Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Mám periodickou depresi. Život mi pomohl změnit až pobyt v léčebně

Jmenuji se Alena a je mi 27 let. S depresivní poruchou se léčím 3,5 roku, ale první potíže u mě začaly už v dětství, kdy jsem byla i obětí šikany.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L66u19m45i83r 72N22o61v82a95k 8381813646708

to už psal Jirotka v Saturninovi, že zatímco při rýmě nebo zlomenině víme, že jsme nemocní a je potřeba se uzdravit, když ale onemocní hlava (resp. nervy) mávne se rukou...

0/0
13.10.2014 13:18
Foto

A79n90n75a 96V35e89s63e64l92á 2830488136

Líbilo by se mi, kdyby člověk fungoval podle tvrzení Davida Petržely.

(„A kdo si neurotransmitery vyrábí? Přece já sám :-). Záleží jen na Vás, co si myslíte, že můžete - je to Vaše tělo :-). Vy jste zodpovědný za to, co jste - nikdo jiný.“)

To bych si prostě řekla: je to moje tělo, nepustím do něj choroby, škodlivým virům a bakteriím nedám šanci, nikde mi nic nebude zhoubně bujet, silou vůle zalátám zubní kazy, vyrobím si tolik serotoninu, co synapse ráčí, nedovolím tkáním podléhat opotřebení ani gravitaci, budu žít věčně a budu stále půvabná...

+5/0
10.10.2014 1:14

J21o27s95e15f 86H62á20j24e10k 6158610369892

... no pár jeho příspěvků jsem si přečetl a je to síla... :-/

0/0
10.10.2014 10:18


D22a35v35i69d 90P69e24t47r58ž87e92l37a 2696474793260

:-)

0/0
10.10.2014 14:32

D11a23v33i64d 62P38e12t77r27ž24e39l96a 2986884103900

Stačí se jen trochu zajímat...

http://zdravi.e15.cz/clanek/mlada-fronta-zdravotnicke-noviny-zdn/profesor-stanislav-grof-vyzval-k-revizi-psychiatrie-476820

0/0
10.10.2014 15:49

A24l47e22n13a 47V15e83s22e33l14á 3233571435848

Hmm... o léčbě depresí ani o výrobě serotoninu na povel tam nic není. To už byl váš vlastní tvůrčí přídavek?

0/0
11.10.2014 16:06

S39o57ň85a 11S72m89e25t60a71n62o72v46á 1251484894646

.

0/0
9.10.2014 20:38
Foto

M24i19r91o74s61l78a26v 73Š84t63o66f26í46r56a 5439804389337

Choďte do hospody. :-)

+1/−9
9.10.2014 17:44

M50a19j76k78a 68Š36u87m35b58e43r35o16v39á 3645853251595

Znám, bohužel:-( 10 let pekla, krabičky a krabičky prášků, 30 kilo nahoře, trávicí a srdeční problémy, játra v háji, bolesti hlavy, opovržení sama nad sebou, že to nedokážu zvládnout, sebetrýznění, že jsem kvůli depresi špatná máma i manželka...prostě 10 let, které mi nikdo nevrátí. A to byla "jen" středně těžká deprese. A dobře vím, že z toho nejsem venku ani omylem, to je prostě diagnóza na celý život. Momentálně jsem bez léků, cvičím, podařilo se mi konečně sundat aspoň polovinu z těch nabraných kil. Ale moc dobře vím, že tohle nefunguje u každého, ne každý si může dovolit vysadit léky a říct si, že to zvládne bez nich, jako jsem to před dvěma lety udělala já. Taky si moc dobře uvědomuju, že do toho můžu kdykoliv znovu zahučet. Zatím se držím.

Deprese mi vzala zdraví a 10 let života, ale přece jen mi jednu věc i dala - naučila jsem se nezabývat se blbostmi a nepřidělávat si problémy a starosti. Nad lecčím už dneska mávnu rukou a nechám to plavat. A taky jsem si díky ní uvědomila, jak skvělý je můj manžel člověkV

Nemocným přeju, ať je jim brzy lépe, a zdravým, aby je deprese nikdy nepotkala:-)R^

+24/0
9.10.2014 12:26

M28i56r60o16s94l63a72v 41B29e49d52n10á44ř 6137299714781

Poslední dobou mám pocit, že se v médiích hodně píše o nadměrném předepisování antidepresiv. Argumentuje se případy lehkých a středně těžkých depresí, kde může pomoci místo léků psychoterapie. U slabších depresí skutečně může pomáhat, ovšem za předpokladu, že je správně a dostatečně intenzivně vedena psychoterapeutem. Ovšem psychologů, kteří pracují na zdravotní pojišťovnu je poměrně málo a jsou tudíž přetíženi a na psychoterapeuta, který pracuje za hotové a kde hodina sezení stojí 500 - 1000Kč , nemá spousta lidí peníze. Takové sezení je zpravidla zapotřebí 1 - 2x týdně, jinak to v podstatě nemá cenu. Proto jsou antidepresiva v léčbě deprese nezastupitelná.

+5/0
9.10.2014 11:55

H45e34l67e68n98a 82Č71í17ž47k68o91v46á 9761861392908

S těmi penězi je to šílené. Není to proto, že by terapeuti byli vydřiduši, ale mnohem víc tím, že léčba duševních nemocí je stále vnímána jako nějaký "luxus pro zhýčkance". Zlomenou nohu vidí každý, a tak se běžně léčí z pojištění. Zlomenou duši nevidí skoro nikdo, podle mnohých je to prostě jen "velkopanská záležitost z nicnedělání". Člověk by čekal, že už dnes tyto předsudky nebudou tak běžné, ale bohužel to je omyl. Všem duševně nemocným přeju hodně štěstí v jejich boji a hluboce s nimi soucítím.

+20/0
9.10.2014 12:30

D43a46v92i63d 19P45e60t72r95ž83e30l89a 2796154533810

Bohužel většina psychoterapeutů funguje jako vrba - přijdete, postěžujete si, on nebo ona Vám jinými slovy zopakuje, co jste říkal, a na shledanou. Člověk však potřebuje být vystaven v chráněném prostředí kritickým situacím, kterými by si měl projít - měla by mu být dána tato možnost. Mimochodem - třeba taková úzkost souvisí se špatným dýcháním - jenže zkuste člověka s depresí naučit správně dýchat - dostal by se do velmi nepříjemných stavů - do stavů, které nezná...

0/−6
9.10.2014 15:35

H94e33l11e16n51a 16Č35í39ž79k44o46v12á 9961591392458

Víte, ale ona i ta vrba (nezaujatá, nevtažená do situace) není tak úplně marná. Mockrát se člověku významně uleví už jen tím, že se vypovídá. Dříve možná podobně pomáhala zpověď. Ta dnes není tak dominatní, a tak ji nahrazují jiné instituce, zaplaťbůh za to.

Jinak s tím vystavováním kritickým situacím máte do jisté míry pravdu (např. s tím i pracuje kognitivně behaviorální terapie), ale ani to -- jako ostatně cokoli jiného -- není samospásné.

+4/0
9.10.2014 16:03

M82a32t29ě55j 48N98o82v92á97k 1742199243218

Proč do sebe mícháte úzkosti a deprese?

+2/−1
9.10.2014 17:10

A34l32e89š 76W31o30l74k31e75r 6309889304479

Asi proto, že mohou souviset a mít podobné projevy.

0/0
19.11.2014 9:42
Foto

M15i24c92h32a13l 76K31o79u49r75e66k 5979242337191

Jak nedostatek neurotransmiteru souvisi s dychanim??? ;-D

0/0
9.10.2014 21:48
Foto

M32i55c66h24a59l 38K53o26u22r98e67k 5149802347341

Media havne zamenuji benzodiazepinove anxiolytka za antidepresiva. Antidepresiva totiz zneji bulvarneji. Zneuzivane jsou benzodiazepiny jako Neurol, Lexaurin, Diazepam atd. Antidepresiva v CR zase az tolik lidi nebere.

+1/0
9.10.2014 19:47

M51i56r19o58s58l18a19v 51B78e66d53n26á50ř 6927639784221

Bohužel - hodně lidí s diagnózou deprese přijde o práci. Než pacientovu okolí dojde, oč běží a dostane ho k lékaři, zaměstnavatel s takovým člověkem většinou dříve ztratí trpělivost.:-/

+4/0
9.10.2014 11:41

D27a48v29i50d 25P48e68t19r22ž83e39l44a 2566604203880

Doporučil bych se podívat jinam než je západní psychiatrie. Jedním z projevů deprese je absolutní nedostatek energie, kdy člověk funguje, tedy spíše nefunguje, jako robot. No a tu energii je potřeba rozhýbat - ne, že není, ona je, ale je zablokovaná, neproudí. Opakem deprese není radost, nýbrž vitalita.

+3/−11
9.10.2014 10:12

J14o63s38e64f 64T43r43n38k46a 1341128644460

Blbost ... příčin deprese je několik a nezanedbatelnou roli hrají i genetické predispozice. V podstatě vám mozek nevyrábí ty správné látky, které pak musíte dodávat uměle. Mělo by to jít ruku v ruce s psychologickou terapií, správným jídlem a pravidelným pohybem (jen je problém v té depresi se většinou k tomu správnému chování dokopat).

+9/−1
9.10.2014 10:43

D39a79v51i20d 50P88e41t67r52ž25e98l72a 2386354303570

Tak to změňte tak, aby Vám mozek ty správné látky vyráběl - anebo se o to aspoň pokuste. Buď hledám důvody, jak to změnit, anebo hledám důvody, proč to nejde. Genetické predispozice jsou sice mršky, nicméně záleží pouze na Vás, zda je necháte rozvinout - člověk se alkoholikem nerodí, nýbrž stává.

+3/−13
9.10.2014 10:51

J79o62s20e63f 85T81r14n39k72a 1861818744970

To se vám to mluví ... Jediné co zabírá já intenzivní pohyb a ten vás z tunelu vyvede jen na chvíli ... Mě pomohla až ta antidepresiva. A řeknu vám to asi takhle ... Zlatý léky než žít v pekle!

+5/−1
9.10.2014 11:01

M71i87r76o44s20l36a69v 72B93e23d48n32á96ř 6897279394731

Pokud jste v depresi a pěstujete intenzivní sport tak ten vám opravdu pomůže jen krátkodobě, v dlouhodobém horizontu naopak intenzivní a vyčerpávající tělesná aktivita depresi zhoršuje... Vlastní zkušenost.

0/0
9.10.2014 12:00

D44a88v14i19d 32P89e76t57r74ž21e46l62a 2176664683790

Souhlasím, protože stejně nikam neutečete - základem by měl být vnímavý pohyb.

0/0
9.10.2014 12:43

J31o38s28e98f 59T84r85n49k70a 1411888904860

No já díky antidepresivům můžu hodně aktivně sportovat, což mi při sedavý práci, dělá dost dobře.  Takže 3 x 4 týdně hodina běhání nebo kola nebo bojových sportů mě hrozně baví. A i lékař mi to doporučuje, protože jsem zvyklý se hodně hýbat.Asi je to individuální ...

0/0
9.10.2014 12:53

J40o19s67e78f 54T53r42n77k93a 1601568594400

A to srovnání s alkoholismem je úplně mimo mísu ... Evidentně o depresi jako takové nevíte vůbec nic... Ale takových lidí, kteří mají pocit že to je jen věcí vůle a vlastního rozhodnutí je bohužel mraky.

+10/0
9.10.2014 11:05

M88a17t45ě76j 76N83o14v27á68k 1602589873658

Je to marné, akorát házíte hrách na stěnu.

0/0
9.10.2014 17:14

A87l22e47n70a 13V36e59s22e58l76á 3833841305648

Promiňte, ale to je rada asi tak stejného ražení, jako byste radil rozchodit zlomeninu.

+11/0
9.10.2014 11:47

H38e89l40e75n61a 80Č96í90ž62k24o36v55á 9151491192928

Pane Petrželo, mnohdy píšete velmi moudře, ale v tomto se bohužel mýlíte. Je to jako byste člověku např. s chronickými angínami řekl, aby změnil svůj organismus tak, aby se v něm přestal vyskytovat příslušný streptokok. Nevylučuju, že je to na určité vysoké duchovní úrovni i možné (možné je skoro vše), ale té prostě nedosáhne zdaleka každý (a než na to dosáhne, může se jeho stav fatálně zhoršit).

Dále: spousta lidí stále brojí proti práškům, zvláště proti psychofarmakům, nebo je připouští max. jako prostředek "poslední volby". To je ale další smutný omyl, protože právě ty zatracované prášky mnohdy musejí být první volbou, člověk totiž musí fungovat -- pracovat, aby neskončil pod mostem, nějak fungovat v rodině, aby se mu nerozpadla a nepoškodil i ty, které miluje, atd. Samozřejmě je výborné, když se zároveň nasadí psychoterapie. Ale hlavní je, aby se trpícímu (a netrpí jen pacient, ale i partner a rodina), při fyzické i duševní nemoci, co nejdřív ulevilo. Ty léky k tomu mnohdy významně pomohou. Nejsou to dávno žádné "oblbováky", jsou to dost přesně cílené látky určené k vyrovnávání "biochemických deficitů" v organismu. Terapie sama o sobě není na nic v situaci, kdy na ni člověk, který nebere léky, ani není schopen dojít.

+7/−1
9.10.2014 13:45

D94a54v21i16d 48P18e88t37r39ž77e96l40a 2406604903560

Souhlasím - prášky jako první pomoc (jako prostředek první volby) ano, pak ale každý musí sám - a buď se o to pokusí, anebo ne - v tom je jeho absolutní svobodná volba, kterou je třeba respektovat. Jenže když se o to pokusí, pak si musí projít vlastním peklem, vlastním sebeomezením, vlastními hranicemi, které si podvědomě sám nastavil, projít si pocitem, že zemře - a pustit se tam, kde to nezná. Uvolňování zablokované energie způsobuje výbuchy nekontrolovatelného hněvu, agresivity, pláče, vzteku - všeho negativního, co je hluboce potlačeno a co musí ven, aby se člověku ulevilo - následně dochází k prokázané změně chemie v těle a tedy i v mozku. Bojovat se s tím nedá, protože bojujete s něčím, co je Vaší součástí a sama sebe porazit nemůžete - jediný způsob je přijmout to, co ve mně je - nejdříve to však musím zjistit.

A s tou angínou je to obdobné - je-li, pak je nutno nasadit antibiotika. Následně je však třeba pracovat na zlepšení imunity a nečekat, až mne sejme další angína. 

Víte třeba, že v důsledku užívání antidepresiv například klesá hladina melatoninu, nebo že u lidí užívajících antidepresiva je zvýšené množství sebevražd (prokázané vedlejší účinky)?

+3/−2
9.10.2014 15:26

J29o79s88e78f 30T82r36n83k90a 1301848554750

Já měl x sezení s psychology i typy co mi vyprávěli o tom jak mám pročištovat kanály a energie ...A taky pár semestrů psychologie ... Celé je to založené na manipulaci (byť pozitivní), což uznávají i sami psychologové a ne na každého a v každé situaci tohle funguje ... Dost dobře to popsal už pan Frankl v knize A přesto říci životu ano. Nicméně přirovnání deprese k angíně mi fakt přijde nešťastné ... Narozdíl od angíny je tato nemoc nesrovnatelně těžší a dlouhodobější. Je to usilovná práce na roky s nejistým výsledkem. V případě cukrovky např. se taky nedoporučuje vysadit inzulín a pracovat jen na imunitě ... Holt jsou lidi, kteří jsou nuceni brát (třeba lehké dávky) léků i do konce života.

+1/−2
9.10.2014 15:37

D53a72v48i83d 87P40e18t58r84ž29e10l12a 2466824833650

Manipulace? Může být. Jestliže se však třeba necháte zavřít do tmy, pak Vaše zážitky budou jen a jen Vaše a budou autentické, autentičtější než realita. Jestliže budete pravidelně praktikovat jógu, půjde rovněž o Vaše autentické zážitky. Jestliže se začnete věnovat aktivním meditacím, půjde rovněž o Vaše autentické zážitky. Jestliže se postavíte před obecenstvo a budete zpívat, půjde rovněž o Váš autentický zážitek. Knihy jsou hezká věc a velmi inspirativní, vlastník prožitek je však nenahraditelný - přestali jsme prožívat, přestali jsme cítit vlastní tělo, přestali jsme se pouštět do věcí, které neznáme, proto jsme tam, kde jsme. Stačí se podívat na malé děti, jak se vrhají do všeho, co je pro ně neznámé - my se však bojíme odsouzení, jak nás budou ostatní hodnotit, co si o nás pomyslí...

+2/−3
9.10.2014 15:53

J60o11s33e79f 36T35r59n40k71a 1221278374240

Zkuste si meditovat ve stavu kdy se vám chce chcípnout ... meditace jsem zažil a ok, ale ty to neřeší ... stavy jsou pořád nahoru a dolů ... Fakt nemáte páru o čem mluvíte ... Vám totiž chybí právě ta osobní zkušenost. Já zkusil kde co aby se mi udělalo líp a lékům se bránil roky ... nyní vidím jak hloupé to bylo a že jsem se trápil zbytečně. Ono uvědomění si faktu, že jste nemocný a potřebujete léčbu, v tom stavu, je právě jedna z nejtěžších věcí vůbec ...

+4/0
9.10.2014 15:56

H61e58l33e34n90a 55Č72í59ž47k69o93v68á 9771281452528

Víte, já s vámi v mnohém souhlasím. A setkat se vašimi příspěvky např. před 15 nebo 20 lety, podepíšu je bez výhrad a s nadšením. Jenže potíž je v tom, že vaše doporučení -- pokud je shrnu a zevšeobecním, což je jistě přehnaně paušalizující -- v podstatě cílí k tomu, že každý může být vlastně "šaman". Což ale, jak jsem za těch 15 či 20 let zblízka viděla, není pravda. Nebo: možná každý může, ale bude ho to stát život, zdraví nebo příčetnost. Zdaleka každý prostě nemá (a nikdy v historii každý neměl) tyto "ambice" či předpoklady. Nikdo nemá povinnost, jak ostatně píšete, projít peklem. Kdo jím projde -- a přežije, má šanci stát se moudrým. Ale prostě to nemůžete chtít od všech lidí. Ale i ti, od nichž to chtít nemůžete, mají určité "právo" nebýt celoživotně nešťastní. A pro ně jsou tu jiné (možná méně dokonalé) metody, pomůcky, režimy. Jinak řečeno: vše, co pomáhá, byť i "jen" subjektivně, je vždy lepší než nic. Nikdy nedosáhnete toho, aby VŠICHNI lidé na světě dospěli k těm nejvyšším možným duchovním výšinám. A přesto i ti, kteří na to "nejsou stavění" mají "právo" žít tak, aby e život netraumatizoval víc, než je nezbytné.

+4/0
9.10.2014 16:23

J10o34s68e82f 32T94r52n28k22a 1181218754230

R^Ještě bych dodal že zlomeninu meditací prostě nevyléčíte ... .)

0/0
9.10.2014 16:30

D80a43v66i94d 67P49e86t59r59ž74e14l38a 2726414653400

Na vše se dá podívat s nejrůznějších úhlů pohledu. Já jen říkám jiný možný úhel pohledu. A sám vím, že to po nikom nemůžu chtít. Avšak najde-li se byť i jeden, který se začne pídit po tom, jak to vlastně je a že to nemusí být zrovna tak, jak si myslí, tak mají mé příspěvky smysl. Najde-li se, byť i jeden, kterého mé příspěvky rozzuří a v onom posunu dojde k záblesku uvědomění si, kterého si všimne, pak mají mé příspěvky smysl. Od jedné svíce se zapálí další a tak dále... Hezký den!

+2/0
9.10.2014 16:33

J53a75n 74H37a88v58l50i20n66a 9164156219813

vite, ono to je jako cukrovka.....reknete cukrovkari, at se vice snazi, ze si ten inzulin telo vyrobi samo - blbost, ze? No a u deprese chybi serotonin, nonadrenalin a je treba ho dodat umele, tak jako cukrovkari inzulin......cukrovkar je bran spolecnosti normalni, clovek s depresi, ktery potrebuje antidepresiva, tedy serotonin je bran jako fetak

mmch, deprese je s nama uz tisice let, neni to vymysl poslednich sto let, takovy Rudolf II mel maniodepresi jak vysitou

+5/0
9.10.2014 16:22

J37o72s20e77f 58T92r49n59k64a 1531588624850

Nejen on ... poměrně známý případ je Miloš Kopecký. Moc hezky o něm psal ve své knize známý psychiatr Cyril Hoschl.

0/0
9.10.2014 16:31

J87a30n 55H67a10v48l53i53n17a 9544576829803

takovych je spousta, ja chtel jen ukazat, ze to neni vymysl nasi doby ;-)

0/0
9.10.2014 17:48

E53l47i91š69k42a 36K74u39č12e27r51o75v27á 1806868397939

no jasan, to máte jako z autem. můžete se ho snažit roztlačit, nejlépe se zataženou ruční brzdou, nebo do něj nalejete chybějící benzín, odbrzdíte a otočíte klíčkem... když serotonin chybí, není energie na nic. nicméně souhlasím, že jako trvalé řešení jsou prášky pitomost.

+1/0
9.10.2014 12:10

H96a60n13a 29P27r89o36c75h95á97z22k81o29v28á 9628933762483

Tak ze depresi zlehcuji laici, to bych jeste chapala. Kdo nezazil, tezko si to dokaze predstavit. Ale ze se najde i doktorka, ktera cloveka s tezkou depresi odbyde slovy "nefnukej a makej" tak nad tim uz mi zustava rozum stat. To je uz na postih.

+14/0
9.10.2014 10:02

E66v93a 20K32u87b56í84č13k13o91v81á 5661655239239

Je to příliš těžká nemoc, hlavně proto, že navenek je člověk zdráv a vevnitř hotové peklo. Pomoc nejbližších, rodiny, dětí, je strašně důležitá. Neoddávat se ji a bojovat je stejně důležité. I když přinutit se něco dělat je občas neskutečně těžké. A krom toho vedlejší účinky léků - přibírání na váze není taky nic moc. :-(

+10/0
9.10.2014 8:46

K67a15r70e65l 23V25o21j53t10a 6101737928342

To neoddávate se, je hrozně težké, partner a okolí trpí velice podobně, sice jinak, ale také.

+4/0
9.10.2014 8:48

J98o12s14e24f 20T42r33n79k50a 1231708674640

Já měl ten problém najít v sobě sílu s tím něco dělat. Zkusíte to x krát a dojde vám síla i motivace ... A když žijete sama, je to peklo ...

+3/0
9.10.2014 8:51

K69a43r20e32l 96V16o87j76t37a 6321667338302

Peklo je to bohužel vždycky.....pro všechny.:-/

+2/0
9.10.2014 9:13

D27a90v10i96d 58P36e26t82r66ž89e50l95a 2286204353760

Není to nemoc, to se jen lékaři a společnost snaží lidem namluvit, aby z lidí udělali skutečně bezmocné trosky, a lidé tomu uvěřili (psychofarmaka jsou obrovským byznysem). Pokud jde o pomoc, má to jeden háček - člověk s depresemi je natolik uzavřený a bez energie, že jakoukoli snahu pomoci bere jako útok na svoji osobu.

0/−14
9.10.2014 10:17

J46a52n89a 40M70r84á36z35k18o96v14á 8586150193700

Spadl jste s višně? Není to nemoc? Naštěstí jste to evidentně nezažil. Farmacie je bezpochyby byznys, ale bez léků jsem už dnes při své bipo někdy down, někdy up, ale nikdy v normálu. A snahu pomoci beru'

+7/0
9.10.2014 10:31

D55a81v34i86d 10P23e67t50r77ž24e45l13a 2266364713120

Pokud přistoupím na hru, že je to nemoc, pak akceptuji, že nejsem natolik mocný, abych si udělal pořádek ve vlastním životě a sám v sobě, přistoupím na fakt, že je něco, co mne převyšuje, přistoupím na tvrzení společnosti, že potřebuji medikaci. Opakem je tvrdá dřina - a takovouto pomoc lidé odmítají, protože by museli něco dělat, protože najednou by zjistili, že se mohou cítit jinak - a to je velmi nebezpečné, protože se musí pustit do neznáma.

+2/−11
9.10.2014 10:47

J25o46s59e66f 43T82r22n70k18a 1901728314600

Pletete si pojmy deprese a "depka" jsou úplně jiné světy ...

Ono to prostě nejde řešit jen meditací (deprese jsem měl fakt roky ...)

Takhle se dělí.

endogenní – příčina je v poruše chemie mozku[4] (pravděpodobně nervovým přenašečem dopaminem)

reaktivní – reakce na nějakou stresovou událost,[5]

organické – při organickém poškození mozku (např. úrazy, nádory), krvácení, endokrinní poruchy, poruchy jater či slinivky břišní (např. cukrovka),

farmakologické – způsobená některými léky či přípravky (např. hormonální antikoncepcí).

V současnosti se od dělení na endogenní a reaktivní upustilo, téměř vždy lze nalézt souhru vnitřních dispozic a vnějších faktorů. Pokud se jedná o přímou reakci na událost nebo životní situaci (úmrtí blízké osoby, rozchod, ztráta zaměstnání), místo o depresi se někdy hovoří o poruše přizpůsobení, diagnostická kritéria však přesné rozlišení neumožňují.

+4/0
9.10.2014 10:57
Foto

M22i60c65h34a98l 66K79o17u44r47e91k 5729692627771

Spletl jste si kratkodobou depresivni naladu s dlouhodobou depresi. Prectete si neco o neurotransmiterech, ktere neumime mozku doplnit a tak se je snazime antidepresivy alespon "zadrzet", zjednodusene receno.

+7/0
9.10.2014 11:49





mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.