Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Příběh Martiny: Dceřin přítel se pokusil o sebevraždu

Jmenuji se Martina, jsem rozvedená a mám devatenáctiletou dceru. Vychovávám ji sama už od jejích tří let. Vždy jsme si hodně rozuměly, máme kamarádský vztah, dcera ví, že za mnou může kdykoliv přijít se vším, co ji trápilo i trápí. Nyní, poprvé v našem společném životě se ale neshodneme.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V79á71c45l62a88v 75M79e12č26í15ř 2773303273384

Tahle holka bohužel nemá bráchu podobnyho věku, jež by se o takovejhle " průser " postaral. A bohužel jsme " civilizovaná" země, kde se rodinné vztahy musí řešit zakonně

+1/0
21.2.2015 20:00
Foto

L65u57c91i40e 79V66o59n55d64r33á29k69o49v54á 7110183463470

Holce je devatenáct, studuje.. Do dítěte se předpokládám nepohrnou, takže žádná tragedie. Myslím, že by matka měla trvat na tom, aby holka dostudovala, jasně si s nimi vyříkat, že oba je živit nehodlá a nebude a dál to nechat být.. Maminka se na život dívá z praktického a racionálního úhlu, jestli byla s holkou sama, je to zcela pochopitelné. Dceru nejspíš láká možnost "uhnout od normy", něco zcela jiného, než v čem byla vychovaná.

+3/0
18.2.2015 8:50

P14e76t44r21a 36V17ř77e82s15o74v19á 4269685154562

Souhlasím, je to prostě škola života a ve 30 část podobných slečen se na svět začne dívat praktičtěji. V 19cti je na to brzo a romantická láska je to nejdůležitější :-) pak neromantické zklamání, vystřízlivění...

+1/0
19.2.2015 13:58


P37e77t48r 48P65a79v47l12a34t17a 7226420287351

"Musím uznat, je to hezký kluk, má krásné dlouhé vlasy a černé oči"

A mladé holky zajímá i něco jiného? Mám pocit, že to, zda se chlap dokáže postarat je zajímavé tak od 30ti nebo prvního dítěte....

+1/0
17.2.2015 18:43

J35a10n 18K68r39p26e49c 5926543314832

a nepomohlo by toho srace navstivit, zprelamat mu hnaty a rozmaznout kvetak o drazbu s tim ze se to bude opakovat pokazde kdy jakkoliv dceru kontaktuje?

0/0
17.2.2015 11:08

D61a95r61i83n45a 47H64o23r23á22k75o62v68á 1803677659746

Tak nejhorší varianta je jednoznačně "buď přítel nebo já". Asi bych oba pozvala na večeři, k Pablovi bych se chovala ne jako k člověku, který mé dceři určitě zkazí život, ale jako k člověku, kterého miluje moje dcera. Dala bych jim najevo, že jsem se s jejich vztahem smířila a samozřejmě chci, aby byli šťastní. Důležité je, začít se chovat zase jako kamarádka, která vyslechne a pochopí, než jako matka, která vyslechne a vydá zákazy a příkazy. Myslím, že potom dcera ráda přijde na kafe, svěří se a snáz se zamyslí, jestli je život, který si vybrala, to pravé ořechové... Pokud pubertální dítě bere matku jako nepřítele, začně vzdorovat, dělat naschvály /samozřejmě aniž si to uvědomí - hormony jsou hormony/ a to je cesta do pekla. Daleko lepší je oprostit se od jakéhokoliv vzdoru a uvažovat v klidu.

+2/0
17.2.2015 7:23

H20e14l23e74n59a 57J78e74l11í57n38k88o16v44á 4334272642130

O nulové empatii té paní svědčí už výrok: "Nepomohlo ani, když jsem jí řekla o mé sestřenici, která se také několikrát demonstrativně pokusila o sebevraždu, až se jí to nakonec povedlo."

Je opravdu tristní, když i nejbližší rodina si není ochotna přiznat, že někdo z nich trpí duševní poruchou (deprese, bipolární potucha, úzkosti..) a nechají dotyčného trápit se bez odborné pomoci tak dlouho, až se mu konečně ta "demonstrativní" sebevražda povede.

+1/−3
16.2.2015 18:35

L82u84c28i87e 69B56a28r14t23o58ň46o48v86á 5710598747815

No a co má rodina - tedy maminka té slečny dělat, buďte konkrétní, prosím....má dát do léčení svojí dceru, pro její vůli nebo jak? Protože asi těžko může donutit k léčbě cizího chlapa, že? Má vyhlásit pátrání, oficiální a celostátní po příbuzných drahého Pabla, ať se oni postarají. Tohle je situace na pytel, znám to z vlastní rodiny, na vlastní kůži, nejbližší příbuzný si také nenechal pomoci, ať dělala rodina první poslední. Nakonec se ta demonstrační sebevražda povedla...na to nezapomenete, obzvlášť, když jste poslední, kdo po telefonu s tou osobou mluvil.... jo jo, také všichni kolem říkali, že to nic, že jen vyhrožuje, že je to hysterie.....Tohle je fakt neřešitelné, a vůbec se nedivím, že se ta paní z článku kvůli vztahu své dcery zoufá a použije cokoliv, třeba i z odborného hlediska neempatické a nesprávné, jenom aby nějak dceři pomohla. Dotyčná paní není odborník, je jen zoufalá a trápí se kvůli dceři.

+7/0
16.2.2015 21:06

E49v17a 19H12a48s82n19í43k88o35v34á 1174771516454

Citové vydírání vrcholící (demonstrativní) sebevraždou považuji za tu nejhorší sviňárnu, co může člověk na milovaného partnera použít.

Matka může být klidná, ten umělec dceru brzy psychicky vyčerpá a ta odejde s cennými zkušenostmi.

Takoví lidé jenom berou a nic nedávají.

+12/0
16.2.2015 16:02

B14ř76e83t80i56s32l44a66v 55Š55í43m29a 9374621692

Dal jsem plus, protoze plne souhlasim s Vasi prvni a posledni vetou.

Jen se obavam, ze moznost, aby divka nakonec sama odesla, je tak polovicni, prave tak ji muze ten clovek jeste vice zmanipulovat.

Jedine kdyby potkal jinou z bohatsti rodiny a prilepil se zase na ni, az vycerpa penize z divcina stavebniho sporeni, ktere ji matka nasetrila.

+1/0
16.2.2015 19:27

O66n38d40ř61e83j 20L54o11š44o12t18h 9530792304932

Tohle kdysi zažil kamarád, řešili jsme to hodně, protože z toho byl taky hotovej, nakonec jí kopnul do zadku, slečna si nic neprovedla a ve finále se zjistilo, že už to pár týdnů táhne s někym jinym. Zastávám názor, že kdo chce sebevraždu spáchat, tak o tom nemluví a koná a ve finále je to jeho svobodná vůle, kterou je potřeba respektovat, navíc, když je někdo tak blbej, že by se zabil kvuli partnerce, když je na světě dalších 3,5 miliardy potencionálních protějšků.

+3/0
16.2.2015 19:39

J96a45n17a 11N44o19v86o78t28n59á 4155492639563

Mít takovou "skorotchýni", cítit, jak "vřele" mne přijímá, taky bych se snad oddušila.

Kdyby to byla demonstrativní sebevražda, tak by věděl, že milá Marika jistojistě ráno přijde. Z článku mi vyplývá, že to nevěděl. Přišla náhodou. Tak kde je ta demonstrace?

0/0
16.2.2015 14:56

R14o62s80t80i28s68l95a75v 25C67a35h58a 8755491770472

volala mu a on to nezvedal. Mohl třeba pocitat s tim, ze prijde, když se nedovola a prasky snist po telefonatu. Zvlaste pokud vedel, jak je zpracovana a ze ona vi, jak moc je on labilni.

+4/0
16.2.2015 15:00

J77a63n45a 60N57o97v22o35t27n59á 4785582229123

Demonstrační znamená, že počítá s tím, že ho někdo VČAS najde. Podle popisu v článku to ale on vědět nemohl. Možná že s tím kalkuloval, možná ho to ale ani nenapadlo. Jak píše paní Čížková - chtělo by to delší terapii, aby se dalo jednoznačně potvrdit, že šlo o demonstračku.

0/0
16.2.2015 15:15

D77a69l90i54b39o48r 36P72r61o61c97h30á29z49k75a 5841438466102

V každém případě je jediná cesta od sebevraha rychle utéci, neb jde o vyděrače. Problém je ale ten spasitelský komplex.

+6/0
16.2.2015 15:20

J79a81n 51K14r12p97e16c 5506553624672

chtelo by to dodat vice a ucinejsich prasku...

0/0
17.2.2015 11:04

E88v46a 62H23a88s64n66í31k20o38v20á 1154111836624

Matce jde o její dítě, je těžké bezmocně pozorovat, jak si "ničí" život s někým "pod úroveň". 

Taky jsem si užila s podobnou matkou a ani ve starším věku neocením její snahu mě "zachraňovat". Zvláště, když nebylo ani z čeho. ;-)

+2/−1
16.2.2015 15:01

J37o77s72e59f 42T26r42n58k41a 1301368654880

Matka žije dlouhodobě sama, takže přirozenou reakcí její dcery by mohlo být, že jí nemá co radit, když skončila sama ...

0/0
16.2.2015 15:11

K55r32i97s80t19ý93n71a 60K66o16l59e20č28k21á36ř70o69v75á 3495298483

Zůstat sám/sama samozřejmě není nic zdravého, nicméne jestli otec třeba zemřel, byla bych s takovými reakcemi opatrná.

+2/0
16.2.2015 16:30

P70e38t77r 94H30l50o56u87š31e91k 9626983765741

už v začátku článku je "rozvedená" :-)

0/0
21.2.2015 13:16

J86i40ř38i94n17a 22M12a69n70d22á48t24o15v15á 9867708530855

Žít sama a být sama jsou dvě různé věci ;-)

0/0
16.2.2015 18:22

H45e50l84e93n30a 84Č87í52ž24k72o45v23á 9951201502458

Tady jste asi kápla na něco důležitého. Osobně, také po neblahých vlastních zkušenostech (z pohledu dítěte), mám pocit, že je naprostá katastrofa, když rodič nežije svůj vlastní život, v podstatě ho možná ani nemá, a žije jen skrze své děti, skrze jejich život. A když se ty děti začnou "odpoutávat", tak rodiči najednou nezbývá vůbec nic, má náhle zcela "prázdné ruce".

+3/0
16.2.2015 15:15

H48e40l40e79n41a 17Č46í10ž66k64o55v16á 9451501102598

Ach jo. Když je někdo nevyrovnaný, zdaleka to neznamená, že je defektní. Když se někdo pokusí o sebevraždu, indikuje to, že je v první řadě nešťastný, nikoli blbec. A reakce, jakou projevila i Marika, tedy když někdo, koho milujeme, má obrovské problémy, tak se mu snažíme pomáhat (i když s ním třeba nakonec nezůstaneme navždy), je hluboce lidská a přirozená, nikoli špatná a nepochopitelná; jasně, můžeme tím nakonec způsobit potíže i sami sobě, ale to už sami uvidíme časem, jestli to sneseme a jestli nám to za to stojí. Stručně řečeno: čím víc bude matka dcer "rvát" od jejího přítele, tím vice do budoucna pošramotí jejich vztah matka-dcera; možná už neopravitelně.

+7/−2
16.2.2015 14:15

J48o75s63e35f 88T92r19n52k17a 1631968384330

Ony představy mnoha matek že jejich úžasná popelka si zaslouží krásného prince na bílém koni se obvykle dost míjí s realitou ... Dětem se musí dát podpora ale kecat jim do vztahů, je nesmysl. Jen to věci komplikuje. A tou podporou nemyslím asmozřejmě peníze ...

+7/−1
16.2.2015 14:21

B56ř26e38t72i68s66l55a40v 72Š54í37m14a 9844361652

Ach jo. Veril bych tomu, ze je to jen nestastny a nevyrovnany clovek, kdyby nezanechal prace a nenechal se od sve mlade pritelkyne zivit.

Nejde o to, nakolik bude matka rvat dceru od pritele, ale o to, jak se ten psychopat rozhodne divku drzet zkratka, vydirat ji a parazitovat.

Silne mi to pripomina nektere hvezdicky okresniho formatu, ktere se take domnivaji, ze ony jsou neco vic a normalni prace je pod jejich uroven.

+6/0
16.2.2015 14:22

H38e81l17e73n71a 84Č74í30ž56k24o56v54á 9301871722778

Jako psychopat mi ten kluk nepřipadá. Možná jím je, ale článek k tomu jednoznačné indicie nenabízí. On může trpět depresemi nebo úzkostnou poruchou, což vás prostě z "běžného" života, tedy i z pracovního, vyřadí naprosto spolehlivě, stejně jako vážné tělesné nemoci. Kdyby trpěl např. nedejbože rakovinou, nikdo mu přerušení práce vyčítat nebude; ale protože jeho problémy jsou možná "jen" duševního rázu, tak je to hned parazit -- a právě proto nakonec může tu sebevraždu spáchat znovu, z těchto pocitů, že je pro ostatní úplně hrozný člověk, tentokrát třeba už "úspěšně".

+10/−1
16.2.2015 14:28

B20ř17e75t20i48s27l42a76v 82Š54í29m75a 9314351312

Mne tak pripada a uz jsem jich par videl.

Pro sebevrahy je stanoven urcity postup lecby, kdyby byl takovy, jak pisete, musel by se lecit.

+1/0
16.2.2015 14:32

J14a66k53u23b 34B56ř33í65z47a 2816959810580

vam tak pripada clovek, ktereho jste na zivo vubec nevidel a nemluvil s nim? 8-o tohle myslim, uplne staci .... :-/

+2/−2
16.2.2015 14:35

B22ř22e34t51i98s76l27a95v 18Š26í27m21a 9494401892

Nestanovoval jsem mu diagnozu, nehlede k tomu, ze psychopatie neni nemoc, je to porucha osobnosti, kdy je clovek plne zodpovedny za sve ciny.

Pripadat mi to tak muze, at to dovolite nebo nedovolite. ;-D

+1/0
16.2.2015 14:38

J27o65s98e97f 30T91r51n87k75a 1731488304850

Jde spíš o labilní osobnost nebo člověka s depresí ... Mě je ta holka sympatická.

+1/0
16.2.2015 14:44

J51i37ř37i51n45a 82M63a70n29d76á75t54o18v34á 9957498360125

Jistě, to se nevylučuje, holka je sympatická samaritánka. Pablo nemusí být neschopný pošuk, ale léčit by se měl určitě. Páchat sebevraždu není "normální". Ani demonstrativní, ani doopravdickou.

+2/−1
16.2.2015 18:26

J84a26k43u47b 81B81ř96í61z65a 2696339570770

pripadat vam to tak muze  a vy me muzete pripadat vzhledem k tomu co jsem napsal jako trochu mene inteligentni ;-D

+2/−2
16.2.2015 14:49

B60ř55e40t54i79s87l74a74v 65Š75í28m97a 9884331532

Racte byt psycholog nebo lekar s atestaci z psychiatrie?;-D

0/0
16.2.2015 14:55

J21o67s54e47f 49T70r62n14k52a 1131558544540

Tak se tu s prominutím prezentujete především vy :)

+1/−1
16.2.2015 14:56

J83a27k92u46b 70B97ř24í98z76a 2796269600610

proc se pta nekdo, kdo 100% neni? spis vas s jistotou  tipuji vzhledem k vasim jednoduchym nazorum maximalne na ucnak? ...  ;-D

0/−2
16.2.2015 14:57

B37ř29e49t24i49s92l58a53v 49Š97í25m85a 9184171972

Vase pomstychtivost je smesna.:-)

0/0
16.2.2015 15:03

J50a87k50u33b 42B30ř90í47z81a 2806379890180

eee, coze? me se zda ze vy sam budete dost velky psychopat  :-P

0/−1
16.2.2015 15:07

B54ř44e86t38i85s86l43a42v 63Š38í63m62a 9954101442

Nesnazte se o projekci sveho chovani do meho.

0/0
16.2.2015 19:46

J29a77k60u61b 90B26ř57í88z38a 2916289410460

myslite konkretne tu pomstychtivost? ;-D

0/0
17.2.2015 8:43

B80ř67e42t22i12s50l98a14v 20Š85í98m30a 9724641862

Konkretne to musite vedet Vy....

0/0
17.2.2015 9:06

J58o86s70e46f 29T55r28n13k30a 1741978914950

Pár jo ale tohohle konrétního ne ... ;-) Ale už vám tak připadá :)

0/0
16.2.2015 14:35

J55a57k46u67b 55B96ř61í94z94a 2516599540110

no hlavne jestli neni Sima z oboru - a to 100% neni, to by se asi vyjadroval o dost jinak, tak to o cloveku taky dost vypovida, ze potkava same psychopaty ;-)

0/−1
16.2.2015 14:54

H39e18l90e60n40a 28Č60í69ž39k51o30v80á 9211891622648

Psychopati většinou sebevraždy nepáchají (k základním rysům psychopatické osobnosti totiž patří značná "emoční tupost", a to i vůči sobě; psychopat sám sobě jen málokdy ublíží). A stokrát může být pro člověka, který se pokusil vzít si život, stanovený nějaký "standardní terapeutický manuál", ale on musí také potkat terapeuta, s nímž si "sedne"; když se to v první instanci nepodaří, může se v tom plácat velmi dlouho (a nikdo ho k léčbě navíc nemůže nutit), než -- pokud vůbec -- najde odborníka, který konkrétně jemu zvládně aspoň trochu pomoct.

+3/0
16.2.2015 14:37

B22ř46e14t58i12s58l61a49v 41Š74í75m13a 9904631442

Jiste, a zrejme proto, ze ho doktor odhadl, naznacil, ze se jednalo o demonstrativni sebevrazdu.

Psychopatie neni nemoc, lecit se da tezko, navic oni si v tom libuji, je to prece pro ne vyhodne, manipulovat lidmi. Pokud jsou chytrejsi, tak jim zobete z ruky a  netusite to.  Ano, jsou emocne tupi, ale sebe miluji a maji dojem, ze co oni cini, dobre cini.

+3/0
16.2.2015 14:42

H21e91l28e25n20a 22Č68í43ž79k40o35v25á 9151251862438

Jenže od toho doktora to byl patrně právě jen odhad, nic víc. To fakt nikdo, ani lékař, nepozná na "první dobrou", chce to delší kontakt s tím člověkem. V článku je hlavně příliš málo věcných informací. A jak říkám -- statisticky je pokus o sebevraždu u psychopatů opravdu poměrněvzácným jevem -- právě proto, že sami sebe tolik "milují".

Já mám celkově pocit, že matku hlavně znepokojuje, že si dcera našla "problematického" přítele -- nechodí do běžné práce "od do", není úplně "happy" s většinovým životním stylem, vymyká se jejím představám o "normálním, slušném" životě; ale dcera je dospěla a žije svůj život, ne matčiny představy.

+3/−1
16.2.2015 14:47

R17o98s40t81i14s55l95a97v 80C55a50h29a 8655521570782

no myslim, ze pani navadi, ze je to takova nejista práce, jako spise to, ze jeji dcera, studentka, ho zivi. Mimojine asi i z penez, co ma od matky.

+4/0
16.2.2015 14:49

H74e17l19e88n92a 73Č51í52ž53k13o33v28á 9751421552348

Jo, tak výtvarné umění samozřejmě "nejistá" práce je. Jsou prostě obory, kde více riskujete -- a můžete nakonec skončit po materiální stránce jak hodně dobře, tak i hodně špatně. Pokud jsou v tom peníze, která paní dává dceři, je možné řešení ten přísun odstřihnout -- a pak se uvidí. Taky je pravda, že mezi umělci je více nevyrovnaných, labilnějích lidí -- ale labilita prostě není osobnostní defekt. Ale co je hlavní: je to život té dívky, ne její matky; ona má právo dospět k vlastním zkušenostem, třeba i nepříjemným.

+5/0
16.2.2015 14:53

J54o40s68e14f 59T81r40n65k95a 1291448634700

Prostě matka vidí člověka který ne úplně zapadá do šablonek a děsí se ... Ale dcera je plnoletá a bude si dělat co chce ...

0/0
16.2.2015 14:56

R48o76s37t81i56s50l97a16v 97C50a42h56a 8875371110312

no nakonec se samozrejme bude muset smířit s tim, co dcera udela. Je vcelku jasne, ze pokud si dcera vybrala člověka s nejistym vydelkem, ze se da pocitat s existenčními potížemi. Ale když k tomu někdo prida i sebevraždu, pak uz je to moc. Podivejte se, jake velke potize mela vdova po Jirim Brabcovi. Nechal ji jen dluhy, male dite a nic jiného.

0/0
16.2.2015 14:58

H76e32l47e98n26a 74Č35í83ž53k29o92v75á 9521921732398

Ano, případ pana Brabce je známý; ale přestože dopadl tak nešťastně, tak to prostě nebyl bezcenný, neschopný člověk (hudební styl, kterému se věnoval, mě nebaví, ale byl v něm dobrý, aspoň v českém měřítku, to se nedá popřít). Ano, způsobil svým blízkým trápení, to je pravda.

Nicméně když jsme u toho "jistého a nejistého" výdělku -- uvědomme si, že té divce je 19 let; nevím jak vám, ale mně připadá normální, že v tomto věku se o výdělkové perspektivy svého milého/své milé vůbec nezajímáte, pokud ovšem nejste rozený pragmatik (nic proti nim); prostě toho člověka buď milujete, nebo ne. A s tím těžko někdo hne, rodiče možná nejméně.

+1/0
16.2.2015 15:10





mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.