Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Sériová monogamie, nebo manželství na celý život. Co je víc?

Stojíte před oltářem a máte říct ano. Slibujete, že spolu se svým mužem zůstanete v dobrém i ve zlém až do smrti. Je však reálné vydržet s jedním člověkem v době, kdy se běžně dožíváme osmdesátky? Nebo se standardem pomalu stává, že ‚životních‘ partnerů máme několik?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P40a61v61e41l 18N11e56d25ě30l34a 5656750844221

Mě se tyhle humanistický sratschky typu" hledejte chybu v sobě" nebo "můžeme zůstat přáteli i po rozchodu" nelíběj a nevěřím jim. Je to takové mlžením sám před sebou.

Neříkám, že je nutný partnera zmlátit a roztřískat všechno okolo, ale vztek je zdravý. Než to v sobě tutlat, tak dát vzteku pořádný průchod. Samozřejmě všechno v mezích normálních lidských konvencí. Někdo chlastá, někdo běhá a někdo mlátí do pytle. Ale rozhodně si sám před sebou nic nenalhávat. To je cesta do pekla.

+6/0
31.8.2014 13:13

A42l56e13n72a 46V54e74s31e44l54á 3363171225878

No, dobře, ale když se stávajícím partnerem už nechci být, z jakéhokoli důvodu, nemusím mít přece proto na něj vztek.

+2/−1
31.8.2014 13:52

P85e89t36r87a 13N73o80v89á60k85o13v50á 7488606784528

Přesně. Ono často stačí to, že s ním nebudu denně, a zase s ním můžu mluvit úplně normálně. Ale ke konci se nesmí překročit určité hranice. Pokud bychom se hádali jako koně, tak si fakt na kafe nezajdem.

0/0
31.8.2014 17:35


J89e27r87o62n37ý97m 93K91o87p68l 1724647405279

Typicky ženské - má s někým 2-3 děti, manželský slib, ale najednou ji lupne v hlavě a řekne "já už s ním nechci být". Žena = nestabilita, nulová odpovědnost, žádný rozum

+1/0
1.9.2014 22:43

A86l81e92n44a 37V43e43s39e86l81á 3483601655528

Za prvé - reagovala jsem na pana Nedělu a na jeho názor. Jen jsem použila literární "ich-formu". Správně tedy mělo být - "když už s někým nechcete být, nemusíte přece na něj mít vztek".

Za druhé - řeč nebyla o rupání v hlavě a odcházení, ale o tom, jestli takové odcházení musí být spojeno se vztekem a nenávistí. Z vašich příspěvků na adresu bývalé je vidět, že si to opravdu jinak neumíte představit.

Jestli umění zachovat klid, vzájemnou úctu a přátelství i v případě, že partnerský vztah zkrachuje, považujete za "typicky ženské", tak vám jménem všech žen děkuji za kompliment.

0/−1
2.9.2014 7:15

K86a42r13e35l 70V64o11v45e89s 1334348572919

Proste manzelstvi na cely zivot spestrene milenkami ! Ale s rozumem, to je cesta! Driv milenky nahrazovaly bordely a slo to taky.

+4/−7
31.8.2014 7:17

P42e95t24r14a 17N34o29v67á26k68o55v26á 7508186564878

Jenže dřív to bylo proto, že nikdo nepotřeboval 20 potomků a zabít ženu neustálými těhotenstvími a porody. Dnes existuje antikoncepce.

0/0
31.8.2014 17:38

J10a80n 88Š46p37e49c10i36á69n 2390680619849

Manzelstvi je zivotni uspech. Zalozit rodinu, vytvorit zazemi. To ze nekdo sr*l ve dvaceti zemich sveta, ojel par der, vychlastal mraky je cool jen mezi teenagery. uz Shakespeare v sonetech pise ze nesmrtelnost existuje jen pres vlastni potomstvo. Kdyz uz se musite rozparovat, tak v 40 letech, kdy mate deti dospely a jeste zivot pred sebou. Me je maminek v 45ti lito, jak unavene zivotem bdi s miminem a vi, ze az bude chodit do skoly, bude sediva babka.

+6/−6
30.8.2014 22:23

A45l12e20n13a 85V50e95s89e66l43á 3533411325288

Tak já jsem šedivá od třiceti - sečetly se mi geny od obou rodičů. Ale vlasy se dají obarvit... a žena po padesátce už v dnešní době opravdu není žádná "babka".

+6/0
30.8.2014 22:39

A26n44n79a 54K23r91á88s12o32v53á 6670554150568

Jenomže mít v šedesáti puberťáka a v sedmdesáti ještě podporovat studenta není žádná výhra. Pokud se toho tedy maminka dožije.

+12/−1
31.8.2014 1:56

A24l77e47n93a 60V16e40s32e52l15á 3473321155908

Úhlem pohledu "vždyť to musím živit" nejsou děti v žádném věku "výhra". V každém věku si člověk najde rozumový argument, proč je nemít. (A tady je zrovna situace, kde použít to mnou kritizované pořekadlo "Kdo chce, hledá způsoby, kdo nechce, hledá důvody.")

+5/−3
31.8.2014 6:48

A19n23n55a 91K94r27á81s20o34v58á 6240474910558

O živení ani tak nejde. Jde spíš o to, že v šedesáti už chce mít člověk klid, a ne se nervovat s puberťákem. No a čerstvému absolventovi mnohem líp pomůžou rodiče padesátníci, jejichž známí jsou na vrcholu kariéry a vědí, kde by se našlo dobré místo, než sedmdesátníci, kteří už jen sledují běh světa oknem kavárny.

+9/−2
31.8.2014 7:11

A10l86e58n27a 94V90e43s52e64l16á 3463711225848

Některý člověk chce mít klid, jiný chce mít dítě. Hádejte, do které skupiny asi patří ten, co si to dítě pořídil?

Přehnaně přepečovatelské záchvaty "kde že bych tomu svému bobánkovi sehnal nějaké dobré místo" mladí rodiče opravdu nemívají, takže tento argument je úplně mimo. Čerstvý absolvent základní školy možná bude při shánění "brigošky" spoléhat na maminku, u čerstvého absolventa školy vysoké by takový přístup byl dost na pováženou.

+8/−2
31.8.2014 10:43

A22n36d48r75e69a 83Č20i22e39r22n62a 5196387410670

Nejde o brigošku, jde o místo....

+1/0
31.8.2014 21:25

A67l48e75n52a 28V87e15s19e98l75á 3703901855578

Ano, to právě říkám. Brigošku odrostlejšímu děcku může sehnat někde maminka - ale místo hotovému vysokoškolákovi?

0/0
1.9.2014 13:01

J69a35n 22Š32p74e71c32i71á88n 2730280149429

Ano, padesátiletá žena dnes utíká před vnoučaty na rotopedu a utrácí za dražší a dražší kosmetiku. Jak když chlap přehazuje i pár vlasů přes plešku, místo aby to přiznal

+2/−4
31.8.2014 17:30

A80l14e20n95a 92V11e35s54e45l45á 3823301865638

Před jakými vnoučaty, když jste před chvílí mluvil o padesátileté ženě, jejíž dítě jde teprve do školy? Přiznat si roky přece neznamená přestat se starat o zevnějšek a jako jediný sport trénovat skoky do rakve. Notabene, když v padesáti podle statistik bude průměrná žena to své tělo ještě třicet let potřebovat a zanedbávat "údržbu" je tím pádem vrcholně nerozumné.

+4/0
31.8.2014 18:25

M74i21l46a68n 31B75r61o82ž 9713427105224

Skoky do rakve ;-D;-DR^

0/0
1.9.2014 8:30

K70a94r26l14a 63Š54t68í10c75h28o70v59á 1935921555296

Nevidím důvod,  proč jít do rakve vyfešákovaná. ;-D

0/0
7.9.2014 14:32

J24i88ř76í 48Č54e84c67h95u77r36a 1593822668298

Napsat tolik slov a sdelit tak malo, je skutecne obdivuhodne. Jinak chapu, ze s zenskou, ktera chce po chlapovi, aby byl partak, dobry milenec, empaticky, hodny tak akorat, chlap kdyz to zrovna pani potrebuje, vydelal penize, zabezpecil rodinu, byl skvely otec a jeste u toho vseho stihl mit vysportovanou postavu, se skutecne vydrzet cely zivot neda....

+18/0
30.8.2014 20:42

M40a29r74e27k 63K97r92o75l19l 5371822150630

Každopádně se dá celý život strávit hledáním takového partnera. To je celkem časté. ;-)

+14/0
30.8.2014 21:01

T94e97r66e31z64a 32H19a41j21k72o16v26a 5197152944280

To fakt neje dohromady byt tata pro deti empaticky a jeste dobry milenec?

+3/−1
30.8.2014 21:42

J26i32ř90í 23Č66e61c76h62u10r96a 1743982218728

A proc jen tyhle 3? Nebudte skromna...

+9/0
30.8.2014 21:57

J26e57r95o28n20ý25m 63K86o17p64l 1804817515499

PŘESNĚ JSTE TO VYSTUHNUL

0/0
1.9.2014 22:45

M33i23l86u71š51e 46R98a96a72b78o11v33á 1175532332307

Neustále se tady vše točí okolo peněz. Ale každý senior vám řekne, že nejhorší je samota. A když už si někoho najdou i na stáří, pak chybí nedostatek společných prožitků a vzpomínek. Tohle se moc neřeší. A peníze? Na stáří je také společný důchod k přežití, samodůchodce je k neuživení. Jenže ve 30 je tato úvaha tak vzdálená.

+14/0
30.8.2014 19:51

A79n21d94r73e74a 39Č39i61e65r35n46a 5626447830580

To je zas nablblý nadpis....co je víc? No jak pro koho.

Pokud někdo nemá na to, aby s někým mohl strávit celý život, ať už je neschopný rozumné volby, nebo spolužití, tak pro něj bude řada vztahů dobrá až dost.

+6/0
30.8.2014 17:33

T85o78m35á22š 75N83e86u37g69e35b27a59u32e48r 1185904559431

Docetl jsem clanek do konce a taktez diskuze( vsechny )...uf... :)No..neco jineho je rozhodne rozparovani americke herecke hvezdy a zpevaka jedne z nejpopularnejsi hudebni skupiny soucasnosti...

Konkretne zde v Cesku by takove rozparovani prumernych manzelstvi se dvema detmi a prumernym prijmem bylo

rozhodne jine story nez manzelstvi techto dvou celebrit!!

Jiste to dost zaboli ekonomicky mamu,tatu i deti!!

Zajimalo by me (i kdyz to nikomu nepreju) kdo bude prvni ceska rozparovana celebrita....

+2/0
30.8.2014 16:19
Foto

M83i43r10k69a 55P75a58n82t57l19í84k21o62v43á 2383944521463

Každý  by si měi uvědomit, že vstupem do manželství na sebe berou povinnost nejen za budoucího partnera,  ale hlavně za  děti, které se narodí - a doufám, že o to jde v manželském vztahu především. A každý z těch dvou lidí musí počítat i s tím, že sňatkem nejen něco získá, ale  i něco ztrácí. Kus své osobní svobody - musí něco obětovat.. Dnes ale osobní oběť  - někdy ani kvůli vlastním dětem, není  bohužel IN. Každý si chce v první řadě co nejvíc užít. (Nebo se mýlím?) Někteří lidé se často rozvádějí kvůli prkotinám, nesnaží se problémy řešt. A stát se nijak nesnaží fungující rodiny podporovat - současní vrcholoví politici nejsou pro občany dobrým příkladem... Článek se mi nelíbí, je necitlivý - a slovo "ROZPÁROVÁNÍ" je přímo odporné. Připadá mi, jakoby se nejednalo o lidské bytosti, ale o nějaká nemyslící zvířátka.  A o dětech v něm pomalu ani zmínka. Děti jsou přece nejšťastnější když mají oba rodiče, kteří je společně vychovávají. Proto ROZVOD opravdu až v nejnutnějším případě  - (alkoholismus, drogová závislost apod.) Lidi mějte rozum... ;-(

+23/0
30.8.2014 15:26

J37a27n 20F54r94o34l67í13k 6486220795384

Článek o nějaké exentrické americké krávě nás nemůže rozhodit. Naštěstí, troufám si tvrdit, většina českých rodin funguje normálně. Nikdo nějak zvlášť netouží vychovávat cizí děti a ztratit ty vlastní i když láska je mocná čarodějka.;-)

+7/−1
30.8.2014 17:09

A26l26e54n16a 11V98e25s84e18l79á 3463261105398

Tak vzhledem k tomu, že je u nás asi padesátiprocentní rozvodovost a řada rozvádějících se manželů se leta tahá po soudech - tak by příklad "excentrické americké krávy" byl docela i následováníhodný (pochopitelně ne pro tu nerozvádějící se polovinu).

+3/−1
30.8.2014 18:10

M27i83l24u63š25e 93R53a65a53b28o25v73á 1875152452867

Vážený pane ,když jsem zjišťovala od dětí rodinné poměry, tak mi více než polovina řekla: "normálně rozvedeni". Mi to bylo strašně líto, ale je to nová doba.

+4/0
30.8.2014 19:59

J72i19ř70í 77Č80e68c93h17u37r36a 1953372618288

V jakych cechach zijes?:-D v tech ve kterych ziju ja, se rozvadi 50% paru

+2/−1
30.8.2014 20:44

A47n72t37o94n94í50n 28C34e57t63k43o72v60s10k87ý 5844349367793

To děláš chybu. Já žiju v těch Čechách, kde je 50 procent párů spolu.

+7/−2
30.8.2014 21:33

K72a91r73e16l 38V61o46v25e29s 1564878662569

Mate naprostou pravdu, zijeme pro deti, ci deti jejich deti a jsem rad, ze takovy zivot mam, je to hezke a deti cloveka osvezi i kdyz to je starost !

+1/0
31.8.2014 7:21

P38e91t98r 77H10l59o20u50š46e53k 9846233235461

bodejť by svateb neuvbývalo, když žít na hromádce je ekonomicky mnohem výhodnější

+6/−1
30.8.2014 13:59

J17a48n 51F70r10o80l55í55k 6986300655434

Politici vytvořili nový podnikatelský projekt a to pěstounství a žití na psí knížku. To první ovládají perfektně cikorky. Pěstounská sociálka je daleko lepší než starobní důchod bílého osla co má za sebou 45 let v kolbence.

+4/−1
30.8.2014 17:11

V14i13l14é11m 74K76o25s 4322178871174

V čem jsou ty ekonomické výhody?8-o

+2/0
30.8.2014 17:55

R34o75m69a31n 55V29i31t25h47o98u28s 3855481486250

No v zásadě v daňové a dávkové politice. Je sice pravda, že je možný daňový odpočet na nevydělávající manželku, což se jeví jako výhodné, ale musí zejména být z čeho jej odečíst. Což je při dvou dětech a průměrném či podprůměrném výdělku manžela dost často problém (navíc ten odpočet na manželku je tuším možný až při ročním zúčtování daně). Na druhé straně stejná žena jako "matka samoživitelka", s níž (formálně) otec dětí nežije ve společné domácnosti má při troše šikovnosti šanci dosáhnout na veškeré obligatorní i fakultativní sociální dávky v maximální výši. Takže suma sumárum, movitějším se vyplácí (někdy) spíše manželství a těm méně vydělávajícím (včetně těch, co část výdělku mají možnost nepřiznat) šikovně zorganizované žití na hromádce a "podojení" státu.

+2/0
30.8.2014 19:15

A85l37e20n52a 31V11e38s53e17l42á 3503801225478

Dávková politika je dnes nastavena tak, že dosáhnout na nějakou dávku není vůbec jednoduché. A nerozlišuje se v ní, zda pár je sezdaný či nikoli. Tj. pro získání dávky nestačí jen nebrat se a žít na hromádce, ale ještě navíc je potřeba uvádět do všech papírů a prohlášení vědomě lživé údaje. Jasně, často se na to nepřijde. Ovšem když ano (a sousedi jsou leckde všímaví), vracení neoprávněně přijatých dávek za pár let zpátky není zrovna příjemná záležitost. A stává se to.

+3/−1
30.8.2014 19:28

T69e80r21e98z59a 44H46a33j21k34o10v78a 5987492944140

Jak je to vyhodnejsi?

0/0
30.8.2014 21:44

V83á27c61l36a60v 38H93o95v45u84r32e47k 3259243222780

Mám ženu ze západu (konkrétně kousek od Olomouce, já jsem od Ostravy), takže jdu asi proti proudu, ale na druhou stranu je mi 31 let, což je statistický průměr. Oba věříme tomu, že spolu vydržíme když už ne na furt, tak alespoň co nejdéle (jsme svoji dva týdny), protože jinak je v téhle době uzavření sňatku spíše risk. Podpora od státu? Žádná nebo minimální. Chcete dítě? Zaplaťte si téměř všechno sami. Nedivím se, že mnoho párů raději volí variantu života na hromádce, je to prostě výhodnější.

Každopádně dlouhodobě je, dle mého názoru, život s jedním partnerem lepší pro oba. Když pominu rozvody nebo rozchody z důvodu, např. nevěry, kdy je emoční šok většinou tak silný, že přebije veškeré sympatie k druhé osobě, tak každé ukončení dlouhodobého vztahu je velice stresovou situací, která hraničí s úmrtím blízké osoby a takové situace nedělají asi dobře nikomu.. ;-)

Bohužel (nebo bohudík?), každý člověk je jedinečný a to, jak bude vypadat jeho život si určuje jen on sám. Pokud po 10 letech zjistí, že už to prostě nejde, tak se nedá nic dělat. Vždy ale jde vše vyřešit tak, aby oba zůstali třeba do konce života přátelé. :-)

P.S.: Osobně si myslím, že lepšího člověka, než je má žena, bych už nikdy nenašel a rozhodně nechci ztratit to, co jsme si vybudovali, hledáním jinde. Je to u každého v hlavě co chce, co dokáže nabídnout, ale hlavně co dokáže přijmout.

Mnoho zdaru do společného života všem šťastným párům. ;-)

+28/0
30.8.2014 11:33

H50a13n98a 39G47a74l48l87e79t49t13i98o28v31á 8311394146218

Souhlasím s Vámi ..... ( a jsem vdaná už 34 let ) ;-D

+4/0
30.8.2014 13:29

J37a65n 62F59r21o18l51í26k 6126240595234

Ačkoliv se politici seč mohou snaží podkopat instituci manželství sociální politikou státu je podle mne od chlapa solidní nabídnout své partnerce manželství jako důkaz důvěry a lásky. I když jste potom finančně biti.

+6/0
30.8.2014 17:14

S85t94a19n86i98s58l46a95v 74D46u52b22s47k80ý 5884905

Je vám 31 let, ženatý jste dva týdny. Překvapuje mě, když člověk v tomto věku běduje, že není podpora od státu. Co jste dělal do těch 31 let? To byla snad doba, abyste se nemusel o podporu státu vůbec zajímat.... Nebo ne?

+1/0
31.8.2014 15:47

P10e17t21r 13N84i23v87n52i86c30k94ý 3582454725307

Tento příspěvek si schovej a přečti za 10 - 15 let.

0/0
1.9.2014 11:35

J36e27r13o18n44ý32m 80K67o24p62l 1294207475739

Vaclave, byla doba, kdy jsem byl naprosto přesvědčen, že moje žena je to nejlepší na světě co jsem mohl dostat. Pak si našla milence -> rozvod -> problémy s dětmi -> ůhani u soudu u soudu - a já jsem přesvědčen, že moje ex- je ten nejhorší člověk na světě a to nejhorší co jsem mohl v životě potkat

0/0
1.9.2014 23:09

Z37u62z35a15n97a 96V22l77a83c16h12o85v70á 8926182540

Když není o čem psát, tak se vytáhne buď monogamie, polygamie, domácí porod nebo očkování.  Jenže u Idnes se jedná o bláboly stokrát recyklované ve kterých nějakou myšlenku těžko hledat.Rv

+6/0
30.8.2014 11:01

J50a92n 75H73a60r61c73u92b17a 6278771362539

Kdo chce, hledá způsob.

Kdo nechce, hledá důvod.

+8/0
30.8.2014 10:19

A87l31e92n76a 15V23e92s42e33l40á 3743331235488

Ano, to je takové pěkné pořekadlo, jak utřít kohokoli, kdo chce něco jiného než já... ;-)

Tím, kdo nechce, tak hledá důvody, myslíte toho, kdo nechce udržet manželství nebo toho, kdo nechce hledat lepší vztah?

+9/0
30.8.2014 11:00

J29a12n 42V46y20s73k16o18č78i26l 2705104763

A co třeba: Všechno jde, když se chce. Nebo: Trpělivost přináší růže. Nebo máte pocit, že naši předkové to říkali proto, že byli blbci, protože neznali televizi, mobily a moderní psychologii? Při pohledu na ty masy "šťastných", kteří žijí "moderně", bych řekl, že to je určitě zcela naopak. Nicméně přejme lidem pocit svobody.

+5/−2
30.8.2014 11:24





mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.