Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Syn fláká školu. Už nevíme, jak na něj, zoufá si Petra v poradně

Jmenuji se Petra a velmi nás s manželem trápí přístup našeho čtrnáctiletého syna ke školním povinnostem. Zkoušeli jsem to s ním po dobrém i po zlém a už opravdu nevíme, jak ho donutit k učení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P50a72v22e14l 96P76o60k20o31r30n20ý 2126814280292

1) Vzít ho na exkurzi do továrny. 2) sebrat mu všechno, počítač, tablety, hodinky, mobil a nechat mu prázdný s postelí, skříní a stolem se židlí  na něm učebnice. Zavřít před ním ledničku. A slíbit mu, že po dospělosti bude svobodný, že mu pak nikdo nebude nic vyčítat, tedy že ho vyrazí z bytu.

0/0
19.12.2014 18:16

V87l40a13d90i15m97í40r 81F65i88b35i45g40e97r 5124191861714

Je línej jak veš co jiného. Nemá žádné koničky, prostě jen přežívá. Myslím že je to adept na pobírače sociálních dávek. Když má špatné známky tak je snad logické že zkusím učení, zvlášť když mě rodiče pozitivně i negativně podporují. Ve škole je možná king že se neučí, má všechno na háku ale co po škole? Kdo by někoho takového zaměstnal.

+1/0
21.11.2014 12:38

F87i91l21i86p 76T93ř32e75b45a 6773760218516

UČIT se jakékoliv informace z paměti dnes postrádá jakýkoliv smysl - minimálně všude tam, kam dorazil mobilní signál.

Co se týče informací, které je potřeba pochopit, tam pomůže jedině schopný učitel, který dokáže problém srozumitelně vysvětlit, a hlavně dokáže dítě zaujmout.

A u nadanějších dětí pomůže vykašlat se na kecy o "zkoušce dospělosti" a podobně. Řekněte mu "je to komedie, po jejímž absolvování to budeš mít klid a budeš to mít v životě jednodušší".

Zajímavější je otázka: Jak přimět dítě tam vůbec začít chodit?

0/−1
18.11.2014 11:51


F69i77l51i15p 51T89ř17e14b84a 6893700788696

Ad nadanějí děti: plus ty brigády, případně shánění kloudné práce, jak píše někdo níže.R^

0/0
18.11.2014 11:52

T69o71m20á67š 27K60u83c67h54a90ř 3937721468211

Kam zmizela diskuze o plísňácích???

http://ona.idnes.cz/diskuse.aspx?iddiskuse=A141114_143842_modni-trendy_brv

0/0
16.11.2014 13:38
Foto

P74a79v29l14a 89M35a73t97ě58j18ů 2855147692455

Dobrý večer, diskuze byla zrušena na přání modelky Saši, kterou někteří diskutéři uráželi. Děkujeme za pochopení. Redakce

0/0
16.11.2014 23:11

T16o13m44á39š 60K47u63c62h71a82ř 3527351448901

Děkuji za odpověď. Jesliže už tam jednou diskuze byla a je z nějakách důvodů odstraněna, tak bývá zvykem toto pod článek uvést. Takové "tiché zmizení" působí všelijak. A nemusel bych se pak také ptát pod úplně jiným článkem.

+1/0
17.11.2014 19:32

T46o79m10a46s 69H18a34t31l46e 2100853273827

všeobecný přehled ještě nikomu neuškodil a neuškodí ! Tvůj synek je prostě línej jak veš !!

+1/−1
16.11.2014 12:26

M73a98r35t35i10n 87K47o40d69a53t 2637426542557

To je snad první normální rada co jsem našel na internetu. Nic jiného než najít motivaci totiž nepomůže. To ho můžete bít jak žito a stejně se učit nebude, protože mu to je jedno. Ne, že by to byl zmetek, prostě nemá motivaci.

+7/0
15.11.2014 14:03

L75u78k18á41š 74K66m71e14n64t 5119827614340

Chce to pravidelné brigády ... někde, kde se opravdu dělá celý dne rukama. Nechce používat hlavu ... bude celý život používat ruce. Nicméně souhlasím s tím, že je třeba nalézt i pozitivní motivaci.

+4/0
15.11.2014 11:58

B23l43a11n23k53a 23B19a89u73e63r41o20v47a 4341170979487

Tak ho jednou zavedte tam, kde delaji delnici s lopatou za minimalni plat, a zeptejte se ho, jestli se mu to bude libit.

Ne aby jste me spatne pochopili, jakakoliv prace slechti cloveka. Ale tento synacek si mysli, ze mu budou letat peceni holuby do huby cely zivot.

+6/0
14.11.2014 23:29

P40e91t16r74a 78N75o70v30á76k84o18v16á 7368306694978

Jenže on v tuhle chvíli nezná hodnotu peněz natolik, aby to uznal. Navíc je mladej, takže něco jako bolest zad a únavu z práce nezná, tak se na vás ušklíbne, že proč by ne, že to je poctivá práce, tak co proti těm dělňasům máte.

+1/0
15.11.2014 21:20
Foto

P14a84v15e56l 19P61o29k11o41r65n87ý 2446764420562

Tak jí pozná, že nedostane od rodičů ani korunu.

0/0
19.12.2014 18:18
Foto

P33a78v56e13l 44P31o42k17o68r32n46ý 2826914420152

Já navrhoval exkurzi do továrny, ale samozřejmě, ukázat mu lopatu je lepší.

0/0
19.12.2014 18:17

J65a57r14m88i76l35a 13M23a43c82h81o54v55á 9775434148414

...mám podobrné problémy doma...syn bude mít třináct, je v sedmičce a doteď se nemusel učit...sta\čilo mu, co pochytil ve škole, před zkoušením si to přečetl o přstávce a pohoda....jenže "narazila kosa na kámen"...u nás je to dějepis, zeměpis...vyloženě předměty, které se MUSÍ naučit, nejde je pochopit, nejde je zapamatovat si z hodiny...vím, že průser je v tom, že je potřeba naučit učit se děcka už od první třídy...to jsme nedělali, tak to zkoušíme...uvidím, jak to dopadne...v současnosti sedím s ním (se sedmákem!!!!)  před D a Z  každý večer a prostě ho zkouším a snažím se mu to natřískat do hlavy...vím, není to řešení, musí si na to každé děcko přijít samo...snad se to povede nám i Vám...:-/

+5/0
14.11.2014 15:48

K42a17t75e58ř13i50n22a 94V69a62š72á49k50o39v81á 5271492339825

hlavne je to  zbytecne..me taky "nesel" dejak a dodnes jsem nepochopila, proc by melo byt soucasti vzdelani drtit tolik dat nazpamet.

Problem neni v detech, problem je ve vyuce - ano, je potreba mit zakladni prehled, ale ten neziskate tim, co se alespon za me v hodinach dejaku predvadelo.

+5/−3
14.11.2014 16:45

J77a29r37m67i56l53a 53M88a10c47h59o61v22á 9535134788594

Kluka baví počítače, dělá animované filmečky, stahuje a využívá různé aplikace, dokonce je instaluje ina můj PC,  dělá si sám prográmky,  na PC je daleko dál než já (a to jsem si doteď myslela, že jsem na tom celkem dobře)...baví ho angličtina, čte si knížky v anglině,  ale prostě třískat do sebe data se mu nechce a vyplňovat slepé mapy celého světa taky ne....vím, že Nil je v Africe, ale  kde přesně, netuším a on je na tom podobně...ale - prostě mi vadí systém  výuky a bazírování učitele - i když on má taky své osnovy - tak já vlastně nevím..............

+4/0
14.11.2014 17:43

S98a96n89d97r11a 48F63e39r43i59a69n43č41í25k73o60v93á 7793588631873

Tak na čo tak šikovné dieťa vôbec zaťažovať tým dejepisom a zemepisom? Nech sa venuje tomu, z čoho bude mať v živote reálne osoh. A to si buďte istá, že programovaním sa uživí ľahšie ako bifľovačkami z dejin. 

Tak bude mať z toho zlé známky a čo? Svet sa kvôli tomu nezrúti, a keď bude potrebovať zistiť, kde je ten Níl, vygoogli si to. 

Ja by som povedala, že doma nemáte problémy, ale máte jedno šikovné dieťa s budúcnosťou. 

No ak ale môžem poradiť, tak zaujímavejší spôsob výučby zabezpečia dokumenty. Proste keď niečo preberajú, nájdite synovi o tom dokument a pustite si ho namiesto filmu. Nakoniec bude ešte excelovať vedomosťami, ktoré by mu v škole nikto nedal.

+7/0
14.11.2014 18:59

J47a90r55m96i68l15a 68M25a23c86h38o84v78á 9485884348854

...děkuji za názor...:-)

0/0
14.11.2014 19:55

P87e30t35r28a 91N23o19v39á39k14o28v46á 7488926184978

No ale dokumenty jsou většinou něco jako projektové vyučování. Vytvoří bubliny, ale člověk nemá tu kostru, na kterou by je navěšel, chybí mu souvislosti, a to je hlavní problém. Takž potom sice dokáže znát nebo vyhledat konkrétní informace, ale má-li je zasadit do kontextu, tak blábolí a spojuje věci, které nemají nic společného, nebo má "vlastní názor", což je snad ještě horší.

+4/0
14.11.2014 21:54

S11a44n18d51r17a 55F50e94r34i74a44n56č56í12k39o93v21á 7143558721743

Nesuhlasim, ak niekde chybaju suvislosti, tak skor v ucive v skole. Aspon teda co si pamatam ja zo skoly, tak dejiny boli obvykle rok-udalost.meno, bez sirsich suvislosti. 

Kostra sa da naucit velmi jednoducho, po obdobiach, ktore vizualizacia umozni omnoho jednoduchsie. V skole na hodine sa tiez vzdy rozobera nejaka konkretna tema, napr. Velka francuzska revolucia, alebo alzbetinska renesancia, nastup Hitlera k moci. A som si ista, ze dokumenty o historickom prehlade sa tiez daju najst. Ja som napr. nasla jeden o ekonomickom vyvoji od praveku po sucastnost, alebo prehlad architektury, umenia ci mody pocas dejin. 

Mna toho najviac naucili prave dokumenty a samovzdelavanie.

+2/−1
14.11.2014 22:40

P67e22t71r62a 83N58o75v38á21k94o49v88á 7918696494878

Tak to máme přesně opačné zkušenosti. Já ve škole dostala právě tu kostru. Ale to jsou holt rozdíly v dobrých a špatných učitelích.

Nicméně u těch dokumentů je ještě taky třeba rozdělit na ty, které pojednávají o reálné skutečnosti, a o těch, které spekulují, jak by to být mohlo.

+1/−1
15.11.2014 21:25

H88a76n46k23a 79C77h96e88n 7447949825565

Prostě máte doma samorosta :-) Já myslím, že s takovýma dětma je možná víc práce, ale potom v životě se dobře uplatní, protože si najdou tu "svoji" cestu a jsou třeba hodně dobří právě v tom, co je baví a co jim jde nejlíp...

+2/0
14.11.2014 22:43

M25a17r53k 80P14o52k37o69r49n38y 8444918667463

Ceske skolstvi je zalozeno na biflovani dat, coz je nesmysl. Bude si to pamatovat dva tydny a pak to stejne zapomene.

jestli ho bavi pocitace, davejte mu ukoly tak aby informace vyhledal na internetu a sdelil vam je. Treba se ho ptejte ale ne tak aby to vypadalo ze ho zkousite, ale ze se ho ptate, protoze tu informaci sama nutne potrebujete. Tim ze vam ji vygoogluje, precte si to a pak vam to odprednasi, tak si to snaze zapamatuje nez kdyz se to musi biflovat z knizky.

0/0
5.12.2014 1:45

P57e45t32r61a 16K23ř46e34n70o26v65á 1940377543428

s tímto souhlasím, v dnešní době je praktičtější umět vyhledat korektní informace než se nazpaměť všechno biflovat. na druhou stranu mohu říci, že právě díky tomuto biflování si trénujete paměť a obecně si zvykáte na to učit se relativně velké množství informací nazpaměť a mohu ze svého pohledu říci, že i když nestuduji ani dějepis ani zeměpis, tak mi právě jen ten návyk umět se učit hodně při studiu pomáhá

+4/0
14.11.2014 19:02

K93a65t94e23ř79i54n63a 79V41a45š20á65k95o59v29á 5361172779865

tak ja nemam problem si zapamatovat veci, ale veci, ke kterym jsem motivovana, ty se mi proste pamatuji "samy". Napr. ted v praci toho drtivou vetsinu znam nazpamet, anebo nazpamet znam vsechna alespon zakladni fakta a vim, kde rychle dohledat podrobnosti.

Taky s temi daty pracuju, a ty vedomosti jsou "zive". Na rozdil od pouhych dat.

Je to podobne jako s jazykama, pokud ho nepouzivate, nema smysl biflovat dvacet tisic slovicek, stejne zakrni...pokud ho aktivne pouzivate (a tim nemyslim k vyuce), jste schopni zvladnout zaklad, ktery potrebujete, behem hodne kratke doby.

Vim, ze pokud zmenim obor a praci, a bude me to zajimat, jsem schopna se adaptovat a dostudovat si veci pomerne rychle. A to mi staci, nepotrebuju byt superodbornik na vsechno 

Osobne si myslim, ze deti maji  uplne prirozenou obranu pred zbytecnostmi zivota :-)

+1/−1
14.11.2014 20:17

J21a60r40m97i71l30a 49M11a69c29h19o86v86á 9425414948954

hmmm, ale zkuste to takto hezky vysvětlit kantorovi ;-)...průšvih je třeba, že syn by chtěl jít na šestiletý gympl, ale když bude mít trojky z nepopulárních předmětů, asi bude jeho situace zhoršená...tak se snažíme makat na všem...no - asi tak....

+1/0
14.11.2014 20:25

M50i35r70o32s77l90a68v 81H74ý77l 5365687749659

Tak to máte dobré, pokud syn opravdu chce na šestiletý gympl, tak má motivaci pro to něco udělat, pokud ale víc na gympl chcete vy, tak v něm vyvoláte odpor.

+2/0
15.11.2014 12:34

K46l67á30r75a 54T81r15n64k24o17v33á 3234779704259

Pravda, všeobecné vzdělání se dnes už nenosí. Jen abychom neskončili jako úzké skupiny fachidiotů, kteří si vzájemně nerozumějí.

+2/−1
15.11.2014 14:13

P11e77t19r27a 86N41o21v37á60k49o37v62á 7178136484748

Vidíte, vám to přijde nazpaměť, mně to přijde samozřejmé vědět, kdy se co stalo, i kdyby ne úplně přesné datum, ale netvrdit, že "druhá světová byla před strašně dlouho, no minimálně před sto lety" apod. Ono se toho pak dá hodně logicky vyvodit, ale něco se člověk naučit musí.

+4/0
14.11.2014 21:51

M33i43r60o44s31l49a73v 21H28ý50l 5675307169179

to je relativní, když ještě chvilku počkáte, výrok o II. světové ke správnosti dozraje

0/0
15.11.2014 12:29

P69a66v55e14l 13T61o34m89a64n 1475596361189

Tak zeměpis i dějepis je i o pochopení.

+2/−1
14.11.2014 17:41

J48a92r42m77i12l17a 14M84a47c53h36o64v65á 9555694538754

...no asi jo...ale myslím, že je to i na způsobu výuky...asi je něco jiného říct něco o době o které se učí a je něco jiného  prostě memorovat  data událostí bez představy co ta udalost vlastně znamená...asi by si měl vyhledat souvislosti na netu, ale - to už ho nedonutím - prostě nebaví ho to......co s tím?...

+2/0
14.11.2014 17:45

P22a69v69e40l 42T29o91m50a56n 1445716711189

no, to je o učitelích, my jsme se druhou světovou učili u mapy, abychom věděli, jak Hitler postupoval, ustupoval apod.

+1/0
14.11.2014 17:53

J69a79r82m89i46l12a 79M56a34c52h14o10v64á 9805174598754

...všechno je o učitelích...dobrý je schopen děcka nadchnout pro svůj předmět, ten horší se třeba dozví, že bitva na Bílé hoře se konala za nezávislost černochů...;-)

+2/−1
14.11.2014 17:59

P95e68t43r93a 93N82o23v47á78k62o98v57á 7198656564498

Zeměpis a memorování? Stačí kouknout na mapu a číst ji. Ale k tomu musí člověk něco znát. Jenže když to něco znát nechce, tak se pak nedá číst mapa a musí se to biflovat nazpaměť.

+5/0
14.11.2014 22:17

K75a80t27e94ř85i71n79a 16V72a42š22á44k87o38v29á 5361682499835

my museli ve skole odrikavat nazpamet napr. staty a jejich hlavni mesta. Nevim jak pro vas, ale pro me to bylo memorovani nazpamet. Mapu jsme u toho fakt nemeli :-)

+1/0
16.11.2014 17:12

V94ě75r49a 35K84a88b16í32č63k11o93v35á 7934946440177

Tak takhle jsem to dělala s dcerou taky.Do 5.třídy ZŠ bez problému,od 1.třídy jsme se doma taky neučili-nebylo to potřeba.Pak se dostala na 8 leté  gymnazium a taky jsem se s ní učila-asi do úrovně 7.třídy,četla mi látku nahlas,zkoušela jsem ji,ale nebavilo ji to,mlela pořád,hrozný.Ale měla na vysvědčení dvojky,sem tam trojku.Pak se nám narodil prcek,pak druhý a já se s dcerou učit přestala.Úplně.Takže byly 3 roky,kdy jsme se v některých předmětech-zeměpis taky-potáceli na pokraji propadnutí,nakonec to vždycky nějak na tu čtyřku dala.A teď,v 17 letech se začíná učit sama!Ale se zeměpisem bojuje pořád.

0/0
14.11.2014 21:52

A41l41e78n57a 10V82e70s24e86l19á 3803341435738

Asi budu mít jiný názor než většina předchozích. Mám doma totiž to samé v bleděmodrém, akorát že je mu už pětadvacet.

Přesně jak to píšete - dějepis, zeměpis, to co nestačí pochytit ve škole, ale je potřeba se naučit... věčný boj se čtyřkami. Před maturitou měli ve škole jakési psychologické testy, které měly studentům poradit, kam se vrtnout. Ze synáčka byl psycholog unešen - tak komplexní talent na všechno, ať se týkalo prostorové představivost, verbálních schopností, či matematiky, ještě neměl. Když pak uslyšel, s jak děsnými známkami kluk prochází, tak mu řekl něco ve smyslu, že sice má vlohy na to, aby vystudoval cokoli, ale protože doteď není zvyklý tomu taky dát nějaký ten čas a píli, že nejspíš bude mít problémy. A taky jo. Na vejšce nemá doteď ani bakaláře, ale zdůvodnit si, proč přece to a ono vůbec na nic nepotřebuje a nic mu to nedává, to umí perfektně...

Takže jestli můžu radit - na doporučení "tak to šikovné děcko nezatěžujte zbytečnostmi" moc nedejte. Vždycky bude v životě něco, do čeho se člověk musí trochu nutit. Ve škole, v práci, v rodině. Nikdy nebude možné dělat jen to, co mě baví a nic navíc.  A čím dřív na to potomek přijde, tím líp pro něj..

+6/−1
15.11.2014 11:27

I70v37a81n95a 17N64o79v14a77k68o11v82a 7720832199413

Taky jsem mela doma neco podobneho .... Dnes uz je mu tricet a vysokou dodelal. Ale dotlacila ho k tomu jeho pritelkyne, ktera za stejnou dobu stihla udelat dve.

+1/0
15.11.2014 15:56

S28a18n92d43r84a 29F37e17r15i47a74n66č64í69k12o96v51á 7383668301643

Nútiť sa má človek do vecí, z ktorých má osoh, nie do zbytočností. Naučiť sa donútiť sám seba vyžaduje sebaprekonanie, a na to zas potrebujete motiváciu. 

Tým, že budete dieťa zaťažovať zbytočnosťami tak ho rozhodne nenaučíte, že sú veci,ktoré proste treba urobiť. Práve naopak. Nevybudujete u neho zodpovednosť za seba samého. Ak vás niekto do niečoho stále tlačí, nemáte potrebu mať vlastnú motiváciu. 

A tak váš syn nemá doteraz bakalára a čo? Akú vlastne má motiváciu študovať? Neštuduje len preto, aby splnil vaše očakávania? A musí tú školu zákonite dokončiť? Aj bez VŠ sa dá dnes uplatniť.

+1/0
15.11.2014 16:06

A65l22e47n98a 75V60e73s79e41l81á 3873511125108

Ale jo, kdyby byl bez VŠ od maturity někde jinde uplatněnej, neřekla bych ani popel. Jenže i na to uplatňování bude muset občas (často) dělat věci, které ho nebudou až tak bavit.

Já si každopádně dnes dost vyčítám, že v době, kdy jsem ho měla vést k soustavné práci, jsem se nechala ukolébat tím, že kluk s IQ přes stopadesát, mimořádný talent na matematiku, s perfektní angličtinou, který se vyzná v počítačích atd., se přece někde vždy v pohodě uplatní a nebudu ho nutit do něčeho, k čemu sám nemá "motiváciu". Není to pravda, bohužel. Já ho právě netlačila nikdy k ničemu a považuju to za svoji největší chybu, která se dnes těžko napravuje.

Nestudoval, aby splnil moje očekávania. Školu zákonitě nemusí dokončit - ani ji nedokončí, protože už ho z ní vyhodili. Tolik k vašim otázkám.

Díky tomu, že má manžel svoji firmu, tak když je potřeba, tak tam občas vypomůže - těžká manuální práce. Aby si vydělal na svoje zdravotní pojištění a pár kaček kapesného k tomu, to stačí - na to, aby se tím uživil nijak extra zručnej taky není. V pětadvaceti letech dost blbá situace, řekla bych. A jak říkám - jsem si vědoma svého podílu viny tím, že jsem věřila podobným blbostem, jako tu píšete teď vy.

+1/0
15.11.2014 17:50

S48a16n35d79r37a 52F62e68r10i59a42n38č21í14k40o79v75á 7413798741963

To ale už nie je vaša starosť. Syn je dospelý, tak ho nechajte aby prevzal za seba zodpovednosť. 

A myslíte si, že ak by ste ho nútila a tlačila, tak by to dopadlo inak? Osobne totiž vážne pochybujem. Ja totiž poznám dva prípady, obaja vysoko inteligentný, talent na matiku, fyziku, IT, ovládajúci dva cudzie jazyky. Jeden to nezvládol, druhý je úspešný. A ani jedného rodičia k ničomu neviedli. Niektoré veci ani len výchovou neovplyvníte. 

Vaša zásadná chyba je, že sa snažíte prebrať zodpovednosť za chyby, ktoré robí vaše dospelé dieťa. Tým mu ale neumožňujete dospieť a niesť zodpovednosť za seba sám. 

A prečo si myslíte, že je to preňho blbá situácia? Možno je práve tak spokojný. Niektorí ľudia proste ambiciózny nie sú a to aj napriek tomu, že dostanú do vienka veľký talent. 

Navyše, namiesto nútenia ste mohli aspoň počas výchovy uvažovať ako dieťa motivovať. Asi si vyčítate, že ste na to úplne dlabala a mohla ste urobiť viac. To ste ale potom nekonala podľa "tých blbostí", ktoré tu píšem ja. Ja radím dieťa motivovať, prispôsobiť jeho vzdelávanie jeho spôsobu učenia. Nie každé dieťa je proste štandardný typ sediaci do našich bežných škôl, nadané deti potrebujú špecifický prístup pedagógov a rodičov. 

Smola je, že ani len neviete identifikovať, čo ste vlastne urobila zle. Namiesto motivácie a špeciálneho prístupu k vzdelávaniu, vy ľutujete, že ste ho nenútili.

0/0
15.11.2014 19:41

A53l36e30n46a 29V61e55s40e66l43á 3843751285108

Samozřejmě, že to není moje starost. Ale původně jsem reagovala na diskutérku, která má syna polovičního věku a je to ještě její starost.

Většina toho, co si tu domýšlíte, je úplně jinak, ale připouštím, že to z mého příspěvku možná tak úplně nevyznělo, to by bylo na román nebo aspoň na kratší povídku - a ne na jeden diskuzní příspěvek....

V podstatě jsem chtěla říct to, že děcko by si mělo být vědomo toho, že tak jak jdou rodiče každý den do práce, i když se jim kolikrát nechce, tak jako se po obědě někdo zvedne a umyje nádobí, i když se mu třeba nechce... tak jeho prací je chodit každý den do školy a plnit si tam uložené povinnosti. I když se mu někdy nechce a i když ho ne všechno vždy baví. Pokud na něco fakt nemá, nedá se nic dělat - ale aby na něco kašlalo, jen proto, že se mu zdá, že to není  dostatečně zábavné, a že z toho nebude "osoh", jak jste psala, tak proč ho zatěžovat zbytečnostmi - tohle by se mělo dost rychle vyjasnit, že takhle ne. A jestli tenhle proces nazvete "nucením" nebo "motivováním", je úplně jedno. Hlavně mi jde o to, že ukolébat se tím, nač všechnno je to děcko dobré a že s tím určitě najde uplatnění, není dobrý nápad - pokud za talentem nebude "sicflajš", nebude to uplatnění žádná sláva.

+3/0
17.11.2014 20:26

J18a80k52u17b 16V42r16b53a 4299744948351

".... udělal reparát bez problémů, ale stálo ho to několik nádherných letních dnů"  tvl. kdo tyhle články píše, to je mazec ....

+7/−1
14.11.2014 15:43

A78l38e56x43a56n27d23r 69C67h29y46t37i94l 2974162435671

Na zakladce jsem byl jednim z nejlepsich peti ve tride. Nepotreboval jsem se ucit. Pak prisla prumyslovka (kam jsem chtel kvuli pocitacum, docela jsem v praxi vynikal, snad jediny jsem to mel kdy rozebrane, resil jsem problemy s viry a bavilo me to). Jenze na prumce uz nestacilo jen poslouchat, clovek se musel nazpamet biflovat veci, kterym nerozumel. A to byl pro me kamen urazu. Jen tak tak jsem prolezal. Taky jsem jednou delal reparat ve tretaku. Nastesti uspesne. Prisla maturita a teprve tehdy jsem se od Vanoc zacal intenzivne srotit a babicka me zkousela z mat.otazek, kterym sama nerozumela. Ucila na prvnim stupni zakladky. Nesnasel jsem ten dril. Ale nekdy v breznu jsem zacal dostavat z predbeznych maturitnich zkouseni i nejake jednicky, cemuze neverila ani ucitelka odborneho predmetu, ktera mi na podzim pri vyberu jejiho predmetu nabizela dve stovky, kdyz si vyberu jiny;-D

Dokonce jsem pak samovolne zacal chapat jak se tvori fazorovy diagram, coz mi nebyli schopni vysvetlit jak spoluzaci, tak ucitel. Maturitu jsem zvladl a naopak prolitli tri dvojkari. Ja ctyrkar ne. Dneska toho nijak nelituju, byla to zajimava zkusenost. Clovek si z toho do budoucna neco vezme. Pak jsem sel delat do firmy, kde jsem zjistil, ze obsah maturitnich otazek mi je v praxi z 95 procent k nicemu.

Zaver je, ze pocit zodpovednosti kazdeho nekoho z nas prichazi v jinem veku. U mne prisel v 18, u me partnerky tak v 15, u jejiho bratra asi v 22.  Ale i tak ze zakladnim vzdelanim ma pres 26 cisteho, dve deti a opravuje si dum. V budoucnosti rozhoduje vice osobnost. Papir ze skoly je jen zjednodusujici vstupenka. Ridici funkci, ci praci na zivnostensky list muze kvalitne odvadet i ten obycejny stredoskolak, ci clovek s vyucnim listem.

+7/0
14.11.2014 14:59

R52u38d75a 38S23l59a96v29í17k 5263718556941

Co jste měli za učitele, že nedokázal vysvětlit, jak se tvoří fázorový diagram??8-o

0/0
14.11.2014 15:13

A52l49e42x98a38n38d95r 41C72h40y61t63i38l 2464482225691

ne, ze nedokazal vysvetlit, ale nedokazal vysvetlit tak, abych to pochopil:-)

+1/0
14.11.2014 16:04

P25e34t75r87a 91N69o67v50á12k10o43v82á 7588966164538

Ale ono to podle mě není z 95 % k ničemu. Resp. tak nám to připadá v tu chvíli. Ale když člověk zjistí, jaké všechny složky to učení má, tak přijde na to, že byť se mu zdá, že nikdy nepoužije věty "Slepíš papír lepidlem a slepýš je had.", tak ale trénuje paměť, učí se trpělivosti, učí se zatnout zuby a vytrvat, a nakonec možná využije i ty věty, když ne ve vlastních písemných projevech, tak aby to mohl učit své děti.

+5/0
14.11.2014 22:23

I94v73a50n84a 54M65o16t14a38l56í96k13o97v61á 5954671820672

šel kluk na školu, kterou si vybral sám, protože má o studijní obor zájem, anebo prostě šel na střední školu, která ho vůbec nezajímá, jen aby vyhověl tlaku rodičů, aby si udělal aspoň tu maturitu?

0/−9
14.11.2014 14:08





mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.