Diskuze

Známky berte s rezervou. Za stejné znalosti se mohou lišit i o tři stupně

Už za týden si školáci přinesou domů pololetní vysvědčení. Ale co vlastně známky říkají o tom, jak dítě ve škole pracovalo a co všechno umí? Odborníci upozorňují na to, že za stejné znalosti může mít dítě v jedné škole až o tři stupně jinou známku než v jiné.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
OU
Uživatel požádal o vymazání
1 0
možnosti
HP

Proto je zcela alarmující fakt, že střední školy v přijímacím řízení stále vycházejí pouze z prospěchu na vysvědčení 8. a 9. třídy. Pevně věřím, že si tuto "nespravedlnost" pan ministr Chládek uvědomuje a konečně to změní. Cestu z tohoto začarovaného kruhu může ukázat povinné celonárodní testování žáků v 5. a 9. třídě, kdy výsledek těchto celonárodních srovnávacích testů bude jedním z podstatných kritérií přijímacího řízení na střední školy. Zároveň nám tyto testy ukáží na kvalitu vzdělávacího programu a kvalitu výuky dané základní školy.

0 0
možnosti
JM

Tak během prvního půlroku, roku se schopnosti studentů vytříbí a první ročníky ti neschopní opouští a přestupují na studium nižší úrovně.

0 0
možnosti
JM

Tak já už beru s velkou rezervou i znalosti pedagogů. Jedna paní magistra nedávno dětem v hudební výchově říkala, že ukulele je bicí hudební nástroj, podobný rumbakoulím .... a vůbec tato pedagožka měla a má více podobně chytrých sdělení.

3 0
možnosti
JN

J85o71s28e79f 91N23o12v37á45k

31. 1. 2015 22:19

Třeba to tak u ní v rodině je.

0 0
možnosti
MT

Nějak mi v té anketě chybí možnost "škola, která děti nehodnotí známkami, ale jejich pokroky v učivu". ;-)

2 1
možnosti
PN

Myslím, si, že sytém známek je překonaný a neřeší skutečný cíl: hodnotit z více pohledů a ukázat, co jde žákovi dobře a v čem se může zlepšit. Tedy hodnotit, motivovat a ukázat směr.

Co třeba znamená trojkař?

- umí, ale je flákač a nepozorný?

- nebo málo nadaný žák, který je však pracovitý a výsledky vydře?

Na vysvědčení jsou na tom oba stajně, ale tak to přece není.

Slovní hodnocení mi připadá, mnohem lepší. Dají se jím zhodnotit objektivní výsledky (písemné práce), ale taky nadání, snaha, pracovitost, schopnost porozumění, spolupráce. Navíc pak děti nepadnou do nějaké známkové kolonky, kde ho pak všichni roky vnímají a nemlže se z toho vyhrabat.

Chápu, že pro učitele je to opruz a práce navíc, když známka je jen jedno plácnuté číslo - A JE HOTOVO.

10 0
možnosti
SF

Ja považujem za ideálnu kombináciu hodnotenia percentom dosiahnutých vedomostí, z ktorej jasne vieme, aký objem učiva dieťa zvládlo (je to omnoho výpovednejšie ako škála 1-5) s hodnotením slovným.

4 0
možnosti
KF

Kdyz je rodic prekvapeny znamkami na vysvedceni, je to jeho chyba. S malymi detmi ma doma pracovat, s velkymi se aspon bavit...kazdopadne ma mit prehled celorocne a pripadne vcas dite usmernit a k uceni utahnout.

18 0
možnosti