Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vytrhnout, nebo zachránit? Jak se zbavit bolesti zubu

Zub není jen bílá dutá perlička. Pod sklovinou a zubovinou se nachází zubní dřeň plná cév a nervů, které vás mohou pěkně potrápit. Pokud se zubní kaz rozšíří až k nervu a vznikne zánět, nezbývá, než zub co nejdříve ošetřit. Záchranu takového zubu si můžete prohlédnout ve videu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L33u85d57v54í15k 46G14a45j28d42o41š19í90k 2805513964322

"Záchranu takového zubu si můžete prohlédnout ve videu..."

Já tedy vidím na videu akorát mrtvý zub. Pokud je mi známo, tak "záchrana" zubu je záchrana živého zubu. O jakou záchranu se tedy jedná?

0/0
16.2.2015 17:17
Foto

F55r95a51n66t64i60š19e31k 41H29r34a35b87a81l 3453699916238

I mrtvý zub je lepší, než kompletní náhrada po vytažení zubu. Jde o záchranu původní zuboviny, na kterou jsou napojeny malé svaly a další vazivo. Díky tomu zůstane při skousnutí cit v tlaku, zachovává se původní zubní oblouk - tlak na okolní zuby zůstává stejný. U stoliček a třenových zubů (tzv pilířových zubů) je vždy lepší zachovat původní, třeba i mrtvý zub.

+1/0
17.2.2015 11:20

M75a56r16e62k 38V83e94s69e51l55ý 1477858880654

1500Kc za kanalek? To je celkem sila. Nevim proc bych chodil k zubari, co nema smlouvu se zdravotni pojistovnou. Cisteni kanalku se prece dela zdarma (tedy je hrazeno ze zdravotniho pojisteni).

+2/0
15.2.2015 0:10


I23v75a 98K67r83i38s68t34o48f33o73v27á 7785193392592

Jenom když je zánět. Jako příprava na korunku nikoliv.

0/0
15.2.2015 8:07
Foto

A94n49n98a 66V74e50s26e92l67á 2670718936

To jste na omylu, endodontické ošetření zubu pojišťovny neproplácejí, přinejmenším VZP ne.

+1/−1
15.2.2015 11:03

L19u63c82i54e 39S68m22o22l82í77k84o62v54á 9501184823873

Endodonticke osetreni zubu pojistovny proplaci (jeden zub jedenkrat za zivpt) ovsem castka, kterou pojistovna plati nestaci na tak kvalitni osetreni,jake je v dnesni dobe mozne, proto mnoho lekaru doporucuje variantu hrazenou, ktera je kvalitnejsi a tak i ve vetsim souladu s jejich svedomim... alespon co vim ja

0/0
15.2.2015 11:36

T21o14m84á40š 90S59l97a86v32í89č72e58k 6153104266651

Pojištovny hradí preventivní prohlídku, Amalgamovou výplň zhotovenou do deseti minut, ošetření kořenového kanálku, které netrvá déle jak deset minut, extrakci a totální náhradu. Stěžujte si na pojištovně, ti sedí na penězích jak žába na prameni a můžete být jist, že ty paláce, ve kterých si úřednice zabrušují nehty jsou právě z peněz na zdravotní pojištění.

+1/0
16.2.2015 0:17

L73u24d84v49í29k 86G20a96j27d75o27š63í45k 2215343424432

Jen bych rád upozornil, že zdravotní pojišťovny mají ze zákona pevně stanovená procenta z vybraného pojištění určená na svůj provoz (a stavbu paláců). Takže paláce nejsou na úkor úhrad vašeho ošetření. :-)

0/0
16.2.2015 17:26
Foto

J14i55ř62í 86K62r28á13k84o67r17a 9789493

Paní Smolíková, nejste Lucie Smolíková, DiS, která na serveru nazuby.cz píše populárně lékařské články o zubní prevenci?

0/0
14.2.2015 21:52

M62a77r76t68i96n79a 35M32o42u68d34r93á 7870233246419

tohle se nedělá

+1/0
14.2.2015 21:59
Foto

J44i50ř20í 64K40r25á11k54o62r78a 9219953

Probůh proč ne? Paní Smolíková se tu kasá, jak ví všechno lépe než můj zubař, tak mě zajímala její odbornost.

0/0
14.2.2015 22:04

M80a64r60t79i40n56a 63M97o50u93d48r41á 7970193116449

protože se to prostě nedělá

0/0
15.2.2015 0:12
Foto

J31i68ř98í 49K13r71á49k26o95r23a 9199473

Naopak. Dělá se to. Smiřte se s tím. A není na tom nic špatného.

Anonymně umí vystupovat "lecjaký" trouba, ale podložit svůj názor svou vlastní autoritou, to už je těžší. A málokomu se do toho chce.

0/0
15.2.2015 14:51

L75u32c16i28e 68S39m50o77l17í53k62o40v58á 9251904503123

Jsem podle vas trouba??? Smim se zeptat jake vzdelani mate vy???

0/0
15.2.2015 15:12
Foto

J78i66ř30í 24K65r32á93k78o71r92a 9199243

Řekl jsem, že konkrétně vy jste trouba?

0/0
15.2.2015 15:20

L44u82c27i47e 26S32m27o86l30í71k68o67v32á 9361764153683

Stale cekam na nasi odbornostkolego krakoro

0/0
15.2.2015 15:21
Foto

J89i86ř80í 98K24r27á55k87o32r19a 9989223

Popsal jsem níže.

Jinak, jméno se píše s velkým prvním písmenem, pokud se tedy nesnažíte svého oponenta dehonestovat.

0/0
15.2.2015 15:28

L48u96c45i41e 62S72m70o44l91í41k92o72v62á 9801164963613

Doted vam to nevadilo a mimochodem, mohl jste si vsimnout ze nepouzivam ani hacky a carky, velka pismena pisu zridka, ale trvateli na tom a citite se urazen, omlouvam se

0/0
15.2.2015 15:39
Foto

J90i39ř55í 87K20r80á15k37o25r30a 9649703

Nemohu se cítit uražen, pokud neznám vaši motivaci.

0/0
15.2.2015 15:41

L58u92c22i27e 74S81m74o32l35í69k63o15v69á 9751574923173

Prave jsem vam ji napsala ;-D

0/0
15.2.2015 15:52
Foto

J46i42ř21í 57K35r41á79k53o33r38a 9259403

Jistě, jenže předtím jsem ji nemohl znát. Polopatě řečeno, odpovídal jsem vám jen na vaši úvahu, zda se cítím uražen. Ptala jste se v době, kdy jsem vaši motivaci neznal, tudíž jsem se nemohl cítit uražen.

Tak už?

0/0
15.2.2015 15:55

L14u47c51i16e 73S43m47o80l55í86k98o41v74á 9361304753493

Doted jste na me pusobil jako vyrovnany pomerne inteligentni ikdyz dost tvrdohlavy clovek, ted uz si to nemyslim

0/0
15.2.2015 16:05
Foto

J27i44ř33í 21K30r78á86k53o22r32a 9619423

A to jenom proto, že jste nepochopila můj předchozí výrok? Za to přece já nemůžu.

0/0
15.2.2015 16:07

M73a50r53t58i91n31a 32M21o98u95d41r19á 7220613586439

Nenechte se rozhodit, paní Smolíková. Krákora je už léta pořád stejnej, vždycky hlavou proti zdi, zvlášť když diskutuje se ženou ;-)

Ten je  podle zdrojů podobných wikipedii schopný řídit let do vesmíru nebo třeba operovat gliom (samozřejmě teoreticky, ovšem vždycky dokonale ... tedy aspoň si to myslí, resp. je o tom pevně přesvědčen...)

+1/0
15.2.2015 18:11
Foto

J79i82ř98í 20K13r13á15k93o91r28a 9829683

No, tak jste si flusla jedovatou slinu, snad se dušičce ulevilo.

0/0
15.2.2015 18:28

M64a61r60t21i85n48a 80M45o55u81d82r14á 7970643506319

To není flusnutí, ale suché konstatování, dokonce pravdivé.

0/0
16.2.2015 21:55

L12u23d98v67í29k 53G73a39j32d50o38š69í44k 2585663724472

Nepíšete háčky a čárky a ještě se tím chlubíte?

To je vážně ubohost... :-(

0/0
16.2.2015 17:29

M62a56r46t44i30n32a 73M79o22u87d96r10á 7940223486629

Proč by to měla být ubohost? Někdy to prostě z technických důvodů jinak nejde

0/0
16.2.2015 21:57

L83u90c77i29e 25S48m20o87l31í87k45o19v21á 9101954253193

Ano, jsem ja se za svou praci nestydim ani za svou odbornost a zas a znova, pane krakoro, ja nekritiizuji praci vaseho lekare, kritizuji to, ze si hrajete na odbornika na zaklade vasich omezenych zkusenosti!!!

+1/0
15.2.2015 8:23
Foto

J65i45ř18í 14K85r81á89k35o86r16a 9659753

Jenže já si na nic nikdy nehrál, paní Smolíková. Já jen doslovně citoval to, co mi řekl můj zubař. MUDr. nikoliv DiS. ;-)

0/0
15.2.2015 14:25

L38u37c38i88e 17S60m67o87l53í32k24o45v57á 9231414863633

Pane Krakoro, vlakno hovori jasne, opovrhujete-li mym vzdelanim, jen to potvrzuje vasi uroven, kterou tu predvadite uz od vcerejska. Je mi lito, ze jsem vas nedokazala vyvest z bludu v nichz zijete

0/−1
15.2.2015 14:32

L68u21c90i81e 89S38m76o40l57í96k19o87v93á 9371414543213

A mimochodem, nikoho jste necitoval, vidim jen ruzne pojmy pravdepodobne vytrhane z kontextu a interpretovane laikem... troufam si totiz rict, ze zadny lekar a ani, dle vas asi, "blba" dentalni hygienistka nebo i zubni technik by nerekl, ze neco zalezi na "mnozstvi zuboviny, ktera to drzi pohromade". Zubovina neni lepidlo, je to tvrda zubni tkan o jejiz fuknci ani slozeni se zde nebudu rozepisovat. A ano, jako DiS. vsechna tato fakta znam, ale neni na to misto a nemam na to ani cas. Preji pekny vikend

0/0
15.2.2015 14:42
Foto

J91i60ř17í 30K13r49á38k37o65r43a 9309713

Zubovina je hmota, která tvoří zub. Nic víc, nic míň. Vlivem enormních tlaků může prasknout i zdravý zub, natož takový, ze kterého zbývá jen třeba část kořenu. To byste také věděla, kdybyste byla odbornice.

0/0
15.2.2015 14:45

L55u72c49i13e 70S28m93o73l93í47k97o61v57á 9581624573983

Jaky odbornik jste vy? Vase odpoved je velmi omezena a velmi nepresna jen pro informaci

0/0
15.2.2015 15:13
Foto

J59i93ř81í 89K45r30á80k78o43r65a 9719623

Jak jsem nakoupil, tak prodávám. Od samého počátku této diskuse.

0/0
15.2.2015 15:21

L54u34c94i55e 67S12m34o69l83í32k19o46v79á 9271534623553

A vase odbornost opet nikde, sam jste opovrhoval mym vzdelanim, logicky tedy predpokladam, ze jste odbornik endodontista, nebo snad ne?

0/0
15.2.2015 15:22
Foto

J71i53ř85í 79K37r16á48k48o81r19a 9519683

Koukám, že vám člověk může něco zopakovat klidně desetkrát, ale vy si stejně budete mlít svou. Jestli jste vdaná, tak upřímně lituji vašeho manžela.

0/0
15.2.2015 15:32

L33u37c62i32e 21S49m23o12l15í89k56o38v87á 9251364843443

Neurazejte me prosim, myslela jsem ze to bude slusna diskuze

0/0
15.2.2015 15:40
Foto

J19i28ř76í 27K33r70á21k85o82r26a 9289563

To jste si měla rozmyslet na začátku této diskuse.

0/0
15.2.2015 15:42

L16u85c92i82e 11S59m94o56l24í68k76o40v59á 9491814963563

Mela jsem si rozmyslet, ze me budete urazet? Nezlobte se, ale koncim, tohle skutecne nemam zapotrebi, urazejte si nekoho jineho v tom pripade

0/0
15.2.2015 15:53
Foto

J90i21ř78í 62K14r71á89k73o50r10a 9659503

Ne. Neměla jste se pokoušet mě zpočátku zesměšňovat, pokud jste tu diskusi chtěla vést korektně. Pokud si stěžujete na nekorektní diskusi, zamyslete se hlavně nad sebou.

0/0
15.2.2015 15:56

L45u37c32i94e 55S98m13o63l54í86k64o41v38á 9291494503463

Dotkla jsem se vasi jesitnosti, kdyz jsem poukazala ze jakozto laik delate odborne zavery z vlastnich zkusenosti? Je mi lito ze jsem se dotkla vaseho ega, i tak si ale nemyslim, ze je to duvod k tomu abyste se tu do me bezduvodne obouval a dost osklive urazel

0/0
15.2.2015 16:07
Foto

J90i15ř48í 92K11r23á12k18o59r58a 9389153

No, řekněme, že vaše první odpověď na můj první komentář nepatřila k těm korektním. Z tohoto hlediska si pak nemůžete stěžovat, že následuji vámi nastavenou úroveň diskuse.

0/0
15.2.2015 16:09
Foto

J78i40ř54í 44K13r49á77k42o11r14a 9569473

Z jakých bludů, proboha? Přečtěte si znovu to, co jsem psal níže, zamyslete se nad tím a pak mi sem přijďte ocitovat ty mé "bludy".

Válčíte tu s nějakou svou chimérou. Psal jsem jen to, co mi řekl můj zubař, který má zjevně na rozdíl od vás nějaké reálné zkušenosti i vzdělání v daném oboru. Vaším vzděláním neopovrhuji, jen zpochybňuji vaši zkušenost, se kterou byste mohla polemizovat s názorem zkušeného lékaře. To je vše. A to je také přesně to, co tu od včerejška děláte. Počínaje podivným výsměšným komentářem, plným smajlíků, konče vaší arogancí, se kterou se pasujete na odborníka ve stomatologii.

Přečetl jsem si vaše články. Nejsou špatné, je to takové bulvárně populárně vědecké. Máte tam sice pár nepřesností, ale pro cílové publikum to asi stačí. Každopádně to z vás odborníka nedělá. Čím se živíte? Zubní hygienou?

+1/0
15.2.2015 14:43

L34u83c32i49e 37S82m27o76l35í16k46o27v56á 9621964893613

Pane krakoro, vyjadrim se jen k poslednimu odstavci vaseho prispevku, ptz prvni dva tu resime uz dele nez den a uz me to dost vysiluje. Clanky, ktere jsem psala nebyly urceny pro tak odbornou verejnost mezi niz se zajiste radite, byly psany pro laickou verejnost o obecne znamych tematech, jak na to koukam, asi napisu dalsi o endodontickem osetreni ;-) mohu se zeptat na chyby a nepresnosti, ktere jste nasel at mohu zjednat jejich napravu? Ja se zivim jako dentalni hygienistka, napln me prace je predevsim preventivce zubniho kazu a parodontopatii a spolupodilim se na lecbe parodontopatii, dale, v mensi mire, provadim i esteticke zakroky jako je air flow, beleni zubu atd. Smim se zeptat cim se zivite vy, kdyz kritizujete mou odbornost a praci? Nebo chcete byt za anonymniho diskutera?

0/0
15.2.2015 15:18
Foto

J46i36ř15í 12K32r50á18k95o11r63a 9429203

Například vaše tvrzení, že zubní kaz vzniká nedokonalou ústní hygienou. Chápu, že jste to psala v kontextu bludu genetické kazivosti, ale myslím, že byste neměla zapomínat na zdravotní příčiny, jako třeba refluxní choroba jícnu, kvůli které se zuby kazí více než obvykle, byť člověk ústní hygienu dodržuje na jedničku.

Já se živím jako programátor a analytik. Znovu opakuji, že vaši odbornost ani nezpochybňuji ani nekritizuji, jen pochybuji, že vaše odbornost je větší než odbornost stomatochirurga s více než dvacetiletou praxí. A znovu opakuji, že já pouze říkám to, co mi řekl on. Takže pokud s touto informací polemizujete, polemizujete defacto s ním, nikoliv se mnou. ;-)

0/0
15.2.2015 15:27

L80u36c85i57e 10S68m26o90l62í79k76o41v61á 9781714933363

Pane krakoro, ja polemizuji s vami, ne s vasim lekarem. Silne pochybuji ze mate eidetickou pamet a dokazete tedy presne doslova interpretovat slova vaseho lekare. Jsem si totiz jista ze vas lekar by veci, ktere tu pisete nikdy nerekl. Az ho priste uvidite, dejte mu precist diskuzi a uvidite ze mi da za pravdu. To cele jen potvrzuje vas vyrok o refluxu jicnu. Reflux jicnu nezpusobuje zubni kaz, zubni kaz je bakterialni onemocneni, reflux jicnu je ovsem onemocneni pri kterem unikaji zaludecni stavy ze zaludku, to pak muze zpusobovat poskozeni zubu ovsem na chemickem, nikoliv bakterialnim podkladu, poskozeni se pak nenazyva zubni kaz ale zubni eroze ;-)

0/0
15.2.2015 15:33
Foto

J87i50ř52í 87K80r64á77k50o44r11a 9439233

"Žaludeční šťáva obsahuje kyselinu chlorovodíkovou ...

To má za následek zánět hrtanu a průdušek provázený chronickým chrapotem a nočním spastickým kašlem až astmatickým záchvatem, dále nemocný trpí častějšími záněty středouší a má zvýšenou kazivost zubů. V neposlední řadě je nemocný ohrožen na životě udušením."

http://nemoci.vitalion.cz/refluxni-choroba-jicnu/

"Kyseliny odvápňují sklovinu a sklovina se tak stává křehčí, to se nazývá zubní kaz."

http://www.nazuby.cz/nejvetsi-myty-ve-stomatologii

Paní Smolíková, refluxem trpím od malička. Vím o té nemoci skoro všechno a přečetl jsem spousty odborných materiálů. Kyselina naleptává zuby, ty pak napadají bakterie. Je to podobné jako při té nedokonalé zubní hygieně.

Rozlomit se může i zdravý zub, pokud je vystaven silnému tlaku. To se stalo mému strýci, který se pokoušel rozkousnout kost. Pokud je zub zbaven velké části své hmoty, je logicky k rozlomení ještě náchylnější. Pokud zuboviny zbývá relativně málo, je riziko natolik velké, že vám zubař může doporučit extrakci. Jak jsem řekl paní Moudré, toto je fyzika, tu neokecáte.

0/0
15.2.2015 15:41

L52u36c28i84e 65S54m79o60l68í55k92o79v97á 9981654583733

Vy jste vazne mistr na vytrhavani vet z kontektu, druhemu citatu totiz predchazi povidani o puvpdu kyselin, tyto kyseliny totiz produkuji BAKTERIE ne zlazy naseho tela.

Reflux vam sice nezavidim, ale i tak trvam na svem ze on vam zkazene zuby nezpusobuje, zeptejte se sveho lekare, ke kteremu mate vetsi duveru nez ke me

k poslednimu odstavci nemam silu se vyjadrovat

0/0
15.2.2015 15:52
Foto

J50i53ř78í 24K68r23á23k89o32r98a 9719183

Ano, můj zubař připustil, že zvýšenou kazivost mých zubů může mít na svědomí reflux. Ptal jsem se ho, nemějte strach.

0/0
15.2.2015 15:54





mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.