Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Diagnóza: domácí porod, napsali lékaři do karty mé dcery v nemocnici

Jmenuji se Miroslava Vlčková a rodila jsem doma. Snažím se žít s odvahou měnit věci, které změnit můžu, a pracuji na své schopnosti rozeznat situace, kde to půjde. Nebo to, čemu zrovna čelím, prostě musím jen přijmout. Porody v mém životě patřily do kategorie "lze udělat jinak".

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A51n25d96r88e57a 82N49o64v47á 8944861356665

Já tedy nevím, ale jít na dlouhou procházku lesem, když nastoupí kontrakce? To má fakt logiku, ale pouze když riskovat porod někde v lese.

+2/0
18.4.2014 18:26
Foto

K76r95i81s43t71ý21n17a 52V51a22ň52k68o91v92á 3417520735883

Chybí mi přesná informace o zdravotním stavu Marjánky. Byly komplikace zaviněné porodem doma, anebo šlo o něco "běžného"?

0/0
12.4.2014 0:32

J98a75n 61K59r94p84e76c 5206913274432

at ze sebe kazdy dela hustealternativniho blazna dle libosti, ale to dite za to nemuze.

+3/0
10.4.2014 12:19

A76l87e42n92a 59J53a24n24d63o84v46á 7589348101135

Nechápu, proč paní nevložila všechnu extatickou sílu, kterou ji dal domácí porod, do svého dítěte, nevkládala na něj ruce a tak ho nevyléčila?;-D

Na co záchranka, na co lékaři?

A ještě dítěti dali ošklivé léky- antibiotika, no toto?!;-)

Ale za to se určitě podaří nemocnici a doktory žalovat, ne?;-€ Protože špatný stav dítěte zavinili určitě oni, ne domácí porod, ten byl nesmrtelným prožitkem!Rv;-O

+5/−5
9.4.2014 17:51

P54a29v65e88l 18P22o72n16c86a58r 1143264102967

vy jste kvalitne mimo.

+2/−4
9.4.2014 23:07

B65ř61e28t89i18s73l33a19v 75Š41í49m26a 9384191142

Pavel Poncar

Měl byste se vyjadřovat k věcem, o kterým jste dostatečně informován.

Paní vystihla přesně mentalitu některých žen.

+5/−3
10.4.2014 8:55

B61ř27e37t58i91s39l57a54v 13Š18í31m13a 9814551432

pardon překlep - o kterých ...

0/0
10.4.2014 8:56

P55a36v24e26l 96P33o28n67c26a35r 1793454532337

Tak zrovna tomhle poli mam myslim vic nez dostatecny prehled. Pani se vyjadruje k vecem o kterych v clanku neni ani zminka a slusne receno fantaziruje (a podsouva a projektuje).

0/−2
11.4.2014 18:21

A49d91e82l63a 12Č34e41r76n67á 4185667180165

Vždy mě udiví, kolik emocí a reakcí způsobují domací porody u české společnosti. Žiji v Británii, kde jsou domácí porody povolené a matky, které se tak rozhodnou rodit, mají k dispozici dvě porodní asistentky placené pojišťovnou. Rodit se dale dá samozřejmě klasicky v porodnici nebo v asistovaných centrech (často přidružené k nemocnici). Všechny porody, včetně těch v porodnicích, jsou vedené porodními asistentkami (lékař se v porodnici dostaví pouze v případě, že porod nepostupuje tak jak se očekává). Přesto se naprostá většina matek rozhodne rodit v porodnici či asistovaných centrech.

Proč se v Čechách tak bojíme povolení domácích porodů a vyvolává to vášnivé emoce I u odborné společnosti? Valná většina matek si stejně zvolí porod v porodnici, právě kvůli rychle dostupné lékařské péči v případě komplikací. Kolik domácích porodů (ať už plánovaných či nikoliv)  znáte ze svého okolí? Je to 1 ze 100 nebo 1 z 1000 ci ještě méně? Skutečně si porodníci myslí, že povolením (a hrazením) domácích porodů toto procento značně vzroste? Já si to nemyslím. 99% populace bude chtít rodit v porodnicích, i pokud by se domácí porody hradily pojišťovnami, a to právě kvůli eliminaci rizika. Jediný rozdíl bude v tom, že asistentky budou muset mít vzdělání a praxi, která bude uznávaná zdravotním systémem.

+2/−6
9.4.2014 11:57

B25ř80e85t70i51s63l42a85v 23Š11í21m21a 9804431582

Adela Černá

To je jednoduchá odpověd´ - není vypracovaný systém pro domácí porody. Není dostatek porodních domů, stát nemá peníze na to, aby dal k domácímu porodu dvě asistentky, některé ženy si nechtějí nechat vysvětlit, že právě ony ze zdravotních důvodů doma rodit nemohou, není vypracovaný právnický problém o zodpovědnosti, když lidé žalují zdravotníky, mají soudy velmi rozdílné názory atd.....

Nejsou peníze pro handicapované děti a všichni se bojí, aby takových dětí nepřibylo.

Naši nezodpovědní politici zrušili poplatek za pobyt v nemocnici, takže peníze chybí, ale přitom zde zadarmo léčíme asi padesátku raněných z Ukrajiny, pro které ještě musela dvakrát doletět česká vojenská záchranka. K tomu jsme jako jediní v Evropě poslali na Ukrajinu 60 milionů.

Kde chybí finance a řešení.... tak co dělat?

+4/0
10.4.2014 8:50

J21a33n 21K93r13p30e62c 5266473494792

protoze v britanii je to diky imigranstvi z nouze cnost a nechteji aby jim umiraly deti narozene doma rodicum kteri ani neumi anglicky a nemaji zakladni hygienicke navyky.

+1/0
10.4.2014 12:18

J30o12s77e67f 16N59o88v26á13k 1869396649371

Diagnóza je sice v dceřině kartě, ale jinak patří vám.

+1/−2
8.4.2014 16:13

K81a21t47e36ř89i71n51a 31P90u81č65á43l95k72o14v84á 3617647480304

Pokud by paní skutečně "nesla plnou odpovědnost za život svého dítěte", tak by nikdy doma nerodila. Domácí porod je vědomý hazard se životem a zdravím druhého člověka, který se nemůže bránit.

+7/−3
8.4.2014 12:09

M71a42r39t17i54n 94B61o32r63a39k 2715805670828

Váš názor, ale historie lidstva a příkldy z jiných zemí říkají něco jiného.

0/−3
8.4.2014 18:14

J22o91s82e36f 35D75o96č58k38a29l 4211336204854

Martin Borák

Kolik dětí jsi již porodil borče. Statistika je dobrá věc, ale co s tím malým procentem neúspěšných domácích porodů. Ten malý človíček nemůže za to, že měl za matku blbku.

0/0
18.4.2014 13:02

M83a41r51t31i90n 43H65a48v80l39í80k 4940195297663

Ta ženská je normálně blbá ......, která nemá vůbec tušení co dělá. Hlavně když to dělá jínak, což je dneska in.

+3/−6
8.4.2014 10:05

D61a19n83a 75T22e60n21z11l34e38r 5710332235143

Tahle paní mne fascinuje. Skutečně jí nedošlo, že když bude rodit doma, že to může skončit smrtí dítěte? V článku několikrát zdůrazňované "to si nikdo neumí představit" - bych opravila "někteří nevyzrálí jedinci si neumí představit".

On porod není jenom o pocitech a sobeckém přání všechno řídit, on je hlavně o té zodpovědnosti.

+9/−2
8.4.2014 7:30

N20a94t30a83l74i47a 32L87a49r89a 9349276726216

Souhlasím. Do té odpovědnosti patří i vědomí toho, jak různé podoby porodu a bezprostřední doby po něm ovlivňují fyzický a psychický vývoj dítěte.

+1/−1
8.4.2014 8:51

M53o54n40i65k76a 90R76o20l37l57o97v35á 5713392266925

zejména když dítě oživují přivolaní záchranáři..............

+5/−2
8.4.2014 10:53

A28l20e52n44a 69J43a60n20d43o81v44á 7729698931515

ale určitě to zavinili doktoři, jak taky jinak, ne?:-/

+2/−2
9.4.2014 17:45

D93a86n10a 57T79e97n15z56l31e36r 5100672715853

Porod je pro dítě pořádná fuška, u které je nejdůležitější jedno: nemělo by zůstat víc než 8 minut bez kyslíku. Ten zbytek, jestli maminka ležela na boku nebo na zádech, seděla v podřepu nebo se houpala v síti... je bezpředmětný. Můj názor...

+1/−2
8.4.2014 20:16

N49a74t91a71l56i71a 23L73a38r50a 9199936306316

I vám něco nedochází.

+2/−2
9.4.2014 7:57

P94a55v13e49l 43P16o13n47c71a81r 1463944222637

Ta posledni veta perfektne sedi.

0/−1
8.4.2014 12:12

J31a17r69o74m87í33r 92M16a51t11ě22j31e37k 1306587583476

A co je to vlastně ta přirozenost"? Co je na porodu přirozené a nepřirozené a proč - to "proč" mě zajímá nejvíc..

+1/0
7.4.2014 23:01

N84a76t83a60l74i32a 59L34a65r82a 9129136206356

http://www.hpnp.estranky.cz/ ;-D

0/−1
8.4.2014 8:54

A61n58n59a 52R30a79d44o15v96á 8374887147129

To je tak trapné, že se ani nedivím, že se pod to nikdo nepodepsal.:-P

0/0
8.4.2014 16:31
Foto

K37r21i78s81t88ý23n43a 60V27a38ň12k55o84v20á 3507320505903

Ještě aby, to psal někdo silně degenerovaný nebo zakomplexovaný.

0/0
12.4.2014 0:36
Foto

K12r41i74s60t72ý76n77a 37V77a13ň78k79o55v71á 3707290315233

JO, aha, ona je to recese... ještě na to brejlím.;-D

0/0
12.4.2014 0:38

A85n10n23a 89K76r73á43s30o57v96á 2452697933825

Za mě osobně - domácí porody jsou extrém, ALE...chápu, co těm maminkám, které ho chtějí, tolik vadí. Myslím, že to nebude jen "teplo domova"... 

Čeká mě do tří týdnů druhý porod a začínám se obávat. Ne porodu samotného, to se budu snažit ze všech sil zvládnout, ale toho, že narazím na blbce, v celém personálu stačí jeden. 

Šla jsem k prvnímu porodu informovaná, silná a odhodlaná. Po svévolných zásazích porodních asistentek ze mě zbyl uzlík nervů, neschopný vlastního uvažování a plně v područí vůle těch jedovatých dam. Porod nebyl dobře zvládnutý, byl dlouhý a těžký, syna museli křísit a nezůstal bez následků. Je to už  11 let, ale stačí si vzpomenout a sevře se mi žaludek. Stále se ptám - muselo to tak být? 

Co by bohatě stačilo je prostě vzájemný respekt personál - matka a naopak, ohleduplnost, komunikace a snaha o pochopení... To by k přirozenému porodu v porodnice mělo bohatě dostačovatR^

Nezbývá, než doufat, že na podruhé budu mít víc štěstí na lidi.

+5/−1
7.4.2014 13:16

P56a46v85e72l 36P76o47n11c14a60r 1443394802477

Jdete tomu stesti naproti a dobre vyberte porodnici, drzim palce R^

0/0
7.4.2014 13:23
Foto

K82r40i83s64t87ý36n45a 49K77a22b64á11t26o52v28á 7792909186193

Přeji Vám hodně štěstí a příjemný porod bez komplikací.

0/0
7.4.2014 13:37

N95a33t19a84l97i92a 54L74a83r94a 9619556466916

Jsou porodnice, kde nemusíte o přirozený porod žádat (a oni ho pak sehrají), ale na přirozenosti je to založené. Snad se vyplatí ubytovat se v tom městě na pár dní, jestli to jde. Poradíte si sama, dejte na instinkt, a hodně štěstí.

0/0
7.4.2014 13:39

Š95á46r27k22a 80S80t66a46ň16k67o73v17á 9353605949829

Nemůžu najít vaší odpověď kolik máte dětí? ;-D

+4/−2
7.4.2014 14:38

H33a69n35a 30P84r24o73c54h85á70z43k60o60v53á 9258663272183

Ja rodila zatim jen jednou a opravdu v tech bolestech a obavach aby bylo vsechno v poradku mi bylo uplne jedno jestli je tam ruzova nebo zelena stena, jesli je potreba nejake holeni nebo klystyr. Ale treba mi na to alternativky napisou, ze kdybych zustala doma tak nemam bolesti a obavy, ze to zpusobilo to prostredi;-)

+8/−1
7.4.2014 12:24

H29a15n11a 67P19r37o52c58h26á50z21k89o66v93á 9788113702913

Odpoved panu Sovakovi, 12:19, nejak to skocilo jinam.

0/0
7.4.2014 12:26

M29i25c17h81a72e71l36a 19H47a15v85l61í52k16o89v27á 1404899806650

Tak růžová nebo zelená stěna je asi to poslední, co nějaké alternativky zajímá :-) To jen někteří zdravotníci si myslí, že když to nalakujou narůžovo, tak mají splněno a netřeba se víc snažit :-)

A tak každému není jedno, jestli ho někdo nějakým způsobem nutí do klistýru, do holení, rutinně udělají nástřih, nutí do polohy na koze, odnesou po porodu automaticky zdravé dítě, nerespektují některá splnitelná přání rodičky, jsou arogantní a mají hloupé řeči atd. To už jsou mnohem podstatnější záležitosti, než pokojíčky a jejich barvy.

+3/−3
7.4.2014 15:18

J59i97ř77i36n96a 32M43a94n14d48á81t58o81v33á 9477118110475

Co je to za zaklínadlo - přirozený porod? Přirozeně lze přece rodit i v porodnici pod lékařským dohledem. Ještě jsem nezažila lékaře, který by jen tak, bez důvodu, mamince vnucoval císařský řez. Spíše naopak. A nejde jen o bezpečí miminka, ale i rodičky. Vím o několika případech, kdy zcela bezproblémový porod zdravého miminka vyústil v kritické poporodní komplikace pro maminu.

A jo, ono to nemocniční prostředí je nic moc, ale těch pár dní snad rozumný dospělý člověk vydrží. Vždyť jde o zdraví.

+4/−5
7.4.2014 12:05

P41a39v41e10l 88P46o72n63c97a14r 1103494632887

O zdravi jde i v porodnici, kdyz schytate spatnou smenu a doktor z pulky monitoru naridi cisare.

+3/−2
7.4.2014 12:08

J30i15ř41i30n47a 79M83a49n38d40á15t97o33v36á 9787288680875

A ta rodící maminka je nesvéprávná?

+1/0
7.4.2014 12:34

P25a91v57e51l 33P59o19n40c63a42r 1343384942637

Narazite na to, ze kdyz vam doktor rekne "umira vam dite, je nutny okamzity cisar", spravna reakce matky je zachovat klid a vybavit si vsechno co si o diagnostice plodu sama nacetla, ze existuji alternativy?

+5/−1
7.4.2014 12:37

L84e91n38k76a 91S26y63n30k62o90v10á 9117933909

Ano, ale musí si být vědoma, že jednou z alternativ je, že má ten u pultíku pravdu.

+2/0
7.4.2014 13:29

P23a45v83e78l 44P22o33n70c40a78r 1803814212177

Pochopitelne.

0/0
7.4.2014 13:32

M26a51r24t98i45n 50S23o41v97á12k 3357525334943

To je další z protimluvů. Tyto dámy proklamují jak chtějí pro sebe a dítě to nejlepší, ale pak ve finále neřeší bezpečí sebe a dítěte, ale svoje okolí - jestli je sestra dost ťuťu ňuňu, doktor se dostatečně usmívá, zdi mají růžovou barvičku a svítí svíčky. A ve finále řeknou, že kašlou na nějaké bezpečí a jdou rodit domů, kde mají stěny tu správnou barvu a svítí svíčky. Spíš mě překvapuje, že tohle má ženská při porodu vůbec čas řešit. To si nějaká ten porod užívá?

+5/−4
7.4.2014 12:19

P39a66v50e32l 64P28o27n27c57a55r 1933814392247

Jestli jste to jeste nezaregistroval, zeny tu pisou i o uzivani si stavu po porodu, mj.

0/0
7.4.2014 12:21

J60i59ř94i20n15a 56M14a21n75d11á65t52o77v81á 9477818530915

Fascinuje mě, jak si někdo, kdo neumí protivné sestře na poporodním říct svůj názor, vyptat se důvody dění apod. , může mít dítě a nést zodpovědnost za jeho život. Mám tři děti a rodila jsem před 21-10 lety ( ve třech různých nemocnicích) a nestalo se mi, že bych se s někým rozumně nedomluvila. Upřímně, víc než personál, mi vadila hystericky přecitlivělá mamina na pokoji. I když takovou jsem "vyfasovala" jen jednou, jednu.

+7/−2
7.4.2014 12:33

P87a38v40e73l 37P58o26n92c88a98r 1923684152627

Po celkovy narkoze napr.? To se dela veru dobre :-)

+1/0
7.4.2014 12:41

J20i97ř79i48n17a 25M46a76n90d27á89t49o66v21á 9507458780755

Pokud byl důvod k celkové narkóze, tak ženská může být šťastná, že v té porodnici vůbec je.

+4/0
7.4.2014 13:48

P11a12v93e10l 82P86o31n45c92a22r 1663144272167

No a tady se bohuzel zasadne pletete a je to presne duvod proc existuji tak protipolne postoje k porodum. Celkova narkoza muze byt vysledek napr. falesne pozitivni diagnostiky hypoxie plodu.

+1/−2
7.4.2014 13:51

D94a12n41a 78T11e98n73z37l54e21r 5470222825863

Máte na to nějakou teorii, jak se taková falešná pozitivní diagnostika dělá?

+1/0
8.4.2014 7:41

P90a14v52e53l 29P27o67n13c67a19r 1243924262707

Monitorem, a neni to moje teorie nybrz "funkce" pristroje v 6-7/10 pripadu.

0/−2
8.4.2014 12:10







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.