Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Syn fláká školu. Už nevíme, jak na něj, zoufá si Petra v poradně

Jmenuji se Petra a velmi nás s manželem trápí přístup našeho čtrnáctiletého syna ke školním povinnostem. Zkoušeli jsem to s ním po dobrém i po zlém a už opravdu nevíme, jak ho donutit k učení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P34a76v62e30l 18P42o89k56o80r84n52ý 2806384940782

1) Vzít ho na exkurzi do továrny. 2) sebrat mu všechno, počítač, tablety, hodinky, mobil a nechat mu prázdný s postelí, skříní a stolem se židlí  na něm učebnice. Zavřít před ním ledničku. A slíbit mu, že po dospělosti bude svobodný, že mu pak nikdo nebude nic vyčítat, tedy že ho vyrazí z bytu.

0/0
19.12.2014 18:16

V22l12a20d82i54m88í48r 49F17i87b85i50g65e45r 5164981231114

Je línej jak veš co jiného. Nemá žádné koničky, prostě jen přežívá. Myslím že je to adept na pobírače sociálních dávek. Když má špatné známky tak je snad logické že zkusím učení, zvlášť když mě rodiče pozitivně i negativně podporují. Ve škole je možná king že se neučí, má všechno na háku ale co po škole? Kdo by někoho takového zaměstnal.

+1/0
21.11.2014 12:38

F80i18l94i57p 39T55ř66e40b59a 6593860148256

UČIT se jakékoliv informace z paměti dnes postrádá jakýkoliv smysl - minimálně všude tam, kam dorazil mobilní signál.

Co se týče informací, které je potřeba pochopit, tam pomůže jedině schopný učitel, který dokáže problém srozumitelně vysvětlit, a hlavně dokáže dítě zaujmout.

A u nadanějších dětí pomůže vykašlat se na kecy o "zkoušce dospělosti" a podobně. Řekněte mu "je to komedie, po jejímž absolvování to budeš mít klid a budeš to mít v životě jednodušší".

Zajímavější je otázka: Jak přimět dítě tam vůbec začít chodit?

0/−1
18.11.2014 11:51

F33i17l86i28p 19T14ř66e30b75a 6843370558416

Ad nadanějí děti: plus ty brigády, případně shánění kloudné práce, jak píše někdo níže.R^

0/0
18.11.2014 11:52

T31o90m34á20š 73K85u39c78h57a85ř 3837631718631

Kam zmizela diskuze o plísňácích???

http://ona.idnes.cz/diskuse.aspx?iddiskuse=A141114_143842_modni-trendy_brv

0/0
16.11.2014 13:38
Foto

P25a24v39l87a 61M13a72t62ě43j77ů 2275967942555

Dobrý večer, diskuze byla zrušena na přání modelky Saši, kterou někteří diskutéři uráželi. Děkujeme za pochopení. Redakce

0/0
16.11.2014 23:11

T80o15m32á67š 11K97u34c74h15a48ř 3857111738451

Děkuji za odpověď. Jesliže už tam jednou diskuze byla a je z nějakách důvodů odstraněna, tak bývá zvykem toto pod článek uvést. Takové "tiché zmizení" působí všelijak. A nemusel bych se pak také ptát pod úplně jiným článkem.

+1/0
17.11.2014 19:32

T75o30m13a63s 46H49a50t15l46e 2950753523677

všeobecný přehled ještě nikomu neuškodil a neuškodí ! Tvůj synek je prostě línej jak veš !!

+1/−1
16.11.2014 12:26

M68a56r55t91i76n 89K82o96d51a63t 2257626722397

To je snad první normální rada co jsem našel na internetu. Nic jiného než najít motivaci totiž nepomůže. To ho můžete bít jak žito a stejně se učit nebude, protože mu to je jedno. Ne, že by to byl zmetek, prostě nemá motivaci.

+7/0
15.11.2014 14:03

L50u18k89á12š 59K38m37e85n23t 5749637594550

Chce to pravidelné brigády ... někde, kde se opravdu dělá celý dne rukama. Nechce používat hlavu ... bude celý život používat ruce. Nicméně souhlasím s tím, že je třeba nalézt i pozitivní motivaci.

+4/0
15.11.2014 11:58

B15l75a67n35k91a 58B40a65u27e59r56o19v21a 4901470339657

Tak ho jednou zavedte tam, kde delaji delnici s lopatou za minimalni plat, a zeptejte se ho, jestli se mu to bude libit.

Ne aby jste me spatne pochopili, jakakoliv prace slechti cloveka. Ale tento synacek si mysli, ze mu budou letat peceni holuby do huby cely zivot.

+6/0
14.11.2014 23:29

P86e11t73r20a 10N95o55v93á25k23o39v82á 7438806384278

Jenže on v tuhle chvíli nezná hodnotu peněz natolik, aby to uznal. Navíc je mladej, takže něco jako bolest zad a únavu z práce nezná, tak se na vás ušklíbne, že proč by ne, že to je poctivá práce, tak co proti těm dělňasům máte.

+1/0
15.11.2014 21:20
Foto

P44a76v31e82l 37P33o14k42o73r32n58ý 2436924480462

Tak jí pozná, že nedostane od rodičů ani korunu.

0/0
19.12.2014 18:18
Foto

P88a61v56e86l 61P84o44k14o79r22n41ý 2756444100822

Já navrhoval exkurzi do továrny, ale samozřejmě, ukázat mu lopatu je lepší.

0/0
19.12.2014 18:17

J83a77r27m90i75l23a 26M49a38c63h96o40v46á 9775464228104

...mám podobrné problémy doma...syn bude mít třináct, je v sedmičce a doteď se nemusel učit...sta\čilo mu, co pochytil ve škole, před zkoušením si to přečetl o přstávce a pohoda....jenže "narazila kosa na kámen"...u nás je to dějepis, zeměpis...vyloženě předměty, které se MUSÍ naučit, nejde je pochopit, nejde je zapamatovat si z hodiny...vím, že průser je v tom, že je potřeba naučit učit se děcka už od první třídy...to jsme nedělali, tak to zkoušíme...uvidím, jak to dopadne...v současnosti sedím s ním (se sedmákem!!!!)  před D a Z  každý večer a prostě ho zkouším a snažím se mu to natřískat do hlavy...vím, není to řešení, musí si na to každé děcko přijít samo...snad se to povede nám i Vám...:-/

+5/0
14.11.2014 15:48

K76a76t49e30ř85i92n75a 41V98a72š51á70k94o57v68á 5411902489805

hlavne je to  zbytecne..me taky "nesel" dejak a dodnes jsem nepochopila, proc by melo byt soucasti vzdelani drtit tolik dat nazpamet.

Problem neni v detech, problem je ve vyuce - ano, je potreba mit zakladni prehled, ale ten neziskate tim, co se alespon za me v hodinach dejaku predvadelo.

+5/−3
14.11.2014 16:45

J25a11r71m33i72l21a 28M33a64c54h97o36v42á 9105404978674

Kluka baví počítače, dělá animované filmečky, stahuje a využívá různé aplikace, dokonce je instaluje ina můj PC,  dělá si sám prográmky,  na PC je daleko dál než já (a to jsem si doteď myslela, že jsem na tom celkem dobře)...baví ho angličtina, čte si knížky v anglině,  ale prostě třískat do sebe data se mu nechce a vyplňovat slepé mapy celého světa taky ne....vím, že Nil je v Africe, ale  kde přesně, netuším a on je na tom podobně...ale - prostě mi vadí systém  výuky a bazírování učitele - i když on má taky své osnovy - tak já vlastně nevím..............

+4/0
14.11.2014 17:43

S60a61n96d83r51a 59F75e50r74i78a43n15č37í98k54o39v65á 7963988151523

Tak na čo tak šikovné dieťa vôbec zaťažovať tým dejepisom a zemepisom? Nech sa venuje tomu, z čoho bude mať v živote reálne osoh. A to si buďte istá, že programovaním sa uživí ľahšie ako bifľovačkami z dejin. 

Tak bude mať z toho zlé známky a čo? Svet sa kvôli tomu nezrúti, a keď bude potrebovať zistiť, kde je ten Níl, vygoogli si to. 

Ja by som povedala, že doma nemáte problémy, ale máte jedno šikovné dieťa s budúcnosťou. 

No ak ale môžem poradiť, tak zaujímavejší spôsob výučby zabezpečia dokumenty. Proste keď niečo preberajú, nájdite synovi o tom dokument a pustite si ho namiesto filmu. Nakoniec bude ešte excelovať vedomosťami, ktoré by mu v škole nikto nedal.

+7/0
14.11.2014 18:59

J76a19r67m69i20l86a 10M45a18c70h63o58v11á 9805384508954

...děkuji za názor...:-)

0/0
14.11.2014 19:55

P73e51t94r81a 96N41o83v27á37k54o52v96á 7768126414928

No ale dokumenty jsou většinou něco jako projektové vyučování. Vytvoří bubliny, ale člověk nemá tu kostru, na kterou by je navěšel, chybí mu souvislosti, a to je hlavní problém. Takž potom sice dokáže znát nebo vyhledat konkrétní informace, ale má-li je zasadit do kontextu, tak blábolí a spojuje věci, které nemají nic společného, nebo má "vlastní názor", což je snad ještě horší.

+4/0
14.11.2014 21:54

S24a82n51d39r24a 40F72e74r15i66a17n78č55í35k28o26v87á 7693338561193

Nesuhlasim, ak niekde chybaju suvislosti, tak skor v ucive v skole. Aspon teda co si pamatam ja zo skoly, tak dejiny boli obvykle rok-udalost.meno, bez sirsich suvislosti. 

Kostra sa da naucit velmi jednoducho, po obdobiach, ktore vizualizacia umozni omnoho jednoduchsie. V skole na hodine sa tiez vzdy rozobera nejaka konkretna tema, napr. Velka francuzska revolucia, alebo alzbetinska renesancia, nastup Hitlera k moci. A som si ista, ze dokumenty o historickom prehlade sa tiez daju najst. Ja som napr. nasla jeden o ekonomickom vyvoji od praveku po sucastnost, alebo prehlad architektury, umenia ci mody pocas dejin. 

Mna toho najviac naucili prave dokumenty a samovzdelavanie.

+2/−1
14.11.2014 22:40

P70e79t76r82a 51N82o41v57á47k41o67v32á 7658866964868

Tak to máme přesně opačné zkušenosti. Já ve škole dostala právě tu kostru. Ale to jsou holt rozdíly v dobrých a špatných učitelích.

Nicméně u těch dokumentů je ještě taky třeba rozdělit na ty, které pojednávají o reálné skutečnosti, a o těch, které spekulují, jak by to být mohlo.

+1/−1
15.11.2014 21:25

H20a80n42k78a 29C76h40e33n 7157709115355

Prostě máte doma samorosta :-) Já myslím, že s takovýma dětma je možná víc práce, ale potom v životě se dobře uplatní, protože si najdou tu "svoji" cestu a jsou třeba hodně dobří právě v tom, co je baví a co jim jde nejlíp...

+2/0
14.11.2014 22:43

M36a18r16k 78P84o83k53o13r73n55y 8724568407273

Ceske skolstvi je zalozeno na biflovani dat, coz je nesmysl. Bude si to pamatovat dva tydny a pak to stejne zapomene.

jestli ho bavi pocitace, davejte mu ukoly tak aby informace vyhledal na internetu a sdelil vam je. Treba se ho ptejte ale ne tak aby to vypadalo ze ho zkousite, ale ze se ho ptate, protoze tu informaci sama nutne potrebujete. Tim ze vam ji vygoogluje, precte si to a pak vam to odprednasi, tak si to snaze zapamatuje nez kdyz se to musi biflovat z knizky.

0/0
5.12.2014 1:45

P66e34t49r56a 89K48ř30e38n77o87v89á 1770887923488

s tímto souhlasím, v dnešní době je praktičtější umět vyhledat korektní informace než se nazpaměť všechno biflovat. na druhou stranu mohu říci, že právě díky tomuto biflování si trénujete paměť a obecně si zvykáte na to učit se relativně velké množství informací nazpaměť a mohu ze svého pohledu říci, že i když nestuduji ani dějepis ani zeměpis, tak mi právě jen ten návyk umět se učit hodně při studiu pomáhá

+4/0
14.11.2014 19:02

K52a76t79e80ř15i30n39a 34V87a46š80á42k93o23v63á 5171842479115

tak ja nemam problem si zapamatovat veci, ale veci, ke kterym jsem motivovana, ty se mi proste pamatuji "samy". Napr. ted v praci toho drtivou vetsinu znam nazpamet, anebo nazpamet znam vsechna alespon zakladni fakta a vim, kde rychle dohledat podrobnosti.

Taky s temi daty pracuju, a ty vedomosti jsou "zive". Na rozdil od pouhych dat.

Je to podobne jako s jazykama, pokud ho nepouzivate, nema smysl biflovat dvacet tisic slovicek, stejne zakrni...pokud ho aktivne pouzivate (a tim nemyslim k vyuce), jste schopni zvladnout zaklad, ktery potrebujete, behem hodne kratke doby.

Vim, ze pokud zmenim obor a praci, a bude me to zajimat, jsem schopna se adaptovat a dostudovat si veci pomerne rychle. A to mi staci, nepotrebuju byt superodbornik na vsechno 

Osobne si myslim, ze deti maji  uplne prirozenou obranu pred zbytecnostmi zivota :-)

+1/−1
14.11.2014 20:17

J20a15r83m58i80l62a 15M97a40c27h88o16v93á 9605634308784

hmmm, ale zkuste to takto hezky vysvětlit kantorovi ;-)...průšvih je třeba, že syn by chtěl jít na šestiletý gympl, ale když bude mít trojky z nepopulárních předmětů, asi bude jeho situace zhoršená...tak se snažíme makat na všem...no - asi tak....

+1/0
14.11.2014 20:25

M92i75r34o96s36l98a60v 19H18ý15l 5355257239799

Tak to máte dobré, pokud syn opravdu chce na šestiletý gympl, tak má motivaci pro to něco udělat, pokud ale víc na gympl chcete vy, tak v něm vyvoláte odpor.

+2/0
15.11.2014 12:34

K14l39á86r81a 42T68r28n98k28o10v31á 3974169984409

Pravda, všeobecné vzdělání se dnes už nenosí. Jen abychom neskončili jako úzké skupiny fachidiotů, kteří si vzájemně nerozumějí.

+2/−1
15.11.2014 14:13

P86e81t40r91a 84N24o19v23á14k82o16v33á 7488716564788

Vidíte, vám to přijde nazpaměť, mně to přijde samozřejmé vědět, kdy se co stalo, i kdyby ne úplně přesné datum, ale netvrdit, že "druhá světová byla před strašně dlouho, no minimálně před sto lety" apod. Ono se toho pak dá hodně logicky vyvodit, ale něco se člověk naučit musí.

+4/0
14.11.2014 21:51

M82i26r46o83s76l16a77v 30H61ý59l 5925567339749

to je relativní, když ještě chvilku počkáte, výrok o II. světové ke správnosti dozraje

0/0
15.11.2014 12:29

P38a92v60e78l 31T32o94m32a37n 1645936261829

Tak zeměpis i dějepis je i o pochopení.

+2/−1
14.11.2014 17:41

J97a36r44m78i36l70a 30M48a80c68h24o63v79á 9145194408354

...no asi jo...ale myslím, že je to i na způsobu výuky...asi je něco jiného říct něco o době o které se učí a je něco jiného  prostě memorovat  data událostí bez představy co ta udalost vlastně znamená...asi by si měl vyhledat souvislosti na netu, ale - to už ho nedonutím - prostě nebaví ho to......co s tím?...

+2/0
14.11.2014 17:45

P31a61v88e38l 54T22o71m69a49n 1345836591889

no, to je o učitelích, my jsme se druhou světovou učili u mapy, abychom věděli, jak Hitler postupoval, ustupoval apod.

+1/0
14.11.2014 17:53

J80a88r59m33i78l93a 26M79a65c85h12o35v56á 9335454258514

...všechno je o učitelích...dobrý je schopen děcka nadchnout pro svůj předmět, ten horší se třeba dozví, že bitva na Bílé hoře se konala za nezávislost černochů...;-)

+2/−1
14.11.2014 17:59

P28e85t91r12a 43N42o36v53á53k23o72v19á 7868466464888

Zeměpis a memorování? Stačí kouknout na mapu a číst ji. Ale k tomu musí člověk něco znát. Jenže když to něco znát nechce, tak se pak nedá číst mapa a musí se to biflovat nazpaměť.

+5/0
14.11.2014 22:17

K91a87t35e13ř56i34n25a 24V54a64š75á85k12o97v88á 5361542979165

my museli ve skole odrikavat nazpamet napr. staty a jejich hlavni mesta. Nevim jak pro vas, ale pro me to bylo memorovani nazpamet. Mapu jsme u toho fakt nemeli :-)

+1/0
16.11.2014 17:12

V97ě67r85a 47K56a33b78í35č79k53o70v78á 7494646460637

Tak takhle jsem to dělala s dcerou taky.Do 5.třídy ZŠ bez problému,od 1.třídy jsme se doma taky neučili-nebylo to potřeba.Pak se dostala na 8 leté  gymnazium a taky jsem se s ní učila-asi do úrovně 7.třídy,četla mi látku nahlas,zkoušela jsem ji,ale nebavilo ji to,mlela pořád,hrozný.Ale měla na vysvědčení dvojky,sem tam trojku.Pak se nám narodil prcek,pak druhý a já se s dcerou učit přestala.Úplně.Takže byly 3 roky,kdy jsme se v některých předmětech-zeměpis taky-potáceli na pokraji propadnutí,nakonec to vždycky nějak na tu čtyřku dala.A teď,v 17 letech se začíná učit sama!Ale se zeměpisem bojuje pořád.

0/0
14.11.2014 21:52

A45l20e21n94a 92V69e77s57e78l66á 3493511545348

Asi budu mít jiný názor než většina předchozích. Mám doma totiž to samé v bleděmodrém, akorát že je mu už pětadvacet.

Přesně jak to píšete - dějepis, zeměpis, to co nestačí pochytit ve škole, ale je potřeba se naučit... věčný boj se čtyřkami. Před maturitou měli ve škole jakési psychologické testy, které měly studentům poradit, kam se vrtnout. Ze synáčka byl psycholog unešen - tak komplexní talent na všechno, ať se týkalo prostorové představivost, verbálních schopností, či matematiky, ještě neměl. Když pak uslyšel, s jak děsnými známkami kluk prochází, tak mu řekl něco ve smyslu, že sice má vlohy na to, aby vystudoval cokoli, ale protože doteď není zvyklý tomu taky dát nějaký ten čas a píli, že nejspíš bude mít problémy. A taky jo. Na vejšce nemá doteď ani bakaláře, ale zdůvodnit si, proč přece to a ono vůbec na nic nepotřebuje a nic mu to nedává, to umí perfektně...

Takže jestli můžu radit - na doporučení "tak to šikovné děcko nezatěžujte zbytečnostmi" moc nedejte. Vždycky bude v životě něco, do čeho se člověk musí trochu nutit. Ve škole, v práci, v rodině. Nikdy nebude možné dělat jen to, co mě baví a nic navíc.  A čím dřív na to potomek přijde, tím líp pro něj..

+6/−1
15.11.2014 11:27

I45v63a88n39a 48N31o16v50a77k78o76v98a 2452692829842

Taky jsem mela doma neco podobneho .... Dnes uz je mu tricet a vysokou dodelal. Ale dotlacila ho k tomu jeho pritelkyne, ktera za stejnou dobu stihla udelat dve.

+1/0
15.11.2014 15:56

S35a30n65d44r53a 25F42e12r23i37a89n38č67í89k82o37v79á 7553178171893

Nútiť sa má človek do vecí, z ktorých má osoh, nie do zbytočností. Naučiť sa donútiť sám seba vyžaduje sebaprekonanie, a na to zas potrebujete motiváciu. 

Tým, že budete dieťa zaťažovať zbytočnosťami tak ho rozhodne nenaučíte, že sú veci,ktoré proste treba urobiť. Práve naopak. Nevybudujete u neho zodpovednosť za seba samého. Ak vás niekto do niečoho stále tlačí, nemáte potrebu mať vlastnú motiváciu. 

A tak váš syn nemá doteraz bakalára a čo? Akú vlastne má motiváciu študovať? Neštuduje len preto, aby splnil vaše očakávania? A musí tú školu zákonite dokončiť? Aj bez VŠ sa dá dnes uplatniť.

+1/0
15.11.2014 16:06

A19l26e24n56a 94V41e42s27e92l34á 3173731925408

Ale jo, kdyby byl bez VŠ od maturity někde jinde uplatněnej, neřekla bych ani popel. Jenže i na to uplatňování bude muset občas (často) dělat věci, které ho nebudou až tak bavit.

Já si každopádně dnes dost vyčítám, že v době, kdy jsem ho měla vést k soustavné práci, jsem se nechala ukolébat tím, že kluk s IQ přes stopadesát, mimořádný talent na matematiku, s perfektní angličtinou, který se vyzná v počítačích atd., se přece někde vždy v pohodě uplatní a nebudu ho nutit do něčeho, k čemu sám nemá "motiváciu". Není to pravda, bohužel. Já ho právě netlačila nikdy k ničemu a považuju to za svoji největší chybu, která se dnes těžko napravuje.

Nestudoval, aby splnil moje očekávania. Školu zákonitě nemusí dokončit - ani ji nedokončí, protože už ho z ní vyhodili. Tolik k vašim otázkám.

Díky tomu, že má manžel svoji firmu, tak když je potřeba, tak tam občas vypomůže - těžká manuální práce. Aby si vydělal na svoje zdravotní pojištění a pár kaček kapesného k tomu, to stačí - na to, aby se tím uživil nijak extra zručnej taky není. V pětadvaceti letech dost blbá situace, řekla bych. A jak říkám - jsem si vědoma svého podílu viny tím, že jsem věřila podobným blbostem, jako tu píšete teď vy.

+1/0
15.11.2014 17:50

S29a84n19d79r30a 30F85e26r21i41a77n81č87í95k49o28v88á 7623758941253

To ale už nie je vaša starosť. Syn je dospelý, tak ho nechajte aby prevzal za seba zodpovednosť. 

A myslíte si, že ak by ste ho nútila a tlačila, tak by to dopadlo inak? Osobne totiž vážne pochybujem. Ja totiž poznám dva prípady, obaja vysoko inteligentný, talent na matiku, fyziku, IT, ovládajúci dva cudzie jazyky. Jeden to nezvládol, druhý je úspešný. A ani jedného rodičia k ničomu neviedli. Niektoré veci ani len výchovou neovplyvníte. 

Vaša zásadná chyba je, že sa snažíte prebrať zodpovednosť za chyby, ktoré robí vaše dospelé dieťa. Tým mu ale neumožňujete dospieť a niesť zodpovednosť za seba sám. 

A prečo si myslíte, že je to preňho blbá situácia? Možno je práve tak spokojný. Niektorí ľudia proste ambiciózny nie sú a to aj napriek tomu, že dostanú do vienka veľký talent. 

Navyše, namiesto nútenia ste mohli aspoň počas výchovy uvažovať ako dieťa motivovať. Asi si vyčítate, že ste na to úplne dlabala a mohla ste urobiť viac. To ste ale potom nekonala podľa "tých blbostí", ktoré tu píšem ja. Ja radím dieťa motivovať, prispôsobiť jeho vzdelávanie jeho spôsobu učenia. Nie každé dieťa je proste štandardný typ sediaci do našich bežných škôl, nadané deti potrebujú špecifický prístup pedagógov a rodičov. 

Smola je, že ani len neviete identifikovať, čo ste vlastne urobila zle. Namiesto motivácie a špeciálneho prístupu k vzdelávaniu, vy ľutujete, že ste ho nenútili.

0/0
15.11.2014 19:41

A14l50e87n58a 82V10e84s29e12l81á 3643731595638

Samozřejmě, že to není moje starost. Ale původně jsem reagovala na diskutérku, která má syna polovičního věku a je to ještě její starost.

Většina toho, co si tu domýšlíte, je úplně jinak, ale připouštím, že to z mého příspěvku možná tak úplně nevyznělo, to by bylo na román nebo aspoň na kratší povídku - a ne na jeden diskuzní příspěvek....

V podstatě jsem chtěla říct to, že děcko by si mělo být vědomo toho, že tak jak jdou rodiče každý den do práce, i když se jim kolikrát nechce, tak jako se po obědě někdo zvedne a umyje nádobí, i když se mu třeba nechce... tak jeho prací je chodit každý den do školy a plnit si tam uložené povinnosti. I když se mu někdy nechce a i když ho ne všechno vždy baví. Pokud na něco fakt nemá, nedá se nic dělat - ale aby na něco kašlalo, jen proto, že se mu zdá, že to není  dostatečně zábavné, a že z toho nebude "osoh", jak jste psala, tak proč ho zatěžovat zbytečnostmi - tohle by se mělo dost rychle vyjasnit, že takhle ne. A jestli tenhle proces nazvete "nucením" nebo "motivováním", je úplně jedno. Hlavně mi jde o to, že ukolébat se tím, nač všechnno je to děcko dobré a že s tím určitě najde uplatnění, není dobrý nápad - pokud za talentem nebude "sicflajš", nebude to uplatnění žádná sláva.

+3/0
17.11.2014 20:26

J51a70k74u85b 85V13r92b14a 4829784228531

".... udělal reparát bez problémů, ale stálo ho to několik nádherných letních dnů"  tvl. kdo tyhle články píše, to je mazec ....

+7/−1
14.11.2014 15:43

A45l76e74x44a53n96d96r 24C24h44y31t30i46l 2304112955181

Na zakladce jsem byl jednim z nejlepsich peti ve tride. Nepotreboval jsem se ucit. Pak prisla prumyslovka (kam jsem chtel kvuli pocitacum, docela jsem v praxi vynikal, snad jediny jsem to mel kdy rozebrane, resil jsem problemy s viry a bavilo me to). Jenze na prumce uz nestacilo jen poslouchat, clovek se musel nazpamet biflovat veci, kterym nerozumel. A to byl pro me kamen urazu. Jen tak tak jsem prolezal. Taky jsem jednou delal reparat ve tretaku. Nastesti uspesne. Prisla maturita a teprve tehdy jsem se od Vanoc zacal intenzivne srotit a babicka me zkousela z mat.otazek, kterym sama nerozumela. Ucila na prvnim stupni zakladky. Nesnasel jsem ten dril. Ale nekdy v breznu jsem zacal dostavat z predbeznych maturitnich zkouseni i nejake jednicky, cemuze neverila ani ucitelka odborneho predmetu, ktera mi na podzim pri vyberu jejiho predmetu nabizela dve stovky, kdyz si vyberu jiny;-D

Dokonce jsem pak samovolne zacal chapat jak se tvori fazorovy diagram, coz mi nebyli schopni vysvetlit jak spoluzaci, tak ucitel. Maturitu jsem zvladl a naopak prolitli tri dvojkari. Ja ctyrkar ne. Dneska toho nijak nelituju, byla to zajimava zkusenost. Clovek si z toho do budoucna neco vezme. Pak jsem sel delat do firmy, kde jsem zjistil, ze obsah maturitnich otazek mi je v praxi z 95 procent k nicemu.

Zaver je, ze pocit zodpovednosti kazdeho nekoho z nas prichazi v jinem veku. U mne prisel v 18, u me partnerky tak v 15, u jejiho bratra asi v 22.  Ale i tak ze zakladnim vzdelanim ma pres 26 cisteho, dve deti a opravuje si dum. V budoucnosti rozhoduje vice osobnost. Papir ze skoly je jen zjednodusujici vstupenka. Ridici funkci, ci praci na zivnostensky list muze kvalitne odvadet i ten obycejny stredoskolak, ci clovek s vyucnim listem.

+7/0
14.11.2014 14:59

R58u23d17a 38S42l97a57v24í75k 5893918326101

Co jste měli za učitele, že nedokázal vysvětlit, jak se tvoří fázorový diagram??8-o

0/0
14.11.2014 15:13

A67l18e46x38a63n17d54r 66C38h66y76t44i48l 2174482535491

ne, ze nedokazal vysvetlit, ale nedokazal vysvetlit tak, abych to pochopil:-)

+1/0
14.11.2014 16:04

P64e12t95r94a 33N65o14v25á13k78o26v30á 7768176154918

Ale ono to podle mě není z 95 % k ničemu. Resp. tak nám to připadá v tu chvíli. Ale když člověk zjistí, jaké všechny složky to učení má, tak přijde na to, že byť se mu zdá, že nikdy nepoužije věty "Slepíš papír lepidlem a slepýš je had.", tak ale trénuje paměť, učí se trpělivosti, učí se zatnout zuby a vytrvat, a nakonec možná využije i ty věty, když ne ve vlastních písemných projevech, tak aby to mohl učit své děti.

+5/0
14.11.2014 22:23

I24v75a22n83a 18M65o92t51a50l30í55k40o92v92á 5894191690362

šel kluk na školu, kterou si vybral sám, protože má o studijní obor zájem, anebo prostě šel na střední školu, která ho vůbec nezajímá, jen aby vyhověl tlaku rodičů, aby si udělal aspoň tu maturitu?

0/−9
14.11.2014 14:08







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.