Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Deset věcí, které oslabují vaši imunitu

Vyhýbáte se kontaktu s nemocnými lidmi, pravidelně zobete vitaminy, neustále si myjete ruce a přesto jste často nemocní? Náš vnitřní obranný systém je sice od přírody velmi silný a účinný, ale bohužel existují věci, které ho dovedou oslabit. Můžete si třeba uškodit bílým pečivem nebo krátkým spánkem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J13o95s36e33f 35N89o27v47á17k 1459546569581

Narozdíl od jiných článků tento obsahuje i některé docela rozumné věci, ale stejně je evidentné, že byl celý psán jen kvůli tomu desátému bodu.

0/0
24.4.2014 16:50

K29a21t51e39ř24i73n70a 56Š11u73l25c38o60v61á 9204423280301

Ohledně toho stravování je to individuální. 10% potravin živočišného původu mi připadá málo. Mléčných výrobků zkonzumuji rozhodně víc a na svoje zdraví si nemůžu stěžovat. Nekupuji diskontní výrobky ze supermarketu, ale čerstvé farmářské produkty.

+1/0
24.4.2014 16:53
Foto

N47a49t31á24l79i16e 10F29i24c84e35n45c48o35v15á 2773759182925

Od doby, co spím v posteli s kocourem, jsem nebyla 2 roky nemocná. ;-D a kočičí alergeny jsou prý jedny z nejsilnějších. tak možná i kočky posilují imunitu?

+1/0
23.4.2014 9:52


R70a83d98e56k 51Č90e54r62v50e96n30k90a 5654821374372

...ale právě jóga má největší vliv na náš imunitní systém. 

To potvrzuje i certifikovaný jóga terapeut Surya Kolpakov z Aranama Studio....

a co jiného by jako měl odpovědět?;-D jogín . - plavání ?;-D;-D;-D

+6/0
22.4.2014 16:40

E78l38i58š11k97a 17K74u18č91e65r53o92v63á 1336588907819

to je zajímavá informace o tom, že růstový hormon způsobuje STÁRNUTÍ a SNÍŽENÍ IMUNITY :-D obvykle se totiž soudí, že působí přesně naopak - lepší výkonnost, lepší regenerace, nižší procentu tělesného tuku (nižší metabolický věk) proto si ho někteří pošetilci dokonce dobrovolně píchají .;-D http://www.ipsen.cz/informace-pro-sirokou-verejnost/poruchy-tvorby-rustoveho-hormonu-u-dospelych/nedostatek-rustoveho-hormonu-u-dospelych

+3/0
22.4.2014 15:14

J81a53n 91M20e81r57t71a 3702910851788

A k tomu to někdo patrně opisuje. http://www.womenshealthmag.com/health/weak-immune-system

+3/0
22.4.2014 15:11

Z60l21a86t14u41š92e 65J37e48l26í42n66k75o80v18á 1585142257982

A helemese, Voněnka soutěží o bludný balvan.

To je samý guru jógy a guru výživy. Většina z nich má i diplom z několikatýdenního semináře a nyní je jejich moudra živí.

Pro mne je zdravotní sestra- dietářka odborníkem, ale ty stovky výživových specialistů/ek je pouze banda vyžírků, co rozdává moudra dle zaplacené reklamy a mouder svého guru.

Snad by se s pár body (spánek, výživa, pohyb, stres) dalo souhlasit, ale každý jsme jedinečný a mimochodem, článek to nezachrání.

+6/−1
22.4.2014 14:40

P38a90v23e13l 84P51o56n59c17a66r 1663254292567

Dietarka odbornikem :D

+1/0
22.4.2014 16:50

Z63l30a86t34u59š37e 35J83e41l58í25n15k72o82v60á 1765412717422

Ta zdravotní sestra, dietářka na to studuje dost dlouho a má zkoušky). Certifikaci na výživového odborníka získáte i po internetu za pár týdnů po zaplacení kurzu a složení zkoušky, co může do nekonečna opakovat (po případném doplacení).

Tedy tolik k tomu srovnání vzdělání a případných znalostí ;-)

Ono je to prostě vždy vždy je vošajnstlich spoléhat na různé gaučerky či koučerky a certifikované i samozvané odbornice a různé podobné guru.

+2/−1
22.4.2014 18:00
Foto

H74o68n40z53a 34M36o98r22a29v69a 2773459884561

Ech toto je pitomost. Dietářka "vystudovaná" v oficiálním systému? Co ta ví? Jedině že by si doplnila vzdělání sama, podobně jako ti poradci......

0/−2
25.4.2014 22:35

T61e84r92e72z27a 14N38o16v31o33t88n47á 7329443957607

Souhlasím. Podle mě výživový specialista nemůže být někdo, kdo nemá ani tucha třeba o fyziologii

0/−1
22.4.2014 20:39

A65u51g80u22s11t 44F24o36r37m97á65n86e63k 6675709490846

11. věc - volíme blbé politiky

0/−3
22.4.2014 14:33

A31n14n47a 70K17u72l64i97c28h91o76v23á 2586354

"Specialistka a autorka knih ozdraví, výživě a fitness Frances Sheridan Goulartová upozorňuje, že mnohé kosmetické produkty obsahují toxické látky jako sodium lauryl."

A jak je to doopravdy:

 Laurylsíran sodný, Sodium Lauryl Sulfate (SLS) a jeho pro kůži šetrnější varianta Sodium Laureth Sulfate (SLES) jsou pravidelnou součástí kosmetických prostředků, jako jsou šampony, tekutá mýdla, pěny do koupele nebo i zubní pasty. Bez přítomnosti SLS/SLES v receptuře kosmetických prostředků by tyto výrobky ztratily své mycí a pěnící schopnosti. Odstraňují nečistoty z povrchu předmětů tím, že je smáčí a převádí je do vody, kterou jsou pak smývány. Jde o látky, které se používají desítky let a jsou součástí nejen kosmetických prostředků určených k čištění povrchu lidského těla, ale i většiny chemických přípravků určených k čištění jak v průmyslových provozech, tak v domácnosti.

Vzhledem k širokému použití ve velkých objemech byly tyto látky od nepaměti předmětem opakovaných toxikologických studií a nikdy nebyl prokázán žádný účinek ve smyslu karcinogenity. Jedinou prokázanou negativní vlastností je jejich schopnost dráždit kůži (i sliznici oka) při aplikaci ve vodném roztoku ve vyšších koncentracích.

V recepturách kosmetických prostředků se používají vždy v takové koncentraci, které dráždivé účinky pro kůži nemají. V případě průmyslových čistidel nebo prostředků pro čištění v domácnosti jsou někdy používány vyšší koncentrace a receptura výrobku obsahuje i další, potenciálně agresivní látky pro kůži, které zvyšují čistící vlastnosti výrobku. V tomto případě, kdy existuje reálné riziko podráždění kůže, upozorňuje výrobce v textu pro spotřebitele na nutné použití ochranných rukavic a dalších ochranných prostředků, které podráždění kůže při práci zamezí. 

MUDr. Anežka Sixtová ředitelka odboru ochrany veřejného zdraví Ministerstvo zdravotnictví http://www.hoax.cz/hoax/zkontrolujte-si-svuj-sampon/

+9/−1
22.4.2014 13:54

V30á34c31l64a10v 81K61a92f84t61a70n 7595659593736

Jasně, když jóga guru řekne, že jóga je nejlepší, tak prostě je nejlepší :D

+9/0
22.4.2014 13:05

J20a40n 39M66e12r29t26a 3792340431388

Tohle je zase taková sbírka pravd, polopravd a nesmyslů. Co je např. sodium lauryl? Já asi tuším, co tím myslím, pak se musím zeptat, kde jsou důkazy, že oslabuje imunitu. Pak by mi mohl někdo vysvětlit, jak že to vlastně ta bílá mouka oslabuje imunitu (specificky bílá mouka). Čím je podložené tvrzení, že by člověk měl přijímat jen 5 % (10 %) příjmu kalorií ze živočišných zdrojů. Pak by mi někdo mohl vysvětlit, v čem udělá takový rozdíl nahradit bílý cukr medem (z hlediska obsahu cukru, on med je tak půl na půl glukóza a fruktóza, sacharóza se rychle štěpí na glukózu a fruktózu), nechci zabíhat do to, že med obsahuje i jiné látky a ty mohou mít nějaký účinek na zdraví, pak také tyto cukry mohou mít jinou sladivost apod., ale v čem by měl být takový rozdíl? A v čem by měla být jóga tak unikátní, proč by měla být nejlepší?

+12/0
22.4.2014 12:03

J84a45n 67U44l28r48i81c71h 8888283336741

Protože ji doporucuje certifikovaný jóga terapeut Surya Kolpakov. To je jako jit se zeptat do Bozkova jestli Fernet leci.

+10/0
22.4.2014 12:30

J42i23ř54í 87K10a84l26o88č 6921325539

Naprostý souhlas. A všechny tyhle otázky by si měl klást každý čtenář! Žádný čtenář by ale neměl čekat, že se odpovědi dočte v článcích podobných tomuto.

+1/0
22.4.2014 15:49

T42e32r83e81z37a 81N94o89v92o79t64n24á 7269733457787

Ono s bílou moukou je to jednoduché - pečivo z ní chutná více lidem než pečivo z normální nevymleté mouky, je to zdroj energie bez čehokoliv jiného a lidi to žerou a nehýbou se do toho... Ono stačí žrát a nehýbat se. Je teorie (něco na tom bude, ale nejsem odborník), že se střeva prostě zanáší, tím vznikají toxiny z rozkladných procesů a ty mají samozřejmě negativní vliv... Plus se zanáší lymfatický systém, zpomalenému metabolismu správně nefunguje...Ale jak říkám, stačí ujít denně třeba 20 km pěkně v terénu, nebo 10 uběhnout nebo 50 ujet na kole a člověk může jíst, co chce ;-D jak jednoduché a časově nenáročné ;-D

0/−1
22.4.2014 20:47

M97a70r46t35i98n 77F26r84a77n12t44i98š89e41k 7215830523235

ujít 20 km v terénu je časově nenáročných alespoň 5 hodin.

+2/0
22.4.2014 21:53

A82l62e90n66a 85V81e95s48e68l59á 3253491185188

Jo. A spálí se při tom cca jedno meníčko od McDonalda... do "může jíst, co chce", pořád hodně daleko... :-/

0/0
23.4.2014 4:41

J11a23n 78S63u92c54h37ý 6570534818

Článek na ruby...co nejvíc ničí imunitu?

1) sterilní prostředí

2) nepřicházení do kontaktu s někým, kdo je nemocný

3) klimatizace a jiná udělátka, která zajišťují "optimální" prostředí

4) všemožná zbytečná očkování - např proti chřipce

5) chemické s***čky na podporu imunity

+8/−3
22.4.2014 11:11

J47a37n 90M63e78r18t37a 3512410631828

Jak podle vás očkování poškozuje imunitu?

+3/−1
22.4.2014 11:12

V78á92c26l73a97v 65K49a61f76t75a68n 7105309303366

to nikdo neví, ale propagují to jihočeské matky a těm není dobré stavět se na odpor

+7/0
22.4.2014 13:09

A47l65e56x93a68n10d24r 62C74h32y12t86i21l 2274272605661

Umele ji narusuji latky obsazena ve vakcine. Vy snad nevite jak to funguje?

Precete si pribalovy letak. Vyjimecne je to schopno zpusobit napriklad smrt,  zachvaty, alegie atd.

Mate mensi sanci nakazeni se tuberkulozou, spise nez ze budete mit dozivotni nasledky z vakcinace. Staci si projit zdravotnicke rocenky Vaseho kraje. Tam zjistite presna cisla evidovanych nakazenych. pokud Vas to tedy zajima

+2/−6
22.4.2014 13:51

A38l25e84n49a 79V96e53s91e59l81á 3843801265178

Tak že při téměř stoprocentní proočkovanosti je menší šance dostat tuberkulózu než nějaké vedlejší účinky z vakcinace, je možná pravda... ale kolikanásobně by se ten poměr obrátil, kdyby se neočkovalo?

0/−1
22.4.2014 14:42

A64l26e22x61a42n82d40r 48C29h14y70t23i86l 2864482315111

To nikdo nevi, stejne jako nevi, jaka ucinnost toho ockovani je. Proboha, vzdyt lekari ani neumi objasnit, z ceho je konkretne alergie, ktera zacina bych temer v kazde domacnosti, tak jak muzou tvrdit, ze ockovani je potreba a je nepostradatelne? Deset let se tvrdi, ze antibiotika pomahaji a prakticti lekari je predepisuji na chripku, na kasel, na cokoliv. Pritom chripka neni pro jedince s dobrou imunitou zadny problem. Klid na luzku,  tekutiny. Uz se dokonce ozyva vice a vice lekaru, kteri tvrdi, ze horecka do 39 stupnu se nemusi srazet, protoze se pri ni tvori vice protilatek.

Vy zijete v nejakem predpokladu potreby ockovani. Ja ne. Mam proste jiny nazor.

+1/0
23.4.2014 10:24

A24l80e49n39a 93V73e95s21e82l28á 3963551205158

Jo, v tomto předpokladu žiju. Vzhledem k tomu, že jen dvě generace zpátky máme v rodině dvě úmrtí na záškrt a dvě na tuberkulózu... a v celém širokém okruhu příbuzných i známých ani jediný případ komplikací po očkování, je pro mě ta volba jasná.

Nicméně souhlasím s Vámi v tom, že současná očkovací mánie proti kdečemu, už je přehnaná. Ale pokud se týká nemocí s vysokou úmrtností, tam si opravdu myslím, že je volba jednoznačná.

+1/0
23.4.2014 11:18

A89l34e77n44a 86V21e46s34e54l71á 3613921585328

Pravda, teď mě tak napadlo, že vlastně já sama vděčím za život "neočkování". Můj tatínek byl čtvrté dítě v pořadí, když první dvě děti babičce zemřely na záškrt... Nebýt toho, asi by se vůbec nenarodil a já tím pádem taky ne. :-/

+1/0
23.4.2014 11:31

Z72l22a97t52u28š56e 79J70e81l56í75n51k61o61v87á 1845822517682

Pardon, ale blábolíte nové osvícenectví, že vakcíny zabijí více lidí, než zachrání.

Zkuste se podívat do středověku a na různé mory a epidemie a pandemie.

To že se pár zhlouplých sobců nenechá očkovat a ve zdraví přežijí není důkaz. Chrání je totiž celková proočkovanost okolí (tedy vysvětlení pro podobné specialisty jako vy - nemají to od koho chytit).

+4/−1
22.4.2014 14:45

J56a45n 74M69e72r39t89a 3482100831548

No, ono je třeba rozlišovat, aby člověk nebyl snadno kritizovatelný. U různých nemocí sehrály roli různé věci. U některých třeba sehrál obrovskou roli pokrok v hygieně (zrovna třeba u dýmějového moru), u některých hrála velkou roli lepší strava.

Ale když si vezmete takové spalničky, tam je to zcela jasné, tam výskyt nemoci výrazně potlačilo až očkování. I to se snaží někteří fanatici popírat a tvrdí, že to bylo hygienou a stravou, ovšem pak člověk na základě nedávných zkušeností z některých zemích musí říct "očkujte nebo z vaších dětí vyrostou prasata". Jinak třeba ale lepší strava a zdravotní péče významně přispěli k poklesu úmrtnosti na spalničky, což je graf, který antivax skupiny hrozně rády ukazují (ideálně s takovým měřítkem, aby se zdálo, že úmrtnost klesla na nulu, ona je v rozvinutých zemích několik promile a bez očkování by se nakazilo řádově procento populace, což by znamenalo řádově stovku mrtvých ročně).

Jinak ta kolektivní imunita hraje obrovskou roli, kdo někdy viděl nějaké modely šíření epidemie, tak si je toho vědom. Protože zatímco třeba při 95% proočkovanosti se vyskytují ojedinělé případy onemocnění, při 75% už to mohou být tisíce případů ročně.

+2/−1
22.4.2014 17:42

A86l12e75x33a42n23d27r 20C54h60y65t18i54l 2564592885841

Ve stredoveku nebyly hygienicke navyky, jake jsou dnes. neni divu, ze v Africe je napriklad cholera stale, ale tady se nevyskytuje.

Dukaz je jedine statistika a ta ukazuje, ze v momente nasazovani ockovani jiz byly nemoci, proti kterym se zacalo ockovat, jiz na ustupu.

Prodelal jsem zardenky na vojne a bez uhony vazena, stejne jako 60 procent vsech mych tehdejsich vojenskych kolegu. Nekteri dokonce ockovani na zardenky byli.

Pletete dohromady udalosti, ktere spolu moc nesouvisi

+1/0
23.4.2014 9:39

K19a80t80e91ř61i67n68a 28F10e81n17c13l27o72v34á 8823797808523

Plošná proočkovanost. Zahraniční pracovníci. Exotické dovolené. Přemýšlejte.

Mmch.v Lovosicích je černý kašel a v Ústí spalničky (o spalničkách vím z doslechu, černý kašel měly děti kolegyně). Nemoci, které v době plné proočkovanosti populace před nějakými dvaceti lety prakticky nebyly. A pak se vyrojí super-eko-bio-alternativní rozumbradové, kteří nechtějí tím fujky fujky očkováním zatěžovat imunitu...

+1/0
22.4.2014 15:40

A18l48e43x77a40n32d84r 59C11h87y25t79i87l 2304192675181

Problem spociva v tom, ze vetsina z nemoci je bezproblemove lecitelna, pokud mate imunitu v poradku. Ockovanim obvykle dochazi k vytloukanim klinu klinem. Viry mutuji a ucinek vakciny je tak v dlouhodobem horizontu ohrozen. Matka je byvala zdravotni sestra a kdyz jsem byl maly, behala se mnou po nemocnicich u nemocnych deti, abych se nakazil a protilatky si vytvoril sam. Presto jsem zardenky a plane nestovice nemohl nejak chytit. Prislo to az pozdeji. Nemam duveru k informacim ze zdravotnictvi, kdyz vidim, ze po dvou letech badani nejsou doktori schopni poznat cukrovku a stale do nemocneho perou oblbovaky s tim, ze ma deprese. To je jen jeden priklad z nasi rodiny. Mam jich vic, ale to by bylo na dlouho:) Vsichni lekari nemaji stejny nazor. A to ani na ockovani. Vite jak probihalo ockovani vojaku proti praseci chripce? Nebylo to vyzkousene (pritom se obecene tvrdi, ze vakciny jsou VZDY bezpecne a dukladne proverene). A rozumni doktori strikali ampule do umyvadel a vykazovali, ze vojaci jsou ockovani. Dnesni medicina je stavena prevazne na leceni dusledku, ale ne priciny.

Zdravotnictvi je v oblasti investic velice ziskove a doporucuje se do portfolii. Neni divu. Straseni lidi nemocemi je agresivni reklama, ktere leckdo podlehne s myslenkou, ze vlastnimu diteti ci sobe pomuze. Jen rikam, ze to neni vzdycky krok spravnym smerem. Ockovani se demonizuje a prisuzuji se mu uspechy, ktere nejsou uplne jeho. Clovek by mel pro sve zdravi neco delat, ale ockovani to neni. Kolik deti pije preslazene Jupiky, ji chemicke Brumiky a podobny humus? Clovek nepotrebuje ockovani, potrebuje si budovat dobrou imunitu.

+2/−1
23.4.2014 10:35

J31a86n 28M82e75r50t35a 3192980461298

V příbalovém letáku se píše kde co, to nevíte? Ony se tam píšou i věci, kde vůbec není jasné, jestli mají nějakou kauzální souvislost s vakcínou, prostě příznaky/onemocnění, které se na sledovaném vzorku vyskytly v určité době po podání vakcíny. Případně se tam uvádějí i velmi vzácné negativní reakce.

Jaké látky obsažené ve vakcínách podle vás narušují imunitu, v jakém množství, jaké máte důvody domnívat se, že narušují imunitu?

0/−1
22.4.2014 17:52

A76l85e37x12a47n20d54r 16C78h57y95t41i59l 2784532475211

Proc myslite, ze se pri ockovani deti vyzaduje absolutni zdravi? Ze, kdyz ma dite byt jen rymu, tak se ockovani odklada? Protoze imunita po ockovani dostane zabrat, jelikoz se do tela vpravi slabsi odvar viru, na ktery se ockuje. Tim dojde k oslabeni imunity. Mam v zive pameti prvni varku ockovani proti chripce ve firme pred 15 lety. Do tydne lehla polovina z ockovanych...na anginu. Doslo k oslabeni imunity a angina to pak mela jednodussi. Staci to jako duvod?

+3/0
23.4.2014 9:46

E60l97i45š19k50a 47K64u95č15e11r82o38v44á 1406208557979

jak, to nevím. že to tak je, je bohužel fakt. zeptejte se každé druhé mamky, která má děti v očkovacím věku. nejedna mi už řekla, že půl roku po každém přeočkování má děcka furt na hromadě. neplatí to plošně  - třeba mým dětem očkování nijak viditelně neubližuje (což neznamená, že jim svědčí, ale toto je zrovna případ, kdy jsou rizika a benefity neporovnatelné, protože nemůžete mít jednoho jedince zároveň očkovaného a neočkovaného, abyste to mohl dobře posoudit)

+2/0
22.4.2014 15:04

R32a98d50e14k 35Č80e51r60v70e75n70k17a 5734441634892

radši na hromadě než s obrnou

+1/−1
22.4.2014 16:44

E36l73i89š95k80a 21K88u32č11e63r81o20v75á 1676128967199

na obrnu se už dost dlouho neočkuje. na tuberu taky ne.

0/−1
22.4.2014 17:17

B60o38h49u22m39i19l47a 73M42a78j40e90r61o50v20á 4567631534

to vám řekl kdo????

0/0
22.4.2014 20:54

J44a39n 43M18e10r97t85a 3322240151838

Proti obrně se očkuje pořád. Proti tuberkulóze už běžně ne (v ČR), ale ještě poměrně nedávno bylo očkování proti tuberkulóze povinné.

+1/0
22.4.2014 23:41

J57a72n 66M20e78r34t31a 3342800881988

Víte, ono to není zase tak spolehlivé se někoho ptát. Děti bývají často nemocné a dostávají hodně očkování, takže snadno najdete někoho, kdo měl dítě nemocné po očkování, třeba i opakovaně. To může být prostě souhra náhod. Když se to stane třeba dvakrát nebo třikrát po sobě, což ještě nemusí být nějaká hrozně nepravděpodobná věc, tak prostě spousta lidí obviní očkování, zvláště, když je v tom ještě někteří lidé podporují. A jak si to někdo začne myslet, tak už se snadno stane, že přeceňuje výskyt nemocí v době po očkování a méně si všímá toho časově nesouvisejícího, málokdo si to píše a lidé se v tomto nechají hodně snadno ovlivnit. Navíc pokud se přímo neptáte, tak vám obecně spíš někdo sám od sebe řekne, co se stalo negativního po očkování než že by vám sám od sebe říkal, že nechal sebe nebo své dítě očkovat a nestalo se vlastně nic. (Proč by vám říkal, že se nic nestalo, to není zajímavé - pokud tedy neděláte vědeckou studii.)

Vakcíny se testovaly na efektivnost, dnes se typicky testují proti zavedeným vakcínám a určuje se často účinek nepřímo, protože by bylo neetické nechránit dítě před některými nemocemi očkováním. Ale už se stalo, že někde rodiče odmítali ve větší míře očkovat a poměrně jasně se ukázalo, jaký má účinek očkování.

0/0
22.4.2014 17:26

B56o26h49u29m37i80l89a 17M27a65j40e37r68o88v18á 4617511274

asi jste neviděl reakce miminek na hexavakcínu  a jiná svinstva

+1/0
22.4.2014 20:53

J97i34r34k89a 10V75o68j61v66o39d26i39n 6671637967285

S tou samotou bych nesouhlasil, to je dost individuální, já samotu vyhledávám a užasně si odpočinu.

+19/0
22.4.2014 9:53





mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.