- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Proto je zcela alarmující fakt, že střední školy v přijímacím řízení stále vycházejí pouze z prospěchu na vysvědčení 8. a 9. třídy. Pevně věřím, že si tuto "nespravedlnost" pan ministr Chládek uvědomuje a konečně to změní. Cestu z tohoto začarovaného kruhu může ukázat povinné celonárodní testování žáků v 5. a 9. třídě, kdy výsledek těchto celonárodních srovnávacích testů bude jedním z podstatných kritérií přijímacího řízení na střední školy. Zároveň nám tyto testy ukáží na kvalitu vzdělávacího programu a kvalitu výuky dané základní školy.
Tak během prvního půlroku, roku se schopnosti studentů vytříbí a první ročníky ti neschopní opouští a přestupují na studium nižší úrovně.
Tak já už beru s velkou rezervou i znalosti pedagogů. Jedna paní magistra nedávno dětem v hudební výchově říkala, že ukulele je bicí hudební nástroj, podobný rumbakoulím .... a vůbec tato pedagožka měla a má více podobně chytrých sdělení.
Nějak mi v té anketě chybí možnost "škola, která děti nehodnotí známkami, ale jejich pokroky v učivu". ;-)
Myslím, si, že sytém známek je překonaný a neřeší skutečný cíl: hodnotit z více pohledů a ukázat, co jde žákovi dobře a v čem se může zlepšit. Tedy hodnotit, motivovat a ukázat směr.
Co třeba znamená trojkař?
- umí, ale je flákač a nepozorný?
- nebo málo nadaný žák, který je však pracovitý a výsledky vydře?
Na vysvědčení jsou na tom oba stajně, ale tak to přece není.
Slovní hodnocení mi připadá, mnohem lepší. Dají se jím zhodnotit objektivní výsledky (písemné práce), ale taky nadání, snaha, pracovitost, schopnost porozumění, spolupráce. Navíc pak děti nepadnou do nějaké známkové kolonky, kde ho pak všichni roky vnímají a nemlže se z toho vyhrabat.
Chápu, že pro učitele je to opruz a práce navíc, když známka je jen jedno plácnuté číslo - A JE HOTOVO.
Ja považujem za ideálnu kombináciu hodnotenia percentom dosiahnutých vedomostí, z ktorej jasne vieme, aký objem učiva dieťa zvládlo (je to omnoho výpovednejšie ako škála 1-5) s hodnotením slovným.
Kdyz je rodic prekvapeny znamkami na vysvedceni, je to jeho chyba. S malymi detmi ma doma pracovat, s velkymi se aspon bavit...kazdopadne ma mit prehled celorocne a pripadne vcas dite usmernit a k uceni utahnout.