Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nový partner a vaše dítě: manuál pro rozvedené matky

Okamžik, kdy se rozhodnete představit svým dětem nového partnera, je zkouškou ohněm. Pro vás, pro ně i pro něj. Víte, jak ji zvládnout?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J36e51r82o18n27ý66m 49K82o11p38l 1894967615269

V moha podobných článcích na téma rozvod se vyskytuje termín "nefunkční manželství". Může mi někdo prosím vysvětlit co to je, co to znamená ? Mám pocit, že často se rozpadají manželství, kde oba rodiče v pořádku vychovávají děti a fungují jako rodina, avšak žena iniciuje rozvod, protože ji manžel již sexuálně omrzel a milenec ji poskytuje mnohem větší vzrušení. Pak ty ženy tvrdí, že manželství je nefunkční.  Přitom funkce manželství je založení rodiny a výchova dětí. Nikoli uspokojování svých sexuálních a romantických představ.

+2/0
13.11.2014 17:00

A80l67e77n87a 36V39e44s24e84l19á 3613251225888

Kupodivu bych s vámi z velké části souhlasila. Taky nemám ráda argumenty typu, že to mezi těmi dvěma "nefunguje" a myslí se tím akorát to, že už s nimi zamilovanost netříská o zem. Argument "nefunkčnosti" považuju za blbou výmluvu.

Nicméně bych proti tomu postavila případy, kdy je jeden z partnerů opravdu patologická osobnost, harmonického vztahu neschopná, kdy tomu druhému fakt nezbyde nic jiného než od něj utéct. Bohužel si právě tyto osobnosti (muži i ženy, aby bylo jasno) nikdy nepřipustí, že problém byl na jejich straně a argumenty, jak ten druhý si jen tak z nedostatku vzrušení inicioval rozvod, jsou v tomto případě zas blbou výmluvou na jejich straně.

+2/0
13.11.2014 17:10

J22e47r23o67n45ý36m 88K17o93p96l 1644497375539

Já si myslím, že není tolik patologických osobností, kolik máme rozvodů. A ty máte právě proto, že ženou tříská zamilovanost a manželství pak začne označovat za nefunkční.

+1/0
13.11.2014 17:12


A90l13e36n70a 29V86e86s64e41l87á 3183121105218

A některé máme proto, že zamilovanost tříská s mužem a ten začne manželství označovat za nefunkční... jiné máme proto, že ti dva zjistili, že to není tak růžové, jak si mysleli a nechce se jim to řešit, tak jdou od sebe, aniž by v tom hrála roli zamilovanost kterékoli strany atd.

Nicméně jakmile jeden moc sveřepě prohlašuje jak všechno je vina jen toho druhého, je to hodně často úplně jinak.

+1/0
13.11.2014 17:18

J54e59r69o62n24ý31m 60K34o37p72l 1734797325869

Ale to jste se dostala poněkud daleko od otázky co lidé označují jako "nefunkční manželství"

0/0
13.11.2014 17:20

A11l90e33n80a 81V89e94s34e11l56á 3163341595428

No, každý něco jiného přece. ;-)

0/0
13.11.2014 17:26

J76e50r30o49n62ý94m 76K82o38p88l 1154197935599

Ale ve vašem příspěvku z 17:10 jsme se shodli, že oba nemáme rádi argumenty typu, že to mezi těmi dvěma "nefunguje" a myslí se tím akorát to, že už s nimi zamilovanost netříská o zem. R^

0/0
13.11.2014 17:32

A24l90e60n65a 31V11e18s87e84l90á 3663161295588

To ano, souhlas. Společnou výchovu dětí vidím jako sakra podstatnou část fungování, aby nějaké drobné i větší nedostatky v jiných oblastech nehrály roli.

A samozřejmě, když dva říkají totéž, nemusí to být totéž... ;-) (Viz zbylé části mých příspěvků, abych se zbytečně neopakovala.)

0/0
13.11.2014 17:42

J22e56r89o71n28ý97m 59K31o52p40l 1684907335179

Takže mi připadá, že v tomto vláknu se shodneme neboť i já souhlasím, že s patologickou osobností neschopné harmonického vztahu se opravdu žít nedá. Já jen tvrdím, že takových patologických osobností je mnohem, mnohem méně než rozvodů.

0/0
13.11.2014 17:47

A93l90e76n79a 10V74e86s65e54l68á 3373401275878

Ano, to máte pravdu. Ale jsou víc slyšet. Lidi schopní slušného rozchodu to pak nevykřikují...

0/0
13.11.2014 17:49

J65e38r82o56n74ý28m 69K80o97p43l 1904957985919

Víte, já si myslím, že problém dnešní doby je, že narůstá počet rozvodů , že milenec je zajimavější/neokoukaný a manželství se jednoduše prohlásí za tzv. "nefunkční".

Připady, že se dva vezmou z omylu a za čas zjistí, že spolu žít nechtějí a domluví se na rozchodu vždy byly a budou a jejich procento se cca nemění. Procento patologických osobností s kterými se nedá žít se v populaci také příliš nemění. Ale procento rozvedených manželství roste. A proč ? Protože čím dál častěji se prohlásí za nefunkční, když zamilovanost opadne a manželství  přitom funguje a hodný trouba se o rodinu stará,

0/0
13.11.2014 17:59

B10ř92e92t24i86s15l54a70v 56Š11í30m44a 9864791702

S tim souhlasim, ale nemusi jit primo o patologicke projevy.

Asi desetina lidi ma poruchu osobnosti a s takovymi lidmi se da zit pouze tehdy, nejsou-li zadne problemy a druhy partner absolutne ve vsem posloucha a neodporuje ani v malickostech. Vzhledem k tomu, ze se rozvadi nebo rozchazi a nasledne bojuje o deti temer polovina paru a to predevsim tech, kde jeden z partneru ma urcitou formu psychopatie, je priblizne u kazdeho pateho paru problem. To je jiz hodne vysoke cislo.

Psychopate mistrne lzou a umeji se dobre pretvarovat, ze to nekdy nepozna ani psycholog. Soudy maji pak velmi tezkou pozici, komu uverit. Jedou tedy casto podle zabehnutych klise, kdy se drive verilo a stranilo matkam ... a posledni dobou se strani otcum.

Uz dlouho neni pravda, ze pouze matky navadeji sve deti, to delaji velmi casto prave psychopaticti otcove, aby se mstili matkam a nezajima je dusevni a fyzicka pohoda deti. Muze-li dostat otec do stridave pece kojence a vezme si k nemu chuvu, je neco spatneho v tom otci, i v nasem state.

0/0
15.11.2014 23:00

P65e23t57r 22H26l15o47u22š92e42k 9886143755931

tvl, to je zase článek plný perel:

- "ideální situace, kdy opouštíte nefunkční manželství za vydatné podpory dětí....." - to si snad dělá někdo prču ne? Už je opravdu trapné to klišé, že ženy se chtějí rozvádět protože si vzaly muže násilníka nebo alkoholika ... muži k těmto dvěma vlastnostem neměli nikdy tak daleko jako dnes...

- "mnohem častěji se budete potýkat s alespoň částečným nepochopením ze strany okolí (ano, i svých dětí) ..." - tohle je jako myšleno vážně, že si nějaká lsepice myslí, že děti budou skákat radostí z rozvodu rodičů, který jim pokud jsou malé velmi negativně ovlivní budoucí život, zejména dobu vyhledávání partnera a soužití s ním? 

Vůbec se nedivím stavu rozvodovosti pokud si ženy čtou takovéto hloupé články... Rv

+2/−1
13.11.2014 2:14

P27e34t72r 96H63l26o94u71š24e95k 9506303575231

- k prvnímu bodu jseem zapomněl dodat že bych chtěl opravdu vidět případ kdy dítě matku v touze po rozvodu podporuje - mohlo by to být opravdu jen v případě kdy je dítě otcem týráno a nenáviděno,  a o něčem takovém jsem tedy ani nečetl

0/−1
13.11.2014 2:28

A79l76e98n13a 25V37e36s34e72l82á 3233711625798

Škoda, že jste ty věty nedočetl do konce, že?

Ta první o "ideální situaci" končí slovy "potká jen zlomek žen".

Je pěkné když s něčím polemizujete a současně tvrdíte přesně to samé.

+1/0
13.11.2014 9:03

P10e80t96r 11H77l76o39u75š57e46k 9336633755921

no právě, považuju za zrůdné že se tohle označuje za "ideální situaci"

0/0
14.11.2014 2:25

P98a60v70l95a 56H33r42a25d43i84l87o47v66a 3927611881824

Vazne si myslite, ze se nejaka detna zenska rozvadi z pleziru ? :-/ Nehlede na to, ze ty slepice jste si fakt mohl odpustit.

+1/0
13.11.2014 16:59

J90e62r24o70n42ý97m 49K51o79p83l 1134297615789

z lezíru asi ne, pokud slovo "plezír" neznamená "milenec"

0/0
13.11.2014 17:13

P61e60t42r 34H21l22o27u24š39e47k 9846463225231

z plezíru ne, stačí jen najít někoho nového !lepšího", nebo se zaplést, což je jak mávnutí proutkem ...

0/0
14.11.2014 2:26

P19e46t24r 68H62l42o10u61š32e66k 9626303535751

pokud žena ve své sobeckosti počítá s tím, že její děti budou šťastné z rozvodu rodičů, tak si lepší označení než slepice nezaslouží

0/0
14.11.2014 2:29

F49r38a95n81t16i35š86e33k 67S49k75u65p75l33í75k 7852942851362

Tak mě napadá, kolik rozvedených žen si svého původního partnera vzaly proto, že byl "hodný"?

+4/0
11.11.2014 20:14

J21e70r47o88n59ý97m 46K61o98p20l 1674577905729

Většina. A většina ho ze stejných důvodů opouští, protože zjišťují že je sexuálně nepřitahuje "hodný trouba", ale "alfa-samec".

+1/0
13.11.2014 16:56

A47l89e19n87a 63V15e86s52e84l77á 3733911965658

To bych se skoro hádala. Spíš vidím kolem sebe to, že mladá holka je na větvi z toho "alfa samce" a po nějakém tom pátku soužití teprve nasbírá dost zkušeností na to, aby si dokázala vážit toho "hodného trouby". Blbé je, když mezitím s alfa samcem zplodí nějaké to dítě a ještě horší, když alfa samec je navíc mstivý.

+1/0
13.11.2014 17:04

J75e84r46o70n76ý93m 42K15o11p49l 1454837685729

Tak to asi žijete v jiném světě.

Často je to tak, že holka chodí x let s hodným troubou a pak si ho i vezme a má s ní děti. Když ji je 35 let a přijde na ní druhá míza, tak zjistí, že chce alfa-samce.

0/0
13.11.2014 17:08

A23l10e91n84a 91V38e43s66e96l40á 3793481675858

Ano. Asi žiju v jiném světě, to máte pravdu.

+1/0
13.11.2014 17:10

J68e24r66o10n80ý84m 23K73o96p79l 1964407425879

A v tom je problém těch to internetových diskusí. Diskutují zde lidé z různých sociálních a věkových skupin, takže žijí v "jiném světě" a diví se, že se neshodnou

0/0
13.11.2014 17:15

A23l65e70n77a 81V17e14s37e42l27á 3483391965558

Já se nedivím. Naštěstí lidí, s tak jednoduchoučkými světy, jako je ten váš, moc nepotkávám. ;-)

0/0
13.11.2014 17:19

J74e29r41o34n77ý82m 87K87o73p49l 1134217875619

Vy jste opravdu veselá. Dřív se takovým, říkalo "ta je chytrá jak rádio". Znamenalo to, že je blbá ale tváří se jako by pochytila všechnu moudrost světa :-)  Víte, ono normálnímu člověku je jasné, že takové internetové diskutování vede ke stručnému vyjadřování a vůbec neznamená, že diskuter je jednoduchý :-( Ale to vy pro svou jednoduchost a černobílost asi nejste schopna pochytit. Navíc ta vaše tendence na vše reagovat je úsměvná.;-D

0/−1
13.11.2014 17:25

A94l54e97n54a 60V43e34s12e24l90á 3423591945538

Ono je nás tu s podobným jménem víc, takže ne všechny ty "reakce na všechno" jsou moje. ;-)

Já neřekla, že jste jednoduchý. Jen že máte jednoduchoučký svět. Za všechno může ženská, která nedoceňuje svého hodného troubu... Jestli moje námitky, že může být i spousta jiných příčin vidíte jako "černobílost", máte trochu problém s významem slov...

+1/0
13.11.2014 17:30

J52e94r34o66n82ý50m 64K23o55p43l 1724957575359

Možná je vás tu víc. Číselko u jména zpravidla nečtu :-) 

To, že někde uvedete. že příčin může být více, neznamená, že jste černobílá. Z vašich příspěvků jasně vyplývá, že na věci máte černobílý pohled.

A já jsem nikde nepsal, že ZA VŠECHNO může ženská, která nedoceňuje svého hodného troubu. Napsal jsem často. A to je rozdíl. Připadá mi hloupé, že je rostoucí trend případů (rostoucí trend neznamená, že všechny), kdy rodinu rozbije žena nudící se s hodným, rodinným troubou. A takový na rodinu orientovaný muž se samozřejmě svých dětí vzdát nechce a o děti bojuje. Pak je osočován, že je mstivý a dělá to natruc. Což samozřemě není pravda.

+1/−1
13.11.2014 17:38

A90l31e73n69a 29V51e41s86e29l92á 3773631305728

Já se už dál nechci přít, stejně se vzájemně neshodneme.

Ale - a je to možná můj černobílý pohled - neznám jediného hodného chlapa, který by o sobě prohlašoval, že je hodný. Je to součást jeho osobnosti, své chování vidí jako normální a nic výjimečného na něm neshledává.

Jakmile to někdo o sobě říká sám - a zvlášť zaobaleno stylem "jo, já jsem takovej hodnej a to ženský neoceňujou"... je vždy dobré si na takového člověka dávat sakra pozor.

Myslím, že to platí i o ženách. Tam to má trochu jiné projevy, ale taky je to ve výsledku spíš sladký kukuč navenek a zákeřnost uvnitř.

+2/0
13.11.2014 17:46

J14e49r91o28n87ý44m 44K77o24p45l 1374467965819

Víte ono to je tak, že v manželství to žádný chlap o sobě neprohlašuje a ani si neuvědomuje, že je ten hodný trouba. Ono mu to dojde, až když má parohy a je odstaven od svých dětí. Pak, pokud je schopen sebereflexe,  to i přizná že byl za hodného troubu.

0/0
13.11.2014 18:02

B98ř63e80t64i84s97l20a91v 27Š71í40m52a 9214641752

Souhlasim, pi Vesela, popsala jste to presne o muzich i o zenach.

Na takove lidi je treba si davat pozor v partnerskem vztahu, i v zamestnani. Bohuzel se to casto pozna az po delsi dobe. Jedna se vetsinou o psychopaty, neboli lidi s poruchou osobnosti, predstiraji emoce a ve skutecnosti jsou sobecti a vypocitavi. Je to asi desetina populace a forma psychopatie je velice siroka, mnoho z nich se umi tvarit mile a pritom s jinymi manipulovat.

0/0
15.11.2014 23:07

J41a88n29a 30H91e18ř15m51a54n18o23v89á 6230173381417

.. jéje, pan Hodina zase perlil...  ;-D

+4/−2
11.11.2014 19:15

L81u54c58i87e 65B22a23r78t31o61ň22o32v29á 5860448327795

Pane Hodino, a jak chcete řešit, když si rozvedení rodiče, kteří mají ve střídavé péči společně dítě,, pořídí každý s novým partnerem/partnerkou - manželem/manželkou, tedy dle vašeho pojmosloví milencem/milenkou další dítě. Pak Vám totiž nastane situace, že v páru mají rodiče jedno dítě kompletně vlastní, druhé nevlastní, a jejich rodiče by tedy měli ke každému dítěti přistupovat jinak. Tebe jsem vystříkl/porodila - tebe tedy miluji rodičovskou láskou, ale k tvému polovičnímu sourozenci budu přistupovat s odstupem již jenom jako hodný strýček/teta, protože jeho jsem pouze vyvdala/vyženil...a obráceně? Rozumní lidé tomu nechají volný průběh a jednají dle instinktů a okolností a nebudou si stále v rodinných vtazích předhazovat, kdo má na koho biologické právo.

+11/0
11.11.2014 18:06
Foto

A12l82e56š 18H26o14d73i92n22a 9350559708174

Samozřejmě, že by si to neměli neustále předhazovat a měli by se snažit o hezké vztahy. Ale jistý odstup a uvědomění si své role "strýčka" nebo "tety", nikoliv rodiče, by tam měly být.

0/−1
11.11.2014 21:16

J95a83n 87H39a58v96l61i76n19a 9284746509973

a kdyz je jeden rodic mrtvy? Porad strycek/teticka? Vy jste fakt posahany az na pudu.....nebo si spis sedite na vedeni a o zivote vite kulove, jen se rypete ve sve bolistce

+5/−2
12.11.2014 8:40
Foto

A39l94e82š 31H67o73d90i20n21a 9340809338654

Ano, i pak je myslím vhodnější zachovat "strýčka" či "tetu", už z úcty k zemřelému rodiči.

0/−3
12.11.2014 11:39

L37u43c89i38e 46B69a12r91t63o80ň66o27v73á 5770208897675

Jo jo, stejně jako zachovat úctu k rodiči/rodiům , co Vás ve věku 4 týdnů odložily do dětského domova, stejně jako před tím a potom celkem na 10 vašich sourozenců...ale adoptivním rodičům, co si Vás bezelstně a s láskou vzali a starají se o Vás, a také o vašeho dalšího bratříčka, odloženého kojence dalších biologických rodičů, budeme již od kolébky říkat strýčku a teto...to jako fakt?

+6/0
12.11.2014 13:11

P79e95t84r 59H17l16o91u56š76e80k 9656423185421

a víte, že děti, které byly odloženy do děcáku i přesto svoje rodiče milují? je to dost nepochopitelné, ale ano, děti totiž ví daleko líp než dospělí co je to láska ...

0/0
13.11.2014 2:16

L37u30c17i28e 70B98a65r47t75o17ň84o62v27á 5840378277795

O tom nepolemizuji, a nijak to nezpochybňuji...jen jsem chtěla znát názor pana Hodiny na konkrétní případ, jak se mají zachovat adoptivní rodiče...jestli také mají ctít pozici strýčka a tetičky a odstup vůči svému adoptovanému dítěti.

+1/0
13.11.2014 12:25

L30u36c30i72e 33B43a10r20t70o58ň39o54v58á 5880658887175

A dochází Vám, že si toho "odstupu" především všimnou děti? Jak se asi bude dítě či děti cítit v rodině a vůči svému nevlastnímu sourozenci či sourozencům, když bude mít pocit, že jej druhý rodič programově bere s odstupem nebo že je naopak poněkud privilegované vůči druhému sourozenci či sourozencům? Na tohle mají děti silný instinkt. Rodič přece přistupuje i k vlastním dětem různě, někdy může cítit podvědomě k jednomu svému dítěti větší příchylnost než k druhému, a vy do toho ještě chcete za každou cenu zakomponovat vědomý odstup - vlastní/nevlastní. Vždyť je to zrůdnost...

+5/0
12.11.2014 10:02
Foto

A69l95e12š 25H32o15d66i92n89a 9210579918474

1. Pokud mají děti stejného alespoň jednoho rodiče, nejde o nevlastní sourozence.

2. Nepsal jsem nic o odstupu druhého rodiče, ale partnera matky či partnerky otce.

3. Zrůdnost je naopak "předkládat" dětem nevlastního "rodiče" jako vlastního, pokud svého vlastního rodiče mají.

+1/−2
12.11.2014 11:08

J37o86s90e49f 35T42r14n74k95a 1231148874390

No fakt neznám moc lidí kdo to dělá tak jak popisujete. Prostě se dětem vysvětlí že už se tatínek s maminkou nemají rádi a proto žijí od sebe ... Děti nejsou hloupý a poznají když je rodič šťastný a když vztah funguje ... Přijmout dítě jako svoje má smysl jen do chvíle kdy mu je tak max dva roky. Ale fakt neznám moc případů kdy by jeden rodič nutil děti nazývat svého partnera jako otce nebo matku.

+3/−1
12.11.2014 11:28

P78a38v23l87a 29H43r91a18d32i34l34o15v49a 3287761171304

Je to tak R^. Jeden vrstevnik rikal tati svemu nevlastnimu otci, ale vyplynulo to tak nejak ze situace, maminka mela s novym partnerem dalsi dve deti, tak mu prirozene pripadlo v ramci rodiny ho tak oslovovat. Svemu vlastnimu otci, s kterym se normalne vidal a maji supr vztah rikal tati taky. Proste mel dva taty, no:-)

+2/−1
12.11.2014 11:49

A59l11e46n16a 30V11e74s48e80l16á 3483151725828

Já zase mám známého, co žil spoustu let s ženou a jejim malým synem. Když od něj odešla, kluk ještě studoval, ale byl už plnoletý a u kamaráda ze svého rozhodnutí zůstal. Odmaturoval, vystudoval vysokou. Dnes už má sám docela velké děti, pro které je můj známý dědečkem, a se svojí matkou se nestýká vůbec.

"Biologické" rodičovství v tomto případě znamenalo hodně málo.

+3/−1
12.11.2014 12:49
Foto

A98l39e14š 61H66o43d84i23n37a 9670759638124

Plneltí lidé mohou zůstat, u koho chtějí, třeba i u cizího člověka. Jde o to, aby především malé děti mohly být se svými rodiči.

+1/0
12.11.2014 14:31

A51l33e57n36a 48V49e48s36e52l13á 3593501355788

No... a vo tom to je. Na tom rozhodnutí toho plnoletého je dost jasně vidět, co by vám na tento váš názor asi tak řekl.

+2/−1
12.11.2014 14:37

J56o90s47e38f 29T67r87n46k76a 1251498174150

Ale ne za každou cenu! Když spolu rodiče už být nechtějí nebo nemohou, neznamená to, že si nemohou najít jiného partnera. A když spolu začnou žít, musí být náhradním otcem i dětem. Neznamená to přeci dělat si na ně nárok! Ale city v tom budou, jinak je to kalkul ve stylu (protože spím s maminkou nebo s tatínkem tak vás budu taky brát). A to fakt děti vycítí. Je blbý si proto najít partnera který nechce nebo nemá rád děti. Pak je o problémy postaráno.

+3/−1
12.11.2014 14:41

L94u92c21i46e 95B29a94r84t68o77ň12o39v61á 5520858557355

Baf...přece ten partner matky či partnerka otce mohou mít společně další dítě nebo naopak dítě z předcházejícího manželství či vztahu....takže pak opravdu může nastat situace "přehlížené Popelky", když stále trváte na programovém odstupu. Děti Vám poděkují.

+1/0
12.11.2014 12:57





mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.