Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nemluví, ale mezi zdravými je premiant. Inkluze ve vzdělání funguje

Během posledního týdne se kvůli výroku prezidenta Zemana vyrojilo nesčetně komentářů na zařazení dětí s postižením a jiným znevýhodněním do běžné třídy. Pojďme si tedy shrnout, co je to inkluzivní vzdělávání a podívat se na zkušenosti učitelů, dětí i rodičů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V82e40r35o33n22i65k49a 78N68ě75m58e79č28k81o60v92á 6529600198514

Jako rodič zdravého dítěte mne zajímá, zda budou pokryty jeho potřeby a využit jeho potenciál. Nechci, aby ho už v tak přeplněné třídě rušilo a zdržovalo dítě, které potřebuje speciální pozornost a učitel mu ji logicky nemůže dát. Nechápu, proč se tu potírají potřeby nadaných.

+2/−1
24.1.2015 0:25

K36a89m76i33l 64N60o81v92o16t65n32y 4186215422520

Ve skolach se porad uci tak, ze ucitel stoji pred tabuli a neco vyklada. Deti jen pasivne prijimaji a pak jsou zkousene z opakovani toho, co ucitel rekl... opravdu mate pocit, ze v nasem skolstvi se hledaji zpusoby podpory mimoradne nadanych deti? Pokud je uciteluv hlavni pozadavek, aby deti poslouchaly a hlavne nemluvily???

+2/−1
22.1.2015 11:43
Foto

A81n55n20a 49V92e94s58e76l35á 2140788256

Inkluzivní vzdělávání skutečně nejspíš děti s problémy motivuje. Ale mimořádně nadané děti demotivuje a ty se naučí tzv. jet na půl plynu. Pochopí, že velkou snahu ve škole vyvíjet nemusejí a snad ani nemají, když to po nich nikdo nechce. To není dobrý start do života a předpoklad k tomu, aby byly tyto děti úspěšné tak, jak to odpovídá jejich potenciálu.

+3/−1
22.1.2015 9:38
Foto

A47n15n55a 77V32e25s49e20l72á 2880978436

Používat nadané a mimořádně nadané děti hlavně k tomu, aby táhly dopředu ty ostatní, a kašlat na to, zda i ony naplní svůj potenciál, protože i bez zvláštní péče z nich vyrostou přinejmenším průměrní dospělí, mi připadá nešťastné až hloupé a rozhodně nevýhodné pro celou společnost.

V článku je klíčová tahle věta:

Pokud je třída ještě více komplikovaná, je limitovaná i efektivita výuky. Potom pochopitelně chybí učiteli někdo, kdo by pomáhal situaci zvládat na všech frontách, například asistent,“ vysvětluje. 

A to je přesně to, čeho se každý, kdo není z inkluzivního vzdělávání nadšený, děsí. 

Věnovat hendikepovaným zvláštní péči je jistě potřebná a záslužná věc, ale i děti průměrné, nadprůměrné a mimořádně nadané si zaslouží zvláštní péči, aby měli ve studiu i v životě co nejlepší vyhlídky. Podřídit celý vzdělávací systém péči o ty nejslabší a nejméně nadané zkrátka rozumné není.

+8/0
22.1.2015 9:29
Foto

P44a41v83e28l 86P82o52k23o95r73n49ý 2596984780632

A ještě. Mám pocit, že někteří rodiče, co nejsou schopni vychovat své nepostižené dítě a to je násilné, uráží učitele, tak rodiče hledají na dítěti nějaký dys.... a svádějí vinu na školu a požadují speciálního asistenta pro své "ubohé" dys... dítě?

+3/−4
21.1.2015 18:27

M40i85c95h81a74e87l34a 77K23r89o28u27p61o43v20á 3370410448462

„Pro učitele to v podstatě znamená dvě přípravy a dvě sady aktivit. Při výuce samotné pak vybalancovat, abych tam byl pro obě skupiny dostatečně osobně přítomen,“ popisuje pedagog Ivan Červánek. „Pokud je třída ještě více komplikovaná, je limitovaná i efektivita výuky. Potom pochopitelně chybí učiteli někdo, kdo by pomáhal situaci zvládat na všech frontách, například asistent,“ vysvětluje. ........................vsadím se, že toto splňuje tak 10% škol.  Takže dokud proto nebudou  plošné podmínky, pak je pitomost dělat plošné nařízení.  Prostě, když pravidla určuje teoretik, je to vždycky tragédie.

+7/0
21.1.2015 17:44

M60a93r60i23e 45V50a84š91í42č94k91o59v14á 3821643492418

Obvylká pracovní doba by měla být osm hodin, že ano? Mám ve škole šest talentovaných a spoustu s SPU. Navíc je kolegyně nemocná. Pracuji tedy čtrnáct hodin denně. Přidejte ještě dítě s autismem a další se specifickými potřebami a budeme pracovat dvacet hodin denně. Máte pravdu, podmínky pro plnou inkluzi u nás nefungují. Stát se snaží zavést něco, co funguje na západě, ale asistenty nedá, peníze nepřidá, úvazek hodin neubere, na vzdělání nepřidá... Bude to ještě veselé v tom našem vzdělávání.

+5/0
21.1.2015 21:25

D53a74n85a 61T23e23n68z35l48e41r 5450582215823

S tím fungováním na západě bych nebyla tak rychlá. Západně od Čech je SRN, kromě jiného. Bydlím v SRN (Bavorsko, tedy co se výuky týká, špička) a ve třídách svých dětí jsem nikdy (NIKDY) neviděla postižené dítě, natož ASISTENTA (CO to je?). Učitelů je přebytek, ale placených míst málo. Na gymnaziu odpadá pětina hodin, protože není k dispozici žádný učitel, natož pak nějaký asistent. 

Postižené děti chodí do specializovaných škol, kam se naoopak snaží nahnat i co nejvíc dětí s jen lehkými dysfunkcemi, aby je vytížili. Do jedné takové speciální školy mi chtěli kdysi umístit syna (který před vstupem do školy neuměl nakreslit trojúhelník a čtverec), který definitivně postižený není a který je dnes na gymnaziu s jedničkami z matiky, fyziky a chemie.

+1/0
22.1.2015 8:26

J37i72t80k57a 20Ř51e60z55á23č24o30v65á 7949223686231

Co dát obě možnosti a nechat na dětech a na rodičích, ať si vyberou, nechat to pár let běžet, pak to vyhodnotit?

+4/0
21.1.2015 15:07

P19a55v71e54l 56S58o35b49o91t78k79a 5200964

Inkluze je velice důležitá - zdravé děti si tak zvyknou na tělesně a mentálně postižené a nebude jim pak v dospělosti zatěžko pracovat s nimi u jednoho výrobního pásu.

+3/−2
21.1.2015 14:02

S10a35n10d92r22a 33F85e76r55i28a73n84č43í32k34o16v98á 7983478691523

Ja som zvedavá, kedy sa začne venovať toľká pozornosť aj nadaným, nadpriemerne inteligentným deťom a ich potrebám špeciálneho vzdelávania. 

Mimochodom, skôr než spoločnosť začne myslieť na vzdelávanie postihnutých detí by si mala najprv vyriešiť vzdelávanie tých nadaných a priemerných.

+6/−1
21.1.2015 13:55

P29a76v45e11l 36S64o27b33o98t83k11a 5670754

Česko nepotřebuje nadané děti - v montovnách nadnárodních firem jsou takoví lidé spíše na obtíž než že by měli nějaký přínos.

+1/−1
21.1.2015 14:04

J42a13r33m64i69l21a 75P11í85c69h94o98v37á 5832507164683

V článku je zmínen dokument Třída 8.A. Co brání všem možným politikům, hercům a dalším "sluníčkovým" lidem, aby sem dali své děti? Nikdo a nic. Ono se to žvaní, co a jak "by se mělo", ale když přijde na ně samotné, je všechno jinak. Proč dala Buzková jako ministryně školství dceru do francouzské školky s hodně vysokým školným? Jak to, že politici a ostatní blábolilové nejdou příkladem? Jak to, že Kocábova vnoučata nechodí do školy v Chánově?

+5/0
21.1.2015 13:37

D54a73n21i97e62l 64K56r72o44n86e84r 7504904116507

Skola z dokumentu 8.A byla normalni zakladka. nebyla to zvlastni skola. Zvlastni skola je daleko vetsi zahul a jeji zaci jsou jeste daleko mene vzdelavatelni.

0/0
21.1.2015 13:44

K84a58r31o65l39i66n94a 24K15r81á18t10k43á 4243658694282

Eh, no, jako, když někdo bydlí v Praze, tak proč by měly děcka chodit do školy v Mostě?

0/0
22.1.2015 8:27

R94o24m43a94n98a 31N68. 7910359120142

Dvě věci:

Studuji klasickou specializaci v pedagogice - problematiky těchto žáků týká jeden předmět, v jehož rámci jsme navštívili 5 speciálních šk. zařízení = pětidenní náhled na výuku těchto dětí. To je oproti speciálním pedagogům zatraceně málo.

Za druhé, jak bylo řečeno - pro učitele je v případě inkluze nutná dvojí příprava. Předpokládám, že většina z nás si tuto profesi vybrala, protože nás to baví, ale opravdu nevidím důvod, proč by práce navíc neměla být ohodnocena finančně - tak jako v každé jiné profesi (a myslím tím zejména ty profese, kde je vyžadováno vysokoškolské vzdělání, do kterého každý, kdo ho má, nejprve taky nacpal nemalé prostředky).

+5/−1
21.1.2015 12:55

V63l13a65d98a84n 54Č18e36r43n64í57č47e88k 8432546123470

S první částí naprostý souhlas, s druhou částečně. Kolik si myslíte, že by za to mělo být?

0/0
21.1.2015 18:50

A59d73a64m 44K52ř69i83v30s81k54ý 1703244350663

No, očividně by to mělo být víc, než nic. Od toho by se mělo začít.

0/0
22.1.2015 23:36

M18a96r13t87i12n 77N53e95v77r25l80a 2257201684807

Je pozoruhodné jak ten článek rychle zmizel z titulní strany iDnesu a skoro i z Oněnky ;-D.

Že by reakce redakce na reakce diskutujících? ;-D;-D;-D

+1/0
21.1.2015 12:41

M78a46r60i42e 34B47u33r63i54a89n48o30v55á 5249697864545

no já nevím, ale pokud vezmeme třeba děti na vozíčku s obrnou: spolužáci budou tolerantní nebudou se mu smát na tolik je snad naše společnost už vyspělá, budou si s ním i hrát v mezí možností, ale nebude to jen taková  blahosklonnost? která ve chvíli kdy někdo zavelí "jde se hrát fotbal"  skončí a o to bude pro postižené dítě bolestivější  než kdyby bylo ve třídě s podobně handikepovanými dětmi, kde se fyzické aktivity budou odvíjet od možností těchto dětí.

+6/−1
21.1.2015 12:01

V87l92a42d21a31n 35Č56e97r59n56í95č20e48k 8742536123150

Může být v bráně, pískat. Doufám, že naše děti už neuvažují jako Vy.

0/−8
21.1.2015 12:08

D70a85n88i44e87l 16K75r72o65n64e48r 7334634576567

;-D

0/0
21.1.2015 12:33

A69n65t54o33n24í91n 84S14v48o20b98o89d34a 3134963929372

Máme v rodině človíčka, který vystudoval s vážným tělesným postižením, i s lehčím končlili v Jedličkově ústavu. Rozdíl mezi nimi je ten, že s námi žije, jezdí na dovolenou, pracuje ve své firmě ( založila si ji při zamêstnání a nyní ji uživí). Když ji odmítli na první základce, rodiče našli vstřícnější. Pomohli jsme několika lidem se začleněním dětí do "normální" společnosti. Jednalo se o tělesně postižené , kteří by skončili v nějakém ústavu jako je třeba Jedličkův. Ten je potřebný pro ty případy, kterou jsou opravdu vážné. 

Nepamatuje si problémy z mládí se spolužáky a třídní jí řekla, že měli fajn kolektiv. Děti jsou kruté na všechny děti, které se odlišují - malé, velké , tlusté, koktající atd. Vždy záleží na daném jedinci, jak se začlení

+3/0
21.1.2015 12:40

S81a80n70d67r80a 82F12e14r97i33a25n58č83í41k93o18v72á 7563908271833

Tak pokiaľ ide o zdravotné postihnutie (a nie mentálne), tam nikto asi nenamieta, že je v poriadku také deti začleňovať aj do normálnych škôl. Ale zas na druhej strane si musíte uvedomiť, že nie každá škola má možnosti byť plne bezbariérová a z čisto technického hľadiska napríklad nemôžu prijať vozíčkara. Na mieste postihnutého by som to nebrala osobne.

Ja by som povedala, že pokiaľ ide o evidentne postihnutého človeka, tak len marginálna časť detí by naňho bola krutá a veľmi rýchle by sa to riešilo na škole ako šikana. To skôr je v spoločnosti neprijateľné byť tlstý, škaredý, koktať a pod...

+3/0
21.1.2015 14:07

K45a60t47e71ř96i59n83a 66V65a72š74á39k44o36v69á 5291742889945

myslim si, ze praveze nutne nemusi. Staci, aby si dite naslo jednoho, dva kamarady a budou se spis hledat zpusoby, jak ho zaclenit - deti toto prijimaji daleko normalneji nez dospeli a limity berou prirozene.

Samozrejme zalezi pripad od pripadu, ale hodne casto to tak funguje. Samozrejme pak hodne zalezi i na postoji dospelych - a i jejich pocitech.

V teto problematice bych nerekla ani tak, ze hraje roli bezohlednost a sobectvi, jak psala v clanku ta pani, ale spis neznalost a strach, ze kdyz se zeptam, co potrebuje, bud zranim, nebo se ztrapnim, nebo, nebo...proste kdo nema zkusenosti, obecne ma strach a nevi, jak k takovym lidem pristupovat

0/0
22.1.2015 0:10

K86a51r40o88l80i16n25a 93K50r16á91t19k87á 4293808904632

Blahosklonný je především ten váš postoj, že aby je nemrzelo, že nemůžou dělat to, co ostatní, tak je mezi ostatní radši rovnou nepustíme.

+1/0
22.1.2015 8:43

H86a31n30a 44B40í16z47o48v57á 1922206662634

V tomto hrubě manipulativním článku postrádám exkluzivní rozhovor se zvláště  nadaným inkludovaným dítětem. A také třeba s dítětem s Downovým syndromem, které podle mých zkušeností potřebuje nonstop individuální přístup...:-P

+10/−1
21.1.2015 11:02
Foto

P72a46v86e70l 51P94o50k72o95r40n17ý 2776774510702

Ano, ale kdo ten individuální přístup zaplatí? Ministerstvo asi ne, takže jedině ubrat peníze všem učitelům na škole a pokud je škole 30 učitelů a bude tam 30 takových dětí, tak budou muset snížit platy všem učitelům na polovinu, aby zbylo na 30 asistentů, a jak začne takových dětí někde přibývat, pak časem narazíme na minimální mzdu a tedy pak stejně nebude na mzdy pro další asistenty. Rodiče na takové dítě dostávají nějaké dávky, tak nakonec budou muset na asistenty přispívat.

+6/0
21.1.2015 12:25

T32o68m47á35š 47N49o48v83á35k 9189645304

Takže bych to shrnul, celkem přes tři schvalování se dostal tento kluk na běžnou školu...co byste chtěli víc, líbači pussydentovi zadnice? z toho je přeci zřejmé, že nikdo necpe děti s handicapem do běžných škol, pokud je ten handicap větší a nešlo by to...

+1/−7
21.1.2015 10:56

V95l58a73d67i76m46í56r 94B35e54n25e82š 2932295214903

Vy jste ale primitv.

+2/−1
21.1.2015 11:10

D80a56n48i10e98l 69K69r16o31n87e96r 7264464986467

Vsak ano...jestlize prosel pres pedagogy a psycholozku, tak si myslim,ze se neni o cem bavit...A ted si polozme otazku, co s temi, co neprojdou...

+1/0
21.1.2015 11:43

J32a67n 69B41i18r74o44š 8576131205748

Dane, Vy mě fakt bavíte ;-)

Inkluze není o paušálním zrušení praktických, pomocných a zvláštních škol. Inkluze je o integraci těch nadanějších/ schopnějších/ vzdělavatelných handicapovaných mezi "normální" děti.

Ti, co neprojdou, mají svůj vlastní vzdělávací systém. A nutno podotknout, že mnohdy i kvalitnější pedagogy, než klasické základní školy.

+3/0
21.1.2015 12:10

D33a74n72i21e80l 31K66r54o63n23e26r 7834734566587

A cim konkretne vas bavim? Jo taaak, tak to je jina...ja myslel, ze inkluze se tyka i tech, co na to rozumove nemaj...cili tech, co jsou na zvlastni, protoze neprosli pres pohovor na PPP...Kdybych vedel, ze se jedna o lidi na vozicku nebo treba s poruchou reci, tak nereknu ani slovo proti...

0/0
21.1.2015 12:18

J73a96n 16B40i35r17o37š 8376781835568

Pobavila mě Vaše otázka ohledně těch, co neprojdou.

Jedna věc je inkluze handicapovaných, druhá praktické školy a třetí vzdělávání dětí sociálně nepřizpůsobivých. Tohle se moc nevyplácí míchat dohromady, ani když jste prezident.

A btw. ono se neřeklo? Celou dobu se tu bavíme o "určitým způsobem handicapovaných" ;-)

+1/0
21.1.2015 12:52

D95a52n31i48e48l 73K64r51o65n59e40r 7964224336147

No vidite a pokud jste cetl, co Zeman rekl a zaroven mate i nejakou tu inteligenci (logicka konjunkce), pak vite, o kom mluvil. Ale porad se vyhybate odpovedi na otazku, kteoru jsem jiz 2x polozil a nyni ji polozim po 3. Proc Zeman, pokud mluvil o telesne postizenych, zminoval fakt, ze ucitele budou mit mene casu se venovat "talentovanejsim detem" a proc zminoval etnicitu, rasismus a multikulturalismus, paklize mluvil o telesnem postizeni...Mi to opravdu nedava smysl...Proto ocekavam,ze mi to vysvetlite a vy furt nic...

+1/0
21.1.2015 13:05

J64a76n 79B77i14r55o25š 8336111865988

cit: "Nejsem zastáncem názoru, že by děti, které jsou určitým způsobem handicapovány, měly být umísťovány do tříd s nehandicapovanými žáky, protože je to neštěstí pro oba. Opakuji neštěstí pro oba, že? Mohl bych to samozřejmě rozvádět, mohl bych mluvit o šikaně, mohl bych mluvit o tom, že rychlost kolony je určena rychlostí nejpomalejšího vozidla, takže učitelé se nemohou věnovat těm, řekněme, talentovanějším dětem. Ale sám se domnívám, a to není žádný rasismus, to není preference nějaké etnické skupiny, že děti jsou daleko šťastnější, když jsou v rovnocenné komunitě, než tehdy, když jsou zasazeny do komunity."

Dane, buď jsem retard, nebo se k Vám budu muset přihlásit do kurzu čtení mezi řádky. Podle mě tady prostě není o cikánech ani slovo. Ano, mluví se tam o rasismu a etnicitě, ale to se dnes objeví v každé větě, jako slovo komunita, jehož původní význam neměl s etnikem nic společného, na rozdíl ode dneška.

0/−1
21.1.2015 14:02

D38a22n67i92e49l 65K82r53o52n82e96r 7664704936447

Proc sem davate citat, ktery jsem cetl jiz nekolikrat? Samozrejme tam neni o cikanech ani slov, to jsem vam uz sakra prece take vysvetloval. Nerekl to zamerne, ale dokonce i na Romee pochopili, o koho se jedna viz jejich clanky reagujici na prezidenta, jen vy to ne a ne pochopit, ale budiz...Ale opet...opet jste mi neodpovedel na mou otazku, takze poctvrte...Mate to i v uvozovkach, takze prosim...pokuste se aspon odpovedet. Mozna se vam to nepodari,ale POKUSTE se o to...

"Proc Zeman, pokud mluvil o telesne postizenych, zminoval fakt, ze ucitele budou mit mene casu se venovat "talentovanejsim detem" a proc zminoval etnicitu, rasismus a multikulturalismus, paklize mluvil o telesnem postizeni..."

0/−1
21.1.2015 14:10

J34a82n 92B32i40r56o98š 8376931135328

Dane, jak to chápe Romea je naprosto irelevantní. Romea se chytí na světě čehokoliv, aby mohla většinovou společnost obvinit i intolerance a rasismu.

Víte, já Vám i odpovím, ale Vám se to stejně nebude líbit a připustíte to. Spíš mi tedy zkuste vysvětlit, proč o tom tedy mluvil?

0/0
21.1.2015 14:30

D23a16n76i28e48l 75K33r25o72n77e51r 7364464716147

Ano, je to irelevantni, jak to chape Romea, to jsem rekl jen mimochodem. Pochopila to spousta lidi, mimo jine i mnzi z tec, co Zemana nijak nemusi a nemaji duvod ho hajit. Ostatne pochopeni jeho vyroku by v zadnem pripade nemelo souviset s tim, jestli jsem jeho fanousek nebo odpurce.

Tak mi tedy odpovezte. Nebo to porad i po urgencich povazujete za jakousi recnickou otazku?

0/0
21.1.2015 14:36

J72a67n 30B21i34r96o79š 8466831305878

Jak říkám - bavíte mě. Baví mě fakt, že k inkluzi jako takové nemáte jediný postřeh, ale bijete se pořád za správnou interpretaci Zemanova výroku.

A můj pokus o vysvětlení.

Přestože absolutně nechápu, jak souvisí míra handicapu s rasovou otázkou (kdysi se to sice pokoušel dokázat Jos. Mengele, ale to bych sem fakt netahal), napadá mě jedno zdůvodnění. Pan prezident už několikrát v živých diskusích dokázal, že mluvit spatra není lehká věc. Že strašně jednoduše sklouznete k odpovědi na jinou otázku, spletete si fakta, nebo se vinou vlastní nevzdělanosti zmýlíte. Bylo to tady několikrát ohledně překladu do angličtiny, ukrajinské krize, zásahu 17. listopadu, teď ohledně inkluze.

Pan prezident oplývá neskutečným darem urážet (byť i nechtěně) lidi. A pokud tedy "určitým způsobem handicapovaný" poukázání na rasovou příslušnost. Tak se mu to opět povedlo. Howgh

0/0
21.1.2015 14:47

D75a14n16i16e80l 21K93r22o70n78e30r 7384754306487

;-D Tak ted jste pobavil naopak vy me. Ale uprimne. Takze si to interpretujete tak, ze Zeman odpovedel proste zcestne na polozenou otazku...Tak jste to myslel?

Tak jo...Ja sem hodim taky nejaky ten citat z toho rozhovoru:

"Z hlediska duševní pohody je daleko lepší, když budou existovat praktické třídy. Vůbec se mi inkluze nelíbí a jsem proti ní."

Ja nevim, jak vy, ale ja mel za to,ze tzv. prakticke skoly jsou urcene mentalne zaostalym zakum NE zakum s telesnym postizenim. Pokud se v tomto mylim, pak jsme narazili na jadro veci a chyba je na me strane. V opacnem pripade je chyba jaksi jinde.

0/0
21.1.2015 14:54

J32a27n 21B19i19r24o80š 8146201365328

Praktická škola je mezistupeň mezi školou speciální a klasickou základní školou. Stahuje do sebe kohokoliv, kdo se nezvládne učit v základní škole běžného typu. V praxi to, bohužel, vypadá tak, že v ní skončí dítě s autismem, nezvladatelný romský žák i silně slabozraké dítě. Třeba proto, že místní základka není schopna ho přijmout a dojíždění do specializované školy pro slabozraké není možné.

Pes je zakopaný v tom, že neexistuje moc dětí s čistě fyzickou vývojovou vadou, v drtivé většině případů je vada kombinovaná.

0/0
21.1.2015 15:13

D31a45n12i12e81l 79K47r11o91n13e36r 7954724456307

Kazdopadne oficialne je prakticka skola definovana jako skola pro zaky s mentalnim postizenim. Pokud tam konci i jinak postizeni zaci, pak je to chyba, ale neni to systemova chyba. Muj osobni nazor je, ze michat dohromady zaky s telesnym postizenim a zaky zdrave, je korektni, protoze vzdelani nevousisi s telesnymi potrebami. Samozrejme zalezi na tom,zda je skola patricne vybavena (bezbarierovy pristup, personal) a na mire toho telesneho postizeni. Opacny nazor mam pro michani zaku s mentalnim postizenim, ktere je takoveho razu, ze bude ostatni obtezovat a brzdit. Zde opravdu neni misto pro nejakou falesnou solidaritu. Totez plati o zacich s nezvladatelnym chovanim (ktere se pak s oblibou casto hazi na pedagogy, harant je v tom nevinne). Shodneme se asi na tom, ze jsme pro zachovani praktickych skol jako takovych, neshodneme se na tom, jak to vlastne Zeman cele myslel...Takze asi tak?

0/0
21.1.2015 15:23

J64a60n 20B60i96r50o90š 8946301595968

Super, konečně se bavíme oba o tom samém ;-).

Praktická škola je definovaná jako škola pro žáky s mentálním postižením, v praxi pak ale zachytává leccos, jak jsem podotknul výš. Myslím, že ani spolužák s lehkou formou mentálního postižení je nutně nemusí brzdit. Vemte si jen takovou dyslexii a dysgrafii (i když to je vývojová porucha)- dneska banalita, a bývaly doby, kdy vás prakticky odsoudila k pomocným profesím.

O zachování praktických škol nedebatuji - je to jeden z nechtěných důsledků prezidentova výroku. Inkluze ve vzdělávání začleňuje do "normálního" kolektivu jednotlivce z řad praktické školy, nemůže zrušit celou školu a rozfrcat je po kraji, padni komu padni.

Na tom, jak to vlastně myslel, se fakt neshodneme. Ale asi se shodneme na tom, že to mohl říct mnohem jasněji. Protože pak bychom se nemohli neshodnout.

0/0
21.1.2015 16:05

P60e12t76r 66F93i90a35l76a 9113666883483

Pane Biroši, neúplná pravda je lež a to jste svým příspěvkem učinil.

Kde máte další text o praktických školách?

Nevolil jsem Zemana, ale nebudu řvát proti všemu jen kvůli tomu, že to řekl on. Dostal otázku, jaký má názor na rušení speciálních a praktických škol, odpovídal tedy o dětech, kterých se takové školy týkají. I v současné době chodí děti s menším duševním nebo fyzických handicapem do běžných škol, takže o nich Zeman vůbec nemusel mluvit. Navíc zmínil pouze praktické třídy.

Příznivci inkluze se tváří, jako by dosud nic takového neexistovalo, objevují dávno objevené:-).... a současně se tváří, jako by neexistovaly děti se střední a těžší formou duševního nebo fyzického handicapu. Rv

Co s těmi dětmi, ty zavřete do ústavu nebo se nebudou vzdělávat vůbec?

0/0
22.1.2015 10:11

P43a28v36e93l 49N10e30š35k17u82d23l51a 1444826540752

Připadá to tak jenom mně nebo Idnes jen hloupě provokuje??? 8-o Proboha, z diskuze je vidět, že s vaším článkem téměř nikdo nesouhlasí. Ten titulek je ale uboze manipulativní

+6/−1
21.1.2015 10:51

D22a70l47i60b20o85r 59B87a14r40a10n58e38k 9783546943866

jednou se to povedlo, tak do toho zapojime dalsich tri pr.. slunickaru.. ti si na to vyzvedonou dalsi a dalsi dotace...

vzdelani prckovi samozrejme preju.. ale tvrdit, ze kazde postizeni je slucitelne s beznou vyukou je hooodne mimo misu..

navis, jak se pozna premiant, ktereho verbalni, nonverbalni a paraverbalni stranka proste nejde posoudit,.. jen odhadovat podle preddefinovanich iSlovniku.

+5/0
21.1.2015 10:46

T58o52m70á57š 16N72o67v35á20k 9969395764

to bych nechal těm 3 instancím, které museli schválit, že tento kluk může zkusit běžnou školu, ti tomu rozumí víc než my i než pussydent R^

0/0
21.1.2015 10:58

R69o83b79b48e89r93t 55B90e75r77g95e66r 2255174899

Nechci být rýpal, ale pokud má někdo zvláštní individuální plán je to pro ostaní, kteříé ho nemají demotivující. Nepředpokládám, že individální plán znamená, to, že dítě má náročnější podmínky než ostatní...

+7/−1
21.1.2015 10:38

V22l26a93d17a33n 83Č71e88r87n67í26č69e98k 8882536473270

Osobně si myslím, že naprosté většině dětí. kterým záleží na dobrých známkách, tedy jsou dostatečně inteligentí, je možné vysvětlit proč a jaké výhody má. A věřte, že naprostá většina z nich by s ním neměnila ani za ty výhody.

+1/−1
21.1.2015 10:45







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.