Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dcera nezná otce. Mám jí říct, že je násilník? ptá se Adriana v poradně

Jmenuji se Adriana, je mi 33 a dodnes jsem neřekla své dceři, kdo je jejím otcem. Jak můžu své milované holčičce říct, že je výsledkem nejhorší noci v mém životě?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M22i54c50h91a35e18l25a 64L32h71o98t31s25k44á 7356351539548

To co reknu se muze zdát pro mnohe nepredstavitelné. Pokud bych se sama dozvěděla že jsem plodem znasilnění poděkovala bych zejména své mamce, že mě nechala žít. V mých očích by byla statečná třikrát: že se mě nezbavila, že  mě jako svobodná  matka vychovala a že našla sílu říci mi pravdu. Mou osobnost rozhodně neurčuje kvalita pohlavího styku, pri kterém jsem byla počata. Dceři bych pravdu řekla. Ale 15 je opravdu příliš brzy. Je to čas kdy hledá sama sebe- má sama starosti s tím, kdo je. Upřímně bych jí řekla, že jejího otce neznám. Že jsem v mládí udělala nezodpovědné rozhodnutí a že ten muž zmizel z našeho  života- nechtěl s námi být. Víc, věřím, muže pochopit až jako dospělá žena, snad dokonce matka - smíření se svou podstatou, hodnotou, prichazi idividuálně.

+1/0
31.10.2014 19:44

T12o76m70á87š 83C36h75r94u62d28i77m62s88k63ý 5224496677306

Nikde tam nevidím nic o znásilnění. Jen že se někde picla a pak se probrala mezi garážema. Nepopisuje znásilnění jako takové. Jen to, že měla asi styk, měla okno a byla pomlácená (což mohla být i z toho, že sebou párkrát v opilosti švihla o zem). To že ji někdo znásilnil si vydedukovala? Nebo si to pamatuje? To z toho vůbec není jasné.

Pokud si znásilnění nepamatuje  a tudíž si ho vydedukovala, ať řekne dceři pravdu. Vožrala jsem se jako doga a probudila se na ulici. No a apk jsem zjistila, že jsem asi měla sex, ale nevím s kým to bylo. Pokud si znásilnění pamatuje, tudíž se skutečně odehrálo, nechť to dceři neříká, protože to přinese víc škody než užitku. Kdo by chtěl žít s vědomím, že je důsledkem znásilnění...... To už je lepší vymyslet si nějakou lež, nejlépe s tragickým koncem. Otec je mrtvý=nebude ho hledat.

0/−2
25.10.2014 0:21

J61o92s54e64f 62K73r30o56u88p12a 1969872186778

A hlavně dceři zdůraznit, že to bylo z lásky;-)

+1/−11
18.10.2014 9:43

M85a97r78t69i34n69a 24N25o39v55o96t86n69á 4827457188752

kroupo, seš vůl

+7/0
18.10.2014 15:51

J56o22s18e23f 63K78r86o92u65p39a 1689842126648

Zase jsem to neutajil;-)

+4/0
18.10.2014 19:31
Foto

M42a78r42i60e 94P45o63k98o66r75n13á 9475214790

Tak si nějak matně vzpomínám, že takováto podobná story už tady kdysi byla.

0/0
17.10.2014 19:04

I36n30a 83K91ö85n34i50g66o61v20á 1153448384459

tohle je daleko lepší odpověď než celej článek psychologa.R^

0/0
17.10.2014 16:07

I88n67a 27K84ö79n79i75g95o43v52á 1303558964579

to měla být reakce na Janu Plškovou:-)

0/0
17.10.2014 16:10

M25a67r16t65i45n 55Z76l97a76t24u75š26k31a 8547604160271

Nemám otce. Pravdu jsem se dozvěděl teprve nedávno, ve svých 30 letech. Otec spáchal sebevraždu. By to šok, ale jsem rád, že jsem se to dozvěděl. Takže určitě říct, ale ještě bych pár let počkal.

+2/0
17.10.2014 14:53
Foto

J98a57n 27D67o40č14e39k85a40l 1704396371925

Víš Haničko, to bylo tenkrát, jak byl v Praze na koncertě Michael Jackson. Chtěla jsem si užít, tak jsem ho zatáhla do postele. On pak pořád otravoval, volal, psal smsky, chtěl si mě vzít a přestěhovat se k nám na salaš, ale já řekla NE! ;-D

+4/−9
17.10.2014 13:54

P22a29v10e88l 75K32r79a53u21s 8493850125651

;-D

+1/−2
17.10.2014 14:39

J10a78n 21Z96a69b48a78b47a 8544824918574

Co dcera, podle článku nezná otce ani ona sama. Pohádku o znásilnění si vybásnila jen proto, aby se vnitřně očistila a nemusela si připustit, že se nalila a nechala se oject od někoho koho si ani ráno nepamatova...

+6/−14
17.10.2014 13:53
Foto

M37a12r36e58k 25B15a68š49i31s62t96a 7313642833830

Může být ráda že dcera neštěká ;-D;-D;-D

+1/−11
17.10.2014 16:23

M47a65r86t17i41n64a 74N14o60v74o42t11n89á 4577547668452

zababa je hodně bystrej. všimnul si, že hlavní postava příběhu přiznává, že nezná otce své dcery. a bašista je takový hodný hafík, dává pánovi pac, aby se zavděčil.

+2/0
18.10.2014 15:59

P17e41t47r 29S52o93k95o43l 8272621437461

Co je tohle za odborníka na sekání trávy.... to mi hlava nebere. Tak úžasnou radu bych čekal spíš od sebe a ne od odborníka. Přenášet své trápení nebo špatné svědomí na druhé, to je fakt kouzelná rada. Máňa ať vyrazí se svým trápením k opravdovému odborníkovi, mladé ať nechá život bez trápení a "odborník" ať jde prodávat pračky, půjde mu to určitě lépe.

+3/0
17.10.2014 13:03

H81e88l42e84n64a 41Č81í67ž75k60o92v62á 9971741832828

Já myslím, že říct pravdu je dobré, ale v tomto případě to obsahuje veliká rizika (rozhodně nevěřím, že pokud není holka "z cukru", v klidu to přijme; může jí to naopak způsobit značné problémy se sebehodnocením apod.). Proto jsem pro, aby paní sice dceři řekla, jak to bylo, ale určitě ve spolupráci s odborníky, terapeuty, k nimž mohou případně i obě pak docházet delší dobu, aby se jim při zpracovávání této reality dostalo nějaké řízené podpory.

+10/0
17.10.2014 13:02

J14a77r90o76s95l60a23v 33K46a63v93u70l89o72k 5249111405662

Milé Bravo, děkuji za radu. Je to lepší odpověď než vypadat jako blba co se probrala po diskotéce na seníku a nevěděla, který z kluků to byl.

0/−3
17.10.2014 12:47

T76e34r78e61z31a 67H20a55j62k90o79v20a 5407502944950

RvRvRvRvRv

0/0
20.10.2014 21:19
Foto

J40i18ř31í 86D67v30o60ř10á67č70e61k 5574233494893

To ať ji raději řekne, že vycestoval někam do ciziny a tam někde zemřel. Jako důsledek znásilnění bych nechtěl žít ani omylem.

+5/−4
17.10.2014 11:20
Foto

D45a48n46a 92Z78e42m20k73o25v10á 7691880667576

Nevím jestli je nutné vědět, že je plodem "znásilnění", protože pokud to bylo poprvé krvácet mohla. Náhodný sex po diskotéce a to je vše a spíš jako odstrašující příklad.Nevysvětlovat, nepitvat. Někdy je přece lepší pravdu zatajit, protože by mohla ublížit.

+16/−1
17.10.2014 9:55

J11a31n 10Z48a93b14a77b40a 8304484388774

historkou o znásilnění jenom vytěsňuje vlastní odpovědnost. Evidentně otce své dcery nezná ani ona sama.

+3/−8
17.10.2014 13:55

I10v21a 75S19e61h90n88a27l84o21v62á 4737902283471

proč máte pocit, že nemohla být znásilněná? Ono se to neděje?

+3/0
18.10.2014 15:14

J48a34n88a 31P32l60š47k50o54v31á 7172457926

řekla bych, že jsem byla za mlada veselá, tatínka jsem potkala na diskotéce a ona je výsledkem rychlovky za garáží. Ani nevím jak se jmenoval a už jsem ho nikdy neviděla. Konec příběhu. O znásilnění bych nemluvila.

+29/−4
17.10.2014 9:06
Foto

A72n15n28a 96V63e11s42e97l96á 2160488776

Ani není třeba ze sebe dělat lehkomyslné děvče volných mravů, zejména přišla-li do jiného stavu při prvním (a možná nedobrovolném) sexu, takže to není pravda.

Stačí vysvětlit, že rodiče byli přísní a puritánští, vztahy v rodině formální a nikdo s ní o sexu, antikoncepci a dalších důležitých věcech nikdy rozumně nepromluvil, takže byla učebnicovým příkladem naivní dívenky z venkova, která přijede do města a než si stačí všechno řádně srovnat v hlavě, ocitne se v jiném stavu.

+5/0
18.10.2014 9:58

D72a88n67i35e57l74a 66U38r16b41a27n16o27v61á 2704310865536

Nicméně i tak si myslím že pravda je lepší ale v tomhle případě by asi bylo dobré začít ty informace dávkovat. Nejdřív možná něco ve smyslu -  otce jsem neznala byla  to záležitost na jednu noc - možná to bude dceři stačit, pochopí, že ho nejde najít.

15 je fakt blbej věk, puberta s emočními výkyvy není zrovna ideální věk na to dozvědět se co byl tatínek zač.

+19/0
17.10.2014 9:05

L55e95n53k79a 92R65o20t89r85e48k50l27o49v52á 2320218740609

Také bych byla pro,aby řekla jen to,že šlo  o záležitost na 1 noc,aby pochopila,že otce najít nelze a co by bylo lepší vědět i pro případ,kdyby - nedej bože,bylo potřeba nějakého vyšetření kv.genetice nebo dokonce např.potřeba transplantace (ne že bych jí to přála!!),ale aby už věděla,že by to v tomto případě nebylo možné.

0/0
18.10.2014 8:32

R85a95d59o69s36l43a97v 86K78l57a83u79d37a 5754288934322

Třeba je to jinak moc hodnej člověk. Já bych zkusil Poštu pro tebe:-)

+11/−5
17.10.2014 8:58

J13i94ř91í 95V12y25š66í88n 6279863875909

Myslim si ze by si holka zaslouzila pravdu. Pokud neni z cukru nemelo by ji to nijak zasadne ublizit. Ja osobne bych take na jejim miste chtel znat pravdu ikdyby byla sebe horsi. Lepsi znat pravdu nez zit ve lzi.

+3/−8
17.10.2014 8:57

R74a82d15o86s19l44a90v 93K84l68a20u80d16a 5854618154152

Já bych si nebyl tak jistej že jde o tu dceru. Pravdy se bojí maminka. Prostě jí bylo 18 a utrhla se ze řetězu. Tady nešlo o nějaké znásilnění v parku, ale spíš o následky bujarého večírku. Ani si nepamatuje co se stalo, ale ví že to byl násilník.

+4/−9
17.10.2014 9:01

D20a74n97i54e30l28a 25U81r64b83a79n91o80v18á 2554190945146

No vzhledem k tomu, že krvácela tak asi o moc dobrovolný styk nešlo...Spíš než bujarý večírek bych si tipla že jí někdo dal do pití rohypnol a pak jí znásilnil, když byla v bezvědomí.

+10/−1
17.10.2014 9:07

R73a77d92o28s41l37a10v 47K43l84a21u89d25a 5624608824172

A bylo to v knihovně na intru, ne? V devadesátých letech jsem se občas (i když jsem to moc nemusel) dostal na diskotéku. Byly tam civilizované holky v partě, které se navzájem "hlídaly". Dokázaly se bavit, tancovat, dokázali i něco vypít, ale furt o sobě věděly... Pak tam byly "sólovky", většinou holky z vesnice, které přišly do Prahy a myslely si že jim patří svět. Nechaly se pozvat od prvního na kterého narazily a dokázaly velmi nezřízeně chlastat. Druhý den nevěděly co dělaly, ani s kým to dělaly.... Pak se těžko pozná jestli šlo o znásilnění, nebo zkrátka jen nevěděla co dělá, ale dělala to ráda, protože jí čeká skvělá budoucnost s nejdokonalejším chlapem na světě, který za ní zacvalal X panáků.

+3/−8
17.10.2014 9:20

A22l89e45n53a 64V89e14s54e59l20á 3113131605638

Vaše teorie je takto podáno celkem blbost. To by si mohla nepamatovat vlastní akci, ale pamatovala by si tu dobu předtím, kdy ještě uvažovala o "nejdokonalejším chlapovi na světě".

(Mám známou, co šla jen z práce... a vzbudila se za pár měsíců na JIP. Jediné, co ví, je to, co jí řekli - že ji někdo nad ránem našel v parku v křoví. Vůbec nic jiného... )

+10/0
17.10.2014 9:37

R70a20d81o86s37l22a91v 42K70l54a82u84d40a 5704738684272

Vaše teorie je také blbost. Pokud se člověk ráno probudí takto poškozen, tak jde na policii, navštíví lékaře... Neudělá to pouze tehdy, pokud nemá čisté svědomí a bojí se co všechno by vyšlo ven. Ze znásilnění je dítě ještě ten nejmenší problém. Může z toho být dost závažná choroba, často končící i doživotními následky, nebo dokonce smrtí.

+2/−9
17.10.2014 9:43

A40l96e11n43a 29V59e59s19e87l88á 3733801265988

To máte pravdu, to byl jen příklad. Jasně, že když odešla po svých, tak ji asi nikdo skoro neumlátil k smrti, jako tu moji známou. Ale na lehké bezvědomí toho stačí míň... a teorie, že znásilnění neoznámí jen ten, kdo nemá čisté svědomí, fakt neodpovídá realitě.

+18/0
17.10.2014 9:46

R43a82d30o49s78l42a74v 33K70l24a78u28d90a 5704798584432

Většinu znásilnění neoznámí žena pokud je pachatelem blízký člověk. Dále pak pokud se pohybuje v místech, nebo dělá věci, před kterými ji někdo varuje. Nežijeme v muslimském světě, nebo někde ještě v padesátých letech, kdy znásilněná žena bylo něco nešistého.

+1/−17
17.10.2014 9:55

A79l90e92n69a 16V59e29s50e59l32á 3773481325278

Myslíte? O co tuhle teorii opíráte?

+9/0
17.10.2014 10:03

D61a54n55i49e11l19a 30U94r35b51a17n35o85v63á 2104680875396

pravděpodobně o to že je žena a tak přesně ví jak uvažují - jinak si to neumím vysvětlit.;-D

+5/0
17.10.2014 12:12

D39a55n93i88e32l38a 36U32r10b97a28n20o96v83á 2484950275736

Bože můj vy toho o ženách opravdu moc nevíte - znásilnění mnohdy ženy neoznámí prostě a jednoduše ze studu - to není zlomená noha na kterou vám někdo dupne, kdy je vám jedno že kdokoli bude vědět že vám ji někdo zlomil a klidně ho nahlásíte.

Znásilněná žena má především psychický problém, cítí se pošpiněná a zneužitá - proto pro ně není mnohdy snadné o tom s kýmkoli hovořit, je to obrovské trauma a mnohdy ho prostě zatají před všemi a snaží se dělat jako by se to nestalo, protože jít o tom vyprávět někam na polici je pro ně v tu chvíli nepředstavitelné.

Kromě obecných tezí o vině nevině a prohřešku se zkuste taky zamyslet nad psychologickou stránkou věci.

+14/0
17.10.2014 12:19

J44o31s77e48f 22H84o65l51e62č79e72k 8651496904431

Mate pravdu, tak to vetsinou je. Jenze pak se to vrati jako nerizeny bumerang a zasahne to zpetne nejen ji, ale i lidi okolo ni.

Co je lepsi, byt mene (za tohle mne ukamenujete) "sobecka" a resit to hned a pomoci dopadnout toho parchanta aby nebylo dalsich x znasilneni a x psychickych ujmu, a nebo to tajit az prijde nejaky spoustec a ta zena se zhrouti, odezene od sebe vsechny, zacne vsechny kolem sebe obvinovat atd., atp...

Psychologicky bych rekl, ze pokud mysli pouze na sebe, doplati na to nekdo dalsi :-/.

+2/−4
17.10.2014 13:08

A48l19e76n33a 72V32e26s22e78l18á 3313751245538

Ano, s tímto se dá souhlasit. Že by to v takovém případě žena měla nahlásit... což ale nic nemění na tom, že se tak velmi často nestane.

+3/0
17.10.2014 13:14

D32a86n88i46e36l33a 66U60r89b42a19n32o79v74á 2564580445586

Ano obecně s tím souhlasím - z pohledu nezaujatého z venčí je určitě lepší aby to oznámila přesně z těch důvodů, které uvádíte.

Ovšem pokud jste v traumatu a stresové situaci je normální že myslíte v prvé řadě na sebe. Neříkám že je to správné ale myslím, že jim to prostě nejde vyčítat.

Já sice naštěstí takvouhle zkušenost nemám, ale i tak vám řeknu, že i dík tomu že s policajtama mám dosud zkušenost takovou že sjsou spíš arogantní a ukazují vám svou moc že si myslím, že bych měla hodně velké vnitřní zábrany jít na policici i ze strachu jak se mnou budou zacházet.

Sice chápu, že dopravák má asi v manuálu že má být na řidiče nepříjemný a vynucovat si tak autoritu (má zkušenost) a že takový nemusí být ten se kterým ta žena tohle bude řešit, ale pokud máte s policií spíš negativní zkušenost - prostě se vám nebude chtít s něčím tak bolestivých chodit za někým o kom máte dojem že se k vám bude chovat necitelně, hrubě a arogantně.

To není samozřejmě omluva pro to že nenahlásí trestný čin, ale je to z lidského hlediska celkem pochopitelné.

+8/0
17.10.2014 14:44

E37l75v57í74r70a 72N53o51v28á 6181984402

heh, asi zijete v nejakem jinem svete.... to jste si nevsiml, ze vetsinu znasilneni zensky nenahlasi?

+11/0
17.10.2014 11:53

D89a18n50i96e40l92a 83U29r23b67a76n86o29v44á 2244490515516

Tak že podle vás je normální že holka která má dobrovolný styk v opilosti pak krvácí?

víte já možnost že byla opilá nevylučuju, ale fascinuje mne jak vy šmahem VÍTE že to 100% nemohlo být v žádném případě znásilnění.

+10/0
17.10.2014 12:14

L65e29n73a 72P47á48t95k57o26v26á 8911843154579

myslím ,že se spíš nechtěla rozepisovat o znásilnění do plátku a potřebuje řešit jen tu věc o dceři říct či neříct. A to proto, že se vždycky najde nějaký chytrák co řekne že si za to mohla vlastně sama, nebo si o to dokonce koledovala ;-(

+11/0
17.10.2014 11:45

A61l59e51n10a 81V81e44s62e74l25á 3443691985708

No, nevím. Podle mě tohle ublíží a to určitě zcela zásadně. Jestli z dlouhodobého hlediska to bude nakonec prospěšné, až se z toho dostane, si netroufám odhadovat - ale čekat, že "holka není z cukru, tak se nic zásadního nestane"... ne, tomu fakt nevěřím.

+11/0
17.10.2014 9:15

R54a36d57o14s98l76a52v 78K65l27a70u12d11a 5824768664362

Prostě až holčičce bude osmnáct a bude chtít jít na mejdan, tak jí to maminka nebude moct zakázat, protože jí to dceruška rychle vpálí. Z toho má strach. Holka není z cukru, ale pokud o svém otci nic neví, pak nemůže vědět na základě jedné události, kterou si navíc matka ani nepamatuje, jaký je.

0/−7
17.10.2014 9:23

D38a61n28i35e69l91a 24U67r68b16a12n53o58v37á 2774480355126

Vzhledem k tomu že jí bude 18 jak uvádíte tak  jí především nebude nic moct zakázat protože bude dospělá a pokud jí dcera něco "vpálí" tak to bude v prvé řadě tohle.

+6/0
17.10.2014 12:22

L89e67n87a 84P38á15t81k92o34v38á 8791793604859

žít ve lži? Tak to se nezlobte to jsou hrozný kecy. Copak ona žije ve lži? Maximálně žije v nevědomosti, ve lži rozhodně ne. Nehodnotím jestli je to dobře nebo ne, ale lež to teda není

+8/0
17.10.2014 11:42





mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.