Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Redaktor v mateřské školce: Učil bych tu, ale za dvojnásobný plat

Tři dny jsem dělal práci, která mužům obvykle nenáleží. Učitele v mateřské škole. Pondělí bylo hezké, v úterý jsem pocítil únavový syndrom, k němuž se ve středu přidala migréna. O výplatu jsem si neříkal, ale dostal bych zhruba dva a půl tisíce čistého.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K97a91r15e75l 77C32e46r36m60a70n 5368245509964

Jak je možné, že to individuum pustili do školky ? Na místě rodičů bych je žaloval o náhradu v řádu milionů !

0/−2
24.3.2014 15:14

P28ř33e79m79y48s53l 84H86r87o66m48a65d65a 2424346798821

Oprava - učitelka MŠ nemusí mít VŠ. 

Jinak práce je to určitě náročná a je zoufalé, že naše děti vyrůstají v nepřirozeném prostředí, kde jsou téměř jen ženy a to až do svých 15 let věku. 

Redaktor by si měl zkusit také učit na nějaké speciální škole, či škole v nějakém pěkném regionu - třeba na Šluknovsku nebo na Kladně;-D

+1/0
24.3.2014 13:45

K48a79r56e90l 64C87e82r52m22a72n 5378615889574

Ve školce, kde jsem měl děti byli svého času dva muži, ovšem samcoložci a byl jsem rád, když školku opustili. Naštěstí žádný z nich nebyl přímo u mého dítěte, ale stejně Rv. Riziko nákazy HIV apod. je extrémní. Zaplaťpámbů za normální ženské.

0/−2
24.3.2014 15:16

M29i86c68h81a18l 38I38l50l47e33k 9214148479377

Pane,vy máte nějaká mindrák, že? Pravděpodobně vás taky láká představa románku s můžem a tohle je klasická odmítavá reakce;-D

0/0
25.3.2014 14:00

P22a66v13e12l 79M86e86j44s92t15r63i45k 2954373357796

Zajimavy clanek a jeste zajimavejsi diskuze. Mam stesti na skolku ve ktere tvori muzi temer polovinu vychovatelu a je to na detech i vychove dost znat, navic maji velmi otevreny system, zadne deleni na tridy a deti se sami rozhoduji o tom co budou behem dne delat a zapojuji se do ruznych tematickych programu dle vlastniho vyberu. Skolka je navic otevrena celorocne, zadne letni prazdniny, kdy spousta rodicu nevi co s detmi, kdyz jdou do prace. Ucitele se snazi deti motivovat k ruznym vecem a ne je jen hlidat aby si neublizili a nechaji je pod dohledem pracovat v dilne (s pilkou, kladivkem, hrebiky apod), malovat vodovkami (nekdy i po sobe:-), venku lezt pro prolezackach, okopavat zahradku a starat se o ruzne plodiny, ktere pak zpestruji jejich jidelnicek atd. Je naprosto normalni, ze rodice prinesou na karneval obcerstveni, kterym se vsichni zivi a na narozeniny jejich potomku pripravi dort, o ktery se podeli s kamarady atd. Rodice se schazi s uciteli, aby se dozvedeli jak se jejich deti projevuji v kolektivu a co se nejvice zajimaji. Minimalne jednou rocne je schuzka vsech ucitelu se vsemi rodici, kdy se diskutuje o vsem spojenem se skolkou, padaji ruzne navrhy na zlepseni programu pro deti, plus se domlouvaji brigady do kterych se o vikendu zapojuji i rodice a pomahaji s upravou  vystavbou hrist, zahonu apod spolecne s detmi. Je pravda, ze je to kousek za hranicemi v Nemecku, ale jedna se o normalni statni skolku a ucitele zde jsou placeni podobne jako v CR, cimz myslim vicemene prumerny plat. System skolky i pocet muzu-ucitelu je nestandartni i na zdejsi podminky, nicmene hlavni rozdil bude v pristupu ucitelu, kteri sve povolani berou jako poslani a spolupraci rodicu (samozrejme ne vsech), kteri se snazi skolce pomahat, nejenom na brigadach, ale trebai jako dozor na vyletech, organizovanim exkurzi apod.

0/−1
24.3.2014 12:26

L57e35n97k19a 28G77r95m59e25l51o54v97á 1414337792595

Tady je krasne videt, jak veřejnost vidí praci ucitelek (viz diskuze), opet se potvrzuje, jak je tato prace neuvěřitelně nedocenena okolím i státem. Každy by mel jit povinně alespoň na jeden rok učit a pak by zjistil, ze to neni jen o 6ti hodinách hraní a pak 2 mesice volna. Většina lidi by do Vánoc odpadla a kdyz ne do Vánoc, tak po Vánocích urcite a jeste za ty prachy... A mozna by se někteří rodiče, po takové zkušenosti, uvědomili nad výchovou jejich deti.A nevim, kde jste vzali, ze ma ucitel v MS 8 tydnu dovolene??? Ma volno 5 tydnu a to jeste narizene dovolene o prazdninach...tzn. nikdy jindy. Neexistuje si jet v unoru na tyden na hory...jj muzete jet, ale tak max. na lyzak s detmi s peci 24 hod. bez zaplaceni hodin navic. Stejne je to brutalne kratka regenerace tech 5 tydnu. Takze je to skoro stejne dlouho jako jinde a taky je omyl, ze je ucitelka placena jen za 6 hodin. Ucitelka je placena za 8 hodin klasickych, kdy 6 hodin je tzv. příma prace u deti a 2 hod. jsou pripravne, ve kterych se pripravuje veskery program, hodnoceni deti, vyzdoba, akce pro rodice s detmi atd.... prescasy vam nikdo neproplati a taktez konzultacni hodiny a take porady atd je take zdarma Nekteri v diskuzi pisi, ze je to temer nadstandartne placena prace, kdyz si vezmete tu dovolenou, ale urcite by se lidem napr. v manegementu libilo, chodit zadarmo do prace a kdyz by se odmitli zucastnit, tak by meli problem. a na vyplatnici by videli 20 hrubyho.......Neluve o zodpovednosti kterou za deti ucitele prebiraji, rikame tomu, neustale jednou a pul nohy v kriminale, je toho spousty, o cem si lide mimo skolstvi mysli uplne pohadky.....!!!!!!

+5/0
24.3.2014 10:37

K50a55m39i55l 68N34o80v11o70t84n92y 4636285722410

jen tak mimochodem pry ty, co tvrdi, ze ucitele dostavaji dost. zakladni plat pro lektora nejakeho odborneho vzdelavani je 500 kc za hodinu. dobri lektori si vezmou i nekolik tisic. a ucitel jen proto, ze uci deti, bere neporovnatelne min, i kdyz odborne by se leckteremu lektorovi firemniho vzdelavani vyrovnal.

0/0
23.3.2014 23:10

V10i24l67é74m 84K15o38s 4192438691534

Jak říkal Klaus už v 90.letech, ale spousta lidí to nepochopila a považuje to z nedostatku informací za hyenismus. Pojem spravedlivá mzda je absolutně nesmyslný. Mzdy určuje trh.A vzhledem k tomu, že pomáhat dětem na záchodě a šikanovat je spánkem po obědě je schopno vykonávat poměrně dost lidí, práce do noci to není a je to poměrně bezpečné, není důvod za to zaměstnancům platit více. Pokud chtějí vyšší plat, měli zvolit jinou kvalifikaci.

+2/−4
23.3.2014 20:13

L85e38n42k87a 12G69r34m13e94l50o96v79á 1204327532965

Myslim, ze byse s nemel vubec vyjadovat  tomuto tematu.

+1/−1
24.3.2014 10:39

P47e42t84r 42N40i52v20n53i83c73k57ý 3932544225467

V principi má pravdu. Děti  v MŠ může učit SPOUSTA (kvalifikovaných) lidí. Tudíž není důvod je nějak zázračně platit. Když se jim to nebude líbit, přijdou jiní. To, že ve školství je málo peněz, se ví mnoho desetiletí. Kdo se i PŘESTO rozhodne pro toto povolání, nemůže kvůli penězům brečet. PŘEDEM vědel, do čeho jde.

+2/0
24.3.2014 15:32

M95i84r25e47k 52Z68á81v81o33d39n25ý 7772907130448

Práce je to hlavně podle toho, jaké děti tam jsou. Pokud tam jsou smradi, tak s nimi stejně nic nenaděláte a pak je to peklo.

0/0
23.3.2014 13:07

R56u52d40o18l89f 75K57l37u22s43a28l 8877144389211

Tak to je nádherně napsané ;) ;) Fakt roztomilé. Díky za super článek!

+5/0
22.3.2014 22:25

E39l58i82š14k10a 93K94u83č11e37r65o60v61á 7139252743283

připomínka: hygieně by se asi nelíbilo, že děti jedí buchty, které "přinesl někdo z rodičů". v naší školce je přinášení buchet a dortů a dalších podobných věcí striktně zakázáno :-P

0/0
22.3.2014 21:00

R50u48d27o15l62f 45K31l69u47s56a13l 8147344799771

Vždycky přemýšlím, kam ten náš svět spěje... nesmí se jíst buchty od rodičů, nesmí se skoro jíst melouny, nesmí se skoro všechno. Jak pak má děti dětství bavit.

+13/0
22.3.2014 22:26

K52a21r98o66l94í85n12a 50K60y67s39e79l34o24v95á 9342962681985

Ono jde hlavně o to, že když někdo z rodičů do těch buchet "zavleče" nějakou tu bakterii, tak z toho bude mít oplétačky školka. Navíc nevíte, v jakých podmínkách to dotyční připravili. Pokud to není malá školka a rodiče dětí nejsou v úzkém kontaktu, je to jako kdyby Vaše dítě konzumovalo jídlo neznámého původu.

+4/0
23.3.2014 0:27

R47u64d21o16l75f 22K60l43u61s46a90l 8797764579871

Ano, já vím, že to tak je. Ale můj původní koment trvá. Tohle je jen další ukázka toho, proč to nechápu.

+3/0
23.3.2014 11:06

E17l49i13š57k78a 42K48u97č65e47r33o64v96á 7549512323163

ještě před pár lety to tak neřešili, ale asi jim to někdo "zdůraznil" nebo byl průšvih, ale upřímně, mají pravdu.

0/0
23.3.2014 18:01

K44a35t42e22ř41i15n33a 53P43e51š49k13o69v86á 7625326461173

ale houby maji pravdu...vzdyt ty buchty pece nekdo z rodicu deti, ktere tam chodi...proste souhlas s Rudolfem...vsechno je tak uplne organizovane predpisy...az je to proste smutne

+4/0
23.3.2014 18:11

E55l31i48š88k65a 98K66u55č67e52r57o63v87á 7209242843453

to je možný. moje babička z plesnivé marmelády taky jen odebrala tu horní vrstvu a zbytek namazala na palačinky. ale to neznamená, že s tím souhlasím a že bych dneska takovou dobrotu snědla, mít na výběr. a co dělají rodiče druhých dětí s palačinkami, nádobím a zda si myjí ruce, to bohužel zkontrolovat nemůžu. ano, v první chvíli mě to zaskočilo. ale pak jsem si řekla, že je to vlastně dobře.

0/0
23.3.2014 22:32

L51e25n74k75a 44G79r14m45e89l97o93v95á 1594707422605

Tady jde o to, jestli byste vy jako rodic schvalila konzumaci pokrmu svym detem, pripravene od nekoho ciziho... Nevite absolutne, v jakem prostredi byl pokrm pripraven. Ten, kdo to pripravil, muze byt klidne nejaky psychopat a vsechny otravit. V tomto svete uz nevite, co se muze stat. Je to okolim a svetem v jakem zijeme, ne hygienou. Jsou to bezpecnostni opatreni.

+1/0
24.3.2014 10:45

L47e95n10a 67B55u68r42i55a85n46o79v95a 3794637393882

A to je škoda, protože mizí lidský faktor, vše jen podle předpisů a nařízení. Dítě se nemůže pochlubit, jak má hodnou a šikovnou maminku, jaký mu udělala krásný dort:-/. Mohou být námitky, že může dojít k nějaké nákaze, ale já to za 30 let nezažila.:-(

+2/0
23.3.2014 20:15

J83a51n 21K16a70d41l20e50c 7434532751104

Hygiena je pro sraby. Podívejte se, jakou imunitu mají cikáňata!!

+1/0
24.3.2014 10:12

M71a59r17t80i25n12a 50B24í23l27k89o81v81á 5297888975

Skvěle napsaný článek, naprosto s ním souhlasím.R^

+4/0
22.3.2014 20:44

S98i18m64o35n68a 15P21a18n59t35ů88č16k84o59v33á 3118915422823

K platům učitelů: ano, 20 hrubého není bůh ví kolik, ale na druhou ruku: ve školce 6 hodin, ve skole jen 4-5 hodin práce denně. Přepočítejte si to na osmihodiné směny a jsme doma. Ano, někteří učitelé někdy opravují sešity a podobně, ale toho taky nejsou závratné hromady, záleží samozřejmě na předmětu. V létě dva měsíce prázdnin, během roku další cca měsíc volna za plný plat. Když jejich mzdu přepočítáte na hodinovou vztaženou k roku, jsou to velmi krásné peníze. A spousta volna, dotované obědy, žádná několika denní školení, služební cesty, přesčasy... Má to zkrátka pro i proti a každý, kdo to jde studovat, si musí zvážit, jestli je to to, co chce, stejně jako u každého oboru.

+9/−15
22.3.2014 19:53

A36l38e98n80a 76V23e25s75e66l61á 3383341505518

Dovolená činí osm týdnů. Ano, je to víc, než základ daný zákoníkem práce, ale rozhodně ne tři měsíce za plný plat.Ta představa, že učitel pracuje jen když zrovna učí ve třídě a jinak možná tu a tam opraví nějaký ten sešit, je taky dost mimo...

+10/−2
22.3.2014 20:10

S22i51m35o87n49a 40P66a47n98t31ů88č23k43o38v63á 3928875882493

Je to víc? Je to dvojnásobek, to nenabízí ani nejlepší zaměstnavatel v zemi, aspoň jsem se zatím setkala s max 6 týdny. A Těchto 8 týdnů je během letních prázdnin, resp tedy spíš 7, poslední týden bývá přípravný, tedy pracovní - ale opět na cca 4 hodiny denně. A během roku mají učitelé podzimní prázdniny - 2 dny, vánoční prázdniny - 1-2 týdny, pololetní prázdniny - 1 den, jarní prázdniny - týden, velikonoční prázdniny - 2 dny. To máme 15 - 20 pracovních dní, kdy učitel neučí, přesto bere plný plat. Plus všelijaká ředitelská volna atd. Takže skutečně 3 měsíce za plný plat.

+5/−5
22.3.2014 20:28

A45l62e68n10a 37V87e22s53e38l53á 3563301105478

To se  pletete. Tyhle prázdniny mají děti, nikoli učitelé. Na některých školách chodí tou dobou do školy (ono se najde dost jiné práce i mimo přímou výuku), na většině dají ředitelé přednost levnější variantě a na tu dobu nařizují čerpání náhradího volna za přesčasy. Prostě za nemocné kolegy se pak supluje zadarmo. Víte?

+7/−1
22.3.2014 20:33

S63i71m17o97n23a 51P11a26n87t39ů76č90k63o78v85á 3228735722483

Je to asi případ od případu, nebudu se hádat, že to, co popisujete, nikde v republice neexistuje. Ale mám kolem sebe několik učitelek - v rodině i mezi kamarádkami a tohle nikdo z nich ve škole nemá. Prostě jak jsou ve škole prázdniny, ony mají volno a basta. Jednou musela jít příbuzná o prázdninách do školy zalít školní pozemek, protože školník byl v nemocnici a nadávala ještě dva roky, co si to ředitel dovolil, obtěžovat ji o prázdninách. A to bydlela od školy asi 700 metrů, zabralo jí to i s cestou asi hodinu a stalo se to jednou za její 40 letou kariéru.

+6/−3
22.3.2014 20:51

E83l15i87š53k51a 97K98u37č86e37r93o51v11á 7889742793653

jak zadarmo? za volno! že se přesčasy neproplácí, ale vybírají ve formě volna? to je ale normální.

+4/0
22.3.2014 21:02

A55l94e73n46a 47V28e74s38e32l45á 3343431675258

Ano, tak jsem to myslela. Jasně, že je to normální - ale už není normální, pokud někdo vidí jen to volno, ale už ne ty přesčasy.

+3/−1
22.3.2014 21:05

P79e82t80r25a 42N75o28v65á98k23o24v24á 7888926874758

Ono přesčasy - prvních pět let, kdy máte nejvíc energie, ale žádné zkušenosti, máte ty přesčasy, protože si musíte nadělat přípravy, musíte zjistit, jak vlastně učit, musíte se dostat do toho tempa a způsobu práce dětí. Ale po těch 5 letech máte v podstatě vystaráno. Už víte, jak na to.

Všichni moji příbuzní ve školství přiznávají, že by nemělili za lépe placenou práci, protože to mají velice podobně, jak bylo popsáno výše. Škola se kolikrát zavře ten den, kdy se rozdalo vysvědčení, klidně oni ještě ten den večer jedou na dovolenou. Ano, pak musí nastoupit třeba 14 dní před začátkem vyučování - dle potřebné práce, reparátů apod. Ale zase červenec a srpen jsou dlouhé měsíce, ne 4 týdenní, takže těch 7 týdnů dovolené mají jistých. Jiné prázdniny jsou podle situace, ale když jsem se ptala švagrové, jestli o jarních budou "uklízet kabinety", tak na mě koukala, jako kdybych spadla z višně. Protože pro školu je výhodnější týden netopit, než tam hnát učitele něco dělat.

Na druhou stranu si myslím, že děti jsou dneska rozjívenější, protože rodiče jsou mnohem nesystematičtější a hysteričtější, takže učitel má mnohem víc práce a velmi úzký prostor pro manévrování, nesmí v podstatě nic. Tudíž co se týká volna se domnívám, že to není "chyba" učitelů, ale že mnohem víc zaměstnání pracujících s lidmi by si zasloužilo delší dovolené. Zavedli jsme počítače, zrychili práci třeba 10x, ale dovolené se podle toho nezměnily, ačkoli vyčerpanost lidí je větší.

+3/0
23.3.2014 9:22

B12a87r98b29o66r77a 98D11o45s85k22o24č28i61l74o92v29á 3211240676292

je šměšné, jakou mají někteří představu o náročnosti učení. Ono totiž kromě těch 4 - 5 odučených hodin taky třeba musíte držet dozory, občas je porada. Třídnice se taky sama nenapíše. Občas je třeba vypracovat nějaký individuál, připravit písemku nebo pracovní list, vymyslet zajímavou činnost, připravit různé kartičky, protože se musí učit zábavně a vůbec nemluvím o tom, že opravujete štosy sešitů. Jsou různé projekty, na které se taky chvíli připravujete, občas musíte absolvovat školení. Taky třeba neučíte vtahu, ale máte volné hodiny, máte taktéž povinnost mít konzultační hodiny, několikrát do roka jsou rodičáky - a tohle všechno nemůžete dělat v těch hodinách kdy učíte, takže napsat že máte 4 - 5 hodin práce denně je opravdu výsměch!!!!

+11/−1
22.3.2014 21:44

F41r14a46n89t94i59š32e33k 39H80o50r56á43k 2452449476584

Jen tak mimochodem - Vás snad někdo nutil to dělat, když je to tak náročné?

0/−12
22.3.2014 22:37

B11a83r79b78o56r62a 14D46o46s48k31o94č76i78l29o55v39á 3551940826762

snažím se vysvětlit poněkud mylnou informaci o odpracovaných hodinách, toť vše!

+7/0
22.3.2014 22:57

S82i48m78o22n55a 41P73a70n28t38ů58č80k61o22v83á 3488925842503

Tak vám to přijde směšné, já mám matku učitelku, dvě tety učitelky, vyrůstala jsem v prostředí plném kantorek, 4 moje sestřenice jsou učitelky, takže opravdu realisticky vidím a slyším, jak se věci mají. Přípravy a pomůcky se dělaly prvních pár let, dalších 40 učí pořád stejně. Pokud jste schopna dozor na chodbě napsat do výčtu pracovních povinností, pak se pro změnu musím zasmát já. Zkuste se zamyslet nad tím, jak to chodí v jiných profesích, kolik práce musí člověk udělat, aby  dostal peníze, které učitelka dostává za dozor na chodbě;-D Zkuste si zhodnotit svoje možnosti v jakémkoli jiném oboru.

Dle vaší agresivní dikce bych vám doporučovala návštěvu lázní, Ideálně v Jeseníku, tam jsou na tohle zařízení. Uleví se vám, přestanete křičet i v psaném projevu a třeba vás ta práce nakonec začne ještě bavit;-)

+3/−7
23.3.2014 10:44

V42ě52r57a 21O10n38d62r12u31š10k14o88v49á 8642815285441

Možná právě kvůli Vašim příbuzným nahlíží česká veřejnost na učitele jako na profesi, která bere královské peníze, ale práci odvádí minimální.

Učím na ZŠ a 4 nebo 5 hodin jsem v práci byla jen jednou. V přípravném týdnu máme pracovní dobu od 8 do 15 hodin, když odejdu z práce po 6 hodinách, tak jsem ráda, většinou v ní trávím hodin minimálně 7, a když připočítám práci doma, tak moje pracovní doba je přibližně 10 hodin denně včetně neděle. Ředitelské volno jsem ještě nezažila, ale školení do 6 do večera a taky den, kdy jsem pracovala 24 hodin v kuse, protože po skončení vyučování jsem s žáky nocovala ve škole a spánek mi dopřáli jen na 2 hodiny. Smlouvu mám na necelých 35 hodin týdně (na částečný úvazek), ale práce mi zabere přibližně 60 hodin týdně, takže mi 8týdenní dovolená přijde jako adekvátní odměna za práci, kterou mi nikdo nezaplatí. Šla jsem učit, protože jsem chtěla a baví mě to, ale klidně řeknu, že kdybychom my učitelé neměli tolik dnů dovolené, nedělala bych to.

+8/−1
23.3.2014 13:55
Foto

J10a66k11u31b 40H75á28j19e71k 1238240650448

"Přípravy a pomůcky se dělaly prvních pár let, dalších 40 učí pořád stejně." Ano, tímto způsobem učí špatní učitelé a díky nim si kdekdo znechutil vzdělání. Není to ale standard.

+7/0
23.3.2014 15:02

A17l46e70n53a 49V33e34s36e77l82á 3913381515698

Ano, tohle je asi hlavní problém odměňování ve školství...

Je spousta učitelů, co učí podle čtyřicet let staré přípravy (a ještě zadají na půl hodiny žákům samostatnou práci a v mezičase si přečtou noviny). Pro ty jsou opravdu školské platy královské, protože nikde v soukromé sféře by jim to za ty prachy neprošlo...

Pak jsou učitelé, co se své práci a dětem věnují, vymýšlejí vylepšení, o víkendu vyrábějí pomůcky - a ti jsou platově opravdu hodně podhodnoceni.

Blbé je, že jsou oba odměňováni podle stejných tabulek. Když bude ředitel jo chtít (a většinou nechce, aby si nedělal zlou krev) bude možná mezi nimi rozdíl pár stovek osobního ohodnocení. To je ten problém, ne nízké platy jako takové...

+4/0
23.3.2014 15:58

B23a48r19b26o79r93a 48D47o35s83k29o12č76i38l12o37v24á 3471450856922

hm, tak přípravy se dělají prvních pár let a pak jsou nové učebnice, inovuje se učivo nebo se přehazuje do jiných ročníků........ Pokud někdo učí 40 pořád stejně, je to k pláči, protože jen za posledních 10 let jsme úplně někde jinde.

Nehodnotím, jestli učitelé mají málo nebo moc, spíš mi vadí názor lidí jako vy, že je to vlastně brnkačka, kdy denně odpracujete 4 bezstarostné hodiny a máte padla8-o

+4/0
23.3.2014 18:52

R67o28m94a24n 57M92a18r32e82k 5180917879157

S tou pracovní dobou to snad nemyslíte vážně,nevím,kde paní učitelka Kristýna z článku vzala 6 hodin ,ale  pracovní doba učitele v MŠ je 40 hodin týdně - práce s dětmi činí 6, někdy 7 hodin denně - podle směny, ale tím to nekončí.Musíte se připravit na další dny, napsat třídní knihu, psát plány podle RVP (píšete je třeba i po nocích) a pak je tam spoustu akcí,kdy trávíte v práci spoustu hodin navíc. Kdo o tom nic neví, ať se tu nedohaduje. A samozřejmě všem vadí 40 dní dovolené - kterou si musíte vybrat o letních prázdninách, takže to znamená si zaplatit nejdražší termín dovolené a nebo nikam z finančních důvodů nejezdit.  A to,že ve škole tráví učitelé 4 - 5 hodin je také výsměch. Jsou tam i hodiny na suplování a domů si učitel nese práce na opravu a příprava na další den zabere také dost času. Na den třeba podzimních prázdnin pak dostanete za úkol vypracovat projektové vyučování,což vám zabere celý den.     

A bohužel v poslední době je nejhorší práce s rodiči. Veškerou zodpovědnost za výchovu svého dítěte se snaží přehodit na školu, Dětem zaplatí denně 3 kroužky,jen aby si je mohli vyzvednout až v 17 hodin ze školy,ale sami se jim vůbec nevěnují. Nezvladatelné dítě vám do školky denně vodí v 6.45 hod vyzvedávají si ho za minutu pět a ještě vám u toho sdělí,že ho nezvládají - takže vám ho tam radši nechají celý den s dalšími 27 dětmi a ještě vám řeknou- "vy máte teda nervy, já bych to dělat nemohl". A to ještě radši nesmíte myslet na to,co všechno  by se mohlo stát, protože by jste s dětmi nikam nemohli jít a nejezdit na školy v přírodě apod. Nakonec,když venku říkáte dětem,aby nesahali na toho velkého psa, který  bez vodítka a bez náhubku vběhne mezi ně, vám ještě začne nadávat jeho panička, co to ty děti učíte,že se budou bát psů, vás dorazí. 

Ale nebudu si jen stěžovat, protože mi hned někdo odpoví, že mě nikdo nenutí to dělat. Šla jsem do školství z lásky k dětem. Bohužel iluze zmizely po několika měsících této práce, ale když se s tím smíříte, to upřímné objetí od těch

+1/0
23.3.2014 7:42

S15i69m62o96n44a 70P95a68n20t86ů33č47k56o94v34á 3498675532923

Pane Marku, vy trpíte nějakou krizí sexuální identity? A s tím můžete učit? V téhle zemi je fakt možné všechno. Jak jinak mi vysvětlíte, že o sobě píšete v ženském rodě?

A jinak, mícháte dohromady školy a školky. Pokud děláte ve školce a vadí vám, že tam rodiče vodí děti ve vaší pracovní době, asi si najděte jiné zaměstnání. Pokd je školka do 17 hodin, vyzvedout si dítě v 16.59 je snad v pořádku, ne? Musí být fajn svěřovat dítě takovému neurotikovi/neurotičce. Co se týče pracovní doby učitelky ve školce, nemám zkušenosti, v článku píší 6 hodin a asi to tak nějak bude. Ve školách se skutečně učí 4-5 hodin denně.

+3/−2
23.3.2014 10:49

R65o76m55a30n 23M11a31r11e40k 5250517749377

Přemýšlím,zda mám vůbec vaší osobě odpovídat,ale pro váš klid, žádnou krizí identity netrpím, jsem žena,pouze je na počítači,z kterého píši přihlášen někdo jiný , tudíž se tam objevilo jeho jméno, to by ale snad tak inteligentní osobě,jako jste vy, mohlo dojít. A píšu o škole i o školce,protože jsem pracovala v obou školských zařízeních a chtěla bych vás poprosit, než budete chtít rozebírat pracovní dobu učitelů, najděte si alespoň podklady ve školských dokumentech. 

Také jste zřejmě nepochopila,proč jsem psala o tom,že některé děti tráví denně ve školském zařízení 10 hodin - tedy od 7 do 17 hodin (a jsou to mnohdy děti,jejichž rodiče jsou doma). Ale zřejmě vám to připadá v pořádku. Můj názor je ten,že by si rodiče měli svých dětí užít, dokud jsou malé a po jejich blízkosti touží - to je však podle vás asi názor "neurotika". Děkuji za komunikaci s vaší osobou,ale dále o ni nemám zájem.

+4/0
23.3.2014 14:13

E23l70i33š42k74a 27K13u73č89e34r56o41v71á 7769112963833

fíha - vás já přímo vidím, jak vlídně komunikujete s dětmi a zvlášť jejich rodiči ;-D

0/0
23.3.2014 18:07

L81e25n63k97a 31G37r59m48e49l94o23v69á 1644527682215

je to stejne jako v obchode. Kdyz se zavira v 17 hod. tak se zaviraji a zamykaji dvere v 17 hod. kdyby jste byla prodavacka a lidi by vam prisli 16:59 a jeste by 20 min nakupovali, tak byste sakra protestovala (prirovnani k tomu, ze si rodic vyzvedne dite 16:59, ale nez se prevlekne, kolikrat jeste posvaci, sam rodic si uz byl nakoupit, protoze konci 14:30, ale nechce se obtezovat s ditetem a je mu jedno, ze po nich musi jeste uklizecka uklidit a ta ma prac. dobu do 17:30, ale kvuli nim to nestihne do pul, tak je tam do trictvrte, ale to ji nikdo nezaplati). opet realita

0/0
24.3.2014 11:14

D95i33t84a 71S90m74í49t50a29l75o51v97á 7881519345309

Četla jste ten článek vůbec? Nejspíš ne. Právě sama učitelka z článku píše, že na peníze si nestěžuje. Stěžuje si na to, že stejné dostanou učitelky snaživé i ty, které tuhle práci dělají opravdu jen kvůli penězům.

0/0
23.3.2014 19:20

L13e56n43k36a 21G38r91m42e73l92o34v32á 1894137342815

zijete v naprostem omylu!!!

!8tydnu? ve skutecnosti 5 tydnu a narizene dovolene, kdyz dostane manzel jindy dovolenou, tak mate proste smulu a pojede kazdy sam

!6hodin? prace je to 8 hod a nekdy i dele, bez proplaceni prescasu

!krasne penize??? jste neustale min. jednou nohou v kriminale

!dotovane obedy? prispivaji i ve fabrikach nekdy uz i u soukromniku

!sluzebni cesty? tyden na horach ci skole v prirode s detmi, kdy musite poskytnout 24hod peci a jste za deti zodpovedny svym krkem? zda se vam to malo? !skoleni? kazda ucitelka ma primo povinnost se dale neustale vzdelavat, jak samostudiem, tak na skolenich a ano, i nekolikadennich !prescasy? jsou, je jich spousty a nikdo vam je neproplati, muzete si je vybrat, ale jen tehdy, kdyz je malo deti a za vas by nikdo nemusel delat - to je temer neuskutecnitelne, tedy pokud skolku nezachvati epidemie, ale to vetsinou ucitelky odnesou na svem zdravi !Studium si dopredu rozmyslet?? Jak dlouho myslite, ze uzakonili tyto penize? prave proto, ze jde nekdo dobrovolne studovat toto odvetvi, mel by dostat takove penize, aby tomuto povolani odpovidaly. Kdyz posloucham kolegyne sluzebne starsi, jake byly drive deti a nemluve snad o rodicich, tak bych si za

+1/0
24.3.2014 11:04

J87a29n74a 52H25o35f91f16m74a23n78n54o85v60á 2590979698910

Mě se líbí, jak všichni pořád řeší, že jsem ve školce jen 6 hodin a o prázdniny mám dva měsíce volno, ale už nikdo nějak nevidí, že na rozdíl od ostatních, kteří jsou v práci 8 hodin, přijdou domů a mají "padla", já musím dělat přípravy na další den, shánět materiály, tisknout obrázky a kolikrát sedím až do noci u stolu a stříhám geometrické tvary a předkresluji obrázky na další den, atd. A volno dva měsíce? Jako to si vážně myslíte, že všechny MŠ se o prázdninách zavírají? Sice nefungují všechny třídy, ale provoz dále běží, kam by pracující rodiče svoje děti dali? Mimo to se musí připravit školní vzdělávací program nebo třídní vzdělávací program na následující rok, sehnat veškeré materiály, didaktické pomůcky, písničky a to zabere hodně času (a ten se nepočítá na hodiny nebo dny ale na týdny). O samotné práci nemluvím, ano vybrala jsem si jí a baví mě, ale nemám ráda, když mi někdo nutí, jak se mám dobře, že si jen hraju a mám strašně pohodovou práci, protože to prostě není pravda! Se samotnými dětmi se vycházet dá i když jsou rozmazlené a nevychované, ale domluva s rodiči je něco tak příšerného, že si to lidé mimo obor vůbec nedovedou představit - vy možná lezete do *** šéfovi, ale my musíme dělat totéž s 25 rodiči. O obrovské zodpovědnosti ani nemluvím, práce s dětmi je podle mě co se týče zodpovědnosti ta nejnáročnější vůbec.

+1/0
24.3.2014 11:11

P65e18t18r41a 10H66a41n52á96k97o50v27á 6590250514687

Děkuju učitelům a učitelkám, že nám neděkují a neodchází.

I učitelé mají (jako mnoho dalších profesí) na západ od našich hranic daleko vyšší platy, přesto nám nikdy nevyhrožovali a nevydírali nás.

A přitom je zřejmé, že učitelé si - na rozdí od lékařů - na chodbách a ve výtazích o úplatky na přilepšenou říci nemohou.

Prostě tak trochu jiný charakter, asi... ;-)V

+9/0
22.3.2014 18:23

S19i69m75o80n14a 77P63a37n61t97ů59č46k56o22v43á 3368615962473

To nesouvisí s charakterem. Je to o ambicích - viděla jste někdy ambiciózní učitelku? Pak taky o lidské lenosti - zanadávám si u piva, ale nic nepodniknu. A v neposlední řadě o jazykové vybavenosti. Znáte učitelku v MŠ, která umí cizí jazyk tak, aby v něm mohla pracovat? A ve školách to není o moc slavnější. Navíc s odchodem do zahraničí souvisí spousta praktických problémů, jako třeba co tam bude dělat manžel, co s dětmi, které neznají řeč...

+3/−2
22.3.2014 20:10

P25e73t56r29a 17H21a72n38á92k65o56v62á 6620130264507

Tak ty problémy, co popisujete na konci, řeší lékaři také.

No a k tomu úvodu: ano, znám mnoho učitelek, co cizí řeč ovládají tak, že by mohly v zahraničí pracovat. Ale o tom to přece úplně není. Ony by se mohly sbalit a jít dělat něco jiného...

0/0
23.3.2014 8:04







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.