by koružek měla dochodit zvlášť pokud je předem zaplacený, ale nevidím jediný důvod proč z troho dělat diskusi o motivaci jak navrhuje poradna.

Dítě dokud něco nevyzkouší neví jestli se mu to bude líbit, obvykle má úplně jinou představu jaké to bude než jaké to pak skutečně je.

Já si pamatuju takový zářný omyl s gymnastikou. Zjistila jsem že na to mávání fáborkem a ladné pohyby prostě absolutně nejsem a představa, že by mne rodiče nutily tam chodit dál je děsivá.

Měla jsem spolužačku kterou nutili roky hrát na piano.......jakmile už nebyla v područí rodičů tak s tím sekla a v životě už na klavír nesáhla, jak ho nenáviděla.

+6/−1
6.3.2015 16:23

F95r90a92n63t20i11š14e67k 62V18r65á37n59a 5619432753391

Zájmová činnost dítě nebaví hlavně tehdy, když v ní nemá úspěchy, což je na začátku skoro vždycky. Takže když bude střídat množství kroužků, kde bude vždycky začínat od začátku, tak ji to nikdy bavit nebude. Lepší je opravdu motivovat k překonání prvotních neúspěchů.

+7/−2
6.3.2015 14:55

S12i10m16o46n55a 25B96ě45l48á67k62o19v50á 2960161569523

Nechápu, proč by měli nutit 10leté dítě zůstat u jedné jediné věci Rv

+6/0
6.3.2015 14:16

J94i64ř26í 32Ř64e97h62o14ř 9168658566288

no nutíme děti minimálně osm školních let se učit český jazyk a matematiku. Tělocvik také pár hodin týdně. Nutíme je pravidelně uklízet si pokoj a čistit si zuby. Všechno jsou to věci které potřebují pro život. Já jsem přesvědčený, že hodina či dvě týdně nějakého sportu či výuky hudebního nástroje má na dospělý život každého minimálně stejný vliv jako gramatika. A při vhodném výběru je to mnohem lepší zábava. Při rozmělnění talentu se dítě na nic nezaměří a nic nevypiluje. Sice lepší než nedělat nic, ale stále horší, než vyniknout v jedné věci.

+7/−1
6.3.2015 14:48

D85a42n93i50e43l25a 21U60r97b50a75n95o28v71á 2424500575226

Nesouhlasím s tím co píšete. Dítě přece není od toho aby vynikalo v jedné věci. Koníčky jakéhokoli druhu ať už dětí nebo dospělých jsou o tom že to daného člověka baví. Někdo rád čte knihy a nijak v tom nemusí vynikat. Můj táta třebas rád zahradničí přestože není nijak dobrý zahradník, ale prostě ho ta práce na zahradě uspokojuje a on při tom relaxuje. A i když máme jenu z nejošklivějších zahrad v okolí tak je mu to jedno, on s nikým nesoutěží, dělá to po svém jak mu to vyhovuje.

Nutit dítě v čemkoli vynikat je akorát projekce zneuznaného rodiče, který to nikam nedotáhl a tak se snaží realizovat se přes své dítě....

+12/−2
6.3.2015 16:26

D21a58v80i16d 65D78v59o17ř46á12k 6532410485587

Ale nejde o to vyniknutí. Jde o to, že umí nějakou věc dobře. Nemusí být v tom mistr světa ani republiky, ani za ni dostat Nobelovu cenu, ale umí něco tak, že mu jde dobře. To je podle mě moc důležitá věc. Příklad se zahradou k tomu nesedí, skoro každý dělá nějaké takové aktivity, zahradu nebo si jde s kamarády něco zahrát, ale to není to, o čem tu je diskuze.

+2/0
6.3.2015 16:40

D50a27n61a 34T67e68n16z81l94e94r 5540542875293

R^

0/0
6.3.2015 20:24

S14i92m64o21n55a 93B54ě96l46á79k76o25v90á 2360771189173

ale než tu jednu věc, ve které vynikne, najde, tak jich může zkusit víc. V 10 letech přece není nutné rozhodout se pro něco na celý život ;-)

+4/0
6.3.2015 16:54

D65a11v26i55d 11D19v18o82ř88á15k 6392630845607

Nejde o to ho nutit delat jednu vec, jde o to, aby jich postupne nezacalo deset a s kazdou hned neskoncilo. Duvod, proc to neni dobre, popisuje Frantisek Vrana a Jiri Rehor vyse.

+2/0
6.3.2015 16:22

J20i89ř39í 12Ř53e46h41o84ř 9538138526798

tedy já (a tuším že spoustu jiných lidí) jsem nevydržel nikdy u jedné věci. A dnes je to devatero řemesel, desátá bída. Je to o tom, jestli chtějí rodiče poděkování od dětí teď nebo až budou dospělé. Já bych dnes hodně děkoval rodičům, kdyby mě tenkrát drželi u nějakého sportu nebo nástroje. A už daleko dříve. Například který pubertální kluk by nebyl vděčný rodičům, že ho nutili chodit od školky na kytaru? :-)

+6/0
6.3.2015 13:23

J81i56ř51í 77Ř78e13h85o87ř 9888538716738

a ještě jsem neviděl puberťačku co dělá léta gymnastiku a má nadváhu :-)

+2/0
6.3.2015 13:25

A12d82a56m 38K66ř87i25v43s60k28ý 1653354600333

Já vám nevím. Mě spíš přijde, že je to o štěstí, pokud někdo hned najde něco, co ho baví a co mu jde. A pílí a dřinou se sice můžete propracovat k tomu, že v něčem budete dobrý. Ale pokud vás to nebude bavit, má to smysl?

0/0
6.3.2015 14:16

J33i71ř75í 79Ř56e22h12o30ř 9378608406218

Já vám nevím. Výsledky to má. Ale nejspíš to bude prostě v tom se snažit co nejlépe odhadnout v kterém talentu to dítě postrkovat trochu přes čáru. A na co se vybodnout. A v hledání tohoto nikomu nepomůže žádný internetový poradce. Dnes ovšem jdeme cestou hlavně děti do čehokoliv nenutit. Málem už se u nás budou zakazovat i domácí práce. Jinde už je to normální. Když si ale uvědomíme, že děti nutíme chodit do školy, učit se psát a počítat a další předměty. Tak nějaký kroužek je jen předmětem navíc. Když to navíc půjde cestou nejmenšího odporu a nebudou to ony obligátní housle. Tak co se na to dá říct. Je to prostě další forma vzdělávání, kterou každý nakonec dodatečně ocení a která se každému hodí.

+4/0
6.3.2015 14:42

J36a35k76u96b 71D66o27l64a10n69s89k12ý 5287650874187

Jestli to taky nebude i tím, že synovi se manžel věnuje, objíždí spolu zápasy, určitě jej i motivuje. O dceři nevíme, jestli ji rodiče podporují, jestli s ní o víkendu malovali, nebo třeba tancovali ten rokenrol. Syna v kroužku chválí, je oblíbený. Je to to samé u dcery? Pokud ne, tak se nedivím, že jí kroužky baví jen chvíli.

+27/0
6.3.2015 12:57

P28e62t90r25a 26N54o79v24á22k18o95v58á 7708806554948

Máte pravdu, že podpora rodičů je taky důležitá. Pokud budou rodiče zahrádkáři, paní bude milovat vaření a pán fotbal, tak logicky fotbal bude se synem probírat, bude ho nevědomky podporovat, protože to je podle něj správný koníček.

Nicméně dcera bude (a ať je to úplně mimo) hrát Dračí doupě. Ti dva vůbec nebudou vědět, o co jde, navíc je to sezení u deskovky, nějaké předčítání, musíte si u toho hodně představovat. Úplně vidím, jak to tatínek smete ze stolu natvrdo jako kravinu, a maminka, ač nebude tak drsná, tak to taky nijak nepodpoří, protože vůbec neví, která bije.

+5/0
6.3.2015 13:16

A96l54e61x89a66n63d56r 97C17h95y33t62i80l 2724612905341

Jooo Dracak, kdyz jsem to tenkrat vysvetloval babicce, a to uz jsem byl zamestnanec, hrozne se smala a rikala, ze to nikdy nepochopi:D

+1/0
6.3.2015 14:36

E92r12i73k 69S24v94o80b54o61d84a 1623708684938

Nic divného. Ta jejich dcera je typická ženská. Vlastně neví co chce a cokoliv jiného, ji po čase přestane být dobré. :-))

+7/−6
6.3.2015 12:28

P28e24t94r15a 72N13o96v51á64k15o91v17á 7308316264428

To máte pravdu. Ženské totiž nesedí jak pecky, ale zkouší, co existuje a co by se dalo, aby našly nejlepší cestu. Ženské holt hýbou světem.

+11/0
6.3.2015 13:18

J48a56n 14K33o76v78á80ř 8354811599797

Podstatné je asi to, co od dítěte čekají. Že najde něco, v čem bude vynikat a cílevědomě půjde za výsledky? Ano, pak ji něco nařiďte a tlačte ji do toho. A nebo chtějí dítě, které nebude sedět na zadku, bude mít spoustu zájmů, bude hledat a zkoušet a možná něco najde, možná nenajde. V tom případě by měli nechat dceru změnit kroužek. Ať jsou rádi, že nesedí celý den u počítače nebo u mobilu.

+4/−3
6.3.2015 11:52

S44a14n77d93r37a 48F12e15r48i85a67n87č86í36k51o47v67á 7763168741593

A ako má nájsť to, v čom bude vynikať a pôjde za výsledkami, ak ju do niečoho donútia? Dá sa nájsť niečo bez toho, aby ste hľadal? Dá sa v niečom vynikať z donútenia? Podľa mňa nie. 

A čo majú čo rodičia vôbec linajkovať svojmu dieťaťu život? Sú ľudia, ktorí majú jednu vec v živote, čo ich napĺňa a venujú sa jej a sú ľudia, ktorí si toho vyskúšajú mnoho. Nie je každého cieľom mať výsledky, niektorí ľudia sa viac zameriavajú na proces, skúsenosti a radosť z toho čo robia.

+2/−1
6.3.2015 12:48

J38a29n 45K15o65v45á26ř 8494421699327

Nepochopila. Asi jazyková bariéra.

+1/−1
6.3.2015 12:49

P22e33t62r47a 85N21o64v68á27k26o76v56á 7808686274958

Řekla bych, že jste to spíš blbě popsal.

+2/0
6.3.2015 13:04

J35a40n 22K57o74v84á30ř 8164841429877

Asi jo. Čekal jsem, že z té druhé půlky bude zřejmé, že ta první je myšlena ironicky.

+2/0
6.3.2015 15:08

S70a13n84d64r16a 26F45e74r63i73a13n61č56í21k47o56v43á 7603718631463

Jazyková bariéra? Ja češtine rozumiem perfektne, ale možno ste nepochopil vy mňa.

+1/−1
6.3.2015 13:15

J48a48n 90K18o29v21á56ř 8364121559627

Evidentně vám dělá problém pochopit ironii. A nebo jsem asi čekal příliš. Očekával jsem, že z druhé půlky toho, co jsem napsal, bude jasné, že ta první část je myšlena ironicky. Ale to je jedno, hlavně, že je pátek.

+3/0
6.3.2015 15:07

S53a33n93d65r42a 60F70e39r45i92a63n31č31í78k65o46v37á 7383868551223

Irónia z toho jednoznačne nevyplývala. Hlavne s mladšími ročníkmi tá jazyková bariéra aj medzi Čechmi a Slovákmi byť môže. 

Ale tak ospravedlňujem sa, že som vás zobrala vážne. Budem sa maximálne snažiť svoju chybu neopakovať.

+1/0
6.3.2015 20:11

J77a50n32a 63N93ě56m85e15č87k47o61v28á 3503174321266

Teda takové deviantní dítě, šup s ním k psychiatrovi, ať má maminka klid v duši. 

Já flétnu odhodila ne po půl roce, ale po pár dnech... u volejbalu jsem vydržela rok, u počítačových her 3 roky... a světe div se, úplně ze všeho nejvíc mě bavilo lítat po okolí s bandou stejně starých děcek, po lese se psem, lézt po stromech, vymýšlet blbiny... Dřít jsem se naučila až na škole s vidinou vysněného oboru. Btw, zanedlouho oslavím 15 let s jedním koníčkem a zároveň svojí současnou profesí, a už teď vím, že i zálibou do konce života. 

A ne, nemyslím, že by ze mě byl deviant kvůli tomu, že jsem v deseti nevěděla, čemu se chci věnovat... Ten "pravý" koníček jsem si našla až mimoděk na střední škole. 

Jestli by rodiče neměli koukat spíš na to, jaké dítě doma skutečně mají, než na to, co by z něj chtěli a "měli" mít oni sami... :-/

+20/0
6.3.2015 11:44

J80o23s81e88f 41H28á53b 2843264689386

spousta rodičů také nepřizná, jak mají dětské kroužky v oblibě. Aspoň je kam vrazit dítě než ho večer vyzvednou. Vetšinou jsou to rodiče s jedním dítětem, děsně zaneprázdnění manageři, kteří nemají čas na nic a jsou strašně pořád unavený.

+3/−3
6.3.2015 10:46

J63a73n28a 97S24m10y50k74o81v71á 2113475146848

Já kroužky mé dcery v oblibě nemám, ale ona si libuje ;-D

0/0
6.3.2015 11:37

B34a57r54b11o13r80a 70S42v29o56b24o14d65o79v59á 6962477478350

Moje matka moje krouzky taky nemusela, protoze, krome jednoho ktery byl blizko skoly, me vzdycky musela vyzvednout ve skole a na ten krouzek dovezt...

0/0
7.3.2015 7:40

M27a31r40t68i49n 46R27a10k41o50u54š 5783757778148

Asi ještě nemáte děti, nebo vaše děti nechodí na žádný kroužek. protože jinak by jste toto nenapsal. Ono totiž na kroužek či na trénink musíte potomka nějak dopravit. Pak máte cca 90 minut pauzu někde kde se toho moc dělat nedá a zase se přepravujete domů. Takže pro rodiče do 7-8 let věku potomka kroužek zas takovým odpočinkem není.

+12/−2
6.3.2015 11:42

J17o70s97e82f 22H86á66b 2303534719826

máme 3 děti pane. A hlavně si s něma hrajeme a sportujeme my. A vím proč to říkám. Rodiče mají pocit, že děti musí mít nějaký kroužek a nejlépe 2-3 týdně.

+2/−1
6.3.2015 14:04

M20a44r69t25i83n 33R63a22k85o62u92š 5873147648858

To je tak když někdo mluví o koze a druhý o voze. Jedině pak se může objevit reakce mimo mísu, jako je ta vaše. Ve svém první reakci na článek píšete, že kroužek odkladiště pro děti. Já na Vás reaguju a pokusím Váš názor rozporovat. Vaše reakce je já jsem supr rodič s dětma spotuju a hraju si sám. To je od Vás sice velice chválihodné a zcela jistě správné, ale bohužel to není k danému tématu.

+1/−2
6.3.2015 15:34

M80a39r91t74i76n 48R35a61k72o88u97š 5643347478598

Pokud chcete, aby dítě poznalo radost z vítězství nějakém kolektivním sportu. Je jedno jakém a je jedno na jaké úrovni tak bohužel jiná cesta než formou organizovaného sportování s vrstevníky není. A o tento pocit zas na druhou stranu já své děti ochudit nechci.

+3/0
6.3.2015 15:39

B11a86r96b65o35r82a 39S26v65o30b25o63d91o50v23á 6822927278360

Presne. Ty krouzky nejsou nebo nemaji byt primarne odkladistem pro deti ale umozneni zabavy a zdraveho soutěžení s dalsimi detmi. Myslim ze uzavreni se s detmi doma (nadsazka) i kdyz se jim venujete jim neprospeje.

0/0
7.3.2015 7:45

P16e37t38r78a 94N44o83v81á96k36o84v68á 7388736364618

Tak to jim ten jeden kroužek týdně, pokud vezmeme jako příklad zdější článek, děsně vytrhne trn z paty.

+5/0
6.3.2015 13:03





mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.