Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na lenost se zakládá už v dětství. Jak tomu předejít?

Vaše láska nebo nenávist k pohybu se začala utvářet už v raném dětství a mohou za ni hlavně rodiče. Předpoklady k lenosti jsou tedy dané, ale nedá se na ně vymlouvat. K pravidelnému pohybu je totiž možné se přiměti i tehdy, když ho nemáte rádi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M95i69l19a71n 78V90o14t88a13v81a 5324326481162

jedno ponaučení pro manželku z toho je, dnes jdu do "kavárny" na jednu dvě tři sklenky... to je jak hospoda. Jsme humanitně založený a ne ožrala ;-)

0/0
11.2.2014 10:19

L87e67n49a 32P25á19t47k94o46v52á 8231583534119

Když já jsem spíš na kulturu než na sport. Proti pohybu nemám nic.  Chodím všude pěšky ale ze sportu mě baví snad jen ta turistika. V létě si zaplavu, ale tak normálně. Prostě chodit sportovat mě opravdu nebaví a prostě to dělat nebudu, mám koníčky co mě baví a ten čas je taky jenom jeden a abych přestala třeba malovat, kvůli tomu abych šla sportovat...z kopretiny tulipán neuděláš

+5/0
3.2.2014 11:42

M42a91r36t44i59n 87I29g31u88e 9510206762902

Na druhou stranu chůze je ten nejpřirozenější pohyb, takže vy vlastně sportujete tou nejlepší formou, jaksi mimoděk.:-)

+2/0
3.2.2014 17:18


H21e76l96e51n47a 52Č89í57ž68k23o20v62á 9941611112328

Naprosto souhlasím. Taky hodně chodím; než čekat několik minut na tramvaj, raději těch pár zastávek projdu pěšky. Taky celkem ráda uklízím, u toho se člověk taky dost protáhne. Nejsem líná, nebráním se pohybu -- tomu přirozenému. Ale nějaké organizované nebo koordinované hopsání, na to mě zkrátka neužije -- možná i proto, že jsem extrémně nesoutěživý typ. A přitom jsem celý život štíhlá. Jak jen je to možné?

+1/0
3.2.2014 19:30

H65a57n30a 46P13r56o21c54h86á71z59k86o65v77á 9978213482283

Tak u me nechut ke sportu vypestoval spis telocvik ve skole. Jako nejmensi, nejslabsi a nejpomalejsi  jsem hodiny vetsinou protrpela. Ani rodice nebyli zaniceni sportovci co by nas brali na kolo a na lyze. Ale nebylo to o jejich lenosti - spis podle te pisnicky "Rekla babicka ze ranni rozcvicka ta je jenom pro ty co nic nedelaj";-). U nas se zase makalo na zahrade, lezlo po stromech, hodne jsme chodili ven. A i pres tu nechut ke skolnimu telocviku jsem si v dospelosti vztah ke sportu nasla.

0/0
3.2.2014 11:03

J35a27r49o11s75l15a63v 53H72o77l26e80č64e36k 7282989326921

My lidi jsme  děsný blázni. Celou svou existenci se snažíme o to si co nejvíc ušetřit námahu. Na všechno máme stroje, přístroje, pomůcky, hlavně na nic nesahat rukama. Abychom ty stroje a přístroje vyrobili, rozvezli a prodali, tak sedíme celé dny za počítači, volanty, kasami. A když nám skončí šichta, jdeme do posilovny nebo na hřiště a platíme za fyzickou námahu. Není to blázinec?

+5/−1
2.2.2014 23:42

L89i39n87d63a 64N52o63v74o91t13n90á 3899256971

Jezdíme výtahem, jezdíme autem a pak funíme na rotopedu ;-D

0/0
3.2.2014 7:58
Foto

H82a64n81a 24A82n58t82o43n38o15v17á 6327679664544

A co všechny ty výzkumy že líní lidé jsou šťastnější?

0/0
2.2.2014 23:32

A31n18n39a 71K62i95r46š10o23v59á 9616810615273

Když se budu hodnotit z dnešního pohledu, tak jsem absolutní nesportovec ! Nemám super-hyper kolo a berevné oblečky, nechodím skákat na aerobic a zumbu do super fitka....

Jenže v mládí na chalupě, když jsem se chtěla dostat za kamarádama, tak jsem šla pěšky nebo jela na kole. Na nákup taky na kole a zábava přes den opět přemisťování se na kole. Sport to sice z dnešního pohledu nebyl, ale tělo tak nějak dostalo řádný základ ;-)

Jednou jsem zkoušela chodit do fit-centra, ale jediný výsledek byla moje frustrace, že jsem nezapadla do kolektivu dlouhovlasých blonďatých paní opálených ze solárka s módním fit-outfitem. Nakonec jsem si hnula se zádama a s fitkem jsem se nadobro rozloučila :-P

+1/0
2.2.2014 22:57

M66i86c11h44a25l 67M20i75l55l38e80r 9306242589672

"kolektivu dlouhovlasých blonďatých paní opálených ze solárka s módním fit-outfitem";-D;-D;-D

 ty jsou asi mezinarodni;-D

+2/0
3.2.2014 2:15

F68e44r34d45i20n76a16n46d 63S30l85a27v81í11k 1325962102819

proto jsem si pořídil činky domu, chodit do fitka, kde je 80% cvičících jak z časopisu (ovšem fyzička nic moc) to mě fakt neba.

0/0
3.2.2014 20:14
Foto

O20l48d29ř31i33c51h 85V92y55k61y10d89a41l 1819871419534

Zdravý pohyb může být značně nezdravý.;-)

+4/−1
2.2.2014 16:44

J25i37ř46í 51D50v60o50ř47á24k 3381501385737

jo jo, cloveku se nechce, ale je to potreba, lepsi nez pak nemoci a predcasny odchod. pokud samoze nemaka fyzicky - pak to tka ntne neni. osobne tu ceskou zurivost po sportu moc nemusim, pomerne agresivni zpusob cpani sportu lidem taky ne, a nemyslim si, ze za vse mohou rodice (moji sportovali, ale moc me nenakazili:))), ale dospely clovek si muze rici, ze je to treba, neco jako je treba cistit si zuby. osobne plavu a hodne chodim, aspon neco.

+5/0
2.2.2014 15:21

A33n41d80r48e13a 19Č48i47e20r81n58a 5266317530450

Když vás  něco nebaví, tak vás to nebaví a řeči o tom, že si to po čase zamilujete, jen vydržet, jsou nesmyslné. Pak to prudí ještě víc. Neustále se nutit nikam nevede.

+12/−2
2.2.2014 13:30

O13n38d50ř56e16j 69Š63i39n68d87l77e83r 2197228446645

To vůbec není pravda. Před čtyřmi lety jsem v pátek večer zapadl domů a v podstatě do pondělního rána nevylezl. Míra pohybu jen nezbytně nutná. Dneska běžně posilování, jogging, tréningy a turistika tak 5x týdně. Skoro všude dojdu pěšky i kdyby to trvalo hodinu. Naopak když z nějakého důvodu je třeba dva týdny být v klidu tak jsem z toho celý roztěkaný, napjatý a frustrovaný.

+3/−4
2.2.2014 15:20

A38n68d19r91e78a 77Č91i16e14r54n86a 5346297160140

Vaše zkušenost je vaše, já mám zas svou.

+4/0
2.2.2014 17:39

L35i34n22d86a 26N26o70v26o18t43n31á 3699636111

Na pohyb se dá vypěstovat závislost. Taky jsem dřív jen seděla, ležela a jedla. Ale když člověk začne pomaličku s procházkama, s kolem, pak zkusí brusle v zimě, v létě, najednou ho to chytne a už teď mi chybí kolo a ty úžasné výlety do přírody, kde nejezdí auta.

+2/0
3.2.2014 8:01

J69a24n 60H49á24j75e62k 3951341592582

Tento článek je o všech těch, kteří zde na sport nadávají. Jen hledáte výmluvy, jak nic nedělat. Kecy o tom, že sport ničí zdraví jsou fakt směšný. Ano, vrcholový sport asi tělu moc nepřidá, ale tady se bavíme o komplexním pohybu normálního člověka (dítěte), kombinaci nejrůznějších pohybových aktivit (i dle finanční náročnosti) i denní hodinová procházka se psem je pohyb zdraví prospěšný...

+12/0
2.2.2014 12:51

P50a12v24l75i15n49a 80H73n19i82z86d32o77v63a 1227963912821

Taky jezdite po lese pocmaranej? A potom autem sup domu co, vy jeden sportovce.

0/−13
2.2.2014 13:03

A56n31d52r12e84a 72Č72i78e91r37n21a 5386107610380

Co to melete? Automaticky předpokládáte, že vaše zkušenost se týká všech?

+2/0
2.2.2014 13:53

P74a24v56l50i13n92a 49H95n53i27z81d90o82v85a 1127783702231

Vite, co je to nadsazka? Jak vidno ne, jinak byste nenapsala takovou blbost.

+1/−7
2.2.2014 15:58

A88n13d36r97e98a 39Č13i42e70r88n45a 5976547860700

Se mnou tu vaši nadsázku, což nebylo nic jiného než pitomost, nepochopilo víc lidí, viz vaše mínusy. A jako blbost vy raději nic nehodnoťte, úroveń vašich příspěvků poukazuje na vaši  hloupost celkově.

+3/0
2.2.2014 17:44

L49i87n96d50a 51N78o50v16o35t97n84á 3129806891

ad Hnizdová - Že vy máte nějaké to kilo navíc ? A čím to asi je ?

0/0
3.2.2014 12:59

M91a88r58t49i24n 20I57g11u75e 9250276462702

A právě na tom je tento typ byznysu postavený - nejdříve těm peciválům vysvětlíš že jejich lenost je vlastně přirozená, a pak jim nabídneš pomoc, radu, ...

0/0
3.2.2014 17:21

P32a60v59l55i72n94a 30H43n96i14z37d28o43v48a 1967113102231

Chachaaa, pry lenost. Od malicka jsem litala rada na kole, za micem a podobne jako vsichni ostatni. Miluju dlouhe tury lesem a po horach. Ovsem co se deje v posledni dobe me bohuzel z lesa i z hor vyhnalo. Kolari pocmarani reklamami jezdi i v lese pres parezy, kdyby clovek neuskocil, tak ho v tom fofru prerazi, po ceste jezdi klidne na plny plyn uplne bezohledne. Dokonce mnozi si dojedou az do lesa autem, tam sundaji tu svoji kulatou chloubu a jedou jako sportovat. Jenom sama bezohlednost a sprostota. Takovi mamlasove v zivote ani na cundru nebyli a priroda je pro ne jen kulisa k jejich modni zabave. Kdyz jsem jednoho takoveho "sportovce" predesla do kopecka, tak se nastval a jak jel z kopce, tak me malem sejmul a to prosim schvalne. Takze ja uz jsem ted lina z donuceni, abych neprisla na ture o zivot. Tak to je se sportovanim, fuj tajbl. A clanek je pekne trapnej. Jo.

+5/−11
2.2.2014 12:40

M36i31c51h77a10l 86M57i40l76l22e47r 9216812339142

horska kola neboli zavody bikeru jsou legitimni olympijsky sport a co vic, Cesi jsou v nem uspesni. Proto je to v Cesku popularni sport - a jako kazdy jiny, bez treninku se to jezdit neda. Vedle spickovych bikeru se tomu venuji lide i rekreacne. Proto jsou videt, jak trenuji po ceskych luzich a hajich a nejen po tech ceskych. Napr.ve Svycarsku jsme je videli jezdit na kdejake hore. Maji ale sve trasy a tech se drzi. Mozna je v Cesku problem, ze jejich trasy nejsou dostatecne oznacene a tak dochazi ke stretu normalnich uzivatelu lesa a bikeru. Chtelo by to zrejme lepsi organizaci a vzajemnou slusnost a respekt.

Byt tebou, byl bych ale opatrny s kritikou" "Dokonce mnozi si dojedou az do lesa autem, tam sundaji tu svoji kulatou chloubu a jedou jako sportovat." Bikeri jedouci na trenink by meli podle tebe slapat 20km na horskych kolech po frekventovane silnici, nez na ten trenink dojedou?Hokejiste take neslapou pesky se svou vystroji v tasce z domova az na stadion, ale zajedou si tam autem a pak teprve zahaji trenink.

 Moji synove delaji atletiku a take si ke stadionu zajedou autem, trenuji, pak to zabali a zas jedou domu autem. Nebezi 20km na stadion a pak stejne domu po treninku jenom proto, ze si nekdo predstavuje, ze jet autem na trenink je nejak zavadne.

+5/−3
2.2.2014 13:24

P18a28v54l74i51n22a 17H60n56i94z83d30o31v79a 1717603982751

Proc mi to vysvetlujete? Vy mate pocit, ze o tomto nic nevim? U nas je ten problem, ze trasy si mili bikeri urcuji sami podle toho jak se jim to libi, o oznaceni ani nemluve. Zkratka zabrali stezky pro pesi a take jezdi mimo stezky a plasi zver. To vam jako pripada normalni? No asi jo. A kdyz cyklista jede po asfaltove ceste take urcene pro pesi a prevrati matce kocarek s ditetem, to je dle vas asi taky normalni. Jinak do lesa u nas vede az z mesta cyklostezka za nemale prachy, ovsem to zrejme asi neni normalni, ze , tak se musi dle Vas autem. Hmm. A tykejte si nekomu jinemu, husy jsme spolu nepasli, v tom byste mel byt opatrny zase Vy. Ovsem dle zpusobu vyjadrovani bych rekla, ze ta sprostota u Vas bude zrejme taky normalni.

+4/−9
2.2.2014 16:08
Foto

O11l89d25ř28i53c60h 71V97y41k28y17d94a84l 1329141249354

Jo. A ohrožují dřevorubce.;-)

+4/−1
2.2.2014 17:36

J29i51n36d57ř11i28c69h 94M82i25t65t35e59r 6141610473453

Tolik nenávisti vůči cyklistům, to se jen tak nevidí. Jinak ženy jsou na sport doszi líné. Chlapi zase na domácí práce.

+2/−2
2.2.2014 17:43

A79n42d88r89e74a 93Č12i53e79r88n53a 5606197610260

A hlouposti, neuvěřitelné.

0/−1
2.2.2014 17:44

L17u54c51i18e 72J27í98n71o54v32á 9701459165711

No vidíte a mě zase furt překážej nějaký turisti, co maj pocit že jim patří půlka lesa V

+3/0
2.2.2014 18:27

M81i23c55h56a48l 51M70i34l45l54e57r 9336142319382

mas pravdu, ze jsme spolu husy nepasli protoze ja jsem z mesta, husy jsme nikdy nemeli, zato ale podle reci ty jsi zkusena venkovska husopaska. V etikete se mi nesnaz udelovat lekce, protoze je zrejme, ze ji neznas. FYI: Ve spolecenskem a osobnim styku se ridim podle spolecenske etikety, na Internetu podle mezinarodni Internetove etikety, ktera zavedla familiarni osloveni mezi uzivateli jeste v dobach, kdy jsi sotva vedela co je pocitac. Tak to laskave skousni a dovzdelej se, nebo jdi o dum dal. Jen tak mimochodem: sprostym vystupovanim vuci diskuterum se tady vyznacujes ty uz od sameho vstupu do diskuze.

Nevkladej mi take do ust neco, co jsem nerekl. Poukazal jsem, ze bikeri a normalni uzivatele prirody v Cesku zrejme potrebuji lepsi organizaci a vzajemnou slusnost a respekt.....to v praxi znamena: aby byly bikerske trasy dobre oznaceny, aby se jich bikeri drzeli, aby se jim tam nepletli do cesty jini uzivatele prirody ("ja si prece mohu chodit kde chci a nikdo me nebude omezovat") a obdobne aby bikeri nejezdili mimo trasy ("ja si prece mohu jezdit kde chci a nikdo me nebude omezovat").

Zesmesnovani nekoho, kdo ze vzdalenejsiho bydliste jezdi autem na trenink smrdi nejen cechackovskym pristupem ku svemu okoli, ale take neznalosti principu treninku bikeru a jinych sportovcu...take neschopnosti chapat, ze ruzni lide maji ruzne obsazeny program dne, vzajemne se lisici priority a odlisne duvody. Snaha je bez rozdilu zformovat vsechny do stejne skatulky zavani totalitnim myslenim a pristupem k veci.

+6/0
3.2.2014 2:09

L26u44c72i62e 49J28i14ř62í52k74o28v80á 4709433662133

ale čtyřkolky v lese určitě milujete, což:-)?

+1/0
2.2.2014 19:53
Foto

K58a95r81e96l 75T97o13m70á19š54e81k 7194959607499

Člověk, kterému dělá potíže se pohybovat nemusí být líný, jeno nechce dělat bezúčelné pohyby. Já jsem nikdy nesportoval a cvičení mě nudilo. Měl jsem převážně sedavé zaměstnání a názor mojí ženy byl, že jsem se nepředřel. Dtejné mínění má o lékařích. Říká, že oni jsou ušetření a mohou pracova i do 80 let, ale ona je sedřená a už má problémy s chozením do schodů a to jí je teprve 75 let. Já mám 81 let a díky tomu, že nejsem, jak říká manželka, sedřený, mi klouby jakž takž slouží. Sportem se tělo opotřebovává a buňky mají zakódovaný jenom omezený počet dělení. A o sobě si nemyslím, že jsem byl líný

+6/−2
2.2.2014 11:39

M23a76r42t38i87n 96S81k66á52l77a 8594127818308

Výchova udělá hodně. Mě prarodiče nutili do "sokola", což mě těžce nebavilo (šplh na tyči, orientační běh, skok přes kozu), pak přišla jóga, což bylo něco podobně nezáživného a ve škole to nebylo o nic lepší (hrazda, bradla atd.). Vypěstoval jsem si solidní averzi k pohybu. Kdybych odmalička hrál třeba fotbal nebo tenis nebo podobné sporty, které hraju v posledních letech, tak by to tehdy taky vypadalo jinak, kolektivní (nebo i individuální) míč(k)ová hra je většinou daleko záživnější.

+4/−2
2.2.2014 11:34

A70n10d89r77e50a 97Č37i31e34r62n27a 5416127520930

Jak pro koho, někdo nerad kolektivní sporty.

+3/0
2.2.2014 13:33

J45a93n65a 91W34y14r13w38o15l77o15v76á 9381380295253

Mam hrozne line rodice. Mamku si pamatuju , jak cela odpoledne prospala na gauci. Tatik byl trochu aktivnejsi, obcas nas vzal na prochazku, nebo na hory, ale nemel moc casu.

My tahame deti po horach porad, nebo aspon na kolo a pokud je hnusne tak na kryty bazen. Manzel vede sportovni krouzek 3x tydne. Nelyzujeme ani nehrajeme volejbal...ale mi sporty nikdy nesly.

Deti(5 a 10) pres problemy s astmatem maji opravdu kondici. Vyjdou 17 km vyslap uplne v pohode.

Pro vikendy stravene valenim u telky neni zadna omluva, krome extremne spatneho pocasi, nebo kdyz deti marodi;-)

+5/−7
2.2.2014 11:10

L95e30n49k48a 54Z90i40m54o61v21á 8900523780207

Za mého dětství jsme celé léto plavali a túrovali po krásách vlasti, v zimě lyže, brusle a sáně kdykoli byl sníh a mráz, 2x týdně pingpong, sportovní kroužek na zš, sobotní srazy dětí ve vsi a lítání po hřišti, za prarodiči se 10km jezdilo na kole, každý rok sportovní tábor... dodnes máme doma vybavení prakticky na jakýkoli sport, ale lenost mě stejně dostihla. Dneska se ke sportu musím dlouho přemlouvat a často bohužel zvítězí ten gauč :-/

+4/−1
2.2.2014 11:33

J56o94s38e71f 16Š82e92m20e57l25í66k 7719841100447

Paní Jano, nechcete přece jenom radši zůstat u těch diet?

Pokud vám 10.000 kroků dělá 2,5km tak jste to měřila u nějaké gejši v kimonu.

A jako všude, ani v tomhle případě nenajdete generální návod pro úplně všechny. Každej je originál.

+4/0
2.2.2014 11:05

L31a97d92i14s46l31a20v 61K14v49a54s63n20i39č23k23a 1593587933315

Clověk potřebuje přirozený pohyb, ne nějaký sport. Když se nebude přejídat a hýbat, i když pracuje v kanceláři a bydlí v paneláku, tak tlustý nebude Tihle zuřiví propagátoři sportů, co každého, kdo nejde s nimi, hned zesměšňují a urážejí mi začínají být pěkně otravní a nesympatičtí (co je to "lenost" ?).

+14/0
2.2.2014 10:46

D20a47l66i31b46o31r 84P72r33o81c81h16á40z20k40a 5231978476412

Definujte, co je přirozený pohyb a co sport (myslím samozřejmě rekreační).

+1/0
3.2.2014 10:25

P87e45t43r34a 32N61o29v82á79k43o12v16á 7238896774348

Tak podle popisu té paní, co nerada cvičí, mi to jako lenost nepřijde. Spíš si každý musí najít to, co ho baví. My se jako děti hýbaly dost, přesto ježdění na kole nikdy nebude moje hobby, radši půjdu na procházku. Nebo raději balet než aerobic. Nebo bruslení klasické ano, inliny jsem zkusila jednou a neřišlo mi to pravé ořechové. Ale je fakt, že i když je výběr různých cvičení bohatý, všechno se v nabídce nenajde.

+6/0
2.2.2014 10:24

J41a70n 67P24a45v47e37l 8313662478326

K rámečku.10 000 kroků je 7,5 km, ne 2,5 km. Průměrný krok je dlouhý velice zhruba 0,75 m. 2,5 km chůze denně je lepší než nic, ale efekt bude mít až těch 7,5 km. Tj. denně zhruba 1,5 h. S rychlejší chůzí o pár minut méně.

Co se sportu týče, dětství je samozřejmě důležité, ale ne všespasitelné. Jsou prostě lidé pohybově nenadaní, které pohyb nikdy bavit nebude. U ostatních záleží na tom jestli jim dětství vypěstuje k pohybu nenávist a nebo je k němu přivede.

+5/0
2.2.2014 9:39

E10l97i98š25k21a 26K15u84č75e23r43o69v27á 1486148387319

a přitom je to jen otázka hledání, než najdete pohyb, který se vám bude líbit a bavit vás. někdy je to otázka prostředí (nelíbí se jedna tělocvična, ale jiná, kde není tak vydýcháno a narváno, je fajn) někdy té správné cvičitelky, se kterou je vám dobře. někdy typu cvičení - když se vám nelíbí posilování na strojích, tak proč nezkusit třeba tanec - moderní jsou v poslední době španělské. Někdo rád vodu, tak si užije plavání nebo akvaaerobic. Kdo je prostě rád venku, tak inlajny, kolo nebo prostě procházky se psem. kdo je rád s partou, tak fotbal, lakros, volejbal, cokoliv. můžete se zkusit zamilovat do běhání - znám člověka, co mu dle jeho slov žádný sport nešel, tak začal běhat ultramaratony. nutit se do cvičení násilím a dále tak prohlubovat stopu "cvičení je hnus fialový" je prostě špatná rada.

+8/0
2.2.2014 8:35

P74e68t25r62a 84N56o81v36á79k26o51v97á 7158126644238

Podepisuju se především pod tu cvičitelku. Ta si myslím, že dělá maximum.

+3/0
2.2.2014 10:26

L95i81n80d43a 86Š94p95e83r91l57o68v96á 9106493757407

Přesně tak. každý si potřebuje najít to svoje, přesněji řečeno svoji vášeň. Taky jsem zkoušela všechny možné aerobiky, spinningy, jenže jsem se do každé hodiny musela hrozně nutit, tak mi to stejně vydrželo max. 3 měsíce. Pak jsem začala tancovat, konkrétně flamenco. A najednou to bylo něco úplně jiného. Těšila jsem se na každou hodinu, takže mi brzy přestala stačit jedna týdně, musím mít aspoň 2-3 a kdybych nemusela dojíždět, tak jich dám ještě víc. Najednou mi nedělá problém trénovat techniku doma, k tomu i posilovat a nebo chodit i na nějaká aerobní cvičení. A také u toho člověk může po náročném pracovním dni úplně vypnout a pěkně si vyčistit hlavu. Funguje to perfektně. Není to žádný univerzální návod, jen moje zkušenost.

+2/0
3.2.2014 6:53

H18a16n56a 97P31r69o25c51h27á87z41k98o62v86á 9708213772553

Naprosto souhlasim. Moji rodice podle "klasickych tabulek" sportovci nebyli. Nikdy jsme spolecne  nejezdili na kole, nelyzovali, nejezdili plavat. To ale neznamena ze byli lini - u nas se zase pracovalo na zahrade, hodne chodilo ven atd. Nechut ke sportu ve me spis vypestovala skolni leta (vzdycky jsem byla nejmensi a nejslabsi, takze i posledni, nejpomalejsi, nikam jsem nevylezla) a presto jsem si v dospelosti cestu k pohybu (tomu "memu") nasla. A hodne to je i o cvicitelce, na stejny sport jsem zazila ruzne a ted proste chodim tam, kde se na hodinu tesim a je i legrace.

0/0
3.2.2014 10:59
Foto

M30i66l32o93s44l79a72v41a 69C36e87j83p35k39o50v21á 4887976546669

Jak? - Vrátit se k přirozenějšímu způsobu života, pokud to v dnešní přetechnizované době jde. Nepamatuji se, že bychom jako děti trávili volný čas jinak, než pohybem !

http://cejpkova.blog.idnes.cz/c/387052/O-zimnim-case-v-letech-sedesatych.html#t2

http://cejpkova.blog.idnes.cz/c/349815/Pamatujete-leta-v-letech-sedesatych.html

+2/0
2.2.2014 6:58

E39l25i97š62k95a 30K14u85č57e28r54o29v19á 1186238717769

a to já se na to zas z let 70. a 80. pamatuju docela dobře. i na ten kopec, co děcka v mírných a na sníh chudých zimách ohoblovaly během hodiny, takže sáňkování byla vzácná kratochvíle, kterou si člověk dopřál jen párkrát za zimu. totéž kluziště - dělávalo se před domem, jen když se čekaly mrazy, a nezřídka se stávalo, že čerstvě udělaný led roztáhl za jeden, dva dny, protože přišla obleva. také zábava na pár dní v roce. to máme úhrnem nanejvýš tak 10-20 dní pohybu v zimě. nic moc, co? a v létě totéž. už moje kamarádky měly spojené pokojíčky telefonní linkou (to jsem jim záviděla) tudíž na tom nebyly o moc jinak než děti na facebooku. ven se mi nikdy moc nechtělo, protože tam "nikdo nebyl". doteď si vzpomínám, jak mě máma vybízí: "to si řekli všichni, proto je tam prázdno, tak jdi, když tě uvidí, přijdou za tebou. neměla pravdu :-D. pokud jsem někoho osobně nevytáhla, tak venku většinou nebyl. a na své toulky po rozestavěném sídlišti a lezení do hlubokých jam připravených pro betonáž základů, nevzpomínám zdaleka tak romanticky jako vy na vaše cesty k bahňáku - naopak. dneska mohl mít jeden z věžáků na místním sídlišti středověkou vymoženost, dítě zazděné v základech. kolem a kolem vzato jsem s dnešní přetechnizovanou dobou docela spokojená. když odmyslím tu růžovou auru danou dětským pohledem, tak za totáče bývala pro děcka na sídlišti docela krutá nuda.

+4/−5
2.2.2014 9:08

V35á89c98l87a62v 43H61o11s58c51h 8966718652211

Přesně tak, sídliště nebavilo každého. My měli taky možnost hrát se v dírách, skákat po bubnech na neodpružených bmxkách, hra v poli nebo na kolejích, sbírání předmětů pod balkony při špacíru kolem sídliště.

+1/0
2.2.2014 16:05





mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.