Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Příběh Elišky: Manžel odmítá cokoliv řešit, problémy nechává vyhnít

S manželem jsme spolu už téměř 15 let. Máme dvě dcery, dvojčata. V rodině jsem byla vždy já, kdo se staral o všechny rodinné záležitosti. Jenže ne všechno jsem mohla obstarat sama, některé věci prostě byly a jsou manželovy záležitosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L57u76d47m43i66l84a 84Š33i22n38d20e43l37á24ř72o76v73á 7662566252181

Ať ta paní hledá chyba hlavně sama v sobě. Vybrala si ho sama (nikdo jí ho nenutil), měla možnost ho poznat, ale ona ho hlavně honila do svatby, přestože on se ženěním nijak nepospíchal. Prostě ho uhnala a ještě by chtěla, aby vše dělal tak, jak  ona chce. Aby poslouchal a plnit její přání či rozkazy. Takto to ale nefunguje. Kdo víc, co by řekl ten pán o svojí ženě, kdyby měl popsat jejich manželství ;-D

0/0
10.3.2014 16:10

M20i26c57h71a91l 42M66i85l67l61e71r 9186902869722

pan by potreboval ochutnat vlastni medicinku.

Eliska by mela "zapomenout" zaridit/udelat neco, co se tyka jen jeho a jeho zajmu. A ne jen jednou. Pak by mela oznamit, ze dovolenou u more nezrusi. Pojede ale na ni jen ona s detmi a manzel at se doma stara jak zaplatit penale.

+1/0
27.2.2014 10:11

A79l67e54n43a 39V75e55s64e45l43á 3383751715678

Je to pěkné, ale nefunguje to... Když se dluh nezaplatí, penále dál poroste.... a jednou jim u domu zazvoní exekutoři a řeči "Já jsem jela s dětmi na dovolenou a on se o to měl zatím doma postarat", je zajímat nebudou... Těch věcí, co by se týkaly JEN jeho a nezasáhlo to zbytek rodiny, je minimum... jestli teda vůbec nějaké.

0/0
27.2.2014 11:48


J27a31k57u63b 62K87u67b54a 5918144974495

Nevím, pitomá je tady Eliška - od začáku říkala že nikdy nic neřešil a vlastně je pořád stejný - na co si tedy stěžuje? Chce ho snad změnit? 

A pokud chce všechno hned řešit tak bych na to taky neměl nervy...

+2/−1
25.2.2014 22:54

A16n89n78a 69Č97e88r80m67á29k74o48v28á 1445795116844

no já nevím - ale taková je většina chlapů. Občas mívám stejné pocity, ale pak si říkám, je holt prostě takovej - a někdy když zařvu tak dokonce něco i udělá....ale prostě tak to chodí no....taky si ho rozmazlila - oni s hned zvyknou, že se o věci stará někdo jinej. Rozhodně bych se kvůli tomu nerozváděla, spíš bych mu to dala sežrat jinak - např. bych mu přestala prát apod. Třeba ho pak napadne, že samo se to neudělá..a taovými malými krůčky možná vyvine i vlastní aktivitu - a dovolenou si zařiďte bez něj - třeba mu to taky docvakne:-)

+3/0
25.2.2014 16:32

J55o83s98e35f 54H27o84l97e24č83e39k 8571696914551

;-Dsice byste tomu neverili, ale takove jsou i zeny ;-). Sice to neni tak rozsirene jako u muzu, ale jsou.

0/0
26.2.2014 8:56

R53o39m47a17n 12S19o43u12č95e58k 1792485790469

rozvod!

+1/−2
25.2.2014 11:43
Foto

B32a75r96b76o36r72a 84T83o94m38š69ů 7551528419372

Madam je dobrá blbka, že to neutla zavčasu! Pořád ho jen omlouvat, že je jinak skvělý chlap a bla bla bla bla.... to nikam nevede. Dávno už se měla sebrat a odejít od něj - jenže to je moc náročné, zůstat sama s dětmi s méně penězi, než se nechat podporovat z dalšího platu, že? Rv

+1/−6
25.2.2014 8:20

P66a71v73l87a 77N10o60v37á 3535683938445

Tak někdo není tak prudce asertivní a akční. Pravděpodobně to, že s ním žije dvacet let, ovlivňuje to, proč ho jen tak nechce opustit a chce najít nějaké řešení. Taky proto prosí odborníka o radu. Chování jejího manžela mi rozhodně není sympatické, je to pěknej trouba, ale paní rozumím, že chce situaci řešit jinak než pálit mosty. Já osobně bych s ním nevydržela, protože nemám tolik trpělivosti a nemohla bych si takovýho člověka vážit. A máte pravdu, určitě není jednoduché vyjít z jednoho platu se dvěma dětmi, ale co vás dovádí k takovým závěrům? Že vy budete taková ta věčně nespokojená pichlavka?

+4/0
25.2.2014 9:12
Foto

B46a87r32b35o75r66a 57T55o78m35š75ů 7811408159892

Věčně nespokojená pichlavka? Tak nějak netuším, co si pod tímto výrazem představit... Ale to je fuk. ;-D

K takovému závěru mě vede má vlastní zkušenost s naprosto stejným typem chlapa, který se tak ovšem projevil až po narození syna. Malému byly dva roky, žili jsme v pro mě cizím městě, začínal mi poslední ročník školy, čekaly mě příjmačky na další, pobírala jsem jen rodičovský příspěvek a stejně jsem se dokázala sebrat a jít podat žádost o rozvod.

Je to jenom o tom přiznat si zavčasu, kdy ještě má smysl ten patologický pseudo-vztah (jinak se to nedá nazvat, vždyť s takovýmto chlapem není žena ženou, ale jeho matkou) nějakým způsobem zachraňovat a kdy ne. ;-) A taky o tom mít silnou vůli nějakou dobu dřít (nic jiného mi nezbývalo, když jsem chtěla sebe i syna uživit a zároveň dokončit školu).

Znám spousty žen, co omlouvají "toho svého" blbce, flákače, mamánka, záletníka, alkoholika, násilníka... tím, že "kromě toho je to hodnej chlap" a podobně. To vše jen proto, aby si omluvily to, že jsou moc pohodlné na to, aby od něj odešly. Rv

+1/−3
25.2.2014 9:59

P79a30v49l40a 61N44o61v47á 3715433908805

Nevěděla jsem jak kulantně označit neukojenou protivnou ženskou... Alespoň tak jste se mi z příspěvku jevila. Teď jste to moc nespravila, i když je mi jasné, že je vám to asi jedno.

Takže podle sebe, soudím tebe... jo, to k vám taky pasuje. 

Myslím, že podle těch pár vět, které paní o problému napsala, nejde přesně určit, kde je jádro pudla. A vy z toho vyvozujete pomatené závěry, které jste posbírala z jedné zkušenosti.

+5/−2
25.2.2014 10:05
Foto

B30a89r47b97o26r86a 74T45o97m96š14ů 7211558589142

Podle Vás tím, že napíšu svůj názor, neprávem soudím paní z (beztak smyšleného) článku podle "těch pár vět"... Ale Vy máte po dvou mých příspěvcích v diskusi potřebu mě školit o tom, že jsem neukojená protivná ženská? ;-D Na to opravdu nemám co říct. ;-D

+3/−4
25.2.2014 10:11

P64a41v36l59a 93N65o69v91á 3815253378845

Tak podle toho, že jste neustále v útočném postoji,používáte na můj vkus příliš ostrá slova a ve vašich textech se to hemží patetickými smajlíky, abyste dala najevo, jak jste nad věcí, si lze něco domyslet. Prostě nemám ráda hrubé lidi, co si za každou cenu ten názor prosadit prostě musí.

+4/−3
25.2.2014 10:21

J13i40ř57í 92D67v32o14ř75á53k 3541661455827

přesně. taky se nedivím, že dotyčný nebyl nadšen

+1/0
25.2.2014 14:33

J24i28ř70i78n50a 60M64a83n42d89á57t56o61v42á 9637878500455

Jo, jo .... a ještě závistivá ;-D

+1/−2
25.2.2014 11:23

P77a19v53l60a 92N19o44v33á 3645173458495

Nemyslím, že by paní Elišce mohl někdo závidět, vy ano? Závistivá... to mě vůbec nenapadlo... na rozdíl od ostatních vlastností.

+1/−1
25.2.2014 11:35

J24i22ř17i22n32a 90M42a83n34d21á34t63o18v67á 9777858460505

Na diskuzích iDnes jsou všichni, kteří mají tzv. "jiný" názor okamžitě obviněni ze závisti ;-)

+4/−3
25.2.2014 13:42

P67a60v67l16a 56N80o29v98á 3655953628825

Já jsem to pochopila.

0/0
25.2.2014 14:15

A28n28n79a 85Č60e10r46m91á46k41o35v78á 1795255296534

jo aha, tak odtud vítr vane - vy jste si toho svého dosadila za toho z článku;-D jenže milá zlatá to je někdo jinej - a ta paní je jen navztekaná na manželovu flegmatičnost - jinak to není žádnej flákač - ale člověk co maká a vydělává a ne, že by se nechával živit

+1/−1
25.2.2014 16:35

A77l56e22n26a 32V90e26s93e74l53á 3553341885278

Hele, a tohle geniální řešení jste vymyslela jak?

Paní má problém, že je na spoustu věcí a starostí sama. Takže aby nebyla blbka, jak píšete, tak to má "vyřešit" tak, že bude úplně sama a na všechno?

Tomu říkám logika!

+2/−3
25.2.2014 10:08
Foto

B22a62r34b91o79r90a 32T30o91m12š27ů 7801248489702

Raději vychovávat a obstarávat sama dvě děti, než tři.

+3/−2
25.2.2014 10:12

A48l83e20n72a 50V33e69s90e20l17á 3713981335178

Což je ovšem trochu v protikladu s vaším hlásáním, že je paní moc pohodlná, že?

+3/−1
25.2.2014 10:16
Foto

B10a28r10b25o98r10a 48T94o74m34š25ů 7571638209972

Raději se zahrabává v nepříjemné (a dle článku i neúnosné) jistotě, kterou zná, než by se pustila do "boje" (rozvod, stěhování...) za lepší zítřky a jen si na to stěžuje "odborníkům".... nemyslím si, že bych si jakkoliv protiřečila.

+1/−3
25.2.2014 10:20

A95n84n11a 98Č80e97r49m69á39k53o18v85á 1565925696594

ona se o něj ale nestará, jen si stěžuje že ji nepomůže - což je podstatný rozdíl. Jste prostě zhrzená tím, že jste si sama našla nějakýho joudu a teď si myslíte, že takový jsou všichni:-)

+4/0
25.2.2014 16:38

E40r94i75k 37H12r38a13d83i48l 6207188155238

Stačilo napsat, že jste uječená histerka, ten závěr už máte všechny společný.

+4/−4
25.2.2014 10:21
Foto

B38a60r34b40o16r78a 64T41o90m50š92ů 7971618679222

Čeština asi nebude Vaším koníčkem, že?

+4/−3
25.2.2014 10:23

A34n17n60a 36Č77e68r92m55á78k76o63v30á 1795795496244

no nevím, jaké máte se vztahy vy zkušenosti - zda žijete dlouhodbě v nějakém svazku - ale tohle opravdu není nic dramatického - kdyby jo, tak v podstatě žádný manželství ani partnerství existovat nemůže;-D

0/−1
25.2.2014 16:33

P48ř30e28m39y49s76l 58Č64e33r83n23í69k 9637104359328

Mamánek ;-Dvšechno za něj dělali a teď je to na vás.

+5/−1
25.2.2014 7:06

J87a73k24u95b 85K88r68e34j58č77í 3281293188564

Zkuste zjistit zda je to v jeho pripade kvuli lenosti nebo prokrastinaci. Pokud je liny, tak to je ta horsi varianta, pokud trpi prokrastinaci (chorobne odkladani ukolu a povinnosti) tak s tim se da neco delat, doporucuju precist knihu (a nasledne dle ni i jednat) od Ludwiga - Konec prokrastinace.

+4/−1
25.2.2014 0:39
Foto

B13a31r21b17o24r45a 41T52o31m85š74ů 7871168709482

Slovo prokrastinace je jen alibistický výraz pro lenost, nedostatek vůle a flákačství. !! A přečtení nějaké stupidní knížky, která jen těží ze současné společenské epidemie těchto nešvarů, nic nevyřeší....

.... ale někdo (vydavatel, autor a další) si tím jistě dobře vydělá, protože blbců, co se jim to bude hodit jako skvělá výmluva pro lenost, jsou na světě spousty! ;-D;-D;-D

+2/−8
25.2.2014 8:24

J32a55k26u65b 42K95r69e22j71č64í 3501753978564

Nesouhlasim, prokrastinace a lenost jsou dve odlisne veci, byt pri povrchnim pohledu se muzou jevit jako stejne. Kritizovat knizku kterou jste zrejme ani neotevrela je jednoduche, mimochodem u nas autori takovych knih temer jiste nezbohatnou, protoze vetsina lidi ma ke vzdelavani v techto oblastech podobny postoj jako vy... Zminena kniha popisuje danou problematiku, vysvetluje proc i doporucuje rady jak z toho ven, vychazi z cele rady studii ktere se v posledni dobe delaly.

+6/0
25.2.2014 8:44

V67á95c93l34a64v 14Z11e75l72i66n20k65a 2642340483582

Dámo nic ve zlém, ale jako blbec jste se zde projevila především Vy sama. Prokrastinace a lenost jsou skutečně dvě zásadně rozdílné věci. Musíte se ovšem pídit po informacích jinde, než ve frontě v Lidlu.

Úplně laicky řečeno. Člověk, který je líný, je líný na všechno. Člověk trpící prokrastinací má tendenci odkládat určité typy úkolů, ale místo nich se je schopen aktivně věnovat jiné činnosti, kdežto lenoch se natáhne na kanape. Například někdo se bude raději půl dne naplno věnovat dětem, uklidí si celou kancelář nebo byt, než aby si na hodinu sedl k papírování.

+9/0
25.2.2014 9:48
Foto

B40a23r78b83o95r50a 56T85o31m47š65ů 7491758819362

Na základě Vašeho tvrzení bych svůj názor na prokrastinaci mohla formulovat ještě takto - je to prostá hloupost, projevující se neschopností rozumného plánování a objektivního stanovení priorit. ;-D

Á propos - vzdělávání a studiím (jistě velmi fundovaným a naprosto relevantním) v oblasti prokrastinace se věnuje jaká věda? Psychiatrie ani klinická psychologie to rozhodně není. ;-)

0/−11
25.2.2014 10:05

J31i90ř64i50n33a 30M52a37n14d51á63t15o11v91á 9867718910155

" Jsem prokrastinatik, takže děti nepojedou na výlet a žena za mě musí platit exekuce." ;-D;-)

+2/−2
25.2.2014 10:09

V89á98c67l48a20v 85Š91u21b96r89t 9987743338207

..prokrascinátor..;-)

0/0
25.2.2014 18:29

V96á16c42l86a85v 80Š18u81b16r33t 9157323818907

to je taky blbost, nic...možná prokrastinátor

0/0
25.2.2014 18:34

J28i27ř44í 82D47v58o35ř22á39k 3211621545677

jejeje ten pan asi utekl od te pani vcas

0/0
25.2.2014 14:36

J87i15ř91i66n55a 16M85a15n46d18á51t18o96v71á 9167508810485

s prokrastinací ovšem lze bojovat, stejně jako s každým jiným psychic. hendikepem.

+3/0
25.2.2014 10:06
Foto

B43a53r92b53o30r14a 28T61o72m46š65ů 7131378759132

S tím naprosto souhlasím. R^ Ale pro spoustu lidí je mnohem snazší tvrdit, že trpí prokrastinací, než na sobě makat. Stejně tak si omluvy a výmluvy hledají kuřáci, lidé s nadváhou, alkoholici a další, kteří mají problém se slabou vůlí.

+1/−3
25.2.2014 10:15

P44a85v91l97a 24N96o31v39á 3545383108815

A vy svůj problém s nadváhou řešíte jak?

+1/−2
25.2.2014 10:39
Foto

B83a75r89b87o89r83a 66T84o63m70š68ů 7721978499722

Jaký problém s nadváhou? :D

0/0
25.2.2014 10:45

P33a68v73l31a 27N23o88v39á 3715243668965

Základem úspěšného zvládnutí problému je si jej přiznat... vy na to máte.

+1/−1
25.2.2014 10:48

E49r90i23k 14H63r73a64d45i78l 6847878365728

Myslím že se tomu říká zrcadlení. Nejvíce kritizujeme a bojujeme proti tomu čeho se sami dopouštíme v největší míře. Z toho usuzuji, že jste líná, kuřačka, máte nadváhu a ještě si ráda cvaknete.

+2/−3
25.2.2014 11:17

B67ř64e85t35i26s37l54a28v 29Š38í15m48a 9564471602

Václav Zelinka

A ještě takový člověk mívá dojem, že na povinnosti nestačí, že je přepracovaný, ostatní na něm stále něco chtějí atd....

Tím jste sám vyloučil, že to skutečně nemůže být případ pána z článku.:-)

+1/−2
25.2.2014 12:04

V20á38c17l33a63v 46Š82u95b59r17t 9147133438507

Souhlasil bych, že prokrastinace je určitý typ lenosti. Ale jen ve smyslu přirozené lenosti, kterou do jisté míry "trpíme" všichni. Je to averze k povinnostem, které jsou svou povahou odcizené. S moderní dobou se odcizuje stále více věcí, včetně povinností - jednoduše řečeno: musíme toho dělat stále více a stále méně opravdu víme, proč. Když pračlověk dostal hlad, měl "povinnost" jít sbírat plody, nebo ulovit zvěř, aby hlad zahnal. Když mu byla zima, musel vykřesat oheň. Všechny tyto činnosti však bezprostředně souvisely s jeho potřebami a byly následované okamžitým zadostiučiněním. Oproti tomu u placení složenek, pojištění, chození do supermarketu, či třeba do práce, takovéto bezprostřední zadostiučinění chybí. Někdy je jen odložené, jindy pouze velmi nejasně a abstraktně víme, že je něco důležité, ale skutečně tu důležitost nepociťujeme. A v tom je myslím zárodek prokrastinace jako moderní "nemoci". Nemoci v uvozovkách, protože dost možná je prokrastinace přirozená zdravá reakce na nepřirozené, odcizené prostředí, v němž žijeme.

+3/0
25.2.2014 18:27

B90ř24e86t61i74s57l85a31v 35Š87í94m45a 9864661712

Jakub Krejčí

Spousta lidí odkládá občas věci na poslední chvíli, ale ne tak, aby to zásadně ovlivnilo jejich život, a proto u nich nelze hovořit o prokrastinaci.

Domnívám se, že ani p. Franta prokrastinací netrpí, na to je příliš v pohodě.:-) Je to spíš jen takový línější chlap a především nezodpovědný, v rodině i v práci.

+2/−1
25.2.2014 12:02

J64i94ř83í 79D49v27o34ř14á68k 3891571125207

"Kateřina Vrtělová, Pychologie.cz"?

0/0
24.2.2014 20:59

L74u86b92o56m16í77r 20V83r58t38a33l 6570637941241

Ta anketa, druhá možnost - že se má začnout starat jinak rozvod a tolik hlasů? To je přece blbost, to je ten pověstný pokus o jeho předělání, když to doposud nedělal, už nezačne. Já bych to zkusil jinak. Co kdyby ona "zpomněla" uvařit, vyprat.... ?

+12/0
24.2.2014 20:59

P59e89t31r 82F45i53a68l64a 9323806423223

Dobrý nápad, ale napřed poslat děti k babičce nebo na nějaký tábor.

+6/0
24.2.2014 21:25

A22l39e61n75a 58V61e36s43e73l44á 3853301465468

Salámistovi to bude jedno a odnese to zbytek rodiny...

+3/−1
25.2.2014 6:45





mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.