Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Občas mám pocit, že umírám. Trpím panickou poruchou

Je mi dvaadvacet a už téměř tři roky bojuji se stavy úzkosti. Mám pocit, že mi selhává srdce, že omdlím a vážně onemocním. Trpím totiž panickou poruchou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D93a97g14m53a63r 87R71o46y49e63r 6696647363928

Jo, znam, a velmi dobre. Uz s tim bojuju pres 15 let. Taky jsem si ze zacatku myslela, ze je to srdce, taky mi nasadili holstera a nic, EKG taky nic neukazalo...ted uz to jde, ale k tomu psychiatrovi jsem zasla taky a jsem rada, ze jsem sla. Rozpitvavat to nebudu, ale pomohlo mi to, sice musim brat leky, ale diky bohu, tyhle navaly paniky uz nemam tak casto a muzu treba zase ridit auto, coz jsem pred tim musela ozelet, prave kvuli temto stavum. Obcas se to sice objevi, ale alespon uz vim, co to je a co proti tomu delat. Tyhle stavy ale fakt nikomu nepreji. A pokud jsou to stavy opakujici se a zhorsujici se, tak takova ta samolecba je na nic. To, ze si budete vsugerovavat, ze to nic neni anebo myslet na nejake neutralni veci vam treba na chvili pomuze, ale v zasade to nic nevyresi.

+1/0
20.11.2014 4:50

J21a65r86o38s40l15a16v 85H25a82š40e18k 8619200752668

Zase takový strach mít asi nebude, když nemá strach kouřit.. viděl jsem umírat otce na rakovinu plic, byl kuřák... úplně mi to stačilo....Jinak si myslím, že je to hormonální i psychické....

+1/0
20.11.2014 0:08

L82u91b71o76m21í31r 26V90r41t37a29l 6480907131311

Jo znám to a perfektně, bohužel. Vše se srovnalo když jsem dokázal při přichozím ataku se tomu zasmát a říct sám sobě "to nic není, zase magoříš". Dvakrát, třikrát a už je klid, zjistil jsem, že mi to způsobovala extrémní konzumace alkoholu - ne když jsem pil, ale dva dny poté co jsem přestal. Taky pomáhá myslet na emotivně neutrální téma jako například na výpočty. A autorko, u srdcaře jsem byl taky a taky mi nic nenašli. Začalo to v supermarketu mezi regálama, pocení, třesení nohou, pocit na omdlení. Odešel jsem, rozchodil a rozdejchal to a byl klid. Ale myslet jsem na to musel - proč se to děje. Na to jsem nakonec přišel. Mimo nadměrné konzumace alkoholu a množství tučného jídla to byla extrémně blbá životospráva (takové to - mám hlad ale to počká, teď to dodělám) - to teď prostě NEEXISTUJE, protože jak se pokusím tak - znáte to. Pomaličku tlak.... a už mažu jíst. Je podstatné odvést od toho stavu pozornost. Další důvod u mně byl rodinného charakteru který tu z pochopitelných důvodů nemohu probírat, ale řešení toho problému mi pomohlo zásadně.

Přeju vám mnoho zdaru v boji s touto blbou nemocí, spuštěčem si myslím je prožití extrémního šoku nebo hrozné zkušenosti, protože předtím jsem to neměl - a vše co to vyvolává se té události nějak týkalo.

+1/0
19.11.2014 21:39


D35a91g94m47a36r 90R61o45y25e12r 6176817303238

Ja se jenom zeptam...jste si jisty, ze to byly panic attack a ne hypoglycemicky sok? Jen podle toho, jak popisujete svou predeslou zivotospravu. Jinak, pokud se jednalo o panick attack, tak vam drzim palce, at se vam to neopakuje. Ja to znam az moc dobre. A mate pravdu, chce to klid, co nejmene stresu a urovnat si zivotospravu, at to zni omsele nebo ne, je to tak...

+1/0
20.11.2014 4:53

L55u36b61o70m82í80r 77V92r59t81a89l 6490957951131

Jistý si jsem. Když sem byl u doktora předtím než mě odeslal preventivně na EKG tak mi to sám potvrdil, nejsem diabetik.

0/0
20.11.2014 19:38

S85t66a93n21i61s14l26a65v71a 49Z74a30p56l55e73t13a48l94o77v85a 6106679779188

bohužel to velmi dobře znám, sice ne osobně, ale s velmi blízkým příbuzným

po letech jsme zjistili, že psychofarmaka mají daleko horší účinky- nastoupily deprese, a tak jsme se to snažili zvládnout bez nich. Bylo to dost náročné ale nejvíce pomohla zásadní změna prostředí a životního stylu. Je to už druhý rok co se to daří zvládat a musím popravdě říct, že se stav téměř o 90% zlepšil 

Já vím musíme si na to dávat pořád pozor a být ve střehu ale už žijeme normální život.Článek na který dávám odkaz ledacos vysvětluje i když se k nám dostal až po...

http://cipralex-nebezpeci.blogspot.cz/2013/06/cipralex-droga-vedlejsi-ucinky.html

0/0
20.11.2014 8:27

K32a53r42e42l 23S56e85m94e65r42á39d 6458220690681

Jak je člověk ve 22 panic, mívá občas pocit, že je život nesnesitelný a že umírá, ale dá se to napravit.

+2/−7
19.11.2014 17:15

J19a38k69u88b 31R18o60u30s 3463850774512

Mínus, ale pobavil jste mě ;-D;-D;-D;-DR^R^R^R^

+1/0
20.11.2014 2:39

E53l27i20š12k28a 88K85u88č17e70r82o52v25á 1626788647239

super, nevíte, za jak dlouho lexoš zabírá? připadá mi, že panická ataka musí být dávno pryč.

mimochodem, víte, že na lexaurinu velmi snadno vzniká závislost? ;-D

+1/0
19.11.2014 15:05

B26a38r90b78o35r67a 56S40v77o56b98o71d32o95v56á 6442157428760

Tak u panicke ataky to muze pusobit jako placebo...

A tu zavislost muzu potvrdit - trvalo mi mesic nez jsem mohla normalne usnout po vysazeni...

+1/0
19.11.2014 16:04

E54v40a 21J55u35s80t61o47v55á 9271728686388

Mila samolecitelka, panicka porucha je bezna nemoc, a opravdu se leci na psychiatrii. Obavam sa vsak, ze polykat lexaurin asi nebude spravne reseni, snad dojdete k psychiatrovi a ten vam to vysvetli. Drzim palce!

+9/−1
19.11.2014 12:34

J94i17t29k57a 86Ř71e28z59á62č71o49v42á 7869273846741

Diagnozu znám, výborně na ni zabírají antidepresiva, které předepíše psychiatr a klid. Je potřeba je brát dlouhodobě, někdy celý život. Při pravidelném braní léků se člověk  zklidní a dá se žít celkem normálně, díky Bohu.  Na rozdíl od lexaurinu nejsou návyková a v dnešní době mají minimum vedlejších účinků. Mluvím ze zkušenosti své i dalších lidí s podobným problémem.

+3/−1
19.11.2014 12:10

D36a18g19m30a11r 19R82o15y81e64r 6976737303118

Pani Rezacova,

nemohu, nez souhlasit. Jak jsem psala vyse...vubec neni na skodu k tomu psychiatrovi zajit. Ja uz na tech lecich asi budu muset byt do konce zivota, ale nevadi mi to. Mate pravdu s tim lexaurinem. Mne zde lekar predepsal Trileptol (a nemuzu si vynachvalit, zadne vedlejsi ucinky a neni navykovy) a Clonopin, coz je antidepresivum. Dozvedela jsem se, ze hodne lidi s touto poruchou take trpi bipolar disorder (muj pripad). Rozhodne vam davam za pravdu s tim klidem. KLID, KLID a KLID a NEROZCILOVAT SE zbytecne. A kazde rozcilovani a stress je zbytecne. Preji hodne zdravi a pohody.

0/−1
20.11.2014 5:00

K22a14r86i70n 75B25e75r98k56o42v23c27o91v68á 7703234483624

Panickou poruchou jsem trpěla 6 let. Moje úzkosti byly tak silné, že jsem vůbec nevycházela z domu. Bylo to nejhorší období mého života. Ale nechtěla jsem se smířit s tím, že budu žít navždy v kleci. Začala jsem hledat...a KBT byl můj odrazový můstek. Často s sebou nosíme zátěž z dětství v podobě přesvědčení, která nám škodí. Jsou uložena v našem podvědomí, takže si je ani nemusíme uvědomovat. V krizových situacích se "oživí" a projeví se naplno. Je tedy třeba najít to, co nám škodí a změnit to.Je to cesta dovnitř - k sobě . Zkus si odpovědět na otázku : co mi brání prožívat vnitřní klid? Hledání odpovědí mi pomohlo dostat se z bludného kruhu ven. www.karinberkovcova.cz

+5/0
19.11.2014 12:07

E75v71a 28C19i63b48u36l85k33o23v74á 7316736537380

Dobrý den, musím také reagovat. Zažili jsme toto s devítiletou dcerou, které 3 měsíce různě brněly ruce, nohy, bolela hlava, byla pořád unavená. Pediatrička ji udělala všechna možná vyšetření, která byla samozřejmě v pořádku. Jednou v noci měla takový záchvat (brnělo celé tělo, nemohla ležet, takže chodila, říkala, že neví, kde je...), že jsme už chtěli volat záchranku. Ráno byla hospitalizována na dětské neurologii, kde ji provedli všechna možná vyšetření (magnetickou rezonanci, CT, lumbálku, EEG atd. atd.). Tam se opět záchvat opakoval, ale konečně byla stanovena diagnóza - latentní tetanie, což je druh panické poruchy. Zjistí se to velice jednoduše z EEG. Teď bere pravidelně hořčík (magnezium) a musí se sebou pracovat (bude jí 12!), aby se z ničeho nehroutila. Musí přejít bez zhroucení špatné známky ve škole, sportovní neúspěchy i zklamání z přátelství atd., prostě se musí naučit to unést, nic za zhroucení nestojí. Doporučuji vyšetření na neurologii...

+2/0
19.11.2014 11:45

L60e58n44k54a 25N50o68v98á 1376606768165

Bez pochyb je to hrozná choroba a všem, kterří jí trpí držím pěsti, aby se s tím statečně porvali. Ovšem nelíbí se mi, jak je v článku psáno, že si ji musela diagnostikovat sama a lékaři ji nepomohli. Lékaři ji pomohli a kdyby nebyla hloupá neroztrhala by doporučení k psychiatrovi a mohla se léčit daleko dřív. A závěr mi připadá, že spíš než panická porucha je to hypochondrie.

+4/−5
19.11.2014 10:06

L83u26b24o43m67í26r 44V96r58t82a12l 6500487431891

Je vidět, že o tom nic nevíte. Jsou to takové stavy, že k doktorovi jdete až tehdy, kdy si jste vnitřně 100% jista, že vás zaživa rozežírá rakovina, ty ataky jsou náhlé - dokud nevypozorujete spouštěče a tím může být i pitomá myšlenka dřív než ji stačíte zamítnout v hlavě. A to, že roztháte doporučení k psychiatrovi - vy byste přijala že jste blázen s úsměvem na rtech? Nepřijala, brala byste to jako selhání doktorů kteří vás podezírají z hypochondrie a měla byste je za partu neschopných lidí. Neumíte si představit co psychika dokáže vyvolat za fyzické problémy.

+2/0
19.11.2014 21:55

D90a61g33m34a67r 69R88o41y19e36r 6686327223178

Takhle jsem se nerozjela, co se prispevku tyce, snad nikdy. Ale, mam s tou nemoci vlastni zkusenost, tak mi to neda. Davam vam, pane Vrtale, za pravdu. Kdo o tom nic nevi, tak to moc nepochopi. U mne treba ten trigger (spoustec, ze, tak to nazyvate v cestine) je I treba pohled nebo ton hlasu. A taky jsem se leta branila jit na psychiatrii, az mi jednou muj pan doctor (psychiatry) rekl, ze kdybych mela zlomenou nohu, tak se taky nestydim jit k doktorovi a se zlomenou dusi je to stejne tak. To, ze nekdo trpi takovouto poruchou NEZNAMENA, ze je blazen, to jenom spolecnost mu ve vetsine pripadu da tuhle nalepku, protoze proste lidi jsou nekdy ...no...nevim, jak to rict, tak to radsi nereknu.

0/0
20.11.2014 5:08

M72i89r58o85s42l52a68v 19B78e17d15n39á55ř 6797769564921

Jsou lidé, kteří opakované a masivní návaly úzkosti, paniky a strachu nevydrží a spáchají raději sebevraždu.:-(

+2/0
19.11.2014 9:40

P15e81t59r 77V46o14d35i18č45k93a 5848152175

Sice věřím tomu, že Vám a dalším kolegům z diskuse psychiatr pomohl, ale jsem docela pesimista ohledně této diagnózy. Mám pocit, že v mnoha případech se léčí pouze následek a ne příčina. Já osobně jsem zažil něco dost podobného. Koukal jsem na televizi a najednou bušení srdce, těžké dýchání, úzkost. Změřil jsem si tep a měl jsem dost pod 60 a pořád to šlo dolu. Když jsem se dostal na 40, omdlel jsem. Druhý den interna, pak kardiologie apod. a nic. Závěr mám to z nervů, i když jsem protestoval. Za měsíc jsem omdlel v práci a další týden měl náběh na omdlení skoro pořád. Doktoři zase nic, několik Holterů také v pořádku. Celou dobu jsem všechny doktory upozorňoval, že jsem měl klíště, sice bez fleku, ale většinu to vůbec nezajímalo. Skoro po 3 měsících testy na boreliózu negativní, jen "paměťové" protilátky, což mi doktor ani neřekl. Když se přidaly další příznaky, tak jsem už byl přesvědčen, že to borelióza být musí, tak jsem se probojoval na infekční a tam mi k mé nelibosti udělali lumbální punkci. V mozkomíšním moku sice negativní, ale v krvi už pozitivní. Na infekčním mi chtěli dát antibiotika na 10 dní8-o, ale to je už jiná historie. Takže vůbec bych se nedivil, kdyby polovina psyhiatrických pacientů byla jen oběť neléčené infekce. Já jen za své tříměsíční běhání po doktorech taky dostal dvoje prášky na hlavu, které samozřejmě neberu.

+2/0
19.11.2014 9:39

M98i92r31o89s84l92a53v 64B16e90d30n81á81ř 6257289384231

Tak jste si je neměl vyzvedávat, když je neberete, ušetřil by jste peníze eráru... Ale jinak máte pravdu v tom, že určitá část (ne však polovina )pacientů psychiatricky léčených má původ svých obtíží právě v borelióze - nebo jiných tajemných onemocněních typu únavového syndromu, atd..

+1/−1
19.11.2014 9:45

P19e63t61r 43V62o50d61i38č35k84a 5328772955

V té době jsem nemohl vědět, jestli se mi obtíže nebudou zhoršovat natolik, že ty prášky budu potřebovat, takže jsem si je vyzvedl. Těch pár korun VZP nezruinovalo. Ale když už jsme u těch peněz, spíš mě zaráží proč mi na infekčním odmítli dát 3 měsíce po klíštěti ATB na dýl, než na 10 dní, když to odporuje všemu, co jsem se o Borelióze dočetl (dokonce i českým laxním směrnicím na léčbu Boreliózy) a krabička stojí asi 80kč. Prý jestli chci víc, tak mám jet do Německa nebo za léčitelem. Takže s Boreliózou na Bulovku fakt nechodit.

+2/0
19.11.2014 10:01

V57e83n14d71u18l22a 18F65a93i83f13e38r98o90v39á 4948641883169

Přesně tak, já bych se vsadila, že většina, neli skoro všechny tyto tzv. "psychosomatické potíže" mají pouze zatím neodhalenou biologickou příčinu, typicky neakutně probíhající infekci, narušený imunitní systém a dráždění dalších systémů. Ono pokud se do toho skutečně jde a udělají se opravdu detailní vyšetření, většinou se min. indicie začnou objevovat. Ale k tomu se většina lidí nedostane. Psychosomatické teorie jsou jako náboženství - diagnózy mezer. Bohužel, kdyby se víc investovalo do výzkumů a skutečné snahy příčinu odhalit, nikoli si ji nen vymyslet a na něco pohodlně svalit, ušetřilo by se v důsledku více trápení i finančních prostředků.

+2/−1
19.11.2014 14:10

A79l32e84n30a 52V73e45s52e68l60á 3593171305868

Upřímně řečeno, já mám zatím spíše opačný pocit - že spousta zcela hmatatelných, rentgenovatelných, pojmenovatelných nemocí má svůj často neodhalený původ v psychice...

Kdykoli mě skolila nějaká fakt mimořádně silná viróza, vždy to bylo v době nějakých větších pracovních či osobních stresů; po dvou letech vleklé manželské krize mě poslaly těžké ledvinové problémy na skoro roční neschopenku...

A to podotýkám, že jsem člověk vcelku klidný, pohodový, nic moc si nepřipouštějící, žádná citlivka. Možná o to hůř, prostě se to místo nějakého viditelného "nervačení" vrazí jinam...

+3/0
19.11.2014 14:23

V20e42n46d77u20l16a 16F30a56i24f78e58r14o63v58á 4328431693959

To si nemyslím, jen se toho ví ještě hrozně málo o dějích na úrovni buněk. Proto se i u chronických onemocnění, které se sice již dají diagnostikovat  a léčit (myšleno blokovat větší rozvoj a zhoršování), ovšem ne vyléčit, neví ještě přesně o příčinách (i když výzkumy většinou odhalují indicie v imunitním systému a infekcích - prostě zavirovaný počítač:-)). To však neznamená, že nejsou biologické. To, že srtres onemocnění většinou zhoršuje, resp. může vyburcovat různé skyté problémy je pravda, ale podstata těch nemocí v tzv. "psychice" určitě nebude. Historie medicíny je plná případu "psychologizace" resp. psychiatrizace fyických onemocnění, dokud nebyly biologicky prozkoumány, ostatně i samotné psychiatrické choroby jsou nemoci biologické. Nevšimla jsem si, že by to bylo naopak, že by se něco jako "psychika" prokázalo jako příčina nějakého onemocnění. Spíš je to jen pseudodiagnostika prozatímních mezer v poznání.

+1/0
19.11.2014 19:52

A25l96e72n71a 62V60e97s71e68l48á 3143431765818

Ne, já si samozřejmě nemyslím, že "podstata" či "příčina" třeba té virózy je v psychice. Ale myslím, že velmi často je v psychice podstata snížené odolnosti organismu, který se v čase pohody nějakým těm kolemjdoucím příčinám hravě ubrání.

+1/−1
19.11.2014 21:10

V51e87n57d91u27l54a 81F10a59i74f70e51r92o68v81á 4928461273889

Tak to ano, ale jednak se nemoci rozjíždějí i bez oslabení stresem a jednak samotné odstranění stresu už nepomůže, pokud už se rozjede chronický problém. Ono když jde o nějaký relat. mírný problém nebo problém, kt. je speciálně citlivý na aktivaci stresem, tak tak různé snahy o udržení organismu v klidu prakticky pomáhají a relat. dostačují, ale pořád to nebude příčinné řešení problému. V tom těle někde je biologická slabina, která takovéto problémy u konkrétního člověka působí, byť se třeba citelně aktivují až při stresu. Co se týká běžné akutní virózy ap., tak i když se rozvine mmj. v důsledku oslabení organismu stresem, pořád je příčinou potíží virus, tj. nic nehmatatelného. Stres sám o sobě by infekční stav a potíže s ním spojené nepůsobil.

0/0
20.11.2014 20:42

V21e15n88d47u70l83a 26F21a43i47f80e51r80o12v76á 4628741113399

Tím tedy chci říct, že pokud už se řeší potíže, nemá moc smysl, zabývat se stresem, psychikou, ap., ale pátrat po biologické příčině, protože to je ona, kdo organismus poškozuje a konkrétní potíže vyvolává.

0/0
20.11.2014 20:50

A25l25e23n25a 47V96e11s21e67l38á 3893741115868

Já bych to tak jednoznačně právě neviděla. Jasně že třeba u zlomené nohy nebudu řešit psychiku a u zápalu plic taky ne. NIcméně u neakutních či opakovaných potíží to nemusí být tak úplně od věci "začít od hlavy". Protože pokud se organismus povede dokopat k tomu, aby se ubránil sám, je to optimální.

Třeba u těch infekcí způsobených virem "příčinné řešení problému" není možné. Člověka nemůžete asepticky izolovat od virů, ty mu prostě kolem nosu lítat budou. A pak je otázka, jak si s tím jeho tělo poradí.

0/0
21.11.2014 18:34
Foto

H53o64n75z61a 50M86o18r11a42v47a 2613779334891

Sestava borelióza, doktoři a antibiotika funguje jen těsně po čerstvé infekci a stejně diagnostika na protilátky obvykle nic nenajde. Až se následně borelie přestěhují z krve do tkání, kloubů, mozku a nebo se zapouzdří, tak je oficiální medicína bezmocná. Zde už fungují pouze biorezonanční diagnostické metody (EAV....) a detoxikační poradci. Dlouhodobé braní antibiotik akorát rozhodí sandál celému imun. systému a drsně poškodí trávicí soustavu. Šel bych proto na EAV hned.

0/0
20.11.2014 22:26

E48l26i15š16k91a 16K12u73č96e89r51o49v69á 1726588827539

pokud KLESÁ tep, tak je jasné, že je něco špatně. panická reakce tep zrychluje

0/0
19.11.2014 15:08

P71e79t64r 36V46o11d10i34č23k31a 5238822745

To jsem říkal doktorům také a 2 mi to vyvraceli. Že prý i z nervů může zpomalovat tep. Ale pravděpodobně jen mlžili, aby se mě zbavili.

+1/0
19.11.2014 15:58

B62a68r73b21o71r50a 32S82v82o94b84o79d67o85v20á 6102277458510

Musim s vami částečně souhlasit. Mela jsem spoluzacku ktera dokonce skoncila na psychiatrii a nakonec umrela na boreliozu kterou nikdo nediagnostikoval - tedy az na patologa...

+1/0
19.11.2014 16:15

V58e93n89d97u67l62a 11F24a14i81f77e84r87o90v31á 4378811753589

No, to je bohužel přesně ono, kdyby se do toho skutečně pořádně šlo s cílem odhalit příčinu (teď pomíjím finanční náročnost, ale přesto myslím, že by se to v důsledku vyplatilo, když prostředků vydaných na psychologickou pseudoléčbu je nemálo), tak by se podle mě v naprosté většině biologický problém odhalil. Bohužel, dokud bude uznáván jako správný nesmyslný postulát, že co se neodhalí prozatímními vyšetřeními, je přece logicky psychika a takto smyšlené diagnózy uznávány jako relevantní, budou se podobné tragické případy opakovat.

+2/0
19.11.2014 19:57

P10a17v59l69a 87M83í79č56k78o24v89á 1334956859713

I já s tím bojuji... již 14 let - panická porucha, úžkost, agorafobie. Beru dlouhodobě antidepresiva... teď už jen velmi nízkou dávku a funguju úplně bez problémů. Nejhorší jsou začátky... zjistit, co se to vlastně vůbec děje, přijmout to, pracovat s tím... je to běh na dlouhou trať.. Moc držím palce!

+6/0
19.11.2014 9:03

M33a80r71i70e 15D57a69n35č27á11k14o20v96á 5885458583386

Leono, já tuhle panickou poruchu mám taky, chodím k psychiatrovi už asi 7 let a jsem relativně v pohodě. Sice mívám ataky, ale už vím, jak s nimi zacházet. Moc pomáhá hluboký dech, prostě se zklidnit a vydýchat to hned, jakmile se to blíží :-) ..taky jsem si na sebe zavolala záchranku a nic mi nenašli, připada jsem si jako debil, až jsem se svěřila alergoložce, že se občas dusím a brní mi ruce atd., tak mi poradila psychiatra a od té doby jsem více méně v pohodě. Mimochodem, taky pomáhá "smíření se se situací", prostě se smířit s tím, že mi je momentálně zle a když nepomůže rozdýchat to, tak to prostě přetrpět. mnohem rychleji to pak přejde!;-)

+7/0
19.11.2014 7:41

V34á11c23l87a16v 31V10e24s57e81l97ý 3265668503648

Leono, to co popisuješ jsem měl také. Končíval jsem také v nemocnici a nic. Máš ohromnou výhodu, že víš co to je. Ale když to přijde, stejně tomu nevěříš a myslíš si že je to tentokrát jiné a že opravdu umíráš. A "ono" to bude zkoušet i jiné varianty. Po několika letech trápení jsem skončil u psychologa a postupně se všeho zbavil. Je to těžké, ale určitě to zvládneš. Jedna krásná poučka. Někdo se tak bojí že umře až z toho ani nežije.

+7/0
19.11.2014 6:41

J21a69n 10S39l80a41d67k83ý 1738813670431

Ahoj Leono. Mě PP přepadla po úmrtí mé babičky a asi rok jsem se snažil ataky řešit alkoholem. To je sice dobrý sluha, ale špatný pán. Když na mě ataka přišla musel jsem urychleně třeba do vinotéky, kde jsem ve frontě ,myslel, že omdlím. Kolikrát jsem musel na chvilku ven a zase zpátky. Do obchodního domu, kde jsou pokladny, to pro mě bylo jako vězení, ten pocit nemoci okamžitě opustit prostor. A potom přes odpor chutě do sebe naházet litr vína a čekat až se dostaví opička. Po nástupu jsem si říkal, že jsem velkej chlap, že příště již tomuto nepropadnu. A za 14 dní znova.

A to už jsem začal poptávat, co to se mnou sakra je. Byla u mě 2x sanitka, ale do hodiny jsem byl z nemocnice venku. Až pomohly AD. Ale stejně neustále myslím na to, že se to může kdykoliv vrátit. Prostě už neznám ten bezstarostnej klid.

Jinak držím palce. Honza   kmetek@atlas.czR^

+7/0
19.11.2014 2:04

M65a61r98e37k 50H36r33d56i69n56a 1278513486

Jinak lexaurin a podobné tablety nejsou zcela vhodné. Za prvé na nich vzniká fyzická závislost a za druhé nijak neodstraňují problém, pouze z tebe dělají "otupeného blbečka. Pokud si můžeš dovolit se zcela stáhnout ze světa na dobu, než zaberou AD, může ti doktorka předepsat Xanax či podobné léky, ale pokud to budeš zvládat bez nich, jen lépe. Jsou to hnusné chemické sračky a udělají z tebe velmi těžko fungující osobu, byť je pravda, že panické ataky částečně potlačí = budeš mít pocit, že tě nezajímá na světě vůbec nic.

+14/0
19.11.2014 0:57

S35t13a52n32i21s79l31a93v92a 26Z63a67p15l62e67t65a27l49o15v47a 6876439629588

http://cipralex-nebezpeci.blogspot.cz/2013/06/cipralex-droga-vedlejsi-ucinky.html

0/0
20.11.2014 8:12

M54a57r88e43k 93H93r64d52i58n90a 1548383256

Ahoj Leono, tuto nemoc mi diagnostikovali v devatenácti a bojoval jsem s ní tři roky, nyní je mi 25. Mám pro Tebe skvělou zprávu, je velmi dobře zvládnutelná.

1. Základem léčby jsou antidepresiva typu "Inhibitory zpětného vychytávání serotoninu", já mám skvělou zkušenost se Zooloftem. Jejich nasazení je ale velmi "tricky one", připrav se na velmi hnusné cca dva měsíce. Ze začátku totiž AD na oko nijak nezabírají, naopak tvůj stav ještě o něco zhorší - člověk je neustále unavený, dostavují se pocity depersonalizace, derealizace, nesoustředění, sexuální poruchy a pod. Prvních 6-8 týdnů je proto skutečně peklo, nemoc je pořád stejně silná, k tomu tohle. Poté ale začnou příznaky ustupovat, tělo si zvykne na AD a ty následně začnou potlačovat i panické ataky. Ani si toho nevšimneš a budou pryč  do 4 měsíců od začátku braní AD mi vymizelo 99% atak.

2. Jak zvládnou ataku samotnou? Základem je si uvědomit, že se jedná o psychický, nikoliv fyzický stav, tj. že je to všechno v hlavě. Pro mě se ukázalo jako klíčové zcela kontrolovat dech - i při pocitu dechové nedostatečnosti či rychlého bušení srdce dýchat zcela v klidu, hluboko, ale VELMI pomalu. Vtip je v tom, že zrychlený dech totiž vyvolá další metabolické změny, které dále podporují pocit, že je "něco špatně". Naopak klidný dech, třeba pár lehkých cvičení z jógy a ataku můžeš zcela v pořádku zvládnou během deseti minut.

Je to hnusná choroba, ale zcela zvládnutelná. Nepropadej panice:))) Pokud budeš chtít, ozvi se na MarkHrdina@gmail.com a můžu ti dát další tipy.

+14/0
19.11.2014 0:53

L60a61d12i46s48l72a44v 44A68n45t73o65š 6899526166219

Plně souhlasím s bodem dvě. Míval jsem podobné stavy a dýcháním se dají doopravdy zapudit. Psycholožka mi také doporučila ještě jeden typ dýchání. Rychle zhluboka se nadecnout, zadržet v sobě a pak velmi pomalinku vydechovat. Toto dechové cvičení mi vážně pomohlo. Každopádně je to vše o sebekontrole;-)

+7/0
19.11.2014 5:06

O13t59o91m49a92r 76T62h90o87m10a 2985617216195

ano potvrzuji také ,  zklidnit se je základ úspěchu , pomáhá také protistrachová emoce  tedy láska, chce to vše jistý trénink, ale jde to,

všem držím palce..V

0/0
19.11.2014 14:39

P23a18v38e49l 65K86r13e11u48z70i27g24e84r 7224250760139

Připojuji se. Evidentně se tento problém týká většího množství lidí. Podobné potíže jsem měl asi před rokem, do té doby jsem neslyšel, že něco takového existuje. Pomohl mi pan doktor Hnízdil, pak psychiatr a nakonec dvouměsíční skupinová terapie (Praha-Horní Palata). Moc mi to pomohlo, i když jsem se tomu všemožně bránil, že to není možné, aby "ztratil dva měsíce života". Ale stojí to za to.

+2/0
19.11.2014 20:25

D51a57g41m54a40r 62R87o31y83e98r 6206587483728

Marku

naprosty souhlas. Ja uz s tim bojuji pres 15 let (od diagnozy, jinak pravdepodobne jeste dele). Jsem na lecich, ty pomahaji. Ale musim s vami souhlasit, co se AD tyka. Ja vyzkousela snad vse od Prozac pres Paxil, Celexa, Zoloft, Xanax...atd. No, mohla bych vypravet. Nakonec jsem na Trileptol a uzasne to zabira, uz pres rok uplne v pohode. Dechova cviceni 100% doporucuji a fyzicky pohyb vubec. Proste to funguje. A hlavne vse nepodstatne hazet za hlavu. Jinak vyse jeden kolega diskutujici psal, ze se podobne stavy snazil resit alkoholem. Ano, take jsem si tim prosla. Nefunguje. Nezkousejte to nikdo. Jenom tim prikladate polinko do ohne.

0/0
20.11.2014 5:21





mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.