Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nemluví, ale mezi zdravými je premiant. Inkluze ve vzdělání funguje

Během posledního týdne se kvůli výroku prezidenta Zemana vyrojilo nesčetně komentářů na zařazení dětí s postižením a jiným znevýhodněním do běžné třídy. Pojďme si tedy shrnout, co je to inkluzivní vzdělávání a podívat se na zkušenosti učitelů, dětí i rodičů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V14e32r35o12n92i93k17a 51N53ě45m65e30č90k96o21v41á 6719490138134

Jako rodič zdravého dítěte mne zajímá, zda budou pokryty jeho potřeby a využit jeho potenciál. Nechci, aby ho už v tak přeplněné třídě rušilo a zdržovalo dítě, které potřebuje speciální pozornost a učitel mu ji logicky nemůže dát. Nechápu, proč se tu potírají potřeby nadaných.

+2/−1
24.1.2015 0:25

K93a26m13i20l 93N87o57v41o40t44n67y 4866295772330

Ve skolach se porad uci tak, ze ucitel stoji pred tabuli a neco vyklada. Deti jen pasivne prijimaji a pak jsou zkousene z opakovani toho, co ucitel rekl... opravdu mate pocit, ze v nasem skolstvi se hledaji zpusoby podpory mimoradne nadanych deti? Pokud je uciteluv hlavni pozadavek, aby deti poslouchaly a hlavne nemluvily???

+2/−1
22.1.2015 11:43
Foto

A60n93n35a 20V95e68s70e94l48á 2560908236

Inkluzivní vzdělávání skutečně nejspíš děti s problémy motivuje. Ale mimořádně nadané děti demotivuje a ty se naučí tzv. jet na půl plynu. Pochopí, že velkou snahu ve škole vyvíjet nemusejí a snad ani nemají, když to po nich nikdo nechce. To není dobrý start do života a předpoklad k tomu, aby byly tyto děti úspěšné tak, jak to odpovídá jejich potenciálu.

+3/−1
22.1.2015 9:38
Foto

A27n25n46a 78V59e49s89e65l86á 2290248176

Používat nadané a mimořádně nadané děti hlavně k tomu, aby táhly dopředu ty ostatní, a kašlat na to, zda i ony naplní svůj potenciál, protože i bez zvláštní péče z nich vyrostou přinejmenším průměrní dospělí, mi připadá nešťastné až hloupé a rozhodně nevýhodné pro celou společnost.

V článku je klíčová tahle věta:

Pokud je třída ještě více komplikovaná, je limitovaná i efektivita výuky. Potom pochopitelně chybí učiteli někdo, kdo by pomáhal situaci zvládat na všech frontách, například asistent,“ vysvětluje. 

A to je přesně to, čeho se každý, kdo není z inkluzivního vzdělávání nadšený, děsí. 

Věnovat hendikepovaným zvláštní péči je jistě potřebná a záslužná věc, ale i děti průměrné, nadprůměrné a mimořádně nadané si zaslouží zvláštní péči, aby měli ve studiu i v životě co nejlepší vyhlídky. Podřídit celý vzdělávací systém péči o ty nejslabší a nejméně nadané zkrátka rozumné není.

+8/0
22.1.2015 9:29
Foto

P15a45v74e20l 18P77o77k11o22r72n59ý 2466454380162

A ještě. Mám pocit, že někteří rodiče, co nejsou schopni vychovat své nepostižené dítě a to je násilné, uráží učitele, tak rodiče hledají na dítěti nějaký dys.... a svádějí vinu na školu a požadují speciálního asistenta pro své "ubohé" dys... dítě?

+3/−4
21.1.2015 18:27

M43i33c30h63a62e13l73a 39K26r93o65u18p47o38v22á 3450410788272

„Pro učitele to v podstatě znamená dvě přípravy a dvě sady aktivit. Při výuce samotné pak vybalancovat, abych tam byl pro obě skupiny dostatečně osobně přítomen,“ popisuje pedagog Ivan Červánek. „Pokud je třída ještě více komplikovaná, je limitovaná i efektivita výuky. Potom pochopitelně chybí učiteli někdo, kdo by pomáhal situaci zvládat na všech frontách, například asistent,“ vysvětluje. ........................vsadím se, že toto splňuje tak 10% škol.  Takže dokud proto nebudou  plošné podmínky, pak je pitomost dělat plošné nařízení.  Prostě, když pravidla určuje teoretik, je to vždycky tragédie.

+7/0
21.1.2015 17:44

M15a59r93i59e 85V70a78š88í10č54k64o98v42á 3301423562428

Obvylká pracovní doba by měla být osm hodin, že ano? Mám ve škole šest talentovaných a spoustu s SPU. Navíc je kolegyně nemocná. Pracuji tedy čtrnáct hodin denně. Přidejte ještě dítě s autismem a další se specifickými potřebami a budeme pracovat dvacet hodin denně. Máte pravdu, podmínky pro plnou inkluzi u nás nefungují. Stát se snaží zavést něco, co funguje na západě, ale asistenty nedá, peníze nepřidá, úvazek hodin neubere, na vzdělání nepřidá... Bude to ještě veselé v tom našem vzdělávání.

+5/0
21.1.2015 21:25

D66a64n61a 14T40e15n57z26l52e69r 5400712105363

S tím fungováním na západě bych nebyla tak rychlá. Západně od Čech je SRN, kromě jiného. Bydlím v SRN (Bavorsko, tedy co se výuky týká, špička) a ve třídách svých dětí jsem nikdy (NIKDY) neviděla postižené dítě, natož ASISTENTA (CO to je?). Učitelů je přebytek, ale placených míst málo. Na gymnaziu odpadá pětina hodin, protože není k dispozici žádný učitel, natož pak nějaký asistent. 

Postižené děti chodí do specializovaných škol, kam se naoopak snaží nahnat i co nejvíc dětí s jen lehkými dysfunkcemi, aby je vytížili. Do jedné takové speciální školy mi chtěli kdysi umístit syna (který před vstupem do školy neuměl nakreslit trojúhelník a čtverec), který definitivně postižený není a který je dnes na gymnaziu s jedničkami z matiky, fyziky a chemie.

+1/0
22.1.2015 8:26

J27i66t27k32a 55Ř49e72z43á92č82o23v72á 7849603936321

Co dát obě možnosti a nechat na dětech a na rodičích, ať si vyberou, nechat to pár let běžet, pak to vyhodnotit?

+4/0
21.1.2015 15:07

P86a14v81e78l 78S76o27b23o73t54k45a 5420434

Inkluze je velice důležitá - zdravé děti si tak zvyknou na tělesně a mentálně postižené a nebude jim pak v dospělosti zatěžko pracovat s nimi u jednoho výrobního pásu.

+3/−2
21.1.2015 14:02

S10a47n27d10r28a 47F41e24r96i85a17n68č32í71k78o89v67á 7303968311293

Ja som zvedavá, kedy sa začne venovať toľká pozornosť aj nadaným, nadpriemerne inteligentným deťom a ich potrebám špeciálneho vzdelávania. 

Mimochodom, skôr než spoločnosť začne myslieť na vzdelávanie postihnutých detí by si mala najprv vyriešiť vzdelávanie tých nadaných a priemerných.

+6/−1
21.1.2015 13:55

P82a36v88e30l 56S50o49b14o58t11k13a 5400104

Česko nepotřebuje nadané děti - v montovnách nadnárodních firem jsou takoví lidé spíše na obtíž než že by měli nějaký přínos.

+1/−1
21.1.2015 14:04

J91a45r95m72i65l23a 62P17í89c27h74o20v56á 5152487334163

V článku je zmínen dokument Třída 8.A. Co brání všem možným politikům, hercům a dalším "sluníčkovým" lidem, aby sem dali své děti? Nikdo a nic. Ono se to žvaní, co a jak "by se mělo", ale když přijde na ně samotné, je všechno jinak. Proč dala Buzková jako ministryně školství dceru do francouzské školky s hodně vysokým školným? Jak to, že politici a ostatní blábolilové nejdou příkladem? Jak to, že Kocábova vnoučata nechodí do školy v Chánově?

+5/0
21.1.2015 13:37

D33a48n20i24e27l 21K37r78o70n95e90r 7204484846137

Skola z dokumentu 8.A byla normalni zakladka. nebyla to zvlastni skola. Zvlastni skola je daleko vetsi zahul a jeji zaci jsou jeste daleko mene vzdelavatelni.

0/0
21.1.2015 13:44

K38a32r78o42l92i94n63a 82K68r21á91t19k24á 4203108454112

Eh, no, jako, když někdo bydlí v Praze, tak proč by měly děcka chodit do školy v Mostě?

0/0
22.1.2015 8:27

R79o52m76a64n29a 84N74. 7340679920942

Dvě věci:

Studuji klasickou specializaci v pedagogice - problematiky těchto žáků týká jeden předmět, v jehož rámci jsme navštívili 5 speciálních šk. zařízení = pětidenní náhled na výuku těchto dětí. To je oproti speciálním pedagogům zatraceně málo.

Za druhé, jak bylo řečeno - pro učitele je v případě inkluze nutná dvojí příprava. Předpokládám, že většina z nás si tuto profesi vybrala, protože nás to baví, ale opravdu nevidím důvod, proč by práce navíc neměla být ohodnocena finančně - tak jako v každé jiné profesi (a myslím tím zejména ty profese, kde je vyžadováno vysokoškolské vzdělání, do kterého každý, kdo ho má, nejprve taky nacpal nemalé prostředky).

+5/−1
21.1.2015 12:55

V26l71a96d50a41n 70Č80e33r35n15í39č21e69k 8642516123340

S první částí naprostý souhlas, s druhou částečně. Kolik si myslíte, že by za to mělo být?

0/0
21.1.2015 18:50

A11d22a67m 70K60ř88i40v95s17k47ý 1193464130183

No, očividně by to mělo být víc, než nic. Od toho by se mělo začít.

0/0
22.1.2015 23:36

M34a11r68t65i95n 24N51e76v53r39l76a 2197951494407

Je pozoruhodné jak ten článek rychle zmizel z titulní strany iDnesu a skoro i z Oněnky ;-D.

Že by reakce redakce na reakce diskutujících? ;-D;-D;-D

+1/0
21.1.2015 12:41

M16a10r76i81e 49B32u55r35i34a65n81o65v54á 5339337714855

no já nevím, ale pokud vezmeme třeba děti na vozíčku s obrnou: spolužáci budou tolerantní nebudou se mu smát na tolik je snad naše společnost už vyspělá, budou si s ním i hrát v mezí možností, ale nebude to jen taková  blahosklonnost? která ve chvíli kdy někdo zavelí "jde se hrát fotbal"  skončí a o to bude pro postižené dítě bolestivější  než kdyby bylo ve třídě s podobně handikepovanými dětmi, kde se fyzické aktivity budou odvíjet od možností těchto dětí.

+6/−1
21.1.2015 12:01

V31l95a15d19a11n 98Č54e87r82n34í68č38e93k 8502926903640

Může být v bráně, pískat. Doufám, že naše děti už neuvažují jako Vy.

0/−8
21.1.2015 12:08

D11a47n41i63e63l 85K78r74o43n98e24r 7574954526297

;-D

0/0
21.1.2015 12:33

A66n89t86o98n44í31n 15S10v31o93b66o96d85a 3964403259882

Máme v rodině človíčka, který vystudoval s vážným tělesným postižením, i s lehčím končlili v Jedličkově ústavu. Rozdíl mezi nimi je ten, že s námi žije, jezdí na dovolenou, pracuje ve své firmě ( založila si ji při zamêstnání a nyní ji uživí). Když ji odmítli na první základce, rodiče našli vstřícnější. Pomohli jsme několika lidem se začleněním dětí do "normální" společnosti. Jednalo se o tělesně postižené , kteří by skončili v nějakém ústavu jako je třeba Jedličkův. Ten je potřebný pro ty případy, kterou jsou opravdu vážné. 

Nepamatuje si problémy z mládí se spolužáky a třídní jí řekla, že měli fajn kolektiv. Děti jsou kruté na všechny děti, které se odlišují - malé, velké , tlusté, koktající atd. Vždy záleží na daném jedinci, jak se začlení

+3/0
21.1.2015 12:40

S74a89n32d84r39a 32F67e20r35i43a66n98č40í40k86o81v48á 7703138621923

Tak pokiaľ ide o zdravotné postihnutie (a nie mentálne), tam nikto asi nenamieta, že je v poriadku také deti začleňovať aj do normálnych škôl. Ale zas na druhej strane si musíte uvedomiť, že nie každá škola má možnosti byť plne bezbariérová a z čisto technického hľadiska napríklad nemôžu prijať vozíčkara. Na mieste postihnutého by som to nebrala osobne.

Ja by som povedala, že pokiaľ ide o evidentne postihnutého človeka, tak len marginálna časť detí by naňho bola krutá a veľmi rýchle by sa to riešilo na škole ako šikana. To skôr je v spoločnosti neprijateľné byť tlstý, škaredý, koktať a pod...

+3/0
21.1.2015 14:07

K55a43t94e46ř19i69n96a 87V92a77š13á83k35o82v15á 5291442379675

myslim si, ze praveze nutne nemusi. Staci, aby si dite naslo jednoho, dva kamarady a budou se spis hledat zpusoby, jak ho zaclenit - deti toto prijimaji daleko normalneji nez dospeli a limity berou prirozene.

Samozrejme zalezi pripad od pripadu, ale hodne casto to tak funguje. Samozrejme pak hodne zalezi i na postoji dospelych - a i jejich pocitech.

V teto problematice bych nerekla ani tak, ze hraje roli bezohlednost a sobectvi, jak psala v clanku ta pani, ale spis neznalost a strach, ze kdyz se zeptam, co potrebuje, bud zranim, nebo se ztrapnim, nebo, nebo...proste kdo nema zkusenosti, obecne ma strach a nevi, jak k takovym lidem pristupovat

0/0
22.1.2015 0:10

K28a87r19o86l47i11n90a 63K78r25á46t36k36á 4613948284562

Blahosklonný je především ten váš postoj, že aby je nemrzelo, že nemůžou dělat to, co ostatní, tak je mezi ostatní radši rovnou nepustíme.

+1/0
22.1.2015 8:43

H36a48n30a 61B70í32z41o65v63á 1242146562804

V tomto hrubě manipulativním článku postrádám exkluzivní rozhovor se zvláště  nadaným inkludovaným dítětem. A také třeba s dítětem s Downovým syndromem, které podle mých zkušeností potřebuje nonstop individuální přístup...:-P

+10/−1
21.1.2015 11:02
Foto

P61a14v43e45l 44P15o46k56o57r45n28ý 2166274720552

Ano, ale kdo ten individuální přístup zaplatí? Ministerstvo asi ne, takže jedině ubrat peníze všem učitelům na škole a pokud je škole 30 učitelů a bude tam 30 takových dětí, tak budou muset snížit platy všem učitelům na polovinu, aby zbylo na 30 asistentů, a jak začne takových dětí někde přibývat, pak časem narazíme na minimální mzdu a tedy pak stejně nebude na mzdy pro další asistenty. Rodiče na takové dítě dostávají nějaké dávky, tak nakonec budou muset na asistenty přispívat.

+6/0
21.1.2015 12:25

T51o76m32á40š 63N58o91v94á17k 9159575654

Takže bych to shrnul, celkem přes tři schvalování se dostal tento kluk na běžnou školu...co byste chtěli víc, líbači pussydentovi zadnice? z toho je přeci zřejmé, že nikdo necpe děti s handicapem do běžných škol, pokud je ten handicap větší a nešlo by to...

+1/−7
21.1.2015 10:56

V76l30a83d85i85m16í96r 62B42e91n89e27š 2892815104783

Vy jste ale primitv.

+2/−1
21.1.2015 11:10

D13a11n54i53e58l 85K23r85o91n73e92r 7324694186357

Vsak ano...jestlize prosel pres pedagogy a psycholozku, tak si myslim,ze se neni o cem bavit...A ted si polozme otazku, co s temi, co neprojdou...

+1/0
21.1.2015 11:43

J39a85n 48B68i35r73o58š 8416101295198

Dane, Vy mě fakt bavíte ;-)

Inkluze není o paušálním zrušení praktických, pomocných a zvláštních škol. Inkluze je o integraci těch nadanějších/ schopnějších/ vzdělavatelných handicapovaných mezi "normální" děti.

Ti, co neprojdou, mají svůj vlastní vzdělávací systém. A nutno podotknout, že mnohdy i kvalitnější pedagogy, než klasické základní školy.

+3/0
21.1.2015 12:10

D23a58n86i15e50l 81K57r23o91n15e60r 7134164906177

A cim konkretne vas bavim? Jo taaak, tak to je jina...ja myslel, ze inkluze se tyka i tech, co na to rozumove nemaj...cili tech, co jsou na zvlastni, protoze neprosli pres pohovor na PPP...Kdybych vedel, ze se jedna o lidi na vozicku nebo treba s poruchou reci, tak nereknu ani slovo proti...

0/0
21.1.2015 12:18

J96a93n 21B23i74r92o33š 8666591405508

Pobavila mě Vaše otázka ohledně těch, co neprojdou.

Jedna věc je inkluze handicapovaných, druhá praktické školy a třetí vzdělávání dětí sociálně nepřizpůsobivých. Tohle se moc nevyplácí míchat dohromady, ani když jste prezident.

A btw. ono se neřeklo? Celou dobu se tu bavíme o "určitým způsobem handicapovaných" ;-)

+1/0
21.1.2015 12:52

D22a74n15i53e68l 54K33r48o72n63e98r 7864334206747

No vidite a pokud jste cetl, co Zeman rekl a zaroven mate i nejakou tu inteligenci (logicka konjunkce), pak vite, o kom mluvil. Ale porad se vyhybate odpovedi na otazku, kteoru jsem jiz 2x polozil a nyni ji polozim po 3. Proc Zeman, pokud mluvil o telesne postizenych, zminoval fakt, ze ucitele budou mit mene casu se venovat "talentovanejsim detem" a proc zminoval etnicitu, rasismus a multikulturalismus, paklize mluvil o telesnem postizeni...Mi to opravdu nedava smysl...Proto ocekavam,ze mi to vysvetlite a vy furt nic...

+1/0
21.1.2015 13:05

J56a25n 30B78i81r42o77š 8286751645308

cit: "Nejsem zastáncem názoru, že by děti, které jsou určitým způsobem handicapovány, měly být umísťovány do tříd s nehandicapovanými žáky, protože je to neštěstí pro oba. Opakuji neštěstí pro oba, že? Mohl bych to samozřejmě rozvádět, mohl bych mluvit o šikaně, mohl bych mluvit o tom, že rychlost kolony je určena rychlostí nejpomalejšího vozidla, takže učitelé se nemohou věnovat těm, řekněme, talentovanějším dětem. Ale sám se domnívám, a to není žádný rasismus, to není preference nějaké etnické skupiny, že děti jsou daleko šťastnější, když jsou v rovnocenné komunitě, než tehdy, když jsou zasazeny do komunity."

Dane, buď jsem retard, nebo se k Vám budu muset přihlásit do kurzu čtení mezi řádky. Podle mě tady prostě není o cikánech ani slovo. Ano, mluví se tam o rasismu a etnicitě, ale to se dnes objeví v každé větě, jako slovo komunita, jehož původní význam neměl s etnikem nic společného, na rozdíl ode dneška.

0/−1
21.1.2015 14:02

D86a54n26i88e91l 36K73r98o68n82e17r 7484454166797

Proc sem davate citat, ktery jsem cetl jiz nekolikrat? Samozrejme tam neni o cikanech ani slov, to jsem vam uz sakra prece take vysvetloval. Nerekl to zamerne, ale dokonce i na Romee pochopili, o koho se jedna viz jejich clanky reagujici na prezidenta, jen vy to ne a ne pochopit, ale budiz...Ale opet...opet jste mi neodpovedel na mou otazku, takze poctvrte...Mate to i v uvozovkach, takze prosim...pokuste se aspon odpovedet. Mozna se vam to nepodari,ale POKUSTE se o to...

"Proc Zeman, pokud mluvil o telesne postizenych, zminoval fakt, ze ucitele budou mit mene casu se venovat "talentovanejsim detem" a proc zminoval etnicitu, rasismus a multikulturalismus, paklize mluvil o telesnem postizeni..."

0/−1
21.1.2015 14:10

J66a28n 52B97i16r86o12š 8986461185458

Dane, jak to chápe Romea je naprosto irelevantní. Romea se chytí na světě čehokoliv, aby mohla většinovou společnost obvinit i intolerance a rasismu.

Víte, já Vám i odpovím, ale Vám se to stejně nebude líbit a připustíte to. Spíš mi tedy zkuste vysvětlit, proč o tom tedy mluvil?

0/0
21.1.2015 14:30

D79a57n18i44e56l 39K88r48o66n78e32r 7834714716227

Ano, je to irelevantni, jak to chape Romea, to jsem rekl jen mimochodem. Pochopila to spousta lidi, mimo jine i mnzi z tec, co Zemana nijak nemusi a nemaji duvod ho hajit. Ostatne pochopeni jeho vyroku by v zadnem pripade nemelo souviset s tim, jestli jsem jeho fanousek nebo odpurce.

Tak mi tedy odpovezte. Nebo to porad i po urgencich povazujete za jakousi recnickou otazku?

0/0
21.1.2015 14:36

J33a50n 90B48i76r84o72š 8126741585758

Jak říkám - bavíte mě. Baví mě fakt, že k inkluzi jako takové nemáte jediný postřeh, ale bijete se pořád za správnou interpretaci Zemanova výroku.

A můj pokus o vysvětlení.

Přestože absolutně nechápu, jak souvisí míra handicapu s rasovou otázkou (kdysi se to sice pokoušel dokázat Jos. Mengele, ale to bych sem fakt netahal), napadá mě jedno zdůvodnění. Pan prezident už několikrát v živých diskusích dokázal, že mluvit spatra není lehká věc. Že strašně jednoduše sklouznete k odpovědi na jinou otázku, spletete si fakta, nebo se vinou vlastní nevzdělanosti zmýlíte. Bylo to tady několikrát ohledně překladu do angličtiny, ukrajinské krize, zásahu 17. listopadu, teď ohledně inkluze.

Pan prezident oplývá neskutečným darem urážet (byť i nechtěně) lidi. A pokud tedy "určitým způsobem handicapovaný" poukázání na rasovou příslušnost. Tak se mu to opět povedlo. Howgh

0/0
21.1.2015 14:47

D76a57n42i83e54l 79K79r56o55n26e90r 7344364776587

;-D Tak ted jste pobavil naopak vy me. Ale uprimne. Takze si to interpretujete tak, ze Zeman odpovedel proste zcestne na polozenou otazku...Tak jste to myslel?

Tak jo...Ja sem hodim taky nejaky ten citat z toho rozhovoru:

"Z hlediska duševní pohody je daleko lepší, když budou existovat praktické třídy. Vůbec se mi inkluze nelíbí a jsem proti ní."

Ja nevim, jak vy, ale ja mel za to,ze tzv. prakticke skoly jsou urcene mentalne zaostalym zakum NE zakum s telesnym postizenim. Pokud se v tomto mylim, pak jsme narazili na jadro veci a chyba je na me strane. V opacnem pripade je chyba jaksi jinde.

0/0
21.1.2015 14:54

J96a48n 11B44i44r79o36š 8926631605188

Praktická škola je mezistupeň mezi školou speciální a klasickou základní školou. Stahuje do sebe kohokoliv, kdo se nezvládne učit v základní škole běžného typu. V praxi to, bohužel, vypadá tak, že v ní skončí dítě s autismem, nezvladatelný romský žák i silně slabozraké dítě. Třeba proto, že místní základka není schopna ho přijmout a dojíždění do specializované školy pro slabozraké není možné.

Pes je zakopaný v tom, že neexistuje moc dětí s čistě fyzickou vývojovou vadou, v drtivé většině případů je vada kombinovaná.

0/0
21.1.2015 15:13

D97a40n60i17e54l 42K84r80o61n40e15r 7824334516137

Kazdopadne oficialne je prakticka skola definovana jako skola pro zaky s mentalnim postizenim. Pokud tam konci i jinak postizeni zaci, pak je to chyba, ale neni to systemova chyba. Muj osobni nazor je, ze michat dohromady zaky s telesnym postizenim a zaky zdrave, je korektni, protoze vzdelani nevousisi s telesnymi potrebami. Samozrejme zalezi na tom,zda je skola patricne vybavena (bezbarierovy pristup, personal) a na mire toho telesneho postizeni. Opacny nazor mam pro michani zaku s mentalnim postizenim, ktere je takoveho razu, ze bude ostatni obtezovat a brzdit. Zde opravdu neni misto pro nejakou falesnou solidaritu. Totez plati o zacich s nezvladatelnym chovanim (ktere se pak s oblibou casto hazi na pedagogy, harant je v tom nevinne). Shodneme se asi na tom, ze jsme pro zachovani praktickych skol jako takovych, neshodneme se na tom, jak to vlastne Zeman cele myslel...Takze asi tak?

0/0
21.1.2015 15:23

J24a25n 95B41i26r64o69š 8286871335118

Super, konečně se bavíme oba o tom samém ;-).

Praktická škola je definovaná jako škola pro žáky s mentálním postižením, v praxi pak ale zachytává leccos, jak jsem podotknul výš. Myslím, že ani spolužák s lehkou formou mentálního postižení je nutně nemusí brzdit. Vemte si jen takovou dyslexii a dysgrafii (i když to je vývojová porucha)- dneska banalita, a bývaly doby, kdy vás prakticky odsoudila k pomocným profesím.

O zachování praktických škol nedebatuji - je to jeden z nechtěných důsledků prezidentova výroku. Inkluze ve vzdělávání začleňuje do "normálního" kolektivu jednotlivce z řad praktické školy, nemůže zrušit celou školu a rozfrcat je po kraji, padni komu padni.

Na tom, jak to vlastně myslel, se fakt neshodneme. Ale asi se shodneme na tom, že to mohl říct mnohem jasněji. Protože pak bychom se nemohli neshodnout.

0/0
21.1.2015 16:05

P39e24t94r 49F63i78a32l46a 9813496953473

Pane Biroši, neúplná pravda je lež a to jste svým příspěvkem učinil.

Kde máte další text o praktických školách?

Nevolil jsem Zemana, ale nebudu řvát proti všemu jen kvůli tomu, že to řekl on. Dostal otázku, jaký má názor na rušení speciálních a praktických škol, odpovídal tedy o dětech, kterých se takové školy týkají. I v současné době chodí děti s menším duševním nebo fyzických handicapem do běžných škol, takže o nich Zeman vůbec nemusel mluvit. Navíc zmínil pouze praktické třídy.

Příznivci inkluze se tváří, jako by dosud nic takového neexistovalo, objevují dávno objevené:-).... a současně se tváří, jako by neexistovaly děti se střední a těžší formou duševního nebo fyzického handicapu. Rv

Co s těmi dětmi, ty zavřete do ústavu nebo se nebudou vzdělávat vůbec?

0/0
22.1.2015 10:11

P70a58v49e55l 26N27e90š64k76u92d41l64a 1204966310442

Připadá to tak jenom mně nebo Idnes jen hloupě provokuje??? 8-o Proboha, z diskuze je vidět, že s vaším článkem téměř nikdo nesouhlasí. Ten titulek je ale uboze manipulativní

+6/−1
21.1.2015 10:51

D53a37l22i71b83o53r 12B69a84r21a76n36e60k 9853686623286

jednou se to povedlo, tak do toho zapojime dalsich tri pr.. slunickaru.. ti si na to vyzvedonou dalsi a dalsi dotace...

vzdelani prckovi samozrejme preju.. ale tvrdit, ze kazde postizeni je slucitelne s beznou vyukou je hooodne mimo misu..

navis, jak se pozna premiant, ktereho verbalni, nonverbalni a paraverbalni stranka proste nejde posoudit,.. jen odhadovat podle preddefinovanich iSlovniku.

+5/0
21.1.2015 10:46

T76o35m82á75š 18N53o10v96á67k 9339465824

to bych nechal těm 3 instancím, které museli schválit, že tento kluk může zkusit běžnou školu, ti tomu rozumí víc než my i než pussydent R^

0/0
21.1.2015 10:58

R39o39b66b57e86r92t 53B36e33r63g27e55r 2785694149

Nechci být rýpal, ale pokud má někdo zvláštní individuální plán je to pro ostaní, kteříé ho nemají demotivující. Nepředpokládám, že individální plán znamená, to, že dítě má náročnější podmínky než ostatní...

+7/−1
21.1.2015 10:38

V50l63a14d89a33n 77Č46e43r70n47í68č44e83k 8212746253290

Osobně si myslím, že naprosté většině dětí. kterým záleží na dobrých známkách, tedy jsou dostatečně inteligentí, je možné vysvětlit proč a jaké výhody má. A věřte, že naprostá většina z nich by s ním neměnila ani za ty výhody.

+1/−1
21.1.2015 10:45





mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.