Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Už 14 let žiji s roztroušenou sklerózou. Můj stav se zhoršil po porodu

Bylo mi dvacet, když se poprvé objevily příznaky onemocnění, které se nedá vyléčit a můj život stále více omezuje. Vše začalo znecitlivěním konečků prstů. Po všech vyšetřeních mi neuroložka oznámila, že mám roztroušenou sklerózu. Čtenářka Lenka napsala další díl našeho seriálu Můj boj s nemocí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J82i63t42k49a 53Š41v49e42j50c51a90r40o25v88á 8845459814913

Paní měla velikou smůlu, že se nedostala do rukou dobrého doktora a zůstala léta neléčená. V dnešní době je to i boj samotného pacienta, zjistit si veškeré možnosti, případně i sám trošku zabojovat, existuje spousta organizací které pacientům pomáhají. Já si myslím, že v dnešní době si už většina lékařů dokáže s těhotenstvím dobře poradit, jen musí být pacientka pod velikým dohledem. A s tím, že matky s RS nemohou mít děti naprosto nesouhlasím, myslím si, že na světě běhá mnohem více špatných matek které děti mají a nikdo jim to nevytýká. Když má žena kolem sebe pečující rodinu, nějakou moderní léčbu, která se jí brzy po porodu opět nasadí, tak by měla být léta v pořádku. Je vidět, že spousta komentářů níže napsalo mnoho lidí které nemají o této nemoci ani potuchy a vyčetli si skreslené informace na pochybných internetových stránkách. Nevěřte všemu co se píše obyčejný laik ;-)

+1/−1
19.12.2014 16:22

M30i95c12h28a14l 54N18o75v39á15k 6512725478156

je vidět, že nevíte o čem píšete! Žiji s manželkou už 28let a z toho má RS 18let! Nepřeji nikomu to zažívat a nyní v poslední době, kdy je zcela odkázaná na moji pomoc a to je léčená od začátku nemoci, u "dobrých" lékařů, které už takovýto pacient vůbec nezajímá!!!

0/0
19.12.2014 18:12

M55i75c29h25a93l 21T61o88m79i37n17s80k80ý 9771975257414

Roztroušená skleróza je velmi individuální nemoc. Rychlost progrese je u každého pacienta se stejnou léčbou jiná. Takže bych vůbec netvrdil, že je léčená špatně. Možná, že bez léčby by byla zcela invalidní už za 8 let.

Na každý lék existují studie - a výsledky léků vzhledem k zpomalení postupu nemoci jsou zprůměrované.

0/−1
21.12.2014 15:18


M63i12c34h78a67l 18T32o44m40i59n74s41k93ý 9771915527314

Tady je vidět, že dostupná péče není v ČR pro každého.

Paní nedostala ani starý interferon a to už vůbec nemluvím o drahých lécích jako Tecfidera či Lemtráda, které jsou schválené v EU pro tuto diagnózu, ale české zdravotnictví narozdíl od němckého či amerického na tyto léky nemá. Zdravotní péče není pro každého ač se nám to snaží namluvit.

V USA tuto nemoc úspěšně léčí i transplantací HSCT.

České zdravotnictví na to ale nemá.

viz.:  www.ereska.net

0/0
19.12.2014 12:19

L70e61n27k25a 76N75o55v53á 1196136518225

Jenže v USA si za to zacvakáte sám. Tam je komerční pojištění! Takže tam taky nelečí každého.

0/0
19.12.2014 12:49

M15i80c31h80a46l 69T53o78m88i69n35s22k46ý 9431865487774

tady ale zdravotnictví také není zadarmo. Každému ho strhávají z hrubé mzdy a ještě část za zaměstnance platí i zaměstnavatel.

Takže v USA ty peníze každému zůstávaly a mohl si vybrat jestli se pojistí a nebo ne.

Nyní ale Obama také zavádí povinné pojištění.

+1/0
21.12.2014 15:12

A30l95e62x25a68n53d94r 98K82o60s78t72k11a 8952478836744

Paní snad nevěděla, že těhotenství a porod má tyto následky? Nevěděl to ošetřující doktor?

0/−1
19.12.2014 11:35

M69i71c80h80a91l 90T46o84m43i41n37s46k16ý 9461755597304

Nemáte pravdu. V těhotenství tato nemoc nepostupuje vůbec.

Nebýt těhotenství tak by paní byla na tom stejně a nebo možná ještě hůř.

0/0
19.12.2014 12:04

A27l34e96x79a68n56d29r 85K14o70s30t45k12a 8632158286954

Tak si o tom napřed něco zjistěte a pak mluvte. Těhotenství má na (nejen) pravidelně nesmírný vliv a vždy k horšímu. Což je poměrně známý fakt. Pokud už pominu, že úmyslně počít dítě, které bude s velkou pravděpodobností umírat na stejnou nemoc je velmi nezodpovědné.

+2/−1
19.12.2014 13:00

M18a55r30i65e 47O93h33l79í33d91a75l46o12v92á 1427390501822

RS je dobře zvladatelná při léčbě konopím. Ovšem nesmí to být nějaké ty silné, vyšlechtěné odrůdy, ze kterých můžete mít akorát psychické problémy, ale myslím, že na serveru legalizace.cz vám pošlou semínka těch normálních léčebných rostlin. Otázkou je, kde si to vypěstovat, protože pokud nemáte zahradu a dobré sousedy, asi je to u nás o kriminál,, ale přesně si nejsem jistá, jestli se to u nemocných posuzuje tak přísně.

+1/−1
19.12.2014 10:03

J49i27r40k32a 13M89a14l76í82č57e52k 9123111904672

Bohužel jsou schopni zavřít i 80-ti letou babičku kvůli jedné kytce. Je třeba bojovat za legalizaci. http://konopi.pirati.cz/

+1/0
19.12.2014 11:17

M24i98c28h79a71l 17N50o87v80á50k 6772415738546

další, kde "jedna bába povídala". Posledních pár let používáme na RS konopí, ale s minimálním úspěchem. Sám si ho pěstuji doma a všichni okolo mi můžou být ukradení.

0/0
19.12.2014 18:42
Foto

Z66d89e73n35k11a 45J72a34v57ů14r45k54o65v26á 6380357965389

je zde popsán přeně ten problém,že první ataka se neřeší...jsou dnes léky,který to drží pod kontrolou,ale mají přísná indikační kriteria,jde o to,aby pacient byl včas do tohoto zařazen,jakmile se to takto nechá býtmje to blbé,záleží na dr.,hodně moc

+1/0
18.12.2014 22:45

M37i62c97h12a84l 67N10o26v94á56k 6782535558226

další "rozumbrada", první ataka se právě řeší, ale nárok na lepší péči máte, až když máte x tou ataku, to člověka zařadí do studie a stáváte se pokusným králíkem, lidově řečeno. Každý pacient má jiný průběh nemoci, to je základ.

0/0
19.12.2014 18:46

J82a95n20a 90D98u18k67o38v70a 1823870901747

Mela by jste s e jmenovat Chytra a ne Rysava.

0/0
18.12.2014 20:26

H82a81n41k85a 69C18h46e35n 7727309185405

*"byste se", ne by jste s e... když už tedy XD

+1/0
18.12.2014 21:24
Foto

M23a92r92i87a24n86a 54R82y41š29a52v17á 2897215852109

Vím, že to nebude hezké, ale proč si pořizovat děti s RS? I lehká forma RS se pak může proměnit a mnoho pacientek není schopno se o dítě vůbec postarat. Teta dělá rehabiliťačku a vyprávěla mi o ženách s RS, které se rozhodly mít děti a po porodu ani nevěděly, že nějaké děti mají. :o(

+5/−2
18.12.2014 19:39

K14a14t63e81ř39i75n12a 94H69u82t89o84v21á 9151925730237

Tak to asi nemohly mit RS, protože ta mentální schopnosti nijak nenarušuje. Naopak se těhotenství dnes už vůbec nezakazuje, protože během něj má tělo přirozeně sníženou imunitu, což je přesně co je potřeba

+4/0
18.12.2014 20:54

V37e98n98d65u27l10a 56F23a85i30f80e60r71o13v24á 4668881883829

Během těhotenství ano, problém je doba poté, kdy se naopak bouřlivě vrací do normálu. To, že se dnes těhotenství nezakazuje je spíš proto, že je již často apliována léčba.

+1/−1
18.12.2014 20:57

E74l94i44š15k23a 59K11u57č47e85r13o17v68á 1526548317439

přesně tak, návrat imunitního systému do původního stavu často spustí autoimunitní onemocnění. třeba autoimunitní zánět štítné žlázy.

+1/−1
18.12.2014 23:47

H97a79n75k28a 32C25h19e22n 7187229915695

Ano, tak jednu takovou znám taky (a vlastně možná ji znáš i Ty), o dítě prý se jí stará tchýně, když ona nemůže... Jako asi bych do toho nešla, být tou paní, ale na druhou stranu vím, že hodně žen nepřemýšlí moc racionálně, když chtějí děti, takže paní neodsuzuju, jen se trochu divím...

+1/−1
18.12.2014 21:21

A41l45e75š 56J86a21c35k46u55l57a53k 2220192503123

Tak, že vážení, roztroušená skleróza léčitelná je. Převážně ji způsobuji : Retroviry, poliovirus, cysty tasemnic na hlavnim mozku, plasmodia, entamoeba, mikrofilária, borelie. Nemocným doporučuji si na internetu najít nějakého detoxikačního poradce a ujistit se jestli ji léčí. Léčba spočívá v diagnoze jednotlivých patogenů a brání antihelmik, antimalarik, informačních léků, zaperování aj. Nevýhodou je, že musíte být disciplinovaní a platit si to ze svého. Zdravotní pojišťovny léčbu neplatí, lékaři ji zpochybňují nebo o ni vůbec neví. Podobný základ "nevyléčitelných" nemocí mají např. sklerodemie, autismus, epilepsie, nespavost aj., které jsou rovněž léčitelné. Tak, že pátrejte, ptejte se známých a můžete být zdraví.

+3/−5
18.12.2014 17:27
Foto

P33a78v68e56l 21C63h52u15m13l31e44n 6610518927

Já to samozřejmě vím, ale za tohle tady schytáte od 90% lidí výsměch. Ty výsledky má nejen Bláhová, ale všichni poradci detoxikující komplexně. Všechny informace jsou na internetu a vyléčení klienti se velmi rádi podělí o své zkušenosti. Jistě, na úplné vyléčení musíte ze svého zaplatit rámcově 20 tisíc, ale připravíte tím farmafirmy o statisíce. A to se nepromíjí...

+1/0
18.12.2014 18:47

M32i12c42h28a69l 97N70o64v95á32k 6432975788346

nemáte potomky z Ruska?

0/0
19.12.2014 18:52
Foto

P63a87v16e36l 11C71h72u73m33l97e30n 6590868467

Jinak kdo nevěří na cysty tasemnic, tak je zde ještě konopí a nizké dávky naltrexonu z metod, o kterých vím, že pomáhají výrazně víc než oficiální léčba...

+1/0
18.12.2014 18:50
Foto

M89a79r93i24a67n13a 72R30y73š81a58v91á 2877225342899

blbost. Ereska je autoimunní onemocnění. To znamená, že určité procento populace má pro autoimunní onemocnění vlohy. Určité věci je mohou vyvolat, jako puberta, živá vakcína, stres, šestinedělí, atd. A jednu z těch autoimunit pak člověk dostane, třeba tu eresku nebo lupénku.

Když už člověk autoimunitu dostane, je to nevratné. Jediný způsob vyléčení (ke kterému dojde stejně v malém procentu) je bioléčba a u některých onemocnění chemoterapie. A ve skutečnosti nejde o vyléčení, pouze nemusí brát žádné léky a je bez příznaků, ale v době menopauzy se to nejspíš zase vrátí.

Detoxikace je tedy v tomto případě nesmysl, protože jde o to, že proti sobě bojuje vlastní tělo. Já mám taky autoimunní onemocnění Myasthenia Gravis a řeči o aloe, colostru, zeleném ječmenu nebo detoxikaci mě dovedou akorát vytočit. Je to jen tahání peněz a občas i ohrožování zdraví. Když mi jeden aloe dealer řekl, že můžu pít hrnek aloe a nebrat léky (které kdybych nebrala, tak jsem do 3 dnů mrtvá), tak jsem si udělala o takových lidech obrázek.

+6/−3
18.12.2014 19:35

V15e53n68d72u86l16a 83F81a27i54f12e65r15o41v92á 4428941853989

Ono tu imunitu ale něco dráždí (byť k tomu musí přistoupit i ten faktor, že má konkrétní člověk k autoimunitě dispozici) a skutečně se objevují indicie, že jde může jít o (a já bych si tipla, že pravděpodobně půjde) o latentní infekce. Ovšem že to může vyřešit nějaká současná "alternativní detoxikace", to těžko.

+2/0
18.12.2014 20:36

K84a54t84e84ř30i66n24a 66H47u83t51o49v22á 9521815970287

Vyvolává to stres, nedostatek vitamínu D a kouření.

Hned bych nezavrhovala tvrzení nahoře. Nicméně tohle se může zkoušet na počátku, kdy ještě nejsou ataky tak silné a tělo závislé na podpůrných lécích. Co si budem povídat, pojen RS je v podstatě komplexní označení. To, že je vícero faktorů vzniku, různé projevy i různá léčba naznačuje, že těch nemocí, které se pod tím schovávají, je víc

+2/−1
18.12.2014 21:06
Foto

H16o94n79z87a 11M82o19r25a20v52a 2533819854391

slůvko "blbost" se lehko napíše, ale je to hloupoučké. Lituji Tě, Mariáno, takto se úspěchu nedobabráš. Klidně se dál vytáčej.

+2/−3
18.12.2014 22:18

M68i48c16h72a48l 46N97o74v14á88k 6222325438736

не думая по-русски?

0/0
19.12.2014 18:57

A41l56e31n72a 97V94e39s65e51l77á 3593221935318

Možná máte pravdu, možná ne... Nicméně pátráním a ptaním se známých dostanete na jednu užitečnou informaci nejméně stovku nesmyslných. A jak mezi nimi tu užitečnou poznáte... a zkoušením na vlastním těle máte pořád vyšší pravděpodobnost, že budete mrtví, než že budete zdraví...

Já nezpochybňuju, že je to možné, já na sobě taky víceméně náhodou objevila jednu věc, která mi po zdravotní stránce pomohla (ovšem jen v otázce celkem nedůležitých potíží), ač to nemá vůbec žádnou oporu v obecně známých věcech. Ale to, kdy vám něco podobného pomůže, kdy jen neuškodí a kdy to může mít naopak fatální následky, je sázka do loterie.

+1/0
18.12.2014 21:19
Foto

P13a69v17e30l 75C97h87u60m75l50e39n 6580618357

To máte pravdu, zato např. u interferonů nebo chemoterapie máte absolutní jistotu devastace organismu. Pokud jde o alternativní metody, tak hodně pomůže proběhnout diskuzní fóra, nejlépe napříč celým světem. Paní Ryšavá a spol. si holt budou muset počkat 30 - 50 let na vědecké důkazy...

+1/−2
18.12.2014 21:47

A91l25e34n75a 19V58e56s79e64l24á 3673981695528

Jo, to můžu... pak se (ne tedy ve věci RS, ale to je jedno) dozvím, že máme jíst tak, jak jedli pralidé, zejména maso a zeleninu, protože na to jsme nastaveni, dále že maso je špatné a člověk je od přírody býložravec, maso mu hnije ve střevech a škodí mu. Samozřejmě daleko větším jedem je ještě mléko a taky bílá mouka. A vůbec všechno tepelně upravené je mrtvé a jedině správně je jíst raw....

Pokud si napřed vyberu, čemu chci věřit, tak zajisté probíháním diskuzních fór najdu spoustu argumentů, které mě v mém názoru utvrdí. Pokud ale nemám žádný předpoklad a chci se něco dovědět - tak to tedy "houby houby, zlatá rybko".

+3/0
18.12.2014 22:18
Foto

P16a40v68e38l 43C77h80u79m80l43e49n 6420148567

Víte, já se o léčení (jak oficiální tak alternativní) intenzívně zajímám téměř 15 let, takže si dovolím tvrdit, že informace mám a umím třídit. Nezavrhuju slepě oficiální medicínu stejně tak jako nevěřím všemu alternativnímu. Za ty roky mám zejména osobní zkušenosti, intuici a používám selský rozum. Např. z toho co jste jmenovala bych na léčení nedoporučil skoro nic. Snad jenom vynechat bílou mouku a mléko může hodně zlepšit některé zdravotní problémy i u lidí bez celiakie...

+2/−1
18.12.2014 22:57

A60l48e94n16a 54V89e21s54e81l53á 3663491405798

No, dobře, možná že vy ty informace po patnácti letech máte a umíte třídit. Nebo si to taky třeba jen myslíte, protože jste doteď neměl nijak zásadní problém, který by bylo třeba moc řešit. Nebo jste měl štěstí a něco zrovna náhodou klaplo, kdo ví...

Jenže člověk, který fakt má závažné potíže těch patnáct let času na učení se třídit informace nemá. Jo, kdyby to bylo s tím lidským zdravím tak jednoduché, že by stačilo nasávat informace na diskuzních fórech...

+1/−1
19.12.2014 6:04

P92a46v10o68l 54D71r88o50t30á54r 4100771686

beru MMS a neznám chřipku...v listopadu bolest v krku, tak jsem zapproval...do tří dnů bez potíží. Informavaný pacient je zdravý - oblbovaný je léčený...ámen VZP.

+2/0
18.12.2014 23:04
Foto

P20a15v22e51l 49C11h54u63m78l35e59n 6510888297

No vidíte, já a celá moje rodina už roky taky. A kdysi šéf SÚKLu prohlásil v televizi, že "kdo orálně užívá chlordioxid tak se sebepoškozuje v naivní víře že se léčí" a že "mají nezvratné důkazy o tom, že se jedná o látku těžce poškozující zdraví". Kdo je teda potom pitomec...? ;-D

+1/−1
18.12.2014 23:34

D14i98a32n15a 64S55e79q57u31e70n79s65o70v86á 2422566588930

Mám k vašemu výroku rovnou několik zásadních poznámek:

1. Váš pravopis není taková bomba, jak si myslíte, takže vaše důvěryhodnost s odbornými výrazy klesá.

2. Kompetence odbornosti klesá i s neznalostí termínů, takže nikoliv "antihelmika", nýbrž antihelmentika aj.

3. Doporučení  užívání antimalarik v ČR nemocným s NEmalárií, který necestoval v území, kde se malárie vyskytuje, tudíž ji mít NEMŮŽE, z vás dělá jenom naprosto neinformovaného pozéra a informační letáky byste potřeboval jedině Vy. 

4. Mimochodem zdroj příčiny autoimunitních onemocnění je velmi diskutovaným tématem. Jeden důvěryhodný zdroj (Prof. RNDr. Julius Lukeš, CSc., Parazitologický ústav, JCU) uvádí, že dokonce přítomnost parazita (např. tasemnice) naopak může zvrátit autoreaktivní pochody organismu, tedy naše tělo nemá čas vymýšlet si hlouposti, jako je napadání vlastních tkání, a naopak se soustředí na zahubení onoho parazita.

Takže závěrem, nešiřte prosím takové nehorázné bludy, když navíc nemáte ani základy medicínských znalostí.

+3/−1
19.12.2014 10:05
Foto

H24o40n15z42a 26M13o39r80a46v38a 2673529124151

Pro Dianu:

ad1 - pravopis bych prominul, obsah sdělení je to podstatné

ad2 - dtto (kompetence odbornosti? ale jaké? to bylo do jiného vlákna a nadlouho)

ad3 - zcela nepravdivé tvrzení. Je hodně typů malárií a několik běžných i v našich podmínkách! Kromě toho se intenzívně cestuje, s tím migrují i patogeny. Ve všech okolních státech byla malárie potvrzena, dokonce jsou definovány i oblasti kolem letišť se zvýšenou pravděpodobností výskytu. Jen demagogové z parazitologického ústavu stále omílají stejný blud, že v ČR nic nemáme.

ad4 - zcestná teorie, která se nikdy nemůže opřít o diagnostiku, a proto tápe. Naše laboratoře nemají potřebné vybavení ani zkušenosti a proto jsou téměř všechny vzorky notoricky negativní. To ale rozhodně neznamená, že v nich parazit nebyl! To pouze znamená, že se tímto oficiální medicína nehodlá zabývat.

Tak tedy i já závěrem: Diano, opatři si práce od Ingrid Fonk, Olgy Jelisejevové, G.P. Malachova a druhé vydání Deníku Hany Bláhové - a postuduj si. K tomu bych ještě doporučil i zvládnutí teorie birezonanční medicíny, se základy od R. Rifeho, H. Clarkové a pogoogluj si heslo "NSL diagnostic".

Totéž by mohla udělat Mariána. Pak by zjistila, že její problém (Myasthenia Gravis) by mohl být také způsoben nešťastnou kombinací patogenů včetně parazitů. Zde ovšem oficiální medicína nepomůže (viz ad4). Detoxikační poradci tyto případy kupodivu zvládají.

Pak se třeba Diano vrať do diskuse se sdělením, jestli`s už na něco nového přišla.

Biorezonanční přístroje mají v mnoha státech atesty v oblasti medicíny. U nás se jim zatím ještě uštěpačné vysmívají mediální kašpárci ze spolku Sysifos.

Přeji všem zvídavým hodně štěstí.

0/0
20.12.2014 21:25

M60i65c12h22a39l 86N43o62v48á31k 6762895108116

tebe bych domu nechtěl ani náhodouRv Jen bych ti tu nemoc půjčil na týden a viděl bys, jaké bludy tady píšeš!!

0/−1
19.12.2014 18:50

L49e93n11k54a 20N79o90v85á 1806336338625

Já jsem si myslela, že ženám s RS není doporučeno mít děti právě z toho důvodu, že těhotenství a porod a je sám osobě zátěž pro tělo a RS se poté zhorší.

+4/0
18.12.2014 10:05

A14n40n39a 13J61a90v82o64r36s12k37á 8402525364236

v 80% případů se stav zhorší, ale přece není možno nikomu zakazovat mít děti i když ani modrní léky chorobu nezastaví

+3/0
18.12.2014 15:50

A79l50e45n54a 63V72e52s19e34l47á 3313751585988

Nevím... známé bylo naopak doporučeno děti mít co nejdří), protože těhotenství prý postup choroby většinou na nějakou dobu zastavuje. Oproti tomu jí ale bylo silně nedoporučeno kojit, protože porod, péče o dítě a kojení už funguje opačně a v součtu by ten pozitivní dopad těhotenství přebilo.

+2/0
18.12.2014 16:28

V31e13n36d48u20l77a 12F22a44i63f53e65r55o22v76á 4168621143849

Říká se, že při těhotenství (kdy je imunita spíš potlačena) se stav zlepší, ale pak naopak po porodu, když se tělo vrací do normálo, naopak zhorší. Každopádně pokud někomu zabírá léčba (zejm. biologická) a je dlouhodobě bez atak, neměl by být teoreticky problém ani těhotenství a doba po. (Případ kamarádky, která měla před zahájením biologické léčby každou další ataku horší, nyní bez atak a již má dvě děti.

+2/0
18.12.2014 20:43

K70a34t36e37ř82i47n29a 11H82u81t89o96v49á 9491695250277

Dneska už ne. Těhotenství snižuje imunitní reakce těla.

0/0
18.12.2014 20:58

P66e14t26r 84Z95a58s67k52o26č66i92l 2435132748319

Na to je Interferon Beta - Avonex - v USA to stávalo asi CZK 50000 na měsíc, někdo tu nedávno na iDNES tvrdil, že to teď je pro český pacienty už za babku, za cca CZK 15000 na měsíc nebo tak nějak. Autorce by to teď už snad ale pojišťovna měla platit, v článku nerozebírá ten počet ataků, kterej je pro pojišťovnu rozhodující.

0/0
18.12.2014 9:13
Foto

Z24d44e82n34k78a 73J33a95v43ů71r29k23o79v71á 6440437395499

přeně,je to centrová léčba a strašně moc záležílke kterýmu dr. se v začátku diagnostiky onemocnění dostanete,abyste měl pak šanci se do cemtrové léčby dostat..dokonce dnes už to nemusí být injekcemi,ale jsou i tablety...je to hrazenoale strašně mco záleží na tom začátku a na dr.

0/0
18.12.2014 22:55

M23i66c32h57a54l 77N66o58v92á59k 6602185408206

beta avonex, je jeden z prvních léků podávaných pacientům s RS po více atacích u nás, už mnoho let, nyní mají "zazračný lék" tysabri, který hodně pomáhá, ale jen pár desítkám procent pacientů, ostatním nepomůže.

A "centrová" léčba je na dvě věci, mnoho pacientů a jste tam, jako housky na krámu.

0/0
19.12.2014 19:09

S45t66a97n14i94s72l17a44v 29B25u96r11i31a77n 5533934904537

I když tato nemoc není vyléčitelná, tak také na progresivní stavy této nemoci u dlouhodobějších pacientů, nejsou finančně dostupné již vyráběné léky, například lék Fampyra by stál pro pacienta cca 8 tisíc Kč měsíčně a lék z marihuany  taktéž. Takže, tyto  léky jsou ve skladech v lékárnách a stále slyšíme, jak jsou k dispozici, ale pacient si je z finančních důvodů nekupuje, protože se jedná vesměs ve všech případech o lidi v důchodu (v trvalém nebo v invalidním)  nebo pracující na zkrácený úvazek. Tyto léky, usnadňující chůzi nebo zmírňující bolesti si tak nikdo nekupuje a raději denně trpí. To je reálný stav. Proč někdo nezveřejní statistiku nákupu těchto léků v lékárnách ?

+2/0
18.12.2014 8:20

M55a85r94t84i34n 74H56a20v53l96í88k 4830325867733

Stálo by za to zkusit si pár kytek vypěstovat doma a zkusit, jestli by to nepomohlo. Např vyvařit v mléce a zkusit malinko vypít.

+8/−1
18.12.2014 9:03





mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.