Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Syn nemá rád miminka, jak mu říct o sourozenci? ptá se Alice v poradně

Jmenuji se Alice, jsem svobodná matka čtrnáctiletého Adama a potřebovala bych poradit. Náš život se zanedlouho otočí vzhůru nohama a ráda bych na to Adama připravila.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J85a34k52u46b 21R90o85u93s 3913140874652

Žádný rozumný člověk nemá rád miminka, běžte na potrat...

+2/−5
8.11.2014 0:44
Foto

A38n79n76a 70V34e26s88e91l86á 2280868446

Trolluješ zbytečně, sem už moc lidí nepřijde.

+5/0
8.11.2014 2:08

M94a32r44t98i40n66a 11K61o83l84o59m42a77z43n59i93k20o30v50a 2277542367296

Pani by spis potrebovala poradit s antikoncepsi... ;-D

+4/−1
7.11.2014 17:37


M97a45r27t17i67n12a 97K92o56l62o82m80a15z27n21i34k92o27v91a 2527252677136

antikoncepci

0/−1
7.11.2014 17:39

V64e66r82o10n53i38k40a 97M70a29r16t12í45n45k60o51v89á 1463453240

R^ - to měla tehdy na té výšce - ale asi nevěděla, co to vlastně je a pak se divila, když s ADAMEM otěhotněla po 14 dnech známosti. 8-o

+4/0
8.11.2014 8:34

H31e57l17e87n82a 40Č97í15ž53k96o23v56á 9201521892938

Podle mě se to v diskusi zbytečně dramatizuje, z článku přitom nijak nevyplývá, že by byl chlapec rozmazlený nebo sobecký; spíš to, že je uzavřený, což snad proboha není nějaká vada charakteru.

A že není nadšený z mrňat? Pche, mně byla mimina v tom věku -- a ještě dlouho potom -- taky dokonale ukradená. Jo, líbila se mi, připadala mi roztomilá, ale nebylo to nic, z čeho bych byla na větvi (a taky jsem moc nevěděla, co si nimi počít).

Jinak taky považuju za důležité nepřetěžovat chlapce povinnostmi kolem malého sourozence, což neznamená vůbec nic od něho nechtít, ale nedělat z něj bezplatnou chůvu, to by nebylo fér. Ale to snad příliš nehrozí, aspoň z článku se to tak zdá.

+10/0
7.11.2014 15:51

H25e37l15e48n78a 60Č88í87ž78k30o79v52á 9231981392108

Aha, tak pardon, pisatelka píše, že "trochu sobecký" je, ale podle zbytku líčení mi nepřijde, že je to nějaké extrémní (ostatně -- kdo v tom věku sobecký není...).

0/0
7.11.2014 15:53

H18a92n58a 77F36o69r65m61a32n82o58v22á 5551810738

Syn je takový, v jakém prostředí vyrůstal a to prostředí jste připravila Vy. On si ho nevybral. Takže pokud máte pocit, že je sobecký, koukněte se nejdřív na své činy.

A co kdybyste se na věc podívala z druhé strany? Syn si přivede cizí holku, řekne, že dítě je na cestě a bude s Váma ode dneška bydlet a Vám se to MUSÍ líbit a budete taková přešťastná rodinečka. Co Vy na to? Líbí se vám to? Zalíbilo se Vám to hned a okamžitě? Jásáte?

To samé vidí ten chlapec. Není dospělý a nelze očekávat, že bude přemýšlet jako dospělý a že nad takovým jednáním, kdy přivedete pro něj cizího muže a budete po něm chtít, že se mu to musí líbit a bude jásat a hýkat nadšením nad kolébkou - to jásání patří rodičům. On není rodičem, on je před to prostě postaven a hotovo.

Je to také právoplatný člen rodiny a docela koukám, že by zde někteří své děti bili, aby si od nich tímto způsobem vymohli lásku k sourozenci a ještě by mu napakovali jejich mimino, aby se ten starší o ně staral. Copak on si ho pořídil? O děcka ať se starají jejich rodiče. Velice jednoduché pořídit se děcko a pod pohrůžkou bití je vrazit starším dětem co se nemohou bránit, ať se staraj.

Váš syn je puberťák, je to velice nelehké období + se musí přizpůsobit novému prostředí a stylu života, to se nedá nic dělat, taky máte svůj život, který chcete vést, což je v naprostém pořádku.

I přes jeho výlevy by měl vědět, že ho máte ráda, že nový muž v rodině taky bude trávit čas občas jen s ním a hlavně mu sourozence nevnucujte, jak ho začnete vnucovat (podívej ty roztomilé prstíčky a nožičky a ťu ťu ťu) sekne se Vám úplně. Ať si najde svou cestu a jakmile to uvidíte, podpořte to. Ale nikdy nevnucujte. Tím u puberťáků nikdy ničeho nedosáhnete. Maximálně nenávisti.

+9/0
7.11.2014 14:26

V84á45c67l56a40v21e12k 77P70e67t28r 2185616603550

R^ taky jsem zděšen nad některými reakcemi tady ... hlavně ty facky a přirovnání k době před sto lety, u některých lidí tady bych nechtěl být dítětem ani za zlaté čuňátko.

+3/0
7.11.2014 14:36

P90a54v66l22a 47K27v92a21p67i55l71o52v25á 7949118754427

Co je špatně na přirovnání k době před sto lety???

+2/0
7.11.2014 17:48

V96e56n93d17u55l51a 98F88a15i24f87e19r17o61v13á 4118761903149

Nikdo neříká, že by měl jásat nad kolébkou nebo měl být nějak nuceně zapojován do péče o dítě, ale sakra co má co "mluvit" do toho, jestli si jeho matka pořídí nějaké další děti? S přivedením cizí těhotné holky do bytu rodičů bych to skutečně nesrovnávala.

+7/−2
7.11.2014 17:03

K55a42t43e55ř90i33n10a 11V68a67š86á81k68o91v85á 5211142659485

ja si naopak myslim, ze z hlediska srovnani emoci a pocitu je to docela trefne...ja jsem asi jinak nastaveny typ, ale treba nerozumim, proc kdyz ma dlouhodobeho pritele, neni ten uz treba nejak vic zapojeny do rodiny....to nebyli nikdy na spolecnem vylete, atp? A co se tyce batolete, smisene pocity ma snad kazdy v tom veku,  kdo s nimi neni v beznem styku, jsou jak martani, clovek vubec nevi, co ma cekat, tak reakce muzou byt i odmitave, otravene..

hlavne by se ale tech vecnych strachu mela zbavit matka, porad se boji, aby se zavdecila vsem, a to stejne nepujde..je potreba o vecech mluvit, delat kompromisy a resit je prubezne, ale s jistotou v sobe v tom, co proste zmenit nejde..

A ostatne, kdyz se klukovi doma nebude libit, klido uz ma vek jit na stredni nekam na intr, pokud by treba chtel.....ja od 15 byla ;-D

+5/0
8.11.2014 9:24

A45l13e67n33a 42V12e14s12e59l93á 3673511485148

Sice jo, ale ten intr a ostatní náklady spojené s životem mimo základní domácnost musí  někdo zaplatit. Patnáctiletý kluk to asi nebude a pro maminku na mateřské by to mohla být docela darda.

0/0
8.11.2014 10:02

J95o30s98e62f 11K13o82m55e49n40d30a 3289429284267

S Adamem jsem otěhotněla v posledním ročníku na vysoké škole. S jeho otcem jsme spolu chodili asi čtrnáct dní.

Neskutečná howadina, autor článku nemůže být Čech.

+9/0
7.11.2014 13:25

M31a50r98t45i38n55a 11K86o19l11o52m85a31z49n17i10k26o48v77a 2727712867576

Taky jsem se pozastavila nad tim, ze se tak verejne rozepisuje o trestnem cinu incestu. ;-)

+1/0
7.11.2014 17:39

J13i62n64d89ř62i36c12h 24M69i85t84t38e53r 6681150193573

S Adamem jsem otěhotněla v posledním ročníku na vysoké škole. S jeho otcem jsme spolu chodili asi čtrnáct dní... Tohle mi nějak nesedí. Dělá to dojem, jako by otěhotněla s vlastním synem Adamem. Přitom zjevně otěhotněla s jeho otcem a Adama čekala.

+3/0
7.11.2014 13:04

J94o42s88e60f 57K26o61m15e42n39d14a 3789639554547

Nedělá to dojem, ale z textu to přímo vyplývá.

0/0
7.11.2014 13:25

E44l91i95š82k73a 65K47u60č16e86r81o10v45á 1216638417209

hodně žen to tak říká - "to jsem byla těhotná s..." a následuje jméno dítěte. označují tím těhotenství, kdy nosily konkrétní dítě. pravda, správně by to mělo být bez předložky. Adamem jsem byla těhotná v posledním ročníku na vysoké škole :-D.

0/0
7.11.2014 16:37

J38i29n76d39ř96i96c54h 45M12i84t30t96e97r 6441160393403

Ano, říkají to špatně. Taky přijdou s dítětem k doktorovi a říkají máme průjem. Někteří lékaři jsou na to už alergičtí a ptají se kdo jako ? Dítě,maminka,celá rodina?

+3/0
7.11.2014 16:43

K92a61t72e32ř45i91n57a 81V82a72š75á25k26o92v78á 5961922509435

jojo,taky jsem na to zehrala...ted hlidam obcas maleho synovce, a tak nejak mi to ujede taky...ono s takhle malym ditetem je obzvlaste matka propojena tak, ze vpodstate rika pravdu (z hlediska vnimani),  i kdyz ne faktickou..

Samozrejme to  ma mit rozumne meze :-)

+1/0
8.11.2014 9:26

H78o25n46z93a 50K46o70z80e26l 8624189522754

Pani vychovu moc nezvladla.

+1/−5
7.11.2014 12:21

A69n15n28a 12Č68e86r92m37á28k57o24v33á 1785305856904

máte z něj slušně rozmazlený děcko- sourozenec mu leda prospěje a ještě ho zapřáhněte - vsadím se, že doteď doma nemusel hnout ani prstem

+2/−8
7.11.2014 12:07

A51l98e14n93a 71V60e24s56e66l31á 3853741215418

To si nemyslím. Sourozenec s velkým věkovým rozdílem je vždy šok. Mně když rodiče v jedenácti letech sdělili, že budu mít sourozence, byl z toho trochu hysterák. Teda opačnej, ale to nebylo na první pohled vidět. Leta jsem o sourozence žebrala... a teď jsem měla hrůzu z toho, že se mi to zdá a že se probudím a nebude to pravda nebo že mi řeknou, že si ze mě dělají legraci a klepala jsem se jak ratlík. Maminka na to, jak je moje reakce vyděsila, vzpomíná doteď (a to už se mému "malému bratříčkovi" blíží čtyřicítka).

Kamarádka synovi pořídila sourozence v jeho čtrnácti letech a ten se k tomu na začátku postavil dost negativně. Že chce tu svoji rodinu tak, jak ji zná a ne tam někoho cizího navíc. Srovnalo se to, jasně, ale ta situace je pro dlouholetého jedináčka dost náročná a není to rozmazleností.

+6/0
7.11.2014 12:18

V28ě73r30a 98K54a20b73í76č38k15o56v16á 7594676320707

Přesně tu samou zkušenost mám taky.Byly jsme s dcerou 8 let samy, v jejích 12 letech jsem jí pořídila sourozence  a co dcera dělala, to nikomu nepřeju.Somatizace jejích obav do úzkostných stavů, budila mě několikrát v noci, že nemůže dýchat...A to je přítel klidný,trpělivý chlap a ta holka za to nemohla,prostě se bála, že o mě přijde, takže já bych byla s rychlými a jednoznačnými soudy hodně opatrná.

+7/0
7.11.2014 12:32

A71l25e83n88a 73V63e13s58e14l18á 3893701445478

U nás byla situace jednodušší v tom, že máme oba rodiče stejné, takže to do toho nebylo komplikováno příchodem nového partnera. Poté, co jsem jim to uvěřila (a poté, co jsem se ještě ráno ujistila, že se mi to nezdálo a furt je to pravda), už jsem se normálně těšila. Ale první dojem se mnou opravdu skoro prásknul o zem.

+2/0
7.11.2014 13:18

P11a27v26e86l 38K49r13a78u74s 8753260745691

...dát mu facku a říct, tohle je tvůj brácha/ségra a ty se budeš ted starat i o něj/ní, jako jsem se já doteď starala o tebe ty fracku!

+3/−14
7.11.2014 11:35

J97i46n65d11ř56i33c94h 58M69i89t32t66e63r 6701700943453

Fakt skvělý řešení. Kluk půjde do sebe a okamžitě začne malou sestru milovat , starat se o ni a pomáhat mamince. Něco mi ale říká, že to takhle fungovat nebude. Tak zkusíme 2 facky, nebo ránu pěstí ? Co takhle baseballovou pálku nabo fracka rovnou zabít. Bylo by o problém méně.

+7/0
7.11.2014 13:02

V29l13a41d90i14m39í89r 72L38o81u66d92a 8507187716972

Pane jste blbec...

0/0
7.11.2014 16:49

J92a14n 22S48e17d42l47á49k 9872417376924

;-D

0/0
8.11.2014 14:07

P29a73v78l41a 83K38v55a23p43i78l93o17v74á 7379288514377

Bože tak tohle už je moc. Jakože se paní bude bát 14letýho puberťáka, kterýmu doteď věnovala většinu svého času? Vám se opravdu nezdá, že se to s tou péčí o děti a "starostí" co na to řeknou děsně přehání.

Před 100 lety bylo v rodině 8 dětí a bylo úplně normální, že se o sebe navzájem staraly, musely pomáhat a nikoho nezajímalo jestli MÁ RÁD MIMINKA 8-o 

Přijde mi, že lidi mají evidentně málo starostí, když řeší věci, který nejsou žádným faktickým problémem.

Prostě řeknu puberťákovi: Tak teď jsem se 14 starala o tebe, jseš dost velkej abys pochopil, že tvoje místo v životě je někde jinde. A pochopitelně miluju tě pořád stejně. 

Míra lásky se přece neměří na počet teplých večeří.

+14/−2
7.11.2014 10:11

P65e29t81r60a 68N70o65v58á56k37o86v64á 7908126724118

Tak příchod sourozence je vždycky něco. Protože u nás většinou ti sourozenci nepřicházejí po roce, ale později, kdy už si ten první zvykne na jakousi výsostnou péči. Všichni se smějou jenom na něj, nikdo mu nebere hračky, nemusí se dělit. A najednou přijde někdo další, roztomilejší, první se věnujou jemu, časem chce hračky toho staršího, kterému rodiče říkají, že nemá být sobec a půjčit je, když doteď je měl jen pro sebe a sobec nebyl.

Tady navíc do 13 bydleli matka se synem spolu a ani jeden se o toho druhého nemusel s nikým dělit, což je pochopitelně těžší pro toho kluka, který v tom vyrůstá odmalička, než pro tu matku, která asi vyrůstala jinak. A najednou dotáhla chlapa, a sotva si na něj člověk začne zvykat, tak nadšeně přijde s tím, že tu chlap bude bydlet, a ještě přibyde jeho malá řvoucí kopie :)

Podle mě by bylo nejlepší, kdyby se v takovém případě on nestěhoval k nim, ale stávající byt prodali a všichni šli do nového, kde si nastaví nové pravidla atd.

+10/0
7.11.2014 12:10

P95a53v63l13a 35H19r21a62d57i64l23o19v14a 3727791241944

"Podle mě by bylo nejlepší, kdyby se v takovém případě on nestěhoval k nim, ale stávající byt prodali a všichni šli do nového, kde si nastaví nové pravidla atd. " Ano, souhlasim. Takovy predel a novy zivot.

+1/0
7.11.2014 12:14

E21l32i21š55k42a 59K13u22č81e37r11o67v58á 1516768317159

můžu se zeptat, na co se měří míra lásky?

+1/0
7.11.2014 15:37

P78a83v63l48a 12K56v18a28p12i14l56o56v53á 7829578714697

Nevím jestli se vám nelíbí forma věty nebo podstata. Forma je b.lbá to uznávám, ale líbila se mi ;-) 

K podstatě - láska se měří na počet polibků, objetí, slov, společného smíchu a taky bolesti a slz. Když se narodí do rodiny další dítě, maminka se pochopitelně nerozkrájí a nebude TŘEBA připravovat věci do školy, nebude vozit do školy, nebude dělat teplé večeře atd. ALE místo věty "mám tě ráda miláčku" bude říkat "mám vás ráda .... " Jak prosté ;-)

0/0
7.11.2014 17:47
Foto

A79n78n60a 55V62e92s60e89l53á 2810208936

Láska se neměří, jelikož se změřit nedá...

0/0
7.11.2014 20:29

K98a22t46e87ř98i92n95a 59V56a18š75á13k36o39v55á 5561652379535

pred 100 lety bylo normalnich spousta veci, ktere nastesti uz dneska normalni nejsou :-)

+1/0
8.11.2014 9:33

J52a94n 87Č70e96r70n58ý 4266890137572

Nemá rád miminka? Co je to za exota?

+1/−15
7.11.2014 9:11

M74a97r34e13k 90Z20a68h54r89a61d22i22l 6704139565281

Klasickej puberťák, takže spíš dělá, že nemá rád miminka...

+13/−1
7.11.2014 9:24

L32u47k14á34š 25W37a66g97n20e50r 7487265498764

Je i spousta dospělých lidí co nemá rádo miminka. Mě spíš udivuje jak všichni automaticky předpokládaj, že je musí každej milovat. Jsou lidi, kteří nemají rádi psi a i když to možná spoustě lidí přijde divný, nekoukají na ně jako na exoty. Každej má holt jiný priority a líbí se mu jiný věci.

+18/−1
7.11.2014 11:08

M15a56r98e59k 10Z15a12h36r63a46d96i82l 6624909825751

Já myslim, že přirozená roztomilost a hravost miminek musí občas dostat každýho, pokud má nějaký city.

+1/−5
7.11.2014 11:53

M10a92r23e40k 92Z52a98h33r42a46d40i36l 6924509705511

Samozřejmě jsou i chvíle, asi u každýho, kdy vám dítě leze neskutečně na nervy ;-)...

+5/0
7.11.2014 11:54

L14u22k55á65š 23W21a12g51n26e95r 7827665368424

To že má dítě světlý momenty neznaměná, že ho kvůli tomu začne člověk milovat. Kdejakej politik taky jednou za čas pronese něco co dává smysl, ale kvůli tomu ho nezačnu považovat za inteligentního;).

+1/0
7.11.2014 12:15

P74e74t24r44a 50N55e13o19m82i62l56l74n26e63r 7732750437238

Jedna věc je hravost miminka a druhá je s ním sdílet domácnost, to dá kolikrát zabrat i vlastním rodičům. Malé dítě je i rušivý element, samozřejmě.

+3/0
7.11.2014 14:49
Foto

A74n55n77a 49V45e27s62e87l89á 2710238966

Miminka nejsou speciální živočišný druh, miminka jsou malí lidé. Tak jako nemám ráda všechny lidi, tak jako mi není sympatický každý, koho potkám, nejsem nadšená z každého mimina, není mi sympatické každé mimino a nelíbí se mi každé mimino. Není na tom nic deviantního nebo zlého.

První mimino, ze kterého jsem byla skutečně nadšená a které se mi jevilo mimořádně krásné, sympatické a později i neuvěřitelně inteligentní, bylo to moje vlastní...

+3/0
7.11.2014 20:38

L69u41k95á10š 71W64a21g58n10e25r 7487935388914

Ale to platí i o těch mnou zmiňovaných psech. Rozklepaná srnka ve mně taky nevzbudí takové sympatie jako husky a co se týče interakce s miminkem, má blíž k interakci se psem nebo jiným zvířetem než k interakci s dospělým člověkem.

+2/−1
8.11.2014 9:41

J18a47n 94S48e76d50l62á69k 9912807636344

máte pravdu srnka to je tak na vývar ale z huskyho už se dá udělat solidní grilovačka

+1/0
8.11.2014 14:12
Foto

A39n96n81a 61V64e40s95e85l92á 2250788256

Pokud někdy v životě budete mít opravdovou zkušenost s miminem, budete s ním komunikovat týdny a měsíce (nikoliv pět minut), uvidíte, že ta komunikace je s interakcí se psem nesrovnatelná, jelikož vývoj mozku dítěte je neuvěřitelně rychlý. Ale muselo by to být zdravé mimino s potenciálně alespoň průměrnou inteligencí. Vzhledem k tomu, že inteligence je dědičná, je možné, že vám taková zkušenost nehrozí...

+1/−1
8.11.2014 16:22

L91u19k63á83š 22W59a16g83n21e52r 7187245928514

Je hezké, že mě obviňujete z nízké inteligence jenom proto, že nesdílím váš názor, ale to vypovídá něco spíš o té vaší. Inteligentní člověk nemá potřebu urážet někoho jenom proto, že s ním nesouhlasí. A myslím, že vývoj mozku psa a velké většiny zvířat je mnohem rychlejší než vývoj mozku člověka. Ano zastaví se třeba na úrovni tříletýho dítěte, ale na tu úroveň se dostane mnohem rychleji. Pointa mého originálního příspěvku, ale hlavně byla v tom, že ne každej musí mít rád děti a když je někdo rád nemá není hned nenormální nebo dokonce exot jak napsal pan Černý. A psa sem použil jenom pro přírovnání, aby bylo jasný, že každej člověk je originál a každýmu se líbí něco jinýho a možná vás to překvapí, ale najdou se i lidi, kteří by vždycky dali přednost psovi před dítětem.

+1/−1
8.11.2014 16:46
Foto

A94n71n44a 98V49e25s46e46l35á 2230768476

A pointa mého originálního příspěvku byla v tom, že tak, jako člověk nemůže mít rád všechny lidi, nýbrž pouze omezené množství, nemůže mít rád všechny děti čili ani miminka.

Pokud lidé tvrdí, že milují miminka, jsou to zkrátka jenom prázdné fráze. Například většina hladových afrických miminek je většině Čechů naprosto lhostejná. Ani řvoucí české mimino v tramvaji většina lidí nepozoruje láskyplně. Prostě většina lidí zřejmě považuje za správné chlubit se dobrým vztahem k miminům, ale je to zrovna tak bezobsažné tvrzení jako „Mám rád lidi“.

Pokud by někdo upřednostnil svého (žijícího) psa před svým (žijícím) dítětem, považovala bych ho za psychopata. Pokud by měl člověk v nějaké hypotetické kritické situaci rozhodovat mezi úplně cizím miminem a svým milovaným psem, tak by mě skutečnost, že by to bylo obtížné rozhodování, nijak nepřekvapila. 

Záleží zkrátka na té konkrétní bytosti. Prohlášení „Mám raději kočky než lidi“ zní provokativně a většině lidí by se nelíbilo. Ale fakt, že mám raději svého čtrnáct let opečovávaného kocoura než náhodně spatřené mimino, asi většina lidí pochopí.

+1/0
8.11.2014 20:38
Foto

A59n17n97a 52V98e92s68e78l55á 2660858776

Jen pro vaši informaci, kdyby se váš pes zastavil na úrovni tříletého dítěte, mluvil by plynně v celých větách, možná jen některé složitější souhlásky by mu činily potíže...

0/0
8.11.2014 20:45





mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.