Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Syn fláká školu. Už nevíme, jak na něj, zoufá si Petra v poradně

Jmenuji se Petra a velmi nás s manželem trápí přístup našeho čtrnáctiletého syna ke školním povinnostem. Zkoušeli jsem to s ním po dobrém i po zlém a už opravdu nevíme, jak ho donutit k učení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P83a55v54e91l 23P68o54k46o88r19n48ý 2506864620642

1) Vzít ho na exkurzi do továrny. 2) sebrat mu všechno, počítač, tablety, hodinky, mobil a nechat mu prázdný s postelí, skříní a stolem se židlí  na něm učebnice. Zavřít před ním ledničku. A slíbit mu, že po dospělosti bude svobodný, že mu pak nikdo nebude nic vyčítat, tedy že ho vyrazí z bytu.

0/0
19.12.2014 18:16

V57l96a51d83i69m66í88r 97F98i15b65i73g37e87r 5244591911404

Je línej jak veš co jiného. Nemá žádné koničky, prostě jen přežívá. Myslím že je to adept na pobírače sociálních dávek. Když má špatné známky tak je snad logické že zkusím učení, zvlášť když mě rodiče pozitivně i negativně podporují. Ve škole je možná king že se neučí, má všechno na háku ale co po škole? Kdo by někoho takového zaměstnal.

+1/0
21.11.2014 12:38

F50i93l35i44p 45T11ř39e30b45a 6503230228666

UČIT se jakékoliv informace z paměti dnes postrádá jakýkoliv smysl - minimálně všude tam, kam dorazil mobilní signál.

Co se týče informací, které je potřeba pochopit, tam pomůže jedině schopný učitel, který dokáže problém srozumitelně vysvětlit, a hlavně dokáže dítě zaujmout.

A u nadanějších dětí pomůže vykašlat se na kecy o "zkoušce dospělosti" a podobně. Řekněte mu "je to komedie, po jejímž absolvování to budeš mít klid a budeš to mít v životě jednodušší".

Zajímavější je otázka: Jak přimět dítě tam vůbec začít chodit?

0/−1
18.11.2014 11:51

F33i69l84i61p 57T79ř71e39b67a 6933570558856

Ad nadanějí děti: plus ty brigády, případně shánění kloudné práce, jak píše někdo níže.R^

0/0
18.11.2014 11:52

T56o94m26á58š 73K59u56c19h45a68ř 3387231608501

Kam zmizela diskuze o plísňácích???

ona.idnes.cz

0/0
16.11.2014 13:38
Foto

P53a48v30l48a 83M85a47t41ě13j52ů 2355667792295

Dobrý večer, diskuze byla zrušena na přání modelky Saši, kterou někteří diskutéři uráželi. Děkujeme za pochopení. Redakce

0/0
16.11.2014 23:11

T10o81m98á77š 87K59u53c44h14a86ř 3757631658561

Děkuji za odpověď. Jesliže už tam jednou diskuze byla a je z nějakách důvodů odstraněna, tak bývá zvykem toto pod článek uvést. Takové "tiché zmizení" působí všelijak. A nemusel bych se pak také ptát pod úplně jiným článkem.

+1/0
17.11.2014 19:32

T86o11m55a48s 95H38a27t90l46e 2550733693477

všeobecný přehled ještě nikomu neuškodil a neuškodí ! Tvůj synek je prostě línej jak veš !!

+1/−1
16.11.2014 12:26

M24a90r72t32i17n 79K36o19d63a69t 2607356112957

To je snad první normální rada co jsem našel na internetu. Nic jiného než najít motivaci totiž nepomůže. To ho můžete bít jak žito a stejně se učit nebude, protože mu to je jedno. Ne, že by to byl zmetek, prostě nemá motivaci.

+7/0
15.11.2014 14:03

L19u44k43á72š 29K29m89e54n12t 5969867694500

Chce to pravidelné brigády ... někde, kde se opravdu dělá celý dne rukama. Nechce používat hlavu ... bude celý život používat ruce. Nicméně souhlasím s tím, že je třeba nalézt i pozitivní motivaci.

+4/0
15.11.2014 11:58

B11l19a45n52k13a 27B21a38u53e40r63o67v82a 4381470339407

Tak ho jednou zavedte tam, kde delaji delnici s lopatou za minimalni plat, a zeptejte se ho, jestli se mu to bude libit.

Ne aby jste me spatne pochopili, jakakoliv prace slechti cloveka. Ale tento synacek si mysli, ze mu budou letat peceni holuby do huby cely zivot.

+6/0
14.11.2014 23:29

P93e22t94r41a 18N55o13v82á53k50o56v69á 7878756454478

Jenže on v tuhle chvíli nezná hodnotu peněz natolik, aby to uznal. Navíc je mladej, takže něco jako bolest zad a únavu z práce nezná, tak se na vás ušklíbne, že proč by ne, že to je poctivá práce, tak co proti těm dělňasům máte.

+1/0
15.11.2014 21:20
Foto

P39a35v98e28l 27P56o17k89o67r65n14ý 2786144450892

Tak jí pozná, že nedostane od rodičů ani korunu.

0/0
19.12.2014 18:18
Foto

P52a31v71e12l 73P73o18k91o62r41n68ý 2596764630682

Já navrhoval exkurzi do továrny, ale samozřejmě, ukázat mu lopatu je lepší.

0/0
19.12.2014 18:17

J64a63r28m29i53l13a 47M15a23c47h15o14v73á 9525514348774

...mám podobrné problémy doma...syn bude mít třináct, je v sedmičce a doteď se nemusel učit...sta\čilo mu, co pochytil ve škole, před zkoušením si to přečetl o přstávce a pohoda....jenže "narazila kosa na kámen"...u nás je to dějepis, zeměpis...vyloženě předměty, které se MUSÍ naučit, nejde je pochopit, nejde je zapamatovat si z hodiny...vím, že průser je v tom, že je potřeba naučit učit se děcka už od první třídy...to jsme nedělali, tak to zkoušíme...uvidím, jak to dopadne...v současnosti sedím s ním (se sedmákem!!!!)  před D a Z  každý večer a prostě ho zkouším a snažím se mu to natřískat do hlavy...vím, není to řešení, musí si na to každé děcko přijít samo...snad se to povede nám i Vám...:-/

+5/0
14.11.2014 15:48

K17a59t14e48ř26i73n70a 72V30a42š46á85k57o96v39á 5351972119495

hlavne je to  zbytecne..me taky "nesel" dejak a dodnes jsem nepochopila, proc by melo byt soucasti vzdelani drtit tolik dat nazpamet.

Problem neni v detech, problem je ve vyuce - ano, je potreba mit zakladni prehled, ale ten neziskate tim, co se alespon za me v hodinach dejaku predvadelo.

+5/−3
14.11.2014 16:45

J59a84r90m85i14l25a 57M63a68c69h44o49v20á 9175894518264

Kluka baví počítače, dělá animované filmečky, stahuje a využívá různé aplikace, dokonce je instaluje ina můj PC,  dělá si sám prográmky,  na PC je daleko dál než já (a to jsem si doteď myslela, že jsem na tom celkem dobře)...baví ho angličtina, čte si knížky v anglině,  ale prostě třískat do sebe data se mu nechce a vyplňovat slepé mapy celého světa taky ne....vím, že Nil je v Africe, ale  kde přesně, netuším a on je na tom podobně...ale - prostě mi vadí systém  výuky a bazírování učitele - i když on má taky své osnovy - tak já vlastně nevím..............

+4/0
14.11.2014 17:43

S59a30n47d89r57a 55F33e70r11i28a64n50č74í78k74o51v12á 7733928251733

Tak na čo tak šikovné dieťa vôbec zaťažovať tým dejepisom a zemepisom? Nech sa venuje tomu, z čoho bude mať v živote reálne osoh. A to si buďte istá, že programovaním sa uživí ľahšie ako bifľovačkami z dejin. 

Tak bude mať z toho zlé známky a čo? Svet sa kvôli tomu nezrúti, a keď bude potrebovať zistiť, kde je ten Níl, vygoogli si to. 

Ja by som povedala, že doma nemáte problémy, ale máte jedno šikovné dieťa s budúcnosťou. 

No ak ale môžem poradiť, tak zaujímavejší spôsob výučby zabezpečia dokumenty. Proste keď niečo preberajú, nájdite synovi o tom dokument a pustite si ho namiesto filmu. Nakoniec bude ešte excelovať vedomosťami, ktoré by mu v škole nikto nedal.

+7/0
14.11.2014 18:59

J10a32r67m19i12l13a 85M91a35c77h67o54v22á 9755774628584

...děkuji za názor...:-)

0/0
14.11.2014 19:55

P12e39t67r25a 12N95o92v23á92k89o68v97á 7188436964368

No ale dokumenty jsou většinou něco jako projektové vyučování. Vytvoří bubliny, ale člověk nemá tu kostru, na kterou by je navěšel, chybí mu souvislosti, a to je hlavní problém. Takž potom sice dokáže znát nebo vyhledat konkrétní informace, ale má-li je zasadit do kontextu, tak blábolí a spojuje věci, které nemají nic společného, nebo má "vlastní názor", což je snad ještě horší.

+4/0
14.11.2014 21:54

S52a59n96d78r80a 54F51e46r77i75a50n96č95í61k13o95v87á 7533708631573

Nesuhlasim, ak niekde chybaju suvislosti, tak skor v ucive v skole. Aspon teda co si pamatam ja zo skoly, tak dejiny boli obvykle rok-udalost.meno, bez sirsich suvislosti. 

Kostra sa da naucit velmi jednoducho, po obdobiach, ktore vizualizacia umozni omnoho jednoduchsie. V skole na hodine sa tiez vzdy rozobera nejaka konkretna tema, napr. Velka francuzska revolucia, alebo alzbetinska renesancia, nastup Hitlera k moci. A som si ista, ze dokumenty o historickom prehlade sa tiez daju najst. Ja som napr. nasla jeden o ekonomickom vyvoji od praveku po sucastnost, alebo prehlad architektury, umenia ci mody pocas dejin. 

Mna toho najviac naucili prave dokumenty a samovzdelavanie.

+2/−1
14.11.2014 22:40

P57e96t35r74a 94N19o23v26á93k27o44v69á 7288696264798

Tak to máme přesně opačné zkušenosti. Já ve škole dostala právě tu kostru. Ale to jsou holt rozdíly v dobrých a špatných učitelích.

Nicméně u těch dokumentů je ještě taky třeba rozdělit na ty, které pojednávají o reálné skutečnosti, a o těch, které spekulují, jak by to být mohlo.

+1/−1
15.11.2014 21:25

H83a76n56k86a 30C46h36e55n 7957279405865

Prostě máte doma samorosta :-) Já myslím, že s takovýma dětma je možná víc práce, ale potom v životě se dobře uplatní, protože si najdou tu "svoji" cestu a jsou třeba hodně dobří právě v tom, co je baví a co jim jde nejlíp...

+2/0
14.11.2014 22:43

M71a20r64k 71P43o77k93o61r71n13y 8854458387303

Ceske skolstvi je zalozeno na biflovani dat, coz je nesmysl. Bude si to pamatovat dva tydny a pak to stejne zapomene.

jestli ho bavi pocitace, davejte mu ukoly tak aby informace vyhledal na internetu a sdelil vam je. Treba se ho ptejte ale ne tak aby to vypadalo ze ho zkousite, ale ze se ho ptate, protoze tu informaci sama nutne potrebujete. Tim ze vam ji vygoogluje, precte si to a pak vam to odprednasi, tak si to snaze zapamatuje nez kdyz se to musi biflovat z knizky.

0/0
5.12.2014 1:45

P83e57t16r36a 76K91ř85e26n13o75v24á 1750367203698

s tímto souhlasím, v dnešní době je praktičtější umět vyhledat korektní informace než se nazpaměť všechno biflovat. na druhou stranu mohu říci, že právě díky tomuto biflování si trénujete paměť a obecně si zvykáte na to učit se relativně velké množství informací nazpaměť a mohu ze svého pohledu říci, že i když nestuduji ani dějepis ani zeměpis, tak mi právě jen ten návyk umět se učit hodně při studiu pomáhá

+4/0
14.11.2014 19:02

K79a78t76e77ř35i54n82a 62V71a36š49á74k63o18v79á 5901202589105

tak ja nemam problem si zapamatovat veci, ale veci, ke kterym jsem motivovana, ty se mi proste pamatuji "samy". Napr. ted v praci toho drtivou vetsinu znam nazpamet, anebo nazpamet znam vsechna alespon zakladni fakta a vim, kde rychle dohledat podrobnosti.

Taky s temi daty pracuju, a ty vedomosti jsou "zive". Na rozdil od pouhych dat.

Je to podobne jako s jazykama, pokud ho nepouzivate, nema smysl biflovat dvacet tisic slovicek, stejne zakrni...pokud ho aktivne pouzivate (a tim nemyslim k vyuce), jste schopni zvladnout zaklad, ktery potrebujete, behem hodne kratke doby.

Vim, ze pokud zmenim obor a praci, a bude me to zajimat, jsem schopna se adaptovat a dostudovat si veci pomerne rychle. A to mi staci, nepotrebuju byt superodbornik na vsechno 

Osobne si myslim, ze deti maji  uplne prirozenou obranu pred zbytecnostmi zivota :-)

+1/−1
14.11.2014 20:17

J62a77r49m68i49l47a 10M55a17c87h57o67v51á 9835914918344

hmmm, ale zkuste to takto hezky vysvětlit kantorovi ;-)...průšvih je třeba, že syn by chtěl jít na šestiletý gympl, ale když bude mít trojky z nepopulárních předmětů, asi bude jeho situace zhoršená...tak se snažíme makat na všem...no - asi tak....

+1/0
14.11.2014 20:25

M18i66r13o74s10l94a43v 10H37ý27l 5325177329849

Tak to máte dobré, pokud syn opravdu chce na šestiletý gympl, tak má motivaci pro to něco udělat, pokud ale víc na gympl chcete vy, tak v něm vyvoláte odpor.

+2/0
15.11.2014 12:34

K13l27á36r57a 90T39r19n36k40o34v97á 3754739244689

Pravda, všeobecné vzdělání se dnes už nenosí. Jen abychom neskončili jako úzké skupiny fachidiotů, kteří si vzájemně nerozumějí.

+2/−1
15.11.2014 14:13

P96e90t71r26a 55N81o52v54á34k61o81v15á 7688226294778

Vidíte, vám to přijde nazpaměť, mně to přijde samozřejmé vědět, kdy se co stalo, i kdyby ne úplně přesné datum, ale netvrdit, že "druhá světová byla před strašně dlouho, no minimálně před sto lety" apod. Ono se toho pak dá hodně logicky vyvodit, ale něco se člověk naučit musí.

+4/0
14.11.2014 21:51

M47i83r12o53s49l25a35v 10H61ý25l 5805367779769

to je relativní, když ještě chvilku počkáte, výrok o II. světové ke správnosti dozraje

0/0
15.11.2014 12:29

P34a31v29e40l 39T36o60m90a76n 1135596711119

Tak zeměpis i dějepis je i o pochopení.

+2/−1
14.11.2014 17:41

J95a18r33m50i24l20a 55M59a90c71h69o28v81á 9645704638394

...no asi jo...ale myslím, že je to i na způsobu výuky...asi je něco jiného říct něco o době o které se učí a je něco jiného  prostě memorovat  data událostí bez představy co ta udalost vlastně znamená...asi by si měl vyhledat souvislosti na netu, ale - to už ho nedonutím - prostě nebaví ho to......co s tím?...

+2/0
14.11.2014 17:45

P10a26v75e57l 36T60o85m37a82n 1925276561179

no, to je o učitelích, my jsme se druhou světovou učili u mapy, abychom věděli, jak Hitler postupoval, ustupoval apod.

+1/0
14.11.2014 17:53

J97a93r77m23i39l90a 37M74a66c26h32o26v42á 9585584228564

...všechno je o učitelích...dobrý je schopen děcka nadchnout pro svůj předmět, ten horší se třeba dozví, že bitva na Bílé hoře se konala za nezávislost černochů...;-)

+2/−1
14.11.2014 17:59

P70e88t36r46a 12N43o94v53á68k56o47v22á 7418266384138

Zeměpis a memorování? Stačí kouknout na mapu a číst ji. Ale k tomu musí člověk něco znát. Jenže když to něco znát nechce, tak se pak nedá číst mapa a musí se to biflovat nazpaměť.

+5/0
14.11.2014 22:17

K83a72t75e50ř67i35n78a 36V64a43š10á53k40o93v12á 5361252359315

my museli ve skole odrikavat nazpamet napr. staty a jejich hlavni mesta. Nevim jak pro vas, ale pro me to bylo memorovani nazpamet. Mapu jsme u toho fakt nemeli :-)

+1/0
16.11.2014 17:12

V37ě30r69a 95K59a82b69í69č43k89o61v35á 7984926230577

Tak takhle jsem to dělala s dcerou taky.Do 5.třídy ZŠ bez problému,od 1.třídy jsme se doma taky neučili-nebylo to potřeba.Pak se dostala na 8 leté  gymnazium a taky jsem se s ní učila-asi do úrovně 7.třídy,četla mi látku nahlas,zkoušela jsem ji,ale nebavilo ji to,mlela pořád,hrozný.Ale měla na vysvědčení dvojky,sem tam trojku.Pak se nám narodil prcek,pak druhý a já se s dcerou učit přestala.Úplně.Takže byly 3 roky,kdy jsme se v některých předmětech-zeměpis taky-potáceli na pokraji propadnutí,nakonec to vždycky nějak na tu čtyřku dala.A teď,v 17 letech se začíná učit sama!Ale se zeměpisem bojuje pořád.

0/0
14.11.2014 21:52

A84l82e71n88a 45V20e10s80e68l43á 3503221745548

Asi budu mít jiný názor než většina předchozích. Mám doma totiž to samé v bleděmodrém, akorát že je mu už pětadvacet.

Přesně jak to píšete - dějepis, zeměpis, to co nestačí pochytit ve škole, ale je potřeba se naučit... věčný boj se čtyřkami. Před maturitou měli ve škole jakési psychologické testy, které měly studentům poradit, kam se vrtnout. Ze synáčka byl psycholog unešen - tak komplexní talent na všechno, ať se týkalo prostorové představivost, verbálních schopností, či matematiky, ještě neměl. Když pak uslyšel, s jak děsnými známkami kluk prochází, tak mu řekl něco ve smyslu, že sice má vlohy na to, aby vystudoval cokoli, ale protože doteď není zvyklý tomu taky dát nějaký ten čas a píli, že nejspíš bude mít problémy. A taky jo. Na vejšce nemá doteď ani bakaláře, ale zdůvodnit si, proč přece to a ono vůbec na nic nepotřebuje a nic mu to nedává, to umí perfektně...

Takže jestli můžu radit - na doporučení "tak to šikovné děcko nezatěžujte zbytečnostmi" moc nedejte. Vždycky bude v životě něco, do čeho se člověk musí trochu nutit. Ve škole, v práci, v rodině. Nikdy nebude možné dělat jen to, co mě baví a nic navíc.  A čím dřív na to potomek přijde, tím líp pro něj..

+6/−1
15.11.2014 11:27

I20v96a15n93a 11N82o24v76a25k67o96v64a 2442462139182

Taky jsem mela doma neco podobneho .... Dnes uz je mu tricet a vysokou dodelal. Ale dotlacila ho k tomu jeho pritelkyne, ktera za stejnou dobu stihla udelat dve.

+1/0
15.11.2014 15:56

S10a59n27d45r26a 52F52e46r85i26a29n88č37í26k41o57v94á 7883788641293

Nútiť sa má človek do vecí, z ktorých má osoh, nie do zbytočností. Naučiť sa donútiť sám seba vyžaduje sebaprekonanie, a na to zas potrebujete motiváciu. 

Tým, že budete dieťa zaťažovať zbytočnosťami tak ho rozhodne nenaučíte, že sú veci,ktoré proste treba urobiť. Práve naopak. Nevybudujete u neho zodpovednosť za seba samého. Ak vás niekto do niečoho stále tlačí, nemáte potrebu mať vlastnú motiváciu. 

A tak váš syn nemá doteraz bakalára a čo? Akú vlastne má motiváciu študovať? Neštuduje len preto, aby splnil vaše očakávania? A musí tú školu zákonite dokončiť? Aj bez VŠ sa dá dnes uplatniť.

+1/0
15.11.2014 16:06

A14l91e40n43a 18V66e14s90e79l74á 3633771595428

Ale jo, kdyby byl bez VŠ od maturity někde jinde uplatněnej, neřekla bych ani popel. Jenže i na to uplatňování bude muset občas (často) dělat věci, které ho nebudou až tak bavit.

Já si každopádně dnes dost vyčítám, že v době, kdy jsem ho měla vést k soustavné práci, jsem se nechala ukolébat tím, že kluk s IQ přes stopadesát, mimořádný talent na matematiku, s perfektní angličtinou, který se vyzná v počítačích atd., se přece někde vždy v pohodě uplatní a nebudu ho nutit do něčeho, k čemu sám nemá "motiváciu". Není to pravda, bohužel. Já ho právě netlačila nikdy k ničemu a považuju to za svoji největší chybu, která se dnes těžko napravuje.

Nestudoval, aby splnil moje očekávania. Školu zákonitě nemusí dokončit - ani ji nedokončí, protože už ho z ní vyhodili. Tolik k vašim otázkám.

Díky tomu, že má manžel svoji firmu, tak když je potřeba, tak tam občas vypomůže - těžká manuální práce. Aby si vydělal na svoje zdravotní pojištění a pár kaček kapesného k tomu, to stačí - na to, aby se tím uživil nijak extra zručnej taky není. V pětadvaceti letech dost blbá situace, řekla bych. A jak říkám - jsem si vědoma svého podílu viny tím, že jsem věřila podobným blbostem, jako tu píšete teď vy.

+1/0
15.11.2014 17:50

S90a93n38d38r67a 53F68e18r83i62a34n49č98í35k49o68v55á 7663488881953

To ale už nie je vaša starosť. Syn je dospelý, tak ho nechajte aby prevzal za seba zodpovednosť. 

A myslíte si, že ak by ste ho nútila a tlačila, tak by to dopadlo inak? Osobne totiž vážne pochybujem. Ja totiž poznám dva prípady, obaja vysoko inteligentný, talent na matiku, fyziku, IT, ovládajúci dva cudzie jazyky. Jeden to nezvládol, druhý je úspešný. A ani jedného rodičia k ničomu neviedli. Niektoré veci ani len výchovou neovplyvníte. 

Vaša zásadná chyba je, že sa snažíte prebrať zodpovednosť za chyby, ktoré robí vaše dospelé dieťa. Tým mu ale neumožňujete dospieť a niesť zodpovednosť za seba sám. 

A prečo si myslíte, že je to preňho blbá situácia? Možno je práve tak spokojný. Niektorí ľudia proste ambiciózny nie sú a to aj napriek tomu, že dostanú do vienka veľký talent. 

Navyše, namiesto nútenia ste mohli aspoň počas výchovy uvažovať ako dieťa motivovať. Asi si vyčítate, že ste na to úplne dlabala a mohla ste urobiť viac. To ste ale potom nekonala podľa "tých blbostí", ktoré tu píšem ja. Ja radím dieťa motivovať, prispôsobiť jeho vzdelávanie jeho spôsobu učenia. Nie každé dieťa je proste štandardný typ sediaci do našich bežných škôl, nadané deti potrebujú špecifický prístup pedagógov a rodičov. 

Smola je, že ani len neviete identifikovať, čo ste vlastne urobila zle. Namiesto motivácie a špeciálneho prístupu k vzdelávaniu, vy ľutujete, že ste ho nenútili.

0/0
15.11.2014 19:41

A66l86e11n18a 84V48e54s16e51l65á 3213761825508

Samozřejmě, že to není moje starost. Ale původně jsem reagovala na diskutérku, která má syna polovičního věku a je to ještě její starost.

Většina toho, co si tu domýšlíte, je úplně jinak, ale připouštím, že to z mého příspěvku možná tak úplně nevyznělo, to by bylo na román nebo aspoň na kratší povídku - a ne na jeden diskuzní příspěvek....

V podstatě jsem chtěla říct to, že děcko by si mělo být vědomo toho, že tak jak jdou rodiče každý den do práce, i když se jim kolikrát nechce, tak jako se po obědě někdo zvedne a umyje nádobí, i když se mu třeba nechce... tak jeho prací je chodit každý den do školy a plnit si tam uložené povinnosti. I když se mu někdy nechce a i když ho ne všechno vždy baví. Pokud na něco fakt nemá, nedá se nic dělat - ale aby na něco kašlalo, jen proto, že se mu zdá, že to není  dostatečně zábavné, a že z toho nebude "osoh", jak jste psala, tak proč ho zatěžovat zbytečnostmi - tohle by se mělo dost rychle vyjasnit, že takhle ne. A jestli tenhle proces nazvete "nucením" nebo "motivováním", je úplně jedno. Hlavně mi jde o to, že ukolébat se tím, nač všechnno je to děcko dobré a že s tím určitě najde uplatnění, není dobrý nápad - pokud za talentem nebude "sicflajš", nebude to uplatnění žádná sláva.

+3/0
17.11.2014 20:26

J62a66k60u21b 20V59r95b18a 4769184688671

".... udělal reparát bez problémů, ale stálo ho to několik nádherných letních dnů"  tvl. kdo tyhle články píše, to je mazec ....

+7/−1
14.11.2014 15:43

A77l50e20x29a95n38d70r 45C33h17y36t29i81l 2144242125421

Na zakladce jsem byl jednim z nejlepsich peti ve tride. Nepotreboval jsem se ucit. Pak prisla prumyslovka (kam jsem chtel kvuli pocitacum, docela jsem v praxi vynikal, snad jediny jsem to mel kdy rozebrane, resil jsem problemy s viry a bavilo me to). Jenze na prumce uz nestacilo jen poslouchat, clovek se musel nazpamet biflovat veci, kterym nerozumel. A to byl pro me kamen urazu. Jen tak tak jsem prolezal. Taky jsem jednou delal reparat ve tretaku. Nastesti uspesne. Prisla maturita a teprve tehdy jsem se od Vanoc zacal intenzivne srotit a babicka me zkousela z mat.otazek, kterym sama nerozumela. Ucila na prvnim stupni zakladky. Nesnasel jsem ten dril. Ale nekdy v breznu jsem zacal dostavat z predbeznych maturitnich zkouseni i nejake jednicky, cemuze neverila ani ucitelka odborneho predmetu, ktera mi na podzim pri vyberu jejiho predmetu nabizela dve stovky, kdyz si vyberu jiny;-D

Dokonce jsem pak samovolne zacal chapat jak se tvori fazorovy diagram, coz mi nebyli schopni vysvetlit jak spoluzaci, tak ucitel. Maturitu jsem zvladl a naopak prolitli tri dvojkari. Ja ctyrkar ne. Dneska toho nijak nelituju, byla to zajimava zkusenost. Clovek si z toho do budoucna neco vezme. Pak jsem sel delat do firmy, kde jsem zjistil, ze obsah maturitnich otazek mi je v praxi z 95 procent k nicemu.

Zaver je, ze pocit zodpovednosti kazdeho nekoho z nas prichazi v jinem veku. U mne prisel v 18, u me partnerky tak v 15, u jejiho bratra asi v 22.  Ale i tak ze zakladnim vzdelanim ma pres 26 cisteho, dve deti a opravuje si dum. V budoucnosti rozhoduje vice osobnost. Papir ze skoly je jen zjednodusujici vstupenka. Ridici funkci, ci praci na zivnostensky list muze kvalitne odvadet i ten obycejny stredoskolak, ci clovek s vyucnim listem.

+7/0
14.11.2014 14:59

R95u23d71a 25S84l86a12v94í55k 5373388106581

Co jste měli za učitele, že nedokázal vysvětlit, jak se tvoří fázorový diagram??8-o

0/0
14.11.2014 15:13

A19l91e49x27a70n14d94r 31C69h81y15t47i26l 2554392405381

ne, ze nedokazal vysvetlit, ale nedokazal vysvetlit tak, abych to pochopil:-)

+1/0
14.11.2014 16:04

P15e45t93r75a 80N94o95v52á91k63o18v34á 7498106414458

Ale ono to podle mě není z 95 % k ničemu. Resp. tak nám to připadá v tu chvíli. Ale když člověk zjistí, jaké všechny složky to učení má, tak přijde na to, že byť se mu zdá, že nikdy nepoužije věty "Slepíš papír lepidlem a slepýš je had.", tak ale trénuje paměť, učí se trpělivosti, učí se zatnout zuby a vytrvat, a nakonec možná využije i ty věty, když ne ve vlastních písemných projevech, tak aby to mohl učit své děti.

+5/0
14.11.2014 22:23

I96v43a79n63a 43M19o16t20a36l41í66k77o68v40á 5714631260312

šel kluk na školu, kterou si vybral sám, protože má o studijní obor zájem, anebo prostě šel na střední školu, která ho vůbec nezajímá, jen aby vyhověl tlaku rodičů, aby si udělal aspoň tu maturitu?

0/−9
14.11.2014 14:08







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.