Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nemluví, ale mezi zdravými je premiant. Inkluze ve vzdělání funguje

Během posledního týdne se kvůli výroku prezidenta Zemana vyrojilo nesčetně komentářů na zařazení dětí s postižením a jiným znevýhodněním do běžné třídy. Pojďme si tedy shrnout, co je to inkluzivní vzdělávání a podívat se na zkušenosti učitelů, dětí i rodičů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V72e58r12o45n18i12k66a 62N23ě82m26e39č23k28o79v19á 6339770728204

Jako rodič zdravého dítěte mne zajímá, zda budou pokryty jeho potřeby a využit jeho potenciál. Nechci, aby ho už v tak přeplněné třídě rušilo a zdržovalo dítě, které potřebuje speciální pozornost a učitel mu ji logicky nemůže dát. Nechápu, proč se tu potírají potřeby nadaných.

+2/−1
24.1.2015 0:25

K44a46m48i53l 43N36o39v22o78t98n49y 4576825182890

Ve skolach se porad uci tak, ze ucitel stoji pred tabuli a neco vyklada. Deti jen pasivne prijimaji a pak jsou zkousene z opakovani toho, co ucitel rekl... opravdu mate pocit, ze v nasem skolstvi se hledaji zpusoby podpory mimoradne nadanych deti? Pokud je uciteluv hlavni pozadavek, aby deti poslouchaly a hlavne nemluvily???

+2/−1
22.1.2015 11:43
Foto

A24n18n64a 33V57e58s73e40l87á 2530268726

Inkluzivní vzdělávání skutečně nejspíš děti s problémy motivuje. Ale mimořádně nadané děti demotivuje a ty se naučí tzv. jet na půl plynu. Pochopí, že velkou snahu ve škole vyvíjet nemusejí a snad ani nemají, když to po nich nikdo nechce. To není dobrý start do života a předpoklad k tomu, aby byly tyto děti úspěšné tak, jak to odpovídá jejich potenciálu.

+3/−1
22.1.2015 9:38
Foto

A41n12n59a 93V53e26s11e97l36á 2190588126

Používat nadané a mimořádně nadané děti hlavně k tomu, aby táhly dopředu ty ostatní, a kašlat na to, zda i ony naplní svůj potenciál, protože i bez zvláštní péče z nich vyrostou přinejmenším průměrní dospělí, mi připadá nešťastné až hloupé a rozhodně nevýhodné pro celou společnost.

V článku je klíčová tahle věta:

Pokud je třída ještě více komplikovaná, je limitovaná i efektivita výuky. Potom pochopitelně chybí učiteli někdo, kdo by pomáhal situaci zvládat na všech frontách, například asistent,“ vysvětluje. 

A to je přesně to, čeho se každý, kdo není z inkluzivního vzdělávání nadšený, děsí. 

Věnovat hendikepovaným zvláštní péči je jistě potřebná a záslužná věc, ale i děti průměrné, nadprůměrné a mimořádně nadané si zaslouží zvláštní péči, aby měli ve studiu i v životě co nejlepší vyhlídky. Podřídit celý vzdělávací systém péči o ty nejslabší a nejméně nadané zkrátka rozumné není.

+8/0
22.1.2015 9:29
Foto

P81a72v54e83l 23P42o67k55o15r37n65ý 2106674530242

A ještě. Mám pocit, že někteří rodiče, co nejsou schopni vychovat své nepostižené dítě a to je násilné, uráží učitele, tak rodiče hledají na dítěti nějaký dys.... a svádějí vinu na školu a požadují speciálního asistenta pro své "ubohé" dys... dítě?

+3/−4
21.1.2015 18:27

M61i70c15h60a10e26l62a 96K19r28o14u94p40o80v19á 3630140598622

„Pro učitele to v podstatě znamená dvě přípravy a dvě sady aktivit. Při výuce samotné pak vybalancovat, abych tam byl pro obě skupiny dostatečně osobně přítomen,“ popisuje pedagog Ivan Červánek. „Pokud je třída ještě více komplikovaná, je limitovaná i efektivita výuky. Potom pochopitelně chybí učiteli někdo, kdo by pomáhal situaci zvládat na všech frontách, například asistent,“ vysvětluje. ........................vsadím se, že toto splňuje tak 10% škol.  Takže dokud proto nebudou  plošné podmínky, pak je pitomost dělat plošné nařízení.  Prostě, když pravidla určuje teoretik, je to vždycky tragédie.

+7/0
21.1.2015 17:44

M50a84r14i89e 26V54a85š69í67č13k46o59v36á 3981113492378

Obvylká pracovní doba by měla být osm hodin, že ano? Mám ve škole šest talentovaných a spoustu s SPU. Navíc je kolegyně nemocná. Pracuji tedy čtrnáct hodin denně. Přidejte ještě dítě s autismem a další se specifickými potřebami a budeme pracovat dvacet hodin denně. Máte pravdu, podmínky pro plnou inkluzi u nás nefungují. Stát se snaží zavést něco, co funguje na západě, ale asistenty nedá, peníze nepřidá, úvazek hodin neubere, na vzdělání nepřidá... Bude to ještě veselé v tom našem vzdělávání.

+5/0
21.1.2015 21:25

D30a58n58a 84T28e74n44z64l19e47r 5360732945733

S tím fungováním na západě bych nebyla tak rychlá. Západně od Čech je SRN, kromě jiného. Bydlím v SRN (Bavorsko, tedy co se výuky týká, špička) a ve třídách svých dětí jsem nikdy (NIKDY) neviděla postižené dítě, natož ASISTENTA (CO to je?). Učitelů je přebytek, ale placených míst málo. Na gymnaziu odpadá pětina hodin, protože není k dispozici žádný učitel, natož pak nějaký asistent. 

Postižené děti chodí do specializovaných škol, kam se naoopak snaží nahnat i co nejvíc dětí s jen lehkými dysfunkcemi, aby je vytížili. Do jedné takové speciální školy mi chtěli kdysi umístit syna (který před vstupem do školy neuměl nakreslit trojúhelník a čtverec), který definitivně postižený není a který je dnes na gymnaziu s jedničkami z matiky, fyziky a chemie.

+1/0
22.1.2015 8:26

J60i50t15k13a 39Ř56e80z88á16č23o55v94á 7939723686771

Co dát obě možnosti a nechat na dětech a na rodičích, ať si vyberou, nechat to pár let běžet, pak to vyhodnotit?

+4/0
21.1.2015 15:07

P95a38v41e81l 42S55o11b76o32t20k69a 5340174

Inkluze je velice důležitá - zdravé děti si tak zvyknou na tělesně a mentálně postižené a nebude jim pak v dospělosti zatěžko pracovat s nimi u jednoho výrobního pásu.

+3/−2
21.1.2015 14:02

S17a58n95d71r38a 84F18e31r95i71a92n55č41í51k44o38v32á 7793708951413

Ja som zvedavá, kedy sa začne venovať toľká pozornosť aj nadaným, nadpriemerne inteligentným deťom a ich potrebám špeciálneho vzdelávania. 

Mimochodom, skôr než spoločnosť začne myslieť na vzdelávanie postihnutých detí by si mala najprv vyriešiť vzdelávanie tých nadaných a priemerných.

+6/−1
21.1.2015 13:55

P51a96v42e22l 40S15o48b37o79t29k86a 5550814

Česko nepotřebuje nadané děti - v montovnách nadnárodních firem jsou takoví lidé spíše na obtíž než že by měli nějaký přínos.

+1/−1
21.1.2015 14:04

J98a63r59m33i64l86a 59P55í98c66h48o36v11á 5132657474103

V článku je zmínen dokument Třída 8.A. Co brání všem možným politikům, hercům a dalším "sluníčkovým" lidem, aby sem dali své děti? Nikdo a nic. Ono se to žvaní, co a jak "by se mělo", ale když přijde na ně samotné, je všechno jinak. Proč dala Buzková jako ministryně školství dceru do francouzské školky s hodně vysokým školným? Jak to, že politici a ostatní blábolilové nejdou příkladem? Jak to, že Kocábova vnoučata nechodí do školy v Chánově?

+5/0
21.1.2015 13:37

D39a97n38i74e64l 61K62r59o97n79e68r 7924264526157

Skola z dokumentu 8.A byla normalni zakladka. nebyla to zvlastni skola. Zvlastni skola je daleko vetsi zahul a jeji zaci jsou jeste daleko mene vzdelavatelni.

0/0
21.1.2015 13:44

K98a58r52o79l78i98n25a 83K45r84á51t40k93á 4853398124822

Eh, no, jako, když někdo bydlí v Praze, tak proč by měly děcka chodit do školy v Mostě?

0/0
22.1.2015 8:27

R88o79m89a88n27a 16N43. 7120969720662

Dvě věci:

Studuji klasickou specializaci v pedagogice - problematiky těchto žáků týká jeden předmět, v jehož rámci jsme navštívili 5 speciálních šk. zařízení = pětidenní náhled na výuku těchto dětí. To je oproti speciálním pedagogům zatraceně málo.

Za druhé, jak bylo řečeno - pro učitele je v případě inkluze nutná dvojí příprava. Předpokládám, že většina z nás si tuto profesi vybrala, protože nás to baví, ale opravdu nevidím důvod, proč by práce navíc neměla být ohodnocena finančně - tak jako v každé jiné profesi (a myslím tím zejména ty profese, kde je vyžadováno vysokoškolské vzdělání, do kterého každý, kdo ho má, nejprve taky nacpal nemalé prostředky).

+5/−1
21.1.2015 12:55

V17l89a61d81a23n 42Č36e51r59n84í68č11e24k 8242916893230

S první částí naprostý souhlas, s druhou částečně. Kolik si myslíte, že by za to mělo být?

0/0
21.1.2015 18:50

A30d67a73m 68K77ř85i14v46s62k26ý 1813524190773

No, očividně by to mělo být víc, než nic. Od toho by se mělo začít.

0/0
22.1.2015 23:36

M80a35r57t75i54n 32N68e26v61r58l86a 2517961294787

Je pozoruhodné jak ten článek rychle zmizel z titulní strany iDnesu a skoro i z Oněnky ;-D.

Že by reakce redakce na reakce diskutujících? ;-D;-D;-D

+1/0
21.1.2015 12:41

M74a74r34i26e 30B80u39r98i97a39n13o57v45á 5609267544985

no já nevím, ale pokud vezmeme třeba děti na vozíčku s obrnou: spolužáci budou tolerantní nebudou se mu smát na tolik je snad naše společnost už vyspělá, budou si s ním i hrát v mezí možností, ale nebude to jen taková  blahosklonnost? která ve chvíli kdy někdo zavelí "jde se hrát fotbal"  skončí a o to bude pro postižené dítě bolestivější  než kdyby bylo ve třídě s podobně handikepovanými dětmi, kde se fyzické aktivity budou odvíjet od možností těchto dětí.

+6/−1
21.1.2015 12:01

V50l17a86d74a65n 47Č47e66r53n14í16č24e80k 8362886833670

Může být v bráně, pískat. Doufám, že naše děti už neuvažují jako Vy.

0/−8
21.1.2015 12:08

D86a50n56i35e87l 96K51r36o58n46e50r 7744334646457

;-D

0/0
21.1.2015 12:33

A14n86t10o88n42í13n 19S36v86o58b76o76d32a 3834263139242

Máme v rodině človíčka, který vystudoval s vážným tělesným postižením, i s lehčím končlili v Jedličkově ústavu. Rozdíl mezi nimi je ten, že s námi žije, jezdí na dovolenou, pracuje ve své firmě ( založila si ji při zamêstnání a nyní ji uživí). Když ji odmítli na první základce, rodiče našli vstřícnější. Pomohli jsme několika lidem se začleněním dětí do "normální" společnosti. Jednalo se o tělesně postižené , kteří by skončili v nějakém ústavu jako je třeba Jedličkův. Ten je potřebný pro ty případy, kterou jsou opravdu vážné. 

Nepamatuje si problémy z mládí se spolužáky a třídní jí řekla, že měli fajn kolektiv. Děti jsou kruté na všechny děti, které se odlišují - malé, velké , tlusté, koktající atd. Vždy záleží na daném jedinci, jak se začlení

+3/0
21.1.2015 12:40

S72a77n73d74r96a 72F62e20r44i47a17n10č95í91k29o48v70á 7203928351983

Tak pokiaľ ide o zdravotné postihnutie (a nie mentálne), tam nikto asi nenamieta, že je v poriadku také deti začleňovať aj do normálnych škôl. Ale zas na druhej strane si musíte uvedomiť, že nie každá škola má možnosti byť plne bezbariérová a z čisto technického hľadiska napríklad nemôžu prijať vozíčkara. Na mieste postihnutého by som to nebrala osobne.

Ja by som povedala, že pokiaľ ide o evidentne postihnutého človeka, tak len marginálna časť detí by naňho bola krutá a veľmi rýchle by sa to riešilo na škole ako šikana. To skôr je v spoločnosti neprijateľné byť tlstý, škaredý, koktať a pod...

+3/0
21.1.2015 14:07

K51a63t77e24ř69i76n21a 29V28a52š41á43k36o11v54á 5901692179245

myslim si, ze praveze nutne nemusi. Staci, aby si dite naslo jednoho, dva kamarady a budou se spis hledat zpusoby, jak ho zaclenit - deti toto prijimaji daleko normalneji nez dospeli a limity berou prirozene.

Samozrejme zalezi pripad od pripadu, ale hodne casto to tak funguje. Samozrejme pak hodne zalezi i na postoji dospelych - a i jejich pocitech.

V teto problematice bych nerekla ani tak, ze hraje roli bezohlednost a sobectvi, jak psala v clanku ta pani, ale spis neznalost a strach, ze kdyz se zeptam, co potrebuje, bud zranim, nebo se ztrapnim, nebo, nebo...proste kdo nema zkusenosti, obecne ma strach a nevi, jak k takovym lidem pristupovat

0/0
22.1.2015 0:10

K47a78r96o64l11i35n90a 66K56r37á61t72k33á 4763248314232

Blahosklonný je především ten váš postoj, že aby je nemrzelo, že nemůžou dělat to, co ostatní, tak je mezi ostatní radši rovnou nepustíme.

+1/0
22.1.2015 8:43

H95a60n37a 95B50í89z25o94v74á 1662686902744

V tomto hrubě manipulativním článku postrádám exkluzivní rozhovor se zvláště  nadaným inkludovaným dítětem. A také třeba s dítětem s Downovým syndromem, které podle mých zkušeností potřebuje nonstop individuální přístup...:-P

+10/−1
21.1.2015 11:02
Foto

P56a10v13e78l 87P29o53k97o75r87n78ý 2196644910662

Ano, ale kdo ten individuální přístup zaplatí? Ministerstvo asi ne, takže jedině ubrat peníze všem učitelům na škole a pokud je škole 30 učitelů a bude tam 30 takových dětí, tak budou muset snížit platy všem učitelům na polovinu, aby zbylo na 30 asistentů, a jak začne takových dětí někde přibývat, pak časem narazíme na minimální mzdu a tedy pak stejně nebude na mzdy pro další asistenty. Rodiče na takové dítě dostávají nějaké dávky, tak nakonec budou muset na asistenty přispívat.

+6/0
21.1.2015 12:25

T78o18m65á21š 78N40o94v19á78k 9289955884

Takže bych to shrnul, celkem přes tři schvalování se dostal tento kluk na běžnou školu...co byste chtěli víc, líbači pussydentovi zadnice? z toho je přeci zřejmé, že nikdo necpe děti s handicapem do běžných škol, pokud je ten handicap větší a nešlo by to...

+1/−7
21.1.2015 10:56

V80l68a36d68i31m75í80r 80B61e69n53e87š 2932775254293

Vy jste ale primitv.

+2/−1
21.1.2015 11:10

D72a57n85i85e97l 58K26r66o10n56e21r 7434614896337

Vsak ano...jestlize prosel pres pedagogy a psycholozku, tak si myslim,ze se neni o cem bavit...A ted si polozme otazku, co s temi, co neprojdou...

+1/0
21.1.2015 11:43

J59a90n 40B71i38r49o28š 8566421825208

Dane, Vy mě fakt bavíte ;-)

Inkluze není o paušálním zrušení praktických, pomocných a zvláštních škol. Inkluze je o integraci těch nadanějších/ schopnějších/ vzdělavatelných handicapovaných mezi "normální" děti.

Ti, co neprojdou, mají svůj vlastní vzdělávací systém. A nutno podotknout, že mnohdy i kvalitnější pedagogy, než klasické základní školy.

+3/0
21.1.2015 12:10

D14a18n63i76e27l 11K25r74o46n31e41r 7204904326527

A cim konkretne vas bavim? Jo taaak, tak to je jina...ja myslel, ze inkluze se tyka i tech, co na to rozumove nemaj...cili tech, co jsou na zvlastni, protoze neprosli pres pohovor na PPP...Kdybych vedel, ze se jedna o lidi na vozicku nebo treba s poruchou reci, tak nereknu ani slovo proti...

0/0
21.1.2015 12:18

J68a67n 73B63i47r28o70š 8466931965638

Pobavila mě Vaše otázka ohledně těch, co neprojdou.

Jedna věc je inkluze handicapovaných, druhá praktické školy a třetí vzdělávání dětí sociálně nepřizpůsobivých. Tohle se moc nevyplácí míchat dohromady, ani když jste prezident.

A btw. ono se neřeklo? Celou dobu se tu bavíme o "určitým způsobem handicapovaných" ;-)

+1/0
21.1.2015 12:52

D15a85n79i53e11l 52K13r86o54n17e12r 7324394206287

No vidite a pokud jste cetl, co Zeman rekl a zaroven mate i nejakou tu inteligenci (logicka konjunkce), pak vite, o kom mluvil. Ale porad se vyhybate odpovedi na otazku, kteoru jsem jiz 2x polozil a nyni ji polozim po 3. Proc Zeman, pokud mluvil o telesne postizenych, zminoval fakt, ze ucitele budou mit mene casu se venovat "talentovanejsim detem" a proc zminoval etnicitu, rasismus a multikulturalismus, paklize mluvil o telesnem postizeni...Mi to opravdu nedava smysl...Proto ocekavam,ze mi to vysvetlite a vy furt nic...

+1/0
21.1.2015 13:05

J85a53n 12B28i80r49o49š 8856791605818

cit: "Nejsem zastáncem názoru, že by děti, které jsou určitým způsobem handicapovány, měly být umísťovány do tříd s nehandicapovanými žáky, protože je to neštěstí pro oba. Opakuji neštěstí pro oba, že? Mohl bych to samozřejmě rozvádět, mohl bych mluvit o šikaně, mohl bych mluvit o tom, že rychlost kolony je určena rychlostí nejpomalejšího vozidla, takže učitelé se nemohou věnovat těm, řekněme, talentovanějším dětem. Ale sám se domnívám, a to není žádný rasismus, to není preference nějaké etnické skupiny, že děti jsou daleko šťastnější, když jsou v rovnocenné komunitě, než tehdy, když jsou zasazeny do komunity."

Dane, buď jsem retard, nebo se k Vám budu muset přihlásit do kurzu čtení mezi řádky. Podle mě tady prostě není o cikánech ani slovo. Ano, mluví se tam o rasismu a etnicitě, ale to se dnes objeví v každé větě, jako slovo komunita, jehož původní význam neměl s etnikem nic společného, na rozdíl ode dneška.

0/−1
21.1.2015 14:02

D78a44n90i42e71l 69K79r62o94n39e94r 7924294876167

Proc sem davate citat, ktery jsem cetl jiz nekolikrat? Samozrejme tam neni o cikanech ani slov, to jsem vam uz sakra prece take vysvetloval. Nerekl to zamerne, ale dokonce i na Romee pochopili, o koho se jedna viz jejich clanky reagujici na prezidenta, jen vy to ne a ne pochopit, ale budiz...Ale opet...opet jste mi neodpovedel na mou otazku, takze poctvrte...Mate to i v uvozovkach, takze prosim...pokuste se aspon odpovedet. Mozna se vam to nepodari,ale POKUSTE se o to...

"Proc Zeman, pokud mluvil o telesne postizenych, zminoval fakt, ze ucitele budou mit mene casu se venovat "talentovanejsim detem" a proc zminoval etnicitu, rasismus a multikulturalismus, paklize mluvil o telesnem postizeni..."

0/−1
21.1.2015 14:10

J14a76n 44B66i44r43o53š 8296421275438

Dane, jak to chápe Romea je naprosto irelevantní. Romea se chytí na světě čehokoliv, aby mohla většinovou společnost obvinit i intolerance a rasismu.

Víte, já Vám i odpovím, ale Vám se to stejně nebude líbit a připustíte to. Spíš mi tedy zkuste vysvětlit, proč o tom tedy mluvil?

0/0
21.1.2015 14:30

D74a25n24i65e98l 98K92r28o73n67e94r 7214454426527

Ano, je to irelevantni, jak to chape Romea, to jsem rekl jen mimochodem. Pochopila to spousta lidi, mimo jine i mnzi z tec, co Zemana nijak nemusi a nemaji duvod ho hajit. Ostatne pochopeni jeho vyroku by v zadnem pripade nemelo souviset s tim, jestli jsem jeho fanousek nebo odpurce.

Tak mi tedy odpovezte. Nebo to porad i po urgencich povazujete za jakousi recnickou otazku?

0/0
21.1.2015 14:36

J75a25n 87B89i60r81o40š 8746451715508

Jak říkám - bavíte mě. Baví mě fakt, že k inkluzi jako takové nemáte jediný postřeh, ale bijete se pořád za správnou interpretaci Zemanova výroku.

A můj pokus o vysvětlení.

Přestože absolutně nechápu, jak souvisí míra handicapu s rasovou otázkou (kdysi se to sice pokoušel dokázat Jos. Mengele, ale to bych sem fakt netahal), napadá mě jedno zdůvodnění. Pan prezident už několikrát v živých diskusích dokázal, že mluvit spatra není lehká věc. Že strašně jednoduše sklouznete k odpovědi na jinou otázku, spletete si fakta, nebo se vinou vlastní nevzdělanosti zmýlíte. Bylo to tady několikrát ohledně překladu do angličtiny, ukrajinské krize, zásahu 17. listopadu, teď ohledně inkluze.

Pan prezident oplývá neskutečným darem urážet (byť i nechtěně) lidi. A pokud tedy "určitým způsobem handicapovaný" poukázání na rasovou příslušnost. Tak se mu to opět povedlo. Howgh

0/0
21.1.2015 14:47

D23a25n47i34e25l 58K24r37o93n64e48r 7394394956987

;-D Tak ted jste pobavil naopak vy me. Ale uprimne. Takze si to interpretujete tak, ze Zeman odpovedel proste zcestne na polozenou otazku...Tak jste to myslel?

Tak jo...Ja sem hodim taky nejaky ten citat z toho rozhovoru:

"Z hlediska duševní pohody je daleko lepší, když budou existovat praktické třídy. Vůbec se mi inkluze nelíbí a jsem proti ní."

Ja nevim, jak vy, ale ja mel za to,ze tzv. prakticke skoly jsou urcene mentalne zaostalym zakum NE zakum s telesnym postizenim. Pokud se v tomto mylim, pak jsme narazili na jadro veci a chyba je na me strane. V opacnem pripade je chyba jaksi jinde.

0/0
21.1.2015 14:54

J11a23n 47B18i64r98o33š 8916671385408

Praktická škola je mezistupeň mezi školou speciální a klasickou základní školou. Stahuje do sebe kohokoliv, kdo se nezvládne učit v základní škole běžného typu. V praxi to, bohužel, vypadá tak, že v ní skončí dítě s autismem, nezvladatelný romský žák i silně slabozraké dítě. Třeba proto, že místní základka není schopna ho přijmout a dojíždění do specializované školy pro slabozraké není možné.

Pes je zakopaný v tom, že neexistuje moc dětí s čistě fyzickou vývojovou vadou, v drtivé většině případů je vada kombinovaná.

0/0
21.1.2015 15:13

D52a66n61i44e50l 78K92r57o84n76e79r 7494514466957

Kazdopadne oficialne je prakticka skola definovana jako skola pro zaky s mentalnim postizenim. Pokud tam konci i jinak postizeni zaci, pak je to chyba, ale neni to systemova chyba. Muj osobni nazor je, ze michat dohromady zaky s telesnym postizenim a zaky zdrave, je korektni, protoze vzdelani nevousisi s telesnymi potrebami. Samozrejme zalezi na tom,zda je skola patricne vybavena (bezbarierovy pristup, personal) a na mire toho telesneho postizeni. Opacny nazor mam pro michani zaku s mentalnim postizenim, ktere je takoveho razu, ze bude ostatni obtezovat a brzdit. Zde opravdu neni misto pro nejakou falesnou solidaritu. Totez plati o zacich s nezvladatelnym chovanim (ktere se pak s oblibou casto hazi na pedagogy, harant je v tom nevinne). Shodneme se asi na tom, ze jsme pro zachovani praktickych skol jako takovych, neshodneme se na tom, jak to vlastne Zeman cele myslel...Takze asi tak?

0/0
21.1.2015 15:23

J17a47n 86B37i84r58o92š 8606801265368

Super, konečně se bavíme oba o tom samém ;-).

Praktická škola je definovaná jako škola pro žáky s mentálním postižením, v praxi pak ale zachytává leccos, jak jsem podotknul výš. Myslím, že ani spolužák s lehkou formou mentálního postižení je nutně nemusí brzdit. Vemte si jen takovou dyslexii a dysgrafii (i když to je vývojová porucha)- dneska banalita, a bývaly doby, kdy vás prakticky odsoudila k pomocným profesím.

O zachování praktických škol nedebatuji - je to jeden z nechtěných důsledků prezidentova výroku. Inkluze ve vzdělávání začleňuje do "normálního" kolektivu jednotlivce z řad praktické školy, nemůže zrušit celou školu a rozfrcat je po kraji, padni komu padni.

Na tom, jak to vlastně myslel, se fakt neshodneme. Ale asi se shodneme na tom, že to mohl říct mnohem jasněji. Protože pak bychom se nemohli neshodnout.

0/0
21.1.2015 16:05

P36e16t51r 88F33i79a95l84a 9163576753593

Pane Biroši, neúplná pravda je lež a to jste svým příspěvkem učinil.

Kde máte další text o praktických školách?

Nevolil jsem Zemana, ale nebudu řvát proti všemu jen kvůli tomu, že to řekl on. Dostal otázku, jaký má názor na rušení speciálních a praktických škol, odpovídal tedy o dětech, kterých se takové školy týkají. I v současné době chodí děti s menším duševním nebo fyzických handicapem do běžných škol, takže o nich Zeman vůbec nemusel mluvit. Navíc zmínil pouze praktické třídy.

Příznivci inkluze se tváří, jako by dosud nic takového neexistovalo, objevují dávno objevené:-).... a současně se tváří, jako by neexistovaly děti se střední a těžší formou duševního nebo fyzického handicapu. Rv

Co s těmi dětmi, ty zavřete do ústavu nebo se nebudou vzdělávat vůbec?

0/0
22.1.2015 10:11

P24a69v45e80l 20N32e30š73k95u71d67l91a 1854146400522

Připadá to tak jenom mně nebo Idnes jen hloupě provokuje??? 8-o Proboha, z diskuze je vidět, že s vaším článkem téměř nikdo nesouhlasí. Ten titulek je ale uboze manipulativní

+6/−1
21.1.2015 10:51

D81a58l16i79b27o23r 51B85a16r94a52n98e52k 9663396483406

jednou se to povedlo, tak do toho zapojime dalsich tri pr.. slunickaru.. ti si na to vyzvedonou dalsi a dalsi dotace...

vzdelani prckovi samozrejme preju.. ale tvrdit, ze kazde postizeni je slucitelne s beznou vyukou je hooodne mimo misu..

navis, jak se pozna premiant, ktereho verbalni, nonverbalni a paraverbalni stranka proste nejde posoudit,.. jen odhadovat podle preddefinovanich iSlovniku.

+5/0
21.1.2015 10:46

T86o72m66á49š 76N81o37v59á52k 9409635474

to bych nechal těm 3 instancím, které museli schválit, že tento kluk může zkusit běžnou školu, ti tomu rozumí víc než my i než pussydent R^

0/0
21.1.2015 10:58

R58o13b28b49e53r13t 57B51e95r41g10e27r 2595734259

Nechci být rýpal, ale pokud má někdo zvláštní individuální plán je to pro ostaní, kteříé ho nemají demotivující. Nepředpokládám, že individální plán znamená, to, že dítě má náročnější podmínky než ostatní...

+7/−1
21.1.2015 10:38

V79l30a30d38a41n 29Č61e97r41n72í13č14e75k 8772296743820

Osobně si myslím, že naprosté většině dětí. kterým záleží na dobrých známkách, tedy jsou dostatečně inteligentí, je možné vysvětlit proč a jaké výhody má. A věřte, že naprostá většina z nich by s ním neměnila ani za ty výhody.

+1/−1
21.1.2015 10:45







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.