Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nákupem čoček přes internet si můžete ohrozit zrak, řekl optometrista

Kontaktní čočky pomáhají lépe vidět, ale stejně tak mohou váš zrak zničit. Proto je důležitá nejen správná péče, ale i jejich výběr. "Za poslední dobu evidujeme zvýšený nárůst zánětů očí způsobených čočkami zakoupenými přes internet," upozornil čtenáře v on-line rozhovoru optometrista Pavel Beneš.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

R20e35n22a71t88a 22K20l97u31s80á15č73k34o55v92á 4113338910677

Kontaktní čočky používám už čtvrt století, začínala jsem na těch co se vyvařovaly na sporáku v hrnci s vodou, teď si užívám luxus čoček, co se první den v měsíc. nasadí a poslední den vyhodí. Několik let je už kupuji přes internet a žádné problémy jsem nezaznamenala. Tolik mé zkušenosti.R^

0/0
26.11.2014 20:09

E73l35i69š92k96a 41K12u67č62e48r90o27v57á 1986758357579

jako že si nevyndáváte čočky z očí na noc???

+1/0
26.11.2014 22:32

V50e46r91o41n47i16k23a 40M57a53r22t75í93n88k79o28v38á 1293933490

ano, existují totiž takové měsíční permanentní čočky, na začátku měsíce je nasadíte a na konci sundáte a jedete pořád dokola. ;-).

+1/0
27.11.2014 7:35


V42e25r40o86n54i57k58a 40V62e56s73e57l30á 7445597864983

Ja pouzivam 14denni, tohle je zajimave. Kolik takove permanentni mesicni cocky stoji? Opravdu vydrzi cely mesic nonstop v pohode v oku? To je lakavy.

0/0
28.11.2014 11:41
Foto

R36e35n28a56t61a 48K87l88u90s68á58č20k98o28v79á 4813848240357

jo, mně to vyhovuje, i přestože se občas vyskytuji v prašném prostředí,  znám několik lidí, kterým to vyhovuje, ale také několik lidí, kteří takové čočky nosit nemohou. Ceny čoček mě vyjdou na cca 3,5 tis.za rok

+1/0
28.11.2014 18:51
Foto

R16e15n86a89t56a 82K76l10u78s63á55č58k39o92v28á 4123928740927

třeba tyto: http://www.kup-cocky.cz/air-optix-night-day-aqua-6-cocek-josztnR^!!

0/0
27.11.2014 23:24
Foto

M79i75c52h96a62l 88K98o29u63r38e93k 5759452307331

... a proto kupujte predrazene cocky v optice. Optici by se meli chytnout za hlavu a vymyslet plan, jak si pritahnout zpet zakazniky nejen z internetu, ale take z dm drogerie!!! ;-D

+6/0
26.11.2014 19:42

T79e93r49e44z71a 72V84a48n18č34u45r19o29v26á 5794264855177

předražené??? zrovna na kontaktních čočkách optika teda nevydělá...

0/0
26.11.2014 23:07
Foto

M90i43c59h62a18l 33K11o57u62r23e71k 5849872207381

Tohle zakaznika ale nezajima, marze at si resi vyrobce s obchodnikem. A ano, cocky v optice mi pripadaji drahe a voda take.

+3/0
26.11.2014 23:37

V15e22r34o61n57i13k29a 94M36a44r71t27í78n78k13o82v22á 1173683530

Ano, v prodejně jsou předražené - ty moje stojí na na netu cca 600,. Kč v optice ale už kolem 900,- Kč.

0/0
27.11.2014 7:17

J85a73n 27P84a26v43e23l 8203702768326

Nadpis je taková ptákovina, až to mlátí do očí. Ostatně, jak už v diskuzi bylo řečeno.

Nicméně, musí se říct, že čočky mají své nevýhody. Možnost infekce je jedna z nich. Dalším problémem je třeba to, že čočky potřebují vodu. Berou vodu odkud to jde. I z oka. Mě osobně vysušili rohovku natolik, že mi lékaři prostě další nošení měkkých kontaktních čoček nedoporučili. Teď nosím tvrdé, které jednak oči nevysušují, jednak mnohem lépe korigují astigmatismus. Tvrdé kontaktní čočky jsou dražší a vzhledem k tomu že se nosí pár let, jejich ztráta hodně zamrzí. Na druhou stranu, jsou prostě zdravější.

0/0
26.11.2014 19:09

J46a34n80a 23R13u55s63o37v13a 8706488325282

Každý rozumný uživatel čoček si dá bacha, kde si je objedná a stejně tak chodí na pravidelné kontroly na oční. V tu chvíli žádné riziko nevidím. A jak někdo psal níže, objednám, druhý den je mám doma a za cenu o 20% nižší než v optice. Optometrista promine :-)

+9/0
26.11.2014 14:26

K45a15r31e77l 59V39a58c76h28u65t 9523412949483

Dříve jsem kontaktní čočky používal hlavně kvůli fotbalu (na tréninky a na zápasy). Dnes už je používám výhradně jen na lyžování. Vzduch na horách je chladný a čistý, což oboje dělá očím dobře. U moře je používám jen na šnorchlování. Když už je nepotřebuji, vždy si je rád hned sundám, očím se uleví... ;-) ... Krásný den přeji všem!

0/0
26.11.2014 13:35

K88a19r33e59l 21V35a91c97h65u98t 9363572799643

Na zimu tedy mám sluneční brýle bez dioptrií (kontaktní čočka chrání před UV zářením sama o sobě, tmavší brýle jsou spíš ochranou proti vráskám od mhouření očí). Na léto pak používám raději dioptrické brýle stmívací, anebo brýle s tmavými diotr.skly obsahujícími filtry proti UV-záření. Na internetu si objednávám po krabičce jednodenních kont.čoček, což tak akorát spotřebuji vždy na tu kterou sezonu.

0/0
26.11.2014 13:43

L46u51k97á49š 20K21o45b60l40o27v55s27k68ý 5372813172177

Pokud tělo rozostří vidění dělá to z nějakého dobrého důvodu. Chtít vidět pořád ostře je jako chtít být pořád plný energie (Někdy člověk energii má, někdy musí odpočívat.). Rozostřením vidění zrak a potažmo celý mozek odpočívá.

Brýle nebo hůře čočky tuto funkci porušují a tělo pak reaguje tak, že zrak dále zhorší (dioptrie pak jen rostou). Proto je lepší pomůcky nenosit, případně jenom brýle v nejnutnějších situacích.

0/−5
26.11.2014 12:54

V27á23c24l61a24v 71S17v20o22b33o22d59a 3131109960630

to je taková hovadina, že to ani neni možný

+7/0
26.11.2014 13:02

J82a15n 89F96r97o35l12í53k 6576910425644

Únava nervů je celkem normální jev. Já to třeba pocítil, když jsem odešel do důchodu a přestal denně 12 hodin koukat do počítače (a to jsem si užil dlouhou éru předledkovou s blikající obrazovkou). Rázem se mě zlepšil večer zrak. Refrakční vady jsou něco jiného. Ty nejsou způsobeny únavou.

+1/0
26.11.2014 14:46

J17a33n69a 83R90u28s40o66v50a 8306328785892

Děkuji za radu, vyzkouším, se šesti dioptriemi si bez "pomůcek" užiji asi hodně legrace ;-D Bože....Rv

+3/0
26.11.2014 14:22

J39a96n 87F32r11o37l26í58k 6636850325904

Se šesti dioptriemi bych si ušetřil na laser. Je to paráda, když můžete odložit brýle.

0/0
26.11.2014 14:48

J20a19n90a 20R69u13s31o39v52a 8126888635382

Operace je v plánu, jen co finanční situace trochu dovolí ;-)

0/0
26.11.2014 14:53

E67l83i69š39k22a 62K82u21č16e68r38o24v30á 1566648257159

sledujete akce klinik. bývají zajímavé slevy. mám oči zoperované čtyři roky. ze 3,5 dioptrií na nulu a jsem nadšená. fakt je, že šest je dost.

+1/0
26.11.2014 22:31

J53a47n 47P91a80v19e49l 8553792268106

Stačí mít slabou rohovku a operace přestane být možností.

0/0
26.11.2014 18:58

L48u47k36á17š 34K93o42b53l56o28v51s33k49ý 5792133492627

Cesta zpátky z více dioptrií k přijatelnému vidění bez brýlí je trochu delší (tak rok). Oči si musí zvykout. Hlavní je vědět, že ta možnost existuje a nenosit brýle. Brát neostrost vidění spíše jako duchovní problém, než nějaké zakřivení čočky apod.

0/−3
26.11.2014 14:51

J95a49n55a 66R23u46s58o51v26a 8456858735302

Duchovní problém? Co jste měl z fyziky? 8-o A v praxi si tu "cestu zpátky" představujete jak? Že se na rok prakticky vyřadím z běžného života a počkám, až si oči zvyknou? Problém je v tom, že mě mezitím nejspíš někde přejede tramvaj....

+5/0
26.11.2014 14:58

L83u41k45á81š 71K68o41b30l89o35v24s20k68ý 5862123232967

Já si to nepředstavuju. Takhle jsem to udělal. Zahodil jsem brýle (asi 3 dioptrie) a skočil do toho. Tramvaj mě nepřejela (i když nastoupit do správeného čísla byl problém) a ten rok jsem normálně fungoval 

(diplomka, státnice, nástup do zaměstnáni). Přes 10 let jsem brýle nepoužil. Někdy vidím křišťálově (když je pěkny den).

Ale zase, když je stres/špatný den nepoznám člověka na 3 metry. Je to cesta. Ostrost vidění je určitý signál na té cestě.

0/0
26.11.2014 15:18

J22a76n69a 85R59u40s69o43v35a 8116778645182

3 dioptrie a 6 dioptrií je dost zásadní rozdíl (sama jsem kdysi ještě s 3 dioptriemi běžně chodila bez brýlí) a asi jde i o ten způsob fungování... V dnešní situaci (zaměstnání, dítě, řízení auta) by to šlo dost těžko :-)

0/0
26.11.2014 15:24

L57u55k78á35š 44K19o86b66l18o44v18s41k15ý 5232413552547

Je to samozřejmě těžší, ale princip je stejný. 

Neostrost vidění je důležitý signál, který člověk nasazením brýlí/čoček nebo laserovou operací ignoruje, takže nepřijme tu lekci, kterou mu život přináší.  Život pak musí přitvrdit a přinést další (většinou tvrdší) lekce. Takže se vyplatí se s tím poprat.

0/0
26.11.2014 15:50

V58á56c37l28a33v 18S14v43o34b11o74d47a 3461679620640

pane bože přestaňte tady oblbovat lidi. Tim, že nenosíte brýle se vám zrak nemůže zlepšit... už by to dávno všichni udělali

+1/0
26.11.2014 15:56

L81u76k67á41š 42K52o91b36l40o14v42s60k53ý 5532263382877

Nevím proč standardně lidé tu možnost nevidí. Mi to také došlo až po několika letech. (Stojí to hodně bolesti, než člověk pochopí, že hmotný svět není všechno.)

Jinak pokud potřebujete autoritativnější zdroj co se brýlí týče doporučuji Dobrý zrak bez bryli - Jacob Liberman.

0/0
26.11.2014 16:13

V79á51c31l37a89v 34S46v74o91b19o18d21a 3281709750540

nejste náhodou jehovista?...

0/0
26.11.2014 15:57

J76a33n45a 73R24u21s16o63v11a 8866298755522

Tak konečně mám jasno! Za všechny moje tvrdé životní lekce může to, že jsem si ve druhé třídě nasadila brýle.... Pro vší úctě k vám konstatuji, že jste musel spadnout z višně na znak.

0/0
26.11.2014 20:02

P88e80t83r46a 59N65o26v41á37k91o52v30á 7668506424828

Ano, jako dítě jsem to udělala taky, protože jsem se styděla za brýle. Trvalo to možná víc jak rok, zrak se akorát zhoršil. fungování bylo rozhodně horší a mnohem náročnější, než je s čočkami. (Brýle jsem měla od doktorky úmyslně špatně nastavené, takže to bylo prašť jako uhoď.)

Můžete mi říct, kolik vám je let? To je totiž poměrně důležitá informace.

0/0
26.11.2014 16:12

J24a21n 42P66a16v76e29l 8803632738686

Takové stavy nezávisí na věku. Dokonce ani na inteligenci. Ten člověk je totálně mimo a jakákoliv diskuze s ním bude mimo také

+3/0
26.11.2014 19:00

P44e66t35r12a 14N70o31v12á38k34o74v67á 7158596224488

Píšete v podstatě o únavě, která se ale u čoček i brýlí prjeví tak jak tak. Jenže nám ostatním jde o nápravu tělesné vady. A ne, díky té nápravě se funkce nezhoršuje, právě naopak.

0/0
26.11.2014 16:09

L41u91k52á56š 70K73o79b85l75o86v18s45k21ý 5602133812857

Perfektně ostré vidění je pro oči a mozek namáhavé (příjem velkého množství informací). Proto je podle mě určitá neostrost (nebo střídání ostrého a neostrého videní) přirozené. Neostré vidění omezí množství informací a soustava oči/mozek může odpočívat. Snaha lidí vidět pořád ostře pomocí nějaké pomůcky je špatně a znamená neustálý růst dioptrií.

0/0
26.11.2014 16:59

A95l81e73n11a 88V48e58s44e47l14á 3583491525368

Myslím, že se mýlíte. Jednak je oko daleko víc namáháno, když tu pomůcku nemá (sice vidí méně ostře než s pomůckou, ale námahu na to vynaloží daleko vyšší).

Nevím, zda to platí u brýlí, ale u nedoslýchavosti je to tak, že naopak sluch odchází rychleji, pokud není kompenzace naslouchadlem. Mozek nedostává podněty a jeho centra zodpovědná za sluch, slábnou. Takže i když se později vada, která byla původně jen v uchu, kompenzuje sluchadlem, už to nemusí dostatečně pomoci. Mozek už ty vjemy neumí zpracovat. Myslím, že je pravděpodobné, že to platí i pro zrak.

0/0
26.11.2014 18:13

L17u92k38á86š 87K21o26b97l70o85v49s36k26ý 5612843892767

To je klasický spor. Moderní medicína technickými prostředky bojuje proti jednotlivým priznakům. Vs. nějaké rekněme léčitelství, které se snaží pochopit co tím chce tělo/bůh/život říci, když sešle nějaký problém. 

Moderní medicína vychází z biologické interpretace, kde organismy (biologické/biochemické stroje) se snaží prežít v nemilosrdném vesmíru.

Léčitelství vycházi z duchovní interpretace, kdy člověk je nekonečná večná duše(součást boha), která upadla v zapomění do tohoto světa a postupně se vrací zpátky.

Moderní medicína je standard, který do člověka vpraví povinné vzdělání. K tomu léčitelskému přístupu se člověk musí nějak probudit sám.

0/0
26.11.2014 20:04

T30o91m80á18š 76K47u46c51h53a92ř 3227321688311

Oči jsou natolik cenné, že bych čočky neriskoval. To zvýšené riziko infekce tam vždycky je.:-/

0/−1
26.11.2014 12:26

J46a32r60d11a 52K82u72b24r 5706693973205

To je jak se sexem. Taky tam je řada možností, jak chytit nějakou nemoc nebo infekci. Prostě si člověk musí dávat bacha. Čočky nosím deset let a zatím v pořádku. Starám se o ně.

+6/0
26.11.2014 12:48

V87á61c62l31a96v 58S56v36o38b57o70d27a 3391549900450

miliony lidí po světě je používají, myslíte, že kdyby to riziko bylo nějak výraznější, že by to stále dělali? vývoj jde dál jako se vším

+1/0
26.11.2014 13:01

J44a27n 14P74a11v64e13l 8143652598426

Čočky mají své nevýhody a riziko infekce je jedna z nich. Člověk se musí rozhodnout, zda co preferuje.

0/0
26.11.2014 19:02

V17á13c15l31a21v 19S66v59o84b88o31d95a 3621749410920

...po internetu rozhodně nedoporučuji. Za poslední dobu evidujeme společně s očními lékaři zvýšený nárůst zánětů očí způsobených čočkami zakoupenými přes internet... jasný radši půjdu do optiky, protože Vám zbaštím tyhle pohádky o zánětech z čoček zakoupených přes internet... kde to žijete? ve vyspělém světě je zcela běžný prodej přes internet, solidní prodejci prodávají od stejných dodavatelů jako kamenné optiky jen za nižší ceny. Tyhle sebe propagační pomluvy nemám rád :-P

+10/0
26.11.2014 12:18

V88e60r42o71n96i91k37a 79V52e65s33e19l32á 7585587654463

Presne. Pouzivam cocky Accuvue Oasys, na internetu jsou k dostani uplne stejne originalni, ale PODSTATNE levnejsi. Navic u mych dioptrii je v optice musi objednavat, takze cekani minimalne tyden, na e-shopu je muzu ziskat daleko driv.

+2/0
26.11.2014 12:37

M26a49r33t32i35n59a 17H72e93p16n56e22r31o50v98á 2682712238520

Přesně. Určitě si půjdu koupit čočky do optiky, abych za ně zaplatila klidně o 30-40% víc. Čočky dováží do ČR jedna firma, takže jsou všechny ze stejného skladu a nedělám si iluze o tom, že optometrista má nějakého čistotnějšího přepravce.

+2/0
26.11.2014 15:09

P33e87t45r25a 75N34o77v54á85k56o37v35á 7398646594458

Podle mě jediný problém, který je s nákupem přes internet, je ten, že lidi si nemusí nechat zkontroloval oči a doporučit nějaké čočky, ale samovolně si něco objednají a zkoušejí. Takovou debatu už jsem taky někde četla, že "nechce se mi do optiky, co si mám zkusit objednat"?

0/0
26.11.2014 16:05

P35e18t69r62a 10N34o98v12á84k80o66v31á 7248346494598

Čočky jsou výborná věc, ale každý, kdo se je rozhodne nosit, by měl pamatovat na to, že jakmile si začne sahat do očí, ty oči to změní. Normálně si nikdo prstem po oku nejezdí, většinou máme probrém i jen nezamrkat, když nás někdo druhý líčí. A najednou si každý den do toho oka saháme ráno, abychom čočku nandali, a večer znovu, abychom ji vyndali. To oko na to taky není připravené. Takže pokud to jen trochu jde, přimlouvám se za brýle, min. třeba o víkendu, aby si oči odpočinuly, prodýchaly se.

Na nošení čoček má pak vliv i antikoncepce, která vlastně ovlivňuje sliznici, což jsou oči také, takže dávat pozor, co její nasazení udělá, a případně měnit. A také mě ještě napadá alergie na stříbro, když se dnes vyrábějí právě antibakteriální pouzdra s přidaným stříbrem, a to rovněž někomu nemusí sedět.

+1/0
26.11.2014 8:54

O44n15d42ř58e79j 34M56y96š57k14a 3314254669798

Proč každý den? Jsou i čočky např. na měsíční nonstop nošení, které se z oka vyndají opravdu jen jednou za měsíc při výměně za nové. Používám je 2 roky a naprostá spokojenost. Oči ve stejném stavu.

+1/0
26.11.2014 11:55

P26e57t71r15a 72N59o11v60á52k97o87v43á 7398946674568

Ano, tak přesně to bych z důvodu bezpečnosti očí sama za sebe vůbec neriskovala.

+1/0
26.11.2014 16:03

J40o61s16e76f 90V34o32m10á65č11k60a 5723144943134

No vidíte, já jsem měl dříve zánět minimálně jednou za měsíc (a bylo úplně jedno, jestli jsem si čočky kupoval v optice, nebo objednával přes internet), a od té doby, co jsem "přesedlal" na permanentní měsíční čočky, mi záněty zcela vymizely. Přičítám to tomu, že si teď do oka prostě nesahám, zatímco dříve 2x denně.

0/0
26.11.2014 21:10





mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.