Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Příběh Laury: Se svým životem jsem spokojená. Proč mě nutí žít jinak?

Jmenuji se Laura a je mi 26 let. Mám skvělou práci, slušný příjem, malý byt a malé auto. Také mám milující rodiče, starší sestru a mladšího bráchu. Jsem obklopena přáteli a je mi s nimi dobře. Jsem šťastná a spokojená, ovšem moje okolí to vidí jinak. Vadí jim, že jsem sama a přitom já o partnera ani nestojím.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F72r17a49n32t95i41š56e74k 83H23a20n94s82a55l 5984688155287

Většina zodpovědných lidí investuje nemalé prostředky do výchovy a vzdělání svých dětí, čímž zabezpečuje sebe i celou společnost na léta stáří. Bezdětní příživníci se potom vezou v tom, co pro ně ostatní připravili !!

0/0
2.2.2015 13:49

J13a43n 67K73r19p75e76c 5636943324962

dalsi ktera za 4 roky bude ometat bary a utapet sve zoufalstvi v alkoholu. no bude to smutny pohled stejne jako na ji podobne svobodomyslne zoufalky. ale je to jejich volba, jen at se potom nezlobi na svet ze jsou nestastne a pritom jsou tak free a fpohode. posledno dobou jich dost pribyva a uz je to skoro otravne nekam chodit s klukama aby se na vas tyhle nesnazily "delat dojem".

+2/0
28.1.2015 18:53

M51a60r64i44e 70B94u15r40i35a57n30o87v78á 5579617774915

před x lety jsem měla v práci kolegyni tehdy jí bylo 36 a ta se pošklebovala nebo spíše odsuzovala své spolužáky s tím že oni žijí tak povrchně, hlavně aby měli dům, děcka a baví se jen o vaření. .. To ona hodně cestuje, klidně je půl roku v Kanadě, nebo jede jako pečovatelka na rok do jiného státu aby jej poznala, v Česku má jen malý byt a když je tu tak navštěvuje divadla, výstavy prostě žije,. Nedávno jsem ji potkala asi po 10 letech ! v čekárně u doktora a tak bylo docela času na povídání.  " víš já jsem pořád sama, měla jsem přítele, ale rozešli jsme se, taky ted delší dobu nemůžu sehnat práci nemám praxi tak je to těžký, vzala bych cokoli. Copak já chci tak moc od života? jen nějakýho Frantu, malý domek na venkově, děti ty už jsou pasé ale i kdyby on měl vlastní tak ne nevadí" Prostě jak v pohádce o kobylce co v létě tancovala a v zimě měla hlad. Ted se to žije samostatně, člověk má tolik zájmů a široký záběr, plno kamarádů, ale ti se časem vdají,ožení nebude čas na jiné super akce, a konec konců ty už nebudou tak zábavné jako v mládí a pak bude i Franta dobrej, ale bude pozdě.

+6/−1
28.1.2015 9:51


J30i80ř65i65n92a 46M50a16n49d50á82t11o14v24á 9347508840735

Tak mně stačilo setkání po 20-ti letech od maturity. Dvě hodiny po půlnoci už ty soukromé bolístky z vrcholových manažerek a bývalých au pair, které zcestovaly "svět" lezly. Dokonce mi záviděly, že jsem nešla v 18-ti na potrat (jako některé z nich) a mám sebou maturitní fotku moc šikovné dcery.

+2/0
28.1.2015 11:59

M91i93c92h69a29l 63Š27e31b67e34s15t39a 6495367430862

je snad rozdíl mezi ženou, která opravdu nemá zájem o vážný vztah a děti a tou, která dá přednost před rodinou kariéře nebo zábavě, neuvědomujíc si, že si sama sobě lže o tom, že je šťastná. nevím co je na tom k nepochopení, že jsou opravdu bezdětní lidé, kteří jsou šťastní. ty ale neuvidíte, nebudou tak na očích, protože si nestěžují. z Vašich příspěvků mám trochu pocit, že se potřebujete utvrdit, že mít děti je jediná správná cesta a všechny ženy, které děti nemají, toho budou litovat.

+1/−1
28.1.2015 12:06

J96i61ř98i93n39a 55M12a86n96d34á81t78o38v93á 9747788700955

Ale vůbec ne, je mi úplně jedno, jestli se někdo rozhodne mít nebo nemít děti. Naopak, si myslím, že dítě by někteří lidé ani raději mít neměli. Vychovat dítě není jednoduchá záležitost. Problém je, že opravdu potkávám ženy po čtyřicítce, které s tím, že se rozhodly děti nemít, mají problém. Tak když se jednou rozhodly je nemít, tak ať se s tím srovnají. Nikdo neví, co bude za 20,30 let, ale je jednoduché si představit, co bude za těch 20,30 let, pokud děti mám nebo je nemám ( a jestli mi takový život bude vyhovovat) .... a ty by si měly uvědomit obě skupiny lidí.

+5/0
28.1.2015 12:17

M78i85c34h59a61l 12Š48e70b78e25s11t20a 6105567670262

hezký příběh, ale co jste tím chtěla říci?

0/−1
28.1.2015 12:00

M27a71r50i90e 44B46u91r15i71a93n81o48v92á 5739597354675

že jsou i ženy co si ve dvaceti myslí že chtějí být samy a pak toho litují, a že ve mládí se těžko odhaduje jak mi bude ve stáří a vlastněš to nikdo ani nedělá, ale bohužel se to v mládí rozhoduje

+2/0
29.1.2015 10:39

P53a57t56r61i46k 10H96r55a67d76i85l 9859862344340

Me jenom zajima proc se musej vsichni realizovat v Praze ;-€

0/0
27.1.2015 21:33

Z20u21z76a12n38a 79Č60e41k93a28l87o67v29á 1987764141655

Protože jinam se dá tak leda jezdit na chalupu??:)))

0/0
10.2.2015 21:42

A75n51n55a 97Č20e64r79m71á53k44o75v69á 1165295846684

takže nezná nikoho, kdo má normální vztah - měla by vyměnit přátele, neboť se stýká se samýma tragédama:-P

+3/0
27.1.2015 18:42

J56o37s81e95f 56T95r87n91k25a 1621438584420

Odstěhuj se od rodičů a kašli na to Lauro ... ;-D

+1/0
27.1.2015 16:07

P77e55t90r 71F29i19a45l77a 8364982566955

V 26-ti bych to neřešil.

0/0
27.1.2015 15:29

J40a83n44a 83S71v86o97b12o97d71o70v93á 6176184786620

Osobně považuju za zajímavé ani ne tak od čeho je Laura osvobozená (partner, děti), ale spíš, jak si naplnění nabyté svobody představuje. Mnohdy máme naivní představu, že lidé okolo nás jsou věčnými stálicemi našeho života. Okolo padesátky však mnohdy rodiče a blízké příbuzné ztrácíme, sourozenci mají rovněž svoje životy (často se změní, stejně jako my), a i když se navštěvujeme, jsme každý trochu někde jinde. Zůstává nám jen to, čím jsme žili a co jsme rozdali, ať už se tak stalo v rodině, či mimo ni... Lauře přeju dostatek inspirace, radosti a vytrvalosti při naplňování té její cesty...

+7/0
27.1.2015 13:56

M62o82n57i30k30a 38R75o88l84l96o85v20á 5493892306385

No,tahle vymyšlená slečna tu bude za pár let psát,že je stále sama a přitom by tak chtěla dítě................

+1/−3
27.1.2015 11:35

M35i10c26h21a53l 17Š53e74b44e55s43t15a 6845957630202

A co když ne a bude stále šťastná (tedy pokud jí dají už konečně pokoj s vtíravými dotazy) i bez dítěte? Dovedete si to vůbec představit?

+2/−1
27.1.2015 13:05

M39o81n24i52k51a 35R75o11l18l55o98v73á 5113872626175

Ne,nedovedu si představit prožít život jako bezdětná.A takových je mraky,ovšem některým to docvakne až kolem čtyřiceti let a pak lítají na umělé oplodnění a rodí si věkově vnoučataRv.

+6/−4
27.1.2015 13:19

M50i42c68h17a90l 66Š19e55b39e81s85t73a 6935697140882

dovedete si představit, že ONA je šťastná i bez dítěte i po 40? o Vás nemluvím, Váš názor je zcela patrný. to, že Vy si nedovedete představit jiný smysl života, než děti, neznamená, že to tak budou mít všechny ženy. a i pokud jde pak na umělé oplodnění, Vám to může být úplně jedno. nic Vám do toho totiž není.

+4/−3
27.1.2015 13:24

M43o74n79i66k74a 76R86o10l33l25o13v97á 5183782736565

A vám je do toho co,že na mě pořád reagujete;-D?Prostě znám dost takových jako je ona,které se smály,když my jsme byly doma s dětma,že ony cestují,randí,baví se  a dítě by je omezovalo,že mají dost času a chtějí kariéru a teď,když jsme ve věku babiček,tak pipky pláčí,že jsou samy a snaží se na poslední chvíli urvat chlapa,protože chtějí dítě a zázemí,najednou je auto,šperky apod.malá náplast;-),a nebo pokud partnera mají,tak ho honí na umělé oplodnění.Některé se to povede,takže si porodí vnouče,některé ne a lituje,že nezačala dřív...........

+3/−2
27.1.2015 13:41

L92e36n63k51a 37N55o28v72á 1726686238695

Nežijeme podle šablony. Každému vyhovuje něco jiného a já nehodlám druhé soudit jen proto, že jejich životní styl není stejný jako můj. Ano, některé ženy skutečně potom litují, že si nenašli partnera dřív. Na druhou stranu  se prostě může stát, že s ženou před třicítkou rozejde přítel nebo prostě zatím nepotkala toho s kým by děti chtěla. Pánové do 30let taky zrovna nedychtí po dětech...

+3/0
27.1.2015 13:54

M48i11c16h47a51l 20Š39e35b17e94s42t72a 6555677830752

často dnes vidím, jak jsou starostliví otcové odstavováni od výchovy vlastních dětí bez důvodu, zatímco jejich peníze jsou stále dobré. jenom proto že se žena rozmyslela, sociálka a soud stojí v 90% za matkou, ať jim tvrdí cokoliv. kdo by pak chtěl děti?

+4/−2
27.1.2015 14:00

M63i20c46h59a17l 39Š80e67b16e61s61t87a 6555177930152

Tady je diskuze, tak reaguji. Netušil jsem, že takovou samozřejmost Vám musím vysvětlovat. Aha, takže nedovedete. Ony takové opravdu jsou, ale nemají potřebu se posmívat těm co děti mají. Vy jste potkala jen hloupé ženy, které se snažily zakrýt, že nejsou schopny si najít muže a mít děti, či si myslely, že mají času dost...

0/0
27.1.2015 13:56

J63a27n 60K32r18p64e56c 5976483484482

jo, par takovych jiste je, nejmenovala se jedna takova Michaela Sebestova?

+1/0
28.1.2015 18:55

V92á89c95l68a71v 52V18l61č32e63k 1618190304476

Nedovedu si představit, že bude šťastná. Na druhou stranu tyhle "mingle" (moderní ženy v USA) mi vyhovují-zasexujem a nehrozí, že by se slečna ke mně stěhovala nebo u rozvodu chtěla všechen můj majetekR^V

0/0
27.1.2015 23:28

K41r88i58s51t78ý10n11a 36K19o38l17e60č66k97á63ř47o20v68á 3905828733

Je jí 26, proboha.. né pětatřicet

+9/0
27.1.2015 13:30

M25o64n91i26k13a 97R41o82l98l64o51v12á 5693332666495

A?

0/0
27.1.2015 13:43

K96r69i47s94t66ý79n67a 60K20o84l19e96č83k53á92ř28o46v72á 3255348653

A to, že tenhle vlak jí ještě zdaleka neujel..

+1/0
27.1.2015 20:18

A35n74n11a 69Č52e19r72m65á58k95o74v96á 1975225976524

přesně:-)

0/0
27.1.2015 18:45

M87i17l44e96n41a 15K27l88o43u97č55k71o32v65á 1954173421830

Zase jeden smysleny článek

0/0
27.1.2015 8:00

Š71á93r46k35a 23M70a93t94y60á87š44o10v85á 1401935742579

natvrdo jim řekni,že to jejich- Myslíme to s tebou dobře, povede jen k tomu,že se ukážeš jednou za čas, protože je to jen tvoje věc a tvůj život a ať ti do toho nemluví. Až někoho potkáš, kdo bude stát za to s ním sdílet společnej čas, tak jim ho představíš...matka by měl a být pyšná na to,jak má šikovné svoje děti a ne je poměřovat, podle toho,kolik jí dají vnoučat...

R^;-)

+1/0
27.1.2015 7:09

D65a80v36i33d 29P57r22a35ž53á63k 6114422922986

Prostě nenašla zatím toho pravého ...

0/−2
27.1.2015 0:26

J67a64n 23N50o14v15á61k 6924734

Myslíte toho, u kterého by byla chotna přehlížet spoutu nedostatků, pro opravdu jen pár dostatků?

Miluji být zamilovaný, ale co po tom půl roce? ... Co kdyby mohla mít člověka jen na to, v čem je dobrý?

+1/−1
27.1.2015 1:09

J12o45s54e38f 53T43r22n25k76a 1571178404360

Však ona nebude taky žádná hvězda ... A vztah je o kompromisu ... Ve 26 prostě holka ještě blbne ... a jí začnou tikat biologický hodiny bude mluvit jinak. A PS: Parnera si nevybíráte jako motorku .)

+1/−1
27.1.2015 16:13

M15i59c52h45a34l 98Š68e16b92e61s67t87a 6765457710882

takže kdo nechce děti, nebo partnera, tak blbne? opravdu si myslíte, že každé budou tikat biohodiny? trochu jednoduchý pohled.

0/0
28.1.2015 9:20

K88r68y95š71t16o34f 86L74a28n67í91k 1419470345845

treba ji nikdo nechce..

+4/−1
27.1.2015 7:04
Foto

M85i68r41o58s63l97a67v 80S62t33e66i19n83e85r 1495765978503

Je to výhradně její záležitost, i rodiče se z toho musí držet zpátky. Kdysi by vstoupila do kláštera, aby jí dali pokoj, dnes stačí, aby si sama vydělala na slušný život.

Však jí to správné řešení jednou přijde samo- bez vnějšího působení- znal jsem jako mladík několik starých panen, které zbyly, jak se říká, na ocet. Bývaly to především učitelky, jejichž životní náplní byli žáci ve škole. A jako žáci jsme jejich náklonnost vycítili a opětovali.

0/0
27.1.2015 0:09

D35a86n87i21e67l 29K80r71a77u27s 4651163372674

Mimochodem je tam docela hezky ilustrováno, jak je neschopná nějaké empatie a pochopení a působí tím jako nedospělá (to mimochodem dává naději, že jednou duševně prostě dospěje do věku, kdy jí partnerský vztah začně připadat jako dobrá volba a není proto nic odsouzeníhodného, jestli to nastane ve třiceti nebo ještě později). Na straně jedné jí kamarádky straší svými hrůznými historkami o záporech partnerského soužití, ale na druhé straně jsou to nejspíš tytéž kamarádky, které se jí diví, že do nějakého vztahu nejde, když je pro ně samotné nepředstavitelní žít bez chlapa. Že za tím sama nevidí zřejmý rozpor mezi slovy a činy, to je víc než zarážející. Nebo si snad o svých kamarádkách myslí, že jsou to jen nány bez vlastních názorů a ryze ve vleku mínění jejich okolí?

+4/−3
27.1.2015 0:09

J68a76n 81N29o45v85á17k 6904304

Ale ony ji neděsí přiznaně, ona to pozoruje... Ani se jí nedivím, že se nechce dostat do podobných situací.

+1/0
27.1.2015 1:00

D86a42n48i48e25l 13K87r77a89u93s 4891223462954

To mi vysvětlete: Na něco nadávám, vyprávím hrozivé historky, jak s tím musím bojovat, ale na konci prohlásím, že to miluju ( a je jedno, jestli je to chlap, ženská, dítě nebo pes ). To je přímý rozpor mezi slovy a činy a pro nezaujatého pozorovatele by asi činy měly být průkaznějším signálem, co opravdu cítím, než to, co říkám (protože hodně mužů i žen má z nějakého důvodu pocit, že ve společnosti příslušního stejného pohlaví je třeba na toho svého (svou) nadávat a dávat najevo svou nezávislost a chytrost v tom "boji pohlaví").

Nevím, možná se bojíme, že po přiznání, že jsme se svým současným partnerem či partnerkou spokojeni, že mi jeho-její společnost chybí a rád se k němi-ní vracím, bude ten náš vztah snad terčem závisti nebo naopak opovržení.

+4/0
27.1.2015 14:23

J74o11s21e77f 91T30r50n25k55a 1941988494160

Řekl bych že rodišovství a parnerství vás změní ... S dítětem dospějete ... Není to už jej já ale my a to se fakt život mění festovně ... A neměnil bych, i když to rozhodně leckdy není snadný.

0/0
27.1.2015 16:16

M14i30c41h21a42l 44Š66e10b77e29s80t64a 6675887480742

pokud jste nedospělí tak dítětem to nedohoníte. a naopak - jsou kolikrát dospělejší lidé, kteří děti nemají, nebo nechtějí, než ti, co je mají.

0/0
28.1.2015 9:13

M22i47c55h32a79l 17Š28e33b17e25s69t79a 6715857520492

já bych spíše řekl, že jí nechce chápat její okolí a jí už to unavuje

0/0
27.1.2015 9:46

M74a95r82e57k 58S81ý56k76o79r95a 9953800406226

Hmm. Tak fajn. A je i hezké že platí svým rodičům důchod díky průběžnému systému. Jen se mi nějak moc nelíbí, že moje děti budou platit důchod i jí a ona sama žádnými potomky nepřispěje. Ale to je holt tím hloupým důchodovým systémem.

Ale ty děcka jí časem přeju. Je to fakt paráda. Když člověk koukne na svůj život pozpátku, tak až ta rodina s vlastníma dětma dodá tu správnou smršť emocí. To před tím je takové mlhavé nic. A to jsem fakt jenom neseděl doma, ale lítal docela dost po světě.

+7/−1
27.1.2015 0:04

D33a40n11i49e43l 57K52r27a36u96s 4121183142274

Děti změní totálně 99 lidí ze sta. A všechna negativa (a že jich je) přebije jediné spojení dětských ručiček (a to i "ručiček" patnáctileté puberťakčy na zabití) kolem krku po návratu z práce.

+7/0
27.1.2015 0:14

Š74á85r37k90a 76M40a89t70y16á90š26o39v89á 1781515832209

Marku Sýkoro,

ti co děti nemají, ať už se tak rozhodnou nebo prostě je mít nemohou, odvedou do systému dost a musí se zabezpečit sami,nemají se na koho spolehnout,pokud zůstanou sami...na druhou stranu je tu dost lidí,co mají dětí jako smetí a věčně natažený ruce-dej,dej ,dej....

+7/0
27.1.2015 7:16

D46a92n93i91e38l 77K32r52a93u96s 4561693852554

poukazujete na excesy jako na standard. To by byla těžká a asi zbyteční diskuze.

+3/0
27.1.2015 14:25

M49i77c39h11a92l 67Š14e14b98e32s61t34a 6205327140672

no to je žvást! má mít děti kvůli Vašemu důchodu? 8-o

+1/0
27.1.2015 9:49

Ř72e74h52o86ř 64V24l19a35s45á18k 2154484811436

Spíš kvůli tomu, aby na stará kolena v domově důchodců nemusela čekat na přebalení o hodně déle, protože ošetřovatel zrovna potřebuje mlátit hlavou do země směrem k Mekce.

+1/−1
27.1.2015 12:47

M42i11c30h45a75l 61Š59e76b58e25s15t42a 6925717390142

takže má mít děti, aby se o ni měl kdo ve stáří postarat? promiňte, ale to je stále stejný nesmyslný žvást. člověk si dělá děti, aby se rozmnožil a předal své geny a ne jako zajištění na stáří. od toho máte penzijní připojištění a sociální stát. a nikdo nemůže děti přinutit, aby své rodiče přebalovali. to, že máte děti, nic nezajistí.

+1/0
27.1.2015 13:08

Ř67e98h48o36ř 33V81l27a98s89á35k 2684144651846

Ani ten stát nemůžete 100% přinutit, ani pojišťovnu nemůžete 100% přinutit. Nic na tomhle světě není jisté. Ty děti, stejně jako připojištění, jen zvyšují šance.

A nemyslel jsem to tak, že by přímo její děti přebalovali. Myslel jsem to tak, že když nebudeme rodit, budeme mít přistěhovalectví a je slušná šance, že bude paní nucena strávit podzim života v úplně jiné společnosti.

+2/0
27.1.2015 14:16





mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.