Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Jak kouření ničí plíce. I jedna cigareta už škodí

Miliony lidí si každý den zapálí cigaretu, přestože vědí, že tím škodí svému tělu i okolí. Kuřákům hrozí rakovina plic, chronická obstrukční plicní nemoc, ale trpí i většina dalších orgánů v těle. Už jedinou vykouřenou cigaretu si plíce pamatují.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Výpis zvoleného vlákna.
Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J73a71n 78B49o97h22a79t96ý 7137520678822

Kuřák si není schopen připustit škodlivost kouření, ani kdybyste mu vyřízli jeho vlastní plíce a položili je před něj na stůl. Je schopen dokonale vytěsnit určité pocity a selektivně ignorovat nezpochybnitelné informace. Ono je to pochopitelné. Buďto by toho musel nechat, nebo by se zbláznil. Je to dokonalá chemická manipulace. Nic lepšího nikdo nevymyslel. Zkuste někdy začít před kuřákem mluvit o škodlivosti kouření, bez emocí, bez nátlaku. Ve většině případů se objeví neadekvátní reakce, silná podrážděnost, snaha vyhnout se tématu za každou cenu. Případně začne argumentovat nějakými nesmysly. Slyšel jsem od souseda, kterému už vzali jednu plíci, že to vlastně tělo utužuje a to je potom odolnější. Něco na způsob vakcinace nebo jako když se otužujete studenou vodou. To už člověk jen zůstane hledět s otevřenou pusou. Ale nezáleží na inteligenci. Stejné reakce se vyskytují u všech kuřáků. Ještě jedna věc. Zatížení tabákových výrobků spotřební daní nemá žádný efekt na spotřebu. Kuřák si to většinou koupí, i kdyby děti doma neměli co jíst. Naopak to často nutí chudší jedince kouřit bůhvíjaká svinstva, např. dýmkový tabák, často bez použití filtru. Takže stát čistě pouze vydělává na tom, že se jeho občané systematicky likvidují.

+61/−3
19.4.2014 10:30

J19a27n 75B54o16h90a36t11ý 7817330178522

děti neměly...

+5/0
19.4.2014 10:33

P61e35t34r 46Š96i70l69h26a45n 7718132197623

Já bych řekl, že v dýmkovém tabáku nebude tolik přidaných škodlivin jako v cigaretách. Mám na mysli třeba potisk na papírkách nebo zpomalovače hoření.

A ještě přidám oblíbený argument kuřáka. "Znal jsem jednoho, co celej život kouřil a nikdy neměl rakovinu a infarkt a dožil se pětaosmdesáti".

+11/0
19.4.2014 10:36


T31o14m16á42š 40R76e21k31t19o37r 1608854697619

Podle statistiky dostane rakovinu plic asi 13% kuřáků (celosvětově), a asi 1.3 procenta nekuřáků. Kolik lidí by "lajzlo" nějakou zábavu, o které by věděli, že 1/6 z nich umře dost něpěknou smrtí pomalým udušením?

+2/0
19.4.2014 11:05
Foto

J22a82n 43V34l49a63d36y86k72a 2862428103424

ono to není udušení, jako spíš utopení

0/0
19.4.2014 11:07
Foto

K81a51r47e46l 23P65l91a83c85h29ý 6676506564949

Je to zkomolene a neni to cele. Najdete si scenku Felixe Holzmanna, kde mluvi o skodlivosti koureni.

0/0
19.4.2014 11:33

P30e52t96r 72Š59i36l19h57a42n 7118462637553

To bude asi toto: "Já jsem znal jednoho, ten celý život nekouřil a umřel když mu byly tři roky".

+1/0
19.4.2014 13:12
Foto

K36a43r41e29l 98P39l44a38c79h70ý 6896466304779

To bylo nejak takto: "Znal jsem dva bratry - dvojčata. Jeden kouřil 30 denně a zemřel, když mu bylo 70 let. Druhý si v životě nezapálil a zemřel, když mu bylo 9 ,měsíců." :-)

0/0
19.4.2014 15:23

V76á35c62l74a82v 92Š67u15b44r74t 9247813728337

Anebo "Na něco člověk umřít musí.":-)

+1/0
19.4.2014 12:49

L34u18d46ě10k 59R20á64j50e54c10k67ý 7208217660504

Dýmkový tabák je o něco méně škodlivý, ale to je spíš tím, že má být vlhký a nemá se šlukovat. Záleží také na značce. Každopádně zdravé to taky není, ale aspoň nikomu netvrdím, že ano :)

0/0
19.4.2014 17:02

S81t17a36n39i58s41l31a78v 35S62v70o86b30o97d66a 1153263666218

Když je někdo blbej, jeho problém, akorát mě štve, že to člověk občas musí dejchat s ním, ve všech veřejných uzavřených prostorech by se to mělo zakázat!

+13/0
19.4.2014 10:37

J71a80n 11B64o62h66a86t52ý 7237900138382

No ono je to ještě trochu složitější, genofond sdílíme všichni. Ale nebudu vás dál strašit : )

+2/0
19.4.2014 10:52
Foto

K20a46r88e33l 43P52l86a94c50h53ý 6106616784579

Vubec si neuvedomujete, ze koureni neni nějaký zlozvyk, jako třeba mlaskani pri jidle, ale tezka zavislost. Ze je skodlive vedi kuraci velmi dobře. Zrovna tak jako zavisli třeba na LSD.

0/0
19.4.2014 11:24

J26a49r30o46s16l50a27v 28S89k88r84i65v44a98n27e73k 6525290

Praveze ne, nepripusti si to. Staci si precist tuhle diskuzi, tamhle nekdo zna nekoho, co nekouril a rakovinu dostal, zatimco kurak v klidu umrel starim, tuhle pani pise, ze huli doma svym kockam pod cenich a zadna jeste rakovinu neumrela (jestli to neni tim, ze kocky nezijou 50+ let jako lide) atd.

+2/0
19.4.2014 11:59

O10n42d23ř53e96j 84Š77i82n92d66l65e28r 2797488846155

Zavislaci na LSD?! 8-o Nejlépe se vyjádřit k tématu o kterém absolutně nic nevím že ano... :-P

+3/0
19.4.2014 12:35
Foto

K49a46r31e76l 83P62l21a91c55h98ý 6476766174879

Ano, za nějakých 35 let kouření dvacky denně toho o kouření a závislosti na něm opravdu moc nevím, narozdíl od chytráka, co nikdy na ničem závislý nebyl.

0/−1
19.4.2014 15:42

H77a75n10k79a 60C46h43a72l52u44p67s33k56á 2598610715196

no, pan asi myslel to LSD, kdyz ho ma velkym pismem a s otaznikem, na tom jste asi vazne zavisly nebyl...

0/0
19.4.2014 17:07

R45i80c39h58a80r52d 75M45i47k30u31l97e96n47k10a 1749147877884

No, já si myslím pane Bohatý, že ve vašem případě je přání otcem myšlenky...

0/0
19.4.2014 11:31

J27a98n 86B48o70h76a92t85ý 7187600158602

Mým jediným přáním je nekouřit a modlím se, aby se něco takového nepřihodilo dětem. Většinou totiž není pomoci. Zeptejte se deseti kuřáků, pravděpodobně i sama sebe, jestli s tím chtějí přestat. Většina vám řekne, že ano, ale nejsou toho bohužel schopni. Nejsem žádný militantní antikuřák a sám jsem to jednu dobu provozoval (ze stresu). Bylo mi z toho zle. Nebyl problém s tím po racionální úvaze přestat, ale to jsem kouřil jen krátkou dobu v řádu měsíců, takže ještě nevznikla závislost. Mně je to v podstatě ukradené, ale když potom vidíte žákyni třetí třídy základní školy, jak hulí jednu od druhé, tak to je, věřte mi, hodně smutný pohled. Jestli to potřebujete banalitzovat, prosím. Ale jednoduše platí, že tělo je do určité míry schopné se na takový masivní přísun cizorodých látek adaptovat, ale vždy se to někde projeví. Je to prostý zákon akce a reakce. Nic složitého. A adaptace má své meze.

+2/−1
19.4.2014 12:13

J39o82s89e11f 95B76r39o95ž33k34a 6444232258227

Kuřák není schopen připustit škodlivost kouření? Ale je. A moc dobře to ví. Zrovna tak, jako uživatel drog, pijan alkoholu, hazardní hráč a jiní neřestníci. Prostě ti lidé to dělají, protože v tom mají určitou zálibu. To je to samé, jako s rychlou jízdou. Jsou lidé, kteří jezdí celkem normálně, ale pokud jim to situace umožňuje, tak překračují jenom tu povolenou rychlost. Proč?

Přečtěte si, co všechno škodí lidskému zdraví a zajisté tam najdete i věci, které také děláte vědomě. A třeba o tom ani nevíte. Dokonce budete schopen se o tom i přít. Případně to dělají lidé z vašeho okolí. 

A  stát vydělává? To je formulace k ničemu. Na tom vydělává společnost, lidé. Zrovna tak, jako na našem klepání do klávesnice. Nevím, co vlastně děláte, ale zamyslete se nad tím jestli nejste náhodou svým konáním také škůdce.

0/0
19.4.2014 13:09

J74a55n 96B66o57h51a71t72ý 7537190578412

Ano, on si to připustí, ale jen do určité míry. Většinou způsobem "Kouřím, to je špatné. Asi jako kdybych se přejídal nebo tak něco....". Pokud by si připustil v plné míře důsledky svého jednání, tak toho přeci musí nechat, jinak už je to vědomá sebedestrukce, a to člověk, který je při smyslech, nedělá. Psychicky zdravý jedinec se snaží nebezpečí vyhnout nebo ho minimalizovat. A ta míra nebezpečí je v tomto případě opravdu vysoká a negativa x-krát převyšují pozitiva. Žádná legrace. Vědecky podložených informací o tom, co to s tělem udělá, jsou v knihovnách tisíce stran. Pokud by se jim cíleně nevyhýbal, má kuřák možnost se informovat.

Jinak, když pojedete rychle autem, tak se nemusí nic stát. Při kouření se to špatné děje vždy.

Ano, stát vydělává. Stát je dohoda občanů na určité organizaci jejich životů. To je jedno, jak to nazvete. Prostě jsme se dohodli, že budeme vybírat peníze za to, že někdo páchá sebevraždu, částečně pod záminkou toho, že jej v tom tímto zpoplatněním omezujeme. Je to normální?

Cokoli děláte, může někomu škodit. Je důležité zvážit negativa a pozitiva. Pozitivum - chutná mi to, uklidním se (pokud mi nedojdou cigára), negativum - zničí mi to zdraví a zabije mě to?

0/0
19.4.2014 14:16





mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.